Přejít na výpis diskuzí

Best of 2014: Nejlepší česká hra

19.1.2015 18:31
Redakce Games.cz 52 příspěvků

Leckoho to možná překvapí, ale co se týče množství her vzniklých během jednoho roku, obstojí čeští vývojáři bez problémů srovnání s tuzemskými filmaři. V posledních letech u nás každým rokem vznikne více než třicet videoher pro všechny možné platformy a rok 2014 nebyl výjimkou. Z celkového seznamu,...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Thorar
    Hrál někdo PC hru Loot Hunter(2014) od českých Rake in Grass?
    • Já, docela zabavila, i když na nejlepší českou hru roku bych ji nenominoval.
  • Pod dojmem uvodu clanku jsem cekal prekvapeni ktere mi z nejakeho duvodu uniklo. No, nedockal jsem se.
    Hold jsme prilis prtavy na to, aby byla uroda kazdy rok. Nicmene si myslim ze na tak maly stat jsou i ty vetsi klasiky jako Arma docela velky uspech. Docela me prekvapilo jak tato serie svetove zabodovala diky neprime propagaci skrze DayZ. Jiste, technologicky je to oproti ackovym titulum spise podprumer a znacnou roli hraje prace komunity, je ale videt jakou roli hraje marketing na ktery se venku vyplaca vetsi cast rozpoctu nez na samotny vyvoj. *7*
    • celoush
      vyplácaný rozpočet na marketing a arma? *8*
      • To jsem vubec nenapsal samozrejme. *2*
        DayZ melo nulovy marketing, spise antimarketing ale melo stesti protoze to za nej udelalo tsunami nadseni po socialnich sitich ohledem modu. A to pomohlo i Arme.
        Psal jsem ze "venku", coz je pravda. Cetl jsem clanek kde bylo skutecne zminovano, ze náklady u ackovych titulu na medialni masaz bezne prevysuji naklady na vyvoj.
        • celoush
          jo takhle... ok... náklady na marketing jsou prostě součástí celého herního průmyslu... ať už finanční či časové. Občas má někdo štěstí, že ho pozitivně zmíní nějaký youtuber či velký herní magazín a pak mu vyletí návštěvy a prodejnost, to je ale spíše šance pro malé týmy. Na tohle nemůže AAA titul spoléhat, takže si jde klasickou vyšlapanou cestou reklam. A že ta částka dosáhne či přesáhne náklady na vývoj? To je celkem obvyklé i dnes nejen u her, ale třeba i v prodeji klasického softwaru.
          • a nepřijde ti to ani trochu odporné?
  • Thorar
    Mobilní hry nehraju a 3DS používám jen offline, na The Keep si počkám až na pc. Takže jsem z toho hrál jen Poldu 6, který mě aspoň na těch 6 hodin zabavil.
  • MARTASLJ19
    No sračky, čo iné vôbec dodávať....
  • Nejradši mám český hry v angličtině, fuj, ostuda *11*
    • Tak tak, pro těch 5 lidí, co si to koupí u nás, to fakt má cenu překládat...
      • frantisek_nejezchleba
        ironie? Takže zákazník sám o sobě cenu žádnou nemá. Super, Manusi, myslím, že jsi uspěl v základní ekonomické zkoušce. Teď by to chtělo zamyslet se nad mravní stránkou věci.
        • Akorát podle mě nemá cenu takovéto hry dělat i v češtině, protože si ji zahraje pár lidí a ještě méně za ní zaplatí...
          Nikde jsem nepsal, že zákazník nemá cenu, jen vyjadřuju údiv, že se ještě může někdo divit tomu, že se některé české hry v češtině nedělají...
          • frantisek_nejezchleba
            myslím si, že je správné, se ještě divit. Když si představím situaci, že 100% zákazníků češtinu postrádat nebude, tak je mi nevolno...
            • vlastik.plaminek
              Mě je zase dobře z toho, že ti zákazníci nejsou tupě omezení na jeden jazyk.
        • celoush
          mravní stránka věci? ... *1* ... proboha vždyť jsou to jenom hry...
          • frantisek_nejezchleba
            bomba, Manus se opírá o nedůležitost zákazníka, celoush nebere vážně snažení samotných vývojářů! Nemám co dodat, pánové.
            • frantisek_nejezchleba
              Chim: peníze nejsou všecko. :) Opravdové sympatie se za ně nedají kupovat. Samozřejmě chci, aby české hry automaticky byly česky, ale je to zjevně utopie. Co chci a chtít imho můžu je, aby český vývojář pro češtinu udělal maximum.

              celoush: ok, já se přiznám, že jsem nestudoval, co v češtině z výběru je, nebo ne. Reagoval jsem na obecnou pohnutku Lojzy.

              A co se týče toho „zadlužení“... asi bych to nejlépe přirovnal ke Kunderově tvorbě. Řekněte si sami, jak moc je to pro vás český autor, když již léta píše pouze ve francouzštině. Pro mě to spíš francouzský spisovatel, než český.
            • celoush
              podobnou reakci jsem asi očekával... prej je mu dlužný... *1* Hele, asi to pochopím, když se bude prskat u hry pro děti o krtečkovi, ale z těch nominovaných dvě v češtině jsou a přesně ty u kterých bych to očekával.
            • frantisek_nejezchleba
              uff... já fakt ale těžko hledám slova, jež bych dodal. Nemyslím si, že by to vývojář dělat musel. Spíš měl. Proč by měl? Pokud si váží prostředí, ze kterého vzešel (vzešel-li z českého prostředí), je mu něco dlužný. Je to samozřejmě případ od případu, obecně si ale myslím, že je to jednoduše správné. Pokud by to znamenalo obtíže pro rozpočet, tak je samozřejmě logické, že se česká mutace neprovede. Proti tomu nenamítám nic. Co mě vyloženě štve je ale samozřejmost, s jakou se hráčské prostředí staví k english-only českým hrám.
              • Chim

                Reakce na příspěvek:

                Co je mu dlužný? Ten vývojář tu platí daně takže předpokládám že už něco zaplatil *4*

                Pokud chceš aby české hry automaticky měli i český překlad tak se připrav na to, že český vývojář buď půjde pracovat do jiné země (v tom lepším případě), nebo půjde na pracák (v tom horším).
            • celoush
              ale jen dodej... rád bych věděl, proč musí český vývojář her dělat hry i v češtině. Já ctím jeho svobodné právo rozhodnout se a nenechat si diktovat nějakými moralisty.
  • Hnisavec
    ale noo táák toto mal jednoznačne vyhrať Macoň a nie nejaká zlátanina na mobily, o ktorej nikto nikdy nepočul....

    krokovací fajnový dungeon na 3DS...pred Grimrockom by ste za tým išli všetci pozabíjať a teraz to nedá ani českú hru
    • "pred Grimrockom by ste za tým išli všetci pozabíjať" - to je právě celá pointa - že Grimrock byl první a pokud by nevyšel Grimrock, nevyšel by ani Keep... Macoň jen naskočil na vlnu, sice stylově a s elegancí, ale přesto na vlnu kterou nezpůsobil on, nýbrž právě Grimrock rozvířil oceán moderních krokovacích dungeonů...
  • Kozy
    Takovej Puppet Soccer měl taky slušnej úspěch.
  • Mart9
    Díky za souhrn. Koukám, že česká herní scéna je v hajzlu.
    • Tak minulý rok to bylo lepší. Furt jsme na tom ale líp než většina takhle malých států.
    • Keyz
      V celkovém souhrnu pořád lepší jak slovenská.

      Jinak bych řekl, že jsme na tom skvěle. Na tak malý stát. Máme zde velké hry: KC, Arma, Mafia 1 apod. a menší hry jako The keep a další mobilní hry které jsou dobře hodnoceny v recenzích.

      Dokonce zde máme i ryze české hry jako třeba ten Polda (sice se tomu řada lidí směje ale Polda dělá radost mnoha lidem kteří si to koupí)
      • Nie že by som chcel haniť českú scénu, ale podľa mňa Shadows: Heretic Kingdoms vyzerá lepšie ako Polda 6. Ako po stránke vizuálnej, tak po stránke hernej:
        http://www.gog.com/game/shadows_heretic_kingdoms
        • PLuto.petr
          Shadows: Heretic Kingdoms je úplně jiný žánr. Těžko srovnávat.
      • Mart9
        1) Řekl jsem v hajzlu, nikoliv až tak špatně, abychom se porovnávali se slovenskou
        2) Je to souhrn za poslední rok, ne za 15 let
      • jako malej jsem měl rád poldu 1 a 2 ještě trojka ušla. ale další díly šly mimo mě... třeba se k nim jednou s nostalgií vrátím *4* Ale že existuje šestka, to jsem fakt netušil *1*
        • Mart9
          Ještě cca před dvěma měsíci to netušil nikdo. Ta zpráva přišla jako blesk z čistého nebe.
  • PLuto.petr
    Většina tak akorát mobilní hry *13*
  • frantisek_nejezchleba
    světe div se, ale nemám smartphone ani tablet. Ni Nintendo (ale budiž k dobru přičten PC port). Takže mě ten seznam s 1 hrou pro PC a 0 hrami pro hlavní konzole drobátko šokuje.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit