Lords of the Fallen – recenze fantasticky nápadité soulsovky
-
Zdravím všechny pařany,
Hry hraji a sleduji už od slavné éry Ice a Andrewa v divokých devadesatkách, kteří založili legendární časopis Score. Dokázali ve svých recenzích zaujmout čtenáře, neskutečně vtipně vystihnout atmosféru skvělých ale i totálně dementních her. Ve hře je vždy důležitý herní zážitek a příběh. Co naplat, že máme zlatý cool brnění, jak břitva lesklý meč s diamanty ve 4K rozlišení, když po hodině hraní a mlácení kolem sebe vlastně nevíte proč mlátíte, co mlátíte a proboha proč máte v batohu to pískací morče? No, už po několikáté se zde z per recenzentů valí ktitika na trhání grafiky na notebooku s plnými detaily ve 4K rozlišení, za které by nejraději tvůrce poslali do nejbližšího nápravného zařízení na Skotské střiky. Kritiku bych asi chápal, pokud byste byly příbuzní Hulka a potřebovali byste nutně notebook o úhlopříčce 50 palců, ale 4K nastavit na 15ti palcovém monitoru je jak zkoušet strkat basebolovou pálku do huby místo párátka...tvl tu tam prostě nenarveš, hubu si vymlátíš, škubat se u toho budeš jak Vémola, když skládá báseň pro Lelu, a tu dočasnou paměť prostě jen tak nevymažeš...takže tak...
-
Tak já jsem dohrál, hru rozhodně nikomu nedoporučuji a nechápu jak tu mohla dostat tak vysoké hodnocení. Technická stránka hry je na nic a každým patchem to rozbíjejí víc a víc. Po 22h sem se stal jako mnoho dalších obětí bugu který vám kvůli coopu resetne staty takže z lvl 77 na 15... někteří dokonce z lvl 130 na 12. Fakt paráda, totální ztráta času. Kupte si radši výborné Lies of P.
-
Mechanika s nahlížením, případně přenesením do paralelního světa již byla ve vynikajícím Dishonored 2. Myslím, že Pavel někde říkal, že žádné Dishonored nehrál. Je-li tomu tak, jde o trestuhodný rest, který by měl být co nejdříve napraven!
-
První LotF taky dostávali bídu za technicky stav. Přesto jsem tehdy do toho šel a neměl jediný problem.
Je to také jediná soulsovka, co jsem dohral. Bylo to o dost více friendly nez DS. Tak snad si tohle udrželo podobnou přístupnost.
-
-
Mě na původním LotF vadila rychlost zbraní, nezáleželo jestli si měl greatsword nebo shortsword, panák se napřahoval půlhodiny a přitom když měl idle animaci tak si s tim mečem hrál jak kdyby byl z papíru. Kdyby tam byl stat kterej by dokázal tohle zlepšit neřekl bych ani slovo ale bohužel nebyl. Hru jsem nakonec dohrál ale neměl sem chuť zkoušet další playthrough.
-
-
Elden Ring 9/10.. Lords of Fallen 9/10. Lies of P 8/10. Stejný recenzent.
Elden Ring si imho těch 9/10 zaslouží, dál už je to ale mimo.
Lies of P ač mám rád, tak ta hra má asi největší invenci v tom ,že v rámci combatu vybrakovala Sekiro a Bloodborne a spojila to dohromady. Ta hra má užší koridory než druhé Dark Souls 2 hra vyvíjená na PS3/Xbox 360. Ptám se, proč s aktuální možnostmi HW hra je tak směšné lineární?
Lords of Fallen ve finále ripoff Dark Souls s dalším světem. Opravdu tohle můžeme brát jako invenci, aby to mělo 9/10. V čem je ta hra lepší než první Dark Souls z roku 2011, když vynechám grafiku. Mám pocit, že hry až nepříjemně stojí a v tomhle žánru se kopíruje jen obtížnost a dark setting.
-
-
LotF (2023) za mě 6/10, levnej béčkovej ripoff Dark Souls.
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=Uxhh5eOJIY0
4090 - 50-60FPS ve 4K Ultra, takže i pro 4090 absolutní nutnost upscaling.
Pořád si nejsem jistý Unreal Enginem, roky pořád trpí stejnými chybami, v jeho páte formě se tomu přidala extrémní náročnost na HW.
-
-
Je to tak, začínám se bát o CD Projekt 😀 ten jejich engine sice možná není žádná sláva ale po těch letech to dokázali srovnat celkem. Teď když vidim jak každá druhá hra co jede na UE má totálně na nic optimalizaci a zachraňuje to jen upscaling tak nevim nevim.
-
-
Tak UE5 je venku 3 roky. Bude to chvilku trvat než se ho většina vývojářů naučí optimálně využívat a zbaví se "nevhodných" navýků z jiných herních enginů.
Dávám tomu ještě 2 roky. (Já jsem nenapravitelný optimista).
-
-
-
Opet krasna ukazka neobjektivity Games recenzi... 9/10 hre co vysla s otresnou optimalizací a funguje jen na psku. Na xboxu a PC skoro nehratelna v otresnem tech. stavu
Nekterejm hram za technickej stav body srazíte a nekterejm ne... proc?
-
-
Recenze byla, je a vždy bude subjektivní útvar, do kterého autor promítá své myšlenky a názory na dílo. Moc nerozumím neustálým oháněním se objektivitou recenze. Čistě objektivní recenzi napsat NELZE.
-
"Na xboxu a PC skoro nehratelna v otresnem tech. stavu... Nekterejm hram za technickej stav body srazíte a nekterejm ne... proc?"
Že by to bylo tím, že některým lidem se objeví hromada bugů a někomu jinému ne?
Tohle není nic nového. Pro někoho byl Cyberpunk 2077 nehratelný bugfest, zatímco někdo jiný narazil na sotva 2-3 bugy za hraní (popř. tam byly minimální bugy, kterých si ten člověk ani nevšimnul). Vždy hodnotíš hru takovou, jakou ji máš.
-
+ teda hra ma na metacritic aktualne 7/10 a od lidi 6/10
A u vas 9... zrovna nedavno ste obhajovali ze i hyped titulum se nebojite dat mensi cislo a ted tohle vybocení... chapu ze zrovna autorovi recenze mohla hra proste sednout vic nez zbytku sveta...ale 9/10 hre co pcividne neni moc dobra a ten technickej stav je fakt hroznej mi prijde prestrel proste
-
-
Však autor jiný než soulslike tituly v poslední době ani nehraje :D Ale ne, v poho. Nehrál jsem, nebudu do toho víc kecat .)
-
-
-
No dost jsem se na to těšil, ale první dojem teda není takový jaký jsem si představoval. Mam za sebou prvního real bosse (Pieta) a kromě divnýho UI a character creatoru mi hra padla hned na začátku když už jsem měl postavu pod kontrolou. V případě že nepoužiju DLSS mam nízké FPS (4070ti a Ryzen 5800X3D). V lokaci s hubem po prvním bossovi mi fps skáče mezi 144 až někam k 50 a to mam DLSS zapnuté. 😬 Ukázka po bossovi padala někam až k 15 fps.
Zlatý Lies of P, tam byla technická stránka vymazlená až sem tomu nechtěl věřit. Nezáleželo jestli jsem měl DLSS zapnutý nebo ne hra měla pevných 144 fps od začátku do konce.
Edit. jo a nevím kterýho idi*ta napadlo dát 2-3 sekundovou animaci pro zvedání duší po smrti, fakt dobrý během boss fightu tam skoro 3 sekundy zvedat duše 😀 -
Měnit v realtimu pohled do dvou různých realit snad není nic tak originálního, abychom se nad tím rozplývali, ne? Historicky to měl třeba už PoP.
-
-
Taky si říkám, tuším ze to bylo i v Legacy of kain/Soul reaver sérii, SMT devil Summoner a tak.
Možná tedy v rámci Souls her ale i tam mám nějaký dejavu akorát nevím co přesně :)
-
-
Já si myslím, že to deja vu máš z World Tendency v rámci Demon Souls. Ale mě osobně World Tendency vůbec nebavilo
-
-
Jj world tendency byla příšerná pitomost. Ten trik s lampou jsem ještě neviděl, v žádné soulsovce ještě určitě nebyl.
-
-
Já ten trik viděl v jednom studentském projektu asi před deseti lety. Dokonce vypadal dost podobně, jen to nebyla lampa ale brýle nebo lupa a nebyl to svět duchů ale minulost. Mechanika fungovala taky jinak. Když jsi něco změnil v minulosti, projevilo se to v přítomnosti (zasadíš semínko v minulosti a v přítomnosti strom rozlomí bránu a tak podobně). Samozřejmě to bylo skriptované, ale mělo to potenciál, že jsem si říkal, jaká škoda, že je to jen krátké demo. Evidentně je to lákavé i dnes.
-
-
Já to teď hraju, odehrál jsem pár hodin, a je to fakt skvělý systém. Nápadem, zpracováním i technologií. Ani nevím, jestli by to vůbec šlo v něčem jiném než Unrealu 5. Kolikrát ti vyrazí dech, když vyklusáváš po relativně prázdné lokaci, zvedneš na zkoušku lampu a vidíš obrovské sochy, mosty, paláce atd. Jako...klobouk dolů před Poláky, nebo kdo tu hru vlastně udělal.
-
-
Reakce na příspěvek:
Tak tvůrčí studio HexWorks má sídlo v Katalánsku a podle informací na jejich webu mají tým složený z občanů Španělska, Francie, Rumunska, Německa, Ukrajiny, Dánska, Spojeného království a USA.
-
-
-
-
-
-
-
Klasika. Úspěch žánru od fromsoftware a teď to budou všichni do zblbnutí ždímat, až se všichni přežerou:)
-
-
Ted? Vzdyt to se deje cca od roku 2012 :D
-
-
To je možný, ale já jsem to zaznamenal až teď:D
-
-
teď je to ve větší míře. Elden Ring přes 300 GOTY, přes 20 milionů kopií prodaných, prostě naprostý průnik do mainstreamu. X hráčů Elden Ring poprvé objevili Dark Souls či Bloodborne, což byl původně niche žánr, takže teď je ideální doba dojit formuli.
Jenže pokud nezvládneš to formuli na hodně vysoké úrovni, tak zjistíš, že je to kopr a je lepší hrát průměrnou hru z jiného žánru než i nadprůměrnou z toho žánru a budeš se více bavit. Alespoň za mě.
-
-
-