Přejít na výpis diskuzí

Death Stranding – recenze

1.11.2019 8:09
Šárka Tmějová 62 příspěvků

Poslední výtvor Hidea Kodžimy obestíralo tajemství dost dlouhou dobu a část hráčů tohle mystérium zvládlo odradit ještě před vydáním. Bude to vůbec hra, když všechno, co ukazoval, byly filmečky se slavnými herci, které slibně načrtávaly postapokalyptický svět? Co nějaká ta hratelnost? Obavy hoďte za...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • 100/100  nejlepší herní počin posledních let , Příbeh kterej  by zaviděl i  Detroit BH , Stranding = to co většina ma za walking simulator je nový žánr s tolik prvkama že přejít 300 metru prez kopec muže bejt taková výzva že u toho rozstřískáte dualschock  k tomu aby toho nebylo málo tak hrozba VV či teroristu vás spíš budou rozptylovat od  toho přepravovaní . Před koncem když sem myslel že už to mam vše za sebou a propojil sem poslední uzel tak sem myslel že se nic zajimavého dít nebude ovšem teprve potom přišel nejlepší nepropracovanejší ending co sem kdy videl a když si myslíte že už bude konec tak vám budou naservýrovany 3 hodiny takovy akce že to působí jak jiná hra . Příbeh se rozjíždí pomalu tajemně nic vam nebude dávat smysl a to až do uplného konce kde až po konečných titulkach se dozvíte teprve vše , nejdelší cut sceny ever  a po tomdle všem je jeste  uplakanej epilog v podobně 14 kapitoly

    Ja osobně mam problem když něco trvá dlouho což v tedle hře by se zdálo že trvá vše opak je pravdou jaké si to udělate takovéto máte a asymmetricky multiplayer tomu přizpíva

    po 5 kapitole sem přeskakoval vetšinu rutinych cut scene a měl sem zip line věze umísteny tak že mi propojovaly 80% cele mapy  ( hlavně hory ) trvalo mi to cca 3 hodiny to rozmístit 80 % donášek  potom sem dodělával stylem že co ukol to svět rekord  ( stofflesforce)

    Po desingové stránce a hereckém zpracovaní tadle zaležitost nemá konkurenci  a PC verzi určite vyzkouším také jelikož i na ps4 pro bylo vidět že hra vycucáva všechno z hardwaru a dokonce sem byl i překvapen že Ps4 dokaže takoudle podívanou vubec rozjet ...

    Pokračovaní tadle hra určite nepotřebuje ovšem Žánr STRANDING by se mohl rozvíjet více hardcore směrem ruku v ruce  s asymmetrickým multiplayerem


     hráno na PS4 Pro 4k HDR  (65palcu tv)

  • Jinak už se řešilo, že jak bylo s crunchováním? (3 roky, 80 lidí, nové studio, takováhle production values asi nebyly za 8 hodin denně, ne?)

    Nebo to bylo důležité jen třeba v případě RDR2 (vzpomínáte na ty diskuse?) a u téhle hry to případně stejným lidem nevadí?

    • omiklon

      https://twitter.com/HIDEO_KOJIMA_EN/status/1156717760077918209?s=20

    • Fordzy

      Japonci neznají pojem "volný čas" nebo "crunch". To co je pro západní vývojáře crunch je pro Japonce normální pracovní doba. 

      • Pro ně možná. Ale co místní, co kvůli tomu (prý) bojkotovali RDR2? Ti by snad mohli mít svůj pohled na věc stále stejný, ne? :-D

  • Jack1947

    Kdo čekal že to bude mít větší hloubku než jenom polemizování o světě a chození, ten se spletl pro všechny ostatní 9/10 a pro mě, noo, tohle nutně nepotřebuji hrát ale zajímá mě to, tak příští rok na pc. Hlavně já od toho vlastně ani nevím co jsem měl čekat... a tak to asi mělo být.

    • uher

      Jo, je důležitý že víš jak to budou hodnotit lidi, kteří to ještě ani nehráli. Když máš takovej přehled, tak co za hráče tomu dá 8/10, nebo jakej člověk dá třeba 5/10? 😂

      • Lukass

        To je pako Jack,  kdyby to vyslo ted na pc ma uz to dohrany  

        • uher

          Jo, už sem si taky všiml. Vědět to dřív, tak se ani neobtěžuju na takovýho tydýta reagovat...

  • radim.zaty

    Ach jo, tak tohle nebude pro mě. RDR2 jsem kvůli té dementní pomalosti odložil po pár hodinách a už se k tomu nevrátím ani na PC a tohle vypadá ještě šíleněji. A mám to bohužel tak, že pro příběhy si chodím do knih a ani sebelepší příběh mě k walking simulatoru nepřitáhne. 

    • lito

      ale na tom není nic špatného.První  Dark Souls miluji právě kvůli pomalosti a pocitu km v nohách. Prostě jsem si tu cestu zažil a užil. Hra by měla být cesta. Hra by měla zážitek. Právě ta pomalost pomáhá na prožitku. Na dalších Souls se mi právě nelíbilo to zrychlení pro mainstream.

      • radim.zaty

        Taky netvrdím, že je na tom něco špatného, jen že to prostě není pro mě. Asi je to tím, že hraju už 30 let a na prvním místě je pro mě hratelnost a výzva. Příběh a produkční hodnoty jsou až druhořadé. 


        Mimochodem, Dark Souls 1 jsou ve srovnání s RDR2 zběsilá jízda.

      • První Dark Souls bylo pomalé?

  • victor

    Víte co fakt nesnáším ? Chodit z bodu A do bodu B ...a dávat lajky :/ .

    Tisíckrát jsem proklel Fallout3 za nesmyslné chození po světě ,kde by měly být v provozu ( zvlášť když letadla ještě fungují v cutscénách ) i jiné dopravní prostředky než chůze .....

    A přijde Kojima a walking simulátor skřížený se sociální sítí nazve svébytným novým žánrem ;DDDD

    Bože už od dob Vetřelců víme , že vydávat se do nepříznivého prostředí znamená být na ně vybaven a adaptován ...... Copak to je asi za časodéšť , který nám zničil Landcrawlery ? ....

    Umím si představit , že na počátku byl Hard Truck či Crossout s příběhem ....ale aby nebylo možno pochybovat o invenci a uměleckém záměru , šly tyhle špinavé madmaxovské  kamióny do kopru a vše nahradili ...poslíčci s eko posláním a duší dítěte. 

    INU ani po přečtení recenze nejsem o budoucnosti téhle hry přesvědčen , a silné online propojení mne spíš odrazuje ještě víc než před tím ....Bez lidí to bude procházka v prázdnotě a já osobně pro tohle do obchodu nepoběžím  :/

  • harbinger1945

    Já si myslím že tahle hra imploduje..chodit z bodu A do bodu B nikoho bavit nebude..ať už to má omáčku okolo jakou chce. Asi to pořídím ale až to bude ve velký slevě a to jen díky příběhu, kterej je údajně skvělej.

    • "chodit z bodu A do bodu B nikoho bavit nebude"

      No a podívej se jaké hodnocení má Zaklínač 3.... což bylo chození od animačky k animačce a sem tam stereotipní souboj a jak to fungovalo.

      • victor

        Takhle fungovaly i Westwoodí strategie ....od animačky k animačce ....pak moudrá hlava pomazaná v EA řekla že stačí engine cco zvládne pár tisíců polygonů a ....nad žánrem se začalo smrákat , protože filmový nádech dělá svoje  nejen u Kojimy :(((( ...

        Stejně tak Doom ....hudba , co level to jiný motiv . Prostě snaha udržet hráče všemi smysly ve hře je patrná víc u starých her , než těch co seskakují z běžícího pásu dneska ...

        I když doba si svoje lidi vychová , taková DOTA ,Fortnite , Minecraft či Death Stranding na opačném spektru ...to jde prostě už mimo můj zájem i logiku kterou u dobré hry hledám . Holt asi navždy už zůstanu u devadesátkového Dungeon Mastera , Cannon Fooder ,Baldur's Gate, X-wingu a Jagged Aliance ....

  • Ilusiveman

    Kdo čekal, že to bude srajda, je menecennej a žije na serotoninu z vyplnění "věšteb" svých ideovych vzorů. 🤷‍♂️ 

    Jinými slovy, nevěříte a neumíte věřit v sami sebe a toto vidění světa aplikujte na své okolí. 


    • victor

      Co to meleš vořechu ?  ....Blbé hry se za umělecké vyjádření skrývají neustále . Hit musí oslovit dostatek lidí aby měl budoucnost ....

      • Ilusiveman

        Mohl by jsi být konkrétní a demonstrovat příklady her, které to, že jsou BLBE skrývaly za nějaké "umělecké vyjádření" v herním prvku? (ted doufám nesrovnáváš tenhle na první pohled simulátor kurýra s mindfuk story a paranormal nepřáteli s nějakym černobílým filtrem, že ne.....?)

        Dík, Gumo


        • Derp_1337

          Hry, které byly blbé a skrývaly se za "umělecké vyjádření" ???

          S příkladem není potřeba chodit daleko, stačí si vzpomenout na (stupidní) konec Mass Effect 3 ! Dle slov autorů se jednalo o "umělecké zakončení" a hráči to prostě nedokážou správně ocenit. 

          • JamesFaith

            S tím ME3  je to jen výplod nespokojených hráčů, kteří tak dlouho překrucovali originální výrok, až z toho vznikla tahle ptákovina.


            Ve skutečnosti jen někdo z Bioware použil sousloví "artistic integrity" ve smyslu "tvůrčí záměr", nespokojení hráči z toho vytáhli slovo "art" a vznikla tahle stokrát opakovaná fáma o "uměleckém konci". 

            • Derp_1337

              To není jakýsi výplod nespokojených hráčů. Z principu marketingové oddělení musí pravdu zaobalit do spousty hezky znějících ale zavádějících keců. Někdo se sice spokojí s tím, že ty marketingové žvásty bude brát jako realitu, ale spousta lidí si to přeloží zpět do normální řeči.


              Je to volba každého jedince, jestli bude s růžovými brýlemi přijímat ty kecy marketingových oddělení a nebo jestli se pokusí odhadnout skutečné záměry skryté za těmi hezky znějícími větami.

              • JamesFaith

                Reakce na příspěvek:

                Ne, je to celé výplod založený jen na tom, že v angličtině je umělec a tvůrce označován stejným slovem - "artist" Já tehdy na BSN byl a sledoval jsem, jak se ten výrok postupně překrucoval, stejně jako později několik dalších. Marketing ME3 selhal v mnoha věcech a kontroverzních výroků bylo několik, ale tenhle si vytvořili sami nespokojení fanoušci. 


                Ale je volba každého jedince nechat se zaslepit a ochotně přijímat každý vymyšlený kec, který útočí na "správný" cíl. 

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  U marketingových oddělení se ta snaha překrucovat dá pochopit, protože ti lidé za to dostávají placeno. Ale je smutné, že se vždycky najdou nějací zaslepení fanboys, kteří budou dezinformaci, překroucené fakta, nesmysly a lži obhajovat z vlastní iniciativy a úplně zadarmo.

                  • JamesFaith

                    Reakce na příspěvek:

                    Tohle je originální výrok.

                    " We're working hard to maintain the right balance between the artistic integrity of the original story while addressing the fan feedback we've received."


                    A pokud někdo není jen zaslepený fanatický hater, měl by být schopen vidět rozdíl mezi tímhle a "Our enging is ART!". Ale jak říkám, chce to mít trochu zdravého rozumu a nebýt jen součástí hejtovacího stáda a souhlasně bečet každou fámu. 

                    • Derp_1337

                      Reakce na příspěvek:

                      Podívej se, nikdy jsem netvrdil, že doslovně něco takového marketingové oddělení řeklo. Tady jde o to, že ten pokud autor chce mluvit o tzv. "tvůrčím záměru" (volně přeloženo), tak z principu musí považovat svůj výtvor za komplexní umělecké dílo.


                      Fanoušci neměli nic proti ME3 jako jako celku, proto si taky nikdo nestěžuje na celou hru, ale jenom na ten stupidní konec. Proto nikdo netvrdí, že se jim ME3 nelíbí jako umělecké dílo. Jenom se jim nelíbí konec toho uměleckého díla. Proto se taky používá tahle překroucená verze. Smiř se s tím. Opravdu není potřeba obhajovat původní marketingové kecy.

      • lito

        "Hit musí oslovit dostatek lidí aby měl budoucnost ...."


        ach. Klidně ať je to propadák, hlavně ale ať to není komerční hit pro všechny. Takových her mám plné zuby a je to v podstatě každá větší hra. Osobně je mi Kojima a Sony jedno, takže se na jejich zisky nějak neukájím. 

        • Ilusiveman

          Tuhle část, ta je úplně moc.

          On už přemýšlí přesně tak, jak chtějí od stáda korporace slyšet. Aby bučel s těma, co bučí HIIIIIIIIT.

          Mentalita stáda

        • victor

          No uvidíme , vydat hru s asymetrickým online multiplayerem pro pár zapšknutých fandů kteří budou hrát cokoli "s nálepkou"  Kojima  musí být komerčním snem ..... Bohužel Apple jede na konzumní vlně a Kojima na reputaci nakonec ani trati nemusí  i když o hru rychle opadne zájem . I v tom je kouzlo experimentů za miliony ;)

          • lito

            je ti snad jasné, že sebe děláš zakomplexovaného, stádového jedince?

          • Ilusiveman

            "No uvidíme , vydat hru s asymetrickým online multiplayerem pro pár
            zapšknutých fandů kteří budou hrát cokoli "s nálepkou"  Kojima "

            Tak tohle jsi vymyslel? Takhle si ospravedlnuješ jiný nazor?

            PS: Mysl nekterych slaboduchych ovcí mě vždy pobaví tim, jak moc kreativní vůči svému egu jsou.

  • misk

    České weby sú zvyčajne oveľa kritickejsie oproti zahraničným, a pri tejto hrej je to naopak , IGN dalo len 6,8  to znamená že to je skvelá hra ale nie pre casual hracov

    • MishKonn

      Nejdříve jsem přečetl tuto recenzi, poté jsem kouknul na IGN. 

      Jejich kritika mi připomněla kritiku jednoho z mých známých na moc "realistické" RDR2, že ve hře nechce jíst, stanovat, atd. Přitom to byl právě jeden z největších taháků, díky kterým RDR2 dokázalo hráče naprosto pohltit. Stal se totiž Arthurem Morganem. 

      Šárka to napsala správně - pokud jste ten typ člověka, který je hr hr a přeskakuje každou animačku, žádná hra od HK není pro vás. 

      I když stále nejsem přesvědčen, že mě  DS bude bavit, ani nejsem slepým fanboyem HK a zachovávám si jistou dávku skepticismu, hráči jako recenzent na IGN by měli zůstat u Call of Duty a od her tohoto typu se držet dál. 

  • JohnyTheZik

    Na samotnej gameplay jsem fakt zvedavej, ale tohle je trochu mimo.

    > Graficky Death Stranding na současné generaci prakticky nemá konkurenci

    Je pravda, ze ta premira ruznejch detailu je silena, ale uz jsem na PS4 videl hezci hry. At uz je to zminenej RDR2, nebo posledni Uncharted, ci pripravovanej Last of Us.. Samozrejme je ten scope her uplne jinej, ale i tak neni DStranding misty nijak extra nadhernej.

    • Derp_1337

      Pro příklad grafiky nezmiňuj hry, které ještě nevyšly! (TLoU2)

      Je to běžná praxe ukázat hru v původních trailerech s mnohem lepšími detaily než které pak zařízení reálně utáhnou.


      Dokud hru neuvidíme hotovou, tak se může stát ještě cokoliv (od downgrade grafiky až po úplné zrušení vydání hry).

      • JohnyTheZik

        Ano, to mas sice pravdu, ale jak jsem tu jiz parkrat napsal, je celkem logicky, ze linearni hra bude mit lepsi grafiku nez komplexni open world. Pokud ti tak moc vadi tlou2, tak se staci mrknout na god of war. Ta hra vypada proste mnohem lip.

    • Ilusiveman

      Žádná hra neni nádherná na všech místech, pakliže to není tunel, kde se tě dokonalosti dá díky ramcovani práce přiblížit.

      I tak je to pak zase o úhlu pohledu, díváme li se na detaily typu stahujicich se kulek. Koně, nebo rozlišení textur a lens flary.

      Tahle hra je úrovni technologie srovnatelná s RDR2 a možná ji i kvantitativně překoná. 

      • JohnyTheZik

        Obviously.

        Nicmene je prave rozdil mezi open world hrou a linearnim tunelem, kde tu grafiku muzes relativne napalit aniz bys byl omezenej HW vykonem. To nicmene neznamena, ze na prvni dobrou nevypada ta hra proste lip a holt kvalita textur a dohled dela v ty hre proste hodne. Tim nesnizuju objektivni a "kvantifikovatelny" kvality DStranding, ale na prvni dobrou proste tak dobre nevypada.

        • Ilusiveman

          Nu obviously, je třeba dost často přednést stavební kameny diskuze, aby se diskuze měla od čeho odrazit. (abych já ne o koze a ty o voze.) 

          Anyhow, zajímavě, akceptovatelně shrnuto. Nemyslím si, že se koukáme každéj úplně od jinud na ten herní svět. 

          RDR2 je samozřejmě dost těžkej vizuální  kalibr na to, aby její obránce vydržel vzdorovat  obléhání celou noc. 🤷‍♂️ A pro nějaký "Death Stranding" je úspěch sám osobě, že lidi vytahují na první dobrou RDR2. 

          • JohnyTheZik

            Joo, to mas samozrejme pravdu. Nemyslim si, ze DStranding (DS nepisu, protoze je to pro me proste dark souls :D) vypada spatne, to vubec ne. Ale myslim si, ze i kvuli rozloze a celkovymu scopu toho, co v ty hre je, to proste nevypada tak spickove, jak Sarka popisuje. Dejme tomu v porovnani i treba s God of War (lepsi priklad nez uncharted).

            Ale samozrejme jak rikas, jestli je RDR2 milnik, pak je to minimalne uspech.

  • Lukass

    Precetl sem 3 recenze a stejne moc nevim jak se to muze hrat. 

    Kazdopadne ale koupim,  mozna za pul roku,  mozna za rok.  Vypada ze  Je to originalni a to  vetsine dnesnich her chybi. 

    • victor

      Obávám se , že hratelnost je přesně to co nakonec bude ve hře marně hledat víc lidí :/....

    • Já z toho tak nějak pochopil simulátor procházení krajinou. Ve smyslu, že to není jen walking simulator kde vystačíš s WASD, ale že aby jsi se někam dostal, tak musíš víc přemýšlet nad ítm jak, protože to nebude tak jednoduché? Zejména, když to bude mít přežít i tvůj náklad, který může dle obsahu vyžadovat jiné zacházení? Takže na přejití řeky nebude stačit jen držet tlačítko vpřed jako v jiných hrách. A pro vyšplhání na skálu nebudee hlavní postava lézt po hotové cestě z bílých výčnělků jak v Uncharted. Ale že budeš muset brát ohled na fyziku, omezené gadgety apod?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit