Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • hznk89
    Jsem rád, že jsem si GTA V přejel ještě před tím, než jsem viděl tuto videorecenzi. Pro mě na recenzi trochu moc "vykecání" důležitých informací. No a jinač, věkově se blížím k třicítce a opravdu jsem se u GTA V nasmál jako zatím u žádné jiné hry. Satira byla náhodou vtipně pojatá. Trevor byl takový hezký, dospělejší Eric Cartman (Ano i South Park mi přijde jako vtipná satira). Nic proti Lukášovi nemám, ale trochu se snaží v recenzi působit moralisticky. A nechápu proč se dělá kolem té mučící scény takový "boom". To pro mě byl více šokující film "Unthinkable" a to film byl pořádná kravina. Být svobodné volby s mučící minihrou, věřím, že stejně 80% hráčů GTA V by šlo mučit. I já. A nemám s tím problém. Právě proto, že je to hra.
    • janchor
      South Park je velice vtipná satira. Problém máš ve chvíli, když roubuješ Erica Cartmana do vážně míněnejch scén. O morálce ve videorecenzi nemluvím vůbec.
      • Kein
        Říká místní guru morálky. Pokloňte se morální velkoleposti!
        • Bylo to nutný?
          • Kein
            yep.
  • co jsem koukal na youtube tak ten chlápek to nakonec prezil akorat nemel jeden zub no... vsadim se ze kdyz nekoho prejedete autem, tak by takovy clovek trpel jeste vic. cili pokrytectvi
  • Lawliet
    Čekal jsem další kvalitní recenzi u které povečeřím. Ze začátku jsem si dokonce pohrával s myšlenkou, že to pustím nahlas a budu dělat, že hraji GTA. Jak ďábelské. Ano. Později jsem si řekl. "Zase docela dobrá a zábavná recenze. Co ti lidé kecali o tom hejtspíči." Ale měli pravdu. Opravdu se do nedá poslouchat. Přiznávám. Na druhou stranu, každý někdy šlápneme vedle. Recenzovat hru znamená. Vědět co recenzuji a také přidat vlastní omáčku, aby to nebylo to samé, co jsem se třeba dočetl všude jinde. Každému se hra líbit nemusí, ale vyčítat GTAčku, že je tam přiblbej humor a drastické scény. Commón. Pane Grygar. GTA není žádná adventura nebo rpg. Je třeba při recenzi přidat pohled "hráče gétéáček". Těm takovéhle věci prostě nevadí. Jak říkám, recenze je jako dělat pro slov. Musím vědět o čem mluvím a ke komu mluvím.
    • Těžko říct. Pravda bude někde uprostřed. Recenzovat hru jakožto fanoušek série a tudíž jen pro fanoušky nebo recenzovat hru objektivně či "obecně"? Já osobně jsem rád za tuhle objektivní recenzi, ale chápu, že fanoušky GTA, co léta čekali na "pětku" by mohla popudit.
  • Janchor
    Střílet po lidech (gangsterech) ale musíš, nu to je z morálního, dnešního hlediska pro tebe akceptovatelné a né jenom pro tebe. Lidstvo se v celistvosti vyvíjí zajímavým směrem (nebo je pořád stejné?). Nyní se řeší né to jestli zabiješ postavu, ale jakým způsobem. To je podle mého také velice povrchní. Drastická (z dnešního hlediska) scéna v roli diváka je ospravedlnitelná, ale když musíš přiložit ruku k dílu..
    • ...tak to budes vnimat uplne jinak ( negativne ), cehoz tvurci chteli presne docilit.
      • ..je to tak, souhlasím. Jenom mně příjde trochu zarážející, že dívat se dá na ledascos, do té doby, dokud člověk nemusí vykonat nějakou aktivitu. To je najednou zvrhlé. Pochopitelně kdo zavírá nad tím oči, ať si jde zahrát fotbal a né hru kde se zabijí.
        Jenom je zajímavé co lidi pobouří a co už ne. Hranice je to velice tenká prakticky se stejným výsledkem. Je to směšné a útlocitné na to co mi běží v mechanice.
        • Lidi bouri jen to, co se jim hodi nebo co je zviditelni, pokud jde o virtualni realitu, ale waterboarding, to je naprosta nechutnost a je dobry, ze se na to takhle znova upozornilo. To je praktika jak z dob honu na carodejnice.
  • mne na recenzi vadilo jak stridal tempo reci a nekdy mluvil normalne a jindy hrozne rychle (když cetl tu uvahu o nasili a snazil se to vtesnat do urcityho casu). to pusobilo dost rušive.
    jinak k samotne hre - na tohle jsem asi uz moc starej, takove blbnuti na ulicich mi neprijde zabavne a golf si muzu jit zahrat i v realu
  • Dobrá videorecenze.
  • Pozná niekto hudbu/pieseň zo záverečnej scény videorecenzie?
    • The Game - Hate it or Love it
      • Vrelé díky
  • Pěkné,akorát nemyslím že by scéna s mučením byla samoúčelná, protože dle mne dopomáhá dotvořit obrázek sobecké FIB, proto je mučený anonymní a "nevinný".
    • janchor
      K tomu ale není vůbec potřeba, abys ji musel ovládat.
      • naopak, keby si nemusel až potom by tá scéna bola samoúčelná. Tí ktorí sa v podobných veciach vyžívajú by si to užili a majorita ktorú mala scéna zasiahnuť by to obišla.
        • janchor
          Nemyslím si. Takhle mě ta scéna zasáhla jen v rovině "mučení je jakože špatný, jasně, ale tumáš ovladač a užij si to, he he he, to jsme panečku nekorektní machři."

          Mít na výběr, tak účel scény (FIB jsou svině, reflexe praktik americkejch tajnejch služeb..) zůstává, a když by sis chtěl mučení "užít", mohl bys.
          • Já si prostě nemyslím že byl záměr aby si to někdo užil, ale právě aby dala nekomfortní zážitek hráčům, což by se asi minulo účinkem kdyby hra dala možnost přeskočit tu scénu. Soudím tedy dle sebe,ale kdybych se mohl rozhodnout před tím než jsem se do ní pustil, na základě toho co jsem o tom před tím četl tak bych ji pravděpodobně překročil,ale teď mám pocit že tam scéna prostě patří, není nosným pilířem příběhu, je tak trochu marketingová, není zábavná, ale aspoň na mě měla ten nekomfortní efekt, který mi nějak víc přiblížil ty agenty FIB.

            Btw. menší otázka do diskuze,měla by ta scéna takovej efekt kdyby se nemohly vybírat nástroje a například by jste ho mohli jen mlátit francouzákem,nebo by si je vybíral sám? Protože pro mě byl asi nejmíň komfortní ten moment výběru
            • Ten výber je tam na to aby vyvolaj dojem, že si ako hráč pristúpil na ich hru, nejde tu iba o naplnenie nejakej hráčskej zvedavosti, myslím, že trochu podceňuješ zámer autorov.

              Ubralo by to hodne, pod nátlakom je podstatne ľahšie páchať i nesmierne zverstvá a je to prvá barlička o ktorú sa opierajú napríklad vojnoví zločinci. Beriem ale že si možno tak citlivá povaha, že by to na teba nemalo efekt.
            • janchor
              Vidíme to holt přesně obráceně. Rockstaři velice dobře ví, co dělají - a ten výběr tam mají pro ukojení typický hráčský zvědavosti "co která věc dělá".

              Beru ale, co říkáš o té omluvě násilí. To hraje roli. Nicméně na nepříjemnosti scény (tzn. nepříjemnosti toho aktu mučení) by to neubralo ani ň.
            • ale no tak, Lukáši... výber nástrojov v žiadnom prípade nepopiera ciel nekomfortního zážitku, ktorým je mučenie samé o sebe, naopak ho ešte viac umocňuje. A nátlak by hráčovi poslúžil akurát na vnútorné ospravedlnenie násilia a znížil tak jeho efekt na hráča.
            • janchor
              Myslím, že ten záměr "nekomfortního zážitku" je zcela popřenej právě tou rozšafnou možností výběru nástrojů, a taky tím, že mučení absolvuješ za Trevora, kterej se do toho jako sadista vyloženě hrne. Dovedl bych si představit, že podstoupit tu scénu Michael, dejme tomu pod pohrůžkou zabití, byla by ta snaha tě vykolejit zcela jasná a podřízená nějaký myšlence. Takhle mi to přijde přesně v tý linii laciný snahy šokovat, do který pětka několikrát spadne.
          • nie pretože cielom tej scény nie dať hráčovi to čo chce (uspokojenie/volba) ale znechutiť ho svojou aktívnou činnosťou. To je účel bez ktorého by to bola iba jedna samoúčelná varianta mučenia na tisíc spôsob ako z iných hier na ktorý meno si už ani nespomenieme.
            • smejki
              janchor: nesoudím, nemohu srovnat, hrál jsem jen jedno. pouze zmiňuji, že u spec ops nadávali někteří hráči obdobně. proto mě zajímá v čem je to jiné, takže díky za reakci.

              Fosfor: tam jsi nebyl dotlačen okolnostmi, ale máš jistě pravdu, že výsledek konání ti byl před "rozhodnutím" skryt. Byl to komentář stříleček, komentář od vývojářů - boří se tam pověstná čtvrtá stěna. hovor je následující "musíme použít tuhle zbraň", "není nějaká jiná možnost?", "není", "vždycky je nějaká jiná možnost", "ne, ta není nikdy". A ať zkusíš jakoukoliv jinou možnost, selžeš, protože nepřátelé se stále respawnují. Tím se komentují předskriptované lineární hry, které skriptují i v momentě, kdy se o volbě mluví a hře by slušela. Přesně v tenhle moment má hráči dojít, že hraná postava není on, že on je jenom aktivní divák, který drží čudl "play" a který se do herní postavy nemá promítat.

              Civilové: Ano, to je druhé památné místo. Tam se dá pěkně testovat, jak moc se hráč do postavy vžil, do jaké míry zůstal aktivním příhlížejícím a jak moc je zvyklý jet naskriptovanou lajnu, i když jsou možnosti přítomné, byť skryté (to samé platí u "popravy hříšníků"). A tady je pro mě osobně šokující světová statistika achievementů. V poměru cca 3:1 se lidé uchýlili ke střílení do civilů. I když by jeden uvážil "testéry", kteří picli civily (a získali achievement), načetli hru a pak je jen zahnali (získali druhý achievement), tak to furt vychází tak, že 50% hráčů bezmyšlenkovitě (nebo dokonce myšlenkovitě, což je horší) střílela do lidí.

              Já jsem právě sám zvědavej, nakolik je ta scéna v GTA spíš komentářem a tedy nakolik jsi přihlížejícím, který sleduje a ovládá konzistentní chování určité osoby. Anebo nakolik je to schizofrenní hra, kde se hráč promítá do postavy a najednou mu tam tvůrce samoúčelně šoupne strašně šokující věc. Osobně bych spíš právě čekal to druhé, protože schizofrenií GTA4 trpělo fest. Na druhou stranu právě extrémní postava Trevora mou víru posouvá i druhým směrem, tak jsem zvědav. Navíc (někteří) obhájci scény mučení namísto nablblé argumentace "je to jenom hra, gta má být násilné" používají právě argumentaci kometáře a jasného osobnostního oddělení postavy hráče a postavy protagonisty. To se v minulosti moc nedělo a to mě naplňuje nadějí, že je to nakonec zpracované celkem patřičně.
            • janchor
              smejki: Tam je to ale docela jinak, žejo. Dopředu nevíš, jaký zvěrstva pácháš. Plus jseš k nim dohnanej okolnostma, ne rozmarem vývojářů. A když už jsme v tom, tak třeba scéna, kdy tě chce dav lynčovat, jde řešit střelbou do lidí i do vzduchu..
            • smejki
              janchor: jako bych právě četl vztekání některých hráčů u Spec Ops: The Line
            • janchor
              Vystačil bych znechucením pasivním. Takhle mě znechutili autoři, nikoli scéna.
      • Není ale posouvá to tu hranici antipatie vůči FIB tím že tě/Trevora nutí to přímo vykonat a ne jen koukat
    • h0p3
      To já jsem teda na konci dost vážně přemýšlel, že zvolim "A". Takhle mě herní postava dlouho nes*ala! Což bylo taky způsobený tim, že mi zabil Klebitze hned ze startu, kterýho jsem měl v IV rád. Zas na druhou stranu mě celkem bavily jeho "Strangers & Freaks" mise. Ale porád na mě působí strašně prvoplánově a odflákle, oproti ostatním.
      • Jack1947
        Za PC hrace, tak diky za SPOOILER! *4* Jo , trochu nezvykle to bylo no, ani si to podle mne nezaslouzil. Mel sem ho rad a budemi chybet *9* *3* .
        • h0p3
          Promiň, ale tu scénu má Lukáš ve videorecenzi, pokud jsi na ni koukal. :P
          • zdeeneek
            Z te scenky je tam kousek a neni z ni poznat jak dopadne ...
  • Keyz
    Je zde tedy ten příběh věrohodnější oproti GTA IV? Ve video recenzi to je dost kritické, hlavně teda nelogické zvraty a u toho šílence Trevora jsem původně čekal, nějaký příběh a ne pouze to co se tam říká. Například by se snažil být ještě větší šílenec až by na to nějak doplatil atd..

    Ruský imigrant mi v GTA IV nijak nevadil.
    • Ronox
      Mně naopak Nico dost vadil, ale tady mi jsou vlastně všechny postavy sympatický. Příběh je takovej víc "hearthtouching". Je tam hodně klasickýho klišé, ale sedl mi víc než ve čtyřce.
      • Jack1947
        Presne a to jak mi bylo , pred koncem Nabidnuto koho zabit, tak jsem chvily malem nedychal... ja bych se nedovedl predstavit ( zaroven mne zajima jaky to ma dopad) .
        • Ronox
          Ty mise můžeš zopakovat v menu a nebo se prostě podívej na YT jestli to nechceš znova hrát.
          • Jack1947
            Asi jo. Zajima mne hlavne dopad na konec.
      • No jestli je pro tebe Trevorův příběh a jeho neustálé chlastání a násílí "hearthtouching", možná bys měl uvažovat o léčení.
        • Ronox
          Trevor má svoje chvilky, ale tohle bylo spíš na zkrachovalej život Michaela, kdy ho štve syn, dcera a manželka mu to dává taky docela sežrat. Trevor má spíš takový chvilky v dialozích, kdy mezi řádkama poznáváš, že se cítí podvedenej a nikdo ho nemá rád.
          • Jack1947
            A hlavne ze ma emoce, proste jeho postava je paradne napsana a uveritelna presto ze o ni vime zdaleka nejmene. Jen stripky tak je i svym zpusobem zajimava , je videt ze to nebyl jen "Tweaker" Hobo" ale ze i byl normalni clovek. A o to jde.
        • Náhodou když Trevora navštívila jeho máma, mělo to něco do sebe. :d
          • Jack1947
            Tak on jak sam priznal... jeho detstvi bylo komplikovanejsi a to kdyz... jeste horsi pro nej bylo kdyz pak sehnal potrebne "drogy" a mame byla pryc, toho vazne vzalo (zaroven jestli se nejednalo jen o vyplod jeho alkoholem zkalene a prosmazene mysli.
    • Jack1947
      To je tezke, kdyz se tady zminit o pribehu a pritom se vyhnout ucelene spoilum. Tak snad postaci ze to bylo tak dobre ze mi budou chybet, rad bych jeste vice misi s nimi a i kdyz jsou rozdilni mel sem vsechny 3rad a rozhodne, mi prirostly k srdci. *4*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit