Přejít na výpis diskuzí

Doom - recenze

18.5.2016 20:58
Jan Olejník 359 příspěvků

Nastartujte Škodu Favorit, do rádia nacpěte audiokazetu s Nirvanou, případně si pusťte třeba Volejte řediteli nebo Kolotoč. Proč? Abyste navodili tu správnou atmosféru! S novým Doomem se totiž vrací nejen oblíbené zbraně a démoničtí nepřátelé z prastarého originálu, ale především i pořádná dávka devadesátých...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • TheGGG
    Tak toto si určitě nekoupím, nikdy jsem nepochopil, co lidi tak žerou na těhto arénových střílečkách, kde se jen běhá a střílí, bez děje, bez zajímavých postav, bez skriptů...
    • Jack1947
      Právě v tom bylo dříve to kouzlo ne? nebylo to předem předskriptované a bylo to náhodné neveděl si jak to bude dnešní hry ti házej do zad a před tebe donekonečna se respawnující vojáky... to je podle mně nuda a situace které se nedají jinak překročit než nějakou otravnou cutscénou.
      • TheGGG
        já v tom vidím nudu, nic zajímavého se nestane, jen místnost, pár random potvor a běhej a střílej, zážná epická scéna, monumentální okamžik, nervi drásající filmová sekvence nic...
        • Jack1947
          Je vidět že si mladší ročník to tě omlouvá, holt si vyrostl a přiklonil se spíš do doby kdy byl Boo m Autoheálu, dementnější AI a jednoduchý UI aby to zvládali dohrát i mladší hráči bez urážky samozřejmně. Já jsem třeba PC neměl, až do úutlého věku ale hrál jsem DOOM/DUKE a vím že tyhle hry měli něco do sebe. At už svojí drsnou ale férovou obtížností, nepředvídatelným nepřátely nebo kontroverzními zbraněmi ( BFG, motorovka, Duke-Shrinker miniatomovka Zmrazovač)

          Proto je měli lidi tak moc rádi ale jak víme všichni prostě mladší dnešní ( převážně) generace to nikdy v době internetu už asi nepochopí. Pokud by bylo více takovýhle her tím líp a to by bylo fajn. Jenže to nebude... Boužel

          Věř že jsem konzolista tělem i duší( to už je um trochu přehnané ale...) nicméně chápu že ještě než byli konzole byli PC a pc vévodily takovéhle FPS DOOM společně s Wolf3D byli takovým tím stavebním kamenem všeho, možná že bez nich by nebylo žádné MOH/COD kdovíí... Nejsem nostalgický člověk ale dovedu si představit co to v té době znamenalo a je hezké že to je i dneska funguje to snad možná ještě líp byt - jak se píše ve verdiktu nic nového to nepřináší a možná to je to nej. Co může být.
          • TheGGG
            LoL, a retro hry mají jako lepší AI? Haha, když na tebe nabíhaj nepřátelé ve vlnách v jednom směru... tsss, ty mě jacku připomínáš jednoho nemocného z čsfd, taky takový specialista...
            • Jack1947
              Takže troll ok.
            • Jack1947
              Neotravuj, to nemáš nic jiného na práci, COD se stala doslova virtuální střelnice.
              • Reakce na příspěvek:

                Nekecej, střílečka se doslova stala virtuální střelnicí? Co tam máš dál, experte. :D
            • Jack1947
              COž je v COD nechápu co je na tom k smíchu spíš k pláči tam se to praktikuje a zdokonaluje už od COD2... *7*
              • Reakce na příspěvek:

                K smíchu je na tom tam tvoje znalost Dooma a "spawnovacích" teoriích. :D
            • Jack1947
              No většina ano, včem se liší takové COD oproti, DOOM jen lepší grafika ale tupý vojáššci na baterky co ti nabíhají do rány v DOOM aspon uměli trochu myslet, nabíhali ale nějak promyšlenějc. Nebyl to nonsense spawn za spawnem a už vůbec ne spawn do zad v poslední vteřině.
              • Reakce na příspěvek:

                Nebyl to nonsense spawn za spawnem a už vůbec ne spawn do zad v poslední vteřině.

                :D
        • Asharak
          Přesně, kde je to otrávené čekání na konec cutscény, adrenalin jestli z razu nepřijde MAAČKEJ F G AS D E nebo to budeš muset mačkat od začátku, ha! *15*
    • i na tebe slabé, zkus to znova
    • Veskoslav
      A proto hraješ CoD *7*
      • TheGGG
        no a? To mě bavilo vždy... tady z těch retro stříleček mě snad bavil jen quake 4 (singleplayer), jinak prostě nuda...
        • Veskoslav
          Jestli je retro střílečka pro Tebe Quake, tak to opravdu moc nehraješ, když tohle považuješ za retro a ještě nejhorší z Quake her.
          • TheGGG
            věděl jsem, že mě quake 4 bude bavit, už jen z toho, jak na to pomatení retroníci nadávali... nechápu co vás na těch hrách ala doom nebo shadow warrior tak baví...
    • Kozy
      Amen bratře.
  • v minulosti FPS žánru existovaly 2 různé linie, kudy se střílečky ubíraly. Jedna linie byla Doom, druhá linie System Shock. Přestože SS byla hra o několik řádů lepší a komplexnější, Doom se líp prodával, což nakonec vedlo k tomu, že linie SS zanikla a všechny následné i současné FPS se vyvinuly z Dooma. Bohužel. Ke škodě žánru. Proto ten žánr dnes stagnuje a produkuje tupé klony toho samého pořád dokola, viz různé ty CoDy apod.

    http://www.usgamer.net/articles/system-shock-2-proved-definitively-that-the-fps-could-be-more-than-doom-clones

    proč to říkám? V červnu na Kickstarteru spouští kampaň na remaster SS1. Doufejme že bude uspěšná. To video vypadá nádherně
    http://systemshock.com/
    • Tak, zase bych nepatlal herní historii dohromady. 3D střílečky jsou podle mě jen jedna linie, a to ta, která doopravdy začíná Wolfem 3D a v ní je pak Doom atd.

      System Shock podle mě není 3D střílečka, ale RPG v 3D volně se pohybujícím prostoru a vychází z tradice Ultimy Underworld (což taky není střílečka). Z jeho "linie" pak je Thief a Deus Ex ("Spectorovská" škola).

      Hry typu Bioshock se sice naoko hlásí k System Shocku, ale v reálu jsou to 3D střílečky z rodiny Wolfa 3D. Název má jen nalákat starší hráče, kteří vývoj her moc nesledují a chytnou se na slovo "shock".
    • Veskoslav
      Jasně...Takový Deus Ex čerpá z Dooma, Stalker čerpá z Dooma, Bioshock čerpá z Dooma atd. Linie "System Shocku" je tu stále, jenom ty o tom asi nevíš...Tvé dvoubarevné vidění světa je fakt sranda. Jinak Doom a defacto moderní FPS vychází z Wolfa a to se pak dělí na více větví.
      • Ještě bych dodal třeba NOLF, Thief, E.Y.E.
        Logicky je těch her, který mají blíže k SS než k Doomovi méně, protože je prostě náročnější udělat komplexní FPS s rpg prvky a příběhem, než tupou střílečku.
    • ta linie byla jen jedna a poradne ji nacal wolfenstein, kterej byl to samy co pozdeji doom, nebyt tehle her zadnej system shock by asi nebyl..nazdar.
  • ja_nic_nevim
    Docela střízlivá recenze. Jenom z ní nějak tedy necítím, proč to hodnocení 8/10. Z YT vypadá vyšší obtížnost i trochu hratelně.

    Na mě Doom 1 a 2 působí skvěle hororově a atmosféru dokreslovaly briefingy po důležité sérii misí. A jestli mě něco na starých dílech doopravdy bavilo, tak variabilita a promyšlenost levelů, které nebyly o chodba-aréna-chodba-aréna.

    Na mě Doom 4 zapůsobil tak, že si asi znovu projedu Rage a Wolfa. A až bude někdy Doom4 ve slevě za rozumnou cenu, také rád zkusím.
    • " A jestli mě něco na starých dílech doopravdy bavilo, tak variabilita a promyšlenost levelů, které nebyly o chodba-aréna-chodba-aréna."
      - to plati i u noveho ;)
    • "A jestli mě něco na starých dílech doopravdy bavilo, tak variabilita a promyšlenost levelů, které nebyly o chodba-aréna-chodba-aréna."

      A tohle je právě v recenzi dost nešťastně napsáno. Takhle to působí dojmem, že je ta hra strašně lineární, ale to vůbec není pravda. Marně teď hledám nějaký screen 3D mapky z nového Dooma, aby bylo jasně vidět, že level design je naopak velmi blízko původní hře. Jedná se v podstatě o takový jednoduchý labyrint, doplněný spoustou odboček a třeba i menších plácků s koncentrací nepřátel.
      • Veskoslav
        http://postimg.org/image/4q8c820qp/
        *3*
        • Díky! *4*
    • ta recenze je dobře napsaná, ale to číslo vůbec tomu nesedí, tam se Honza bál dát sedmičku, aby ho tu nesežrali. Škoda.
      • ja_nic_nevim
        Pokud bych měl ze starých dílů ještě něco vyzdvihnout, tak Impové byli (snad jsem trefil i) strašlivě silní z útoku na blízko. A dost legrace si tam hráč užil s vojáky na dálku. Tady jsem zatím nepřátelské vojáky, kteří by zasypávali hráče olovem na dálku nezahlédl. A IMPové slouží asi jen na "glory kills" pro dobíjení lékarničky a munice (jak na mě gameplay působí).
        • Veskoslav
          Tak to jsi dost mizerně sledoval *7*
    • C-BEAM
      " A jestli mě něco na starých dílech doopravdy bavilo, tak variabilita a promyšlenost levelů, které nebyly o chodba-aréna-chodba-aréna."

      souhlas, tohle je kromě malých drobností něco co mě od rebootu odrazuje i když si ho rád zahraju až bude čas. Zatím mě mnohem víc baví zkoušet kvalitní megawad projekty do starých Doomů, komunita kolem Doomu vytvořila tolik fantastických levelů, že budu mít co dělat do konce života.
      • no to me podrz koste, tahle hra ma prave nejlepsi design jednotlivych levelu od puvodniho dooma, mezi soucasnymi hrami proto je jako zjeveni a ty to jeste kritizujes. navic tady se komunita muze taky vyradit v tvorbe vlastnich levelu
      • Hmmm. Akorát že Doom má asi jedny s nejlíp nadesignovaných levelů za hodně dlouhou dobu. Často několik cest k cíli, velké "arény" (které proti lineráním tunelům nabízejí při soubojích fakt spoustu volnosti), vedlejší lokace (v některých levelech nepotřebuješ k dohrání navštívit ani polovinu), tajné místnosti a někdy odemykané zkratky do starších částí, aby jsi ty secrety mohl jít dolovit.
        Stěžovat si u Dooma na lineránost je trošku mimo. protože právě tou volností nad konkurencí vyniká dost. A pokud tě právě lineránost v dnešních hrách štve, těžko seženeš lepší FPS. Toto:
        https://s3-us-west-1.amazonaws.com/shacknews/assets/editorial/2016/05/maps2.jpg
        je prostě o dost lepší než to co hraješ v dnešních hrách.
  • ono je strašná zábava kosit stovky trapných nepřátel bez atmosféry, že? Hlavně že se hrnou. Mě to připomíná staré Duck na videohrách od Vietnamců...
    • zahraj si to ty redkev a pak mluv. celosvetove je doom temi kdo ho hrali hodnocen velice kladne, takze asi udelali neco chlapci v id dobre.
    • Záleží na konkrétní hře (shrnul jsi to moc stručně). Třeba v případě nového Dooma máš naprostou pravdu - tam to fakt strašná zábava je.
    • GGG ze sebe opet dole udelal bezmozka, tak si musi zmenit nick a zkouset to jeste trapneji.
    • Veskoslav
      Bože, kde se to rodí? V laboratořích? *7*
    • Hlave ze Doom1,2 mel poradnou atmosferu a nepratel si tam napocital na prstech jedne ruky *1* *2*
      • původni jsem taky nedohral...
        • Veskoslav
          Moc složité, co? Neboj, pro Tebe tady vždy bude série CoD.
          • ja_nic_nevim
            Kolik ti je let, že máš potřebu takhle reagovat?
            • Do kolika umis pocitat, ze mas potrebu se takhle jmenovat ?
          • proč si myslíš, že mě baví Call of Duty???
  • Femto
    Jak tohle vidím, tak se zase o něco více těším na Last Guardian. Potřebuji pohladit mou citlivou duši, tohle mě uráží :)
    • V portrétu máš postavu z berserka, jedné z nejbrutálnějších mang všech dob a tohle uráží tvojí citlivou duši? *3*
    • Veskoslav
      Nemáš nějaké nové info o tom? A neboj, citlivé duše jdou stejně do pekla:)
      • Femto
        Sony dvakrát letos potvrdilo The Last Guardian na letošek. Nevidím důvod, proč by to měli potvrzovat, kdyby byl další odklad. Navíc jestli se té hry prodá milion, tak to bude úspěch, takže si myslím, že by to opravdu mohlo být letos, protože tohle je jen hra na prestiž. Takže snad to vyjde a pokud to vyjde, tak to bude určitě zážitek roku a možná nejen tohoto roku.
        • Veskoslav
          No vývoj už je docela pekelně dlouho a statistika mluví pro nim, co se týče vývoje. Tak snad to dopadne dobře, ale stejně se obávám, že to znovu odloží a více řeknou na E3. Podle mě to bude startovní titul pro "novou" PS4.
          • Femto
            ICO bylo vyvíjeno podobně. Ta hra bude technicky zastaralá, to je naprosto jisté, takže je celkem jedno, jestli to vyjde na nové nebo na staré, ale tak tohle se stejně nebude hrát kvůli HBAO+....
            • Femto
              Ano, ale původně bylo ICO vyvíjeno a plánováno pro PSX. Takže je tu paralela s The Last Guardian, který se taky zpozdí o jednu generaci.
            • Veskoslav
              ICO byla ta puzzlo adventurní na PS2, ne? Mě spíše při dlouhém vývoji vyvstane ta hrůza Duke...
  • BangMeInBangladesh
    Nastartoval jsem své nové Lambo, na iPadu pustil nové album Seleny Gomez, v Telce jsem pustil poslední díl Ulice a na kompu nového DOOMa a poblil jsem se.

    Dávám 25/10 s Deli Super Power-upem.
    • Veskoslav
      A není to málo, Antone Pavloviči?
  • Jak dlouho trva, ze se hrac dostane do skutecne akce? Uz D3 mel otravny start, kdy 20 minut musel chodit sem a tam, nez mohl konecne poprve vystrelit. A to vsechno nabizeji praktcky vsechny dnesni AAA tituly, kdy hrac musi trpet dlouhe minuty mezi akcnimi sekvencemi chozenim nekam a poslouchat bezvyznamne a trapne rozhovory. Kolikrat je ten singleplayer primo o nervy. *16*
    • Diky vsem za info, to je konecne dobra zprava. A jinak vsem, co dali minus vyhovuji dlouhe minuty ingame videi, ci dokonce ovladani sveho "hrdiny" s nim nekam minuty jit, odstat rozhovory a pak zase nekam jit a klidne ubehne 10 minut, nez se nastartuje dalsi FPS mise, kde se muze strilet atd.? Nepletete si FPS s adventurama? *8*
    • kdyz yvsel Doom 3 byla takova doba ze se myslelo ze je potreba strilecky poradne pribehove zasadit, pak kdosi v ID rekl ze pribeh ve strileckach je jako pribeh v pornu a je klid:) Jo ten zacatek Dooma 3 je pekna otrava..
      • Test
      • WortexCZ
        Poznamka o pribehu ve hrach a pornu je stara jako puvodni Doom. To nema s trojkou pranic spolecnyho ;o)
    • Jeste pred uvodnimi titulky.
    • Veskoslav
      Asi 50 sekund než dojdeš do první "arény"?:)
  • Krescz
    to je blbost bez nápadu *11*
    • Magister_Peditum
      Zato God of War je jinačejší káva, co? *15*
      • Krescz
        ano? protože to má....pozor....příběh!!! *7*
      • Samozřejmě. Třetí díl GoW je plný skvělých a nových nápadů, přímo revoluce, stejně jako třeba Uncharted 4... *15*
    • Veskoslav
      Fňuk:)
    • hele tohle je herni portal.. ne lekarskej.. bez si resit anamnezu radeji jinam.. ;)
  • dle mého obrovský let down oproti trojce, která byla horrová a měla atmosféru opuštěné základy. Tohle je fraška nic proti...
    • ja_nic_nevim
      Doom3 jsem přestal hrát, protože to byla jen série chodeb, kde se nepřátele hloupě "respownovali" hráči za zády.
    • Veskoslav
      DOOM 3 opustil základy a udělal z toho frašku s baterkou...
      • ja_nic_nevim
        Bojíš se tmy? Doom4 vypadá jako omalovánky ze školky.
        • Still
          Jak jsem již v diskuzi o SC2 podotknul - Trefný nick člověče, vždy vím že to nemám číst, protože plácáš nesmysly...
          • ja_nic_nevim
            Ted jsi mi to nanadal, jdu zalézt pod postel.
            • Still
              Co bych z toho měl? Maximálně to, co odtamtud leze *15*
            • ja_nic_nevim
              Je hezké Stille, že víš, že mé příspěvky nemáš číst a přeci na ně hezky reaguješ. To vypadá, že mi do zadku lezeš spíš ty.
            • Still
              Třeba někomu do rekta, je mi to jedno *1*
            • Magister_Peditum
              Běž.
        • Veskoslav
          Omalovánka? Další z řady GGG dorazil:)
    • C-BEAM
      "opuštěné základy"

      ano, to si poměrně dobře vystihl Doom 3
  • Nemohu si pomoci, ale když vidím videa a čtu recenze, raději si zase nainstaluje všemi zavrhovaný Rage. A pak si dám Doom 3. Nelíbí se mi, že Doom "zqejkovatěl".
    • Rage byla skvela fps
      • Neprotestuji, dohrál jsem to několikrát... Sedlo mi to a nějaké dočítání textur a podobné ptákoviny jsem ani tehdá při vydání neřešil
    • Veskoslav
      No až na to, že Quake vychází z Dooma a 3. díl Dooma byl odklon.
      • Chápu to správně, že nám tu tvrdíš, že Doom I, který vyšel tři roky před prvním Quakem, vycházel z Quaka?
        • asi len nevieš ítať, lebo on tvrdí že qake vychádza z dooma
          • Máš pravdu, tak to se tu omlouvám, opravdu jsem četl špatně. *13* Já prostě narážím na to rychlé tempo (nejsem jediný, kdo to srovnává s Quake 3 Arena), nudné mapy jak z generátoru Bethesdy. A grafika také zrovna neoslní.
            • Rychlý tempo měl i první Doom. Ten novej je ještě pomalej proti Q3. *1*
    • Magister_Peditum
      Vždyť takhle se hrál už první díl. To jen trojka šla trochu jinou cestou.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit