Přejít na výpis diskuzí
Crawford: „Kickstarter se změnil, je to marketingový kanál“
27.8.2012 | Aleš Smutný
49 příspěvků
-
Takže abych to nějak shrnul: Crawfordův polovědeckej projekt neoslovil dost lidí na to, aby se zaplatil, a protože se na Kickstarteru v poslední době objevilo několik herních projektů, který dokázaly
vydělatnashromáždit hodně peněz, Crawford se cítí ublíženě a viní z toho změnu Kickstarterovýho prostředí.
Zjevně si myslí, že v době před Fargem a Schafferem, kdy znalo Kickstarter zhruba 1/10 lidí, by byl úspěšnější. Nic jinýho než zhrzený fňukání v tom fakt nevidim. -
-
Nemyslím, že u Crawforda by to bylo fňukání. On je dlouhodobě mimo realitu a věří ideálům, který jsou z jeho pohledu nezdolný. Ten projekt byl zoufalej, o tom žádná, navíc požadoval dost zběsilý peníze na něco, co už v podstatě běželo (a vypadalo to pro 99% uživatelů nepoužitelně), ale on si to teď zase přebírá tím svým analytickým, ale naneštěstí už příliš vyšinutým pohledem na věc - kterej navíc tu proměnu Kickstarteru z části trefuje.
Na každej pád by na Balance of the Planet (v týhle formě) nesehnal prachy nikde, to je jasný. -
-
"On je dlouhodobě mimo realitu a věří ideálům, který jsou z jeho pohledu nezdolný."
Říká Lukáš Grygar, největší hipík mezi videoherními recenzenty v dějinách lidstva... -
-
Říká otravný troll, který málo kdy napíše něco podstatného k diskusi a nikdo ho nemá rád... Ano, a takhle by se dalo pokračovat :)...
-
-
V tom případě v pořádku.
Jistě víš, že je rád taky podotýkám na věci, co mi připadají úsměvné. *4* -
-
Rikej imho, ale stejne ti to nepomuze. Lidi jsou stadni a vadi jim, ze ma nekdo nestadni nazory.
-
Problém většiny zdejších expertů je, že nechápou význam spojení "podle mě"/"můj názor je..."/"řekl bych"/"z mého pohledu"... Můj názor prezentovaný na Games.cz není ničím víc než mým názorem prezentovaným na Games.cz. *3*
-
-
Jak souvisí tento tvůj pohled na moji osobu s tím, co jsem napsal?
Narážím na to, že člověk, který je podle mě mimo realitu, se trefuje do někoho jiného, protože je podle něj mimo realitu... Což je dle mého tak trochu paradox. *3* -
-
To Ringwraith: Určitě mu to nikdo nebere... Jen podotýkám, že mi to připadá úsměvné.
-
"Zloděj křičí chyťte zloděje."
A osobně s přisuzovaným významem tohoto rčení nesouhlasím.
Ten druhý je zloděj a je jedno kdo to křičí.
Lukáš Grygar může být mimo realitu, to si nedovolím soudit, ale i kdyby fakt byl, tak mu to nebere právo říkat to o Crawfordovi. -
Myslim. Ježíš měl na tohle dobrou hlášku: "Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra, ale trám ve vlastním oku nevidíš? Vytáhni trám z vlastního oka a prohlédneš. Pak můžeš vyjmout třísku z oka svého bratra". Tím kdyby se lidi řídili, to by bylo hej... Zvlášť Trollové :)
-
Když myslíš... *3*
-
A ten paradox "mimo realitu" jsi povýšil ještě o jeden stupeň dál...
-
-
-
-
-
-
Nevim kdo soudny by se skladal na 150k dolaru pro par pochybnych soupatek pro nastaveni zdaneni a nejakou "simulaci" na pozadi, kterou autor poklada za spravnou. *7* Jeho simulacni skript (a ne hra) ma sice uslechtilou myslenku, ale provedeni je zalostne.
Svuj projekt (vazneho razeni) prezentuje stylem detskeho vecernicku jako by to byla zabava k popukani, ale cilovou skupinou sponzoru jsou vyssi vrstvy (money) s nejakym environmentalnim citenim, pro ktere naopak neposkytuje zadne relevantni informace (jak je simulace presna, jak funguje, kam konkretne to bude distribuovat a jestli o to nekdo bude mit vubec zajem, atd.). Tak nevim.. *7*
Tezko si predstavit, ze nekdo bude celej odvarenej menit X-krat par soupatek, pokazde mu to vyblije jine grafy a on se bude tetelit blahem "jak najednou vi, jak zachranit planetu" (ovsem jen podle koleji, ktere nalajnoval Mr. Crawford).. *1* -
-
Vystihol si to presne.
-
-
No tak jeho projekt hodnotit nebudu. Ale myslím, že má, minimálně částečně, pravdu. Obří úspěch Double Fine získal kickstarteru obrovskou popularitu (na kolika herních webech se o něm pravidelně psalo před tím? A kolikrát teď člověk o kickstarteru a novinkách na něm čte teď). No a větší publikum a sledovanost "bohužel" přitáhlo i jinou nabídku. Osobně mi přijde, že spousta z projektů by se uživila normálně. Ale že autoři prostě nyní kickstarter vyloženě zneužívají jako reklamní plochu, kde za vylepení reklamy ještě dostanou zaplaceno.
-
Příspěvek obsahuje zakázané slovo (k)anál !
-
-
-
No ty se zapíšeš do análů historie jako extra vtipálek.
-
-
Osobně si tedy myslím, že ho nikdo nezafinancoval, protože prezentace jeho projektu je přinejmenším tragická. A ani není moc o čem diskutovat, ona skutečně tragická je. A projekt samotný mi taky nějak převratný nepřijde. Těch 13k $ bych téměř označil za úspěch...
-
Podle me je to hlavne o tom, jak dokazi autori tu svoji hru "prodat". Kdyz to neumi, tak maji smulu, kdyz to umi, tak budou mit uspech i kdyz je to je neco noveho - viz CastleStory, ktere neni remakem niceho a nejblize ma tak k Minecraftu a i od toho je pekne daleko. Taky tam ukazali demo, ale bylo natolik poutave, ze se to uchytilo.
-
-
přesně tak, je to o přístupu a když prachy nezískal tak to asi o něčem svědčí. Klukům z Kanady to přeju, už se těšim až to vyjde.
-
-
A jak se v článku zmiňuje, že se kickstarter stal marketingovým a distribučním kanálem pro ty reinkarnace starých her, to je dáno prostě tím, že to lidi chtějí. Je tu spousta hráčů, kteří jsou nespokojení se současnou produkcí a radši by tradiční a hardcore pokračování starých her, než co jim servíruje EA např. A kickstarter je k tomu dokonalý. Podle mě ta první vlna, kterou způsobil Tim splaskne, až vyjdou všechny nyní avizované hry. A pak už zbude to širší povědomí o kickstarteru a lidi se budou víc dívat i po těch jiných věcech. I když se může zdát, že velká jména nyní berou prostředky těm malým neznámým, tak za čas na tom určitě vydělají všichni, protože ten hlad po hardcore retru tu nebude pořád.
-
Čusek všichni;) Víceméně souhlasím s tím, co je v článku napsané. Na druhou stranu pan Crawford, jak se říká, objevil Ameriku (ironie). Je to v celku logické co se z Kickstarteru stalo. Ne nadarmo velké společnosti utrácejí desítky miliónů za marketing. Je to prostě síla, která hýbe davem. Zmínka o demu, které působí "nedodělaně" je taky úsměvná a opravdu trefná:) Demo s chybami určitě nezaujme tak, jako krásné artworky a zvučné marketingové věty:) Tímto se omluvám, ale musím se vrátit k Oujéé... Důvod proč šli s touto konzolí na kickstarter je dle mého názoru ten, že by v životě nesehnali investora. Když totiž jdete za investorem, tak musíte mít solidní business plán, pokud nechcete aby s vámi nevyrazil dveře. Takový business plán obsahuje finanční nároky na realizaci projektu, jasně dané milníky (milestones), analýza konkurence, analýza trhu, přesný plán jak bude daný projekt vydělávat, možná rizika ... a mohl bych pokračovat:) Na kickstarteru 90% věcí nemusíte dokládat, tak jako by jste museli profesionálovi, který se pohybuje ve světě investic. Stačí když umíte udělat krásné video jak je všechno super a vyhypovat to do výšin krásnými sliby. Větou "Vítáme hackery" by jste u investora určitě neuspěli ( a jak trefně poukázal v jednom podcastu Petr Poláček, tak na Androidu nemusíte ani hackovat aby jste pirátili:)). Kickstarter je super věc a já osobně mám důvěru ve Farga i Schafera a další projekty. A mrzí mě, že v článku zmíněný projekt neuspěje. Ale hold Kickstarter reflektuje to, co chce "stádo". Není to smutné, je to realita. Osobně si ale myslím, že v případě Oujéé se nechal dav až moc strhnout a ta konzole nemůže po "byznys" stránce fungovat ( určitě ne s přístupem "Vítáme hackery"). Osobně jsem zvědavej jak bude Kickstarter vypadat za 2 roky.
-
Pěkný článek, dík za něj.
-
a) No shit, Sherlock
b) Simulace světa je nemožná, takže z toho čpěla jedině (anti)ekoagitka nebo něco, co má nulovou výpovědní hodnotu. -
-
Presna simulace pocasí je take nemozna a presto se dari na zaklade castecne simulace docela dobre predpovidat pocasi.
-
-
ano. tyhle simulace běhají na zastaralých stolních PC, která vytěžují sotva z jednoho procenta (přitom simulace vzdušných proudů v závislosti na energetických příjmech a výdajích a na chemickém složení atmosféry představují zlomek simulování planety) Oh wait!
-
-
To, že úplná simulace něčeho není možná, neznamená, že má daný model nulovou výpovědní hodnotu. Když se podaří zahrnout ty nejdůležitější vztahy a vstupy z hlediska toho, co chceme zkoumat, tak výsledné chování té simulace může přinést zajímavé odpovědi (i když třeba nepřinese přesná čísla). To jen tak obecně, tím neříkám nic o kvalitě Crawfordova projektu.
"Essentially, all models are wrong, but some are useful" http://en.wikiquote.org/wiki/George_E._P._Box -
-
"Essentially, all models are wrong, but some are useful" - Pod tuto větu by se dala shrnout celá vědecká tradice.
-
-
Fundamentální zákon vědeckosti je dle mého: "Pouze ta teorie, kterou je možné podrobit falsifikaci, tedy vystavit ji možnosti vyvrácení, je vědecká, tím větší hodnotu má pro vědu."
-
-
Neřekl bych že jen dle tvého, ale dle názoru každého, kdo má všech pět pohromadě. Poprvé přišel s tezí falzifikace K. Popper, který ho postavil k protikladu k principu verifikace.
Člověku se až dělá nevolno při pomyšlení, že vedle takto střízlivých a pokrokových úvah existují na světě primitivové, kteří jsou schopni vraždit např. ze svého náboženského "přesvědčení"... -
-
Počet lidí kteří jsou schopni vraždit na vědecké bázi imho směle dohání "náboženské primitivy."
-
-
-
-
-