Přejít na výpis diskuzí

Best of 2017: nejlepší příběh

10.1.2018 18:26
Redakce Games.cz 89 příspěvků

Přestože pamatujeme časy, kdy byly příběhy ve hrách spíše druhořadé a v té první šlo především o hratelnost, doba se změnila. Dnes už je vyprávění jednou z klíčových složek, ty nejlepší příběhy se vyrovnají leckterým knihám či filmům a rok 2017 byl na kvalitní příběhové hry bohatý. Vynasnažíme se v našem...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Objeví se tu kategorie Best of:
    RTS RPG FPS
    Advanture Sport/Sim
    Překvapení Zklamání
    Audio Design
    Multiplayer Singleplayer
    ?
    • Minulý rok na Games.cz trvalo 3 a půl měsíce uzavřít všechny kategorie, takže no stress.
  • Bioshock byl dovypraven a dokoncen, tudiz uz nikdy lepsi pribeh nemuze vzniknout. Maximalne druhy nejlepsi.
    • Jack1947
      System shock ?
    • Výbornej příběh, kterej značně utrpěl tim, že ty hry nejsou kvalitní rpg, ale průměrný střílečky. Jen nevim jak to souvisí s best of 2017.
    • lol
  • Jack1947
    No nevím možná je to kvůli tomu že Nier:Automata byl asi v leččems originální a hlavně taky mísil spoustu už známých nápadů z jiných her... tak asi i jo.
  • pro info: zrovna nedávno vyšla na Nier čeština od týmu lokalizace.net *14* *14*
    • Už jen podle toho jak to tam mají pojmenované (Nire: Automata) to asi bude stát za to...
  • Ta první věta o Tormentu, ze není dokonalý, trosku hapruje s Vasemi reckami a to 100% od Levelu a 90% od Games...
    • Torment byl klasickou ukázkou tzv. hypu. Očekávání byla (z nějakého nepochopitelného důvodu) tak vysoko, že recenzenti si prostě netroufli dát nižší hodnocení, protože potřebovali ukázat, že jsou "stará škola" a hrám "rozumí". Takhle to dopadlo. Ale neboj, pro příští rok je Torment horkým favoritem na kategorii "Nejlepší hra z loňského roku, která byla ve skutečnosti horší, než jsme mysleli v loňském roce".

      *3*
      • Stačí se podívat na uživatelský recenze na gogu nebo steamu, kde to Numenera doteď schytává za příběh přes kopírák, nedodržený sliby z kickstarter kampaně atd.

        Na druhou stranu lidem, co se nepodíleli na crowdfundingu a neznají Planescape bych těch 9/10 i věřil. Oproti Pillars of Eternity, kde solidní příběh zruinovali tunami vycpávkového textu od externích neumětelů, byla Numenera napsaná dobře.
        • ^ Přesně tak.
          Ti, co se nepodíleli na Hype trainu Tormentu (a nehráli předchozí díl), tak vskutku jsou většinou nadšeni.
          Ale ti, co podlehli Hype a očekávali revoluční hru století, jsou bohužel zklamáni.
        • Tak proto tolik lidí nadává na špatný příběh a tuny textu v PoE! Díky, konečně jsem se dočkal po X měsících vysvětlení jedné své obrovské záhady :-)
          Já tedy, jakmile jsem záhy pochopil, že ta zlatá NPC mají texty napsané fanoušky a ne tvůrci hry, jsem je tak nějak prostě ignoroval a nečetl. Doporučuji totéž ;-)
          • PoE mě naštvala neúměrně těžkými finálními bossy. Zas tak moc mi RPG nejdou, ale na normal obtížnost jsou mi až moc lehké, takže jsem vždy hrál na hard. Pro to jsem vždy po čase narazil u Baldurs Gate, Never Winter Nights a i u Pillars of Ethernity. Nepovedlo se mi zabít draka pod pevností, ani černoknžníka v zřícenině na severovýchodě od hráčovo hradu a k finálnímu bossovi jsem už ani neměl chut jít. Jinak jsem se u PoE také výborně bavil.
            • Ten drak pod pevností je nepovinný, úmyslně velmi těžký boss. Ostatně napovědět může i to, že intuitivnější řešení střetnutí s ním je domluvit se s ním po dobrém. Černokněžníka tam přidal až datadisk a má spolu s ledovým drakem tam podobnou funkci jako ten Adra drak pod pevností - prostě nepovinná challenge pro ty, kteří mají challenge rádi. Finální boss těžký není, v té fázi hry je hlavní důraz na příběh.
          • Pochybuji, že je to jen těmi náhledy do duše. Kostra příběhu je víc než dobrá, ale spousta dialogů trpí tím, že je špatně napsaná, což je při jejich délce místy opravdu utrpení a u hry tohoto typu zásadní nedostatek. Osobně jsem v některých momentech hodně skřípal zubama a je vidět, že na tom dělala spousta lidí, jejichž kvality se hodně lišily.
            • Zvláštní. Samozřejmě kvalita příběhu a textů je vysoce subjektivní záležitost, takže přít se o tom tak nějak nemá vůbec smysl. Stejně tak naprosto rozumím tomu, co popisuješ, protože u mnohých jiných her, kterým spousta lidí chválí příběh, jsem taky leckdy kroutil hlavou... Ale fakt čtu celý život knížky, až moc, a příběh v PoE mi přišel napsaný naprosto skvěle. Samozřejmě, že některé klíčové postavy (např. Lady Webb) jsou napsány výrazně lépe než nějaké nepodstatné quest-giver NPC, které řekne pár vět... Přesto ale při ignoraci těch kickstarter NPCs jsem nenarazil v PoE na jediné místo, kde by mi dialogy přišly vysloveně slabé.
    • 9 z 10 není dokonalost.
  • Persona 5 je pro mě vítězem.
    • Já bych jí do top pětky dal určitě a s ní i Xenoblade, ale v český anketě můžeme být rádi, že to vyhrál, jak by někteří lidé s vybraným vkusem řekli "japan bullshit".
      • Tak, já třeba mám japonské hry rád, ale zrovna příběh Persony 5 mě hodně zklamal. Je to samozřejmě jen můj názor, ale řekl bych, že příběh byl v podstatě shrnut během prvních cca 10 hodin (první palác) a pak se do konce hry omílal pořád ten jeden stejný příběh dokola asi sedmkrát (s výjimkou asi pěti hodin kolem dějového zvratu uvozujícího poslední část hry). Persona 5 je myslím další horký kandidát na "recenzentské (hráčské) vystřízlivění" a je příznačné, že po extatických recenzích a hodnoceních ji tady nikde mezi nejlepšími příběhy nevidím.
        • naopak, Persona 5 je hra, po které všichni přiznaně touží. Ale jen málokdo jí dá šanci, protože její obal není úplně west-friendly (o to víc mě udivuje, že to není překvapení roku).
        • Mě jen tak něco nazaujme, všechno až přehnaně analyzuju a taky bych tomu leccos vytkl, ale i přesto se mi líbila hodně. Pro mě je nejpřeceňovanější hra roku Assassin, protože i když je to zdaleka nejlepší díl v sérii, je z hlediska hratelnosti pořád strašně stupidní a repetetivní a zatímco se spoustě her letos vytýkal grind implementovaný kvůli pay to win mikrotransakcím, tady byl taky, ale protože nebyl tak do očí bijící, lidi to nakonec ještě chválili jako "rpg prvky".
  • ty kráso..čím vyplní kategorii open world her, a kategorii rubaček? Sice Nier mě osobně nezaujal, a Horizon jsem hrát nemohl, neb nevlastním konzoli, ALE je mi jasné jak významné hry toho roku to jsou a ve svých PATŘIČNÝCH kategoriích by asi vedly..jenže ty kategorie asi zůstanou prázdné, jestli se tu hry v nich nemohou opakovat. Hold, toto je hrozné, chtělo by to nejprve naprosto klasické kategorie a pak je doplnit bonusem v podobě těhlech pár zvláštních kategorií, ale toto je fakt blbé.
    • x_ander
      Proč by se hry nemohly opakovat?
  • Nier je dobrá volba.
  • Femto
    nejen nejlepší příběh ale i nejlepší hra roku 2017....
    • Urcite z toho co jsem hral, ale je fakt, ze jsem toho letos nehral moc .. vlastne jen Nier a Andromedu, ale o tom bych radjei pomlcel *1*
      Nier je skvela, ale taky strasna. V prve rade PC port, bez third party modu bych to ani nerozjel. Nasledne prvni sekce, kde nejde ukladat. V mem pripade jsem ji prochazel asi 4x, a trvalo to pres 2 hodiny. Pritom to vypada, ze jediny duvod k tomu byl fakt, ze prvni sekce vysla samostatne jako demo.
      I ten pribeh byl nakonec trochu plytku, zadna vylozene nova myslenka tam nebyla. Na druhou stranu je treba ocenik snahu, a oproti prumeru je to diamant.
      • Jestli myslíte tu tu první část Nier ve stíhačce, tak ta podle mě nešla ukládat, aby si z vás mohli vývojáři vystřelit s falešným koncem hry, v momentě kdy umřete *3*

        Samozřejmě někomu to vůbec nepřišlo vtipné a nechápavě kroutil hlavou. Já se u toho nasmál. Stejně tak i u konce hry, kdy vám hra smaže všechny Save pozice *1*
        • Jack1947
          Jo to jo tyhle vtipy v dnešní době *7* ale zase to trochu ukázalo na dobu dávno minulou kdy se moc neukladalo. Hlavně je tam dost toho co dělat a asi si to dám i podruhé *4* ( za první hraní se nedá stihnout všechno).
  • Preed
    Súhlasím okrem toho ma šokovalo, že existuje človek ako Yoko Taro a celá seriá Drakegard a Nier a ja som vôbec netušil a keď som si zistoval príbeh, prepojenie tých hier tak som si pripadal, že kde som celé roky žil keď som o tom ani nepočul.
    • Mohla by tě zajímat i jeho Drakengard manga Drag-on Dragoon a Thou Shalt Not Die.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit