Přejít na výpis diskuzí
Blizzard a Valve ukončily svůj spor o značku DotA dohodou
12.5.2012 | Petr Poláček
102 příspěvků
-
Nevim, jak dlouho budu na games.cz u clanku o dote cist, ze "Blizzard aktivne podporoval" a "Bouřila se komunita".
V prvy rade Eul i Guinsoo od projektu odesli a jelikoz si pracuji na tvorbe LoL, tak je jim, rekl bych, dota pomerne volna. Navic Dotu takovou, jak ji zname, vytvoril az IceFrog. Ten vytvoril "DotA AllStars" a proto nevidim absolutne zadnej problem v tom, ze presel k Valve (navic pokud vim, tak spolupraci nejdriv nabizel Blizzardu, bezuspesne).
Komunita se bourila? Kde a kdy? Na dota-league.com i playdota.com se zprava o spolupraci IF s Valve brala velmi pozitivne a vsichni IceFrogovi gratulovali a prali hodne stesti (jediny, ceho se bali, bylo to, ze by se prestal starat o dotu 1, coz se zatim nestalo). Rozhodne se zadny boureni komunity nekonalo.
No a nakonec "Blizzard aktivne podporoval".. Jak jsem jiz nekolikrat zminil - Blizzard dotu nijak, opravdu nijak, nepodporoval. Jediny, co udelal, bylo navyseni max size capu pro mapu (4MB->8MB) a oprava zvukovy chyby na Macu. Takze vsechny hlasky o tom, ze Blizzard je v pravu, jsou totalni nesmysl. OK, pouzili k tomu w3 a jejich editor, ale pokud vim, tak se v eule nic o tom, ze by vytvorena mapa pres editor patrila Blizzardu, nepise. -
-
Neustále budete ohánět tím IceFrog? Byl to jen jeden z tvůrců, tady není vůbec podstatný jestli toho udělal nejvíc nebo se jen drápal v nose. Hold si Valve zase jednou přivlastní zásluhy druhých.
-
-
Spíš se chtěl napakovat Blizzard na něčem co mu nikdy nepatřilo viz soud
-
Valve zamestna hlavniho vyvojare DOTY a privlastnuje si zasluhy druhych?
-
-
Patch není podpora? Pokud vím, tak zrovna dota byla několikrát patchována, opravována. To je podpora. Problémem je ten, že když řekneš dota, tak se ti vybaví ta pro W3, nikoliv od Valve. Ale to je jedno. Je dobře, že se tyto dvě firmy domluvili, protože lépe to nemohlo být. Kdyby vyhrála Valve, tak v podstatě je mrtvá "dota" ve W3 nebo Sc II, protože by se tento název nemohl používat a tak to plaí i v opačném případě.
-
-
Dota nijak patchovana nebyla, byl patchovanej w3, jak uz jsem zminil a v poslednich patchich (kdy se k dote dostal IceFrog) se vazne krom nejznatelnejsi zmeny max size capu pro mapu nic vyraznyho nezmenilo..
+ jiz zmineno "Opraveno DotA - specifické zvukové efekty na počítačích Mac s procesorem
Intel."
A hraju jednicku i dvojku, a kdyz se rekne dota, tak si spis predstavim ten princip, nez abych si vybavil warcraft. Mnohem spis si vybavim svy oblibeny hrdiny a ruzny srandy, co v ty hre jdou udelat.
Kazdopadne jak rikas - dopadlo to dobre.
-
-
No, asi to budes cist dlouho, mozna navzdy. Kdyz je napsano, ze Blizzard aktivne podporoval, tak to neznamena jen technickou stranku veci, ale i promo navenek a vychazeni vstric, coz se delo v mire dost podstatne. A boureni komunity opet neznamena reakce na to, ze jde IceFrog delat hru pro Valve, ale spise velmi rozpracite reakce (obavy z toho) na to, ze si Valve bude narokovat DotA koncept a znacku, coz se i diky teto dohode nakonec stat nemuze.
-
-
Aha takže si máme domýšlet proti čemu se komunita vlastně bouří( a jakým způsobem) a co nám všechno ten hodný Blizzard nadělil... Možná by bylo super to příště napsat jasně.
-
-
Je bohuzel smutny, ze ackoliv informace napr. o wow tu jsou vzdycky presny diky wowfan.cz, tak info o dote je tu, pravdepodobne kvuli nezajmu redakce a nepropojeni s nejakou dota strankou (ted treba dota2.cz), velmi casto nepresny a zkresleny. O to je to horsi, ze na nejake argumenty tu nikdo neodpovi.
-
-
Krátký článek se na WoWfanu připravuje, ovšem DOTA není pro nás priorita, je to jen taková okrajová zajímavost. ;)
-
-
Vuci WoW nechovam zadnou zast a je fakt, ze tadyty informace proste jsou, kvalitni a ve velky mire.. Kazdopadne pro me, jakozto dotare, je to smutny hlavne v tom, ze kdyz redakce nesleduje wow, spolupracuje s vami, ale dota komunita je taky podobne obrovska, takze by neuskodily nejake kvalitnejsi informace..
Pak na to odpovi sefredaktor, kazdopadne jeste zmateneji, nez v clanku. Rekl bych, ze o dote mam trochu vetsi znalosti a vysvetleni "komunita se bourila" je proste smesny. -
Děkuji, že naše info považuješ za přesné. V těchto diskuzích je pochvala na WoWko nebo WoWfan vzácností. :)
-
Ja jsem nikde nerek, ze by clanek o dote mel prijit z wowfan ;) (jestli teda mluvim se zastupcem wowfanu :D) - jde mi jen o to, ze info o wowku jsou podstatne kvalitnejsi, nez o dote, prave kvuli wowfanu... A je fakt, ze dota, hon i lol jsou tu podstatne min zminovany, nez treba zminene wowko. A to se toho deje spoustu. (samozrejme nepotrebuju clanek o updatu, od toho jsou jiny weby, ale treba international 2 si myslim, ze je dost velka herni udalost na to, aby se o ni neco malo napsalo)
-
-
-
-
"coz se delo v mire dost podstatne." Jako treba kdy a jak presne?
A opet .. kde presne se takovahle komunita bourila? A vlastne jaka vubec komunita :D? Herni nebo dota? To jsou vsechno dost zvlastne napsany informace, ktery se ne zcela vzdy zakladaj na nejakejch faktech, spis na dojmech..
-
-
Mě je DotA úplně volná, ale tenhle člověk určitě musí mít pravdu!
-
-
:D diky
-
-
-
Takhle mají vypadat světoví lídři ve vývoji her. Rozumně. Gods be praised!
-
aspon nekde zitezil rozum nad pravniky *4*
-
-
TJ…podle mě Gabe (a díky jemu i VALVE a Steam) jsou jedni z mála kteří mají ještě hráče , příznivce apod. na prvním místě.
-
-
lol, nerekl bych. nektera rozhodnuti ohledne steamu nejsou zrovna o "hracich, prznivcich apod. na prvnim miste".
-
-
Ok...to je další názor na věc ale jasně pokaždé nemůžou řešit věci tak že by si řekly ‘‘no tak pro nás to bude mít katastrofální výsledek ale pro hráče je to dobré‘‘ to nedělá nikdo :D.
-
-
ne, jde i o vylozene hloupe veci ve steamu. a pokud chces lepsi priklad "silene" firmy, tak zkus cdprojekt.
-
-
-
souhlas, nicméně od zbytku světa mají k dispozici nekonečno peněz který jim tečou ze Steamu
-
A proto dělají komedii kolem HL3.
-
-
-
Ideální řešení. Dota 2 je super, ale když mi někdo řekne slovo Dota, tak si ho stejně vybavím jako perfetkní mód pro W3:)A těším se na dotu od Blizzard, kde se proti sobě mají postavit hrdinové ze světa Sc a W. K tomu Dota 2 od Valve. No máme z čeho vybírat.
-
Ja hlasujem za Toníkovy smradlavé fusekle 2 :D:D
-
Taková Liga Legend vydělává nemalé prachy i bez značky DotA. A neni jediná.
-
-
Napsat Liga Legend to chce odvahu:-D
-
-
Ani nevíš jakou, ještě při klepnutí na odeslat sem se potil.
-
-
To věřím:)Já osobně názvy nepřekládám pokud nemusím, někdo to totiž nemusí znát v překladu.
-
no porad lepsi nez na ceskych webech psat o kolegovi "ligy legend" "hon".
-
-
-
-
Zjistě te si proboha něco o tom sporu!!! Blizzard nechtěl vlastnit "značku" Dota, ale aby byla jako dosud, aby Valve nemělo výhradní právo používat název Dota. Blizzard nechtěl aby Valve měnilo název hry atd., chtělo jenom aby to zůstalo tak, jak to zůstalo. Mód do doty funguje minimálně 10 let, opravdu si místní hateři Blizzardu myslí, že kdyby z toho Blizzard chtěl vytřískat prachy, že by si to nezaregistroval. Já jsem rád, že se nakonec rozumně dohodli. Název Dota by měl být neutrálně, protože většina si stejně spojí dota s W3:)A to říkám jako hráč Doty 2, která je skvělá (osobně se těším i na Dotu od Blizzardu, kde nám povstanou všichni hrdinové jejich světů)
-
-
blizardi si chteli zaregistrovat znacku ale melo ji valve tak zacal spor hahaha
-
Nevím no... Nemyslím si, že Dota měla zůstat jako neutrální název. To by si pak každý mohl udělat svojí "DOTU" a to by se Valve ani IceFrogovi přece nelíbilo.
Tou neutrálností bys v podstatě vytvořil "nový typ" hry. V podstatě typ hry MOBA by mohl zaniknout a využívat se jen název DOTA. V horším případě by se DOTA stala pouze podmnožinou MOBA.
A tohle si ta hra přece nezaslouží. Je to její název tak se jmenovala a má se tak jmenovat. To je jako kdyby někdo vytvořil hru s názvem "střílečka". -
-
DO SC 2 byla za ty dva roky vytvořena hromada DOTA map, dávno se to označení bere jako název žánru.
-
-
Označení žánru je ARTS.
-
-
To jsem vživotě neslyšel :D MOBA jo, ARTS vživotě
-
-
@ Veskoslav
Můžeš mi prosímtě ukázat nějaký oficiální materiál kde vývojáři označují HoN nebo LoL jako Dotu?
@ Nemesus
No a co já s tím? MOBA je termín s kterým přišli autoři LoL, pokud si to vybavuju korektně. To že nevíš jak google funguje je tvůj problém... nebo to že neumíš anglicky a nechápeš co "arts" znamená. Zadej si "MOBA" do wiki, jestli se chceš něco zajímavého dozvědět. -
Neznalost čeho? ARTS ti nenajde ani google, v tom smyslu co chceš ty, chlapečku. Zřejmě mám v životě jiný priority. *7*
-
Jasně. Proto LoL či HoN používají pro své hry označení Dota a nikoliv ARTS, že:) Když se řekne dota, každý ví, když se řekne ARTS málokomu se to vybaví.
-
Je hezké že svoji neznalost považuješ za humornou.
-
-
A co se víc používá....:) DOTA nebo ARTS?
-
-
DotA je jen jedna. Dota 2 je jen jedna.
-
-
-
-
-
Tady je hold každý vidí Valve a hned mají jasný názor. Taky moc nechápu kdo může věřit tomu že by si firma jako Blizzard ,,zapomněla" zaregistrovat značku a přišla tak o hromadu peněz, to už je vrchol demence.
-
-
Jo, zato ty vidíš Blizzard a máš názor na úplně druhé straně spektra. Dopouštíš se stejného prohřešku.
Blizzard zaspal, to je všechno. Nebo si neuvědomil potenciál. To vyjde nastejno. -
-
Opravdu věříš, že kdyby chtěli, tak si tu značku nezaregistrují?
Nechápu co vidíš divného na tom, že jim prostě vyhovovalo, že je to značka komunity, dokonce ani po ohlášení DOTA 2 neřekli nic proti, problém nastal v okamžiku, kdy se značka měla zaregistrovat a nikdo jiny by označení DOTA nesměl používat. -
-
Zayl: Jakym prave? EULA... na vsechny mapy vytvorene v jejich editoru ma vyhradni pravo Blizzard. Samozrejme se to tyka mapy a ne nazvu coz umoznilo vsechny tyto dohady o to.
Jedinej kdo je v tomto sporu "spatnej" je Valve, protoze se snazi zaregistrovat znacku, ktera do teto doby patrila komunite, ackoli puvodni mapa je stale Blizzardu. -
A opravdu ty věříš, že Blizzard to dělá z dobroty srdce?
A i kdyby to byla značka komunity, určitě to není značka jejich komunity. Je to značka komunity kolem bývalého all-stars, playdota a dalších míst kde se komunita sdružovala před mým časem. -
-
HoN byl hlavně v počátku velmi motivován Dotou. LoL šel trochu svojí cestou, ale stále jsou to všechno hry, který nebejt tvůrců editoru W3 a fanouškům Blizzardu nikdy nevznikl :D Smiř se s tím, že MOBA hry jsou tu z části díky Blizzardu *1*
-
@ Shania
Skutečně? Jakým právem? -
A čí komunity asi? Vzniklo to díky nástrojům Blizzardu na enginu Warcraftu. Tak čí je to komunita? Valve? Nenech se vysmát. Valve a Blizzard udělali jenom dobře, že se dohodli. Jenom zdejší antiblizardíci to neradi vidí....Uvědom si, že název Dota má povětšina hráčů spojené právě s Blizzard, nikoliv z Valve, tudíž tam by to bylo logické, aby si to zaregistrovali. Ale na co. Ten mód si žil vlastním životem. Blizzard maximálně pořádal slušně dotované turnaje Doty.
-
Ne, ale myslím, že starat se o komunitu automaticky znamená vysokou návratnost investic:)
A je uplně jedno, kde se ta komunita hráčů sdružovala, jsou to mapy pro W3 a SC 2, tím pádem tyhle hry vlastní, tzv je to komunita Blizzardu.
-
-
-
-
To je holt primitivní myšlení některých primitivních jedinců. Protože i kdyby, tak vytřískávat na něčem prachy je tak špatné, že ubozí čecháčci...
-
-
-
Jeden z mála případů kdy seberete dítěti bonbón, ale překousne to a nerozbrečí se. O.o
-
Pěkný článek, ale úplně nesouhlasím s tím koncem. Je sakra velkej rozdíl jak se to bude jmenovat, protože už jenom ten název Dota je tak známej a u spousty hráčů oblíbenej, že i kdyby udělali z Doty 2 úplnou srágoru stejně by ji spousta hráčů koupilo.....
-
-
Dota 2 bude free2Play,takze zadne kupovani.
-
-
...hry, ale čepic.
-
-
No a?:)
Me to takhle naprosto vyhovuje, pokud to nebude vylozene kyc.
-
-
-
-
Jo to je dobry reseni. I kdyz bych bral zakladni pravidlo, ze kdykoli clovek neco vytvori, tak na to ma automaticky copyright a blizzard ani valve dotu 1 nevytvorili. vytvorili to ti co udelali mapu. samozrejme, ze kdyz pouzivate blizzardi editor, tak chapu, ze by chteli treba prava na obycejnou distribuci atp., ale dota proste v zadnem smyslu neni "jejich". valve koneckoncu ma podobnou situaci s natural selection. vytecny mod pro HL1, ted to bude indie hra samostatne vytvorena lidmi co udelali jednicku.
-
-
autorství a vlastnictví značky jsou dvě separátní věci, to bys mohl vědět.
-
-
jiste. ale vlastnictvi vznika s autorstvim. a oni nepracovali pro blizzard, takze jak mohlo byt vlastnictvi na strane blizzardu? (nebo jak si to myslel)
-
-
K tvému názoru, on zní dobře, ale jak ho realizovat? Pokud vim, DOTA měla několik tvůrců. Jeden byl sice zakládající, ale jsou tu i další lidi, kteří na tom dělali a měli by mít stejné právo. Troufnu si říct, že když někdo něco vymyslí nebo založí, neznamená to, že udělal nejvíc a že má největší právo. Ve světě modifikací to tak funguje.
Člověk vymyslí mód, založí tým, chvilku je leaderem projektu, pak se ale většinou dosadí jiný leader, který projekt dále vede. Zakladatel tak ztrácí nad projektem kontrolu, už mu "nepatří" a většinou, pokud pokračuje, je už jen "řadovým" vývojářem.
Teď prostě platí kdo dřív přijde, ten bere. a Valve si Dotu zaregistrovali první, navíc s jedním z původních tvůrců. Do té doby nepatřila a všichni na ni měli stejné právo. A jak řikáš, podobná situace je s NS2 nebo třeba Team fortress, Killing Floor, Alien Swarm, Red orchestra a dalšíma hrama. Ovšem jedinej Blizzard kolem toho udělal humbuk... -
-
ja to taky neberu jenom jako jednu osobu. pokud se nekam prispiva stylem GPL, tak by se to samozrejme melo odrazit v nakladani s pravy. ale to nic nemeni na tom, ze blizzard proste na tu znacku pravo nema. to nic nemeni na tom, ze bych asi mel problemy s "dota 2" jako znackou valve. zalezi to proste na tom baliku lidi co na tom delalo.
-
-