zavřít
...

Best of 2014: Nejlepší česká hra

Leckoho to možná překvapí, ale co se týče množství her vzniklých během jednoho roku, obstojí čeští vývojáři bez problémů srovnání s tuzemskými filmaři. V posledních letech u nás každým rokem vznikne více než třicet videoher pro všechny možné platformy a rok 2014 nebyl výjimkou. Z celkového seznamu,...

Novější 1 2 Starší

  • Thorar tiscali.cz
    2 souhlasí, 0 nesouhlasí
    Hrál někdo PC hru Loot Hunter(2014) od českých Rake in Grass?
    20.1.2015

    reagovat

    • Bedivere (anonym)
      0 souhlasí, 0 nesouhlasí
      Já, docela zabavila, i když na nejlepší českou hru roku bych ji nenominoval.
      20.1.2015

      reagovat

  • njn (anonym)
    4 souhlasí, 1 nesouhlasí
    Pod dojmem uvodu clanku jsem cekal prekvapeni ktere mi z nejakeho duvodu uniklo. No, nedockal jsem se.
    Hold jsme prilis prtavy na to, aby byla uroda kazdy rok. Nicmene si myslim ze na tak maly stat jsou i ty vetsi klasiky jako Arma docela velky uspech. Docela me prekvapilo jak tato serie svetove zabodovala diky neprime propagaci skrze DayZ. Jiste, technologicky je to oproti ackovym titulum spise podprumer a znacnou roli hraje prace komunity, je ale videt jakou roli hraje marketing na ktery se venku vyplaca vetsi cast rozpoctu nez na samotny vyvoj. *7*
    20.1.2015

    reagovat

    • celoush tiscali.cz
      2 souhlasí, 3 nesouhlasí
      vyplácaný rozpočet na marketing a arma? *8*
      20.1.2015

      reagovat

      • njn (anonym)
        2 souhlasí, 0 nesouhlasí
        To jsem vubec nenapsal samozrejme. *2*
        DayZ melo nulovy marketing, spise antimarketing ale melo stesti protoze to za nej udelalo tsunami nadseni po socialnich sitich ohledem modu. A to pomohlo i Arme.
        Psal jsem ze "venku", coz je pravda. Cetl jsem clanek kde bylo skutecne zminovano, ze náklady u ackovych titulu na medialni masaz bezne prevysuji naklady na vyvoj.
        20.1.2015

        reagovat

        • celoush tiscali.cz
          0 souhlasí, 0 nesouhlasí
          jo takhle... ok... náklady na marketing jsou prostě součástí celého herního průmyslu... ať už finanční či časové. Občas má někdo štěstí, že ho pozitivně zmíní nějaký youtuber či velký herní magazín a pak mu vyletí návštěvy a prodejnost, to je ale spíše šance pro malé týmy. Na tohle nemůže AAA titul spoléhat, takže si jde klasickou vyšlapanou cestou reklam. A že ta částka dosáhne či přesáhne náklady na vývoj? To je celkem obvyklé i dnes nejen u her, ale třeba i v prodeji klasického softwaru.
          20.1.2015

          reagovat

  • Thorar tiscali.cz
    3 souhlasí, 0 nesouhlasí
    Mobilní hry nehraju a 3DS používám jen offline, na The Keep si počkám až na pc. Takže jsem z toho hrál jen Poldu 6, který mě aspoň na těch 6 hodin zabavil.
    20.1.2015

    reagovat

  • MARTASLJ19 tiscali.cz
    0 souhlasí, 13 nesouhlasí
    No sračky, čo iné vôbec dodávať....
    20.1.2015

    reagovat

  • Lojzík (anonym)
    5 souhlasí, 6 nesouhlasí
    Nejradši mám český hry v angličtině, fuj, ostuda *11*
    20.1.2015

    reagovat

    • Manus, Father of the Abyss (inkognito)
      7 souhlasí, 7 nesouhlasí
      Tak tak, pro těch 5 lidí, co si to koupí u nás, to fakt má cenu překládat...
      20.1.2015 upraveno v 08:34

      reagovat

      • ironie? Takže zákazník sám o sobě cenu žádnou nemá. Super, Manusi, myslím, že jsi uspěl v základní ekonomické zkoušce. Teď by to chtělo zamyslet se nad mravní stránkou věci.
        20.1.2015

        reagovat

        • celoush tiscali.cz
          5 souhlasí, 5 nesouhlasí
          mravní stránka věci? ... *1* ... proboha vždyť jsou to jenom hry...
          20.1.2015

          reagovat

          • bomba, Manus se opírá o nedůležitost zákazníka, celoush nebere vážně snažení samotných vývojářů! Nemám co dodat, pánové.
            20.1.2015 upraveno v 12:59

            reagovat

            • celoush tiscali.cz
              4 souhlasí, 3 nesouhlasí
              ale jen dodej... rád bych věděl, proč musí český vývojář her dělat hry i v češtině. Já ctím jeho svobodné právo rozhodnout se a nenechat si diktovat nějakými moralisty.
              20.1.2015

            • uff... já fakt ale těžko hledám slova, jež bych dodal. Nemyslím si, že by to vývojář dělat musel. Spíš měl. Proč by měl? Pokud si váží prostředí, ze kterého vzešel (vzešel-li z českého prostředí), je mu něco dlužný. Je to samozřejmě případ od případu, obecně si ale myslím, že je to jednoduše správné. Pokud by to znamenalo obtíže pro rozpočet, tak je samozřejmě logické, že se česká mutace neprovede. Proti tomu nenamítám nic. Co mě vyloženě štve je ale samozřejmost, s jakou se hráčské prostředí staví k english-only českým hrám.
              20.1.2015

              • Chim tiscali.cz
                4 souhlasí, 2 nesouhlasí
                Co je mu dlužný? Ten vývojář tu platí daně takže předpokládám že už něco zaplatil *4*

                Pokud chceš aby české hry automaticky měli i český překlad tak se připrav na to, že český vývojář buď půjde pracovat do jiné země (v tom lepším případě), nebo půjde na pracák (v tom horším).
                20.1.2015

            • celoush tiscali.cz
              2 souhlasí, 2 nesouhlasí
              podobnou reakci jsem asi očekával... prej je mu dlužný... *1* Hele, asi to pochopím, když se bude prskat u hry pro děti o krtečkovi, ale z těch nominovaných dvě v češtině jsou a přesně ty u kterých bych to očekával.
              20.1.2015

            • Chim: peníze nejsou všecko. :) Opravdové sympatie se za ně nedají kupovat. Samozřejmě chci, aby české hry automaticky byly česky, ale je to zjevně utopie. Co chci a chtít imho můžu je, aby český vývojář pro češtinu udělal maximum.

              celoush: ok, já se přiznám, že jsem nestudoval, co v češtině z výběru je, nebo ne. Reagoval jsem na obecnou pohnutku Lojzy.

              A co se týče toho „zadlužení“... asi bych to nejlépe přirovnal ke Kunderově tvorbě. Řekněte si sami, jak moc je to pro vás český autor, když již léta píše pouze ve francouzštině. Pro mě to spíš francouzský spisovatel, než český.
              21.1.2015

        • Manus, Father of the Abyss (inkognito)
          4 souhlasí, 1 nesouhlasí
          Akorát podle mě nemá cenu takovéto hry dělat i v češtině, protože si ji zahraje pár lidí a ještě méně za ní zaplatí...
          Nikde jsem nepsal, že zákazník nemá cenu, jen vyjadřuju údiv, že se ještě může někdo divit tomu, že se některé české hry v češtině nedělají...
          20.1.2015 upraveno v 14:24

          reagovat

  • Hnisavec tiscali.cz
    11 souhlasí, 5 nesouhlasí
    ale noo táák toto mal jednoznačne vyhrať Macoň a nie nejaká zlátanina na mobily, o ktorej nikto nikdy nepočul....

    krokovací fajnový dungeon na 3DS...pred Grimrockom by ste za tým išli všetci pozabíjať a teraz to nedá ani českú hru
    19.1.2015 upraveno v 23:14

    reagovat

    • Tim (anonym)
      4 souhlasí, 3 nesouhlasí
      "pred Grimrockom by ste za tým išli všetci pozabíjať" - to je právě celá pointa - že Grimrock byl první a pokud by nevyšel Grimrock, nevyšel by ani Keep... Macoň jen naskočil na vlnu, sice stylově a s elegancí, ale přesto na vlnu kterou nezpůsobil on, nýbrž právě Grimrock rozvířil oceán moderních krokovacích dungeonů...
      20.1.2015

      reagovat

  • Kozy tiscali.cz
    2 souhlasí, 0 nesouhlasí
    Takovej Puppet Soccer měl taky slušnej úspěch.
    19.1.2015

    reagovat

  • Mart9 tiscali.cz
    10 souhlasí, 11 nesouhlasí
    Díky za souhrn. Koukám, že česká herní scéna je v hajzlu.
    19.1.2015

    reagovat

    • Keyz tiscali.cz
      11 souhlasí, 3 nesouhlasí
      V celkovém souhrnu pořád lepší jak slovenská.

      Jinak bych řekl, že jsme na tom skvěle. Na tak malý stát. Máme zde velké hry: KC, Arma, Mafia 1 apod. a menší hry jako The keep a další mobilní hry které jsou dobře hodnoceny v recenzích.

      Dokonce zde máme i ryze české hry jako třeba ten Polda (sice se tomu řada lidí směje ale Polda dělá radost mnoha lidem kteří si to koupí)
      19.1.2015 upraveno v 02:04

      reagovat

      • Ondra (anonym)
        0 souhlasí, 0 nesouhlasí
        jako malej jsem měl rád poldu 1 a 2 ještě trojka ušla. ale další díly šly mimo mě... třeba se k nim jednou s nostalgií vrátím *4* Ale že existuje šestka, to jsem fakt netušil *1*
        20.1.2015

        reagovat

      • Mart9 tiscali.cz
        3 souhlasí, 2 nesouhlasí
        1) Řekl jsem v hajzlu, nikoliv až tak špatně, abychom se porovnávali se slovenskou
        2) Je to souhrn za poslední rok, ne za 15 let
        20.1.2015

        reagovat

      • fista1 (anonym)
        0 souhlasí, 2 nesouhlasí
        Nie že by som chcel haniť českú scénu, ale podľa mňa Shadows: Heretic Kingdoms vyzerá lepšie ako Polda 6. Ako po stránke vizuálnej, tak po stránke hernej:
        http://www.gog.com/game/shadows_heretic_kingdoms
        23.1.2015

        reagovat

    • Bedivere (anonym)
      4 souhlasí, 0 nesouhlasí
      Tak minulý rok to bylo lepší. Furt jsme na tom ale líp než většina takhle malých států.
      20.1.2015

      reagovat

  • PLuto.petr tiscali.cz
    4 souhlasí, 0 nesouhlasí
    Většina tak akorát mobilní hry *13*
    19.1.2015

    reagovat

  • světe div se, ale nemám smartphone ani tablet. Ni Nintendo (ale budiž k dobru přičten PC port). Takže mě ten seznam s 1 hrou pro PC a 0 hrami pro hlavní konzole drobátko šokuje.
    19.1.2015 upraveno v 21:43

    reagovat

Novější 1 2 Starší

Tento formular nevyplnujte!!!
Jmeno:
Email:
Text:
povolené tagy

Přidej příspěvek

Přistupujete z neznámé IP adresy 54.158.219.248.
Opište kód z obrázku:   (Kód je nečitelný, ukaž jiný)

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.