Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Operace Flashpoint už nejde ve stopách Operaci Flashpoint...
  • OFP2 jako arkáda začala a jako arkáda taky skončí!
    není nad starý OFP a nynější armu *12*
  • Proč musíte furt porovnávat neporovnatelné? Každá hra nabízí něco a má svá pro i proti. Kdo chce hraje BF, kdo chce hraje CoD, kdo chce hraje OFP DR (později RR) a nebo ARMA 1 či 2. Nadávat na hry umí každej a dokazuje to jenom jak je daná osoba primitiv, co nic nedokázala.
    • smejki
      pokud je hra svou presentací upřímná (je to arkáda =>"Jsem arkáda"; je to simulátor=>"Jsem simulátor"), pak není důvodu mít na hru pifku.
    • To je rozumný názor.
  • Pánové, kteří se tu tak strašně oháníte realističností Flashpointu / Army, prosím, napište mi laskavě, v čem je ta hra nějak vyjímečně realistická od ostatních kromě volnosti pohybu? ****** Je to snad balistika střelby? Nic vyjímečného. ******** Je to snad v pěchotních bitvách? Takové to zasekávání se o překážky a zahryznutí do nich, příšerný pohyb v budovách, divné pohyby vojáků a celkově velmi mizerný feeling se zbraní, u které mám spíš pocit, že držím nějaký kus lepenky, má k realitě sakra daleko ********* A co jízda ve vozidlech? Fyzika je vrchol příšernosti a veškeré vozidla se chovají úplně dementně ******** Vrtulníky a letectvo? To už nebudu raději rozebírat vůbec. ****** Nic mě nenapadlo, pokud tam je něco tak realistického, co jsem přehlédnul, tak mi dejte vědět... Jo vlastně tam lítají motýli, hopsají králící, mění se denní doba a v noci tam jsou hvězdy přesně podle reálu, to je pro simulaci války klíčové.... ********* Hoši, já jsem OFP hrál mnoho let, i klanově, ale ruku na srdce - přestaňte o ní mluvit jako o nějakém simulátoru války či co. Vím, že VBS používá pár armád, ale zase jenom kvůli editoru a možnosti nasimulování různých situací, to jiné hry nedovolují, proto je VBS nejlepší volba... Nebo vy si snad myslíte, že vojáci to hrají proto, aby se naučili bojovat? *1*
    • smejki
      osobně bych byl nejradši, kdyby v Armě byly jen pěší zíležitosti, protože (přesně jak říkáš) díky tomu, jak se snaží simulovat všechno (včetně velení), dělá spoustu věcí polovičatě či ještě hůř. V pěším boji je totiž hra odladěná nejlépe a také nejzábavnější. Vozidla bych přijal také, ale jejich jízdní model je skutečně otřesný. Letecké záležitosti mi pak přijdou doslova zbytečné.
    • Joudo a v poslednim odseku jsis na to odpovedel sam. Proc lidi hraji ARMU2 a povazuji ji za "simulator valky". Prave kvuly tomu editoru a simulovani ruznych situaci. Az bude nejaky suprdupr neuronovy pocitac s "megagigatera" vykonem tak budes mit i lepsi AI a muzes spojit ARMU2 + DCS (A10C, KA50, ...) + nejaky simulator vozidel treba LFS. Red River bude jen dalsi singl a pidicooplinear strilecka, ktera po odehrani pujde do supliku. Hra tak na tyden. Skutecne vyhozene penize. To si radsi pockam na BF3.
      • Jenze suprdupr pocitac nepotrebujes k tomu aby postava nelezla po zebriku jako dement ( timto se omlouvam vsem postizenym). A podobnych perlicek je ci bylo v tvorbe BI pozehnane. Nechci ti brat iluze ale BF3 se ArmE nepriblizi o nic vic nez tebou kritizovany Red River.
        • Iluze mi neberes ja rozeznam rozdil mezi ARMA2 a sadou BF2, BF3, BFBC2, pri kterych se pobavim a stoji za ty penize. Arma2 me taky pobavi ale trocha jinym zpusobem (editor + ruzne situace) jako akcni BF. Ja spis narazel na fakt, ze nez si koupit dalsi strilecku, ktera mi vydrzi tak tyden tak si radsi koupim BF3, ktery mi vydrzi par let jako BF2 nebo BFBC2. Chapes :-)
          Videt, ze jsi toho moc nepochopil. Prave proto, ze neni dostatek vykonu tak se to musi zatim nekde osidit a treba postava, ktera leze po rebriku jako dement je priklad. Taky nastupovani a podobne. Nechapu jak te muze tohle rozhodit. Zkus trocha googlit a zjistit proc je tzv. AI v dnesnich hrach priserne stupidni. Protoze to neni skutecna AI ale jenom strom rozhodovacich prikazu IF - THEN. Proto v nekterych situacich celkem funguje a v jinych je naprosto dementni. Navic je potreba hodne vykonu. Jestli by ARMA nebyla kompexni tak by to uz nebyla ARMA. I kdyz jizdni model je strasny, taktez letecky model. Ma to stejne neco do sebe, ovladat techniku, proste mit to komplexni. Proto se mi ta hra "simulator" libi. A prave pro tu komplexnost dokazu lecos odpustit, protoze vim, ze kvuly te kompexnosti v navazu na vykon a architekturu dnesnich PC je to celkem slusne udelane. Samozrejme, ze bych chtel aby to bylo dokonaly ale jeste to nejde. Chapes, ja ti neberu, ze si koupis RR po tydnu to odlozis do supliku ale treba ja uvazuju jinak. Radsi koupim neco zanrove stejne (BF3) ale co me pobavi dele nez jeden tyden.
          • Promiň, ale já tomu, že je to očesané kvůli výkonu, prostě nevěřím. Když BFBC2 zvládá docela velké mapy, kde jde rozstřílet každá blbost včetně budov a ještě se to, i přestože je to spíš arkáda, dokáže chovat v některých situacích dost realisticky, tak to nějak udělat jde. Kdyby byla v BF nějaká slušná simulace balistiky, trochu realističtější chování vozidel a pár drobností, tak bysme tu měli výbroný multiplayerový "simulátor" války... Problém u Bohemia Interactive je podle mě v špatném enginu, který má kořeny snad ještě v pravěku, pořád ho jen přeplácávají, ale základ je pořád to samé, navíc v tom prakticky není žádná fyzika a objekty si dělají, co se jim zachce... Já třeba netrpělivě čekám, jak se poperou Tripwire s Red Orchestrou2, která by měla být velmi realistická (už jednička byla, ale taky ji limitoval zastaralý engine).
    • Chápu tvou pointu, ale tady bude spíše na místě se ptát, která hra má k realismu blíže, než Arma. Každá hra si na realismus jenom hraje. Pořád mačkáš klávesnici a držíš v ruce myš.
  • osobne som sa velmi tesil na armu, ale koli buggom to bol u mna tazky prepadak.. zial.. taktiez uz nie som najmladsi a nemam cas sa hodinu plazit lesom tak ako kedysi u stareho dobreho flashpointu.. osobne uvitam tento posun - chcelo by to rozumny kompromis medzi arma a cod/battlefield.. mam pocit ze prave o toto sa budu snazit a je to tak spravne
    • Myslím, že tím kompromisem bude Battlefield 3.
  • USER47
    Pěkná preview. Jen upřesnění k těm vozidlům. Vozidla řídit pořád můžete, ale jen kousky jako humwee, asi nějaký trucky atd. Vypadlo jen řízení obrněnejch jednotek a vrtulníků. Bude to samozřejmě záviset na designu misí, ale v několika by se člověk k řízení dostat měl. Stejně tak i v těch FTE.
    • sleepless
      Máte částečně pravdu, ještě jsem si to teď ověřoval s vývojáři a je to tak, že v několika přesně vymezených úsecích, daných designem specifické mise, bude člověk muset (ne moci) pár vozítek řídit, ale ne stylem předchozí hry a už vůbec ne stylem Arma. Každopádně díky za upozornění!
  • Tak se codies sverazne poucili ze Arma komunitu nepretahnou. *1*
    Ale maj recht. Lepsi linearni strilecka kera ma sanci se chytit v pauze mezi ostatnima. Alespon ze nas uz nebombarduji mystifikacema.
    • Myslis mystifikacema jako, ze Arma 2 je nejaka simulace? *3* Ceska Arma komunita mi byla vzdy k smichu tim nekritickym obdivem, kdy o hre s tam mizernou AI tvrdi, ze je simulaci. Teda v jednom je obdivuju, tvorba modu.
      • Kazdej simulator je z pohledu mainstream hrace nuda. Prelozeno "hra je slozita a odradila me". *1*
        To je v poradku ale proc nenazyvat veci pravym jmenem? Arma pobavi jenom toho koho do sebe dokaze vtahnout. Pak se odmeni nekonecnym hracim casem. Obcas si jenom blbnu v editoru jako na piskovisti. A zadnej modar nejsem.
        Pokud nekdo hleda intenzivni zazitek bez potreby se cokoliv ucit ten at se Arme obloukem vyhne. Protoze ho bude skutecne cekat jenom vopruz a nuda. Bez gamepadu ani ranu. *3*
        • Ono to neni jen o tom "hra je slozita a odradila me". Casto cloveka dokazou odradit stupidni chyby ktere studio BI provazi uz od dob puvodniho OFP. Kdyz to clovek vidi poprve rekne si stane se, podruhe ho to uz nastve a napotreri uz o to zcela ztrati zajem.
          • Ale jo tom mas pravdu. Nevidim do toho ale engine Army prochazel od dob OFP asi jenom malymi evolucnimi zmenami. A veci kere nezvlada jsou pravdepodobne reseny nak provizorne. Nevidim to ako hloupost vyvojaru ale jako limit engine. Ja predpokladam ze dalsi dil jiz bude mit v engine radikalnejsi zmeny. Arma2 to mela tak tak na hrane aby byla schopna zatnout zuby alespon komunita. Pokud prijdou v trojce zase jenom s recyklaci pak se Arma komunita vyrazne smrskne.
            Nicmene je to obrovska hra ktera za ty penize nabizi strasne moc. Jeji problemem je ze to dokaze ocenit jenom komunita. Vyvojarum asi omezeny prodej staci. Je to uzavreny kruh. Na kvalitnejsi hru potrebujes peniz a velky tym. Na to zase potrebujes vysoke prodeje.
        • Ja rikam, ze Arma neni simulator, jak spousta lidi tvrdi. Kdyby aspon byli na vojne (nemeli jsme ji rusit), vedeli by, jak daleko jsou tyhle hratky realite.

          Mam za sebou vojensky konflikt a Arma je smesna. Podobne smesna jako DR nebo CoD, ale ty druhe si nehraji s bandou nactiletych decek za zady na to, jak je to realisticke. Neni. A elitarstvi fanousku je o to smesnejsi.
      • smejki
        AI v Armě má snad jediné dvě vady - vidí skrz trávu a mnohdy má nerealisticky přesnou mušku na dlouhé vzdálenosti.
        • tak to jsi Armu bud nehral nebo mas hodne nizke naroky (coz je jen dobre pro tebe)
      • Ty to ocividne cele dokazes lepsie, ukaz nam vsetkym ako na to... *7* *7* *6*
        • Kriplovstejsi argument nemas, decko? Znamena to, ze neumis rict o jidle, ze je spatne udelane, dokud jej nezvladnes sam? A to same o filmu? Hloupi fanboyove...
      • Ukaž mě obdobnou hru kde je to vytvořeno lépe
        • Wow, clovek sem den nezajde a uz je tu fanboyu.

          Ja nerikam, ze je hra, ktera to ma lip. Ja rikam, ze ta hra je kvuli sve mizerne AI a interfacu stejne daleko simulaci realneho boje, jako OF:DR a CoD.
  • jo tak hlavne aby bylo lobby jako ve dvojce. Lobby v multiplayeru bylo to nejlepsi z cele hry.
    • USER47
      Lobby by mělo bejt dost přepracovaný. Ale snad k lepšímu, hra teď umožňuje JIP a celkově by měl bejt coop trochu vyšperkovanější. PvP tentokrát chybí úplně, ale to pravděpodobně víš.
      • Mezi Red River a ocekavanym BF3 je skoro pul roku odstup a navic nevychazi nic co bych mel naplanovano koupit takze o tom vazne uvazuji. Dnes v RE-PLAY se k tomu vyjadrily celkem pozitivne a coop me vcelku bavi. Co hrac to jiny pristup a herni styl, takze kampan s zivymi spoluhraci by mohla nabidnout zcela odlisny zazitek nez s umelou AI. Navic lze volit vic povolani a jako zpestreni vidim mody ktere nahrazuji klasicky MP, Pokud se neco fakt ne.osere tak do toho jdu. *5*
  • Arma2 je tak maximálně simulace nudy. Neříkám, že jsem pro koridorové střílečky, ale myslím, že ty rozlehlé odstrovy z původního konceptu hry už dnes moc smysl nemají. Ta hra kvůli nim musela být ve všem dost očesaná. Raději budu bojovat na mapě třeba 2x2km, kde bude všechno promakané a bude se to chovat tak, jak má, než abych měl k dispozici celý ostrov s tím, že všechno bude fungovat jen tak nějak na půl.
    • nevim .. ja realitu nebo simulaci v Arme vzdy vnimal jen z hlediska vernych modelu zbrani a techniky a rozumneho vyberu naplni misi .. jinak o simulaci samozrejme rec byt nemuze ale ruku na srdce k realu to ma bliz ne vetsina ostatnich her .. ale jak pises ... radeji rozume nastavenou hratelnost na mensi plose bez bugu a s prijatelnou AI nez rozsahle a nedotazene dilo .. anebo v nejlepsim pripade oboje :)
    • Stačí říci jednu větu, která putuje po Bohemia Interactive forum a vystihuje skoro vše.
      CoD and OFP (Codemaster) is for boys, Arma is for men.
      • USER47
        Jo, tahle retardovaná hláška poměrně přesně vystihuje elitářství a hloupost průměrného arma fanboye.
        • Retardovaná rozhodně není. Kolik "dětí" hraje armu? Vždycky když už se nějaké připojí tak akorát má stále zapnutý mikrák a stěžuje si.
          • USER47
            Už jen to jejich nutkání neustále se ujištovat o vlastní vyspělosti a výjimečnosti o nich vypovídá dostatečně.

            Mimochodem, právě do her jako je ArmA či originální OFP (ano, opravdu jsou to hry, nic víc) se mnohem snadněji dostane žák základní či střední školy než dospělý člověk. Dospělí lidé obvykle nemají tolik času na to, aby se učili komplikované klávesové zkratky a trávili týdny učením herních mechanismů a taktiky. I většina těch starších členů dnešní komunity kolem Army jsou většinou lidi, který se zaučili už na OFP, když jim bylo patnáct.
    • smejki
      asi před dvěma hodinami jsem ukončil tříhodinovou porci online nudy, kde jsme v třiceti lidech postupně dobyli tři vesnice a bránili se dvěma útokům na základnu. jsem masochista
    • Arma 2 je simulátorom skutočného vojenského boja. Samozrejme, musí brať do úvahy hráčov a aby pre nich bola hra zábavná. A rozhodne nepísal by som tak jednoduchý výrok, že niečo je simulátorom nudy. Hráči Arma 2 majú záujem o najvernejší herný zážitok z boja, ktorý sa snaží byť najbližší s obrazom reality. A navyše hráč Army 2 môže vo voľných chvíľkach premýšľať o tom, či to čo hral sa naozaj vyvíjalo tak ako by sa to vyvíjalo v skutočnosti.
      • a taky je to ta nejzabugovanejsi hra co sem kdy hral, coz o DR rict nemuzu - mozna je horsi, ale aspon tam nebylo 30 chyb na 10 sekund hrani :D
      • Ne, neni to simulator realneho boje. Nema to k realnemu boji ani na kilak blizko. Je to stejny simulator jako CoD. Tak slezte z te sve povznesene pozice a mazejte na vojnu, nemeli vam ji rusit.
      • Taková Red Orchestra: Ostfront mi příjde mnohem realističtější a přitom si narozdíl od Army na žádný simulátor nehraje. A že jsem toho ve skutečném životě s kvérem nalítal hodně.
        • Hmm, zajímavé. Když pominu sebe, tak i mí kolegové co "nalítali toho s kvérem dost" mají docela odlišný názor než tady prezentuješ. OFP a ArmA od BIS se nedá koncepčně s žádnými jinými tituly porovnávat. V jistých aspektech se samozřejmě bude realitě blížit méně než jiné tituly (boj v džungli, boj v zástavbě, CQB), ale komplexně je neporovnatelná. Tak to prostě je a bude.
          • No ja nevim. Zkusenosti s vycvikem a zbranemi mam, ale Arma je opravdu daleko od reality. Tohle at mi nikdo nenamluvi. Nerikam ze jine tituly jsou blize, ale Armu opravdu nebrat. Co se tyce VBS, to je hlavne pro simulaci orientace v terenu, ne combat, proboha...
            • Je to marné, Arma ultras budou pořád dokola klábosit o tom, jak je ta Arma strašně realistická... Už tak dlouho nezvedli zadek od počítače, že neví, jak realita vypadá.5
  • nehral jsem Operaci FLashpoint, necetl jsem cely clanek, ale zaujala me jedna vec.

    "Nejvyšší obtížnost krom jiného nenabídne checkpointy" :-D :-D To si delate s prominutim p*del hosi :-D Takze kdyz neumime vymyslet nic lepsiho tak tam nedame "ukladatka", aby to clovek hral 10x za sebou. To neeeee
    • USER47
      Tak to prostě na nejvyšší obtížnost nehraj, když se ti to nezdá. Obtížnosti jsou odlišený právě jen HUDem a možnostmi ukládání, navíc různý části HUDu půjdou povypínat i zvlášť. Takže si klidně můžeš zvolit prostřední obtížnost, vypnout si crosshair, ukazatele zásahu a podobný blbosti, a zároveň si tam nechat checkpointy.

      Mimochodem, třeba DR je na Hardcore obtížnosti výborná hra hlavně kvůli absenci checkpointů. Když víš, že bys musel odehrát dvacet minut hry znovu, donutí tě to postupovat opatrně a nevrhat se po hlavě do každý přestřelky s vědomím, že pokud umřeš, respawneš se za rohem. Hlavně závěry některejch misí mají neskutečnou šťávu a dokážou hráče napumpovat adrenalinem.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit