Přejít na výpis diskuzí
Bethesda upřesňuje specifika PC verze Elder Scrolls V: Skyrim
6.7.2011 | Petr Poláček
85 příspěvků
-
Když open-world, tak to už mám radši styl Piranha Bytes.
Svět je sice menší, ale zato daleko propracovanější, jakoby reálnější. Na Skyrim se moc těšim, ale spíš si myslim, že to bude jako Oblivion jak už tu psal RJ copy&paste a to já moc nerad . *4* -
-
Svet Oblivionu byl dost propracovany, objevovat ruzna zakouti jeho sveta byla jedna z mych nejoblibenejsich cinnosti. Pres kopirak byly akorat nektere dungeony, ale zas takova katastrofa to nebyla. Svet Oblivionu byl barevnejsi, takovy pohadkovejsi, oproti syrovemu svetu Gothicu, ale v nem zas byly nelogicnosti typu jehlicnaty les a za rohem poust.
A modifikace Oblivion posunuly o 2 tridy vyse... -
-
Nevím jak ty, ale já v Gothic narážel stále na nějaká rozmanitá monstra, npc atd. a pořád bylo co dělat, i na úkor toho že svět Gothicu byl měnší než třeba v TES, ale zase tam úplně chyběly dungeony, které mě však vůbec nescházely, neboť třeba právě v TES se dost často opakovaly.
Naproti tomu v TES jsem mohl proběhnout obrovskou plochu a narazit pouze na jednoho osamělého vlka, který padl na jednu ránu.
Takže propracovanější svět byl dle mého spíše v Gothicu. -
-
Vsak ja nikde netvrdil, ze svet Gothicu neni propracovany. Navic jak sam rikas, svet Gothicu byl mensi, tudiz se nelze divit, ze tam byla vetsi hustota monster. To jeste ale nutne neznamena lepsi propracovanost. Ve skutecnem lese taky nenarazis na kazdem kroku na divokou zver, presto se jedna o nejpropracovanejsi svet, ktery zname.
Na mysli jsem mel predevsim ruzne oltare, hostince, zriceniny, svitky, ale i prosta zakouti, kterych bylo v Oblivionu spousta.
Neber to ale tak, ze bych jednu znacku zaslepene prosazoval. Obe herni serie jsou odlisne, ale obe maji neco do sebe a stoji za to si je zahrat. -
Každá série má své klady. V Gothicu úplně chybí lore v podobě knih a dalších věcí na čtení a zkoumání. Také vedlejší "zbytečné" questy v Gothicu moc nebyly. Každý si najde to svoje, mě se více líbí TES hry (hlavně Morrowind) - přijde mi, že mají větší svobodu co se týče role-playingu a možnosti vývoje postavy.
K té havěti ve volné přírodě - to opět záleží na vkusu hráče, mě to zase v Gothicu přišlo takové moc "přelidněné" *3*.
Ale jak Gothic 1 a 2 (trojka mi vůbec nesedla, pro mě je to největší herní zklamání) tak Morrowind a Oblivion si hodně užívám.
Dungeony a jeskyně v Morrowindu jsou naprostá paráda. Obzvláště hrobky v Morrowindu mají své, pro mě nepřekonatelné, kouzlo. Z toho všudypřítomného šepotu mi kolikrát běhá mráz po zádech a moc se mi do nich nechce ještě dneska *1*. -
-
4MrSanta: Doporucuji si zahrat G III s poslednim Cp 1.74 na tezke obtiznosti se zapnutou alternativni vyvazenosti i umelou inteligenci ktere dopridal zmineny patch a vsadim se, ze zmenis nazor ;)
-
-
Frater: no, ten level-scalling snad bude v pohodě. Celkem se jim vydařil u Morrowindu (ano, je tam), u F3 byl taky docela v pohodě. Akorát ten Oblivion, tam jim nevyšel (i když mě to nějak nepřijde, prostě to beru jako fakt). To jsou dvě ze tří, tak snad zvládnou i ten Skyrim.
Vždycky můžou zavolat o pomoc do Obsidianu *4*. -
Tak to je skoda, ja jsem hru "objevil" nekdy pred rokem a pul (do te doby jsem nemel na trojku ani adekvatni PC a stejne tak i mira udajne zabugovanosti do te doby tez mluvila proti) a s cp 1.72 na zminenem hernim nastaveni se vsim na full i po graf. strance jsem posleze byl hrou doslova unesen, a to jsem se do te doby povazoval za zaryteho TESare a na konkurencni Oblivion nedal dopustit :). Zkratka v soucasne podobe je G III tvrde az hardcorove a hlavne nelevelovane rpg, uzasna syrova atmosfera, smysl pro detail, negenerovane prostred atd atd.... Sam se priznam, ze je mi toto pojeti od jiste doby pres vsechny prednosti jez TES nabizi jiz blizsi. U Skyrimu se bohuzel bojim, ze cela jeho hratelnost bude od pocatku cilena na mainstream publikum, zvlaste na vybalancovanost hry a udajne citliveji zakomponovany levelscalling jsem nesmirne zvedav (a priznam se, ze i silne skepticky).
-
CEPa jsem samozřejmě zkoušel. O obtížnost, AI atd ani nejde. Nějak mi prostě G3 nesednul.
Koupil jsem si ho, když vyšel u Levelu (nebo Score, teď nevím) a hru jsem měl uloženou v šuplíku asi rok, než jsem pořídil nový počítač. Hned jsem ho nainstaloval, celej natěšenej, a spustil. Hned od začátku se mi něco nezdálo, hrál jsem dál, ale po několika hodinách jsem hru velmi zklamaný opustil. Ta hra mě prostě vůbec nezaujala. Po nějakém čase jsem G3 nainstaloval znova a dopadlo to stejně. Pak jsem to prubnul ještě jednou a zas nic. Jednoho dne se na ní ještě podívám, ale zatím ne. Mám na hraní spoustu jiných titulů, které mě baví o dost víc.
Gothic 3 nehodnotím, protože jsem ho nehrál dostatečně dlouho. Ale po skvělé zábavě s prvním a druhým Gothicem, u kterých jsem se bavil od první minuty, je pro mě G3 zklamání. Ten mě nezaujal a nepodařilo se mi do něj proniknout. A docela jsem se snažil.
-
-
-
-
Presne tak. PB svety taky fajn, ale mistama to bylo natriskany dost neprirozene.
Oblivion pak mohl pusobit prazdneji, ale pro me zaroven mnohem prirozeneji. A o to vetsi byla radost ho zkoumat.
-
-
no nevim.. piranha hry mám rád, ale realněji to na mě nepusobilo.. snad jen více osobněji.. TES je hodně o detailu.. Gothic a Risen byl zase spíše příběhovější.. ty hry si jsou podobné ale zároven odlišné :)
-
-
Quick save a load na klavesnici a ne cestou pres menu? Tak tomu rikam revolucni modifikace :-))) Ja na jejich miste bych to dal nekam na F klavesy, to nikoho nenapadlo a hned bych si to nechal patentovat... Takovemu Aplu treba, podobne forky vychazi... :-)))
-
Mírně offtopic-Mě na tvůrcích z Bethesdy vadí jediné, jejich upřednosťování konzolí proti pc. Zrovna u TES je to poměrně nepochopitelné když Morrowind byl na pc jistě úspěšnější než na konzolích a Oblivion jistě také nebyl výrazně pozadu. Proč tedy ona hra nemůže vznikat alespoň současně pro všechny platformy, proč jsou tvůrci takoví k*ti že to na pc nepochopitelně udělají jako konverzi a ještě to Todd Howard oznámí (tehdá) poměrně arogantním stylem (převádět hry je podle něj "v pohodě) přitom každá jejich hra je prolezlá chybama a jen proto že TES neustále osekávají tak chyb mírně ubívá (méně věcí na dělání=méně možností pro tvůrce udělat chyby :D)
TES Skyrim stále vyhlížím (pc verzi) ale konzolista Howard (to on tam zavádí tenhle konzolový styl) mě štve již značně.:D -
-
No pročpak asi, protože na konzole se v současnosti vyvíjí primárně a nezáleží na kvalitě zpracování, ale na množství prodaných kusů. To sice chápu protože se do vývoje takových velkých titulů zapojuje obrovské množství lidí a finanční nároky na vývoj jsou rok od roku vyšší. A čím víc platforem tím lépe co záleží na kvalitě vždyť na PC vydají s obrovskou slávou editor a komunita se bez nároku na honorář ve svém volném čase pustí do vylepšování a oprav chyb ubohé konverze. Lidi si to vyladí, dodají nově věci a možnosti a po pěti letech fanouškovské práce přijde Bethe$da sebere zadarmo nejlepší nápady a vydá za těžký peníz další díl který komunita opět s chutí nakoupí a opraví. Nekonečný koloběh. To jsem nějak odběhl od tématu tak nic. *4*
-
-
Ano, ale ať mě netvrdí že Morrowind měl víc prodaných kopií na Xboxu než na pc. Vždyť to byla její konzolová premiéra, podobně pak i ten Oblivion. Prostě je nepochopitelné že vývojaři hru více a více směřují směrem ke konzolím a to i přesto že pc zas o tolik nezaostávalo v prodaných kopiích.
Je to jako by Valve udělala z HL3 z ničeho nic hru jasně cílenou na konzole. -
-
Myslim, ze za dob Morrowindu byl podil trhu PC vs. konzole uplne nekde jinde, to nelze porovnavat se soucasnou situaci. NA druhou stranu, jakozto PC hrac, bych byl taky radsi, kdyby uprednostnovali PC verzi oproti konzolim, ale takovej uz je zivot :)
-
-
No ale já to neporovnávám, já mluvím o tom že již od dob Morrowindu ( od dob kdy ve firmě Bethesda začal zastávat funkci Todd Howard) je TES více a více cíleno na konzole a to i přesto že v době morrowindu měla pc verze nejvyšší prodeje. Proč tedy bethesda místo toho aby podporovala pc hráče cílila svou hru více a více ke konzolím tak aby jejich podíl rostl (ale na úkor pc hráčů).
Jak jsem psal, jeví se mě to stejně nepochopitelné jako by Valve z ničeho nic všechny své hry přecílila na konzole a podpora pc by díl od dílu klesala.
Jak může Bethesda tvrdit že podíl pc hráčů jejich her klesl a tak jsou jejich hry tvořeny pro největší komunitu (tu konzolovou) když oni jsou ti kdo za to může. -
-
kotty- No jasný no, zas ale je spousta firem co ukazují že i s pc se dá krásně přežít. Jedna věc je totiž když udělají až později konverzi na konzole z pc verze (nebo když to tvoří současně) a jiná je když původně hru která byla vždy silně pc a má obří pc základnu z ničeho nic zcela přecílí na konzole jako by pc skoro ani neexistovala.
Ale jinak souhlas s tím co jsi psal. -
Pokud zacali primarne vyvijet na konzole uz Morrowind, tak to je jina. O tom nic nevim. Nicmene v dnesni dobe se uz neni cemu divit. Predevsim okolo konzoli se tocej obrovsky prachy a je jen malo firem, ktery si tenhle fakt muze dovolit ignorovat (alespon v tom smyslu, ze na konzole vytvori koverzi z PC).
-
Dc- Myslel jsem to tak že Howard dostal hlavní slovo. V Bethesdě byl již dříve ale faktem je že hlavní slovo dostal pokud vím až u vývoje Morrowindu. A tento díl se také pod jeho vedením začal vyvíjet pro konzole.
V Bethesdě je ono směřování ke konzolím prostě jeho čin. To on to tam zavedl. -
ehm no tak Howard prisiel do Bethesdy uz pri dokoncovani prvej Areny a ma prsty v Daggerfalle, Terminatorovy, Redguarde aj Morrowinde atd. Nemyslim ze je to jeho iba jeho agenda, smerovanie na konzole. To je celkovy dnesny trend a pri nakladoch na vyvoj proste nemaju inu moznost ako nahrabat peniaze na vyvoj. A tazko povedat ake su predajne cisla, je fakt ze porovnavat predaj Morrowindu na PC a konzole je blbost. Jednak to bol prvy port (a tusim to ani priamo bethesda neportovala) a potom povodny Xbox nebola ziadna slava.
Momentalne tvrdili zw Fallout Bew Vegas mal na PC tusim cez 200k kusov a na konzolach to urcite islo cez 1m. To je bohuzial smutna realita :-(
-
-
-
-
-
-
Co je to ten "Cretin kid"?
-
-
"Creatin"- holt Tiscali se nás snaží vzdělávat
-
-
Nedelam si iluze ze to bude propracovaný rpg, ale s chutí si to zahraju stejne jako jsem schutí hrál Oblivion. Proste se toulat po otevrenem fantasy svete s nejlepší grafikou současnosti, sem tam nabrat brnení a delat takove ty kraviny jako sbirat kytky nebo ovoce a vylepsovat si skill, zarabat penize a koupit si dum, pak ho vybavit atd. bylo by skvely kdyby TES postoupil dal alespon v tomhle ohledu ze nikoho nenutí být bojovníkem ale muzete se stat treba obchodníkem.
Toda Howada nemam rad protoze sk..rvil fallout ale jinak na tes je machr to se musí nechat. -
-
Pruzkum volneho sveta ma smysl jedine tehdy, pokud je detailne propracovany.
Pokud bude ve Skyrimu opet system genericky vypadajicich jeskyni, tak to bude hodne zle.
Taky se, jako u kazde Bethesdi hry, obavam, aby byl pribeh dostatecne prezentovat a soucasti hry,aby si ho clovek vubec uzil.
Taky bych byl opatrny s tou "nejlepsi grafikou soucasnosti". Hra, ktera je primarne delana na 7 let starou konzoli (xbox 360) nemuze nabidnout nejlepsi grafiku soucasnosti,ani kdyby se na hlavu postavila! Byt Skyrim primarne PC hra,tak by to samozrejme mohlo byt jinak,ale to se kvuli prodejnosti uz moc nedela.
Btw Fallout:New Vegas byl diky Obsidianum velmi povedena hra.
Neni to tak dobre jako F1-2, ale rozhodne je to kvalitni hra a podle me by byla skoda,kdyby neudelali dalsi. Co se tyce F3, tak ten jsem po par hodinach smazal, byl strasny. -
Já to spíš vidím tak, že Todd Howard a Bethesda Fallout zachránil. Bez nich by tu dodnes nejspíš žádná Fallout hra nebyla. Trojka mnohým nesedla, ale New Vegas si pochvalují i zarytí Fallout maniaci. A bez Bethesdy by ani New Vegas nebylo. Že by Fallout hru vydal Interplay snad nemohl věřit ani největší optimista. Času na to měl IPLY spoustu a nevydali vůbec nic.
Bethesda investovala peníze do nejistého projektu a podařilo se jim Fallout značku úspěšně oživit. Získali peníze z prodeje trojky, získali nové fanoušky a nechali Obsidian vyrobit skvělé New Vegas.
S novým enginem a zkušenostmi se dalších Bethesďáckých Falloutů vůbec nebojím. A když se nepovede F4, tak se určitě povede další spin-off od Obsidianu. Po úspěchu New Vegas je další spolupráce na Fallout hře téměř jistá.
S názorem na Oblivion naprosto souhlasím - svoboda a možnosti konání mimo hlavní quest je ohromná. Rád se toulám přírodou, sbírám kytky, míchám nápoje, zkoumám jeskyně a dungeony... Možností dělat si co mě zrovna baví - tím u mě TES hry vždycky vedly. -
-
sry nesouhlasim ale nechce se mi argumentovat a je to stejne of topic, fallout meli nechat spat. new vegas jsem hral (a nedohral) i kdyz ten svet mel alespon hlavu a patu oproti treba dvojce to byl jako zredeny caj v porovnani s tvrdym alkoholem. muj nazor, mozna starnu.
-
-
Jasně, no problemo. Dá se říct, že problémem Fallout 1 a 2 je právě jejich dokonalost. Takové hry se prostě těžko překonávají.
-
-
Já tedy doufám, že Bethesda se do vývoje dalších Falloutů montovat nebude, jelikož trojka neměla s Falloutem společného téměř nic. Byla to hloupá, nelogická, nevtipná a povrchní hra (anti-fallout rysy), navíc s naprosto zmršenými herními mechanismy. Přenechat to Obsidiánům byl velmi chytrý tah, jelikož ti mají alespoň scénáristy, kteří nejsou po lobotomii a lead designera, jehož vývoj se nezasekl v pubertě... New Vegas jsem si užil, i když některé neduhy, hlavně co se týče herních mechanismů, přetrvaly. Snad to B Obsidiánům nechá i nadále.
-
-
anonym.. tak trochu souhlas.. co se týče atmosféry, tak ten Washington byl mnohem zajimavější, celkově temnější.. Vegas má prostě tu westernovskou atmosféru, což je paráda, ale F3 mi přišel lepší v tomto.. je to prostě jiný..
jinak nechápu lidi, kteří nesnáší F3 a pak vychvalují NV.. co se týče herních mechanismu jsou stejné, jen HC mod a pár vylepšení z toho udělali o něco lepší hru, ale základ je pořád stejný.. v F3 příběh sice slabší, ale v NV taky žádná sláva, vedlejší ukoly a prozkoumávání jsou prostě domenou těchto her.. -
mozna pribeh F3 stal za ho*no ale i tka me to bavilo vic jak FN libilo se mi shildnout lincolnuv pamatnik budovu kongresu zbytky biliho domu proste casti washingtonu to s emi libilo nejvic ale na Fallout NV me takhle nci nezaujalo jediny co tam zustalo z realneho sveta byla vegas strip ktera byla oprvadu mini a Hooverovu prehradu nepocitam na ty neni nic pohlednyho a pouste Mojave sou skoro pusty i bez jaderny valky a jestli neni pusta v realu tak poust proste envipada moc postapocalipticky nebo vipada a proto je nezajimava po jaderny valce zadna zmena
-
to Hlinomaz: Pravda bolí *3*
-
http://www.freshbytes.com.au/images/skitch/NotThisShitAgain-20090316-212153.jpg
-
-
-
-
-
P.S.
taky je na tehle hre zajimave ze se muzete uplne vykaslat na pribehovou linii a proste delat co se vam zlibi a stejne se budete bavit, hra vas do niceho nenuti, nikam nezene.
-
-
Co se mi na Skyrimu (mimo jiné) hodně líbí je přepracovaný skill Enchanting. Jednotlivá vylepšní se budou získávat rozebráním enchantovaných předmětů. V Morrowindu mi hodně vadila nutnost kupovat kouzla, abych si mohl něco vylepšit - proto jsem enchanting vůbec nepoužíval. Taky se těším na možnost dělat si vlastní zbroje a zbraně a na vylepšování získaných zbrojí a zbraní pomocí smithingu. V Morrowindu mi tato možnost dost chyběla. Nerad se loučím s pěknou a oblíbenou zbrojí, protože je už prostě moc slabá. Takhle si jí budu moct vylepšit (zvýšit její armor rating) a ponechat si jí o dost dýl (Imperial Dragonscale Cuirass FTW *4*).
Na druhou stranu jsem lehce zklamán spojením zbrojí na "tělo" a na "nohy" do jednoho kusu. Aspoň že boty zůstaly *1* . -
-
driv nebo pozdeji nato bude neakej mod jako v oblivionu se shouderama :)
-
to je fakt kravina jestli zbroj bude pozostavat z tak maleho kusu predmetu. kazdej fanda rpg se rad pipla se zbroji nevim proc to zrusili
-
-
Volně přeložená odpověď Todda Howarda ohledně zbrojí - zrušili to proto, aby se mohli soustředit na modelování více zbrojí a jednotlivé kusy od sebe více vizuálně odlišit. Nordický styl zbrojí (v rámci TES lore) má většinou "nohy" překryté zbrojí trupu, takže zvláštní zbroj na nohy je zbytečná. Také to míň zatěžuje výpočetní výkon a na scéně tak může být více nepřátel. Celkově to má pro Bethesdu (a snad i pro hráče) samé výhody.
Rukavice, helmy a botky zůstanou.
-
-
-
j existuje.. co takoví hardwaroví nároky?
-
Poblivion pokracuje , du blejt *11*omg to nema ani multyplayer, a strilet moby je pro nooby. Ja hraji CoD a jsem vtom fakt dobrej uz mam odemceny vsechny zbrane a nikdo me nemuze zabit protoze mam mod na nesmrtelnost
-
-
Trolololololololololololololololol...
-
trapný
-
ProvokAmater...
-
-
Obamovec *1*
-
-
Nejmenuje se tvůj bratr "hmmm", protože jste oba dva stejní idioti. *6*
-
-
trolololololol *1*
-
-
Hihihi?
No snad ani ne... *7*
-
-
nechapu proc to vubec delaj pro PC, puvodni elderscrolls - Daggerfail - byl tak jenom pro playstation 1, nechapu proc to tedka delaji i pro PC
-
-
Chápu, že chceš být provokatér, ale ani to ti moc nejde, protože Daggerfall byl na MS-DOS (PC), stejně jako Arena, první TES hra. Prvním multiplatformním titulem byl až Morrowind a na ten tvůj Playstation byl první až Oblivion. *7*
-
Když vyšel The Elder Scrolls: Arena tak ještě playstation nebyl ani na trhu ty kašpare.
-
protoze tyhle hry diky moderskym comunitam na PC celkem leti a jelikoz podporu pro mody vydaji tak se jim ta investice do PC portu vyplati
-
-
Bethesda je hodne zatizena na Microsoft, proto primarne konzolova (Xbox) verze. Všechy jejich poslední hry od Fallout 3 jsou primarně laděné na konzole, a všechny DLC vychazí primárně na xboxu. Takže se není čemu divit.
-
-
ale diky bohu ze Fallout NV byl pres steam bohuzel do toho asi nemluvila Bethesda takze Fallout 4 a Skyrim bude na GfWL *7*
-
-
To mi povídej, GFWL je nejhorsi kentus kterej jsem kdy videl. Dost jsem koukal jsem jsem koupil Fallout 3 na steamu a chtělo to po mě GFWL. Ne ne ne. GWFL hry uz zasadne nehraju at jsou jakkoliv dobre. Je to jen parazitni bulkware.
-
-
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8782-WECN-1190
-
-
-