Přejít na výpis diskuzí

Best of 2018: Nejlepší akční hra

27.12.2018 10:40
Redakce Games.cz 56 příspěvků

Vybrat nejlepší akční hru není jen tak. Spousta jich zároveň spadá do kategorie RPG, adventur, najdete je i v kategorii závodů… Ale v některých případech nakonec převládne jiná než akční složka, a takové hry tady nenajdete. Tituly, ve kterých kraluje akce nad vším ostatním, se nám postaraly o pořádně...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Vogon

    Jeden z nejhorších bojových systému za dlouhou dobu, který selhává v základních a důležitých prvcích, jako je například nesmyslná kamera, což tvůrci sami přiznávají tím, že vám po obrazovce lítají šipky, když je někdo za vámi, pro bojový systém nepoužitelné animace, které magnetizují Kratose k nepřátelům v závislosti na tom, jak je od nich daleko, ale vzdálenost, kdy se tak stane nelze určit. A tak dále by se dalo pokračovat dlouho, ale to není moje práce.

    Hra nedokáže obstát před DMC, Bayo, MGR a ostatními akčními hrami, jelikož není dostatečně hluboká, nedává hráči hodnocení, nedává hráči podnět pro to, aby se vylepšoval. Neobstojí ani před Dark Souls, kterým se inspirovalo, a které sice má o dost chudší bojový systém, než výše jmenované, ale otáčí to ve svůj prospěch, jelikož nemá tolik prostor pro páchání tak vážných chyb jako nuGoW. (Proto jde Dark Souls systém tak dobře přeložit do 2D skákaček - Dead Cells, SaS, Hollow Knight, atd. - Je univerzální a jednoduchý, čím víc prostoru a hlobky má, tím víc chyb se nabízí - viz. Nioh) 

     Hlavně, GoW selhává jako hra samotná. O to smutnější, jelikož staré byly v tomto dokonalé, nové je akční hrou zdánlivě bezdůvodně. Akce je pouze prázdná výplň prostoru, aby hráč nedostal existenční krizi z toho, že by si uvědomil, že ztrácí drahocenný čas koukáním na špatné filmy a ne hraním her. 

     Ve starých GoW byl boj docela široký pojem, jelikož samotné otírání truhlic byl boj, ale také měl dost dobré opodstatnění, totiž hratelnost udává o postavě Kratose daleko více informací než jakýkoliv dialog. To jak se hýbe, to jak se ovládá a více hráči dávalo informace o tom, s kým má tu čest, aniž by to hráče rušilo při mlácení, řezání, bodání, trhání, operaci apendixu, atd. V novém GoW je hratelnost jen na obtíž už tak mizernému "Oscar bait" příběhu. Ve starých bylo jako jádro konceptu hry použito pár slov ,"hněv", "krev" a "vyliž si", v těch se nesou všechny prvky hry.

    Jakými slovy se asi nesla koncepční fáze nuGoW? "novináři" "peníze" "trendy".  Hra se snaží v hráči probudit pocit rodičovského pouta mezi ústředními postavami, ale v tomto ohledu naprosto selhává, proč? Atreus existuje pouze na podnět hráče(rozkaz) a v cutscéně, jinak ho svět hry ignoruje. Atreus není hráčův syn, je to pouze jeho tlačítko. Pro AAA hru v roce 2018 naprosto směšné, RE4 tohle zvládl daleko lépe, nebo například indie Brothers: Tale of two Sons, který se nesnižuje k brakové akci.

    Akční hrou roku je Fortnite, vyliž si. 

    • iSpirit

      Asi až moc zbytečně kritcký ke God of War. Ale v některých bodech ti dávám za pravdu.

      Je naprosto nepochopitelné, proč Altreus není schopen střílet sám a jen čeká, až zmáčkneš tlačítko. Je to na zabítí, protože dmg dává dobrý, ale většinu času stejně na něho úplně zapomeneš, takže syn jen kouká. Nechápu, kdo tohle programoval a koho to napadlo.

      Ano, hráč si často uvědomuje, že akční scény jenom zdržují progress a arény se naplnují přesně tak, jak čekáš. Je to otravné, předvidatelné a zcela zbytečné v roce 2018.

      Asi je celkově zbytečné to srovnávat s těmi nejlepšími akčními hrami, nejsem si jistý, že ta hra má tyhle ambice, proto je to trošku nefér.

      Hra samozřejmě sází na epičnost, na krásné scenérie, na první efekt. Ta hra slušně funguje na jedno dohrátí. Samozřejmě pokud bych to rozjel na NG+, tak je jisté, že ta hra už bude selhávat mnohem více.

      Pro mě to 8/10 asi má.


      PS. BTW ty chyby v Nioh. Zkus to rozepsat. Já pořád nevím, proč ta hra je tak dobře hodnocená.

      • Vogon

        Takový počet odstavců a nic si v nich nenapsal. Prázdná slova jako epičnost ukazují prázdnou hlavu. Kdybych se chtěl dívat na krásné scenérie, podívám se na obraz, ten je asi tak interaktivní jako scenérie v GoW.

         Odstavec o Atreusovi nám jenom potvrzuje, že vývojáři nedokázali přenést příběh do hratelnosti. Když ani takový 8/10 fanoušek jako ty nedokázal pochopit, co nám chtěl vývojář říct. Hra vystavuje to, že Atreus střílí pouze na Kratosův rozkaz už v úvodních minutách, kdy zastřelí srnu na Kratův rozkaz. Jedná se o to, že Atreus prakticky hráče vůbec nezajímá, zajímá ho jenom jeho šíp, pochybuji že to tak Kratos cítí. Příběh je o tom, že se syn a otec vypravili na nebezpečnou výpravu, ale hra o tom není, protože ve hře ten syn neexistuje.

        Herní novináři se rozplývají nad tím, jak velký kinematografický zázrak GoW je, mimo naprosto do oka bijící pitomost tohoto vyjádření, protože GoW není film, nejedná se tak o kinematografiký počin v žádném ohledu, je to hloupé protože i jako kinematografický počin to selhává. Protože i v dobrém akčním filmu mají všechny akční scény důvod, v GoW nemá důvod skoro žádná, kromě výplně.

         To, že hra neobsahuje žádný střih není žádný úspěch, to dokázali už Space Invaders nebo Tetris, které po hráči požadují daleko větší míru uvažování než GoW, a dokázaly zaujat daleko starší publikum, jedná se tak o daleko dospělejší hry než GoW. Kdybys chtěl vytáhnout další prázdný  přívlastek, kterým se GoW honosí.

        "Detaily" jako NG+ nebo nastavení a balanc obtížnosti, bych radši ani nezmiňoval, protože by mě trefil šlak. To, že je odbyli, ale udává pouze důkaz toho, jak vývojáři uvažovali. Proč by se patlali s detaily, když hráči jako ty nejsou schopni pochopit ani očividné prvky příběhu a je jim to jedno.

        • dworkin

          Kamera mě občas štve a z bojového systému používám zlomek, ale ta hra je NÁDHERNÁ. Hraju na high-endové 4K telce s HDR a je to asi nejkrásnější hra, kterou jsem kdy hrál, ever. Některé scény jsou fenomenálně dobře udělané. Popravdě řečeno by mě bavilo i jen překlikávat mezi nima a moci se jima procházet a kochat, protože něco takovýho jsem ještě neviděl a to už mám hodně nahráno. Tohle bych chtěl vidět jako standard grafiky v roce 2019, ale můžu si leda nechat zajít chuť.

          Musím taky říct, že mě příjemně překvapily puzzly. Je to moje první hra v sérii a z lore jsem si přečetl jen pár odstavců na Wikipedii. Asi to nebude úplně můj šálek kávy a starší hry spíš hrát nebudu. Ale u téhle hry se  - po hodně rozpačitém začátku - dobře bavím.

        • iSpirit

          Fanoušek? Ani náhodou. Kratose jako postavu nesnáším, původní trilogie je jen špatná kopírka DMC, takže jsem jen uvítal, že se konečně vysrali na hack and slash a zkusili něco jiného. Jak říkám, zbytečně to hrotíš, i když v některých bodech máš pravdu, tak ignoruješ, že hra je opravdu v některých věcech povedená. Jestli se nepletu, tak např. i velký fanda Souls her Sterling tomu dal GOTY2018, takže když pomineme přehnaný hype novinářů, tak hra oslovila i hardcore komunitu(souls youtubeři apod.) a ne jen ovčí fanoušky. 

    • Mart9

      Přečetl jsem si pouze poslední větu a mám pocit, že Fortnite jsem hrál už 2017.

      • Vogon

        Moje chyba, vyšlo to 2017, androidová a ios verze 2018. Myslel jsem,že Battle Royale mód přidali až tento rok. Tak tedy Black Ops 4, bejku.

  • radim.zaty

    Měli jste možnost ukázat, že máte koule a dát to Dead Cells. Neudělali jste to a i když je God of War rozhodně dobrá hra, po stránce akce se na Dead Cells nechytá. Já vím, pixelart a chabý příběh, tak raději budeme kakat u zdi.

    • iSpirit

      Ani omylem. Combat v God of War je milionkrát komplexnější než Dead Cells. Dát to Dead Cells by byla střelba do vlastní nohy.

      • ja_nic_nevim

        Combat....kéž by všechny hry měly alespon v základu to, co předvedl "For Honor".

        • iSpirit

          to by byla ukrutná nuda viz KC:D, kde je combat nejhorší složka hry.

    • TheGGG

      god of war je po stránce hratelnosti promakaný k dokonalosti.. nevím proč by mělo games podlézat nějakému indie pixelartu... už tak je tady řada lepších akčních her, co tam měla být a DC tam nemuselo být vůbec

    • Mart9

      Pokud je to ta hra, ve které když umřeš, musíš ji hrát od začátku, tak ta nemůže být první ani omylem.

      • radim.zaty

        A to jako proč? Zavolejte nemocnici fňuknov, Mart nedokáže zkousnout roguelike mechanismy, takže taková hra nemůže být první? 

  • Za me teda rozhodne na prvnim miste dead cells. God of war jsem zatim dohral jen k ty "carodejnici", co bydlí v chatce pod zelvou, tak doufam, ze se to jeste nrjak vyrazneji rozjede, ale odlozil jsem to uz asi pred dvema tydny a zatim vubec nemam chut se k tomu vracet. Zatimco DC me chytlo hned a drzelo po nekolik tydnu v kuse, kdy jsem mel kazdej den nutkani, si dat alespon jeden run :)

    • iSpirit

      To jsi dohrál tak jednu desetinu. Možná méně. V podstatě jsi dojel +- prolog. Stačí se kouknout na trofeje. Těžko můžeš soudit.

      • Ok, jenze je to stejne 5-6h herni doby, behem ktery me to fakt nebavilo a pokud vybiram AKCNI hru roku, u ktery se chci predevsim dobre bavit a odreagovat a nejakej pribeh je v tomhle pripade pro me az na druhy koleji, tak hra, u ktery se musim do hrani nutit, ma u me velky minus.

      • redicius

        přesně tak ;)

  • Corvus

    Díky za každoroční anketu. Super. Jen mě mrzí, že se zeštíhlela na 3 kousky. Důvody chápu, ale těch 5 her bylo (pro mě) lepších.

  • Pro mě je GoW hrou roku (spíše několika více roků). Soundtrack třeba valím dokola...a jo mám nahrány  i dlouhé hodiny v RDR2

    • Dr-Zoidberg

      Tak zase to nepřeháněj.

      Rok 2017 měl perfektní The Legend of Zelda: Breath of Wild, Nier: Automata a další vynikající hry jako Horizon: Zero Dawn nebo Hellblade: Senua's Sacrifice

      Rok 2016 měl perfektní Uncharted 4: Thief's End a vynikající DOOM, XCOM 2, Final Fantasy 15, Deus Ex: Mankind Divided

      A rok 2015 snad ani nemusím zmiňovat s perfektním Zaklínač 3: Divoký Hon, Metal Gear Solid 5: Phantom Pain a další vynikající hry jako třeba Pillars of Eternity nebo Bloodborne


      Pokud si myslíš, že GoW byl lepší než všechny tyhlety hry, tak to bude jenom z toho důvodu, že jsi ty hry buď nehrál a nebo jsi je hrál tak dávno, že jsi zapomněl, jak dobré byly. Bohužel spousta lidí má krátkou pamět a nevědomky dodržují pravidlo "sejde z očí, sejde z mysli".


      • iSpirit

        God of War mně nějak neučaroval, ale proč mu nutíš svůj názor proboha? God of War má lepší hodnocení než většina těch her, co jsi vypsal. Jedině Zelda má lepší hodnocení, tak nevím, komu cpeš zase světopravdy. Když je to pro něho top hra, tak je naprosto irelevatní, co jsi tu napsal. Jsi tu čtyři dny a jsi jen další boreček, co zase všem nutí svoje názory.

        • Dr-Zoidberg

          "God of War má lepší hodnocení než většina těch her"

          A to hodnocení jako bereš na základě čeho? Budu hádat: Metacritic?

          Je ohromně ironické, že člověk, který bere hodnocení z MC jako za čistý extrakt reality, poučuje ostatní o tzv. "světopravdě".

          Navíc některé z jmenovaných her na tvém oblíbeném MC dostali hodnocení 93%, což není moc velký rozdíl oproti GoW s jeho 94%. Tak malý rozdíl je zanedbatelný a nemůžeš přece kvůli němu automaticky odsoudit ostatní hry.


          A myslím, že jsi moc nepochopil hlavní myšlenku mého příspěvku. V předchozích letech vyšlo hodně dobrých her. Jenže z důvodu toho, že od té doby už uplynula nějaká doba (očekávání a preference lidí se za tu dobu vyvinou a změní), tak se objektivně nedají ty hry moc dobře porovnat s aktuálními hrami. Stačí mi, že si lidi uvědomí, že takovéhle srovnávání je nepřesné a neobjektivní.

          • iSpirit

            Kdo nechápe psaný tex jsi pouze ty, Já nikde nepsal, že soudím kvalitu hed dle MT. Já jsem jen poukázal, že je to druhá nejlépe hodnocená z těch her, co jsi vypsal a jediná, která má jen zelené recenze. Má jich 118. Takže když on napsal, že je pro něho nejlepší, tak klidně může být. Jinak podle čeho chceš soudit? Podle Open Critic? Tak tam má God of War 95% a zase je druhá z těch, co jsi vypsal. Takže ve výsledku je to jeho nejlepší hra této generace a nám to může být putna a musíme to respektovat. Pro mě je jednoznačně Bloodborne a Nier a nemáš mi do toho co kecat.

            • Dr-Zoidberg

              Já taky považuji Nier: Automata za nej hru roku 2017, ta hra si to fakt zasloužila.

              Nicméně tvrdit, že hra je nejlepší hrou generace, jenom protože má 95%, zatímco ostatní mají "jenom" 94% , je trošku přehnané. Jako subjektivní názor jedince je to ok, ale objektivně ne.

              • iSpirit

                Reakce na příspěvek:

                "Nicméně tvrdit, že hra je nejlepší hrou generace, jenom protože má 95%, zatímco ostatní mají "jenom" 94% , je trošku přehnané"

                Sakra chlape! Ty jsi natvrdlý, nebo neumíš číst. Kde tohle tvrdím? To by mě zajímalo, jak jsi pobral filozofii v Automatě, když nechápeš můj psaný text.

                • Dr-Zoidberg

                  Reakce na příspěvek:

                  Ty jsi ten, kdo neustále opakuje nesmysly typu "God of War má lepší hodnocení než většina těch her, co jsi vypsal" nebo "tam má God of War 95%" a nebo "má 118 zelených recenzí".

                  Nevím, co sis při psaní toho textu myslel a chtěl jsi vyjádřit, ale to co jsi ve skutečnosti napsal, vyjádřuje dost odlišnou myšlenku. Kdyby jsi nechtěl soudit kvalitu her podle těch "ukazatelů", tak by jsi neměl potřebuje je neustále předhazovat a porovnávat.

      • omiklon

        Ehm.. spíše nepřeháněj ty. Napsal svůj názor, co jemu osobně připadá jako nej hra posledních let. Chceš snad tvrdit, že z výše vyjmenovaných her nemůže být pro někoho nový GoW top hra?

        • Dr-Zoidberg

          Ale jo může, vskutku to je možné. Jenom si nemyslím, že je objektivní porovnávat starší hry se současnou hrou.

          1.) Jak jsem již říkal, spousta lidí má problém si přesně vybavit starší hry (sejde z očí, sejde z mysli).

          2.) Pak je ještě potřeba vzít v potaz postupný vývoj preferencí lidí/hráčů: hra, kterou člověk považoval za vynikající pár let zpátky, může být letos vnímaná jako pouhý lepší průměr.

          GoW si vskutku zaslouží bojovat o titul nej hra roku 2018 a myslím si, že ten souboj bude vskutku těsný: někdo označí GoW jako nej, někdo jiný RDR2. 
          Nicméně srovnávat to s hrami předchozích několika let není moc fér (objektivní).

          • dworkin

            Zkrátka on napsal "pro mě", čímž z toho udělal subjektivní hodnocení, do kterýho mu nemáš co kecat. Ty se z toho celou dobu snažíš udělat objektivní hodnocení, ale my umíme číst. "pro mě" znamená "pro mě". Z tohodle se prostě nemůžeš vykecat, sorry.

          • omiklon

            Hele, mně osobně se zdá, že se v tom zbytečně moc vrtáš. 

            Jasně, můžeme tady objektivně polemizovat, ale pak ti subjektivně řeknu, že nejlepší Metal Gear je trojka a první DeusEx žádný z jeho následovníků nepřekonal..

  • uher

    Souhlasím s redakcí. God of War je i pro mě akční hra roku, ale taky je to u mě kousíček od Dead Cells.


    Jinak mě teda na rozdíl od ostatních níže v top trojce Spider-Man opravdu nechybí. Po technické stránce mu nemám co vytknout a když sem poprvé dostal možnost pavouka ovládat, tak ty jeho pohybové schopnosti mě opravdu dostaly, jenže taky je to bohužel hra narvaná spoustou copy-paste úkolů, které akorát otravují (hlavně když chce člověk nějaký upgrade, tak je musí chtě nechtě absolvovat) a to tu hru zcela zbytečně degraduje směrem k Assassins Creed a podobným výtvorům made in Ubisoft...

  • Houdini

    Dead Cells 😍 Kde je Spiderman? Zaujímalo by ma, či sa tam nevošiel z hľadiska kvality vs Mario alebo ani nebol zaradený do tejto kategórie.

  • bukrr

    V čem přesně spočívá ta skvělá akce, kterou nabízí Dead Cells? 

    • Corvus

      9/10 - https://games.tiscali.cz/recenze/dead-cells-recenze-316772

    • Akce je velmi rychla a hekticka (zvlast kdyz jdes na blizko). Udery zbrani a komba pusobi velmi robustne a audiovizualni stranky hry s nimi jde ruku v ruce. Ve hre je spousta typu nepratel a casem se jejich pohyby naucis, ale stejne je musis stale respektovat a pripravit svuj build na vsemozne nastrahy tak, abys byl schopen prekonat cokoliv. 

      Hlavne ze zacatku, kdy v podstate stale nachazis nove veci a ucis se mechanikam, te ta hra nepusti, protoze umiras prevazne z duvodu vlastni neznalosti a nezkusenosti a dost dobre vis, co bys do budoucna udelal lip, abys ses ze svizelnych situaci dostal. Frustrace nastupuje az v pozdejsich fazich (docela zalezi, jaky je strop tveho herniho skillu), kdy uz si v podstate vetsinu figlu objevil a uz moc nevis, jak na hru vyzrat krome toho, ze bys hral perfektne (a ze nektere situace jsou opravdu joo nesmyslne).

      Nicmene opravdu doporucuji, na to, ze me obvykle rougelike moc nebavi, tohle bylo jak ciste zjeveni a hru jsem si naprosto uzival az do prekonani posledniho bosse, na new game+ uz mam ale dosti problem :)

      • bukrr

        Já už jsem právě něco málo nahrál. Překvapuje mě, jak hodně je to vyzdvihovaný, jestli jsem něco nepřehlédl :D 

  • Baví mě, jak se lidi jenom podívají na obrázky a už rozhněvaně komentují. 

  • jindra.veliky

    tak jestli je Mario vic akcni nez treba Spider-man, tak teda ok :D dalsi best of uz ani radsi komentovat nebudu

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit