• S touhle recenzí moc nesouhlasím, Dredmor mě chytul a stále mě baví i po šestnácti hodinách. Pokud také nesouhlasíte, napsal jsem vlastní recenzi viz. http://gamenation.cz/?p=788
  • pulecc
    Dungeons of Dredmor potřebuje na games.cz druhou recenzi od někoho, kterého ta hra zaujala. Doufám, že až to lidi uvidí zase někdy za euro na steamu, tak nebudou odrazeni touhle "recenzí". DoD byl taky v jednom Humble Indie Bundlu, tak snad to ti co ho mají ozkoušeli po svém, neovlivněni názorem pana Švagra.

Pokud hru občas hrajete a chtěli by jste něco prodiskutovat, zde máte čistý štít. :-)
  • GlaDOS
    Tedy, DoD jsem ještě nehrál (chystám se) ale tato věta si prostě zaslouží vstoupit do historie: "K čemu jsou třeba desítky druhů zbroje, když se do nich avatar nikdy nepřevlékne?" Recenze je subjektivní útvar a kdesi cosi, to beru. Ale ta výše jmenovaná věta mě vážně rozesmála. Jako kdyby rouge like hry v ASCII grafice byly tak detailní, že tam změnu zbroje uvidím. Tohle je sice více casual ale je vážně nutno takovou věc zmiňovat? K čemu je ve hrách ze třetího pohledu tolik zbraní, když svému geroji koukám pořád jen na záda? K čemu je ve hrách tolik konců, když můžu v jednom okamžiku dohrát pouze jeden? K čemu je mi tolik druhů nábojů (FNV), když kulky nevidím létat vzduchem?
    • 13_11
      Obecný „problém“ u nedokonale dokonalých iluzí. V herním měřítku jsou to většinou vizuálně detailní / realisticky vypadající hry. Na první pohled je iluze perfektní: můžu střílet lidi do hlavy a ta hlava se jim skutečně rozprskne; zvuk střelby zbraní zní jako doopravdy a mapa vylodění v Normandii je vymodelována přesně tak, jak si pamatuji z dobových fotografií. Bohužel pak – opojen přesvědčivou iluzí – dostanu nápad podívat se tam a tam a zkusit to a to, abych jen zklamaně zjistil, že „tam“ mi brání neviditelná překážka, „tam“ dál mě to ani nepustilo, poněvadž mi pod nohama odpálila protipěchotní mina (náhoda to nebyla) a když chci udělat ony šílené věci, tak vidím, že to nejde. Takový roguelike typu Dwarf Fortress je taky přesvědčivou iluzí. Jenomže než aby hráči cpal detailní grafiku, tak mu ji raději popíše a nechá na jeho fantazii, jak moc detailní bude. A že je teda Dwarf Fortress iluze jako prase! Jenom se holt nerozpadá.
      • GlaDOS
        Počkej, po obědě mi to tak nemyslí. Chvilu mi trvalo, než sem to pochopil (alespoň doufám, že jsem to pochopil správně). Myslíš to tak, že když má DoD spousty zbrojí (dokonale) a po nasazení není vidět (nedokonalá iluze), neměl bych ho srovnávat s rouge like hrami typu Dwarf Fortress, protože tam grafika není prvoplánovaná a hráč používá hlavně fantazii? No, je pravda, že když už má DoD docela pěknou grafiku, tak i ty zbroje mohly být udělané. Spíš jsem to myslel tak, že i věci, co nejsou vidět, ovlivňují zásadně statistiky, takže si stěžovat na to, že je na svém pajdulákovi nevidím je poněkud....
        • Můžeš porovnávat cokoliv s čímkoliv chceš :-) Mně šlo jenom o to poukázat na onen „problém“ vnímání detailně nakreslených / realistických her. Pochopitelně, že můžeme porovnávat Dungeons of Dredmor s Dwarf Fortress; i já to přece dělám. Jenže zatímco u jedné hry naše fantazie za užití ASCII znaků a textů pracuje naplno, u té druhé jako by předpokládáme, že co vidíme, to máme. Je to šálení, jež vychází právě z toho, že onen herní svět je jasně a v nějakém duchu vykreslen. Určitě ses se stavem, že „tady něco chybí“ nebo že „tady něco nejde“ taky setkal – jenom možná u jiných her.

Pokud jde o konkrétní případ, pak Andrej prostě seznal, že mu to nevyhovuje, a tak to v textu náležitě zmínil. Mně v nové Zeldě taky vadily věci, jež mi zapálení hráči v diskusi omlacovali o hlavu. Takhle to prostě chodí. A i když by mi pravděpodobně Andrejem vytýkaná věc nevadila, nemůžu nezmínit, že taková změna zbroje byla viditelná už i u prvního Diabla (1996).
          • GlaDOS
            Na Diablu, i když je staré, pořád dělalo daleko více lidí, než na DoD. Samozřejmě, dá se očekávat, že v grafickém zpracování budou zahrnuty i zbroje. To, že je na mém avatarovi nevidím je docela divné ale ta věta, co jsem z recenze vytáhnul je postavena na myšlence, že brnění je úplně zbytečné, když ho nemůžu vidět na mé postavičce.
            • 13_11
              Osamocené věty se mohou zdát leckdy „docela divné“, když nejsou postaveny na kontextu: Dredmor na svou nevyhraněnost doslova trpí. Osobně mě nejvíce iritovalo právě grafické ztvárnění. Dredmor jako by se jím vymezoval proti všem. Roguelike příznivcům nejspíš ukradne kus přirozené fantazie a běžným hráčům jako jsem třeba já, zas připadne velmi nedokonalý. K čemu jsou třeba desítky druhů zbroje, když se do nich avatar nikdy nepřevlékne? – Andrejova „myšlenka“ mi přijde naprosto logická... v daném kontextu. O vlastnostech brnění, zcela nepochybně ovlivňujících statistiky hlavního hrdiny, přeci nebyla řeč.
  • On vypnul permadead. To je barbar.
  • 13_11
    jejdaskovi a dalším

A jsme zase u toho! Připodobníme-li kritiku videoher k literární kritice, pak byste si spíš představovali, že se místní recenzenti budou snažit o literární vědu/teorii, jež se zase snaží „o obecné popisování zákonitostí“. Bohužel pro vás: literární kritika (stejně jako kritika čehokoliv jiného) není obecné popisování zákonitostí, nýbrž subjektivní posouzení a následná interpretace díla, jež jsou podloženy našim vlastním já, osobní zkušeností, odlišnou schopností rozlišovat, poznávat a chápat a spoustou dalších proměnných, na nichž taková kritika stojí. Hledáte-li v kritice něco jiného, hledejte jinde pod jiným termínem – kritika už jiná prostě nebude.
    • Nepripodobnuj recenze videoher k literarni kritice, natoz vede a nebudes dochazet k zcestnym vysledkum. U literarniho dila se napriklad neposuzuje technicka stranka veci.
      • 13_11
        Chápu-li správně „technickou stránku věci“ coby „zápis herního enginu a kódu“, tak právě toto (!) posuzuje i kritika u literárních děl – jakým způsobem/stylem jsou za sebe kladena slova, jak moc dobře se čtou, jestli „skřípou“, jestli mají rytmus, jestli se rýmují, jak moc jsou obrazotvorná, jestli na sebe logicky navazují, jestli dohromady tvoří nějaký obraz (například u básní), jestli jsou rozdělena do odstavců nebo jestli jsou v takzvaném pásmu a podobně... a jak to na kritika všechno dohromady působí. Doporučuji někdy do nějaké nahlédnout.
  • RavenHolm
    Tohle http://www.youtube.com/watch?v=pyTfUnnxZV4&feature=g-vrec&context=G2f2b49fRVAAAAAAAAAQ je pro lidi co hru neznají a tato "recenze" jim toho moc neřekla.
  • XorxoxTalarius
    Mam pocit ze se z herni zurnalistiky vytratilo to zakladni pravidlo, byt objektivni. Zatimco procitam stare Score, ve kterych psal jeste Andrej Anastasow (jak se to presne pise uz si nepamatuji), tak se vzdy snazili byt co nej objektivnejsi ... a myslim ze je velika skoda ze uz takhle ke hram herni novinari nepristupuji ...
    Tisickrat radsi si prectu objektivni nazor nezli subjektivni pocit.

Uz jsem to tu zazil mockrat a nejvice mi asi hnula zluci (tedy nejspise si ji jako jedinou pamatuji) recenze space marines, kdy si recenzet stezoval ze ho behem animace doplneni zdravi zabijeli, pritom je to jen otazka skillu (v Mafii 2 jsem behal jenom s mauserem a strilel headshoty). A asi bych mohl pokracovat takto v kazde recenzi ... ale cas jsou penize.
    • Kdepak, nejlepší vždycky byly recenze na hry co dostaly hodnocení 1/10 nebo 2/10 a rudou hvězdu hanby. Zavedl bych novou rubriku masochistický koutek, kde by někdo nadaný popisoval opravdu debilní hry a jak ho vytáčely.
    • Stejne jako kontrola je i objektivita pouha iluze.
    • Ysquanir
      Dovolím si nesouhlasit. Recenze nemůže být nikdy objektivní (a zrovna Andrej býval teda extrémně individuální *3* ). Nicméně jde o to, aby recenzi psal autor, který má k danému žánru tak blízko, jako hráči, kteří budou následně recenzovanou hru hrát.

Hele, já psát recenzi na kterýkoliv novější Call of Duty, tak ode mě ta hra dostane hodnocení někde okolo 4/10. A klidně si to zdůvodním. Jenže lidem, kteří mají o CoD vážný zájem a tahle série je prostě baví bude taková recenze na prd. Případně na vytištění a zatopení si v kamnech.

Takže asi tak. *4*
      • To je hloupost, rikas tim akorat, ze nedovedes byt profesionalni a ze tedy nemas na takovouhle praci. Ale spousta lidi to dokaze a herni redaktori by to meli dokazat taky.
      Základním pravidlem herní žurnalistiky nikdy nebyla objektivita. Andrej v dřevních dobách mohl psát o fuseklích svojí babičky, všichni mu to žrali a navíc si dodnes neomylně pamatujou, jak byla ta recenze objektivní a k věci.
      • XorxoxTalarius
        To byl jenom priklad recenzenta z te doby. Mam ty casopisy jeste doma (a predstav te si, dokonce je i procitam) a ty nejlepsi recenze byli a jsou ty objektivni.
        • Jak si objektivní recenzi představuješ?
          • Objektivni recenze se snazi popsat hru nezaujate, ferove, nikoli na zaklade osobnich preferenci. Je to validni pozadavek. Nezaujaty pristup chceme po rade lidi, treba chceme aby pani ucitelka k nasim detem pristupovala nezaujate.
            • Ale ohodnoceni te zakovy znalosti je uz subjektivni. Jednu a tu samou znalost muzes ohodnotit u ruznych zaku ruzne, treba podle toho, jestli vypada slusne, nebo je to manicka ci skin a tve osobni sympatie. A stejne je to i s hrami. I recenzent muze objektivne otestovat a popsat hru. A pak ji nejak ohodnotit. Recenze neni jen hodnoceni, to by stacilo napsat nazev hry a cislo.Skutecnost, ze recenze nemuze byt 100% objektivni neni duvod na snahu o objektivitu rezignovat. Snaha o objektivitu by mela byt zakladnim pilirem profesionalniho recenzenta.
            • janchor
              Žáka můžeš ze znalostí objektivně vyzkoušet. Hru z její zábavnosti vyzkoušíš jen optikou svý - tedy subjektivní - představy o zábavě.

Andrejovu recenzi neřeším (hru jsem nehrál), vyjadřuju se obecně. Holej popis by pochopitelně měl být co možná nejpřesnější, o tom žádná. S "objektivitou", v tomhle případě spíš odstupem, můžes pracovat co do přibírání názorů dalších lidí (ať už kolegů nebo veřejnosti), ale předložit a obhájit bys měl ten vlastní. Od toho tu práci děláš a je na čtenáři, jak ji posoudí a hlavně jak ji vztáhne ke svým vlastním preferencím a hernímu vkusu.
            • Hodnoceni mozna trochu ano, ale i u nej jde s objektivitou do znacne miry pracovat. (Nebo ucitele maji tedy zaky hodnotit taky subjektivne, dle sympatii, na misto snahy o objektivitu dle nejakych kriterii? Asi bys to nechtel a povazoval za spatne. Profesionalni pisalek by se mel snazit o objektivitu stejne. Je zasadni rozdil mezi "osobne se mi nelibi" a "je to spatne") Ale recenze neni jen hodnoceni, ale i napriklad popis a ten objektivni byt muze.
            • jenže tenhle výžblept má k recenzi hodně daleko - kus je úvaha o rogue-like, kus je nadávání na umírani (by mě zajímalo na jakou obtižnost to recenzent hrál hraji to na střední a že bych často umíral se mi nezdá) a zbytek je o oblíkání paňáce a o "komplikovanosti" kraftování :-D
              a tahle věta je nejvtipnější v souvislosti že jde o tahovku "Hráčovu trpělivost asi nejvíce testuje neschopností počítat tahy jak avatarovi, tak i jeho vykouzlenému pobočníkovi zároveň. Hra se zkrátka při společném boji citelně trhá."
              Já bych sestyděl tohle napsat jen na blog - natož na web
            • janchor
              To není objektivita, to je nezaujatost a férovost.

Hodnocení díla je z podstaty subjektivní, tím pádem jsou subjektivní i názory odražený v recenzi. Ten příklad se Space Marine od Xorxoxe je přesnej: objektivně můžeš konstatovat, že tě během animace zabíjejí. Ve chvíli, kdy k tomu doplníš, že je to dobře nebo špatně, jde o tvůj subjektivní pohled na věc. Toho se nezbavíš, ať jsi sebeférovější - to je princip.
          • Marllone
            Taky myslím že by měla být, jak jen to ale samozřejmě půjde. Subjektivní recenze, třevba jak bych zhodnotil TOR, jsou pro většinu lidí k ničemu, proto je třeba je udělat co nejvíc informačně pravdivé (obecná hratelnost, grafika atd.) aby si co nejvíc hráčů udělalo pravdivý obrázek. Jinak to je k ničemu. Jako tahle recenze.
  • Jak může psát recenzi na DoD někdo kdo ani nerozpozná že je to tahovka :-( To tady neni žádnej "Quality Controller" na recenze?? Celkem smutný
  • Marllone
    Nejsem ten typ, co by si myslel, jaký je megaznalec všech her a respektuju názor ostatních, ale tohle je prostě neuvěřitelně špatná recenze.

Dungeond of Dredmor je v prvé řadě PARODIE na všechny fantasy a rpg. To je cítit ze hry na úplně každém kroku, nechápu, proč to zde autor nezmínil. DoD byl jako parodie zamýšlen, takže tenhle prvek by měl být určitě zohledněn, minimálně i v hodnocení. Já osobně jsem se docela hodně nasmál různým větším i menším žertíkům. Všechny otravné prvky navíc vnímám jako jejich kritiku v současné áčkové produkci.

Je také důležité zmínit, že je to TAHOVKA, nevím, jestli takhle hru autor vůbec hrál. Jeden krok, útok, kraftění, zvednutí předmětu, kouzlo je jeden tah, po kterém udělají tah i npc. Co je na tom složitého. Jako v tahovce takové snad skoro není možné zemřít ani na střední obtížnost (nejvyšší sem nezkoušel). Ten, kdo na ní pořád umíral hrál hru snad jako normální chodičku mlátičku, nebo to musí být hodně špatný hráč, že se nedokáže v jednom tahu vyléčit, nebo utéct.

Hodnocení na Metascore a na českých webech rozhodně vypovídá o kvalitě recenzentů - to jest o jejich chápání a nechápání souvislostí. Je mi jasné, že nemáte čas se zaměřit na všechny hry důkladně, tak občas nějakou recenzi odfláknete, ale v případě Dungeons of Dredmor je to škoda, protože ta hra je vtipná, návyková a pěkná.
    • K té obtížnosti dost záleží co si vybereš za kombinaci skillů a následné správné levelování. Na začátku jsem v tom dost plaval a často jsem se moc daleko nedostal. Ale třeba když si vybereš ohnivou magii, tak v okamžiku, kdy dostaneš ohnivou kouli je to brnkačka (střední obtížnost)
      DoD byl jako parodie zamýšlen, takže tenhle prvek by měl být určitě zohledněn, minimálně i v hodnocení... Všechny otravné prvky navíc vnímám jako jejich kritiku v současné áčkové produkci.
      Takže když je v parodii něco blbě, tak je to v pořádku, protože je to vlastně sofistikovaná kritika předlohy?
      Jeden krok, útok, kraftění, zvednutí předmětu, kouzlo je jeden tah, po kterém udělají tah i npc. Co je na tom složitého. Jako v tahovce takové snad skoro není možné zemřít ani na střední obtížnost...
      Takové šachy - první tah pěšcem, táhne soupeř, rozvinu jezdce na královském křídle, táhne soupeř - co je na tom tak složitého? Tahovka je nějaký speciální žánr, který zaručuje nesmrtelnost na střední obtížnost nebo co?
      Já bych jí dal 8/10, a to nejen kvůli dobré zábavě ale i vzhledem k ceně...
      To jsem netušil, že se do kvality hry promítá i její cena.
      ...nemáte čas se zaměřit na všechny hry důkladně, tak občas nějakou recenzi odfláknete
      Když se hodnocení na konci recenze neshoduje s mým názorem, nemusí to nutně znamenat, že je recenze odfláknutá, znamená to většinou, že recenzent má jiný názor než já. Často se tu pláče, že různá CoD mají na Metacritic devítky, protože jsou koupené, teď se tu pláče, že je na Games pětka na rozdíl od Metacritic, protože je odfláknutá. Kdyby byla fakt odfláknutá, tak tomu autor prdne osmičku a má svatej klid.
      • Marllone
        1) Nemluvím obecně a negeneralizuji, mluvím oledně DoD, a tam ty otravné prvky tak beru, protože si je tak mohu interpretovat, a když to udělám, tak mi to přijde úsměvné. I bugy, však je taky achievement za to, že vám hra spadne (úžasný nápad :D).

2) Důležitá slova jsou "snad skoro není možné" Ano, je to kostrbaté, ale hodně to vylučuje šanci zemřít, a né absolutně. Bohužel, tvoje citace je vytržená z kontextu, protože ještě doplňuji... "ten, kdo na ní pořád umíral hrál hru snad jako normální chodičku mlátičku, nebo to musí být hodně špatný hráč, že se nedokáže v jednom tahu vyléčit, nebo utéct." Samotnému se mi stalo, že jsem začal hrát DoD jako mlátičku (pak člověk hodně rychle umírá), ale od té doby, co hraju výhradně na tahy tak nemám problém se vyléčit/útéct/vyhnout nebezpečí, takže počet umírání (zatím jednou na 4 patra) není nic otravnějšího než v jakékoliv jiné hře.

3) Ano, a dělají to i papíroví recenzenti, ale vždy když je to něco extrémního. Když se pitomá hra odváží prodávat za plnou cenu, nebo když vyjde nadprůměrná budgetovka za pár stovek, většinou se to zohledňuje, je to aspoň jeden z více aspektů (které jsem zmínil, a které jsi opět vytrhl z původního textu). A DoD za to euro (nebo za 0,01 dolarů v Bundlu) rozhodně stál víc než Skyrim za jedenácet (flame alert!)

4) Pro mě je recenze odfláknuta z jednoho důvodu - není tam prostě zmíněno, že se jedná o parodii. Medůzy křičící FUS RO DAH!, Helmice Telete Zhoršující Algebru, Mathemagie, a vlastně věškerý obsah v téhle hře je parodie, tak proč to nebylo aspoň zmíněno? Vzhledem k povaze celé recenze (první část je úvaha, proč potřebujeme rouge-like a druhá že je hrozný jak pořád hráč umírá a jak je všechno k ničemu a otrava) je docela jasně vidět, že autor toho zjevně moc nenahrál. Dokážu si představit, že jen několikrát zemřel v prvních dvou patrech, zkusil kraftění, a ani ne po hodině hry se pustil do recenze. A to je podle mě prostě špatně. Dostávám se sice ke sporné otázce, jak dlouho se má hra hrát, jestli dohrát... ale u hry, u které se dá strávit desítky hodin hraní... tam hodinka asi nestačí.
        Nad Metacriticem tu nikdy nepláču (ale stejně DoD zjevně nebude podplacená hra) jen poukazuju na to, že je tu zase velký rozdíl mezi hodnocením u nás a hodnocením ve světě, a moje výše zmíněná argumentace ohledně této Dungeons of Dredmor mě dovedla k tomuhle názoru
        • Přesně ti rozumím, problém je ten, že někteří lidé berou recenze méně známých her jako příležitost k rychlému a snadnému výdělku - což znamená, že hry prakticky nehrají, věnují tomu hodinku a půl, sesmolí nějaký blábol a úvahu a je hotovo.

Takové recenze nejsou zdaleka vzácné, objevují se v podstatě PRAVIDELNĚ, ale ty to často nepoznáš, protože tu konkrétní hru neznáš. Samozřejmě se to nestává jen na tomto webu. Jeden příklad z nedávna, co si pamatuju, je vymyšlená recenze na Afterfall. Některé herní prvky autor nezmínil nebo zmínil naprosto mylně, protože na ně během hodinky dvou hraní nenarazil. A ještě si sám v textu odporuje (nejdřív něco šíleně kritizuje, později zmíní, že je ta věc ve hře vysvětlena, ale to je mu šumafuk, to se nehodí do krámu...).
          1) Mě by bug nebo otravný prvek po chvíli otravoval i v tom případě, že by šlo o parodii (achievement za spadnutí hry je skvělý nápad, uznávám).

2) Recenzent to možná hraje blbě, ale hraje to tak, jak umí - je to konec konců jenom recenzent*4*. Tím "neprofesionálním herním stylem" ale připravil průměrného hráče na problémy, kterým bude ve hře čelit i on; totiž smrti, smrti a nakonec i smrti.

3) Na tohle mám prostě jiný názor. Myslím, že je i v recenzi dobré informovat, pokud nějaká hra cenově výrazně vybočuje, ale zohledňovat ve verdiktu by se to podle mě nemělo (na rozdíl od vážných technických problémů - zdravím Rage a Martina Bacha).

4) To, že se jedná o parodii recenzent zmínit mohl, mohl napsat, jestli ho ty vtipy pobavily. Pokud se ale člověk mrkne na pár obrázků, tak mu musí být i bez nápovědy jasné, že nepůjde o herní adaptaci Hamleta. Absence téhle informace mi tedy nepřipadá jako dostatečný důvod k prohlášení, že text odfláknul. Když píšeš, že toho autor zjevně moc nenahrál, můžeš mít dokonce i pravdu, ale pokud to tak skutečně bylo, měl k tomu pravděpodobně přesně ty důvody, které zmínil v recenzi, takže jsme pěkně kruhem na začátku.
          • Me by zajimalo, jestli bys tento nazor zastaval i v pripade, ze by nekdo nekompetentni hodnotil spatne tvou praci a od toho by se ti pak odvijela tva odmena/mzda.
          • Tikov
            ad 4) ne z obrázků to třeba mne skutečně nanapadlo a recenzent takovouto věc MUSÍ uvést, vždyť je to důležitý aspekt hry, který ji celou staví úplně jinak.
      • Pethulla
        a proč by se tam cena promítnout neměla?
    • Marllone
      Já bych jí dal 8/10, a to nejen kvůli dobré zábavě ale i vzhledem k ceně (během dokonceHoliday Sale za 1€), absenci podobné hry a velké možnosti hrát pořád dokola
  • hahaha. Toto je ale kvalitna recenzia:D
    Prva polovica je skor uvaha ze preco by vobec niekto vyvijal Rogue like hru ked dnesni hraci su zvyknuti na primitivne hry a evidentne je to tak podla recenzenta spravne:D

No a potom, potom to je tiez strasny BS:
    "K čemu jsou třeba desítky druhů zbroje, když se do nich avatar nikdy nepřevlékne?" - zeby k lepsim statistikam a teda k vacsej zivotaschopnosti?:D
    "Dredmor selhává v tom nejzákladnějším aspektu dobrého RPG - nemotivuje výbavou, přestože jí má tuny." - Ak ta vybava motivuje vzhladom a nie silou daneho predmetu tak.. asi si ta rodicia v detstve casto prehadzovali cez cestu a vacsinou ta nechytili.

Mne sa Dungeons of Dredmor nepaci, nepaci sa mi kvoli rozpravkovemu art stylu a evidentnej snahe tvorcov o nadlahcenie. To jak keby niekto pisal autobiograficky roman o tom ako prezil koncentracny tabor ale napisal to ako komediu.

Ale aj tak, takuto "recenziu" si hra urcite nezasluzi. Ale vobec ma to neprekvapuje, ved TG:D
    • jj takovouhle "recenzi" bych teda čekal spíš od BW a ne od kvalitního serveru jako TG. Njn hlavně že jsou na metacriticu
      Tak když se ti nelíbí TG, tak rčitě máte 100krát lepší servry o hrách tam u Vás, na Slovensku? Nebo se pletu?:-D
      • primitivnejsie jak reagovat na narodnost asi nevies ze?

K sectoru mam svoje vyhrady ale taketo debiliny tam teda nepisu. A za to co pisu ich kritizujem. Na eurogamerovi ma zabanovali, ked som opakovane poukazoval na to ze sprava ktoru rozposielali herne studia ako mail oni dali ako clanok, bez zdroja, bez citacie atd. Najskor ma mazali, potom to upravili a zabanovali ma.

Podla mna je potrebne kritizovat zlu pracu, ako inak sa niekam pohneme?

Ak sa ti to nezda tak to je tvoja vec. Ale tieto tvoje primitivne keci poukazuju na to aky si retard:)