Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tak tohle je hodně hustý článek to mě pobavilo *1*
  • games.cz nechce byt jako novinky.cz, ze ne? protoze tenhle "clanek" vas k nim dost priblizuje...
    • No vidíte, a já jsem se včera rozhodoval, jestli sem napsat pochvalný příspěvek, protože jsem hry vždy miloval(hrál, dělal), ale ty pořád monotónní servery o hrách jsou už docela o ničem/na jedno brdo. Tiscali si mě získává zpět (narozdíl od ostatních) právě tím, že začíná psát jinak! Možná by nebylo na škodu, kdyby kluci a holky z tiscali rozdělili nějakým způsobem hlavní stránku tak, aby si člověk mohl zabrouzdat buď jenom na tématiku her, nebo články různějšího ražení jako je třeba tento. Ale je to pecka: seriál Adventury, Přednášky, AI, zajímavosti jako je tento článek. K tomu lidi jako Tom, BlackHand a Posila (je super že jste tomu věnovali čas kluci). Ani bych se nezlobil kdyby se z tiscali stala taková kvazi Gamasutra. Most mezi obyčejným herním serverem a odborným periodikem. Proč ne? Sice trochu bulvár. Rozhodně z posledních týdnů mám z tiscali moc velkou radost. Ale samo každému dle jeho chuti :).
      Michal "Hochy" Hochmajer
    • 13_11
      Nevím, jak píší Novinky.cz (nečtu je), ale snad nám ctěný čtenář promine tento přečin proti veřejné mravnosti – jsme jen český webzin, který miluje videohry a vše s nimi spojené. Doufám, že vás hravá a odlehčená forma článku příliš nerozčílila – to bych si nikdy neodpustil.
    • no a? vztahuje se to ke hrám a já tyto zajímavosti vítám
      • je to naprosto stupidni, sry *7*
        • jediny stupid jsi tu ty , chod si kukat svoje super zaujimave veci inde ked sa ti to tu nepaci.
          Asi si nemal v laske skolu a ucenie, alebo este stale nemas kedzze co si napisal vyzera na DECKO.
          • mas krasny nick. zrejme jsi uz vyzraly dospelak jak se patri
  • A máme brát v úvahu sílu k napnutí gumy?
  • shanim Athlon XP-M 2600+ ozvete se na stanley91@centrum.cz
    • Pošlu ti kalkulačku od větnamců, tam si ho vyndej *1*
  • Mohlo by to být takhle http://www.wolframalpha.com/input/?i=arctan%28%282%2B9.81%2F2*2.5^2%29%2F55%29
    • No vaše vypočty jsou ale jen pro zadany čas. Je daleko vice možností. Na to ale nestačí vzorečky ze střední školy. Každopadně to nema s realitou nema až tak nic moc společného pokud neni zadana i hmotnost. Také zaleží na sile vystřelení.
      • Black_Hand
        nejsou. ja to mam obecne. ale tady jsem dosadil. pokud tam neni treni vzduchu tak na hmotnosti nezalezi (nema vliv na zmenu hybnosti). na sile vystreleni nezalezi, ta je schovana v te vzdalenosti, vysce pocatku a konce, a case.

        tady to mas obecne (za "a" si dosad tihove zrychleni):
        arctan( ((a*(t^2) + vert_vzdalenost)/(2*t)) / (horiz_vzdalenost/t) )

        EDIT: koukam, ze jde jeste zkratit "t". sice se tam ztrati ta myslenka zlomku vertikalni rychlosti ku horizontalni, ale je to jeste kratsi. a dvojku jsem soupnul jeste do jmenovatele:
        arctan( (a*(t^2) + vert_vzdalenost) / (2*horiz_vzdalenost) )
    • posila
      Tome, nechtel by ses o tom trochu rozepsat? Na prvni pohled se mi zda, ze to musi byt totalni kravina (vzdalenost, kterou ptak spadne volnym padem za 2,5 sekundy + 2 metry ... WTF?), ale provedl jsem kontrolu a vysledek sedi, navic mas ten vypocet maximalne jednoduchy.
      • Dosaď do prvních dvou rovnic zde - http://cs.wikipedia.org/wiki/Vrh_%C5%A1ikm%C3%BD - hodnoty t=2.5 x=55 y=2 x0=0 y0=0. Z první rovnice dosaď v0 do druhý a je skoro hotovo *3*
        • Black_Hand
          lenochu :). ja si to pekne zanalyzoval, pac jsem to zapomel od ty doby co jsem to posledne uzival :). jsem si to vsechno derivoval a integroval jsem. nastesti to je trivka :).
          • posila
            @Black_Hand: Ja jsem to pocital podobne jako ty (nicmene ne na jeden radek :)), ale ten Tomuv vypocet mi naprosto vyrazil dech.
            @Tom: dik
            • Black_Hand
              no ja taky ne na jeden radek. ja jsem schoval tu rovnici a upravu ty rovnice :).
      • Black_Hand
        ja ho mam taky jednoduchy..jenom jsem ho nepokratil aby to bylo dobre videt. pro obecny reseni mi staci: http://www.wolframalpha.com/input/?i=arctan%28%28%286.25*9.8+%2B+4%29%2F5%29%2F22%29 . tedy a*t rovnou s pokracenim tedy me zajima t_{vrchol} bez a ve jmenovateli. tedy a rovno tihovemu zrychleni.
    • Black_Hand
      vyslo mi to samy. sel jsem na to pres vztah mezi cestou vzhuru a padem (lisi se o 2). sestrojil jsem rovnici, spocital moment, kdy ptak dosahne vrcholu, (to je ten zlomek za 9,8 bez 1/22) vynasobil se zrychlenim (tedy a*t) a pak uz jen podelil horiz rychlosti (22) a taky vzal arctan.

      http://www.wolframalpha.com/input/?i=arctan%28%289.8*%286.25*9.8+%2B+4%29%2F%285*9.8%29%29%2F22%29
  • Dlaha
    Jestli to někoho ještě zajímá, řešení leží v těhdle vzorcích:
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Vrh_šikmý
  • Tuto ulohu lze vyresit jednoduse :
    zapnete totozlny level ve hre Angry Birds vemete si uhlomer a budete tak dlouho strilet ty Birds nez se strefite samozdrejme musite nezapomenout pod jakym uhlem ste to strileli.
  • kam se hrabe nějaky poje*any Angry birds, mnohem lepší a starší hra je Crush the Castle
    • Crush the castle a desítky dalších (hlavně flashovejch) her na tomhle principu.. ale Angry birds prostě frčí...
      • jo jen proto že se toho někdo komerčně ujal, čim větší blbina tim se to víc chytne... ten Crush The Castle například má aspon nějakej styl a kouzlo.
        • Nevim jestli je Crush The Castle lepší ale taky je mi z té popularizace Angry Birds špatně. reklamy jsou na netu, v telce, všude se o tom píše a přitom je to vykradený starý koncept. na mobilu mám AB ale vůbec mě to nebaví
  • Dlaha
    Mně se taky líbí tohle
    http://math.stackexchange.com/questions/54506/is-this-batman-equation-for-real
    Ten vzorec je svinstvo, ale co by člověk neudělal pro batmana *1*
  • mmrrxx
    ok, takze pre schopnejsich porozumiet vzorcom, vzorce a riesenia tu :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Projectile_motion
    http://faculty.wwu.edu/vawter/PhysicsNet/Topics/Vectors/ProjectilesMotion.html
    *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit