Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • zx_spektrum
    Tak dlouho se chodilo s RTS žánrem pro vodu, až se většině známých sérií ucho utrhlo.

    Jenže kdyby se jen pro tu vodu chodilo vyšlapanou cestičkou, tak by se žádné ucho neutrhlo. Ukažte mi RTS sérii která zdegradovala a chcípla jen tím, že by byla herně stále stejná. Kdepak, vývojáři, možná pod tlakem natvrdlých obchoďáků, vymýšleli experimenty a novoty, a tak to dopadlo...
    • Kdyby se chodilo vyslapanou cestickou tak by vysledkem byla stagnace, viz hry od blizzardu.
    • JamesFaith
      Kdyby jen obchoďáci...

      Já osobně bych řekl, že na tom mají svůj podíl i někteří hráči, protože když poslední dobou studio použije u dalšího dílu série stejné mechaniky a přidá novot jen trochu, hned se v diskuzích začne řvát o reskinech, recyklacích a datadiscích.
      • Firaxis odjakživa dodělávali minimálně 3 datadisky , než byla ta která Civilizace minimálně stejně dobrá jako to předchozí ;)
    • Veskoslav
      Nejlepší příklad je právě série C&C, kdy skvělé Tiberium Wars naprosto nepochopitelně zabili stupidním konceptem nějaké pohyblivé základny. Toho tupce, co to měl na starost, toho namočit do tiberiové lázně.
      • KrPa
        To tezko, to bylo az v Command & Conquer: Tiberian Twilight.
        • Veskoslav
          Jistě. Ta věta neznamená, že Tiberium Wars měli koncept mobilní pohyblivé základny. Ale Tiberian Twilight mělo neoficiální název TW2 či pouze TW: New Kain. A pokud se bavíme o konfliktu Tiberian Wars, tak je to taky správně, protože ten trval i v době Tiberian Twilight.
          • Ztrapnil ses, tak to neokecávej.
          • Z toho už se nevykecáš...
    • Mluvíš mi z duše :)
  • BangMeInBangladesh
    Tak dlouho se chodilo s žánrem RTS pro vodu, až je koupila EA (Westwood) a všechno zku*vila.
  • kouknul jsem na nejake videa a jako bych hral CaC akorat prevedeny do hnusne grafiky. Stejne vypadajici a fungujici budovy, stejne vypadajici a fungujici jednotky, stejne vypadajici gameplay, jenom v odporne a pri boji mnohdy tezce neprehledne grafice. Takze jeste jednou prosim, krome toho ohyzdneho grafickeho prostredi, ktere pritahuje urcite publikum, je nejaky skutecny duvod, proc si zahrat tohle a ne Generals? *8*
    • no budeš FríCoolÍn
  • Docela mě zaráží, kolik lidí se tu rozplívá nad hrou, která se snaží, ale nenabízí ani tolik co původní C&C. Jen jedna strana, méně jednotek. To už radši Generals ZH nebo Supreme commander. Dále je tu openRA, zadarmo a daleko víc možností. Z této hry mám dost rozpačitý pocit. Je to RTS, ale ohlodaná po všech stránkách na kost, kde už ani ten mrchožrout nic nenajde.
    • strany jsou 2 a brzo bude třetí
    • Díky za připomínku openRA, sledoval jsem, to kdysi když začínali a nedalo se to tehdá hrát. Teď je to teda o dost lepší.
  • No snesu hodně za ta léta hraní jsem toho viděl již hodně, ale tento nevkusný hnus ala minecraft, by nehrál ani můj 4letý syn
    • Ani ne. Vetsina her se snazi o co nejdetalnejsi grafiku, coz je kolikrat chyba. Potom prehlednes v premire detailu obcas dulezite veci, ktere bys nemel prehlidnout. Zvlast pokud chces rychle reagovat. Zrovna puvodni c&c a RA meli grafickou stylizaci na vybornou i z hlediska herniho designu. Dnes kdybys chtel neco tavyho delat, bylo by to i dost drahy na vyvoj. Jsem rad, ze neco takovyho vydali, nez aby se v tom ztraceli, zvysovali naklady a nakonec to vydali nedotazeny, coz se stava nejcasteji.

      Na dobrou stylizaci potrebujes dobry grafiky a designery. Treba mnohem hur dle meho dopadne Arma mobile ops (nevim, ale dle toho mismase bych to tipoval na team Carrier commandu).
      • napr.? Ve kterych hrach diky kvalitni a detailni grafice clovek prehlidnul dulezite veci??? Obecne kecy jsou zcela k nicemu. Jsou to jen prazdna slova. Kdyz kritika, tak konkretne. Videl jsi nejake videa z hrani 8-bit? Ja ano a ta hra je v bitvach taky casto dost neprehledna a to prave diky te stylizaci, nepruhlednym dymum apod.
        • Zatim nejhorsi to bylo v Men of War, dokud tam neimplementovali obrysy na zbrane a mrtvoly. Kdyz jsi byl v prestrelce a dosla ti munice, mel jsi po .... O poslednich JA nemluve.
          • zase, obe hry jsou prece uplne nekde jinde nez klasicke RTS jako CaC nebo tento hnus 8-bit. A jak bys tedy chtel, aby Men of War mely vypadat? V jakem enginu by to melo jet, aby se ta hra hrala stejne jako nyni a pritom aby byl uspokojen chtic popoppo, Drizzta a jeho dalsich multinicku? *8*
            • Btw. Dobrej grafickej team by mel dodrzovat nejakej styl, color theory a vubec mit zaklady pro prehlednej vizual, kterej nepusobi bugy jen tim, ze se odzoomuje. A nemusi mit na to nikdo skolu (jak mimozne tvrdi Vavra), aby tomu porozumel, jen snahu. Prvni dve reakce se 3d nakonec ani netykaly... :-D
            • "ze 3D je pouze ke skode, ze diky tomu v kazde 3D hre prehlidnes zasadni veci behem hrani. A to je jednoduse kravina."
              Prosimte. Zhluboka nadech, vydech a cti znovu. Pokud to byla reakce na mne, ja 3D vitam. Co ale nevitam, je snaha o co nejdetailnejsi grafiku. :-D :-D
            • chápal jsem kritiku 3d strategii v počátku, kdy se teprve hledala cesta, navíc první 3d RTS vypadají dnes neskutečně hnusně oproti 2d grafice, která tolik "koukatelnosti" za ty roky neztratila. Ale dnes už umí pracovat s kamerou.
            • A co je mi potom? Ja nekde tvrdim, ze tomu tak je? Pouze jsem reagoval na blaboly, ze 3D je pouze ke skode, ze diky tomu v kazde 3D hre prehlidnes zasadni veci behem hrani. A to je jednoduse kravina.
              Kdyby vetsina hracu touzila po hrani na 2D mape a misto jednotek by byly vojenske symboly, tak by tomu tak bylo. Ale ono tomu tak neni a znovu rikam, neslysel jsem nadavat lidi hrajici CoH a podobne hry na neprehledny 3D engine.
            • @aaa

              Full 3D nikdy přehlednější nebylo a ani nebude (což samozřejmě neznamená, že to nejde udělat dobře), protože nikdy neuvidíš všechno (logicky) a občas si prostě musíš hrát s kamerou. Hry, které jsou ve 2D pohledu, mají prostředí (budovy, vyvýšený terén) vizuálně přizpůsobený (resp. od základu artisticky navržený) tak, že vždy vidíš všechno, nemusíš se starat o kameru a soustředíš se jen na hru. Např. SC tak líp funguje jako e-sport. Představa, že bych měl u šachů (nebo u toho Starcrafta) běhěm hry ještě rotovat a přibližovat kamerou působí prostě otravně, na hratelnosti to nic nepřidá. Samozřejmě, jsou tu hry typu Starcraft 2 nebo Diablo 3, které jsou sice plně 3D, ale mají pevnou kameru, takže i tak mají dokonalou přehlednost. Co se týče argumentů, že ve 3D můžeš využívat třeba terénu, tak to se vůbec nevylučuje s fixním pohledem nebo čistě 2D hrou. V pohodě to přece může fungovat bez nutnosti rotovat kamerou a studovat VIZUELNĚ z různých úhlů pohledu, kde všude je sakra ten vyvýšený terén, když ho stačí zobrazovat v rámci interface (třeba nějaký grid systém).
            • Ok. Mas ve vsem pravdu. Fajn den ;)
            • Co třeba commandos 2-3 ? V některých misích venku (kde byla pouze 2,5D mapa s možností 4 směrů pohledu) často díky vysokým domům nebylo nic vidět ani z jednoho pohledu, vždy nějaký dům nebo něco vysokého (eiffelovka) bránilo ve výhledu. Interiery byly naštěstí plně 3D a rotovat šlo v libovolném úhlu. 3D je rozhodně přehlednější pokud má smysluplně ovladatelnou kameru, ale to už se celkem vypilovalo za ta léta (ze začátku to byl někdy boj). Můžete si nastavit pohled a nehýbat s ním a mít to "jako" 2D, ale navíc můžete libovolně uzpůsobit kameru, pokud vám něco brání ve výhledu.
        • veškeré 3D strategie jsou míň přehledné než 2D strategie. Jako příklad třeba šachy. Můžeš je hrát přehledně ve 2D nebo můžeš mít šikmou perspektivu na hraní plochu ve 3D a ještě k tomu animace figurek jak při vyhazování bojují. Kůň na tebe může mrkat a jiné postavičky mít animace. Toto všechno ale snižuje přehlednost a hratelnost. Stejné je to s RTS. ve 2D měly největší hratelnost a byly nejpřehlednější.
          • ale hlavne, nahod nejakou legendarni hru jako napr. CoH, kde kvuli 3D clovek prehlizel dulezite veci, ktere by prehlidnout nemel a ve 2D enginu jako napr. CaC by se mu to stat nemohlo. *3*
            • a kdyz si pustis stream tech nejlepsich hracu Civ, tak nikdo z nich nehraje na te 2D mape a nikdo z nich si nestezuje na udajnou neprehlednost a udajnou snizenou hratelnost kvuli grafice *3*
            • zminujes tahovky a nikoli RTS, to je docela zasadni rozdil. A i tu tvoji Civku si muzes prepnout do 2D plocheho pohledu a hrat do zblazneni. Mi teda Civ v izo ci 3D vubec neprehledna neprijde a nemam zadny problem, ze bych se ukliknul a kvuli zobrazeni poslal jednotku jinam, ci bych dokonce neco zasadniho prehlidnul, jak se tady snazi nekdo naznacovat.
            • třeba Civilizace byla mnohem lepší ve 2D než ve 3D, to samé platí pro HoMM
              2D je dobré k přemýšlení, hraní, plánování strategie, 3D je dobré k obdivování grafiky, animací a cutscén.
              Další příklady jsou i z RPG žánru. Třeba jrpg ze SNES ve 2D vypadají mnohem líp než kýčovité současné 3D jrpg.
          • Mozna to snizuje prehlednost, ale nikoli hratelnost. Pokud snizuji hratelnost, jak je tedy mozne, ze tituly, ktere neumoznuji slusne hrani na 2D mape drtive valcuji tituly, ktere neco takoveho umoznuji? To jako hraci zcela zamerne hraji hure hratelne hry?
            A na tu lepsi prehlednost mas rotaci, zoom a v neposledni rade minimapu. Kdyby hraci skutecne touzili po hrani RTS na takticke 2D mape, tak takove hry existuji a vetsina by hrala 2D stylem a nikoli 3D. 2D se hraje v tahovkach od 4X atp. a tam to ma smysl, protoze se to hraje uplne jinak, nez CoH apod., kde jsou zasadni uplne jine aspekty a resis 3D teren na male plose a nikoli na mape Evropy a posouvas nekolika pesaky a tanky a nikoli divizemi *3*
            • SC jsem nadhodil pouze a jen proto, ze je to stejny zanr, neboli RTS, takze sklidni hormon chlapecku. Pokud je pro tebe prehledne, kdyz pri odzoomovani je bar zobrazujici hitpointy vetsi, nez jednotka a kompletne ji prekryva, takze ani nevis, co to je za jednotku, potom ok.
              Stylizace je veci vkusu, kdyby se to odehravalo v "universu Tron", potom bych pro to mozna mohl mit pochopeni. Ale pro vetsinu lidi vcetne me je ta stylizace jeden velky hnus, ktery nema v roce 2016 co delat.
              Znovu se tedy ptam. Krome toho ohyzdneho pixek hnusu ma to nejakou dalsi pridanou hodnotu, nez 10 let startsi CaC Generals a podobne tituly, jehoz je 8-bit prakticky 100% kopii?
            • O Starcraftu se tu bavis jen ty. Ta hra ma temer dokonalou stylizaci a detaily modelu jsou u tech hernich zamerne ubrany a to nikoli jen kvuli optimalizaci. Nezrni to, je to prehledny i pri odzoomovani, s vyberem a pouzivanim barev zachazeji na jednicku.
            • sry, ale to jsou blaboly. My se tady bavime o hrach jako je Starcraft, CoH apod. a ty hazes argumenty, jako by to byly HoI, EU, Panzer General apod. To nemas argumenty, nebo jsi mimo tak nejak od prirody?
            • " To jako hraci zcela zamerne hraji hure hratelne hry?"

              ne záměrně, jsou to mladí fakani, kteří si myslí že existuje korelace mezi dobrou grafikou a dobrou hratelnosti a ke starým hrám mají z principu odpor. Nevěřím že jakákoliv z těch nových grafických RTS se hratelností může měřit s Total Annihilation nebo CC RA 2.
      • nehádžte perly sviniam
  • KrPa
    Teď se furt dělají samé remaky, reduxy a HD verze starých her, proč to proboha nemůže někdo udělat i u Original War. Bohemka na to proste kasle a vsechny stare hry nechali jen na steamu, protoze se o ne nechteji starat.
  • Mít to do poslední kostičky zničitelný prostředí a kvalitni fyziku tak by to mohla bejt bezva hra, ale tohle kdy se objekty po rozřelení za vteřinu vypaří *11* *10* pixel art hypsteřina *11*
    • tohle neni pixel art...
      • tohle je pixel RTS vid? *1*
        • Blue.Shark
          Má pravdu, pixel art nepracuje s 3D prostředím.
          • http://www.minecraft-schematics.com/category/pixel-art/
            • Blue.Shark
              Je to dost podstatné, protože voxel-art existuje. Ale moc nevim, proč ho nazývat hipsterským.
            • vypada to jako pixel art to, ze je to ve 3D prostredi je naprosto nepodstatne podstatny je vizual a ten je ctvereckovany ale mozna je to novy hypster zanr VOXEL ART
            • Blue.Shark
              To, že někdo nazve výtvor z 3D kostek pixel-artem ještě neznamená, že je to pixel art. Pixel na obrazovce je ze své podstaty a hlavně z pohledu pozorujícího 2D objekt - vidíš jeho šířku a výšku. Ani tato strategie ani Minecraft se do této skupiny nemohou řadit.
  • Jestli je potreba k znovuzrozeni RTS tenhle produkt s paskvilodni minecraft grafikou, aby to zacala hrat i dnesni mladez, tak budiz.
  • Retro styl je pěkná věc ale všechno s mírou. Tahle hrá má hnusnější grafiku než první RTS - opravdu 8-bitová duna a to je v roce 2016 co říct.Děkuji, ale to si radši zahraju open RA nebo znovu něajou starou rts.
  • Od zániku Westwoodu všichni brečí po jejich typické hratelnosti. Tvůrci volání konečně poslechli a vrátili se k tomu, co umí nejlépe. Jediná změna je grafika, která mohla být na dnešní dobu fotorealistická, což by už jen z principu s onou hratelností nešlo dohromady, tak vsadili na vtipnou voxelovou, která je přehledná a líbivá. Dokonce i Frank Klepacki se vrátil, tak přestaňte pindat a alespoň to zkuste. Zvlášť s nejnovějších patchem je to CaC hadr.
    • Nemám ani v nejmenším nic proti pixelovaté grafice. Broforce mám rád i stařičkého Dooma. Ovšem toto je vrchol nevkusu a na hadr mi to nepůjde.
    • škoda že nepoužili původní 2D grafiku a cpali to do 3D, ta šikmá perspektiva tomu fakt nesluší

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit