Přejít na výpis diskuzí
Divinity: Original Sin II - recenze
28.9.2017 | Václav Pecháček
254 příspěvků
-
Právem oceněná hra. Je super, že i v dnešní době se dočkáme něčeho takového. Pro milovníka RPG povinnost.
-
Musím říct, že jako Kickstarterovému podporovateli mě čtení této recenze náramně hřálo u srdce *14*
Ještě si počkám na češtinu a pár záplat, které vyřeší několik otravných prkotin a budu se muset hodit marod *1*
Jinak pěkná recenze, jde vidět, že to Václav má nahrané. Líbí se mi, že jsou zde popsané herní mechaniky, hratelnost spolu s "osobními" příběhy.
Jo a vše nej ke včerejšímu svátku *3* -
-
hlavne se z toho neposer
-
ta hra stojí úplně na něčem jiném než na příběhu a čtení textu, pokud zvládáš aspoň základní angličtinu, tak směle do toho, zbytečné čekat na češtinu...
-
-
Stoji i nestoji. Pribeh neni neco co vas dostane do kolen jako u vylozene pribehovych her typu last of us. Ovsem, at uz hlavni ci vedlejsi ukoly jsou zabavny a mnohdy dost vtipny. Souhlasim ze zakladni anglictina staci k tomu aby si clovek mohl uzit hru respektive jeji mechaniky. Ale pripravi se o hodne. Nehlede na to ze pokud si nekdo nezvladne prelozit alespon hlavni probehovou linku tak clovek taky muze klidne ztratit motivaci hru dohrat. Bodet by ne kdyz je hra kde clovek muze utopit 100hodin jak nic a ani nevedet co je jeho ukol od sameho zacatku :)
-
-
LoU je příběhová hra asi jako CoD...
-
-
Boze muj, dalsi fanboy dite co si neumi koupit vsechny tri platformy.....
Tlou- oceneni za jeden z nejlepsich pribehu ve hre vubec a ty napises toto. Nema smysl k tomu rozepisovat neco hlubsiho, ne nekomu kdo ma iq horici zirafy. Sorryjako
-
-
-
-
Zase ta cestina... Lidi ucte se jazyky! Jeden z nejlepsich zpusobu je prave pres hry (nebo taky TV/filmy).
-
-
Tak anglicky se v klidu domluvím, pracovně jsem strávil cca 9 měsíců v anglicky hovořících zemích různě po světě. S kamarády hrajeme D&D a veškeré manuály a další podklady jsou plně v angličtině. Takže úplně marný nejsem ALE: prostě si to nevychutnám takovým způsobem. A já si to chci vychutnat. Přirovnání možná trochu pokulhává, ale je to asi jako, když nerodilý čech čte knihy od Bohumila Hrabala. Rozumí jim (o co jde), ale nevychutná si veškeré jazykové nuance, které to poskytuje. A jsem si vědom, že po této stránce v překladu něco unikne. Ale zase na druhou stranu, se pak do toho pustím napodruhé v tom originále.
Všechny tři zaklínače jsem hrál v polštině a byla to pro mě lahůdka *2*
Jo a veškerý český dabing bych zrušil, je to největší zlo *16* -
-
časem se naučíš anglicky tak, že nemusíš nic překládat a vnímáš význam těch vět rovnou v angličtině, pak už ti to bude jedno
-
-
Casem kdy? V anglii ci usa jsem nezil a nemam s kym bych se anglicky bezne bavil (krom v hrach) takze? Je mi 26 let dorozumim se od 17, za posledni roky jsem se naucil tak ze si prelozim temer vse ale ne plynule abych nad tim nemusel premyslet.
Kazdopadne pointa byla jinde. Hra vysla ted, ne casem. Takovych jako ja je tisice a tech co umi mene ci jen zaklady je jeste vice :) -
-
ještě k té angličtině, denně komunikuji v v AJ. Zaklínače jsem na 80% zvládal z odposlechu, ale z mého 2 hodinového trialu DOSu 2 můžu říct, že angličtina použitá v téhle hře přesahuje standardní level znalostí a setkal jsem se tam se slovy, která jsem v životě neviděl, takže za mě určitě čeština aby si člověk mohl užít příběh se vším všudy a nemusel si kazit zážitek.
-
-
-
Souhlasím s tebou až na to poslední. Co třeba dabing Vietcongu nebo Far Cry? To bylo parádní a klidně bych řekl že český hlasy padly k těm postavám líp než anglický.
-
Presne tak ;)
-
-
Pokud se s angličtinou nesetkáváš denně, tak se ji nikdy nenaučíš perfektně, aby sis užil něco takového :(
-
Prestan! Ja se anglicky v pohode dorozumim, kdyz si potrebuji neco prelozit v anglictine tak 80% textu si prelozim. Jenze ono nestaci "umet" anglicky na dobry urovni kdyz si chces hru uzit. Musis umet perfektne. Respektive, treba takovej Hellblade: Senua sacrifice. Pochopil a prelozil jsem si hned vse. Jenze si uvedom ze lidi kteri umi anglicky jako ja, tem proste trva nez si prelozi v hlave obsahle vety a poskladaji. Proste a jednoduse kdyz mam text jak hov*do v anglictine, musim u toho premyslet a spojovat si to dohromady. Clovek kterej neumi perfektne anglicky si to proste neprecte a neprelozi v hlave plynule. A pak se dostavame k problemu u her kde jsou tuny a tuny textu. Cloveka to pak nebavi si takto "neplynule" prekladat naprosto vse kdyz je toho opravdu ranec. Pak dojde k preskakovani textu minimalne u vedlejsich ukolu atd.
Taky pockam na cestinu a to jsem si u divinity 1 prelozil temer vse, ale v pulce hry uz me to taky nebavilo cist si naprosto vse. Nechci se pripravit o zazitek. A co lide, kteri znaji opravdu jen zaklady? -
Pochop, že někdo prostě nemá talent na učení jazyků. Někdo umí mluvit šesti jazyky a někomu prostě nejde se dobře naučit anglicky. Jediné řešení je pak jet do Anglie a nějakou dobu tam žít, ale takovou možnost má taky málokdo.
-
-
To je ale hrozná blbost. Jeden jazyk zvládne každý, kdo není na úrovni mentální retardace. Je to jen o tom chtít. Nikdy nepochopím, že někdo, kdo zabije týdně desítky hodin hraním her, není schopen obětovat pár hodin studiu jazyka.
-
-
-
-
a jde to i bez pixel artu *3*
-
D:OS II je po rozhodně ve všech směrech lepší hra.
Příběh Hra se odehrává po událostech Divine Divinty II a je dobré mít alespoň načteno, o čem všem předchozí hry byly. Příběh od začátku působí vyzráleji, ale stále si zachovává humor, který je Larianu vlastní.
Společníci Největší změna možnost vybírat rasu a mít společníky. Je jich 6 a všichni jsou skvěle napsaní. Každý má vlastní příběh, quest a osobnost. Doporučuji začít právě s Origin charakterem, ať si hru užijete naplno.
Svět Ve stejném stylu jako první díl, je hra rozdělena na mapy. Hned ta druhá se mi zdá obrovská a to jsem ji ani zdaleka neobjevil celou. Mapy jsou samozřejmě napěchovány spoustou obsahu, který můžete libovolně plnit. Díky možnostem svobody se ve hře ještě více "plácám" a jen tak zkouším různé možnosti, toulám se po světě a utápím moře času v různých aktivitách. Se vším je možná interakce a existuje mnoho způsobů, jak všechno řešit.
Souboje- Obtížnost Více možností, více skillů a jejich kombinace a konečně více vybavení.
Kontroverzní téma, kdy pro některé je Explorer moc lehký, Classic těžký a Tactician nemožný . První díl na Hard byl ze začátku dost obtížný, ale později už to bylo lehké. Zde kupodivu vítám zavedení Physical/Magic brnění a podle složení party je nutno přistupovat k soubojům jinak než v prvním díle. Byť jsem si vědom OP kombinací, ale to není nic pro mě. AI 2.0 v Tactician modu umí překvapit a využívat schopnosti a prostředí proti vám. ALE díky možnostem a svobodě v designu, lze bežně těžké souboje vyhrát s prstem v nose. Vždy je to o připravenosti bojiště, rozdělení vašich postav, nalákání nepřitele do uzkých prostor a třeba právě chytrém využívání teleportačního kouzla. Souboje rozhodně nejsou přímočaré a chce to myslet out-of-the-box. Nejobtížnější souboje bývají jen ty, na které máte minimální prostor se připravit a těch moc není.
Hudba Už první tóny v menu dávají tušit, že tohle bude epické dobrodužství. Úvodní skladba a její variace v prvním aktu se nápadně podobají soundtracku Knights of Honor, a tím myslím použitím stejných hudebních nástrojů. Další velké téma (Rivellon) následuje po prvním aktu a bylo ho možno slyšet i v jednom z KS updatů. Hudba je krásná, vážná, veselá a dokáže nabudit na další dobrodužství. Živý orchestr je tady znát.
Dabing Dabing minimálně u hlavních postav se povedl. Na vypravěče jsem si musel chvíli zvykat, ale díky kompletnímů dabingu je hra živější.
A to jsem ani nezmínil věci jako coop a game master mod. SP je opravdu 1/3 hry. Bugy ve hře určitě jsou, sem tam i nějaké to horší designové rozhodnutí, ale jinak hra nabízí obrovskou svobodu v hraní a každý si tam najde to svoje. když se podíváte na hry velkých studií. Tady je 10/10 zasloužených. Díky Lariane!!! -
-
Příběh je na tom dost podobně jako v jedničce, takže podle mě, když ho nebudeš vnímat, bude to pro hráče lepší hra...
Mapa je nastavena v pořádku, tak bych i souhlasil. Obtížnost jde spíše k mainstreamu, což není na škodu, určitě je to dostupnější více lidem, takže hra se ještě více rožšíří, což je fajn.
Dabing je opravdu spíše průměr- podprůměr, záleží co čekáš, jestli jsi zvyklý na Zaklínače(fantastický Geralt) nebo třeba i Dark Souls 3(kde je třeba fantastický Girolamo Riario z DaVinci Demons), tak ti to může trhat uši. Hudba je fajn, ale na jedničku nemá.
Hodnocení je subjektivní. -
-
Doporucuji obtiznost zacit na tactician mode :). Takhle jsem zacal i dovinity 1 a nelituji. Hru to udelalo mnohem tezsi ale diky tomu clovek opravdu musel vyuzivat vse a bylo to jak sachy :-). Myslim to tak ze clovek musel zkouset snad v kazdym boji (ktery by na normalni obtiznost ani nemusel resit a prosel to levou zadni) doslova psi kusy a taktiky. Vyplatilo se, hra mi dala neskutecnej zazitek a otevrenou hubu dokoran u toho jak skvele propracovane tam naprosto vse funguje. Ikdyz jsem vymyslel uplnou hovadinu, ktera by ale podle zakonu fyziky mela fungovat, tak mi spadla celist ze opravdu fungovala, ze tvurci mysleli opravdu na vse :).
No nemuzu se dockat druheho dilu, ale jak pisi vyse, pockam na cestinu at si to proste uziji naplno. Vyzkousel jsem tak prvni hodinku a je fakt tezky si na tu cestinu po ty hodince hrani pockat :))) -
-
Já hrál první díl ještě na Hard. Tactician byl v Enhanced edici ? Vím, že obtížnost byla upravená. I tak bylo v prvním díle pouze zdraví a teď máš i dva typy brnění a od toho se odvíjí i větší nutnost taktizování.
Myslím, že druhý díl dává větší možnosti v soubojích a Tactican obtížnost tě nutí využívat hru naplno. Teď jsem třeba vyhrál souboj s o 3lvl lepší skupinkou. Sice jsem musel po souboji tři společníky oživovat, ale díky právě větším možnostem a správným nastavením před soubojem jsem dokázal vyhrát.
Neříkám tedy, že AI je vždy top a někdy se nad ní dá vyzrát snadno, ale přímý střet je většinou složitý. -
-
Jj, ja jsem se k divinity dostal az s enhanced edici. Mam na ps4. A za me neskutecna hra hlavne v soubojich. My to hrali s kamaradem online od zacatku dokonce na tactician mod a to je uplne skvelej zazitek. V tom smyslu ze jsme fakt vymysleli taktiky spolu. Pak sel zvladnout kazdej souboj, oba jsme premysleli a predhaneli se v tom kdo prijde s lepsim napadem a obcas to byly fakt prasarny co jsme vymysleli ale fungovalo. Ta hra je v coopu neskutecne zabavna :).
I divinity 2 bych koupil na ps4 pokud bych to na pc nerozchodil na maximalni detaily (coz se divim, ale rozchodim) takze jasna koupe na pc uz jen diky cestine, ale pockam si na ni :)
-
-
-
-
-
Ja to rozehral se zenou a jsem z toho totalne nadsenej. Stoprocentni souhlas s desitkovym hodnocenim. Tolik moznosti jak cokoliv resit, vytecny souboje a perfektni "spoluprace" se spoluhracem/partou.. Jestli to jeste nehrajete, nedejte na troly a kupujte, nebudete litovat.
-
-
To se rovnou zeptám - se ženou jsme si jedničku hrozně užili a trochu nás znervóznilo, jak se Vašek ve fight clubu a gamesplayi rozplýval nad tím, jak je dvojka víc kompetetivní mezi hráči, což by nám až tak nesedlo. Jakou s tím máš zkušenost?
A gratuluju k "herní" ženě :) -
-
Tak ta kompetitivnost je organická, jak rekl recenzent připadu kdy prostě jenom jeden muže dostat to co chce není moc, problém je spíš s veženským dilematem, Pujde kolega na sebe ? nebo bude spolupracovat ? nebo udělá nějáký podraz ve chvili kdy prostě na výber nemá potom co spolupracoval protože měl na výběr ?
-
-
Tak to je fajn, dík za info! My přece jenom raději spolupracujeme :)
-
-
-
-
Dal bych bod dolů za to, že to neni pro všechny, ale jen pro lidi, které baví tyhle kecací hry.
-
-
Tak se ale rozhodněte. V další diskusi někdo píše, že to je stejně ukecané, možná ještě víc než první díl a má hodně souhlasů. Tak co? *13*
-
Misto kecani je muzes vsechny zabit.
-
Žádná hra na světě není pro všechny. Některé jsou jen více přístupné širšímu publiku, některé pak méně. Navíc tohle není nijak zvláště ukecané, tohle stojí primárně na combatu, příběh je tu zatím(nemám to dohrané) dopočtu stejně jako u jedničky, myslím, že třeba nový Torment to je ebook, tohle je úplně normálně přístupný pro většinu lidí, navíc to není ani nijak těžké...
Takže si nevytvářej nějaké předsudky a radši to zkus, jestli tě to bude/nebude bavit... -
-
Aha, tak pak se omlouvám. Z diskuse ve Fight Clubu dost jasně vyznělo, že je to ukecaná hra. Od Inquisitora jsem na takové hry alergický.
-
-
D:OS je proti Inquisitorovi spíše takový časopis, co se týče ukecanosti. Rozhodně tam nejsou bloky textu.
-
-
Navíc výhodou je jakasi vetší interaktivita textu, napřiklad jsem zjistil že kuchař co chce zpátky své pomeranče v nich pašuje drogy, tak jsem pomeranče otevřel a drogy vyndal, a předal jsem mu pomeranče, hra na to nasledně reagoval perfektním popisem jak nejdřive sebejistě rozdělává pomeranč načež se v něm začne zoufale nimrat než mu dojde že jsem je vyndal, načež nasraně reaguje "Naval to chytráku, Ty dobře víš co myslím". taková pitomina jako vyndaní jednoho itemu z v podstatě prenosné schranky a hra na to reaguje realisticky něčím jiným než prostým Naval, hergot jinde bys měl v připadě vyndaní te drogy quest fail. tady hra počítá v podstatě s malou pitomosti a organicky ji zasadí do přiběhu.
-
-
Ha. Tak s těmi pomeranči mě to takhle nenapadlo :) Ale vím co myslíš. Hra skutečně umí reagovat na to jak quest vyřešíš, ptže způsobů je vždy více.
-
-
-
-
-
-
mně to připadá docela nudný oproti jedničce.
-
V clanku to ma 10/10, ale na karte hry pouze 9/10. Zrejme redakcni system nepocita s tim, ze by nekdy nejaka hra dostala desitku :-)))
-
ma to asi jedinou chybu, je to strasne dlouhy
v tom byla jednicka pro me tak akorat -
10ku by som tomu nedal. Je sice pekné, že takéto hry stále vychádzajú ale chcel by som niečo viac hardcore, a nie tieto casual hračky, čo vodia hráča za ručičku.
-
-
*15* vsichni si stezuji, jak je denik na prd a ze hra lidi vubec nevodi za rucicku a ty to tu napises naopak *1*
-
Dej si Underrail :)
-
-
Kriste mi ani nepřipominej underrail tam mi by mi ani nevadila ta složitost kdyby tam byla alespon mapa na to co jsi prozkoumal, se mohlo klidně stát že jsi někde hodinu bloudil. Jentak protože si popletl jeden vychod. oproti tomu je Age of Decadence Casual hra, AoD je sice težký jak svina ale hlavně intuitivni, Když jsi něco posral tak to fakt byla tvoje blbost.
-
-
Haha, já si náhodou Underrail fakt užil :) Docela mě bavilo se ponořit do toho pocitu ztracenosti v chodbách pod zemí, kdy člověku docházejí zdroje a bojí se co ho kde sežere - a když pak najednou dorazí ke stanici, je to fakt zážitek a úleva. To prostě u hry se šipečkou k cíli není.
Ale uznávám, že to je docela ostré a na konci jsem si i nějakou mapu zhruba kreslil.
-
-
-
lel
-