Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Veskoslav

    Šetřím si to na "zimní" prázdniny:) Teď na to prostě není čas:)

    • hrát se má v zimě, v létě je třeba nachytat vitamin D

  • TheRKD

    Hrál jsem svýho času BG 1 i BG 2. A rozhodně nepláču, že už to není ono.  Svět se vyvíji. A pokud bych se narodil o pár generací později. Dokážu si představit, že by mi trojka otevřela pusu dokořán stejně jako před lety jednička. Naprosto důstojný nástupce. Vrchol současného, moderního RPG. Suverénně vyčuhuje z vln současné produkce. 

    Upřímně, jsem strašně rád, že jsme měli to štěstí a hru dostal zrovna Larian. Nedokážu si představit studio, co by titul zvládlo na podobné úrovni. Možná ještě CDPR v době po W3. Ale nad tím nemusíme přemýšlet. Je to naprostá pecka. Pojďme si užívat. Něco podobného zase dlouho nedostaneme. 

    • Jakkoliv si BG3 užívám, tak imho Warhorse, CDP a Rockstar jsou (co se herní kvality týče) na stejný úrovni

      • aspa

        To, co předvedl Rockstar u RDR2, bude standard možná tak za 10 let.

        https://www.youtube.com/watch?v=XFPXP3tlGdA

      • Kdyby to dostali Warhorse nebo CDPR, určitě by to mělo mnohem lepší "writing" - příběh, postavy, dialogy atd, v tomhle je Larian klasicky mizerný. Ale mechanicky nevím...CDPR notoricky neumí loot, Warhorse zase souboje (mně se aspoň souboják v KCD nelíbil). Takže nakonec je to možná dobře, jak to dopadlo.

        • Upřímně si nedovedu představit že by Warhorse měli dělat BG3 😅 A to říkám jako člověk jenž si došel pro 100% achievementů, KCD bylo super, ale z naprosto jiných důvodů. Příběh byl OK, jelikož se snažili o co možná nejvěrnější adaptaci středověku a tak se to příběhově drželo hodně při zemi - i přesto byly postavy napsány zajímavě.

          Důvod proč si nedovedu představit Warhorse podepsaný pod BG3 je ten jak vehementně Dan tvrdil jak jsou všechny ty Skyrimy a další fantasy blbůstky a že je potřeba konečně nefantasy syrové RPG (díky bohu za to), ale jenom kvůli tomu mi přijde že by si celkem protiřečil. A i přesto že již není součástí Warhorse, tak pochybuji že by se zbytek studia rozhodl jít tímto směrem, ale třeba se mýlím a za dva roky dostaneme od Warhorse překvapení v podobě RPG s perfektně zpracovanou slovanskou mytologií 😃

          CD projekt by mohl být dobrou volbou, hrál jsem od nich Thronebreaker: Witcher Tales a byl jsem překvapen jak dobře se jim tento tahový formát podařil - i přestože to byl pouze důvod zahrát si více Gwentu 🥲

          V mém ideálním světě by pokračování Planescape Torment udělali ZA/UM 😂 Dost dobře si dovedu představit že by přišli s novým artstylem který by sedl Sigilu jak pověstný hrnec na pr..l a i příběh by dokázali udělat skvělý.  

          Jejich rukopis u BG3 si příliš představit nedovedu, ale třeba bych byl příjemně překvapen 🙃😁

  • Zatím se v recenzi ani v diskuzi neobjevila žádná zmínka o multiplayeru. Zkoušel ho někdo? Jaký je to zážitek oproti singlu?

    • aspa

      "No a potom je tu multiplayer. V takejto hre nie je prioritou a pre väčšinu hráčov je nepotrebný. Takže v podstate by mohla byť jeho prítomnosť hodnotená ako plus. Lenže je taký nemastný - neslaný a aj nespoľahlivý. V konečnom dôsledku mi nepripadal ani veľmi zábavný. Môžete využiť lokálne alebo online pripojenie, pri ktorom vidíte súpis dostupných multiplayerových hier alebo si s minimom možných nastavení spustíte vlastnú. Chýbajú tam pritom užitočné informácie, ako je ping, ako aj možnosť obnovy ponuky, takže často pri pokuse pripojiť sa zistíte, že daná hra je už dávno ukončená. Okrem toho mi väčšinou vyhadzovalo chyby a z nejakých dvanástich pokusov som mal úspešné asi dva. Pri samotnom hraní si niekedy môžete vytvoriť vlastnú postavu a jej level sa dorovná, alebo prevezmete jedného z hrdinov hráča, ktorý hru založil. Niektoré rozhodnutia robíte spoločne a každý má pri oddychu vlastnú truhlicu na veci. Pri bežnom postupe v reálnom čase môže ísť každý hráč nezávisle, kam chce. V ťahových bojoch je to dosť nuda, lebo dlho čakáte, kým svoje ťahy vykonajú ostatní a prídete na rad. Nečudo, že záujem o multiplayer je tu teda pomerne malý. Okrem toho natrafíte v hre na príležitostné menšie bugy a glitche, ale, našťastie, nič zásadné. No určite je čo opravovať v najbližších mesiacoch, aby bol výsledok plne uspokojivý."


      Sector.Sk


      Tady na Games.cz recenze není recenze.

      • Díky. Přijde mi sice, že zkoušeli hrát jen s náhodnými hráči na netu, což asi nebude hlavní záměr tvůrců a obvyklé využití. Ale aspoň nějaké informace, tady to bohužel chybí úplně.

        • JohnyTheZik

          Ta slovenská recenze je úplně zbytečná, pokud to plánuješ hrát s někým, koho znáš a budeš s ním na voicechatu. DOS 1 i 2 jsou v MP ve 2 hráčích skvělej zážitek a BG3 není výjimka, mj. kvůli vlastním příběhům jednotlivejch postav. Ve víc hráčích bych to nicméně už moc nehrál.

          "Nečudo, že záujem o multiplayer je tu teda pomerne malý" 

          Lol, samozřejmě že většina lobby je private.

          • No právě, sám jsem sice MP v Original Sin nehrál, ale stoprocentně bych řekl, že to přispělo k té oblíbenosti a vysokým známkám. 

          • aspa

            já považuji za zbytečnou recenzi tu, ve které se nic nedozvím, jako je tady na Games.cz, ta slovenská jde xkrát více do hloubky než tady tahle pseudo-recenze. 

            Jinak chápu, že fanboyům se ta recenze nelibí a raději si přečtou 10/10, i když je obsahově prázdná.

            Navíc 9/10 je krásná známka, ale to je problém dnešní doby, že hype vymaže poslední soudnost , že i 9/10 je pak pro většinu hyperů nedostatečná známka.

            • goyim

              9 je krásná známka, ale 9.6 je ještě krásnější. 9.6 je průměr na meta z 56 recenzí. Jedna z nejlépe hodnocených PC her všech dob. Vyšší hodnocení, než RDR2, Elden Ring, Persona 5, DOS2... snad jediná singleplayerová hra v historii Steamu, které měla po 14 dnech od vydání nárůst v počtu aktivních hráčů.

              Maximální úspěch Larianu. 😍

            • JohnyTheZik

              Špatně jsem se vyjádřil, nemluvim o celkový recenzi jako takový, ale jen o tom, cos nakopíroval za text. Neznám sector.sk a ani ho číst nepotřebuju, takže bych ani netušil, kolik tam BG3 dostalo známku.

              Hype vůbec neřeším, ani za BG3 nijak mimo tenhle text nekopu, nicméně je nutno dodat, že trávit s randomem 50+ hodin je skutečně bizárnost a vyvozovat z něho nějakou popularitu MP je kravina. Tohle se dá hrát reálně jen s kamarády a v tom ty hry excelujou - dokonce až tak, že mě původni DOS1 samotnýho nebavilo.

              • aspa

                Reakce na příspěvek:

                tak v tom případě se omlouvám.🙂

  • adam84

    Ako hrac BG1 a 2, Icewind dale 1,2, Fallout 1,2 v slzou v oku konstatujem, ze tak stare hry vedeli dokonale vtiahnut napriek vtedajsej grafike, pretoze tie hry mali jednoducho DUSU, co o BG3 nemozem povedat. Prosim vas to co ma znamenat ten zaciatok v tej lietajucej obrej sci-fi chobotnici? WTF? Kamera je nieco jednoducho strasne, zvykal som si hodiny, ked treba neustale rotovat okolo postav aby som vobec nieco videl, nieco priserne. A ten genericky nezaujimavy svet akoby random poskladany, nevyrazna hudba, ziadna atmosfera… skarede UI a inventar. A nie je to nostalgia, stare hry si dnes stale rad rozohram, nie nadarmo sa volaju good old games. Skratka tie maju tu spravnu esenciu hratelnosti. A BG3 nepomoze ani sterilna preexponovana a presaturovana grafika, bohuzial…

    • Derp_1337

      :NOT SURE IF TROLLING OR JUST STUPID MEME:

      Tvůj názor je hodně divný. Za prvé vůbec netuším, proč Fallout srovnáváš s BG.

      Ty jsi zmatený z 3D pohledu? Skus si občas zahrát nějaké 3D hry a
      nehrej jenom izometrické hry a možná si jednoho dne zvykneš. 😉

      A tvrdit o inventáři (a UI) u BG3, že je škaredý, když tebou zmiňované hry Icewind Dale a BG 1 & 2 taky nemají žádný zázračný inventář (a UI). Buď máš slepou nostalgii a nebo trolluješ.

      Tvoje stížnosti na Nautiloid jsou směšné. Ty lodě byly součástí univerza Forgotten Realms po dlouhou dobu.

    • Tvoje "WTF sci-fi chobotnice" je vysvětlena i ingame, pokud jsi to nenašel, existuje super stránka s názvem Google, možná už jsi o ní někdy slyšel 😉.

      Pokud hraješ hru ve světě, který očividně neznáš, je dobré si zkusit ingame případně out of game ten svět trošku očuchat...pro příště 

    • Tenurri

      Tak já třeba hrála BG1 a 2 (zatím nedohráno) poprvé před vydáním BG3 a většinu času jsem se musela nutit pokračovat. 

      Ta hra je většinu času frustrující, plná generického prostředí a naprosto zbytečných encounterů ve světě, které mě akorát zdržují od příběhu. Soubojový systém mě taky moc nebavil, jediné co, tak příběh a companioni se kterými bylo na můj vkus málo interakcí. 2 byla už od začátku o dost lepší prakticky ve všem než 1, ale zatím jsem se to nedonutila dohrát.

      Ukládala jsem hru každých 5 minut, protože představa, že budu nějaký dungeon opakovat celý znovu mě doslova ubíjela.

      A nepamatuju si žádný souboj, který by mě opravdu bavil. Většinou to bylo "ať už to mám za sebou a můžu pokračovat v příběhu".

      Za to v BG3 si těch soubojů u kterých jsem si říkala "wow" pamatuju několik a u posledního questu Astariona mi ukápla i slzička :D

      Ale 100 lidí, 100 chutí. Jsem ráda, že každému se líbí něco jiného, jinak by to byla nuda a vše by bylo stejné :).

      Mně to hodně připomíná Dragon Age 1, než původní BG, což je pro mě dobře, protože DA:O je PRO MĚ mnohem, mnohem lepší zážitek, než oba starší BG dohromady.
      Navíc je to pro mě nejlépe vypadající CRPG. Jasně, jsou tam bugy, ocenila bych některé věci třeba trošku jinak, ale to jsou maličkosti, které mi tu hru vlastně nijak nekazí.
      Je to jedna z nejlepších her, co jsem kdy měla možnost hrát a už se  těším až si to dám znovu a zkusím některé věci trochu jinak.

      Je mi úplně jasné, že až to dohraju budu mít zase ten prázdný pocit, že to skončilo, stejně jako u Mass effectu...

      • já jsem tyto hry hrál všechny když vyšly. BG1 je prostě soubor prázdných map plných náhodných setkání bez vlivu na příběh, BG2 je mnohem lepší po všech stránkách. Ale opravdu si zahraj Planescape Torment, to je dodnes některými považováno za nejlepší hru vůbec. Taky hodně doporučuju Neverwinter Nights 2, a Drakensang The Dark Eye

        • Tenurri

          Torment mám v plánu, až dohraju druhé pillars of eternity. Což asi chvíli potrvá vzhledem k tomu, že teď čekám na starfield (kde prostě čekám bethesda hru -  nic víc, nic míň - u které si odpočinu a nebudu u toho muset moc přemýšlet :D)...

        • Jasuja

          Sorryjako, ale Drakensang je děsnej trash, plytké postavy, nudný příběh. Nuda, nuda, šeď, šeď.

      • Taronyu

        Tak to klobúk dole že si sa do tak starých hier vôbec pustia 🙂 Viem si predstaviť, že dnes to už musí byť frustrujúce :D Ale ten príbeh a postavy to stále držia. Toto bioware vtedy fakt šlo, hlavne tí companioni, čo potom vlastne pretavili do Mass Effectu.

        • Tenurri

          Jo,  já to hraju ještě ke všemu na switchi...1 jsem dohrála docela se sebezapřením, což jsem nechtěla říkat moc nahlas :D...ale 2 mě bavila už od začátku. Jen se k tomu vrátím, až se mi nebude chtít sedět u PC, nebo nebudu mít co hrát :).

      • aspa

        100 lidí 100 chutí. Mass Effect považuji za urážku žánru her na hrdiny a hloupou soap operu pro děcka a obecně nevkusný kýč, Dragon Age byl plný mix klišé a stejně jako Mass Effect vykradli, co mohli, přesto má hra dost dobrý combat a zajimavé postavy.Oproti  BG 2 je to béčková produkce, ale dost dobrá hra je to je.

        • Sierra117

          Proč si pořád někdo plete soap operu ( telenovely ) a space operu ( výpravný vědeckofantastický) ?

          • aspa

            nikdo si to neplete, protože Mass Effect je vesmirná telenovela, která vykradla všemožně space opery a to hlavně od Alastaira Reynolds.

            • Sierra117

              ano pleteš a tenhle argument cos napsal je jen důkaz vaření z vody :). Nijak nemam potřebu se zastávat mass effectu, ale tvrdit o tom že to je telenovela jen proto že to vykradlo jiný inspirační zdroje ? panejo :)

    • Taronyu

      Ako hráč BG1 a 2,  Fallout 1,2 ti hovorím že si zabednenec, ktorý sa zasekol niekde v minulosti a nemá dostatok pružnosti na to aby sa otvoril novým herným konceptom. Tvoja smola. Pretože duša z tej hry strieka na každom kroku.

      • aspa

        100 lidí 100 chutí, nevidím důvod, proč bys tady měl někomu nadávat a vyplákavat se, že to citíš jinak. Spoustu lidí nemá umělecké cítění a čistě za mě je art direction v této hře naprosto příšerný.

        • Taronyu

          Nikomu nenadávam. Zabednenosť nie je nadávka. Je to stav, v  ktorom sa bohužiaľ veľká časť mojich rovesníkov čo sa hier týka nachádza a je to smutné. A hlavne je to detinské.

          • aspa

            hele, ja si myslím zase o tobě, že nemáš vkus už kvůli tomu, co sleduješ za filmy, ale nebudu ti kvůli tomu říkat zabedněnec. Trošku respekt.

            • Taronyu

              Zisti si prosím čo znamená slovo vkus a čo znamená zabednenec. Ja neútočím na jeho vkus, mne je jedno aký má kto vkus. Tak tu prosím ťa vkus neťahaj.

              • aspa

                Reakce na příspěvek:

                tohle je ale dost o vkusu, pokud má daný člověk určitý vkus a libí se mu určitá uměleckost daných her a pak ji očekává tady, tak může být zklamán i přes objektivní kvalitu dané hry. Chápeš?  Ty prostě jako fanda Avataru máš kus třeba jinde než fanda Bély Tárra a tím neříkám, že je to špatně. 100 lidí 100 chutí. On není zabedněnec, on to tam stejně jako já necítí a na tom není nic špatně a pokud si to myslíš, tak ty jsi ten zabedněnec.

                Čiste subjektivně/objektivně Lariani netvoří umělecké hry.

                • Taronyu

                  Reakce na příspěvek:

                  Dobre tak to skúsim inak. Čo keby si si ten vkus rozšíril o určité spektrum (kedže sme sa posunuli o 20 rokov) a nie nostalgicky spomínať na niečo čo je 20 rokov staré a keď to nové nebude presne také ako to staré, tak to nebude dobré. To je ta zabednenosť o ktorej hovorím, že si dobrovoľne kvôli nostalgii uzamkneš vkus do nejakých hraníc a cez to proste nejde vlak.

                  • aspa

                    Reakce na příspěvek:

                    Hele, tak kdo je ten zabedněný? Tak ještě jednou, tady nejde o herní principy a posun o 20 let dopředu, to tam všechno je a nikdo to nerozporuje. Ta hra to dělá a dělá to dobře a správně, ale máš tady minoritu lidí jako já, který si potrpí u her na nějakou uměleckou nadstavbu v rámci budovaní světa a to mi tam schází, považuji to za to, proč se v minulosti fantasy nazývalo brakový žánr. Lariani tam mají všechno, jen tam nemají uměleckou nadstavbu, Genius loci. Oni to nemají v sobě, tak já to citím, proto se v té hře necítím dobře. Dokážeš to pochopit?

                    • Taronyu

                      Reakce na příspěvek:

                      Nie nedokážem, pretože neviem o akej umeleckej nadstavbe hovoríš, ktorá by tu nebola a bola u BG1 a 2. Ale je to už dávno čo som tie hry naposledy hral. Mimochodom ja som nereagoval na teba a silno pochybujem že ten komentár na ktorý som reagoval, mal na mysli nejakú umeleckú nadstavbu. Tam mi to skôr prišlo ako nostalgická zaslepenosť. U teba to samozrejme môže byť inak. A možno fakt ti tu chýba niečo čo ja nedokážem vidieť. To je potom ale úplne v poriadku a rešpektujem to.

                      • skaven

                        Reakce na příspěvek:

                        ved uvidis, ci o 20 rokov si budes pamatat Asariona, Galea, Laezl, Wylla Karlach Halsina Mnthara, tak ako hraci BG1+2 si pamataju Minsca, Jaheiru, Edwina, Imoen, Montarona,Xana, Khalida, Viconiu, Xzara,Jana Jansena, Korgana, Yoshima..

                        peace


                        • Reakce na příspěvek:

                          Z původního BG1 si pamatuji pouze Mincsa+BOOa, Jaheiru, Imoen, Goriona, Sarevoka....a to je asi tak vše 😅😄

                          Zato z Planescape Torment si pamatuji Nameless Hrdinu, Morteho, Annah, Fall-from-Grace, Dak'kona, Ignuse, Nordoma, Lady of Pain, Pillar of Skulls, Pharoda, Triase.  Téměř co postava to unikátní zážitek 🙃

                          BG1 prostě s odstupem času zůstala pouze legendou díky tomu že byla jedna z prvních her s takto do té doby neviděným rozsáhlým světem. U Icewind Dale jsem měl pro změnu pocit že té hře chyběla duše a musel jsem se nutit proklikávat dialogy - podobně jako jsem to měl u některých dialogů Pillars of Eternity.

                        • Reakce na příspěvek:

                          Z těchhle si pamatuju tak 5 nejvýraznějších, max. BG 3 jsem ještě nehrál a pochybuju, že bych na Lae'zel někdy zapomněl :)

                        • Derp_1337

                          Reakce na příspěvek:

                          Hele, však já taky říkal, že BG2 jsem si užil kvůli skvělému příběmu a dobře napsaným postavám. Dodnes si je pamatuji.

                          Ale pak jsou tady lidi, co si za každou cenu potřebujou kopnout do stěny. Prý že BG3 není "skutečné" BG kvůli stylizaci, vizuálnímu stylu, "umělecké nadstavbě" a podobným nesmyslům.

                          Což mi přijde jako nesmysl, protože BG2 se fakt nehrálo kvůli vizuálu. Rozhodně nebyl něco zas až tak extra, aby se to mělo považovat za svatý vzor pro další 3 dekády.

                          • 0011

                            Reakce na příspěvek:

                            Víš z toho co píšeš se mi zdá, že si BG 2 nehrál v době vydání, tj. rok 2000, protože bys takové nesmysly nemohl napsat, nic proti tobě ale mám dojem že v té době jste ve škole začínali probírat abecedu. Přečti si dobové recenze vizuál rozhodhě chválili. tady na games najdeš už jenom recenzi na datadisk ToB(2001), kde si ale můžeš přečíst adoraci na grafiku. Za svatý vzor bych to nedával, ale po 23 letech vypadá pořád dobře, nicméně ve svojí době neměla konkurenci, proto si Infinity engine půjčovali i Black Isle Studios. BG3 je nádherná hra, ale že by graficky neměla konkurenci, to ani omylem.

                            • Derp_1337

                              Reakce na příspěvek:

                              Hele a když jako člověk nehrál v roce 2000, tak se jeho názor nepočítá? A když jsi nehrál World of Warcraft v roce 2004 , tak se tvůj názor na WoW taky nepočítá? To je nesmysl.


                              Hele, nebudu se bavit o technické stránce hry. To se po těch letech nedá hodnotit. Ale tady někteří trollové mluví o "stylizaci" či "atmosféře" BG2. K tomu se něco dá říct i dnes. Na tehdejší dobu "ok", ale žádný zázrak to nebyl.

                              • 0011

                                Reakce na příspěvek:

                                Aha takže nehrál, protože jednak bys mi neodpověděl otázkou a druhak bys nenapsal že "Na tehdejší dobu "ok", ale žádný zázrak to nebyl" protože to nedokážeš objektivně ohodnotit, protože si to jednoduše v tu dobu nehrál. Já třeba nehrál první Alone in the dark v době vydání, když jsem se k němu dostal bylo to dávno retro, ale vím, že když to vyšlo tak si z té atmosféry spoustu lidí ukáklo a nedovolil bych si to hodnotit. Můžu tě ale ubezpečit, že když BG2 vyšlo, tak já a moji vrstevnící (ročník 85) jsme se z té atmosféry i stylizace posadili na zadek, žádné ok v uvozovkách, nic lepšího tenkrát nebylo. Samozřejmě že se k tomu dá co říct i dnes, ale tím hodnocením na tehdejší dobu si se střelil do nohy, nebo když jsme u toho Baldur's Gate hodil si na 20 stěnce 1.

                                • Derp_1337

                                  Reakce na příspěvek:

                                  Jo, v roce 2000 jsem to nehrál. V té době jsem hrál na konzolích. PC jsem koupil později až v roce 2002. On to nebyl zas až tak velký rozdíl, abych nemohl říct, že jsem neměl představu, jak hry v té době vypadaly. Měl jsem zkušenosti s konzolovkama, což se graficky až zas tak nelišilo.

                                  Jinak jsem nikdy netvdil, že grafika nebyla na tu dobu přelomová. Mluvilo se jenom o stylizaci a "atmosféře".

                                  • 0011

                                    Reakce na příspěvek:

                                    Jenže oba díly měli z hlediska grafiky jak uměleckou tak technickou stránku na své době mezi špičkou. Grafika šla ještě pořád hodně rychle dopředu, tím že se rozhodli pro plně předrenderovaná pozadí stárla pomalu, to BG 3 tím že je plně 3d zestárne rychleji, ale líbí se mi moc, ještě nemám dohráno a mám tam 137 hodin. Osobně se mi atmosféra 3 dílu líbí, je to prostě hra nové generace, ale je prostě jiná, pro mě to ale špatně není, to mě štvou spíš jiné věci, ale to není chyba hry, ale nemám rád DnD 5e, je mi jasné že by WOTC ani nepovolili starší edice. Tím že v 5e může každý dělat skoro všechno je zloděj skoro zbytečná postava a vyloženě mě štve jak za odstraňování pastí a odemykání zámků nejsou zkušenosti. Tahle hra až bude opravená tak si těch 10/10 zaslouží, ale z mojí trnité zabugované cesty zatím ne, každopádně ten potenciál tam je. Moje stařičké pc už s tím má problémy (i když většinu nastavení mám na max a jde to, do dosažení bg jsem měl všechno na max ale ty fps už nešly), takže doufám, že xbox verze až bude tak to bude mít vychytané  a koupím si to znovu na series x.

                        • Reakce na příspěvek:

                          Yoshimo, ta zrádná krysa

                          • skaven

                            Reakce na příspěvek:

                            ale no tak, po 23 rokoch mu odpustime  :)


  • ty narky, ze to neni jako bg1 a bg2 jsou smesny


    lariani jsou v podstate jedini, kdo zvladnul posunout rpg zanr za poslednich 20 let k vetsi zabavnosti


    kdyz si vzpomenu na ty vykopavky s nemoznym soubojovym systemem, musim se nahlas smat, jak nekterym nostalgie zatemnuje usudek (kvuli podobnosti jsem ani poradne nezacal tyranny a poe, kdyz nekdo nechce poradny souboje, tak to at tam radsi zadny nejsou)


    a to na bg3 jsou souboje asi to nejhorsi, kvuli rigidnim dnd pravidlum, velka skoda, ze tam neni aspon neco jako v dos2

    • Jasuja

      Tak BG1 je ve skutečnosti ne až tak zázračná hra...

    • aspa

      Dragon Age: Origins posunul combat do větší zábavnosti 12 let zpátky. Spojení akčního a taktického a neskutečné náročného u vyšších obtížnosti byla esence hratelnosti. 

    • Morraw

      Hmm s tím soubojákem máš pravdu. To byla v OS2 největší zábava a hledání způsobů, jak ochcat těžké souboje apod 😀

      Je fakt, že dnd pravidla jsou pro toto dost limitujici.

      • Derp_1337

        Je to velké a rozmanitá hra s mnoha možnostmi. Vždycky se souboj dá nějak ochcat či zlehčit. 😉

        Naházet výbušné sudy, lektvary nepřátelům pod nohy a pak je odpálit. Popř. nějaká silné spell combo. Shodit nepřítele z kopce, atd. atd.

        • Morraw

          Nebo zatarasit vstup přes nerozbitné bedny. At žije Adramahlihk fight😂

    • pokud - jak tady někteří píší - BG3 postrádá atmosféru a lore Faerunu, tak je to chyba. Není to jen BG1+2, IWD1+2, ale i NWN1+2, spousta knih. BG3 jsem ještě nehrál, ale podle toho co čtu se domnívám, že to nebude lepší hra než Pathfinder WOTR, a to právě kvůli tomuto. Zatím jsem taky nikde nečetl žádnou extra chválu na příběh. Ten svět je malý a odehrává se v malých lokacích, tj chybí tomu ta velkolepost putování po krajích. Každopádně si obrázek časem udělám sám.

      • skaven

         skor to nadvazuje na Neverwinter Nights, nez na BG...ze je to pure DnD, ale nema to v sebe tu iskru od Obsidianu/stareho Bioware

        • Derp_1337

          Hele, ani současné hry od Bioware v sobě nemají ani kousek "iskry" od starého Bioware. 😂

          Starý Bioware je dávno mrtvý a teď je z toho korporát ve stylu Ubisoftu.


          Ale jinak máš pravdu, BG3 vizuálem má mnohem blíž k Neverwinter Nights 1 & 2 , popř. MMO Neverwinter. Což je ale taky součástí univerza Forgotten Realms.

      • Derp_1337

        Hej příběh je fakt super a epický. Navíc ten příběh má dost nelineárních prvků. 

        Něco uděláš v Act 1 a následky vidíš v dalších částech příběhu. A pak zjistíš, že někdo jiný udělal něco jiného a měl to úplně jinak.

      • Taronyu

        Príbeh je skvelý. Je komplikovaný tak akurát, aby to nebolo prekombinované. No a či je epický? Lol, Nič epickejšie tu od Záklínača 3 nebolo. Príbehy companionov sú taktiež výborne napísané, plné ťažkých rozhodnutí a dojímavých až srdcervúcich scén. Lokácie v žiadnom prípade nie sú malé. Je tu obrovská divočina, nádherný horský priesmyk, obrovské podzemné dungeony a chrámy s tak hustou atmosférou že mi nie raz padala sánka a len som sa kochal. No a samotné Baldurs gate? Taktiež veľmi podarená lokácia a dosť mi to pripomína keď som sa s Geraltom dostal do Novigradu. Proste také to klasické questenie v meste, ale zase, aby to nebolo monotónne, tak je tu kopec odbočiek do dungeonov a do miest o ktorých ani nemôžem písať, lebo by som spoileroval, ale ide taktiež o miesta s hustou atmosférou.

        • skaven

          "Nič epickejšie tu od Záklínača 3 nebolo."

          ..ale bolo  :)


    • Derp_1337

      "ty narky, ze to neni jako bg1 a bg2 jsou smesny

      lariani jsou v podstate jedini, kdo zvladnul posunout rpg zanr za poslednich 20 let k vetsi zabavnosti

      Kdyz si vzpomenu na ty vykopavky s nemoznym soubojovym systemem, musim se nahlas smat, jak nekterym nostalgie zatemnuje usudek"

      Napsal jsi to hezky. Na původních BG mě bavil příběh a zajímavé postavy. Ale vizuál, stylizace a souboje nebyly moc dobré.
  • aspa

    po 50 hodinách mi přichází na mysl pořád stejná otázka, na co mají licenci FR a jmenuje se to BG3, když se hra stylizuje do generické, plastové, přesaturované fantasy?

    Hra jako celek mě baví, ale bohužel nemůže být absolutně řeč o nějaké vztahující atmosféře podmanivého světa. Mě ten svět nebaví, nezajímá mě, nemám potřebu o něm nic zjišťovat, tohle je naprostý opak oproti předchozím dvěma dílům.

    • A v čem je ten rozdíl, kromě saturace grafiky?

      • aspa

        Tak v samotném světě. Ne, každá studio dokáže tvořit zajímavý svět, i když mají licenci. Myslím si, že se pohybujeme čistě v subjektivním měřítku a tvá otázka je poměrně zvláštní, ale jak jsem snažil popsat své pocity, hra pro mě neobsahuje takovou to tu nadstavbu, aby mě dokázala přenést do Baldurs Gate.

        Jsem docela překvapen, že tady těch výtek je na tohle tak málo. Jestli je tu tak málo hráčů, co původní hry hrálo, nebo je to čistě můj problém. 

        Troufnu si říci, že na tuhle hru by šla napasovat jakákoliv licence high fantasy a to je za mě trošku problém.

        Bavím se čístě o světě, atmosféře, texturách etc. a ne o principech hry.

        • Mám dohrane obě BG 3x (2x original, 1x remake), obě ID 2x, NWN 1 1x a NWN 2 2x , D&D hraju od 3e s přestávkami cca 18 let...

          BG3 je víc D&D než všechny výše jmenované hry. Příběh je na úrovni, dobře podaný, dobře sestavený. Sword Coast by mohl být možná krapet imersivnějši a větší, ale taktéž naprosto v pořádku.

          Stačí se na hru dívat jako na pokračovatele PŘÍBĚHU BG 1 a 2, nikoliv her ( a to je dobře protože původní hry s D&D měli společného méně než tahle). Většina negativ v tomhle směru je právě z toho důvodu, že lidé očekávali úplně to stejné jako BG 1 a 2 v nové grafice 

        • Taronyu

          Zaujímavé, videl som niekoľkých hardcore fanúšikov pôvodných dielov pri tomto plakať od dojatia.

        • Hm, to mě mrzí. Zatím jsem hru nekoupil, ale chystám se na to. Jestli tam ten Faerun není cítit, tak je to škoda.

          • Derp_1337

            Hele, ty stížnosti ber s rezervou. Najdou se lidi, co původní BG a BG2 dohráli mnohokrát. A za tu dobu, co to hráli, si na tu stylizaci tak moc zvykli, že ji začali považovat za "dokonalou". A prakticky cokoliv trochu odlišného se už originálu z principu nemůže vyrovnat.


            Názory old school hráčů by se daly shrnout takhle: "Kdyby se to jmenovalo jinak, tak je to perfektní hra, ale jelikož se to jmenuje BG3 a nevypadá to stejně jako předchozí díly, tak si to zaslouží horší hodnocení".

            • Kompost

              ako "old school" hrac tvrdim ze je to skvela hra hodna svojho nazvu a rpg zanru roby cest. takze ani to ze by sme mi starci na to vsetci zborovo pindali ze to neni jak za starych cias neplati. 

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Jasně, tak ne všichni jsou takoví. Ale ta menšina je bohužel hodně hlasitá.

          • Jevo83

            Ja si myslim, ze tam Faerun citit viac nez v povodnych hrach. Bg 1 a 2 mali velmi specificku atmosferu, za ktoru bol enormne zodpovedny narrator hlas a hudba. Podla mna to je to, do velkej miery neuchopitelne "nieco" , co niektorym hracom chyba. Ale z pohladu prace so svetom a licenciou je BG3 dalej nez boli povodne hry.... 

            Atmosfera povodnej hry a ten pocit dobrodruzstva v divocine a odlahlych lokaciach bol paradoxne do velkej miery sposobeny technickymi limitaciami a spominanou zvukovou stopou. Take PoE 1 islo velmi podobnou cestou mnohych mensich lokacii, preto sa mu podarilo navodit podobne pocity ako BG. 

            • aspa

              a kdy přesně ten Faerun začnu cítit? po 100 hodinách na konci třetího aktu? 

              • Duptcheck

                Reakce na příspěvek:

                Ty asi nikdy.....

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Hele, přesťan už plakat. Obzvlášť když jsi mimo.

                Faerun není jenom stylizace, která se objevila v Baldur's Gate. Skuteční fanoušci Forgotten Realms si to pochvalují, jak je to věrné předlohám.

                Skus si občas přečíst nějakou knihu nebo zahrát třeba Neverwinter Nights 1 & 2. Ta podoba je tam dost zřetelná. Nebo klidně třeba Sword Coast Legends či Neverwinter nebo hromadu jiných her.

  • Ač jsem byl zprvu na vážkách, protože mě tahové hry nikdy moc nebrali. Radši jsem měl real-time s možností pauzi jako v DA nebo The Dwarves. Tak jsem si hru zamiloval a musím uznat, že jinak než tahově kvůli pravidlům D&D by hra udělat nešla. Možná ta averze byla kvůli mému štěstí s kostkami. Moje legedární faily s neustálím podhazováním jsou mezi kámoši nechvalně legendární.

    Začal jsem hrát předevčírem a musím říct, že mě nějaké to staletí žádná SP hra nevtáhla tolik jako právě BD3.

  • Gulivera84

    Hraje nekdo na steamdeku?! Co ten treti akt, jak to snim je, utahne ho ta steam potvora, nebo si to mam radeji kopit na PSko....😐

    • Upřímně, už ve druhém aktu to kolísá mezi 25-30fps i na low (s texturami medium). Díky tomu jak malej je ten displej se to dá hrát a když jsem mimo domov tak to na tom hraju anyway, ale doma bych to jinde než na high end PC (nebo tý PS5) nehrál. A počítám že třetí akt bude teprv HW prověrka.

      • Gulivera84

        Dik, no to sem si tak myslel, jeste jdu hledat jetli tam je crosssave mezi konzoli a steamem...diky

  • jack

    Je dobré/nutné dohrát/mít v paměti BG1 a 2? Je to pak dramaticky jiný zážitek? Nebo kromě odkazu na pár postav  na tom nezáleží a mohu rovnou vletět do trojky? 

    • Derp_1337

      Rovnou vleť do trojky. To, že jsi nehrál předchozí díly, možná bude spíš menším plusem.

    • Ne a pro mě osobně by možná bylo i lepší, kdybych předchozí díly nehrál. Jsem zatím na začátku aktu 2, ale vlastně na mě vůbec nedýchla ta atmosféra starých dílů. Tam se tehdy procestovalo hodně různých lokací s velkou svobodou, zde je v podstatě celý první akt v nějaké anonymní divočině (a druhý na to zatím navazuje, akorát v jiném barevném provedení), vlastně ani geograficky nevím kde přesně a i přes bezprecedentní množství řešení jednotlivých situací mi vlastně celý ten postup hrou přijde lineárnější než v BG2. Mám nahráno přes 40 hodin a mám pocit, že jsem vlastně ještě skoro nic neprošel. To je za mě největší zklamání zatím, i když se to špatně popisuje. Všechno ostatní je ale na té hře naprosto skvělé.

      • honcka

        To mě taky mrzelo, že tam oproti původních BG je minimálně lokací z Forgotten Realms, co si vybavuju krom Baldurs Gate, tak Underdark a Moonrise Towers

      • Jevo83

        Ten pocit, ze si nic nepresiel prameni z toho, ze Larian ma historiu velkych map, kdezto povodne bg sa odohravalo na desiatkach (casto poloprazdnych) lokacii...ale cestovanie medzi nimi po mape navodzovalo dojem ze vidis kus sveta (a funguje to doteraz). 

        Ked si ale predstavis jednotlive destinacie len prveho aktu, tak ak by to bolo urobene ako v povodnych hrach, tak si videl uz ovela viac.

      • Taronyu

        Tak to si počkaj na act 3, tam je tých odkazov na staršie diely veľa a hlavne kopec fanservisu :)

    • Není nutné mít v paměti BG1 ani BG2, i přestože někteří staří známí (Jaheira a Minsc) tam jsou 🙃Příběhově se jedná o jiný šálek kávy.

  • BG3 jsem zrovna včera dohral a už se těším na další run XD

    Btw zrovna poslouchám OST a třeba uznat že pan Boris Slavov a jeho team odvedli úžasnou práci...

    • Jedna z prvních věcí na co jsem koukal bylo právě kdo skládal hudbu, když jsem viděl že Boris Slavov, tak mi srdce zaplesalo nadšením. Soundtrack k DOS2 čas od času poslouchám a je naprosto nádherný, některé pasáže bych si dovedl představit naživo ztvárněné symfonickým filmharmonickým orchestrem 🥲

      Jsem zatím na začátku Act 2 a musím se přiznat že soundtrack k DOS2 se mi zatím líbí více, ale třeba se to otočí a i k OST BG3 se budu vracet tak pravidelně jako k OST DOS2.

    • Morraw

      Slavov je borec. Doporučuju i jeho Knights of Honor OST. Tam jsem ho slyšel poprvé.

      Pokrovsky byl legenda a dal Divinity hrám duši, ale jakou hudbu dokázal vytvořit Slavov už pro OS2 je úžasné.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit