Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Masa-san
    *6*
  • Cahir
    Prosím tě, i Diablo je považováno za RPG. Pojem RPG je tak široký a rozvětvený, že bych se s ním jako s argumentem neoháněl, kór odněkud z plakátů. Ta hra má RPG prvky, o tom se s tebou nikdo nepře. Od prvního dílu má ale určitou kostru a tou je akční pojetí a filmovost - je to prostě adrenalinová zábava. Nejde o to, že to není BG, KOTOR, IWD, AP, DA apod, jde o to, že jimi NECHCE být. Ta hra byla od začátku k hráčům upřímná. Takže ano, je mi na blití, když někdov topicu o ME žvaní o tom, že mu chybí pořádná RPGéčka a že ME jím není. Podle mě jediná správná reakce zní: "Není no. A co jako??"
  • jo za moznost posunuti videa pomoci posuvniku se primlouvam, momentalne je prohlizeni dost flustrujici...hlavne pro ty s pomalejsim pripojenim, vetsinou to nevydrzim a vzdam to, coz je skoda, protoze mate vazne zajimave clanky...
  • Masa-san
    No když skočíš na stránky http://www.masseffect.com/ dole klikneš na RPG tak tě to přesměruje na seznam RPG ček a mezi nimi je ME3, po rozkliknutí ME3 se vpravo v genres vypíše "Action, RPG" .
    Když skočíš na http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_Effect v genres máš "Role-playing game" a "Third-person shooter"
    když skočíš na http://shop.tiscali.cz/pc-mass-effect-2-3955 tak v Žánr je napsáno RPG

    Takže buď se mi to všechno všechno zdálo nebo je ta hra prostě prezentovaná jako RPG.
    A tak pokud je díky tomu někomu nevolno, zvrací na špatném místě, bohužel dotyčný musí za Bioware *4*
  • Harshday
    Abys to viděl i s reklamou. Ba možná dokonce abys ji viděl víckrát *1*
  • Cahir
    Nechal bych tohle téma spát, páč flamů i diskuzí na úrovni proběhlo na téma DA2 nespočet. Já osobně ho mám raději než DAO a systém herních mechanik mi přijde dokonce povedenější. Ten boj je trochu jiný, ale neřekl bych, že jednodušší. Taktizovat se dá dost. Ale nechme to být. Já bych mu nominaci dal určitě, ale do nebes vynášené DE3 jsem nehrál. Třeba by se mi líbilo víc.
  • Cahir
    editovat můžeš teprve až po zaregistrování.
  • michaliuz18
    urcite by shepard robil v reali v takom skafandri kotrmelce s takou lahkostou :D
  • Cahir: Kdo na koho koukal zkrz prsty je diskutabilní. Hlavní vinu v rozšířenosti nevraživosti mezi čechy a němci bych viděl ve sporech o privilegia v založených městech či obcích - zakladatelé (většinou němci) za ono založení získali různá privilegia pro sebe a své potomky. Jakmile město začalo růst a prosperovat, získali ve většině měst většinu nově přistěhovalí češi - nicméně privilegia zůstali potomkům zakladatelů - což plodilo větší než malé množství zášti.

    Ale těch důvodů se během staletí nastřádala celá řada a nemyslím že by v tom někdo nesl příliš velkou vinu - takhle to mezi dvěma etniky žijícími na stejném území prostě chodívá. Přesto až do devatenáctého století soužití fungovalo bez větších problémů.
  • Hra to bola celkom pekna, priemerna, odrozpravala si svoj pribeh. Ale RPG? A navyse RPG ROKU?! Ani nahodou. DA:O bolo velmi pekne spravene, tam mu ludia vycitali maximalne tak pribeh. Healer healoval, tank tankoval, mobovia neskakali z neba (toto mi seriozne vadilo, ked som v DA:O wajpol, tak preto ze sa mi rozbila grupa/dosli im posili etc. Ked som nieco nevedel zabit v DA2 tak preto lebo nepriatelske "padanie z oblohy" bolo pocitacom generovane, nevedel som ovladat bojisko, healer mal 45s cd na heal...). Proste nie. To by sa za RPG mohol nominovat aj BF3, tam je predsa nejaky rpg system upravovania zbrani nie *10*
  • Tak jsem z ME3 videl kulovy. Neda se pretacet a ta p i p k a ma tak desnej hlas, ze jsem to vypnul.
  • pardon "zklamání" pořád jsem nepřišel jak editovat
  • DA2 bych dal leda cenu za sklamání roku. Za mě určitě Deus ex.
  • Cahir
    Lot: Vždyť jsem výše uznal, že Němci nás mnoho naučili a zcivilizovali nás. O tom se s tebou nikdo nepře. Já vím, že Masaryk se pravděpodobně snažil vyrovnat misky vah.

    Do role cizího elementu se pasovali hlavně oni samy. Po většinu historie na nás koukali skrz prsty a ne jinak tomu bylo u menšiny, která žila na území republiky.

    Já jazyk jako určující ukazatel za přehmat nepovažuji.
  • Cahir
    Pokud vím, tak ME byl vždy prezentován jako akce s RPG prvky. První díl měl těch prvků více, ale už tak měl do oldschoolového RPG daleko - i ten byl osekán. Já osobně si myslím, že druhý díl ta povolání alespoň lépe vyprofiloval.

    Neříkám, že to je tvůj případ, ale když začne někdo u topicu s ME plácat cosi o tom, že mu chybí pořádné RPG, je mi na blití. ME bylo od začátku akční konzolovka, takže dotyční pláčou na špatném hrobě.
  • Na to jsem se ptal uz petkrat. Sileny prehravac.
  • Jo, měl napsat do dob Masaryka :-) .

    Ne zjednodušený pohled to jistě je, ale ne o moc zjednodušenější než hodnocení němců jako cizího nepřátelského elementu. Ač se první republika při svém vzniku deklarovala jako stát čechů a slováků, slováků v něm bylo méně než němců a jejich politická váha tomu odpovídala. A česká politika vůči národnostním menšinám byla snad ještě přezíravější než ta rakousko-uherská.
  • Hodnotit němce pouze jako hrozbu je příliš zjednodušené. Tisíc let byli vyznamnou části našeho byvatelstva. Osídlili značnou část území zemí koruny české a byli pro ni po kulturní a hospodářské stránce nedocenitelným přínosem. Vůbec - ten důraz na jazyk kterým ta či ona skupina obyvatel mluví (a vyvozování z toho kdo má kde žít) považuji za nejtragičtější přehmat 19. století.

    A ze snahy Rastislava nedostat se pod kontrolu franků bych o jeho německy mluvících poddaných (v té době jich zas až tak moc nebylo) raději nic nevyvozoval.
  • Masa-san
    No čistokrevná RPG vymřeli již před lety *1*

    Nicméně Mass Effect je stále prodáván jako akční RPG. Proto netuším co je špatné na vyzdvihnutí této nesrovnalosti u hry, která se vydává za RPG a přitom RPG není.
    Nikdo netvrdí, že je to špatná hra, naopak já si ME1-ME2 dosti oblíbil, jen se vydává za něco čím není. *5*

    Krom toho ME1 a ME2 se dost lišily a ten "jasně daný koncept" se jednoznačně změnil za těch pár let od vývoje jedničky.
    ME1 byla blíž k RPG, kdežto ME2 se vydalo cestou hollywoodské akce a ořezání všeho co by mohlo akci zpomalovat.

    V ME1 jsem si užíval schopností a nekonečně se vylepšoval, v ME2 jsem byl se schopnostmi hned hotový vybral si Vanguarda a užil si nepřetržitou akci, ale bylo to tak nějak rychle hotové a konec se zdál useknutý. Těžko řici, co bylo lepší. Kdybych si měl vybrat, tak styl ME1 byl pro mne asi více přijatelný.
  • Cahir
    Hairy: Já ti nevím, možná je to nějaká má zaujatost, ale Němce vnímám po celou naší historii jako hrozbu. Už Rastislav radši nechal poslat pro zvěstovatele do Soluně, než aby padl pod vliv Němců. Tehdy se sice nedá hovořit o Němcích a Češích, ale o Národech už jistě ano. Celou dobu pro nás byli konstantním ohrožením. Ano, spoustu věcí nás naučili a zcivilizovali nás, ale z lásky k bližnímu to nebylo.

    Se Slováky máme mimo jiné společné to, že víme, jaké je to být v područí cizích národů, které usilují o "asimilaci".

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit