Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tohle je jen prostě 3D ale s tím, že nebudu vidět kromě obrazu nic jiného. Pravou virtuální realitu bych si představoval jako něco, kde by smyslové receptory posílali přes nervová vlákna různé podněty do mozku.

    Prostě ve hře bych si to štrádloval po louce a při tom cítil vůni květů a trávy, cítil bych jak mě tlačej šutry do nohou a až by začalo pršet, prostě bych se cítil mokrej. Na druhou stranu kdyby mě měl žvejkat přerostlej pavouk, tak by mi asi moc dobře nebylo :D To je ale zatím jen sci-fi. I když kdysi jsem někde četl, že do nečeho takového začala fušovat Sony, takže to zase tak vzdálená budoucnost asi nebude. No doufám, že se toho dožiju.

    Nejlepší taková hra by se samozřejmě jmenovala ,,Lepší než život,, *1* ,,Dom Perignon, ročník ´44. V půllitru, jak jste si přál.,, *1*
    • Hru Lepší než život bych nechtěl hrát s někým jiným neboť bych mohl skončit zahrabán v písku až po hlavu a tu mít namazanou medem :D:D
    • Thorleif_cz
      JJ a nejlepší by to bylo v kombinaci s windousama, nekvalitníma kondenzátorama a vůbec elektronikou, která je při nepředvídatelný chybě schopná spálit sebe sama, či svoje periferie... Pokud by s tím vylezli v dohledný době, tak bych to osobně teda zaručeně nebral (samozřejmě že si uvědomuju, že prozatím, či v blízký budoucnosti je to nerealizovatelný).

      Radši si nechám vyhořet základní desku svého pc, navíc přece víme, jak skončila hříčka "Lepší než Život"... Nebo jak vybadali e-feťáci v knížkách Roberta Fabiána...
    • a nakonec to z tebe udělá živý stroj, protože výrobce tam přidal skrytý program pro vymytí mozku zákazníka, ze začátku pro kupování všeho co vydají a nakonec jim budeš posluhovat :D
    • To je protoze jsi nekoukal dost na dokumenty kde ukazovali jak NASA neco podobneho pouziva na vycvik astronautu. Tvoje predstava virtualni reality je v soucasnosti proste absolutne nerealizovatelna a to at uz jde o hardware nebo software.
  • deridon
    a víte jaký to bude mít vliv na nás? http://i.imgur.com/ZJZcd.gif :D
    • DangerousDave
      alebo http://is.gd/oVxno8 :)
  • A až vyjde nějaká erotická hra tak se budeme sázet o viagru *1*
  • Paul_cz
    Být na pochybách u produktu za nějž se postavili lidé jako Carmack, Newell nebo Blezsinski mi připadá docela hloupé. Takoví lidé by nezaštítili projekt co nemá budoucnost, nedejbože podvod. Navíc, tenhle Kickstarter slouží k rozdání developer kitů mezi vývojáře. A proč by to těm vývojářům měl někdo dotovat, když si to můžou kickstarterem zaplatit ?
  • MickeyMutant
    Já to vůbec nechápu a byl bych rád, kdyby mi to někdo vysvětlil. Opravdu.

    Jaký je přínos toho, že obraz budu mít pár centimetrů od očí a scéna se bude otáčet podle mých pohybů hlavy? Čtu tam, že pozorovací úhel bude ca 90x63 stupňů (90 horizontal/110 diagonal), rozlišení 640x800 (1280x800). Není to málo? Neměl by pozorovací úhel pokrývat celé zorné pole, tedy asi 180x100 stupňů, pokud tomu chtějí říkat virtuální realita? Nemělo by rozlišení být mnohem vyšší vzhledem k blízkosti displeje? Takhle mi z toho laicky vychází, že budu mít před očima mírně rozpixelovaný obdélník a okolo černo - žádná změna oproti monitoru v temné místnosti, až na tu ostrost. Jak se podaří vyřešit lag, který byl prý pro podobná zařízení typický? A pokud jsem závislý jen na pohybech hlavy, jak se budu ve virtuálním světě rychle otáčet o 180 stupňů?

    Možná, že jsem jen něco špatně pochopil, ale proto to sem píšu jako otázku pro někoho, kdo tomu rozumí.
    • dira
      Vyšší rozlišení? Vzhledem k vzdálenosti je dané rozlišení naopak obrovské (existují dlouho podobné brýle, sice ne k tomuto účelu a při zlomkovém rozlišení žádné kostičky a naopak u verze z vyšším rozlišením (myslím 800*600 menší měla vga 640*480) sem cítil závratě. dané brýle ovšem sloužili k 2d přenosům a byli spíše filmového zaměření (v autobuse se člověk cejtil jak v imaxu :D ).

      Na druhou stranu, brýle mi nepřijdou jako cesta, skrze by herní svět měl směřovat, ale takovéto brýle si nakrásno dokážu představit v kombinaci s výkonými smartphony jako vychytavku pro AR (něco alá google glass, jen kdyby to bylo schopné pokrýt celé zorné pole a přehrávat do něj prostředí a jen do něj doplňovat :o) )

      Ale to už jsem utek od tématu :o)
    • Já bych řekl, že pokud bude display pro jedno oko mít rozlišní 640x480 na malou plochu, tak to podle mě nebude tak hrozný. Pokud bude úhlopříčka třeba 5 palců. Na zaostření tam může by tam mohla být korekce dioptrií, popřípadě místo na dioptrické brýle. Uvidíme...
      • MickeyMutant
        Ano, ta plocha je malá, ale je tak blízko, že zabírá pozorovací úhel asi 90x63 stupňů. To odpovídá přibližně tomu, jako bys na svůj displej (pokud máš 24palcový panel) koukal ze vzdálenosti kolem 25 cm. A to pak asi bude těch 640 pixelů vidět až nepříjemně dobře. Nevím, člověk by to nejspíš musel vyzkoušet, ale připadá mi to nedostatečné.
        • DangerousDave
          jasné že je to málo a 110 stupňový uhol je proste furt mizerný a hrač s ním nikdy nebude mať pocit, že ho obraz pohlcuje. Pokial nebude uhol nad 200 a rozlíšenie aspoň 2560x1600 tak do toho odmietam investovať.
          • jesteze nejsou na tech tvych 5 eur od tebe odkazani =)
            http://www.kickstarter.com/projects/1523379957/oculus-rift-step-into-the-game

            "Pokial nebude uhol nad 200 a rozlíšenie aspoň 2560x1600 tak do toho odmietam investovať."
            to jako bys rekl, ze pokud 10-lety kluk neudela 100m hned pod 10 sekund tak nemusi dal vubec sportovat.
            kdyby vsichni uvazovali jako ty tak tu jeste mame monitory s rozlisenim 320 x 200, protoze by si investori rekli, ze dokud hned po 320 x 200 nekdo neprijde s technologii minimalne 2560 x 1600 tak do ty doby neda do toho ani $
            Krucek po krucku tak to jde po celou dobu ve vyvoji technologii. Taky vyrostes, neboj se.
            • MickeyMutant
              Právě proto, že jsem to v životě neměl na očích, jsem doufal, že mi někdo vysvětlí, jak Oculus může fungovat. Odpověď, jako je ta od tebe, mi ale moc nepomůže. Psal jsem jasně, že se na to dívám z čistě laického pohledu. Když njn napsal, že lidské oči mají problém zaostřit na vzdálenost do 10 cm, tak jsem s ním souhlasil, protože to je fakt.
            • ty si taky peknej rizek =) nuti ho snad nekdo? A ty tvoje rozumy pred tim, to je taky dobry. V zivote si to nemel na ocich ale uz rozumujes jak je to rozliseni spatny a oko na tak malou vzdalenost nemuze zaostrit a podobne. Experte. Budes prekvapen ale de to.
            • MickeyMutant
              Já ho chápu, proč by měl platit za něco, čemu nevěří. To by měl jako z lásky individuálně sponzorovat světový technologický vývoj?
    • Jak je psáno vyse budes vazanej na ovladac takze je to teoreticky nejvic vhodny pro simulatory jizdy. Ale ve strileckach to ma taky velky plus protoze tam mas periferni videni sice omezene ale muzes pootocenim hlavy okamzite reagovat na pohyb kery zaregistrujes nekde bokem. Nicmene me docela zajima jak dokazi oci vnimat zblizka pomerne nizke rozliseni. Asi pod 10cm maji jiz velky problem zaostrit a ve vyssim veku je to doslova bez sance. Obavam se ze to bude pro ne dosti unavny.
      Navic ten lag tam urcite bude a to bude velice neprijemny problem hlavne pro jezdeni. Neni to nic novyho podobny systemy jiz funguji a nejsou rozsirene prave skrze lag + nizke rozliseni + vysokou cenu.
      • MickeyMutant
        To zaostřování na tak malou vzdálenost je pro mne taky hádanka.
    • Tohle je jen pro rozhlížení hlavou, chození a míření bude stále závislé na myši a klávesnici (gamepad bude vhodnější).
      • MickeyMutant
        Jo, to je mi jasný, ale jestli pohyb hlavy slouží k rozhlížení jako v reálu a je nezávislý na rukou, tak si to rychlé otáčení nějak nedokážu představit.
  • zdeeneek
    Oci si radeji vypalim slivovicou.
    • Suhlas si moj clen *3*
      Mam naliatu Bošacku slivku, tu najlepsiu, ked clovek nema domacu *7*
  • To jsem fakt jedinej kdo se neboji projevu nadseni? Copak nikdo nechce vyzkouset opravdovou virtualni realitu na vlastni oci? Ja si to snad koupim jen abych vam mohl rikat jak moc super to je.
    • zdeeneek
      Virtualni realitu si predstavuju trochu jinak nez ze si na palicu narazim helmu a vypalim si voci. *1*
    • Tohle má do virtuální reality daleko hochu :) A je velice možný, že už o týhle konkrétní věcičce ani nikdy neuslyšíme.
      • Nech si prosim laskave ty svoje hochy.

        Tehle veci se odjakziva rika bryle pro virtualni realitu a bylo to tak i v dobe kdy podobne pristroje pripominali spis obrovskou a opravdu tezkopadnou helmu. A je to pokud vim zatim jediny vyrobek podobneho typu dostupny pro normalniho cloveka.
  • Věřím, že to dopadně něják takto - http://www.youtube.com/watch?v=OyVAp0tOk5A
    • Miluju Jamesova videa...je to génius. Pokaždé bych si mohl "urvat držku" :-DDD
      • Naprosto souhlasím, dle mého názoru nejlepší skeč - http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9kBMscW_dVg#t=403s
        • Oprava - http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9kBMscW_dVg#t=404s
  • hral jsem s vfx1 a zaostrenineni problem..
  • Čecháčci zůstávají skeptičtí, zatímco naivkové z okolního světa štrádují dopředu. Zůstaňme ustrašení a opatrní mí bratři, neboť mi češi dobře víme, že není na světě nic strašnějšího než se zmýlit a potom se cítit trapně.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit