• Test
  • Btw. Dobrej grafickej team by mel dodrzovat nejakej styl, color theory a vubec mit zaklady pro prehlednej vizual, kterej nepusobi bugy jen tim, ze se odzoomuje. A nemusi mit na to nikdo skolu (jak mimozne tvrdi Vavra), aby tomu porozumel, jen snahu. Prvni dve reakce se 3d nakonec ani netykaly... :-D
  • "ze 3D je pouze ke skode, ze diky tomu v kazde 3D hre prehlidnes zasadni veci behem hrani. A to je jednoduse kravina."
    Prosimte. Zhluboka nadech, vydech a cti znovu. Pokud to byla reakce na mne, ja 3D vitam. Co ale nevitam, je snaha o co nejdetailnejsi grafiku. :-D :-D
  • Za sebe to shrnu tak, že pokud si chce člověk zahrát/zavzpomínat na retro, je třeba opravdu sahnout po původních hrách, ať už C&C, RA, nebo cokoli dalšího se svým univerzem. Tahle hra nepřínáši zdaleka to, co nabídne zahrání-si původních úspěšných RTS.

Tahle hra je prostě tak nějak zbytečná.
  • mno, na jednu stranu je to svizne, rychle, klasicke kamen nuzky papir jednotky, tezba surovin, no nejvic mi to asi pripomenlo stare dobre world war III: black gold, pripadne pocatky serie CC. grafika svoji minimalnosti neurazi, naopak ladi prijemne retro aniz by to pusobilo krecovite. co prispiva k delce hry je fakt pro kazdou s misi v kampani mate 3 stupne dokonceni: a) klasicky, b) se specialnim ukolem (kupr. nestav urcity typ jednotek) a c) splnit A a B to casoveho limitu. za kazdy uspech jste odmeneni jednotkama navrch pri startu hry, nebo predpripravenou zakladnou. casto jsem se zpetne vracel abych si dosplnil ukoly s jiz lepsi zakladnou/armadou a tim vytriskal dalsi bonusy do pokrocilejsich levelu.

ovsem nekdy v pulce kampane zacne stereotyp. hra se sice snazi tlacit na pilu vetsim mnozstvim protivniku, ale AI v podstate akorat posila davy na vase nejblizsi jednotky nebo budovy. ano, sice neposila frontu tak jak leze z vyroby, kterou po jednom hubite jak to k vam leze, posila skupiny jednotek ale to je tak vse. defakto je tak vase strategie pro vsechny prilezitosti takovato: opevnit, branit, tezit, vyrobit mrak kombinovanych jednotek, a hura na ne, nas mnogo.

hodne by hre pomohlo pridani alespon par "modernich" prvku, ocenil bych minimalne nejakou moznost vyzkumu upgradu primo v bitve, nic svetoborneho, zlepsovani brneni dostrelu, hp, rychosti tezby a podobne. druha vec ktera mi po 2/3 kampane zacala chybet je nejaka forma levelovani jednotek. se slzou v oku jsem vzpomenul cc generals, a upgrady tanku gla, kdy kazdy level byl na jednotce fyzicky videt, a v bitve i zatracene znat.
    v pozdejsich fazich kampane vas zacne neskutecne tocit jaderny arzenal nepritele. paklize ma vic jak dve raketova sila, nema skoro cenu stavet pozemni jednotky, varovaci cas mezi vystrelem a dopadem je tak kratky ze i kdyz se na ne prepnete, stejne uz vetsinou nestihate jednotky presunout. kdyz potreti prijdete o svaz ktery by jste ubranili i kursky vybezek, zlomite nad tim hul a omezite se a) rychle letectvo a nahraditelnou pechotu b) jeden obrovsky houf jednotek neustale v pohybu, cimz jakakoliv strategicka napln pada....

jako jo, je to herni retro, ale trocha tunningu by urcite neskodila. a ferove musim rict ze uz jsem utratil penize za mnohem vetsi kraviny a tohle do refundu urcite nepujde :)
  • Blue.Shark
    Hra nemusí být revoluční, aby uspěla. Vizuál se mi rovněž moc nelíbí, ale recenzent evidentně měl důvod k vysoké známce. Na důvody se ptej jeho...a nebo si přečti recenzi. Je z ní vcelku poznat, co jej zaujalo.
  • chápal jsem kritiku 3d strategii v počátku, kdy se teprve hledala cesta, navíc první 3d RTS vypadají dnes neskutečně hnusně oproti 2d grafice, která tolik "koukatelnosti" za ty roky neztratila. Ale dnes už umí pracovat s kamerou.
  • A co je mi potom? Ja nekde tvrdim, ze tomu tak je? Pouze jsem reagoval na blaboly, ze 3D je pouze ke skode, ze diky tomu v kazde 3D hre prehlidnes zasadni veci behem hrani. A to je jednoduse kravina.
    Kdyby vetsina hracu touzila po hrani na 2D mape a misto jednotek by byly vojenske symboly, tak by tomu tak bylo. Ale ono tomu tak neni a znovu rikam, neslysel jsem nadavat lidi hrajici CoH a podobne hry na neprehledny 3D engine.
  • jenomze tohle neni vubec nic noveho, neni tam jediny originalni prvek, gameplay vypada jako CaC Generals jenom je to jednodussi, odebrali textury a dali tomu ohyzdny a neprehledny vizual.
    Stacila mi prvni mise. Mapa je narusena nejakou tekutou lavou nebo co to ma byt za hnus a vubec nejde poznat, kudy se to da projit a kudy nikoli a funguje to skoro obracene. Pres nejvetsi naruseni a nejvice vylite lavy pesaci vesele hopkaji aniz by se jim cokoli stalo a ubyly jim nejake ty hitpointy. Navic jsem si vsiml az napodruhe, ze u zakladny je i vojak, ktereho jsem pred tim vubec nevidel a objevil jsem ho pouze a jen proto, ze jsem jen tak pro nic za nic oznacil velkou oblast.
    Mozna byste si fandove tohohle totalniho humusu meli zahrat CaC Generals a podobne tituly, abyste pochopili, ze hra muze byt hratelna, prehledna, zabavna a navic na svoji dobu vizualne zrala.
  • Absurdne ohyzdne, to uz je mnohem lepsi Dune: Emperor, ta mela aspon atmosferu.
  • protože všechny ty staré tituly už jsi hrál a rád bys zkusil něco nového? Zvlášť při současném suchu na poli dobrých RTS?
  • @aaa

Full 3D nikdy přehlednější nebylo a ani nebude (což samozřejmě neznamená, že to nejde udělat dobře), protože nikdy neuvidíš všechno (logicky) a občas si prostě musíš hrát s kamerou. Hry, které jsou ve 2D pohledu, mají prostředí (budovy, vyvýšený terén) vizuálně přizpůsobený (resp. od základu artisticky navržený) tak, že vždy vidíš všechno, nemusíš se starat o kameru a soustředíš se jen na hru. Např. SC tak líp funguje jako e-sport. Představa, že bych měl u šachů (nebo u toho Starcrafta) běhěm hry ještě rotovat a přibližovat kamerou působí prostě otravně, na hratelnosti to nic nepřidá. Samozřejmě, jsou tu hry typu Starcraft 2 nebo Diablo 3, které jsou sice plně 3D, ale mají pevnou kameru, takže i tak mají dokonalou přehlednost. Co se týče argumentů, že ve 3D můžeš využívat třeba terénu, tak to se vůbec nevylučuje s fixním pohledem nebo čistě 2D hrou. V pohodě to přece může fungovat bez nutnosti rotovat kamerou a studovat VIZUELNĚ z různých úhlů pohledu, kde všude je sakra ten vyvýšený terén, když ho stačí zobrazovat v rámci interface (třeba nějaký grid systém).
  • Uz minimalne 3x jsem se ptal, zda krome te "unikatni" ohyzdne "stylizace" ma ta hra nejakou dalsi pridanou hodnotu, abych ji dal prednost pred overenymi, vizualne lepsimi, jednotkove pestrejsimi a roky optimalizovanymi tituly jako CaC Generals apod. A zatim ani jeden argument. TAkze krome tech hnusnych kosticek. to asi nenabizi vubec, ale vubec nic navic, proc to zkusit. *7*
  • v čem je ta hra tak revoluční? Kromě klonu C&C a ještě dost osekaného, nevidím nic revloučního. Těchto klonů vycházelo docela dost, když bylo C&C na vrcholu, jen se na ně pro svou (pod)průměrnost zapomnělo. Dnes to sice vypadá jako zjevení, ale stejně tak je možné si zapnout openRA, kde je daleko víc obsahu a i koukatelnější vizuál.
  • Blue.Shark
    Leda by si snad recenzent myslel něco jiného.
  • Naprosto průměrná v ničem vyjímečná strategie v retro kostičkovém designu.7/10.Není žádný důvod dát vyšší známku.
  • Ok. Mas ve vsem pravdu. Fajn den ;)
  • Co třeba commandos 2-3 ? V některých misích venku (kde byla pouze 2,5D mapa s možností 4 směrů pohledu) často díky vysokým domům nebylo nic vidět ani z jednoho pohledu, vždy nějaký dům nebo něco vysokého (eiffelovka) bránilo ve výhledu. Interiery byly naštěstí plně 3D a rotovat šlo v libovolném úhlu. 3D je rozhodně přehlednější pokud má smysluplně ovladatelnou kameru, ale to už se celkem vypilovalo za ta léta (ze začátku to byl někdy boj). Můžete si nastavit pohled a nehýbat s ním a mít to "jako" 2D, ale navíc můžete libovolně uzpůsobit kameru, pokud vám něco brání ve výhledu.
  • Je to super moc dobře se u toho bavím.
  • zase, obe hry jsou prece uplne nekde jinde nez klasicke RTS jako CaC nebo tento hnus 8-bit. A jak bys tedy chtel, aby Men of War mely vypadat? V jakem enginu by to melo jet, aby se ta hra hrala stejne jako nyni a pritom aby byl uspokojen chtic popoppo, Drizzta a jeho dalsich multinicku? *8*