Přejít na výpis diskuzí
Co může za problematické animace a mimiku v Mass Effect Andromeda
27.3.2017 | Václav Pecháček
249 příspěvků
-
Tak tedy pardon, ale s takovým alibismem v herním průmyslu nechci mít do budoucna nic společného. Nebudu uvádět příklady starších, rozsáhlejších her, které vypadají o MNOHO lépe. Když přistoupím na zcela scestné omlouvání naprosto zmrvené technické kvality, kdy vývojáři omlouvají naprostý hnůj tím, že je jejich projekt obří, pak se bohužel musím zeptat: TAK PROČ SAKRA VYTVÁŘÍTE ZA KAŽDOU CENU OBŘÍ, VE VÝSLEDKU NAPROSTO GENERICKEJ SH*T? To je tak odpornej neomluvitelnej alibismus, že bych brečel a hanba animátorům BioWare, že jim nevadí, jak výslednej produkt vypadá a jestli ano, tak proč ve studiu za takových nemožných podmínek setrvávají. Jsou to přeci umělci a pokud svůj výtvor milují (jak by to ostatně, světe div se, mělo být), tak by přeci v takovém kolektivu v životě nemohli z vlastního přesvědčení zůstat. A Vašku, ty sám tvrdíš, že animace jsou podružná záležitost v Andromedě... Že má hra podstatnější problémy... Pro mě je to důvod, proč hru nedohraju a jestli to vede k něčemu tak radikálnímu u spousty hráčů, pak si myslím, že se jedná o jednu z nejpodstatnějších chyb, kterou v BioWare/EA při vývoji udělali. Při konstrukci rozhovoru v audiovizuálním díle s detailním pohledem na plus mínus realistický obličej je mimika naprosto klíčová narativní složka a zásadní výrazový prostředek. V Andromedě dochází ke klasické ludonarativní disonanci, kdy postava prožije emočně silný zážitek a na obličeji se to neprojeví = scenárista napíše že proběhne litý boj a postava po něm mluví o únavě vs. postava při rozhovoru nevypadá ani trochu unaveně. To opravdu je big deal... Ne že ne...
-
-
Ne to opravdu neni big deal. Za prve si ctes titulky ze ano, a za druhe samozrejme vis, ze koukas na hru ze ano, tim padem uz jenom proto je naprosto akceptovatelne, ze se postave na obliceji neprojevi, ze je unavena. Tak daleko jeste nejsme, nehlede na to, ze v Andromede ty postavy delaj sakra novy veci s tema svejma xichtama, cehoz si ale banda ublizenejch masovejch knedlicku nestihla vsimnout v tom svym zapalenym psani o SJW a podobnejch nesmyslech.
-
-
Si děláš kozy? Jak je teda možný, že třeba v ME1 to zvládli? A tobě přijde normální, že hlavní postavě kondolují, protože přišla před hodinou o tátu a ta postava se u toho usmívá, jak kdyby nešlo o tátu, ale hrnek kafe?
-
Za prve si samozřejmě titulky nečtu (a se mnou asi tak polovina angličtinou vládnoucí hráčské obce)
a za druhé samozřejmě vím, že starší a rozsáhlejší hry stejnou věc bez problémů zvládají, takže ano, tak daleko jsme...
-
-
-
Takze zaver clanku v skratke je "vyvoj hier je tazka praca, museli robit straaaasne vela veci a to, ze to nezvladli je vlastne OK a je chyba hracov, ktori na to poukazuju". Nezostava mi nez autorovi clanku popriat podobnu zhovievavost ked mu napr. zlyhaju brzdy v aute (vyroba a vyvoj auta je neskutocne narocna vec), zbori sa mu stena v byte (ani statika neni zadna sranda) alebo mu jeho banka omylom vyperie jeho ucet (oni tie IT systemy su taaak komplikovane)....
-
Nelíbí se mi jedna věc. U neznámých vývojářů by podobný animační chyby daly herní weby hře sežrat, ale jak se jedná o AAA titul a slavný studio, tak se to všemožně omlouvá, vysvětluje, hledají se jiný pozitiva a jakože to vlastně nakonec ani nevadí. To je pokrytectví jak prase tohlecto a tolerovat by se to právě mělo o to míň, že si právě něco takovýho dovolilo známý studio s miliardovým distributorem za zády. Prostě ojeb hráčů a snaha z toho vytřískat prachy, nic víc.
-
-
Naopak, mysilm si, ze u neznamych vyvojaru by mimiku nikdo neresil, vzhledem k tomu, ze se jedna o jednu z nejdrazsich casti vyvoje.
-
-
Tak samozřejmě tento článek zde na webu vůbec neměl vyjít, protože působí jako pěst na oko. Vypadá to, že web dostatečně neprodává kvality hry a tak musí přijít s dalšími vysvětleními, jak je vlastně hra skvělá a jak nikdo za nic nemůže.
Hra je hnusná, špatně udělaná a má dementní obsah i zápletku a selhali ne jen designéři, ale i animátoři a prostě celé studio, které tento paskvil vytvořilo. I kdyby totiž byla pravda, že za to kdoví kdo nemůže a já nevím co ještě, tak je tady stále skutečnost, že hra byla testována mnoha lidmi a nikomu nepřišlo divné, jak to celé vypadá. Nikomu nepřišlo divné, že se postavy skládají do sebe. Nikomu nepřišlo divné, že scénář působí dojmem, že ho psalo 5ti leté dítě, které ještě nemá dost vyvinutou fantazii na to, aby úvodní zápletka s nutností přistání na planetě se vyřešila vysláním sondy......nebo že si Hlavní hrdina po pádu na zem sám opraví uninástrojem sklo od helmy, ale pak, když je rozbité znova, to už nedokáže ani on, ani fotřík a tak vymyslí stupiditu o tom, že se fotr obětuje - hodina hraní dělí tyto dva paradoxy.....
Dále je potřeba poukázat na fakt, že kdyby šlo o nějaké zmršené algoritmy, byla by zmršená každá postava, jenže ona není. Zmršené jsou jen lidské a silně humanoidní postavy, zbytku ras se to moc netýká.
Samozřejmě je potřeba poukázat na fakt, že třeba Sara vypadala MNOHEM LÉPE před day one patchem, než po něm, jinými slovy, došlo k záměrnému zošklivení postavy.
Na všechna tato témata doporučuji toto video: https://www.youtube.com/watch?v=x2j5alJorxc
Zasmál jsem se jak dlouho ne a většina věcí je víc než pravda.
Bioware dělá ošklivé hry s ošklivými postavami záměrně, nebo jsou prostě tak neschopní, že to až není možné.
Na závěr taková otázka ze života běžného dělníka........za předpokladu, že za 12ti hodinovou šichnu při práci na CNC stroji vytvořím 1000 výrobků a všechny budou mít špatně vyvrtané otvory, bude za to moct, programátor CNC, nebo jeho obsluha? Správná odpověď je C - oba dva. takže snažit se obhájit vytvoření paskvilu, který je ve světě pro smích a svalovat vinu jeden na druhého je tak trošku ubohost. -
-
Opravit drobnou prasklinku asi nebude úplně to samé jako odnikud vykouzlit úplně nové hledí.
-
-
Ve skutecnosti bys neopravil ani tu malou prasklinu ... protoze pretlak ve skafandru ... ale ono to je jedno, protoze na jakoukoli logiku hernich svetu se kali dlouhodobe. Viz trebas novy "fallouty" ... kde si nakolene zbouchas z pojadernych odpadku plasmovy a laserovy zbrane ... ale strelnej prach nevyrobis.
-
Určitě ne, ale hodnotit se má výsledek nikoliv pouze snaha - zvláště, když za výsledek chci dostat zaplaceno. Pokud na to mám, budu práci dělat, ale pak ji mám dělat dobře. Nebo na to nemám a nebudu to dělat a tím pádem nic nezkazím. A nebo jsem Bioware, nemám na to, ale budu to dělat, protože když tomu dám přízvisko Mass Effect, najde se dost debilů, co si to koupí že.......
-
-
Jo, s tím já souhlasím. *3* Reagoval jsem na toto: "si Hlavní hrdina po pádu na zem sám opraví uninástrojem sklo od helmy, ale pak, když je rozbité znova, to už nedokáže ani on, ani fotřík".
-
-
jo aha *5* . No to je stejně jen kapka v moři.....
-
-
-
-
-
"v gigantických RPG projektech se spoustou vedlejších misí i postav je naprosto nemožné všechny animace vytvořit ručně"
Zaklínač 3 by rád na slovíčko... *7*
Nevytáhnu teď ten konkrétní redditovej thread; byl to některej z těch na /r/pcgaming, zabývající se bídou ME:A, kde animátor z CDProjektu vysvětloval, jak to dělali. Na animace mimiky se vůbec nepoužil mocap, pouze laserem nascanovaná maska obličeje. Všechny animace se dělaly ručně. -
-
ne
-
-
Z pohledu hráče:
Je mi zcela jedno proč to je blbě a co na to použili nebo nepoužili. Já to vidím následovně -> Je to AAA hra a dle toho stojí -> Očekávám od tahové věci určitou technickou kvalitu.
Ale zde: Je to tak podělané, že i ME 1 má lepší animace a hlavně normální xichty a ne tyhle zjevy jak z hororu. Jedna větší držka než druhá v tom jejich editoru. Takto snad vpadá člověk? Možná někde v Africe poté co na jeho obličej zaútočil hmyz...
A do toho se borci furt smějí a čumí jako kdyby seděli na 30cm kládě které není placatá.... Nemluvím o běhu a chůzi...
Tedy stojí to technicky za ho*no a ano, vadí to. Jestli to někdo chce přehlížet, tak to rovnou může čumět na černý monitor. Má to zdarma. A to zde bereme jen animace. Další věci ne. #politická_korektnost -
-
Bez a chuze je zcela v poradku, dokonce ty animace posouva na dalsi uroven.
-
Přesně tak nejde říct " nojo oni to opraví, příště bude lépe" nene musí se zasáhnout tvrdě a říct stop!
Jinak se zase ukáže že vyvojářům a vydavateli může projít cokoli. ( jako mikrotransakce)
Hlavně že tam narazily DENUVO! ( zřejmě už peníze jinak nezbily jinak si neumím představit proč to je horší než z rioku 2007 - ani PS2 nemělo u žádné hry legrační animace). -
Co s tím má co dělat politická korektnost?
Článek jen podotýkal, že není dobré si to vylévat na animátorech. Nebyl o tom, že to nevadí. -
-
"Co s tím má co dělat politická korektnost?"
Pokud se nepletu, tak se diverzitou týmu docela chlubili. A co to s tím může mít společného? (netrvrdím, že má, ale ten potenciál tam je). Hold je rozdíl mezi tím, když pesonální oddělení dostane zadání "najděte nám 6 co nejlepší grafiků Vemte ty s nejlepší zkušeností". A nebo když dostanou zadání ve stylu "Kvůli politické korektnosti potřebujeme do týmu bělocha, černocha, araba, inda, japonce a číňana. Dva muže, dvě ženy a zbylé dva nějaké trans identity. Minimálně jeden aby byl gay a jeden invalida. Pokud budou umět i dělat trochu grafiku, tím lépe.".
Ve vývojových deníčcích bohužel někdy tak kladli důrazi na to jak mají super multikulturní tým, že měl člověk pocit, že zkušenosti s animací byly podřadné a podle toho to dopadlo.
Politická korektnost je správná, pouze pokud se řeší neutrálně (ke všem přistupuješ stejně). Bohužel je to nyní tak oblíbené téma, že to mnozí přehánějí a paradoxně dělají přesně to, proti čemu bojují. Mít tým jen z býlých heterosexuální mužů, protože nesnášíš černochy a gaye a je úplně stejně špatné jako cpát do týmu černocha a gaye jen proto, že tam chceš mít od všeho trošku. Správné je vzít ty co práci udělají nejlépe. Bez ohledu na to, jak to zrovna padne. Ale to si dnes málokdo troufne -
Koukám, že lidem leží "politická korektnost" v žaludku natolik, že ji viděj úplně všude a boj proti ní ospravedlní i to nejzaslepenější ignorantsví.
-
-
Proboha, přemýšlím nad tím, kdo ty jsi asi zač. Diskutér nad tebou prohodil, že tady se mluví jen o problému animací a na úplně poslední řádek svého dlouhého postu uvedl jako příklad dalšího neduhu - politickou korektnost. Vysvětli, proč máš potřebu do toho vrtat a přihlouple to komentovat. Zvlášť, když na tu poznámku ani nikdo kromě tebe nereagoval.
-
-
Tak zrovna na to se z diskuzí na internetu moc přijít nedá... ale dekuju za zajem o moji personu.
Ano, mluví se o animacích, protože na to byl zaměřenej článek v reakci na to, co se děje.
Poslední řádek je pořád řádek, ale napsal taky "ano, vadí to" jako by to snad někdo popíral.
A to, že na to nikdo jinej neregoval, ze do toho vrtám... je co za sakra argument? Jak z minulyho rezimu. Byla to pitomost a lez, tak jsem na to reagoval.
Práci zdar! -
-
co je na týhle větě "#politická_korektnost" lživého, prosím?
-
Když se tu rozčiluješ, že lidem leží v žaludku politická korektnost, čekal bych, že se tady bude květnatě řešit. Ve skutečnosti to tady zmínil 1 člověk na posledním řádku svého půlstránkového příspěvku, na který jsi reagoval jen a ty a to ještě ublíženě. Nerozumím co ti pořád není jasné a proč píšeš "co je to sakra za argument" na zcela relevantní připomínku.
-
-
-
-
-
-
Ono většině lidí je jedno jestli za to všechno můžou animátoři, designéři nebo producenti. Lidi spíš řeknou, že za to může Bioware jako celek a mají pravdu. To potvrdil i článek. Ovšem po pětiletém vývoji mi přijde jako absurdní výmluva to svádět na nedostatek času. Zaklínač 3 se dělal 4 roky a jak tam vypadají obličeje a rozhovory a ať mi nikdo netvrdí, že ty hry nelze srovnávat. Lze *3*
-
počkať, na toto som už počul výraz... tuším damage control. už nie. nebaví ma odpúšťať veľkým AAA projektom chyby, ktoré si dnes nedovolia ani indie vývojári. dali sa na veľkú hru, veľkú značku, renomované štúdio (kašlem na fakt, že to dali "B" mančaftu, ich problém), gigantický vydavateľ = očakávam bezchybnú prácu.
vlastne to je jediné, čo vyčítam andromede. zaradila sa do šedého priemeru a priživuje sa na mene. škoda, hra to môže byť dobrá, uvidíme o rok-dva, keď bude celá vonku a na 100% odladená. aktuálne je priemerných titulov dosť a nestíham ani tých pár nadpriemerných, čo vyšlo v posledných mesiacoch. -
na ty jejich výmluvy můžu říct jediné Witcher 3....
ps. I vygenerované fonetické animace a generické mimické animace mohou vypadat v pohodě. viz. starší díly Mass Effect... Jediná pravda ohledně příšerností v MEA je ta, že na tom pracovali druhořadý vývojáři a nezvládnuli technologii... -
-
Souhlasím, že Witcher oproti tomu vypadá podstatně lépe, ale není třeba to zdůrazňovat pomilionté. Příšerností bych to určitě nenazýval a to jsem byl původně animacemi tak trošku znechucen. Nevím, jestli se takové názory zakládají jen na shlédnutí těch pár videí s nastříhanými rozhovory, kde se animace vážně příliš nepovedly, nicméně takových videí s kompilací nepovedených scén, animací a bugů jsou mraky i u Witchera. Respektive snad u každé hry, takže zase takovou vědu bych z toho nedělal, i když je to v dnešní době oblíbená kratochvíle. Za běžného chodu ty animace nevypadají o nic hůř, než v původní trilogii, možná o něco lépe, nicméně i tak je to na dnešní dobu na pováženou.
-
-
tak já zrovna hraju me3, a hrál jsem asi 8 hodin andromedu, a můžu tě ujistit, že animace v andromedě vypadaj mnohem hůř než v me3
-
-
Já Andromedu hraju už přes 30 hodin a můžu tě ujistit, že animace obličejů je ten nejmenší problém. *1*
-
-
-
-
Takze vlastne vinikem je EA a Bioware kteri nez aby produkt odlozili a vydali v dostatecne kvalite maji hrace za blbce a radsi vydaji polotovar.
-
-
No, nevím... Dělali to "5" let. Kolik času navíc by potřebovali aby byli schopný vytvořit pořádnou hru? Jsou to prostě amatéři.
-
Ty ses taky polotovar. Vzdycky se musim smat kdyz tohle slovo nekdo pouziva s naprosto normalne dohratelnou hrou, trpici par naprosto akceptovatelnymi problemy.
-