Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • [cit] ...Codies prostě hru potřebují prodat normálnímu hráči, který by se v Richard Burns Rally opravdu nechytal, což se ostatně projevilo i na prodejích této šest let staré hry. [/cit]

    Pravda, pravda. A proto, za rok, dva po DiRT 3 nikdo ani nestekne. Zato RBR, kterou zna snad kazdy fanousek zanru a ktera symbolizuje onen povestny vrchol uz celych sest let, se zda nesmrtelna.

    Divny to svet...
    • "Snad zna" a "fanousek zanru" to dobře vystihují. Fanoušek žánru RBR je člen klubu hrstky kluků (celosvěově v poměru ke skupině hráčů závodních her) kteří se považují za elitu, protože oni závodí v tom realistickém simulátoru rallye. Skutečnost je však taková, že RBR nějak srážku s realitou nezvládnul. Není to ještě ani zdaleka simulátor rallye, protože ten prostě není možné vyvíjet a prodávat jako hru. Každý kdo kdy jel jakýkoli závod v autě v reálu a bude vám tvrdit, že RBR vám dám opravdu pocit simulace skutečné rallye tak vám buď lže, dělá si z vás srandu nebo za to dostal dobře zaplaceno. Anebo kolikže se to objevilo najednou zázračných talentů, kteří z RBR sedlido závdního auta a vyhrávají jednu erzetu za druhou protože mají z RBR naježděno (nasimulováno)? A není to ani moc zábavná hra pro běžného hráče. Takže si vlastně vytvořil svou vlastní kategorii, které je králem a zároveň legendou, protože se to ukázalo jako slepá větev...
      • Blábol děcko!
      • Kdyz uz sis dal tu praci a napsal takovy sahodlouhy prispevek, mohl jsi take venovat minutku na precteni myho prispevku.
  • Split screen není žádné malé bezvýznamné plus, ba naopak. Tohle mi u dnešních závodních her chybí a vývojáři by měli, v tomto případě správně, pochopit, že je daleko lepší si sednout do sedačky a se svým kamarádem či družkou si to osobně rozdat, než hrát po netu proti nějakému neznámemu puberťákovi na druhém konci světa *4*
  • "že se vrátí systém převýjení času zpět" .. neni tam nahodou mekky i?
  • Nedá mi to, abych nezareagoval na pár věcí, které tu v diskusi padlo:

    1. "RBR nejde hrát na LCD 22, protože hra v základu nabízí nízké rozlišení."

    To je pravda jen na půl, není nic jednoduššího, než si prostě otevřít config a rozlišení si tam přepsat na jakékoliv chcete a jede to. Hra v základu akorát nepodporuje widescreen, takže když si ve hře dáte nějaké širokoúhlé rozlišení, tak je obraz zplácnutý - todle jde spravit přes utilitku CamHack, ve které jde libovolně nastavovat poměr stran. Já hraju na 24´ v rozlišení 1920x1200 a jede to úplně krásně. A pokud si do hry nahrajete nové auta od fanoušků, tak už vás nebude trápit ani kvalita modelů nebo textur *3*
    • 3. "kdyby to bylo tak realistické, tak to koupí závodní stáje a zaplatí vývoj"
      to je blbost, rally není F1. V F1 používají rFactor, ve kterém trénují tratě. Mají to pak tak najeté, že by to mohli jet se zavázanýma očima. Na rally simulátoru by nebylo co trénovat. V každé rally máš jiný charakter tratí, jiný povrch, všechno úplně jiné, nemělo by to absolutně smysl.

      ...

      Jinak omlouvám se, že jsem to rozdělil na tři příspěvky, ale kvůli velkému počtu odstavců to nešlo odeslat. Hezký den přeju
    • 2. "RBR není simulátor, není realistický a když posadíte vedle see Krestu s 10letým capartem, tak Kresta dostane na prdel."
      Todle je trochu přehnané. Autoři se snažili udělat chování vozu co nejrealističtější v rámci možností a jako konzultanta měli samotného Richarda Burnse, který měl na vývoj hry velký vliv, nepůsobil tam jen jako marketingová figurka jako McRae u jeho hry (nic proti). Samozřejmě fyzika není dokonalá, ale dokud se držíte na trati a nebouráte, tak je chování vozu hodně podobné tomu skutečnému. RBR jako zatím jediná rally hra má detailně vymodelovanou cestu i s výmoly a je rozdíl, jestli jedete po vyjeté stopě nebo ve vyházeném bordelu, todle na realističnosti hodně přidává.
      Navíc je tu fakt, že RBR je velmi oblíbený u rally jezdců a spoustu jich tato hra i "vycvičila". Zrovna u nás v týmu, kde jezdíme RBR online, máme dva skutečné jezdce rally a ti mají RBR velmi rádi právě kvůli chování vozů.

      Jinak konkrétně Kresta ale hrává Colina (na šipkách) jako formou zábavy. On nemá potřebu ani čas hrát nějaké hardcore simulátory, když si toho sám dost užije v reálu.
  • Hanzales
    Díky za pěkný článek. No už aby to tu bylo :) Samotnému mi koluje v žilách spíše krev iRacing/rFactor/RBR ale arkády můžu podle nálady (rozuměj pracovní únavy) úplně stejnou měrou. Dirt 2 mně s volantem bavil docela dost a čím více člověk tím volantem kroutil a hrál si s plynem, tím byla ta jízda potom taková uvěřitelnější. Naopak jsem rád, že je tady stále RBR, kde se přeci jen člověk musí hodně ohánět, aby auto zvládl se vším všudy a zároveň je tady i arkádová rallye, která zase pohladí oční bulvy a sluchové snímače zvané ucha a pocit z jízdy taky není nějak otřesný. Horší je, když k arkádě připojíte volant a chce se vám brečet, což u Dirtu zdaleka nehrozí ;o) O to více pak potěší fakt, že bude více "rally" neb to jediné mně u dvojky vadilo asi nejvíc.
  • Už bylo načase, protože CMR 2 odmítá na novějších verzích Windowsu vůbec načíst závod :) Jestli to bude aspoň z půlky tak dobrý, tak se je po dlouhý době na co těšít *5*
  • RBR mam narozdil od vsech colinu a dirtu stale na disku a vylozene fanousek zavodnich her nejsem ale tohle vypada skvele... poprve od doby operace flashpoint uvidim logo Codemasters na svem monitoru s chuti. ted uz jen zbyva aby activision udelal z cod (uz vas taky otravuje ze se ta hra okecava v kazde druhe diskuzi?) realisticky simulator a bude nastolen po celem hernim svete mir a spokojenost. PS: ta volna jizda s triky s volantem G27 a poradnym hardwarem musi byt herni nirvana kazdeho fandy aut :)
    • Verim, ze Drirt 3 se bude ovladat v pohode a clovek bude mit opravdu pozitek z jizdy. Ve dvojce jsem si uzil fakt dost a na trojku se uplne tesim. Rozhodne chovani vozu i jeho ovladani bude realistictejsi nez v TDU 2 (mam odzkouseno pouze v bete, ale pry se nic nezmenilo), kde ma clovek pocit, ze ridi vsechno mozne jen ne auto.
  • Pete.palis
    Tak tady je prácička Rally jezdců na hře;)

    http://www.gametrailers.com/video/uk-developer-dirt-3/710465
  • USER47
    Jen něco málo k šířce tratí. Ta finská trať, kterou autor zmiňuje, ve skutečnosti není rallye trať, nýbrž trailblazer trať, proto je tak široká. Rallye tratě by měly být užší. Alespoň to tedy takto obhajují vývojáři, těžko říct, jestli se jim v tom dá věřit...
    • sleepless
      Casti teto trate jsou i soucasti rallye klani...budou je ruzne kombinovat :)
  • codemasters ma skvele hry,rFactor je sice bezva,ale ty MODY to kazej je jich tolik ze pak neni mozne se k nekomu pripojit bez toho abych mel PC zaplnene ruznejma srackama a to uz neni hra,ale maglajz.RBR je super jenze to rozliseni na LCD 22 monitorech pac ja koukam pri jizde na auto uz neni mozne protoze je to auto prez celou obrazovku :( blee
    • Kvůli rozlišení starých her, jsem si jich už spousty nezahrál... Mám 24" 16:9 LCD a koukat na roztažené kostrbaté cosi, v lepším případě na malé okénko přeci jen už není pro mne... Jsou vyjímky (System Shock 1, Half-Life 1, OTTD apod.) které mi v okně nevadí - ovšem pouze z nostalgie. Je škoda, že se po téhle stránce vydavatelé více nesnaží a nestarají o své starší kousky - opatchovávat a dát tak možnost i mladším hráčům okusit jejich výtvor.
      • Tak oni by se i snažili, kdyby věděli že si lidi koupí starší hru za cenu standardní hry (né za novinkovou cenu). Ono totiž "opatchovat" grafiku do vysokého rozlišení není otázka přidání možnosti 1920x1200 do grafických oprtions ale kompletní předělávka modelů i textur a souvisejících designových věcí. Do toho se pustí pár nadšenců kteří to udělají ve volném čase jen tak pro srandu ale určitě né vydavatel zadarmo ve formě patche pro fandy.
        Jinak co se týká "simulátorovosti" RBR tak se stále musím smát. Kdyby šlo o simůlátor tak by se prodával za minimálně desítky ale spíš stovky tisíc aby se zaplatil vývoj - a závodní stáje by je rády zaplatily, protože by to byl jen zlomek ceny kterou dají za 1-2 tréningy ve skutečných rallye speciálech jen za pneumatiky. Řeči o simulátoru, realismu a realističnosti jsou sice pěkná z hlediska marketingu a sebevědomí některých hráčů, ale na koho byste si vsadili v závodě v RBR kdyby se vedle sebe posadil třeba Kresta a 10ti letý hráč RBR, který samozřejmě v normálním autě seděl vždy zatím jen v zadu? A úplně nejlepší jsou klauni kteří mají nejvíc plnou hubu keců o simulátoru a realističnosti fyz. modelu hrající na klávesnici nebo gamepadu. Běžný hráč si na svém PC zahraje vždy akorát hry, které ho budou nebo nebudou bavit a ve kterých může být lepší nebo horší. Označení simulátor a realistický je hezké pro marketing a něčí sebevědomí, ale realitu moc nereflektuje...
        • blábol děcko!
        • Hele MR. GR. nebo jak se to jmenuješ, ti tzv. rozumější, co hrají RBR, tak neříkají, že RBR je simulace nebo realita, ale RBR je ze všech her, co má téma Rally, se přiblížilo v uvozovkách "nejblíž skutečné rally" to jen říkají, nic víc nic míň.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit