Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Miichaell

    Je vtipný, jak většina z redaktorů vlastně říká, že celý koncept, co zvolili hlavně poslední dvě Assassin's Creed hry (bylo to tam už dříve, ale ne v takové míře) a vesměs všechny další hry od Ubi, je k uzoufání nudný a ani kvůli tomu ty hry nechcete hrát, ale v recenzích pak dostávají vysoká hodnocení hodná špičkových her. Což bohužel (jakožto fanoušek série AC) musím říct, už dávno nejsou. Minimálně Odyssey sérii sestřelilo (po celkem nadprůměrném Origins) pod průměr zdatně konkurovat třetímu dílu.

    Velikost herního světa, ve kterém vlastně nic není a celé je to jen neodůvodněná kulisa, je příšerná. V kombinaci s rozbitou hratelností, která naprosto nerespektuje, co sama požaduje, je to zničující. Pak mrzí, když člověk vidí, kolik muselo dát grafikům práce to vše vytvořit (aby to pak někdo završil naprosto odpornými postavami). Ale to by bylo na dlouhé povídání. Hlavní je, že Valhalla bude ještě větší! No není to super? Já myslím, že už teď je to aspoň na 8/10, no ne? :)

    • Thanquol

      Eh. Já Teda Odysey miluji a těším na Vikingy. (Predpovidal jsem si je již s Rogue, pak jsem si byl jen jistější.) 

      Nehrál jsem Odyssey sice 12 hodin v kuse jak dežo, ale když jsem měl chuť zabodat Athéňany, potopit pár lodí, či  povrazdil pár cultistu, infiltrovat na rychlost pevnost.. Tak jsem to zapínál pravidelně na 2-4 hodiny denně, třeba 1-2 měsíce. 🤔

      Atlantidu jsem ještě nehrál thou 

    • Jack1947

      Syndicate

      Tady už začal být grind s pleněním nepřátelských základen a to už mě začínalo štvát, i proto že se mi to na slabší grafice sekalo.

    • Nadprůměrném Origins? On jako vážně existuje člověk, pro kterého to nebyla po 6 a více hodinách gameplaye naprosto zoufalá a nudná hra? 


      • Miichaell

        Origins nebylo přehnaně velké. Dalo se prolézt relativně bez toho, že by člověka s.alo, že než se dostane za měsíc na druhý konec mapy, nebude už absolutně tušit, co bylo na tom prvním. Dalo se hrát jako Assassin's Creed - vidím nepřítele a můžu ho zabít tiše, pak dalšího dle plánu a hezky efektně vyřadit celý tábor. Levely tu byly, bylo to docela otravné, ale odpovídaly. Tedy se nestalo, že nepřítel s levelem 48 by nešel zabít čepelí, když já jsem 53. Se slušným vybavením a schopnostmi se dalo naopak zabít i silnějšího. Takže šlo hrát potichu a plánovat. Sběr surovin měl nějaký smysl, bylo jich více druhů a šly získávat různě. Souboje dle mého názoru byly taktičtější díky štítu a menšímu množství naprosto přestřelených, nereálných schopností. Průzkumy pyramid a hrobek vedly občas k zajímavému vybavení. Bitvy s titány byly parádní. DLC Hiden Ones bylo super a mnohem lépe příběhově zvládnuté než hlavní hra.

        K minusům. Faktem je, že Aya byla totální otravná k.áva, co mě vytáčela kdykoli se objevila na scéně. Příběh stál za prd, založení Skrytých bylo nemastné a neslané s naprosto nevyužitým potenciálem a pouhými náznaky. O historických osobnostech nemluvě. Nebyla možnost "stavět" si svou zbroj. Druhé DLC bylo jedno z nejhorších, co jsem ve hrách viděl. Naprosto nevyužitý potenciál opět.

        Ve zkratce co udělalo Odyssey (bylo toho hodně, bohužel) - zvětšilo brutálně mapu, aniž by ji adekvátně zaplnilo, zabilo soubojové mechaniky (zejména ty stealth), znasobilo množství a zvětšilo nepřátelské pevnosti a tábory, z divného příběhu bez uspokojivého konce udělalo více méně divných příběhů, některé dokonce s méně divnými konci. Přidalo dialogy, čímž rozbilo zbytek filmovosti cutscén, co hra ještě měla a nahradilo toporným ksichtěním ošklivých panáků, jež byly vydávány za hlavní postavy (Ubisoft opravdu neumí postavy ve všech ohledech, kdo udělal Ezia a zaporáka ve FarCry 3 by měl školit zbytek Ubi) - o 5 let starší Black Flag má postavy +- na stejné úrovni (ale mnohem zajímavější), o detailnosti postav v Unity raději pomlčet, protože to by bylo akorát k pláči. Rozhodování bylo občas zajímavé, v pár úkolech na něm opravdu záleželo, bohužel ve zbylých 90% to bylo jen na oko. Opět se vrátilo "stavění" zbroje. Crafting byl osekaný, nezajímavý. Hrobky byly o ničem, nic pořádného v nich nebylo. DLC byla slušná a konečně poskytla trochu rozumný příběh. Co se týče lodě celkově došlo k ořezání mechanik z Black Flag a ještě většímu příklonu k arkádě. Plout ani bojovat mě tady opravdu nebavilo, výjevy na moře i souboje byly v Black Flag na úplně jiné úrovni (ověřeno, hrál jsem znovu na Switchi). A dalo by se pokračovat. Nejhorší ale bylo zprasení soubojových mechanik a na tom stojících herních principů.

      • yeniczek

        Asi nás bude dost :)

  • KIMCID

    Hraji od roku 1984-5 a byly doby kdy byl hlavně čas a her málo. Teď vychází tolik titulů najednou co mě zajímá, že prostě není možnost vše dohrát.A navíc v 45 letech už mám také jiné povinnosti a zájmy.

    • Jack1947

      Klasické výmluvy ;)

      • KIMCID

        Máš děti,práci a nějaké jiné zájmy než hry?

        • Jack1947

          Už bylo vysvětleno že kdo má nějakou zábavu čas si vždy udělá.

          • KIMCID

            To nikdy vysvětleno nebylo.

  • KronosDeret

    Poslední dva assassiny jsem dotáhnul do příběhového konce, ale občas to drhlo. Kolikátý je tohle tábor vojáků nebo lovců nebo kultistů? Kolikátá pevnost? Kolikátý agent Kosmu? Kolikátý předmět do kolikáté zlaté sady zbroje. Dovedl jsem Alexia domů do rodné Sparty, k večeři se sestrou a matkou. Masová vražedkyně zachránila duši masového vraha a tím pro mě Odysea skončila. Vic jak půl obsahu hry nikdy nedotčeno, Atlantyda ponachána svému osudu. Je to absurdní herní design a doufám, že vymře.

    • Já musím říct, že ač chronický nedhorávač mám s AC:O dost velkou trpělivost a stále si užívám prolézání lokací. Je to sice na jedno brdo, ale na většině míst jsem fyzicky byl a to ten zážitek posune úplně jinam. Když poprvé vlezete třeba do Delf nebo Olympie a dokážete se tam orientovat hned, protože ty budovy jsou přesně tam co ruiny, které jste prolézal a kocháte se tím jak to asi mohlo vypada posouvá zážitek úplně jinam než kdybych to hrál bez vazby na vymodelovaný svět, který je mimochodem velmi povedený. Jediná škoda, že discovery tour není lokalizována. Je tam spousta detailů, které neznalému mohou uniknout - třeba rampy mezi Korintem a Istmii, kudy přetahovali lodě, když ještě nebyl průplav. Asklepiova svatyně v Epidauru, kde jsou na zdech hliněné oběti ve tvaru končetin nebo jiných částí těla, se kterými měl dotyčný problém a potřeboval léčení od bohů. Jen je škoda, že do toho zase zasahuje dnešní "moderní" společnost, pro kterou jsou určité historické věci nekorektní. Třeba v té svatyni bylo i hodně obětí, které souvisely s plodností, ale ve hře radši nejsou. Nebo atleti na Olympiadě byli nazí.

  • Nejvíc se asi ztotožňuju s Vaškem. Přijde něco nového a to co je rozehrané jde na druhou kolej a než se to opět dostane na řadu, tak už ztrácím vazbu na daný save a progress v něm, takže následuje New Game, jenže víme jak to dopadne, zase po nějaké době přijde nová hra nebo jen nálada na něco jiného a je zle.

    Ještě bych doplnil, že mám rád mody a většinou se dostanu do situace, že hraju, přidávám mody, pak nějakou dobu trávím pomalu víc času vybíráním a stahováním modů až si hru totálně rozbiju a odložím nedhranou. Až zase třeba po půl roce, ale to už je 1/2 modu nefunkčních, tak nastane unsubcribe všeho a vybírání nových aktualizovaných modů a přidávm je postupně dokud si to zase nerozbiju :(

    Další problém mám u strategií, kdy jakmile v kampani třeba v polovině odemknu všechno a všechno vyzkouším, tak už většinou rychle omrzí další postup, kdy už kromě příběhu nic nového není.

    • Mám to stejně tolik her a tak málo času. Navíc k tomu mám ještě plnou skříň deskovek a ty se také snažím nezanedbávat.

      Ještě mám hendikep v tom že 75% času mám k dispozici jen NTB a na iGPU spousta her moc hratelná není. Takže hraju třeba 2 dny na desktopu a pak se ke hře měsíc nedostanu a je to zralé na new game...

  • KrPa

    Hral jsem jen W3, prvni mapa byla fakt nuda, ale tak nejak pribehove zapadala k zaklinaci (byl to mysleno jaku uvod pro nehrace predchozich zaklinacu), hlavni pribeh byl pak super, pruzkum mapy (otazniky) bylo nuda (skelige bylo primo utrpeni na lodi), vedlejsi ukoly byly dobre, co se tyce datadisku, srdce melo asi nejlepsi ukoly ze vsech (pribeh ale slabsi), o vine byly ukoly uz slabsi, tam to aspon zachranoval pribeh, od stavby vinice jsem cekal tak trochu vice (stejne zklamani jako v 1. pilarech).


    no na KC:D je lina ligi, opravdu to byla prvni hra, kterou sem chtel po 5h odinstalovat kvuli nesmyslne tezkemu boji, ale nakonec sem to vydrzel, hlavni pribeh je super, dlc pridavaji ruzne a zajimave novinky, vedlejsi ukoly taky ujdou, no aktivity byla otresna nuda

  • spoock

    Ja jsem zjistil, ze jsem tak pohodlny, ze si opravdu peclive vybiram openworldy, ktere me budou bavit. Osobne nejmin problemu mam s Rockstarem, kde se jeho hry davkuji velice dobre, bez ohledu na to, ze hra jako takova je strasne linearni. RdR muze byt sebedelsi, ale stejne to dohraju. 

    S Adamem souhlasim, ze nektere hry jsou zbytecne natahovane, v God of War je jista pasaz, kterou klidne mohli zkratit, ale uprimne az tak medove to zase nebylo. Dohral jsem to a pak jsem to loni dojel jeste jednou.


    Kez by bylo vic her ala The Last of Us 2. Silne pribehove v otevrenejsich lokacich s obcasnymi koridory.

  • Jack1947

    Natažené hry hlavně poslední díl Assassins creed Odyssey který, jasně člověk tam ztratí moře času jenom plněním nepovinejch úkolů a aby smočil :D ale na druhou stranu se neposune v příběhu a protože nepovinné mise jsou potřeba kvůli zvyšování levelu tak je v začarovaném kruhu... potom ještě to ubijejicí cestování hodiny na další neprozkoumané ostrovy, prostě zbytečnej baLAST  a uměle natažená herní doba... pochopím to s odřenýma ušima v Division 2 kde je to hlavní nápln ale Assassins creed by se bez toho obešel... hrozně ztrácí čas je to zábavné ale člověk by příběh dojel do 30hodin možná 15-20

    Opravdu je potřeba aby hry se tak nechutně natahovali a člůověk se nutil přímo/nepřímo do vedlejší aktivit... vzpomenme na První a hlavně druhý díl ono I Black flag bylo dobré ( Rogue neméně) chce to více lineární příběh na nepovinou misi si člověk nevzpomene ale postavy a jejich příběhy si bude pamatovat i několik let po vydání🙂

    • tak zrovna první AC jsem před pár dny rozehrál a byl to strašný zážitek. Je vidět, že si člověk pamatuje hlavně to dobré - na svou dobu velmi slušná možnost pohybu - hlavně vertikálně a parádní grafika (tu už odvál čas), nicméně růžové brýle mi docela brzo spadly. Jediná náplň je vylez na rozhlednu, tím se odhalí 1-2 mise v okolí. Rozhleden je 8-10 na čtvrť, 8x osvobodit místního civilistu, 1x sednou na lavičku a poslouchat, 1x chvíli poslouchat, pak pomalu sledovat člověka a v temné uličce mu dát na budku, 1x poslouchat a pak okrást někoho a tohle všechno 9x (3 města 3 čtvrti). Občas eskorta s bitkou, později úkoly na čas - trasa z vlajek, zabití X vojáků nebo zničení stánků a to je celé. Po tom všem už se člověk ani nijak netěší na závěrečnou misi v každé čtvrti - navíc nepřeskočitelné a dlouhé cutsceny jsou super nápad, když se po splněné misi vracíte do brlohu a na střechách vám "ujede" noha...  Do toho na PC hodně krkolomné ovládání, které je strašně nepřesné. Souboje jsou zvláštní, že někdy bez problémů likviduju zástupy a pak zase nejsem schopný vykrýt skoro nic. Stealth mechanika je příšerná, navíc mne zaskočila nutnost se vždy schovat na pár vteřin do kupky sena nebo jiného úkrytu, bez toho hledanost prostě nezmizí. Z menu dýchá konzolovitost, kdy se počítá s tím, že se konzole prostě vypne a tak se na vypínací tlačítko dostanete asi po 4 různých loading obrazovkách - alt+f4 byla po chvíli jistota. Ono i dostat se do hry - nejprve se načte profil, pak animus a pak až "uložená" hra, kdy vás to navíc stejně dá do brlohu a ne tam kde se to uložilo. Zkrátka dostal jsem se do 2/3 a pak už to vzdal. Oproti tomu je Origins nebo Odyssey zlatá hra. A to jsem si to ještě před pár dny nemyslel. Paměť je zrádná.

      • Jack1947

        Kecy, Assassins creed 1 nebyla pecka byla to nová hra a hlavně to měl původně být spinoff Prince of persia ( ten ale zrušili) konzolovité protože vyšlo na konzoli ještě kjako Launch titul... ne ne Odyssey už je nastavovaná kaše sice zábavná místama ale ve finále člověk utratí fůru času a nikam se neposune nic ho neobohatí Příběh se nezmění, jenom uteče více času tot vše ;)

        AC - Black flag bylo čistě lineární a jediné co se tam dělalo navíc věze a sbírání pokladů ale to mě vždy bavilo. To nemá s nostalgií tolik společného prostě rozežranost ztbytečně natáhnuté hry a pak to taky zlomek lidí do hraje.

        Navíc když jsme u Prince Assassins creed v mnohých věcech selhává ( soubojový systém, platformy i dyž se to dá chápat byla to lineární série beztak)

  • Ony ty první tři díly Gears nebyly úplně bez emotivních chvilek. Scéna, co se odehrává potom, co zachráníte Taie z mučící komory, se mnou teda solidně hnula.

  • Bullseye671

    Já si koupil PS a nemůžu dohrát spoustu oceňovaných klasik kvůli QTE. Když moje postava propadne v cutscéně třikrát střechou a já musím zmáčknout čtvereček nebo trojúhelník ve správný čas, abych neumřel, tak končím já, hra, i moje nadšení pro konzole.

    • Thanquol

      Ve které exkluzivite nedáš XVDO?  Me to přijde max jednou za hru, takové super HC, jinak spíš tak na pokoukanou. 

      Pamatuji Ve Spidermanovi scéna s jeřábem byla zbytečnej kulodrt. Jinak asi žádný silný  zážitek již nepamatuji. 

      Takovej Android myslím má kratší okna pro zmáčknutí klávesy, ale nezmacknes, tak ti to dá Jinej outcome, ne že bys to nedohrál. Což je zde z určitého pohledu win-win provedení. 

      • Bullseye671

        Ty dvě zmíněné hry jsem ještě nezkoušel, ale problém jsem měl konkrétně u prvního Uncharted, při finálním souboji jsem doslova zuřil.

        • Thanquol

          Joo uncharted. Tam nepamatuji XVDO, ale umřelo se sem tam myslím. Jinak takovej prijemnej tunylek. (: nový lidi/postavy a Začal jsem se chtít oblikat jak Nathan... 🤷‍♂️😁


  • Houdini

    Práve pred pár dňami som presne nad touto témou premýšľal. U mňa sú tie dôvody rovnaké ako spomínajú v podstate všetci najviac ale Adam, Patrik a Vašek - tam to mám rovnako vrátane spomínaných výnimiek ako Phantom Pain a Witcher 3. Často je to problém práve Open Worldov, ktoré extrémne zahltia. Jasné niekto si môže povedať, veď nemusíš ísť pozrieť ten otázniček alebo vedľajší quest, ale ak dopredu človek nevie či o niečo neprichádza tak to proste preskúma. Witcher a Phantom Pain sú práve príkladom mega rozsiahlich hier, ktoré to robia správne, AC naopak (aj keď je to dobrá séria, ale vždy som mal problém s dohrávaním).

    Z toho čo v článku spomenuté nebolo ma ešte odradzuje dlhý loading prípadne mnoho drobností, ktoré zbytočne žerú čas napr. komplikovaný inventár, stlač 5x rôzne tlačitko a vyčkaj 2x loading než sa dostaneš do hry/z hry atď.- keď nemám moc času a chcem si na chvilku hru zapnúť tak to odradí. Poprípade ak je strašne pomalý progres, či už príbehový alebo vývoj postavy. Napr. hrám 2-3 hodiny a na konci zistím, že som sa vlastne nikam neposunul len som sa motal hore dole, backtrackoval atd (tu je zas výnimka RDR2 - aj keď som ju ešte nedohral a dávam si pauzy :D )

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit