Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • prudislav
    mám dojem že tohle již někdo říkal minimálně z nezávislých vývojářů
  • tomas.vedra
    nebude mi chybět
  • Proč jsem ještě nikdy neslyšel že pirátské kopie dělají reklamu zdarma(páč si je právěže takto může dovolit každý, čili se dostanou víc do podvědomí lidí) plus získávání potencionálních zákazníků. Ne že by to i neškodilo ale tyhle jednostranné názory a ještě hůř výmysly jako ,zpirátěná kopie= -40 dolarů, už mě štvou.
  • paxtor
    Hru jsem si koupil. Několikrát dohrál a bavila mě, sice krátká a ten port nebyl nejvydařenější. Kdyby byl tak je prodejů na pc mnohem víc a tolik by se toho nepirátilo..
  • Masa-san
    ...
  • Masa-san
    Zase ty PR výmluvy.
    Jasně, pirátství opět.... ale jak to, že jsem se o té hře dozvěděl až z článku, kde si stěžují na pirátství? Kdyby šlo jen o nadměrné pirátství, aspoň bych o té hře slyšel od někoho a třeba bych dostal tu možnost se rozhodnout jestli koupit, či ne a to předtím, než opět strčí všechny PC hráče do jednoho pytle a mě se znechutí s EA vůbec nějak komunikovat. *2*
  • vlastik.plaminek
    Protože jejdasek je idiot, co si čísla tahá z řiti a nikdy je nedoložil důvěryhodným odkazem na článek, graf nebo statistiku.
  • S prvnim odstavcem mas asi pravdu.
    S druhym ne, protoze jsi vylizanej trotl a vzdycky vidis to co chces videt. Psal jsem totiz neco uplne jinyho.
    Staci takhle? Uz me totiz nebavi napsat XYZ a cist odpoved na neco jinyho. Tak si uzivej svoje prekrucovani.
  • To neni o tom jestli mas jiny nazor, na to kolik je 1+1 nejde mit nazor, to bud vis nebo ne. Tvrdit ze na trhu jsou dva monopoly je oxymoron a ukazuje to, ze vubec nechapes podstatu toho slova, mono je jeden, nemohou byt na jednom trhu dva. A stejne je to i s tim BF3. Tohle tvrzeni muzes pouzit na jakykoli produkt jakehokoli vyrobce a v dusledku toho tvrdis, ze kazdy vyrobce ma dokonaly monopol, tedy ze si zadne produkty nekonkuruji. Tvrdit ze na trhu her ma ea monopol a valve monopol je nesmysl, z podstaty veci to neni mozne a neni to vec nazoru, ale znalosti. A takove tvrzeni ukazuje, ze tem pojmum nerozumis.

    A pokud tvrdis, ze cena hardware neni trzni (dana nabidkou/poptavkou) a dokladas to tim, ze v minulosti byly ceny nizsi, tak tim ukazujes i neporozumneni urcovani trznich cen. Ty totiz negarantuji ani setrvaly stav ani ze se nebudou zvysovat, ani ze budou nejnizsi mozne.
  • hovoríme o dotácii - to že sú s hrou minimálne variabilné náklady (obal a pod.) neznamená, že to nie je dotácia - áno hot dog v IKEA stojí inú sumu vo Švédsku a inú u nás - lebo to tak Kampard chce, ale je tam aj to, že sa ten párok vyrába z miestnych surovín miestnymi ľuďmi

    hry sa stále z 90 percent tvoria v USA, Eurozóne a Japonsku - nepoviem keby sa robili v Bangledéši a Botswane (pritom Botswana úctyhodne postupuje a je to stabilná krajina) - určite chápeš point - hry sú globalizovaný tovar - ale ide o to kde sa tie fixné náklady tvoria

    neviem či sú to amatéri keď herný biznis predstihol filmy a hudbu a stále rastie - podľa mňa majú trh zmeraný veľmi dobre - síce proti gustu náročného a nie veľmi boháteho PC hráča zo strednej Európy, ale čísla nepustia

    pozri, podľa mňa je problém asi nasledovný - nároční (poväčšinou) PC hráči vyžadujú kvalitu - ale sú z princípu minoritní - ešte som nevidel sa filmovú komunitu (asi dôsledok času) sťažovať sa, že najnovšia noir dráma z francúzska nemá efekty ako Avatar - čo je masové je masové

    keby sa oplatilo hru naceniť na 5x menšiu cenu, už to niekto skúsi - ale zatiaľ sa nestalo - predaje na Steame roky po uvedení (lebo novinky za 5 Sur nie sú ani pri tých najväčších letných a predvianočných sales) nehrajú zásadnú rolu, rovnako ako napr. celý trh V4 je stále minoritný oproti USA, GB, GER, FRA a JAP...jednoducho realita je aká je, mne sa tiež 2x nepáči, ale je do určitej miery prirodzená- hard core hry budú do budúcna čosi ako nezávislé filmy - hlboké, pre fajnšmekrov, ale bez efektov...mainstream bude ten čo sa zaplatí - navyše tí chlapci evidentne poznajú aj fyzické limity - ak raz potrebujú na naozaj poriadnu hru tržby aspoň 200 mil usd aby sa niečo vrátilo a niečo zarobilo - tak majú 60 mil XBOX (teoreticky), 60 mil (PS3) a asi 30 mil užívateľov Steamu - ok PC hráčov bude asi viac, ale určite nie násobne, Steam má kdekto, nikto nehovorí, že tam má byť plná zbierka hier - takže 200 mil hráčov možno, reálnych - aj keby si to kúpila desatina - čo je pri štatistickom rozložení úspech ako svet - tak hra musí stáť aspoň tých 10 USD...to sú bohužiaľ rámcové čísla - za kvalitu sa platí - áno zaplatiť to môže aj veľký počeť ľudí v malom, ale kde ich zoberieš?...
  • koho to trapi ze tu mame nudne AAA tituly ludia za to platia tak naco by sme sa snazili
  • A prečo ma zakaznika zaujimať ake su naklady na vyvoj ??!!
    Realita je taka, že ludia nie su ochotny platiť za 10 hodin zabavy 50€, navyše nekvalitnej a z tym nikto nič nespravi -zakžu im sťahovať, OK nebude sa hrať a čo ved su aj ine veci na svete...čav.
  • vcelku rozumnej post, ovšem my nemluvíme o "dotaci", ale o přizpůsobení cenový úrovni regionálním podmínkám. HW a SW bych vůbec nesrovnával, v době, kdy máme možnost globální internetový distribuce tyhle dohady postrádají smysl (někdo ti ukradne kartu, chybí ti na skladě, někdo stáhne hru, nezmizí fyzicky nic - "krádež" to je stejně, rozhodně ne srovnatelná, někdo tomu říká porušení autorských práv). A teď k tvému hlavnímu dotazu - "ak chceme hry za 10 USD, musí si ich kúpiť aspoň 20 mil užívateľov - toľko sa predá pokiaľ viem len Call of Duty, na konzolách" Call Of Duty je často propíranej příklad hry, která slávu začínala na PC a posléze se přeorientovala na konzole, jelikož v US je hraní na konzolích rozšířený. Ovšem co platí pro CoD (hlavně pro multiplayer, single už nikomu v dnešní době žíly netrhá), neplatí pro ostatní hry - ty si nemůžou a ani nechtěj dovolit takový výdaje na PR, což jedině vítám. Pro ty bude prodeje určovat hlavně koncová cena - a priori v případě nových titulů s aspirací stát se brandem. Tedy pokud si hru za 1000 koupí na PC 100 000 lidí, máme výdělek sto míčů. Pokud si hru za 199,- koupí 650 000 lidí (protože pro ně bude snáz dostupná), máme to 129 350 000.. Nelze počítat, že si hru za 1000 koupí 650 000 lidí, jelikož spousta z nich se uchýlí k pirátství, nebo prostě počká, až hra bude dostupná ve slevě na steamu, tedy ve výsledku za ni dá také kolem dvou stovek. A teď co se děje dnes. Proč má zájem vydavatel na zachování současnýho stavu? Protože pro něj 100 000 lidí koupí hru při launchi a dalších dejme tomu 350 000 ve větších či menších slevách. A najednou se nám výdělek pohybuje v úplně jinejch sférách. A pak přijde manažer a ještě má tu drzost bulet, jak se hra neprodávala? Kde to jsme? Herní byznys je byznys, tak by se tak měl začít chovat. V současnosti vidím bandu amatérů, kteří si hrají na hrozné byznys many a přitom naprosto nechápou zákonitost trhu a fakt, že jejich zboží je jen volnočasová záležitost, že jej nikdo k životu nepotřebuje a v případě, že na ně nemá, tak se uchylí buďto k pirátství (v případě slabého charakteru), či o produkt dočasně ztratí zájem maj zcela ztracen ze zřetele. Pokud skutečně herní byznys chce být byznysem se vším všudy, musí si začít uvědomovat jaká je doba a přizpůsobit se jí. Konkurence je značná a dostupný volný čas (sice stále se rozrůstající) komunity hráčů omezen prací/studiem/povinnostmi. A takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho, jen jsem nastínil, kde asi leží zakopaný pes v současnosti.
  • Ne, ja ho pozvu domu. Tak jsem naucil hrat sve kamarady. Mne nemusis vysvetlovat jak to v te dobe bylo, ja v ni zil. Ano piratstvi se sirilo mezi kamarady vymenova im her, obcas s tim nekdo kseftoval. Nez se hra rozsirila trvalo mesice az roky, pokud to bylo neco neobvykleho. Naprosto nesrovnatelne s dnesnim stavem, kdy hra vyjde a pirati uz maji mnohdy odehrano. V absolutich cislech se prodavalo mene nez dnes, ale rust kupujicich neodpovida rustu nakladu na vyvoj. A neposuzuj svet podle ceskych realii, souhlasim, ze v cesku byla smelina mezi lidmi na vysoke urovni, u nas se to piratstvi bude pohybovat porad na stejne urovni.
  • Phillios191
    Úžasný, jediná hra co mě za poslední dobu dostala a udržela na zadku dýl jak tejden, hlavně že má pokračování COD....
  • áno, grafiky kulminovali tak v 2008-2009, ale problém bude asi aj v obmedzenej výrobe, predsalen dostupnosť čipov je biedna

    ale to, že HW je celkovo (tam viac, tam menej) najlacnejší aký kedy bol, to je myslím dosť zjavné
  • Aha, takze ted je nejlevnejsi hw. S notebookama a cpu bych souhlasil. Ale GF tezko. Psal jsem to niz.
  • V pripade grafik nefunguje konkurence vubec, mainstream 680 stoji stejnych cca 12 tisic jak 7970 i kdyz by je NV mohla prodavat za 8 a tak jakoukoliv konkurenci rozdupat. Duvod uz jsem psal.
    Konkurence fungovala v dobach kdy mainstreamova gtx260tka stala 3600,- a hi end 5850 okolo 6000,-

    Hry - kdyz budu chtit hrat BF3 tak to asi v CODu nebude. Zehlit muzu vsim zhruba stejne.

    Jsem rad ze jsi opet nezapomel svoje "mas jiny nazor tak tomu nerozumis". *1*
  • I tu jsem si precetl.
  • Jo, skoro presne takhle to funguje. Zaklinac nema ani drm, takze si ho kamaradi mohou "pujcovat" velmi snedno a ti co nemaji solidni konektivitu tak cini. Nebo ty si fakt myslis, ze hry pirati jen ti, co maji rychly internet?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit