Přejít na výpis diskuzí
Červený kříž se ptá: Měly by hry dodržovat humanitární právo?
4.12.2011 | Petr Poláček
205 příspěvků
-
na tejto planéte asi nie je dosť reálnych problémov tak musí č.k. riešiť problémy virtuálne ? :)
-
Jasne.. pak muzeme taky cenzurovat filmy, knizky, nakonec se mezi sebou muzeme udavat za to, co kdo rekl.. To je mi zase pokrok o dvacet let zpet.. Kdyby radsi Ti kdo premyslej nad takovejma nesmyslama, si nasli poradnou praci.. Treba uklid hazjzlu!
-
Vždycky se mi líbili hry, které čerpají z různých reálných motivů a situací, a ty následně vystupňují do absurdit. Například Fallout nebo Bioshock. Ty pak ve hře působí poměrně zábavně, právě proto, že jsme si vědomi jejich původu, ale zároveň v nich spatřujeme onu nadsázku. Když si však čtu podobné články obávám se, že do deseti let budou tyto hry těžká nuda, jelikož je svět svojí absurdností hravě předežene.
-
Upřímně: je tady někdo, kdo do těch lidí na letišti v MW2 střílel aniž by ho napadlo, že to není správné? Jsem tady jediný, kdo ve hrách civilisty nezabijí, ne proto že to nejde, ale proto že to dělat nechci? Jsem tady jediný, kdo nechápe proč se téměř v žádných hrách neberou zajatci, a protivníka svíjejícího se na zemi je správné a nutné dorazit?
-
-
škoda rány, která padne vedle :) bez toho bych si třeba GTA nedokázal představit
-
Protože z akčních her udělali mlejnek na maso, kde se za misi průměrně vykosí 500 nepřátel, a ty bys po "chudácích" vývojářích ještě chtěl, aby ti dali možnost brát zajatce? Kam bys je jako dával? On je dneska už úspěch, když ti dají možnost nepřítele třeba jen obejít, nebo omráčit. Dokud se budou dělat akční hry ve stylu stovek nabíhajících nepřátel před hlaveň, tak se to nezmění. Ale zajatce nelze brát (nevím u poslední Army, tu jsem nehrál) ani v OFp a jeho pokračováních, a tam je daleko méně nepřátel.
-
-
U ARMY se mi to myslím jednou či dvakrát povedlo (hrál jsem si s editorem) a když byla jednotka rychle decimována v otevřeném prostoru tak výjmečně někdo zvedl ruce a myslím, že pak šel i "svázat" a tím vyřadit.
-
-
To byl, prosím pěkně, mod. Stejně jako pak když z bojiště odtahovali zraněný a ták. To si pamatuji, že jsem si ho stahoval. Přinášelo to krásný momenty, kdy někdy AI jen tak z hecu postřílela i vzdávající se :o) (Normálně je mohl svazovat jen hráč a nebo když jsi k tomu dal příkaz pro ai, jinak je obcházeli a nebo stříleli)
-
-
ehm tedy Arma 2, tam je minimálně to odtahování již v základu a toto asi také (i když přidání jako dodatek v nějakému většímu modu nemohu vyloučit)
-
-
-
Brát zajatce a zvlášť v MW to tak už v třetí misi by za tebou šla v poutech půlka Ruské armády a v páté už bys ani nemohl střílet abys někoho z nich netrefil.
-
Ani u Army to nejde...Ono by to bylo děsně problematický z hlediska designu hry a jejích mechanismů. Třeba u SWAT série to není problém, ale tam je celá ta hratelnost postavená na jinejch základech než u 99% jinejch her.
-
-
Ja střílel do oken a do stropu, aby nešlo poznat, že jsem tajnej. Trochu jsem se bal, že mě prokouknou a pak mi došlo, že je to COD *1* tak jsem prostě dál střílel do země a zkoušel co se tam dá všechno rozbít a nezabil jsem jediného civilistu a taky to fungovalo.
-
a napadlo tě taky, že hrát hry jako je MW2 není správné?! *7*
-
-
Ne, nenapadlo. Proč by to nemělo být správné? *3*
-
-
Mas bod.
-
-
To jsou zase kecy, asi se nekdo v Cervenem krizi nudil. Navic to vypada, ze nechteji pouze aby nemohli hraci virtualne porusovat ono humanitarni pravo, ale rovnou snad chteji kompletni cenzuru. On je vlastne svet hrozne krasne, milosrdne misto a vsichni se ridi X dohodami, ze. *7*
-
Taky můžeme skončit u horšího scénáře: budeme nuceni ve hrách dodržovat rychlsotní limity, budeme trestáni za zabití virtuálního zvířete (těšte se všichni, kdo pařili Tamagoči a zvířátko ji zdechlo hladem) a za hraní stříleček nám příjde obsílka za nedovolené ozbrojování. Marně přemýšlím, který druh her zůstane, asi jen The Sims - simulace reálného života, ale i tam vám mohla panďulák umřít, takže šup s námi za katr.
-
-
Trochu mimo téma ale víš že to není špatný námět pro hru? Vlastně už to i ve hrách je, zabiješ , jdou po tobě policajti za vraždu, jedeš rychle pokutují tě, bylo by zajímavé to dotáhnout až do konce a opravdu zapracovat zákony do nějaké hry, samozřejmě, že porušování pravidel by bylo trestáno pouze v rámci té hry, mïmo hry je to nesmysl. Ono nechat zestárnout hráčovu postavu o 20 let ho donutí rozmyslet si další vraždu a zároveň to hře dodá na vážnosti a serioznosti. Řešili by se otázky typu krást v obchodě a riskovat zatčení, zruinovanou reputaci atd nebo si najít práci a koupit si to hráč chce legálně, udělat si zbrojní pas nebo ne. No otázka je jestli by se to prodávalo, já bych si to třeba zahrál hehe.
-
-
Postava v base už stárla například v Sid Meiers Pirates! Docela dobrý koncept. Akorát člověk pak často načetl starou save a tím zcela zničil onen efekt. Takže by to muselo být jedině online, aby se to nedalo obejít a ve všech hrách, jinak utečou zákazníci. Docela to smrdí Orwellem, že?
-
-
To jsem bohužel nehrál, šlo tedy o stárnutí jako penalizaci? Vytvořím si pěknou babu, tu zavřou na 20 let, což bude par minut hraní, ale baba bude mít vrásky a když ji zavřou jěště 3x , no .. snad má ještě dítě za které bych mohl hrát, ale s tím že vyjde z rodiny vražedkyně a to bude mít určité nevýhody .. ale je mi jasné, že to by se dneska asi už nečapalo, dneska vše směřuje k "Drž šipku ,koukej na film a moc u toho nepřemýšlej" *2*
-
-
Já to myslel spíš dotáhnout to do absurdna - hra by byla v podstatě nelegální a za její hraní, resp. za nelegální chování ve hře by následoval reálný trest. Hrozivá představa. Nicméně i tam můžeme dospět. Krok po krůčku. Když si někdo uzurpuje právo rozhodovat o tom, co je a co není spávné tak to ani jinak dopadnout nemůže. Když hodíš žábu do vařící vody, tak ti vyskočí. Ale pokud ji dáš do studené a postupně pod ní zatápíš, tak se nechá uvařit.
-
-
Ja vím jak to bylo myšleno, ale to ve mě vybudilo ideu na to, jak by se to dalo zakomponovat do hry.
K tvému absurdnu : Osobně si myslím, že pokud hra nějakým způsobem porušuje zákon svým obsahem, nemůže být za její hraní trestán hráč, který jí získal legální cestou, ale autor či prodejce hry, který ji dodal nepovolanému do ruky, podobně jako když si dítě objedná alkohol a to není tak nereálná představa *2*
-
-
-
-
právě jsem dotal chuť humanitárně bombardovat *1*
-
Pořad selhávám vidět rozdíl mezi knihou, filmem a hrou.. pro mě je to totéž jen další modernějším a pokročilejším podání. Takže když už někdo chce moralizovat hry měl by začít už u knih a filmů.
Dále mám trochu pocit, že se zde ukazuje strach starších generací z nových věcí, film kde je magor co řeže lidi motorovkou je v pořádku, ale kdyby se to dalo do hry tak už je v novinách ? Film kde je zobrazena postapokalyptická země je ok, ale jak se to dá do hry hned je to špatné a sou toho plné bulváry (viz Fallout)? Já to prostě nechápu, ten rozdíl. Tak bud mi to vadí, nebo ne , ale jednou mi to nevadí a pak zase ano, jen protože je to v jiném formátu ? *7*
A Když pominu moralistickou stránku věci, o které se baví kde kdo a přejdu k mému pohledu dlouholetého hráče, tak mohu za sebe říci, že mě nebaví zabíjet bezbranné nevinné a slabé lidi ve hrách a osobně pokud mohu, hraji tím stylem, dokud na mě NPC neútočí není to cíl. Ale když se píše story pro hru či film tak prostě je třeba zvratů a situací stejně jako ve filmu či knize, takže se třeba ve story zničí kostel či mešita a tím je jasný, kdo jsou ti špatní hoši a že je hráč jako hlavní postava musí zastavit apod. -
Remember, no russian! *1*
-
jeee myslim ze zas nainstaluju MW2 abych si mohl zase zastrilet na letisti ^^