Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • mr.clayman

    Přiznám se, že článek jsem z větší části jen přejel očima, ale i když z čistě racionálního hlediska s argumenty autora více či méně souhlasím, pro mě osobně celou hru shrnuje nadpis posledního odstavce: "Ta hra má srdíčko". Jen si dovolím to mírně přefrázovat: "Ta hra má skutečné srdce."

    Days Gone, ačkoli je to open-world hra a trpí tak většinou neduhů her podobného ražení, je totiž dle mého názoru o něčem jiném, než hry jako třeba Horizon, který osobně mám taky moc rád. Days Gone nevypráví o tom, jak lidé přežívají v nehostinném světě, kde vládnou zombíci. Days Gone chce vyprávět o tom, proč lidé přežívají a proč přežívat chtějí. V tomhle ohledu je ta hra jedinečná a v mým srdci má proto speciální místo. Je to příběh o lásce a přátelství v kulisách zombie apokalypsy.

    Čert vzal technický stav po vydání nebo problematický pacing (ačkoli s tím jsem osobně neměl žádný problém a spíš mi vadil pacing např. v TLoU PII). Už jsem ji dojel dvakrát a kdykoli si ji rád zahraju znovu.

    A soundtrack má taky boží. 😀

    • S tím popisem by se dalo souhlasit, akorát to někdo udělal už líp no, i když to teda nebyl open world ale je fakt, že asi nejde porovnávat open world s lineárním příběhem, takže takhle napsané je to v pohodě...i když si neodpustím tu poznámku, že i ten Joel v TLoU chtěl jen "přežívat" původně ale jak je psáno, těžko srovnávat open world s lineárem, v open worldu je ten průšvih, když se řeší fakt něco vážného jako strašně moc důležitého na čem je bytí a nebytí a já si pak vzpomenu na Fallout 4 kde člověk musel "strašně moc najít syna" a já si tam na 40 farmách pěstoval kukuřici, pak to jde do ztracena 

    • J.V.Stalin

      Ten týpek se ale od svatby (možná i dřív) nepřevlík 😂

  • Johny666

    tyvole žiju na stejnej planetě ?  zahrál jsem si to na pc a bylo to skvělý.. dlouhej příběh?? no když za hru platim pomalu litr, tak ano, chci dlouhej příběh... dlouhý cutscény :: uu buuu huuuuu ... je žiš marja. za mě kvalitně investovaný peníze... v době lockdownu a na pc pecka. a jeslti brečíš kvůli hordám a ovldači.. no tak to nerhaj.

    • ALHAZRED

      Hele, že tys to hral na PS4 :D

      Njn, tak to skus Dying Light, pak uvidiš jakej je tohle nemastnej odvar, že dlouhej přibjeh ? Podavanej po kouskach, mezi zbytečnym, dlouhym a nudnym grindem...nuda a ješte k tomu hoodne oškliva...

      Ale jako celkově, zase tak špatny to neni, jenom se to neda dohrat, chtelo by to škrtat škrtat škrtat, zažil sem par fakt dobrejch zažitku...škoda, už se k tomu nepřinutim😬

      • twicer

        A dying light má příběh kterej stočí za řeč? 

        Srovnávání těchto dvou her je jako jabka a hrušky, ale zrovna příběh by bylo asi poslední co bych o dying light zmiňoval. :)

        • ALHAZRED

          No vono je pravda že jako hlavni dejova linka se v DL moc nevyvedla, nebo me to připada, že to puvodne mělo bejt jinak, a voni to na posledni chvili změnili, ale celkově proste koncentrovana zabava z hustou atmosferou, včetne vedlejšaku, ktery sem prošel všechny. Kdežto v DG je to natahovany a ředeny a straaašne stereotypny. Ja du 10x dat kytky na hrob svoji žene, 10 musim vymlatit ty sami zombiky, proste všechno delam 10x a je to pořad to sami, možna by stačilo jenom 3x :D Jak sem přešel ten severni prusmik a objevil novou mapu, moje tam nebyla, a teď všeeechno znova, celej grind, a obsazovani zakladen, a vypalovani hnizd, a 10 stupidnich vedlajšaku, najdi člověka, taaak si řikam už NE. Fandim lidem, kterym se libi obě hry, možna sem měl hrat nejdřiv DG, ale po tom cvakani zadkem, ktery sem měl při DL mi tohle přijde, jako slabej čajiček...

          Jenou na cintru, byla bouřka jak ďas, všude zombiii, ja se pližil a hledal to posledni hnizdo, pak vypalil...běžel sem spět k motorce, a než sem spravne natočil panačka abych nased, tak mě horda v posledni sekunde sežrala...tak to bylo husty, jinak NIC... jo a ty trolove, co se furt nečim sjiždi a při tom řežou, sou proste mimo misu :D

          • twicer

            Těžko říct no, nemám to takle rozdělený. Když to vezmu jak to popisuješ, tak je hloupoučkej grind i dying light, zabíjet stovky zombíků zbraněmi o několika jednoduchých animacích, plnit questy dokolečka dojdi, vezmi, dones. Obě hry fungují jako hřiště, kde ti ty úkoly jen dodávají směr. Pokud tě ta základní formule hratelnosti nebaví nebo baví méně, tak tomu nepomůže ani svědcená voda.

            • Dying Light má skvělý parkour, je to skutečnej masakr v boji na blízko a z počátku obou dílu se otáčí tvá role když nastane noc, to je super.
            • Days Gone ti dá zase skutečný pocit paniky přečíslení nepřítelem a vyžaduje nějaké základní využivání prostoru, hra má dobře implementovaného mounta v podobě motorky, můžeš ji tunit, můžeš sní pracovat v boji, je esenciální pro cestování po světě. Souhlasím že by ta hra mohla být poloviční co se týče výplně. V průběhu vývoje docházelo k hodně škrtání, což znamenalo vyřazení 2 lokací a následné recyklace tohoto obsahu do již vytvořeného světa.

            Dle mého obě hry dokáží královsky pobavit a nejsou ještě pokřivené hromadou DLC přídávků s oblečky a podobných blbostí. Dying light 2 mně bohužel nakouslo v přesvědčení, že první díl byl možná spíše dílem náhody, než mistrovstvím studia.

      • Dying Light 2 jsem nehrál, ale jednička byl odpad. Nahrál jsem tam asi 10 hodin a z toho 8 hodin jsem strávil na střeše dodávky a bil zombíky po hlavě. NUDA!

      • mr.clayman

        Hrál a dohrál jsem oboje a bavilo mě oboje (ok, The Following mě nakonec pustilo, protože lítat s buginou po polích byla v porovnání s parkourem z původní hry nuda na kvadrát). Na každý z těch her ale oceňuju něco jiného.

    • RAMIUS89

      Presne. A hlavne že hráči dokonca požadovali po vývojároch dvojku. Zombie žáner nemusím ale toto ma bavilo.

  • Lukass

    Ja to dohral za nejaky 72 hodin. 

    Vymlatil vsechny hordy,  a dokonce sem tam plnil i ty nepoviny veci,  coz obvykle nedelam. 

    Me to bavilo a sedlo,  malokdy uz dneska dohraju open world,  ale Days Gone sem dal s radosti uplne v pohode. 

    A treba zminovany Last of Us 2 sem uz od pulky dohraval vylozene z povinosti,  a uplne me to otravovalo. 

    • Treba bys dohral napr hra Ghost of Tsushima PS5 :) 

  • TheGGG

    ta hra byla po všech stránkách lepší než odpad tlou 2....

    days gone byla fenomenální hra, pár bugů tvůrci vyřešili rychle....

    • Tak to je skoro vse odpad, neni nad to zazit vlastni pribeh nekde venku, kdyz proste cestujes a ne sedet doma u konzole nebo pocitace to je moc :D 

      • twicer

        Jen jestli si tyhle moudra nesmolil uprostřed lesa s mobilem na ruce, to by si té absurditě co tu tlačíš nasadil klobouček :)

    • Derp_1337

      Díky, GGG. Jsem rád, že se tady v diskuzi vždycky objeví nějaký komediant, který napíše nějaký fór pro zasmání 😂

      • TheGGG

        ono někoho fakt tlou 2 bavilo? Ta hra byl směšný odpad který sloužil jen jako meme.... jak říkal angry joe, 6/10 pro tlou 2 a to jen kvůli technické stránce.

        • Derp_1337

          Bývaly doby, kdy Angry Joe byl relevantní a dokázal se s lidmi podělit o jeho skutečné a zajímavé názory. Jenže ty doby jsou pryč. Posledních pár let se jenom veze na vlně popularity a jeho příspěvky jsou ve stylu "kam vítr, tam plášť".

          To už prostě není žádný argument "Angry Joe tomu dal nízké/vysoké hodnocení". AJ je jako politik, říká to, co jeho fanboys chcou slyšet. Když fanboys něco hatují, tak on si taky zahejture, když fanboys chválí, tak on bude taky chválit. Prostě nulová integrita.


          Občas to chce si udělat svůj vlastní názor. Skus si TLOU2 zahrát (a dohrát) a uvidíš. Nevěř slepě nějakému youtuberovi. Dost pravděpodobně budeš pozitivně překvapen.

    • Tak ten byl dobrej. A tenhle znáte? Jeden typek..... 

      • TheGGG

        days gone mělo perfektně zpracované zombie hordy, tlou 2 jen hloupoučký příběh a otřesně napsané postavy....

        ve výsledku je tlou 2 podprůměrná hra s naprosto mizerným user score...

        • Maxianimal

          lol

          • TheGGG

            lul

    • Maxianimal

      Zasmál jsem se, dík.

      • TheGGG

        já se zase zasmál u toho golf simulátoru tlou 2, pak to okamžitě šlo pryč z ps4, směšná pakárna, angry joe dobře udělal, když tomu dal 6/10

        • Dokud jsem neměl sám děti,  tak mě některé hry a filmy nechávali chladným.  Nebavily mě, přišlo mi to nudný,  nezajímavý. Co jsem dvojnásobný otec je vše jinak.  Možná proto je tlou moje srdcovka nr. 1. Ale chápu,  že mladým a bezdětným hry typu Tlou nebo filmy typu The Road nebo Cargo vůbec nic neříkájí. 

        • Maxianimal

          Angry Joe? Na toho ještě někdo kouká, nebo snad ještě bere vážně? :D Ten byl relevantní tak před třemi, čtyřmi lety. Teď jen říká to, co chtějí lidi slyšet, vlastní názor nemá. Tfujtajbl jen si na něj vzpomenu.

          Jinak Golf Simulátor... hodně originální, to jsem ještě neslyšel /s. Hele v pohodě, někdo rád generický nudný repetitivní srágory typu Days Gone, někdo Golf Simulátory, lidi jsou různé.

  • Často nejsem mimo hlavní proud ale tohle je přesně ten případ kdy ano. Já se u hry dost bavil. Sedlo mi prostředí, mechanika hry a vlastně i příběh. Právě zmíněné ubisoftí hry mám problém dohrát. Zkoušel a nedohrál jsem ani jeden díl AC (valhalla, odyssey atd...) ani far Cry (6,5,4,3,...prostě poslední 4 ...už si ani nejsem jist cislovanim). Nedohrál jsem zatím ani dokonce ghost of tsushima, který mě náramně bavil. A proč tedy days gone? Fakt nevím. Prostě mi to sedlo jak pr.el na hrnec. Pocitově bych tomu dal 9/10.

    Je mi líto, že nebude pokračování. Ale chápu, že když to nevydelalo balík, nemá to právo u Sony na život.

  • twicer

    Dobrá hra, zombíků jsem čekal že bude víc, nemuselo to mít na konci takový cliffhanger, ale jinak to byl celkově dobrý zážitek. Riki byla fajn.

    Když se někdo bude chtít mrknout, tvořil jsem panoramatické 4K screenshoty z průběhu hraní.


    • ALHAZRED

      Krasny sou Diky a z Dying Light by nebyli ? :D

      • twicer

        Dík! Jasná věc, ale jen z druhého dílu. 😇 Najdeš ho tu.

        Vté době jsem procvičoval portréty, takže jich je tam o něco více, než by bylo u zombie hry záhodno :D

        • ALHAZRED

          Nadehra Diky jen vic :D

    • medveddd

      Ty kráso, to jsou parádní snímky!

      • twicer

        Díky! Jsem na to docela ujetej poslední roky, zrovna pracuju na kolekci z Doomu. 🙂

        • medveddd

          Super koníček, i ty z reálu jsou moc najs! Ty děláš dronem?

          • twicer

            Jojo, dostal jsem před rokem od kamaráda, vyrazilo mi to dech, lepší dar jsem nemohl dostat. Jsem ještě furt lamička, ale dost mě to baví, člověka to dokope občas vyjet někam ven. 😀

  • PS4 jsem nikdy neměl a tak jsem Days Gone hrál až na PC. Byla to po dlouhé době hra která mě bavila a kterou jsem dohrál. Na hordy jsem se vykašlal bo jsem hrál ještě na starém PC a řekl jsem si, že si dám NG+ na novém v plnej parádě:-)  Mám zrovna na disku dost místa, tak to jdu nainstalovat.

    Btw, optimalizace na PC supr. I na i5-2500k s R9 290x to jelo na vysoký bez problému a vypadalo to parádně:-)

  • Maxianimal

    Ta hra se dá vystihnout jedním slovem - meh. Tak šíleně průměrnou, v ničem nevynikající hru jsem snad nikdy nehrál. Tahle hra přesně odpovídá hodnocení 6/10. Ani míň, ani víc. 

    • twicer

      Propojenost s motorkou je tam docela silná, takže minimálně používání mounta jako významného herníku prvku vtéto hře dobře vyniká nad ostatními hrami s otevřenými světy.

      Jestli tě to jinak nechytlo, chápu, že jsi tento aspekt neměl jak docenit.

      • Maxianimal

        Jakože víc než v RDR2 (který vyšel o rok dříve) a ve kterém musíš koně trénovat, zlepšovat tím staty (nebo vylepšováním výbavy) a získáváš tím další ability, co ten kůň může udělat? Že ho můžeš používat jako detektor jiné zvěře? A celkově si k němu buduješ vztah a v příběhu je tam i docela silný moment, v němž hraje hlavní roli tvůj kůň? Ale no tak... :)

        • twicer

          Jj srovnávat projekt typu RDR2 s DG, už asi chápu kam tohle povede.

          RDR2 je jednoduše další hra, kde tvůj povoz hraje důležitou roli a povedlo se jim ho pěkně implementovat, nějak vtom nevidím ten argument který by tím zdiskreditoval stav v days gone. Navíc motorka ti neuteče, kdyz ji chceš zapojit do probíhajícího boje :)

          • Maxianimal

            Nechápeš nic. Píšeš, že DG vyniká nad ostatními open worldy. Já ti to vyvrátil. Nevyniká. Nevyniká vůbec v ničem. 

            • twicer

              Jj vedlo to tam, kam jsem předpokládal. Jsem úplnej prorok. Nechápu nic, ty chápeš všechno. 

              Že vyniká, neznamená automaticky že je nejlepší. Znamená to pouze to, že zmíněný aspekt je lépe zpracován než v množství jiných otevřených světů. Je to silná stránka hry.

              Mám celkově dopravní prostředky v otevřených světech rád, takže to pro mě hraje důležitou roli, které si všímám. Nic víc nic míň.

              Reagoval jsem pouze proto aby další prohlížející měl názor do kontrastu stím tvým, že ono to nebude úplně černo bílé. Teď už ti klídně odkývu že je to průměrná hra úplně o ničem.

  • TheRKD

    Skvělý článek Pavle. A díky za ujištění, že před Days Gone mám dát přednost hrám, které si mého času váží víc. 

    Nerozumím, proč je psaní do her tak podceňovanou složkou vývoje. Možná stojí čas a úsilí (který ve vývoji většinou nikdo nemá) opravdu zhodnotit jeho kvalitu. Přeci jenom, posoudit 300 stran textu. Nebo líbivost assetů a scény je rozdíl. V druhém případě jsou nedostatky vidět na první pohled, kdežto u příběhu až na první přečtení (které je řádově delší). 

    Přitom je dobré psaní složkou tak důležitou. Když se nepovede, práce všech designéru, grafiků, programátorů, produkčních jde ke dnu... Podobný vztah, který tu popisuješ, mám ke hrám od Bethesdy. Funguje pro mě explorerská složka (Richard Bartle). Rád si s virtuálním batůžkem projdu všechny úchvatné scenérie — údolíčka a horské štíty Tamrielu (Wastelandu, atd.). Ale jakmile první NPC otevře pusu, skřípu zuby. Todd by měl nakřičet na šéf-writerského kamaráda (se kterým už 20 let chodí na oběd) ať s tím kouká něco dělat. Jenže to se nestane. 

    Ještě že někde vědí, jak se to dělá. Třeba v CD Projektu založili nenahraditelný Quest Department (škoda Tomaszkiewicze, který stál u jeho začátků). QD sleduje kvalitu hráčova prožitku a designuje odvíjení příběhové linky a questů tak, aby hraní opravdu bavilo. Nebo produkce ZA/UM je opravdový balzám (co se týče narativu). 

    • A podle ceho to sleduje? Kdyz instalnes hru od CD Projektu a hrajes to offline? :D 

  • Veskoslav

    Ta hra mi leží na poličce vedle TLOU II. Nejspíš ani jednu z nich v životě nedohraju. Po 5 hodinách v Days Gone jsem to prostě zabalil. Nebavilo mě to, hrdina sympatický jak syfilis a celkově to prostředí mě nebavilo. A ty hordy...No na prezentačních videích to vypadalo skvěle, ale tady mi to přišlo meh.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit