Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Čecháčci zůstávají skeptičtí, zatímco naivkové z okolního světa štrádují dopředu. Zůstaňme ustrašení a opatrní mí bratři, neboť mi češi dobře víme, že není na světě nic strašnějšího než se zmýlit a potom se cítit trapně.
  • hral jsem s vfx1 a zaostrenineni problem..
  • dira
    Vyšší rozlišení? Vzhledem k vzdálenosti je dané rozlišení naopak obrovské (existují dlouho podobné brýle, sice ne k tomuto účelu a při zlomkovém rozlišení žádné kostičky a naopak u verze z vyšším rozlišením (myslím 800*600 menší měla vga 640*480) sem cítil závratě. dané brýle ovšem sloužili k 2d přenosům a byli spíše filmového zaměření (v autobuse se člověk cejtil jak v imaxu :D ).

    Na druhou stranu, brýle mi nepřijdou jako cesta, skrze by herní svět měl směřovat, ale takovéto brýle si nakrásno dokážu představit v kombinaci s výkonými smartphony jako vychytavku pro AR (něco alá google glass, jen kdyby to bylo schopné pokrýt celé zorné pole a přehrávat do něj prostředí a jen do něj doplňovat :o) )

    Ale to už jsem utek od tématu :o)
  • MickeyMutant
    Právě proto, že jsem to v životě neměl na očích, jsem doufal, že mi někdo vysvětlí, jak Oculus může fungovat. Odpověď, jako je ta od tebe, mi ale moc nepomůže. Psal jsem jasně, že se na to dívám z čistě laického pohledu. Když njn napsal, že lidské oči mají problém zaostřit na vzdálenost do 10 cm, tak jsem s ním souhlasil, protože to je fakt.
  • ty si taky peknej rizek =) nuti ho snad nekdo? A ty tvoje rozumy pred tim, to je taky dobry. V zivote si to nemel na ocich ale uz rozumujes jak je to rozliseni spatny a oko na tak malou vzdalenost nemuze zaostrit a podobne. Experte. Budes prekvapen ale de to.
  • MickeyMutant
    Já ho chápu, proč by měl platit za něco, čemu nevěří. To by měl jako z lásky individuálně sponzorovat světový technologický vývoj?
  • - prototypy sa predvadzali na niekolkych vystavach, reakcie relevantnych medii su na stranke kickstarteru a viacmenej sa zhoduju, ze nikdy nic take pred ocami nemali
    - kicstarterovska cesta s podporou "celebrit" v obore mi pride najlepsia - hype je obrovsky a podpora vysoka (1M$ a 28 do konca)
    - kritizovat technicke specky mi pride zcestne, pretoze produkty, ktorych cielom je skutocna VR su pre bezneho spotrebitela nedostupne
    - 90 stupnovy FOV a ultra-low-lag tracking za <300$ nema konkurenciu
    - vysledny produkt by mal mat 1080p (teda 960 x 1080 na oko)
    - myslim, ze bolo len otazkou casu, kedy sa na trh dostane nova firma priamo z garaze (to luckey palmer je), kedze zavedeni vyrobcovia sa v tejto oblasti spravali extremne zdrzanlivo a nesnazili sa vyvinut nic pre realny VR gaming, aj ked technologie su dostupne a relativne lacne (zoberme si ze Palmerov goal bol 250k$). zostavalo par hi-tech spolocnosti, ktore vyvijali HMD pre vedecke a vojenske ucely, ale na tieto produkty by bezny spotrebitel nedosiahol. hodnotu na tomto Science@Military trhu povazujem preto za miernu bublinu a prave Palmer sa rozhodol ju konecne znicit!

    - a tak ako clovek, ktory na pouzitelne VR caka od desiatich rokov, ked zhliadok travnikara, mozem len povedat, ze ma maju, 330 odislo a ja sa nemozem dockat tohtorocnych vianoc :)
  • neni lepsi, kdyz mas obraz primo pred sebou i kdyz otocis hlavou jako kouka na nej sejdrem =)
  • jesteze nejsou na tech tvych 5 eur od tebe odkazani =)
    http://www.kickstarter.com/projects/1523379957/oculus-rift-step-into-the-game

    "Pokial nebude uhol nad 200 a rozlíšenie aspoň 2560x1600 tak do toho odmietam investovať."
    to jako bys rekl, ze pokud 10-lety kluk neudela 100m hned pod 10 sekund tak nemusi dal vubec sportovat.
    kdyby vsichni uvazovali jako ty tak tu jeste mame monitory s rozlisenim 320 x 200, protoze by si investori rekli, ze dokud hned po 320 x 200 nekdo neprijde s technologii minimalne 2560 x 1600 tak do ty doby neda do toho ani $
    Krucek po krucku tak to jde po celou dobu ve vyvoji technologii. Taky vyrostes, neboj se.
  • "Jak to tu Fury muže vidět?" Otáčí hlavou.. "To je únavné.."
  • DangerousDave
    jasné že je to málo a 110 stupňový uhol je proste furt mizerný a hrač s ním nikdy nebude mať pocit, že ho obraz pohlcuje. Pokial nebude uhol nad 200 a rozlíšenie aspoň 2560x1600 tak do toho odmietam investovať.
  • Oprava - http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9kBMscW_dVg#t=404s
  • Naprosto souhlasím, dle mého názoru nejlepší skeč - http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9kBMscW_dVg#t=403s
  • MickeyMutant
    To zaostřování na tak malou vzdálenost je pro mne taky hádanka.
  • MickeyMutant
    Jo, to je mi jasný, ale jestli pohyb hlavy slouží k rozhlížení jako v reálu a je nezávislý na rukou, tak si to rychlé otáčení nějak nedokážu představit.
  • MickeyMutant
    Ano, ta plocha je malá, ale je tak blízko, že zabírá pozorovací úhel asi 90x63 stupňů. To odpovídá přibližně tomu, jako bys na svůj displej (pokud máš 24palcový panel) koukal ze vzdálenosti kolem 25 cm. A to pak asi bude těch 640 pixelů vidět až nepříjemně dobře. Nevím, člověk by to nejspíš musel vyzkoušet, ale připadá mi to nedostatečné.
  • Miluju Jamesova videa...je to génius. Pokaždé bych si mohl "urvat držku" :-DDD
  • Já bych řekl, že pokud bude display pro jedno oko mít rozlišní 640x480 na malou plochu, tak to podle mě nebude tak hrozný. Pokud bude úhlopříčka třeba 5 palců. Na zaostření tam může by tam mohla být korekce dioptrií, popřípadě místo na dioptrické brýle. Uvidíme...
  • :D
  • Jak je psáno vyse budes vazanej na ovladac takze je to teoreticky nejvic vhodny pro simulatory jizdy. Ale ve strileckach to ma taky velky plus protoze tam mas periferni videni sice omezene ale muzes pootocenim hlavy okamzite reagovat na pohyb kery zaregistrujes nekde bokem. Nicmene me docela zajima jak dokazi oci vnimat zblizka pomerne nizke rozliseni. Asi pod 10cm maji jiz velky problem zaostrit a ve vyssim veku je to doslova bez sance. Obavam se ze to bude pro ne dosti unavny.
    Navic ten lag tam urcite bude a to bude velice neprijemny problem hlavne pro jezdeni. Neni to nic novyho podobny systemy jiz funguji a nejsou rozsirene prave skrze lag + nizke rozliseni + vysokou cenu.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit