Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tak Cut to trochu zachránil ikdyž je tam furt ta scéna s tou spálenou zbrojí co se pak jednou nadechne ( můj dosud nejvetší WTF moment :D ) další DLC na cestě tak proč ne.Spíš jsem docela zvědavej kam bude mass effect universum směřovat (doufám že nedalší online pokus)
    • to nadechnutí tam bylo už předtím. *2* a třeba ten záběr nebyl ze Země, ale z trosek citadely, protože v červenym konci byl záběr jak byla těžce poníčená, avšak držela pohromadě *4* myslim si, že pád na Zem by nepřežil jako v ME2 na začátku *7*
      • No asi to bude z Citadely.Protože to zníčení je jedinej konec kdy Shep může ikdyž brutálně domlácenej přežít.U ostatních možností se bud rozpustí a nebo se z něj stane popel.
    • a všimni si že se nejenom nadechne ale na pomník nedaj jeho jméno,co nám nažnačujou?
      • x_ander
        no v mém konci tam jeho jmeno dali (Liara cedulku drzela v ruce)...
        • To jmeno tam nedaj jen při volbě zníčení plecháčů :) to samé s tím nadechnutím.Mně už se zdá že Bioware si tam musel dat Troll moment :D
          • x_ander
            No já právě měl Destroy ending. Jméno na zeď dali a pak se mi Shepard nadechl. Tak teď už tomu nerozumím vůbec :-D
            • x_ander
              No ted jsem se dival na YT na ostatni konce a mas pravdu, ze v tech dalsich tu cedulku opravdu primo prida na zed, zatimco v Destroy ji ma jen v ruce (bral jsem to tak, ze tu cedulku drzi prave proto, ze maji za to, ze Shep umrel). Ale pokud by vedeli, ze Shepard zije, tak proc by ji Liara vubec drzela v ruce? Nebo maji uz predem pripravene cedulky pro celou posadku? :-D
            • to je blbost a nebo nejakej bug *1* http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_758416&v=8fLEEHhnBgA&src_vid=NkhQclzHMcg&feature=iv
              V red konci ho tam tvuj LI neda
    • Ocelot
      Jo ta scéna s nadechnutím stále nedává smysl...a k tom ještě ani nedaj jeho jméno na zeď padlých! :D
      • Cosi
        Scéna s nadechnutím se od původního Mass Effect 3 mění podle toho jestli jste hráli za ženu nebo muže. Takže by to měl být Shepad/ová. Ale jak se z orbity dostane na Zemi zůstane předmětem v diskuzích. Ale podle toho konce je už možné skoro všechno, třeba i to že ho tam něco prostě přeneslo.
        • Shepard je na Citadele, ty blbečku.
          • a proc nadavas? :D
        • Myslím že tady opět hraje roli IT možná se pletu ale proč by se jinak shep opět objevil na zemi živý a proč má v jednu chvily chlapeček hlas Harbího?Jo máš pravdu je to na diskuze:)
        • Cahir
          Stačí se podívat do souborů s hrou. Je to Shepard(ová).
      • snad nechtěj ME 4:D Pokud si takto nechali otevvřená dvířka pro DLC tak mi to nevadí.
  • Veskoslav
    Osobně bych třeba uvítal i to, že za lidského Adepta bych mohl používat schopnosti, co jsou v MP. Třeba biotronický bič. Dále bych uvítal DLC k Dobytí Omegy. A pokud bude dobře zpracované DLC k Reaperovi, tak proč ne.
  • Ocelot
    To je divný já si nepamatuju, že by v tom DLC pro ME1 bylo něco o reaperovi...Jinak ty "nové" konce (4) dávají konečně smysl...aspoň něco...
    Jinak jsem myslel, že by mě už další DLC pro ME3 nezajímalo a tohle zní ujdoucně xD
    • Balak ho nezminuje v Bring down the Sky, ale až když ho potkáš ve trojce. Dozvíš se, že celá Batariánská hegemonie byla indoktrinovana, prave kvuli Leviathanu s Dis. V jednicce je o nem jen zminka pri jednom scanu planety myslim. *4*
      Kazdopadne je povazovan za jednoho z prvnich Reapru.
      http://masseffect.wikia.com/wiki/Leviathan_of_Dis
      • Ocelot
        To vim, já myslel, že my ušlo něco víc...
  • Hairy_Ass
    Pokud by tam byly nějaké informace o počátku Reaperů, tak bych možná i oprášil ME3 (zatím mě k tomu nedonutil ani Extended Cut). Jen bych ale nechtěl, aby to dopadlo jako s Javikem, od kterého jsme se o Protheanech dozvěděli velký kulový.
    • Tak se koukni na ten EC v jednom z nových dialogů s Catalystem něco málo naznačí. (teda doufám, že je nový a ne že si ho jen nepamatuju)
      Ale chápu že někomu se nechce do toho procházení citadelou a rozmluvou s IM nechce (já si ty rozhovory poslechl jen poprvé a pak jsem to nechal běžet v pozadí a dělal něco jiného)
    • Veskoslav
      Ano ne:)Schválně sem ho bral na každou misi od začátku a dozvěděl jsem se o Protheanech více než dost.
      • Ovsem za predpokladu, ze jsi vyplaznul 10 babek navic. To jsem treba ja odmitl a i kdyz se da Prothean DLC sehnat jinak, tak mne se proste predstava dojne kravy v podobe nekoho, kdo ma byt 50k let vyhlazeny, opravdu nelibi.
      • Hairy_Ass
        No, jen to, že si podmaňovali ostatní rasy a pár keců, co se stejně hráč dozvěděl už v ME1. Já si taky bral Javika na každou misi, ale že bych se od něj dozvěděl dost, to říct nemůžu.
        • x_ander
          Souhlas. Javik občas zahlásí něco ve stylu, že salarianské játra byly v jejich době pochoutka ke svačině, což sice pobaví, ale nic kloudného o Protheanech se člověk nedozví...
      • Jj, taky si myslim, že se toho dá dozvědět docela dost. Taky on má asi nejvíc co říct i přímo na Normandy po každý misi.
        • překvapení bylo, že Protheani nebyli žádní svatoušci a podmiňovali si primitivnější rasy na těžkou dřinu *15* a Javik byl taky pěknej cynickej parchant *15*
          • a vůbec...si je nepodmiŇovali...ty rasy se stali "promethenami" (řikal něco takovýho Javik) naoplátku si to odmakali...jako protektoráty Turianů...přijali je do hierarchie ale oplátkou za "něco"...u turianů si podřízené národy musí odmakat pár let v armádě jako živé štíty *1*
            • no byli něco jako Tao empire se svým "Great good". Ale i tak docela hajzlící, slimákoidi jedni škaredí.
          • No...narodit se do už X desetiletí trvající války která vyhlazuje tvoji rasu z tebe optimistu asi neudělá *1*
  • Slendrian
    No ja osobne sa uz asi distancujem od DLC, Extended Cut som si pozrel na YT, a videl som presne co som ocakaval, jedine co so mnou pohlo bolo pripinanie Sheparda na taky ten pomnik pre zosnulych na Normandii. Mne sa celkovo ten Starchild/Catalyst teoria absolutne nepacila. Ocakaval som od toho nieco ine ale co uz. BW sa posunuli z mojho negativneho hladiska na hladisko neutralne kedze sa posnazili s tym nieco urobit prave kvoli fanusikom ale ziadna slava, teda aspon pre mna osobne. Mozno by som povedal ze stvrty koniec je pre mna osobne asi najprijatelnejsi. Tym nechcem nic a nikoho kritizovat alebo nadavat. Kazdopadne cest pamiatke Sheparda :)
    • No jeste slibili uzavreni vzathu s LI, ale to uz bychom asi chteli moc... Bohuzel ja zustavam negativni. 3 mesice a 2GB downloadu za tohle? Vzdyt ten konec porad nedava smysl. Snad jen to, ze muzeme Spratka poslad to pr... je dobre, az na to, jak dementne to dopadne... To uz tam vazne nemaji normalni scenaristy?
  • x_ander
    Extended cut mě sice nepotěšil tak moc, jak jsem doufal, ale tohle DLC vypadá dost zajímavě. Ještě by to chtělo DLC s bojem o Omegu a možná najdu i důvod si celou trojku znovu zahrát..
  • Od začátku jsem věřil, že jediným možným vysvětlením je Indoctrination Theory. Ačkoliv teorie stále žije, je již velmi nepravděpodobné, že by věnovali původní konec + další 3 měsíce času ději, který ani není skutečný. Na druhou stranu, ty největší trhliny v ději Extended Cut vyžehlil a ačkoliv odpovědí se nám dostalo stále málo, stačí to abych byl jakžtakž spokojený. Pořád je potřeba aby hráč použil vlastní fantazii, ale některé náznaky snad nejdou přehlédnout. Jen pro doplnění - ti kdo si pořád stěžují, že konec nedává smysl, tak si musíte bohužel dohrát i předchozí cca hodinku a půl, aby vám neuniklo pár nových záběrů. A kdo to neví, EMS bylo sníženo asi na 3100 pro perfect ending (ne že bych to však skutečně k něčemu bylo, až na destroy ending, kde je 1 velký rozdíl). Tohle považuju za nejotravnější věc.

    Jako první jsem dohrál destroy ending a byl jsem spokojený, když nepočítám jednu věc - po veškeré snaze o sjednání míru mezi gethy a quariany (což se povedlo) pak spáchám genocidu gethů, fakt super. Předtím jsem měl možnosti a teď ne??? Náznak o tom, že Shepard výbuchy v Citadele přežil, lehký úsměv na tváři LI (Love Interest), posádka opravila loď a jde ho hledat svědčí o tom, že právě toho je konec, v kterém si můžeme domyslet onu idylku, Shepard (hrál jsem femShep) a LI (Garrus) na pláži, pohoda:-)

    Pak jsem si dal Control a momentálně mi to přijde jako nejlepší konec pro všechny kromě Sheparda, který se obětoval a značně mi to připomnělo knihu "Božský imperátor Duny". Není to samozřejmě to samé, ale i tak, tento konec se mi docela líbil.

    Refusal byl smutný, ale dalo se to očekávat. Volba prostě musí být učiněna - to je jasný vzkaz od BW. Navíc je to výsměch všem trollům co chtěli mít možnost odmítnutí a stříleli do Star Child:-) Ale beru to.. a dá se říci, že je to dobrý konec, který pomohl další civilizaci zvítězit. A Synthesis? To byl divný konec. Shepard nesmyslně dead - když už ho chtěli rozprášit po galaxii, nemohli si jen vzít vzorek?:-)

    Jinak můžu dodat že závěrečná slideshow se mi líbila a měli k tomu své důvody. Proslov byl fajn, hlavně reaper-shepard v Control endingu:-) Sice to furt bylo jen o tom, že všechno postaví znovu, ale viděl jsem několik verzí toho samého a líbí se mi jak se tu a tam nějaká část obrázku změní podle vašich předchozích rozhodnutí. Co mě ale zaujalo nejvíce jsou zmínky o Leviathan (rogue reaper) DLC a ačkoliv se zdá být děj uzavřený, těším se na ta DLC. Další Extended Cut pro Extended Cut už nebude, ale nedivil bych se vůbec, kdyby některá z dalších DLC, která se odehrávají před koncem války nepřidala nějakou novou dějovou linii (možná i pár rozdílných animací v závěru). Neříkejte mi přece, že takový Reaper na straně aliance (+ všechny znalosti, které by od něho získaly) by nemohly zvrátit i poměr konvenčních sil ve prospěch aliance. Důkladná analýza živého reapera musí odhalit nějaké slabiny (vždy existuje nějaké nejslabší místo, ačkoliv může být pořád dost silně chráněné). Nemluvě o rozboru a plánech jeho zbraní. A ikdyby je nešlo vyrobit, pořád by nešlo podcenit jeho vlastní palebnou silu a fakt, že už reaperů dříve několik zničil. Takže kdo ví, já tu vařím z vody, ale já mít takovouhle značku a hru pod palcem, postaral bych se v dalších přídavcích hráčům o pořádné šoky a donutil hatery změnit názor. Třeba právě po absolvování pár DLC a získání pár vlivných přátel na svou stranu se objeví další závěr, kde Shepard zvítězí bez použití crucible, kde vše je stejné až do chvíle během rozhodování v dialogu se Star Child. Dítě se uprostřed věty odmlčí, řekně že se změnilo ještě něco a ohlédne se směrem do vesmíru, kde se vynořil další reaper (v aliančních barvách), reaper hlas zahřmí "Leviathan" a ten ihned začne pálit do ostatních reaperů. Sotva si upoutá pozornost reaperů, za ním se objeví další flotila (řekněme posila z nějakého DLC, které se podařilo získat flotilu, ač s tím že v tomto úsilí uspěli nikdo nepočítal) a pak už bych to nechal na strhující několika minutové epické bitvě o všechno. Ztráty budou, ale vítězství je na dosah a nebude tam ta pitomá genocida gethů. No.. mé zbožné prání asi nikdy nebude naplněno:-) A co vy? Vám by se to nelíbilo?:-)
    • x_ander
      Líbilo a moc... jen se obávám, že v tomhle směru Bioware uvažovat nebude. Jak jsem psal někde níž, celá válka o Zemi by chtěla vylepšit (myslím gameplay). Barevné konce pomalu rozdýchávám, ale Marauder Shields jako "závěrečného bosse" fakt ne. Prostě takto vymazlená trilogie měla skončit brutálními a neskutečně epickými boji, nikoliv vymlácením menšího zástupu radových potvor v několik uličkách Londýna.
      • Cahir
        Dobře, ale co se dá ještě považovat za designérskou chybu a co prostě za jedno z mnoha možných designérských rozhodnutí?? Třeba všichni redaktoři Fight Clubu se v jedné epizodě shodli na tom, že jim vadí koncept závěrečného bosse a že třeba přímo v ME2 je ostravoval Human Reaper - že to byl prý opruz a jen oddaloval vytoužený konec. Prostě a jednoduše, existuje velká skupina hráčů, kteří nemají rádi závěrečné bosse. No a teď si vezmi, že jsi vývojář, máš tu několik cest, jak se s něčím popasovat a ať vybereš, jak vybereš, vždycky ti někdo bude nadávat. A v takovém případě to není o tom, že jedno je mainstream a jedno je hardcore. mainstream je autoaim nebo autoheal (a i to je diskutabilní, záleží na konceptu celé hry). Vývojáři prostě musí jít s kůží na trh.

        Já mám taky raději tradiční (a přuznejme si, že už trochu zahnívající) koncept RPG (závěrečnej boss, závěrečná objímačka, příslib novejch dobrodužství), ale nemůžu se přece zlobit na tvůrce, že oni mají pohled jiný, není-li takový pohled, resp. koncept prokazatelně špatný. A tuhle sebereflexi prostě podle mého spousta hráčů není schopná udělat.
        • x_ander
          No možná jsem to řekl až příliš přímo, ale ve výsledku mi nešlo ani tak jen o bosse. Nepotřebuju, aby ME3 končil tak, že přijdu do nějaké arény, kde se zjeví obrovská potvora, kterou ustřílím, a konec. Spíš mi šlo o celkové vyznění Londýnské mise - nebylo na ní nic zajímavého nebo originálního, byla to prostě tuctová mise, kterých bylo v celé trilogii bezpočet. Vymlátit několik Bansheen před závěrečným běhěm bylo stejné, jako třeba multiplayerová mise. Prostě nuda a šeď, nic epického, nic, co by mě zvedlo ze židle. Nebyla to válka, na kterou jsem se tešil od prvního dílu, nebylo to žádné "Take Earth back", které nám bylo slibováno. Pořád to musím srovnávat se Suicide mission ve dvojce - jo, Human reaper byl docela úlet, to je pravda. Ale celkový průběh té mise byl adrenalinový, celý tým šel do boje, každý měl nějakou úlohu. Když jsi udělal něco špatně, tak ti někdo zařval atd atd. TOHLE mi ve trojce chybělo.
          • To je fakt. Trojka vyzniva jakoby po tom vsem co spolu zazili to Shepard zvladl s dvema partaky (a u beamu i ty nakonec poslal pryc). Vzdyt ta posadka (nekolikrat to zaznelo) by si pro nej klidne vstrelila kulku do hlavy, az tak moc ho uznavali. Osobne by mi final boss nevadil, ale taky se bez nej obejdu, kdyz to je dobre provedene. Nicmene ocekavam epicke finale. A byl bych rad i za moznosti ve stylu dvojky.. na druhou stranu ve dvojce to meli snazsi - delal jsi loyalty mise? Nedelal? Tak ti nekdo z tech o ktere ses nezajimal zarve:-) Ale jiste by to tu slo na neco taky napasovat a pridat par alternativ i pro pripad, ze jsi navic delal loyalty mise ve dvojce. Uvedu napr. co se jim ve trojce moc povedlo - v jedne misi zachranoval utek tymu nejaky krogan (uz nevim jmeno, hral jsem trojku bez savu) a zemrel pritom. Kdyz jsem o neco pozdeji hral se savem ze dvojky, mel jsem tam Grunta a scena se opakovala.. ale bojoval mnohem lepe a nakonec padl. A jakou jsem mel radost kdyz cely od krve na posledni chvili vysel ven:-) Pro tyhle momenty stoji za to tu hru hrat a ani konec mi vzpominky nezkazi.

            A cim vic nad tim premyslim, rikam si ze bych se smiril s cimkoliv - klidne at mi umre polovina posadky, muj LI a Normandy skonci na kusy. Ale chci at vysledek za to stoji. V jednicce na konci Anderson dal rozkaz utocit na Sovereign "Whatever it costs. This is the only chance.", tady to vypada stejne, ale posadka se tim neridi - proc zdrhat? Nemohli vedet jak to dopadne a utect pryc mohlo dost dobre znamenat umrit jinde o neco pozdeji. Ale rozhodujici bitva se udava ted a na zemi a jedina zbran, ktera doposud drzela lidstvo ve hre si odleti nekam pryc. V Matrix revolutions byla skvela hlaska na konci: http://www.youtube.com/watch?v=CSKzLKFeuNQ
            Byt zaverecna bitva to v tomhle duchu, tak jsem v totalni euforii:-) At to skonci jakkoliv, chci videt jak posadka ze sebe vydava vsechno a proste a jednoduse: "Take the Earth back or die trying".
      • Já jsem čekal takový epičtější konec dvojky...to mi přišlo jako správné finále ve stylu ME, kde se člověk rozhodl co se stanicí, ale výsledek rozhodovali do značné míry jeho akce před misí a především, došlo k využití celé posádky, nebyla to solo mise pro Sheparda ani obvyklá s dvěma parťáky...proč na Zemi a pak na citadele nemohl být epičtější souboj s využitím ostatních squadmates? Je fakt že na insanity proti několika bansheem to bylo fakt tvrdé a obtížností se to vyrovnalo souboji s tvrdším bossem, ale pak jako polomrtvý Shepard zastřelit chudáka Maraudera? A v mém případě s EC i dítě, což byl tedy omyl, ale výsledek se mi líbil.
  • x_ander: Oni asi nevědí, že jsi naživu, to má být ještě na té planetě, kde "ztroskotali". A ma to byt proste symbol toho, ze tvuj LI "nejak" citi, ze jsi na Citadele "nějak" přežil.
    EDIT to mělo být v jednom z předchozích vláken, sorry
    • x_ander
      Jasně, to dává smysl. Já jen, že jsem přetím neviděl modrý a zelený konec, tak jsem to "držení cedulky" bral tak, že ji dává na zeď. V porovnání s těma dalšíma je to jasné.
  • Refuse konec se mi líbí, žádná magie a dopadne to jak bych čekal, trochu mě mrzí, že v ostatních koncích musí Shepard vcelku nesmylsně zemřít a že jsou plné magie a nedávají smysl...pořád není možné klučinovi říci, že syntetici nemusí být zlí a bez ohledu na EMS jsou pořád všechny konce špatné a perfektní destroy konec končí stejnou nevysvětlenou easter-egg scénou...
    Jinak konce jsou o něco lepší než originál, ale pořád je to space magic a tak nějak tam chybí happyend. Chtělo by to ještě jedno DLC a zapracovat druhou část přiopomínek a bude to dokonalé, vážně bych hrozně rád viděl Sheperda, jak si užívá s Garrusem v důchodu nebo tak něco:D
    • Raz si niekto vymysli pojem "space magic" a uz to vsetci opakuju ak ked o ziadnu magic vobec nikde nejde.. a po druhe, tie konce nie su happy end pre teba? Co by ste tam niektori chceli preboha?
      • Nejsou happy end, happy end je pro mě, když přežije hlavní hrdina a jeho milovaná osoba, Romeo a Julie imho nekončí happy-endem.
        Pokud jde o space magic, tak mi jde o to, že do té doby v daném sci-fi díle neznámá technologie změní celý vesmír bez jakéhokoli vysvětlení, jak to funguje...Snad Control by se dal ještě pochopit nebýt té modré vlny co prohání Normandy, ale Destroy a zejména Synthesis? To je prostě čirá "sci-fi" magie, která s tím sci nemá nic společného. Hlavně mi vadí ten deus-ex-machina přístup, na mě to působí jakože autoři nevěděli, jak to důstojně zakončit, tak to vyřeší nadpřirozená barevná vlna, která změní podstatu vesmíru a využije se k tomu superzbraň + Citadela + nově obejvený Catalyst, jehož je citadela pouhou součástí...
        Happy-end pro mě je, že není třeba anihilovat gethy s kterými jsem sjednával mít, že s Garrusem bude Shepard přátelsky někde klábosit a vzponínat na staré dobré časy...
        Líbila se mi možnost nahoře Refusal s dostatečným EMS a třeba Leviathanem konvenční vítězství "perfect-ending" kde přes celkové ztráty posádka Normandy přežije včetně Sheparda a není třeba vyhladit žádnou rasu...jinak na happy endu netrvám, současný "špatný" refusal mi vyhovuje, jen prostě je co zlepšit:-)
        • Stali proti nam Reaperi, sorry ale snad od zaciatku bolo jasne, ze pre vitazstvo bude potrebna nejaka obeta. Alebo podla teba by bolo spravne aby bol uplne totalny happy end kde Shepard ma deti s LI, chodi na pivo s Garrusom a vsetci si ziju stastne az do smrti?
          • Pred finalni misi (tam kde se loucis s posadkou) vyjdi na ulici a par vojaku tam posloucha radio. Je tam docela dlouha nahravka.. mozna i 3 minuty hlasek. Nekdo tam hlasi stanoviste/zakladny a u kazde zminuje % KIA (Killed In Action). Jsou to zajimava cisla, vetsina kolem 70-92% a u jedne bylo 100%. A jelikoz se valci vsude, muzeme si podobnou situaci predstavit i v jinych koutech galaxie. A ackoliv vyraz KIA beru tak, ze se tim mysli vojaci, prijde mi to jako hodne slusne ztraty:-)

            Jinak bych nerikal, ze nekdo ocekava happy end, ale ocekava rozuzleni, ve kterem se budou brat v potaz jeho ciny. A kdyz uz si nekdo da tu praci s udelanim vsech questu, posbiranim vsech armad poschovavanych vsude mozne a tvorbou dobrych vztahu s kazdickym tvorem v galaxii, ten vysledek by mel byt videt. Ja osobne delal cisty run ME1+2 se vsim vsudy (prozkoumana vsechna mista a artefakty) jen pro pouziti v ME3, abych si mohl rict ze jsem udelal maximum.

            Otazka ty nezni "cekate happy end", ale spis "proc to bioware tak odflaklo" pote co predchozich 99% serie krasne gradovalo a ten zaver uz na vytvoreni vsech moznych zaveru nemohl byt tak slozity. Udelali takove mnozstvi skvelych scen.. napr. "shortest interrogation ever" je jedna z nejvtipnejsich veci co jsem kdy videl, jen skoda ze kdo to nehral, tomu se ten vtip vypravet neda:-)

            Rikam si tak, ze si snad napisu konec sam pro sebe:-) A treba az Valve vyda ten svuj Source Movie Maker, po chvilkach si zkusim takovy svuj amatersky konec i natocit:-)
      • chcou toto aby shepy zil a mel decka proste americky happy end :D
    • Jaka magie? *1*
      • tříbarevná!
  • napíšete někdo ten příběh z Extendet cuts ?
    • Hairy_Ass
      http://www.youtube.com/watch?v=jhVhBz4ANj4 (Control)
      http://www.youtube.com/watch?v=e_JvTacJpcQ (Synthesis)
      http://www.youtube.com/watch?v=KWhlU5xM2E0 (Destroy)
      http://www.youtube.com/watch?v=RTh3RaFFIpk (Refuse)
      • dík

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit