Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jasne, piratstvo je hrozna vec a preto sme tam nacpali oblubeny GFWL a omedzili predaj na Steame pre niektore krajiny *7*
  • Bulletstorm vydělal, ale nevydělal dost, a proto ho zařízneme. Jinými slovy: budeme podporovat jen hry, který budou vydělávat maximálně. Zbytek, kterej na sebe vydělá a ještě něco navíc, půjde do háje. Myšlení idiotů.
    • RakeW
      Proč idiotů? Snad obchodníků, ne?
      • Black_Hand
        koukam, ze tebe taky zarazi mysleni nekterych lidi :). post trololo je v tomto smeru daleko lepsi.
      • Obchodníků ano, ale idiotskejch. Naprosto nechápu, proč by cokoli, s čím tihle byznysmeni "obchodujou", mělo přinášet ten "nejmaximálnější zisk", pod kterým si můžeš představit prakticky cokoli: od "slušnýho zisku" po zisk "jako Call of Duty". Kdyby takhle uvažující obchodníci nebyli idioti, jdou i do věcí, který vydělají "málo", například tahový strategie nebo vesmírný simulátory. Ale kdepak, raději si budou poměřovat pinďoury, komu z nich se podařilo vidělat větší balík.
        • Kdybys byl akcionář firmy, tak by se ti asi nelíbilo, kdyby management upřednostňoval méně výdělečný projekty nad hodně výdělečnejma. Podle tebe je to "myšlení idiotů", podle mě nemáš absolutně tušení, o čem mluvíš. Možná až opustíš základní školu, tak ti to začne docházet.
          • Jasně, Einsteine, zkus se rozhlídnout kolem sebe, kam ta ustavičná snaha o maximalizaci zisků vede: hospodářská krize na straně jedné a Call of Duty na straně druhé. A obojí stojí za hov*o.
            • Však ale taky mě jakožto hráči je nějaký ekonomický hledisko u zadku. Stejně jako jsem já jakožto hráč u zadku kdejakýmu akcionáři. Však ono je nakrásně vidět, když někdo dělá hry a nemusí se starat, kolik mu ta hra vydělá a jestli se akcionáři náhodou nepodělaj, jako například Valve a jeho Portal 2. Hra vyrobená z ryzí radosti z tvorby.
            • Ty jsi ted ale opravdu vedle. Komercni hry se delaji proto, aby vydelavaly. Predstav si, ze bys mel v nejake akciove spolecnosti svoje prachy. Jak by ses tvaril na to, ze misto aby je investovali do ziskovych projektu by je investovali do nevydelecnych nebo prodelecnych?

              Mozna ze se ti nelibi trzni ekonomika, ale tezko muzes nadavat vydavatelum, ze se v trznim prostredi chovaji trzne, ne?

              Za hospodarskou krizi nemuze maximalizace zisku, ale nemravnost a nepoctivost a to nejen ze strany bank. Nedelat druhy dil ekonomi ky malo uspesne hry neni nemravne ani nepctive. Je to racionalni. Stejne jako delat hry, ktere lide nejvic chteji a za ktere nejradsi plati.
            • Co to plácáš, že moje chování k čemusi přispívá? Banky se snažili maximalizovat své zisky, a proto mimo jiné vymysleli spoustu skvělých produtků a začali jimi fakticky okrádat lidi, až to skončilo velkým skoro-krachem. Herní firmy se snaží maximalizovat své zisky, a proto dělají Call of Duty dělat přes kopírák, čímž taky de facto okrádat lidi.
            • ucho
              nikdo tě nenutí kupovat COD, nikdo tě nenutí hrát COD, pokud se ti ta hra nelíbí, ignoruj ji. pokud se ti líbí jiné hry, finančně podpoř tebou preferované autory, nakupuj jejich hry... nezáviď někomu, že vydělává na něčem, co masa ráda hraje a platí za to... hospodářská krize je kvůli tomu, že jsou lidi bezpáteřní individua, kteří kašlou na ostatní, vzájemně se okrádají a plivou na ostatní špínu. tedy tvůj způsob chování je právě to, co k tomu přispívá ;) (a pak ještě krátkozrakost lidí)
        • RakeW
          Ale jo, já ti rozumím, proč se ti to nelíbí. Ale nerozumím tomu, co tom nechápeš ani tomu, co je tom idiotského. Cílem byznysmenů je přece maximalizace zisku, je to jejich práce, nevím proč bychom od nich měli očekávat něco jiného. Od toho je tady nezávislá scéna.
          • Snaha neustále dosahovat maximálních zisků je onanyje (korektně mi to napsat nedovolí) ponožky. Minimální náklady, maximální zisk. Ovšem jak pro koho.
  • kubi-wan
    Jó, kdyby dělali pořádný PC porty... vždyť co je šílenější, než port STŘÍLEČKY (tedy donedávna primárně PC záležitostí) z konzolí, kde kvůli ovladačům trpí samotná hra? Neřikám, na některý hry na PC taky používám ovladač (momentálně Assassin's Creed), ale střílečku bych si bez klávesnice a myši prostě nikdy nezahrál. Fuck autoaim *5*
    • Tohle je názor úplného ignoranta. Střílečky si zahraješ úplně v pohodě na gamepadu, jen nesmíš být úplné kopyto. Což mnoho lidí co mají jen to svoje „nej“ PC jsou.
  • "Ne, určitě to nebyl ten nejlepší PC port, ale pirátství je dnes prostě velký problém“

    Co takto spravit Najlepsi PC port aky sa da, az potom pytat nehorazne peniaze za hru... Po tomto vyroku som rad, ze som si to nekupil.
  • Proč kvalitní, čistokrevná střílečka s dobrým humorem "nevydělá dost", ale už asi devadesáté Kól of Ďjůty vydělává stále víc a víc? Neříkám že to druhé je špatná hra (ale říkám), ale je to pořád to samé, jenom tam pokaždé nacpou víc dojemné hudby. Na druhou stranu, Bulletstorm jsem dohrál jenom jednou. Tak si asi protiřečím, tím pádem můj komentář nemá smysl. *3*
  • Veskoslav
    Dorazil Jejdásek. Utíkejte všichni pryč nebo se zase naserete. V případě Jejdáska spíš zasmějete a umřete smíchy, Tudíž radím, utíkejte:)
    • Přestaň se chovat jako imbecil.
      • Nech ho, on za to nemuze, to neni jako.
    • Nj, jejda-nášek *1* Srandista napchatý na všetkých CZ / SK weboch....dva národy si z neho robia p*del a očividne je mu to stále málo *15*
    • Spravne, vsichni zaslepeni fanatici, na muj povel, do pisku strcit hlavu - ted. *4*
      • Hej všetci čo s tebou nesuhlasia su zaslepeny fanatici, iba ty si lietadlo...
        • Vsichni co se mnou nesouhlasi nikoli. Jen ti, co se chovaji jako veskoslav. A v tom je poradny rozdil. Takze se do me zbytecne nenavazej.
          • Ale ja s Veskoslavom uplne suhlasim, neviem kolko x potrebuje dostať blbec po papuli, kym prehodnoti svoj postoj...myslim teba konkretne *1*
            • To je sice mozne ze s nim souhlasis. Odpovida tomu styl tveho jednani, kdy me napadas za neco, co neni pravdive a opodstatnene, ale za neco co sis sam vymyslel.

              Porad plati, ze pro me pc fanatici nejsou vsichni s jinym nazorem, z cehoz jsi me krive obvinil, ale lidi chovajici se jako veskoslav. A na to jsi bohuzel jaksi nedokazal zareagovat. Jestli chces lidem davat po papuli tim, ze si o nich vymyslis blbosti, pak po te papuli potrebujes dostat ty sam. A ty sam uvidis, kolikrat to bude potreba, aby ses vzpamatoval.
  • Ktore študio si prizna: Ano urobili sme to npc, môžme si za to sami, nie za to môžu pirati...looool
    keby tych piratov nebolo, tak ja neviem, ale aj ty ufoooni to su take sv*ne... *1*
    Vždy ked nejaka hra dopadne fiaskom, tak čitame članok vyhovoriek...
  • Z hlediska prodejů to bylo dobré, ale ne úžasné... Nenažranost, jak jednoduché schovat se za pirátství.Spousta velkých fa budovala trh a své jméno celá desetiletí a možná i generace.Dnes by chtěl každý udělat "velkou ránu"...
  • Bulletstorm som kúpil na PC....v dátum vydania....a bolo to jedno z najväčších sklamaní roka.
    2,5 hodiny som sa sral s "úchvatne" riešeným GfWL, ktorý chcel pre aktualizáciu vypnúť hru, ale bez dokončenia updatu ma to ani nepustilo do menu a tak bol jediným možným riešením ako vypnúť hru (Alt+F4), avšak ono to potom ten update dokončiť nechcelo...fakt super. Po dvoch hodinách to nejakým zázrakom naskočilo a mohol som začať hrať.....no a po nervoch s Liveom som sa tešil na nejakú slušnú dávku hrateľnosti....a dostal som lagy, kopec otravných QTE, a tak oklieštenú možnosť pohybu, že som krútil hlavou....a 15 centimetrový schod predstavuje veľakrát prekážku na ktorú sa nedá vyjsť, či dokonca z nej zoskočiť. Takže milí PCF nech si svoj nárek pre slabé predaje niekam strčia, lebo keby som tušil čo ma čaká, tak sú ešte o 1 kus slabšie. *16*
    • Podobne nadseny jsem byl po koupi PC verze Crysis 2.
      Slibovali hru sitou na miru PC a s odpovidajici grafikou (aby taky ne,po skvelem 1.dilu) a dostali jsme jen konzolovy port se zmensenyma mapama a ktery celkove moc nedaval smysl (upustili treba uplne od toho,ze emzaci milovani mraz).
      Tohle byl pro me treba zarny priklad toho,kdy si clovek mel radeji vyzkouset warez, nez utrati penize a ruzni Mirkove Dusinove ze zdejsi diskuze mi muzou...
      • Crysis 2 som mal tiež day one, ale s tým som bol spokojný. Aj napriek tomu, že to v mnohom bolo krokom späť od jednotky, tak lepšia SP FPS minulý rok k dispozícii nebola (aspoň pre mňa)...Rage a Bulletstorm ma sklamali úplne na plnej čiare. Hard Resetu ešte niečo chýbalo a BF3, CoD a KZ3 sú on-railovky sústrediace sa skôr na "pozerateľnosť" než na hrateľnosť, takže koniec koncov mi z toho aj tak vyšiel Crysis 2 víťazne.
      • Tohle vsechno jsi mohl zjistit i bez warezu.
        • Nauc se cist, pise ze si to koupil. *7*
          • Ja umim cist a neprehledl jsem to. Nicmene on se tvari, jako by to bez warezu neslo predem zjistit a tim se ho snazi ospravedlnit.
            • I tu jsem si precetl.
            • A taky by sis mel poradne precist tu jeho posledni vetu.
  • proč se hádáte s jejdáskem? To vážně nemáte nic lepšího na práci? Pojďme radši dělat něco smysluplnějšího, ztrácet čas můžete s ním, diskuzním trotlem a dalšími celý dny a k ničemu to nepovede, pořád budou mít svoji pravdu a vy svou:).. Pravda je, že EA nechce do bžuldzdermu cpát peníze, je to jejich značka, můžou si dělat co chtějí. Vymlouvat se na piráty je fajn způsob jak zakrýt vlastní neschopnost a špatnou pricing policy, kdy hra co stojí v US při mnohem vyšších platech stojí v našich končinách neúměrně vysoký částky atd. Proč se o tom pořád máte potřebu dohadovat? Společnosti chtějí vydělat co nejvíc s co nejmenší ztrátou, spotřebitelé nakoupit s co nejmenším výdajem. Vezměte si akce na Steamu, lidi, kteří mají účty a kreditní karty jsou ochotni platit za hry v různých akcích - jsou a je jich hodně. Herní byznys to zatím nepochopil stejně jako to nepochopil byznys hudební a filmový - přichází nová éra, éra, kdy filmy nebudou moci nadále stát 500,- a hudební CD 400,-, to už je překonaný tržní model, jenž je v současnosti už neudržitelnej. Až budou hry a filmy stát tolik co levná dvd v trafice, budou objemy do stovek tisíc a všichni budou spokojení - až na vydavatele, ti totiž spokojení nebudou nikdy. Čili nevymlouvejte se na piráty, ani je neobhajujte, tohle totiž není problém pirátství, ale jednoduše neschopnýho určení ceny, která není regionálně přizpůsobovaná a totiž pro zvlášť východní Evropu značně nevýhodná. Uvědomte si laskavě, že britskej trh, kde jsou hry z celý Evropy nejlevnější (snad s výjimkou Ruska?) mají také platy na jiných úrovních, než tady v ČR, kde máme nejen dražší benzín, ale dokonce už i základní potraviny. Ale tohle jejda nikdy nepochopí, protože mu to hlava nedává:)
    • Presne niečo podobneho som chcel prave napisať, proste dnes nam ponukaju 8-12 hodin herneho času, aby sme toho za mesiac stihli zahrať a samozrejme kupiť viac, ale za 50€, aby na tom zarobili čo najviac, ešte sa ani velmi nesnažia o kvalitu, hlavne aby sa to dobre predavalo na všetkych platformach, nie dobre hralo, čo oni maju ako v paži, ale predavalo, tak VTF ??
      Každy ma svoj rozpočet, tak kupim to, alebo to a na Bulletstorm proste nezvyši...
      A nech mi nejaky lolo teraz vysvetli, Jejdašek nie, jeho nazor ma nezaujima *1*
      to je diskusia marna...to radšej sa baviť s priemernym šimpanzom, nič neni horšie ako všetečny blbeček...
      ...že ako je možne, že pirati sa odjakživa -kto tvrdi niečo ine je proste mimo- a cely herny priemysel sa napriek tomu vybudoval z prijmov PC hračov...aaale dnes je to velky probleeem
      • Ja ti to stejne klidne vysvetlim, protozš odpoved je jednoducha. Piratstvi bylo vzdy, ale v ruzne mire, dnes je diky inernetu a noobizaci snadne dostupne a na pc extremni. To je jedna skutecnost. Druha vec je, ze dneska jsou naklady na hry oproti mi ulosti extremne vysoke, takze je za potrebi daleko vetsi prodej her nez driv. Rada titulu se dnes ekonomicky vyplati jen proto, ze jsou dostupne multiplatformne. A nejvic timto jevem trpi ekonomicky nejslabsi pc platform, na ktere je nejvetsi piratstvi. Proto to vadi.
        • Ale prd, ty si mysliš, že ludia išli do obchodu a kupili si to, houby, niekto to priniesol a podavala sa kazeta z ruky do ruky a diskety a CDčka a DVDčka a ak bola nejaka predajňa, tak tam na krabice za 1400,-sk padal prach a všetci si z toho robili ťažku srandu...a hlavne HRALO SA !
          A najlepšie je, ked si človek na hranie hier zvykne, potom ho to nepusti a je z neho potencionalny zakaznik, keby každemu dali najprv -na zaplať 50€ a potom hraj, taaak to sry radšej idem na pivo, takže piractvu herny priemysel vďači za vela, aj ked to neprizna, a potom ked je človek namotany, tak zaplati za dobru hru čoby nie, ale medzi tym zahra zopar stiahnutych, aby sa udržal pri počitači...a potom zase dačo kupi. Takto to je, takto to bolo a bude, nesmie sa zabudať, že predaj hier je založeny na dobrovolnosti-nie je to elektrika na ktorej sme zavysli a ak budu všetkych tlačiť veeelmi k muru, môžu, ale sami na to ťažko doplatia, tak ako pohorel Mrkvosovt z Vistou...
          • Hlavne dnes hra viac ludi a to HLAVNE vdaka internetu a piractvu -všetko potencionalny zakaznici,
            lenže neziskaju sa tym, že sa bude na nich tlačiť, ale kvalitou produktov...
            Tak si predstav, že maš dobreho kamarata, celkom si rozumiete, ale nehra hry, a ty ho chceš nahovoriť, čo mu povieš? Vieš kupiš si najprv konzolu za bla bla, potom tuto hru za bla bla a tuto za bla bla a potom budeš kupovať každy mesiac hry za bla bla bla, tak ťa pošle do pr*ele že AŽ. *15*
            • A prečo ma zakaznika zaujimať ake su naklady na vyvoj ??!!
              Realita je taka, že ludia nie su ochotny platiť za 10 hodin zabavy 50€, navyše nekvalitnej a z tym nikto nič nespravi -zakžu im sťahovať, OK nebude sa hrať a čo ved su aj ine veci na svete...čav.
            • Ne, ja ho pozvu domu. Tak jsem naucil hrat sve kamarady. Mne nemusis vysvetlovat jak to v te dobe bylo, ja v ni zil. Ano piratstvi se sirilo mezi kamarady vymenova im her, obcas s tim nekdo kseftoval. Nez se hra rozsirila trvalo mesice az roky, pokud to bylo neco neobvykleho. Naprosto nesrovnatelne s dnesnim stavem, kdy hra vyjde a pirati uz maji mnohdy odehrano. V absolutich cislech se prodavalo mene nez dnes, ale rust kupujicich neodpovida rustu nakladu na vyvoj. A neposuzuj svet podle ceskych realii, souhlasim, ze v cesku byla smelina mezi lidmi na vysoke urovni, u nas se to piratstvi bude pohybovat porad na stejne urovni.
      • smiem vedieť odkiaľ vieš, že sa "celý priemysel vybudoval z príjmov PC hráčov" ?

        štatistika, zdroj, prehlásenie niekoho?
        • Tak cely ako cely ja neviem o každom dolare, ktory sa v biznise otočil, ale rozmyšlam, investuje sa do toho čo sype, sypalo a bude sypať, ja osobne nie som na nejake "zaručene overene štatistiky niekoho"...ale WTF, dakedy sa robili hry na mesiac a viac, dneska to maš za 3dni dohrane...ja nie som odbornik v tomto smere, ale načo oni potrebuju tolke miliony to ja akože nechapem...kupim Engine, ak nemam vlastny, zaplatim par šikovnych vyvojarov na par rokov a mam to, ale nieee musim tlačiť melony do marketingu a do reklamy, lebo ta predava a riadne masirovať ludi už dopredu...
          • jednoducho - s úrovňou hier rastie exponenciálne náročnosť na ich tvorbu - iste developeri si radi pridajú (teraz napr. avizujú, že na nové konzole bude vývoj zhruba 2x drahší)...ale aj keby sme odpočítali ich chamtivosť a lenivosť, aj tak zostane ten holý fakt, že na čo stačil pred 15 rokmi malý tím, teraz treba štúdiá o dokonca stovkách ľudí

            z toho čo som mal možnosť vidieť, tak napr. 3x dlhší herný obsah, približne 2x viac nákladov, stačí sa len pozrieť ako musel Ubisoft vo svojich štúdiiách zreorganizovať vývoj AC Revelations keď sa rozhodol vydať ju na hlavné platformy

            bez stovky ľudí (nie nutne všetci na celý čas) dnes dobrú hru úrovne STALKER, Zaklínač či Mafia neurobíš...alebo prečo podľa teba mal Vávra taký problém zohnať kapitál? marketing je určite značný, ale jeden dôkaz, že je to napr. viac ako na vývoj?...osobne som taký nevidel, a hlavne marketing je najsilnejší u naozaj úspešných titulov - čiže určite neuberá z nejakého napnutého rozpočtu na reálnu hru - taký Activision by čisto na Call of Duty mohol dať z fleku o 100 mil naviac a ani by to celkom nesponzali na ziskoch - tá hra nie je recyklovaná, preto, že by na to nezvýšili peniaze, ale preto lebo to stačí tým čo ju kupujú

            no veď skús vydať hru sám - možno je to naozaj ľahké, neviem, ale mám predstavu čo to je mať 100 hladných ľudí a nevedieť či im budeš vedieť dať na výplaty - nič závideniahodné
        • Veskoslav
          Tak sám Microsoft přiznal, že díky příjmům pc komunity z her (AoE, AoM atd.) a příjmů z Windows mohl rozjet svoji konzolovou divizi:)Tudíž ano, díky pcčkářům má Microsoft divizi pro konzole.
          • mierne som preletel annual reports Microsoftu 1998-2000

            distribúcia príjmov cca 45 percent Windows, 45 percent Office a Business Apps, zvyšok všetko ostatné - vrátanie hier a co. - takže Windows áno, ale že by tam boli hráči jasná väčšina, resp. že by inak Win nemal 90 percent a OEM atď.? - no to pochybujem, zo samotných hier minimálne, štart XBOXu bol o dosť náročnejší, veď len za pokazené 360tky vyrovnávali jeden rok 1,4 mld - toľko zrejme nezarobili všetky MS hry dokopy

            to tvrdenie vyššie mi prišlo zaujímavé hlavne preto, že napr. herné konzoly sú tu dlhšie ako PC hranie, ale ok
            • Veskoslav
              Jsou to máš pravdu:)Ale přece jenom v té době Microsoft neměl žánou konzoli. A co si budeme nalhávat, ty "konzole" no byly dobré, ale u nás moc dostupné nebyly a to nemluvím o hrách. Sice taková Sega Model 2 z roku 1993 už byla "moderní" konzole, kdy pro ni vycházely exluzivní hry, ale pořád to nebylo ono. Až s příchodem Sony a Playstationu daly éru nové generaci konzolí. A Microsoft to měl o to těžší, že musel naskočit do rozjetého vlaku. Navíc v té době byla pouze AoE I+datadisk a AoE II vyšel až 30.9.1999 a pokud toto tvořilo 10% je o více než úspěch.
    • Vysvetli mi jednu vec

      - to bude aj cena HW regionálne dotovaná?...kúpim v Rusku GTX 680 za 150 Euro?...nekúpim...tak ako chceš z toho von?...to čo sme sa v tomto smere nenaučili je, že aby herný zážitok za niečo stál, musí byť HW a SW v symbióze (hoci by to väčšina casual hráčov nevedela vysvetliť, je to dôvod úspechu mobilných platforiem aj konzolí)

      - dlho bola situácia jednoduchá - HW sa ukradnúť veľmi nedal, SW možno až príliš ľahko...predstava, že niekto do kompu fúkne GTX 450 namiesto 560 TI "aby mal aj na hry" je priznajme si v našich končinách vrcholne smiešna - ale inak to nejde, kvalitné hry musí niekto zaplatiť - to je pekné hovoriť, že cena "adekvátna" ok - rozpočet najlepších hier je aj 100 mil (nie 70 percent nie je marketing alebo ideme rátať cena práce 1 vývojara x ich počet x počet mesiacov čo na tom robia? ) - ak chceme hry za 10 USD, musí si ich kúpiť aspoň 20 mil užívateľov - toľko sa predá pokiaľ viem len Call of Duty, na konzolách...a sme doma

      a aby sme si boli na čistom, aj inak skvelý Witcher 2 je čo do predajov "z ruky do huby" podporené úrovňou stredoeurópskych platov a tým, že CD Projekt má napr. aj ten gog ako zdroj príjmov

      takže nižšia cena ok, ale kde naberieš tu masu čo to dorovná?...pokiaľ viem aj Angry Birds sa predalo 50 mil. a to stojí pár dolárov...a zase je to len špička ľadovca, nie mainstream
      • vcelku rozumnej post, ovšem my nemluvíme o "dotaci", ale o přizpůsobení cenový úrovni regionálním podmínkám. HW a SW bych vůbec nesrovnával, v době, kdy máme možnost globální internetový distribuce tyhle dohady postrádají smysl (někdo ti ukradne kartu, chybí ti na skladě, někdo stáhne hru, nezmizí fyzicky nic - "krádež" to je stejně, rozhodně ne srovnatelná, někdo tomu říká porušení autorských práv). A teď k tvému hlavnímu dotazu - "ak chceme hry za 10 USD, musí si ich kúpiť aspoň 20 mil užívateľov - toľko sa predá pokiaľ viem len Call of Duty, na konzolách" Call Of Duty je často propíranej příklad hry, která slávu začínala na PC a posléze se přeorientovala na konzole, jelikož v US je hraní na konzolích rozšířený. Ovšem co platí pro CoD (hlavně pro multiplayer, single už nikomu v dnešní době žíly netrhá), neplatí pro ostatní hry - ty si nemůžou a ani nechtěj dovolit takový výdaje na PR, což jedině vítám. Pro ty bude prodeje určovat hlavně koncová cena - a priori v případě nových titulů s aspirací stát se brandem. Tedy pokud si hru za 1000 koupí na PC 100 000 lidí, máme výdělek sto míčů. Pokud si hru za 199,- koupí 650 000 lidí (protože pro ně bude snáz dostupná), máme to 129 350 000.. Nelze počítat, že si hru za 1000 koupí 650 000 lidí, jelikož spousta z nich se uchýlí k pirátství, nebo prostě počká, až hra bude dostupná ve slevě na steamu, tedy ve výsledku za ni dá také kolem dvou stovek. A teď co se děje dnes. Proč má zájem vydavatel na zachování současnýho stavu? Protože pro něj 100 000 lidí koupí hru při launchi a dalších dejme tomu 350 000 ve větších či menších slevách. A najednou se nám výdělek pohybuje v úplně jinejch sférách. A pak přijde manažer a ještě má tu drzost bulet, jak se hra neprodávala? Kde to jsme? Herní byznys je byznys, tak by se tak měl začít chovat. V současnosti vidím bandu amatérů, kteří si hrají na hrozné byznys many a přitom naprosto nechápou zákonitost trhu a fakt, že jejich zboží je jen volnočasová záležitost, že jej nikdo k životu nepotřebuje a v případě, že na ně nemá, tak se uchylí buďto k pirátství (v případě slabého charakteru), či o produkt dočasně ztratí zájem maj zcela ztracen ze zřetele. Pokud skutečně herní byznys chce být byznysem se vším všudy, musí si začít uvědomovat jaká je doba a přizpůsobit se jí. Konkurence je značná a dostupný volný čas (sice stále se rozrůstající) komunity hráčů omezen prací/studiem/povinnostmi. A takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho, jen jsem nastínil, kde asi leží zakopaný pes v současnosti.
        • hovoríme o dotácii - to že sú s hrou minimálne variabilné náklady (obal a pod.) neznamená, že to nie je dotácia - áno hot dog v IKEA stojí inú sumu vo Švédsku a inú u nás - lebo to tak Kampard chce, ale je tam aj to, že sa ten párok vyrába z miestnych surovín miestnymi ľuďmi

          hry sa stále z 90 percent tvoria v USA, Eurozóne a Japonsku - nepoviem keby sa robili v Bangledéši a Botswane (pritom Botswana úctyhodne postupuje a je to stabilná krajina) - určite chápeš point - hry sú globalizovaný tovar - ale ide o to kde sa tie fixné náklady tvoria

          neviem či sú to amatéri keď herný biznis predstihol filmy a hudbu a stále rastie - podľa mňa majú trh zmeraný veľmi dobre - síce proti gustu náročného a nie veľmi boháteho PC hráča zo strednej Európy, ale čísla nepustia

          pozri, podľa mňa je problém asi nasledovný - nároční (poväčšinou) PC hráči vyžadujú kvalitu - ale sú z princípu minoritní - ešte som nevidel sa filmovú komunitu (asi dôsledok času) sťažovať sa, že najnovšia noir dráma z francúzska nemá efekty ako Avatar - čo je masové je masové

          keby sa oplatilo hru naceniť na 5x menšiu cenu, už to niekto skúsi - ale zatiaľ sa nestalo - predaje na Steame roky po uvedení (lebo novinky za 5 Sur nie sú ani pri tých najväčších letných a predvianočných sales) nehrajú zásadnú rolu, rovnako ako napr. celý trh V4 je stále minoritný oproti USA, GB, GER, FRA a JAP...jednoducho realita je aká je, mne sa tiež 2x nepáči, ale je do určitej miery prirodzená- hard core hry budú do budúcna čosi ako nezávislé filmy - hlboké, pre fajnšmekrov, ale bez efektov...mainstream bude ten čo sa zaplatí - navyše tí chlapci evidentne poznajú aj fyzické limity - ak raz potrebujú na naozaj poriadnu hru tržby aspoň 200 mil usd aby sa niečo vrátilo a niečo zarobilo - tak majú 60 mil XBOX (teoreticky), 60 mil (PS3) a asi 30 mil užívateľov Steamu - ok PC hráčov bude asi viac, ale určite nie násobne, Steam má kdekto, nikto nehovorí, že tam má byť plná zbierka hier - takže 200 mil hráčov možno, reálnych - aj keby si to kúpila desatina - čo je pri štatistickom rozložení úspech ako svet - tak hra musí stáť aspoň tých 10 USD...to sú bohužiaľ rámcové čísla - za kvalitu sa platí - áno zaplatiť to môže aj veľký počeť ľudí v malom, ale kde ich zoberieš?...
      • Cena hw se dotovat (krome konzoli) nebude, protoze by se to klasickym vyvojarum hw asi nevyplatilo. Ale je tu teoreticky prostor pro ruzne marze. Zrovna u te gtx680 se odhaduje, ze je marze dost vysoka. Cena hw neni pevne dana, je vysledkem funkce popta ky a abidky (samozrejme nemuze dlouhodobe pod vyrobni naklady). Pripustime-li existenci regionalnich trhu, pak kazdy trh muze mit ruznou kupni silu a jiny vysledek optimalni trzni ceny, uplatni se i ruzne distribucni naklady a podobne. A budš to fungo at dobre. Hacek se skryva v existenci tech regionalnich trhu a v zabraneni v tom, aby cely svet nenakupoval v tom nejlevnejsim regionu. Protoze jinak tam vygeneruje takovou poptavku, ze v nem cena vyleti ihned vzhuru.
        • Cena hw neni zas tak uplne poptavka/nabidka. Je to monopol. Respektive dva monopoly u CPU a dva u hernich GPU. Navic je omezena produkce, ty GF se prodaji, tak neni duvod mit cenu nizsi.

          Ale to vlastne i u her, tam je to dokonalej monopol. BF3 si nekoupis od nikoho jinyho jak EA, Half Life od nikoho jinyho jak Valve.

          Tzn v techto pripadech si spis cenu diktujou.
          • Ano, stejne se prodaji, to je prave vliv te poptavky. Kdyby se neprodaly, protoze konkurence prijde s necim lepsim a levnejsim, cena pujde dolu. Proto je cena gtx680 tak vysoka a proto na ni nvidia muze mit vysoke marze, je tu ta poptavka po nich.
            Dva monopoly je nesmysl, monopol je vzdy jeden, vic dominantnich hracu se nazyva oligopol a v pripade grafik konkurence funguje dobre.
            Jo a zehlicku eta koupis jen od ety, takze ma na ne taky monopol. Sorry, ale vysvetlujes si to dost spatne. BF3 ma konkurenci v ostatnich hrach. V hernim prumyslu panuje tak tvrda a ukazkova konkurence, ze mluvit zde o monopolu je ciry nesmysl. Zavadeci ceny jsou podobne, ale mene uspesnym titulum rychle klesa cena. Je to opet funkce nabidky a poptavky.
            • S prvnim odstavcem mas asi pravdu.
              S druhym ne, protoze jsi vylizanej trotl a vzdycky vidis to co chces videt. Psal jsem totiz neco uplne jinyho.
              Staci takhle? Uz me totiz nebavi napsat XYZ a cist odpoved na neco jinyho. Tak si uzivej svoje prekrucovani.
            • To neni o tom jestli mas jiny nazor, na to kolik je 1+1 nejde mit nazor, to bud vis nebo ne. Tvrdit ze na trhu jsou dva monopoly je oxymoron a ukazuje to, ze vubec nechapes podstatu toho slova, mono je jeden, nemohou byt na jednom trhu dva. A stejne je to i s tim BF3. Tohle tvrzeni muzes pouzit na jakykoli produkt jakehokoli vyrobce a v dusledku toho tvrdis, ze kazdy vyrobce ma dokonaly monopol, tedy ze si zadne produkty nekonkuruji. Tvrdit ze na trhu her ma ea monopol a valve monopol je nesmysl, z podstaty veci to neni mozne a neni to vec nazoru, ale znalosti. A takove tvrzeni ukazuje, ze tem pojmum nerozumis.

              A pokud tvrdis, ze cena hardware neni trzni (dana nabidkou/poptavkou) a dokladas to tim, ze v minulosti byly ceny nizsi, tak tim ukazujes i neporozumneni urcovani trznich cen. Ty totiz negarantuji ani setrvaly stav ani ze se nebudou zvysovat, ani ze budou nejnizsi mozne.
            • V pripade grafik nefunguje konkurence vubec, mainstream 680 stoji stejnych cca 12 tisic jak 7970 i kdyz by je NV mohla prodavat za 8 a tak jakoukoliv konkurenci rozdupat. Duvod uz jsem psal.
              Konkurence fungovala v dobach kdy mainstreamova gtx260tka stala 3600,- a hi end 5850 okolo 6000,-

              Hry - kdyz budu chtit hrat BF3 tak to asi v CODu nebude. Zehlit muzu vsim zhruba stejne.

              Jsem rad ze jsi opet nezapomel svoje "mas jiny nazor tak tomu nerozumis". *1*
            • deleted
          • oligopol, resp. duopol

            áno, ale reálne má AMD problém urobiť nejaký slušný zisk, nVidia dosť zarába na profisegmente, to v hernom svete sú oproti tomu marže smiešne

            objektívne je HW momentálne asi najlacnejší aký kedy bol, a väčšina výrobcov hovorí, že sa už na ňom zarobiť veľmi nedá - takže tu tie rezervy asi budú malé

            to u hier už je bohužiaľ ekonomický nezmysel, ale ok nie každý je ekonóm
            • áno, grafiky kulminovali tak v 2008-2009, ale problém bude asi aj v obmedzenej výrobe, predsalen dostupnosť čipov je biedna

              ale to, že HW je celkovo (tam viac, tam menej) najlacnejší aký kedy bol, to je myslím dosť zjavné
            • Aha, takze ted je nejlevnejsi hw. S notebookama a cpu bych souhlasil. Ale GF tezko. Psal jsem to niz.
            • Safra, ty jsi jak moje dvojce :-)
    • Budes se divit, ale tohle ja si uvedomuji a souhlasim s tebou. Jen je potreba si uvedomit, ze regionalni cenova politika ma i sva negativa a na globalnim trhu, kde se da snadno objednavat a platit za zbozi z hongkongu i us se tezko prosazuje a vede k deleni trhu na regiony, coz je rovnez pomerne nepopularni zalezitost, ktere jsme se nedavno radi zbavili. Vzdycky je to neco za neco.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit