Silent Hill f – recenze japonského hororu
-
No nevím, začátek dobrý, ale po pár hodinách to začíná skřípat.
Především jak je možný, že vaše postava u který je doslova napsáno, že je sportovně založená a běhá, Což je i zdrojem sporů s jejím otcem, běhá v začátku jak připo a dokáže maximálně třikrát bacit trubkou a dvakrát uhnout pak je vyčerpaná? To vážně?
Souboje jsou za trest.
Opotřebení melee sice není špatní špatnej nápad, ale všechno ostatní ano. Pár násilně importovaných prvků ze soulslike bojů, ale do SH se nehodí a dělají hru zbytečně obtížnou pro někoho možná i nepřekonatelně (hraju hard obtížnost, druhá ze dvou a mám už toho po krk). Začátek pohoda, ale cirka od třetiny hry začíná peklo. Nepřátel sice pomálu, ale dokážou vás zabít klidně na dva zásahy když se dobře trefí, mají až nechutně moc života, do toho boje komplikuje absurdně limitovaná stamina (už jsem se zmiňoval, že hrajete za sporty dívku?) a často prostorově omezené arény kdy jakýkoliv minutí a zásah stěny znamená zpravidla velkej problém protože ztráta staminy a času čehož zpravidla nepřítel využije a půl zdraví máte v čudu. Porážka každého nepřítele tak vyžaduje používání některých lektvarů v boji což je další problém, po vzoru souls her jejich užití trvá nějakou dobu a minimálně na gamepadech k tomu potřebujete hned tři tlačítka zmáčknutá ve správném pořadí, rozdíl oproti SH hrám kde to šlo vždy ihned.
Zpočátku hra hra umožňuje otravnější souboje vyřešit obplížením nepřítele, ale jak postupujete hrou tak vás naopak více tlačí do přímých konfrontací.
-
Trochu mě dráždí ta 80eurová cenovka za 10 hodin :D každopádně je nějaký info o optimalizaci na PC? Díkes
-
Pěkná recenze. Až dohraju MGS Delta, tak jdu na to...
-
Technický detail- vychází to i na Xbox, ne jenom Playstation a PC
-
Díky za recenzi!
V nějakých dojmech z hraní jsem myslím četl něco o tom, že je tam nějaká mechanika opotřebení zbraní - je to pravda a jak to funguje?
Ptám se právě, protože tuhle mechaniku nesnáším obecně v tomhle typu hororovek, kde si vždycky musím nejdřív vyčistit prostředí, abych se mohl v klidu "kochat". V přípapdě, že bych musel ještě řešit otázku jestli si můžu dovolit kvůli opotřebení zbraně jít zkoumat co je za rohem, tak by mě to dost odrazovalo. Předem díky za odpověď. -
-
Asi jsi neměl moc rád RE2remake, že? :))
PS: jsem na tom ale podobně. Ještě respawn nepřátel mně dokáže zkazit noc (AvP1, RE2rmk, DS1rmk...). -
-
Promintě pane Císař, asi sem natvrdlej jak Orchestrion, ale netuším na co je to narážka v RE2 Remku? Tam si nepamatuju, že by se opotřebovávaly zbraně a i ten respawn nepřátel mi tam nepříšel nijak významný, myslel sem že je to script až na pár míst. v AVP1 to bylo něco jinýho, doteď nechápu co mě tehdy přivedlo k tomu dohrát i na Direcotrs Cut obtížnost, ale byla to vskutku láska hra s nesmírnou atmosférou. V Dead Spaceu jsem měl pocit, že nepřátelé se nerespawnovali, ale byli tam schválně při plánovaném backtrakingu možná?
Samozřejmě souhlasim respawn nepřátel obecně nemám rád. -
-
V RE2rmk lozili zombíci oknama do přízemí policejní stanice jako o závod, ale nějaký vysoký limit to (prý) má.
Narážel jsem primárně na opotřebování nožů, kterýma jsem si vydatně pomáhal, abych šetřil munici.
V AvP1 byl nekonečný respawn. Vetřelci se líhli v reálném čase.
V DS1 byl scriptovaný respawn, ale v DS1rmk byl i random - prej pro zvýšení autencity ;) -
-
Aha, na nůž jsem úplně zapoměl to je pravda! Zas tolik sem ho nepoužíval, vlastně jenom asi kdyz sme dostal zombíka na zem.
V AvP1 mi to tehdy tak nejak sedelo k Loru - vetřelce prostě zabít nejde všechny! musím se hejbat! Musim sledovat detektor pohybu! Musím se dostat rychle k cíli mise! Musíme odletět a hodit na to atomovku z orbity!
V DS1 i rmk je tohle pro mě nová informace, normálně mi to nikdy nepřišlo a měl sem pocit, že to je scriptované. Každopadně mě to nikdy nepálilo, protože jsem měl dycky dost munice i na vyšší obtížnosti a šlo používat k boji hodně neviromentálních vecí + kyneticky modul.
Díky za osvěžení paměti!
-
-
-
-
Ahoj, díky! Opotřebení zbraní tam je, ale příšlo mi, že je jich jednak všude dost, a jednak na normální obtížnost jsem měl i dost toolkitů, které ti umožní zbraň opravit, takže jsem se nebál používat i silnější kousky.
Ve snových pasážích pak máte zbraně, které se neopotřebovávají. -
-
Tou normální obtížností je myšlena obtížnost "story" nebo "hard"? Jinou tam na výběr nevidím.
-
-
Hrál jsem story v soubojích a hard v puzzlech.
-
-
-
Taky dobrá otázka, doufám, že to je tak, že se na každém třetím kroku válí trubka, kus dopravního značení, nůž nebo sekera... bych hádal. Takže sice rychlé opotřebení ale snadné opětovné nalezení. Snad!
-
-
Takhle to měl Alone in the dark rmk a moc mě to tam nenadchlo.
To už raději míň konzistentnějších zbraní..
-
-
-
Jo a jak je to s New Game+. Hra by měla dle preview pokračovat v NG+, měly by tam být nové filmečky i lokace na prozkoumávaní, je to pravda nakonec tedy?
-
-
jj, je to tak. Některé konce jsou pouze v NG+.
-
-
díky, konečně někdo využil tuhle mechaniku! Od dob Automaty či Armored Core trestuhodně nevyužívané.
-
-
Aktuálně to má i Cronos, třetí ending za dohrání NG+.
-
-
-
-
Včera jsem dohrál MGS Deltu, tak navážu Silent Hill. Dvě hry od Konami v roce 2025 v rámci mých nejoblibenějších frančíz, dějou se zajímavé věci :D
-
Předobjednáno, jak prosté! (diskutér glutton se po*ere 😂 )
Sice toho času trhám ruce a separuji hlavy v DL: The Beast (a je to skvost!) a opravdu výrazně se těším na Bloodlines 2 (a fakt mi nic radost nezkazí; na to jsem věnoval sledování vývoje a čtení blogu o vzniku Bloodlines 2 až příliš mnoho času a elektrického proudu), ale na Silent Hill f si rozhodně ten čas udělám.
Díky za recenzi SHf, je parádní! Každej měsíc hned několik 8-9/10 her. A v diskuzích STÁLE lidé, kteří brečí, že ZHOLA NIC NEVYCHÁZÍ... Dejme tomu pár minut a hned tady budou! 🤡 -
-
Predobjednavky - najma zberatelske edicie - su vo vacsine pripadov uplne ok. Ja som si jedine zapamatal z fora Tvoju predobjednavku a slepe uctievanie Starfieldu, a dodnes som sa s tym nevyrovnal😀
-
-
Postizenym lidem by ses nemel posmivat..🙂
-
-
-
Natěšenost je už na naprosto neúnosné mezi!! Zbývá mi třetí mapa v Tainted Grailu, a jdu na to.
Jak je to s těmi nepovinnými odbočkami a explorací, dá se tam "zevlit" alespoň v některých nepovinných prostředích, anebo je to fakt přímo za cílem, jako např. Amnesia: Rebirth?
A ještě k tomu vyhýbání se příšerám: takže je lepší je kolikrát nechat pobíhat kolem, a ve stresu lootovat a prozkoumávat, nežli riskovat znatelná zranění, ale mít alespoň klid v lokaci? Spawnují se zabití nepřátelé jako v SH2?
Díky moc za recenzi a zdravím 🙂!
-
-
Som zvedavy co povies na tretiu mapu, ja som to kvoli bugom a prave kritike tretieho aktu zatial odlozil nabok a cakam na opravy, ale ta hra ma taku atmosferu, ze by sa z toho jeden po…..tesil :)
Ja som vedel ze to bude pecka hned v uvodnom menu pri tom soundtracku
-
-
V posledním mega updateu před pár dny prý naprostou většinu opravili a přidali mrtě kontentu. Třetí mapa by měla být cajk.
-
-
Presne pre ten update som zvedavy co povies😀
-
-
-
Ahoj, právěže moc nepovinných prostředí tam není. Pár odboček ve městě, jinak je to rovnou za nosem. Nic jako v SH2R, kde byly nepovinné lokace s vedlejšíma linkama.
Potvory se spawnují, resp. ožívají, ale tím, že tam skoro není backtracking, tak je to vlastně jedno. Než se znovu narodí, tak už je člověk dávno fuč.
-
Tainted Grail - jedna z nejlepších RPG her roku. Kdo hrál, ten ví! 🙂🤘
-