Přejít na výpis diskuzí

E3 2012 rozhovor: Jake Solomon o XCOM Enemy Unknown

22.7.2012 17:40
Redakce Games.cz 65 příspěvků

Jake Solomon, šéf vývoje XCOM: Enemy Unknown, se hned na úvod našeho rozhovoru během letošní E3 dušoval, že  je prototyp hardcore fanouška celé série, prvního dílu obzvlášť. Dokonce šel tak daleko, že právě první X-Com/UFO označil za důvod, proč vlastně dneska ve Firaxis vyvíjí hry. A když už člověk...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tahovka, konzole, AAA? Vidím problémy s prodejem. Nakonec přijdou s inovací v podobě hybrida "prakticky FPS" ala Fallout 3...
  • A to ještě vyjde hra xenonauts, také remarke x-comu
  • doporučuju zkusit: UFO Extraterrestrials = je to stejný jako X-COM, jen z roku 2007 (rozl.HD, atd.) a tento rok má vyjít UFO Extraterrestrials 2 !
    • Přesněji, UFO: ET ve verzi Gold *3*
      • Tomik_123
        A zde je odkaz na mou češtinu do této hry. Dále na stránce naleznete obrázky ze hry, rady a tipy atd. Pouze je nutnost registrace na diskuzním portálu lapiduch. Dále zde mám stránky věnované nově vycházejícím "UFO" hrám, tak kdo má zájem, tak zde je odkaz na:

        UFO Extraterrestrials GE:
        http://www.lapiduch.cz/klub.php?klub=ufo_extraterrestrials_ge

        UFO hry:
        http://www.lapiduch.cz/klub.php?klub=ufo_hry
  • V rámci tahovek bych uvítal ještě Spellcross 2!:-)....
  • No vypadá to zajmavě...upřímně jsem tomu ze začátku vůbec, ale vůbec nevěřil...tušil jsem absolutní sračku...no musim uznat, že to vypadá zajmavě...původní UFO to nepřekoná, to si nemyslim, ale mohla by to být vcelku dobá hra...jediný co musim fakt vytknout (prosím, nekamenovat, je to můj subjektivní názor) je ta "komiksová" cell shade stylizace......ne, ne...já todle nenávidim...já nesnášim granáty velký jako lidská hlava a kvéry stejně velký jako člověk naopak musim ocenit to "posílení globálního aspektu"
    • Kozy
      To máš pravdu, i když zrovna že by mě to bilo do očí to ne, spíš se mi nelíbí ty vlajky na zbrojích to by už rovnou mohly mít na zádech čísla jak na dresech
      • Je pravda, že to neni dotažený do nějakýho extrému...ale já jsem prostě na to alergickej...cell shade a jeho komixs kámoš "předimenzováno" mi strašně ničí atmošku...ty vlajky akceptuju...je to takovej reálnej prvek...vojáci bojující proti emzákům a tak chtěj aby ostatní věděli..."za kterou" zemi tam sou...ještě by mohli dodat nějaký ozdoby zbrojí atd...to by byla uplná pecka...vojáci ve válkách si taky různě zdoběj/zdobili zbraně...píšou z jakýho města jsou atd...s tim nemám problém
  • Já jsem poměrně nadšený, zase po dlouhé době to vypadá na dobrou strategii. Jenom by mě zajímalo, jestli vojáci budou mít různé osobnosti nebo různé perky, které by je odlišovali. Jinak ten soubojový systém mě velmi připomíná Valkyria Chronicles což považuju, za skvělý mix RTS a TBS.
  • Jeste zapomel dodat, ze to konzolovy ovladani bude na PC opruz
    • Nebude. Pro PC se pracuje na odlišném ovládání, rozhodně to nemá být jen port.
    • kup si ovladač a nemusíš se toho obávat
    • Kozy
      u tahovky by to nemělo být tak znát, ne?
  • Porad me nepresvedcil. X-Com serii miluji(nevim proc vetsina lidi mluvi jen o prvnim dilu,ktery dle meho ani nebyl nejlepsi),ale zatim nejlepsi remake byl UFO:Extraterrestrials a na druhy dil,ktery ma vyjit snad v rijnu, se tesim stale vic nez na tohle.
    Ale zvedavy jsem a rad se necham prekvapit.
  • Chjo... moc tomu neverim, i kdyz budu rad pokud se to "nejak" povede. Sice to vzhledove pripomina ufo vic nez co jineho... ale opravdu puvodni ufo z toho evidentne nebude. UFO enemy unknown je jedna z mala her ktera ma prakticky dokonale vymysleny a hlavne fungujici system, ktery neni potreba menit ani dnes!

    Osobne by mi nejvice udelal radost obycejny cisty originalu verny remake. Nepotrebuji 3D... stacilo by nacpat stare ufo do noveho 2D enginu, ktery bude pouzivat puvodni grafiku (sprity) pro mise v nativnim rozliseni monitoru/lcd, potazmo originalu verny facelift pro globe, tabulky i baze - nic vic, nic min, byl bych plne spokojeny a vrele rad bych jim nacpal sve prachy.

    Bohuzel moderska scena v tomto doposud nijak uspesne nezapracovala a zadne ze studijí se do originalum vernych remaku nehrne... *9*
    • Já bych řekl, že čistý remake by tě taky už nezasáhl přímo u srdce jako tenkrát. U Xcomu jsem strávil spousty hodin, ale myslím si, že dnes se dá ještě vylepšit minimálně co se ovládání, animací a rozhraní týče. Jelikož spousta způsobů ovládání jednotek je už přežité a existují nové možnosti, které tu hratelnost ještě vylepšují. Pokud ne Xcom od firaxisu (i když já mu věřím a doufám, že se jim to podaří), tak Xenonauts by mohlo být ono - nádech Xcomu, ale upravený pro hráče: a) nové b) staré, ale o 20 let "vyspělejší"
      • Ale zasáhl, vzhledem k faktu ze staré ufo v pravidelných iteracích stále hraji :)

        Nicméně je pravdou že na dnešní poměry je (kromě grafiky i) ovládání stařičkého ufa poněkud těžkopádné, avšak stačilo by pouze lehce doplnit. Pokud by se jednalo o skutečný remake tak ani zde bych NIC NEMĚNIL - pouze přidal. Sám používám částečné kvůli vylepšenému ovládání (částečně kvůli funkčnosti na winXP a win7) rozšíření ufo enemy unknown EXTENDED ( www.ufopaedia.org/index.php?title=Enemy_Unknown_Extended ) (popis modu: www.ufopaedia.org/index.php?title=User:Seb76 ), které ovládání značně vylepšuje (ne zcela dokonale ale velice podstatně (=> dvojklik pro chůzi, scroolovací myšítko pro patra, hotkeys, a mnohé další)) nicméně s rozlišením žel nic nedělá.

        Když jsme u vylepšování hratelnosti, tak zde bych se rád pozastavil nad tím, že právě na starém ufu zde není nic moc co vylepšovat! O vylepšení hratelnosti ani nestojím (zatím se to stejně nikomu nepovedlo a pokud by přecejenom uspěli tak potom by se už ufo stalo těžce nebezpečnou návykovou látkou ;) ) a vlastně ani grafiku/animace v misích není třeba měnit, bohatě by postacilo zobrazení v nativním rozlišení... osobně miluji 2D isometrické věci, žádné 3D se krásně a poctivě provedenému kreslenému 2D prostě (u mne) rovnat nemůže (vivat pixelart *14* ).
    • Všechno, co jsi napsal, splňovalo ještě nedávno UFO: The Two Sides, které bylo bohužel stopnuto těsně před dokončením, ve verzi 0.9, zřejmě právě kvůli tomuhle XCOMu :/ Byl to v podstatě citlivě vylepšený originál, s možností hrát i za mzáky, o čemž jsem vždycky snil....škoda....
      • JJ bohužel o UFO TTS vím... vypadalo zajímavě a je velká škoda že nebude dokončeno, zejména ona citlivě přidaná možnost hry za "cizáky" vypadala skvěle. Nicméně pro mne to také nebyla úplně trefa do černého... nová(jejich) grafika udělaná dle originálu byla hezká, ale originální sprity jsou originální sprity :) ...UFO2000 originální ufo sprity (alternativně) používá, nicméně to je zas jen čistě multiplayerová záležitost :/ ...škoda...
    • janchor
      Neklesej na mysli: http://www.xenonauts.com/
      • (mm) díky za tip... blíže mrknu, na první pohled vypadá zajímavě
      • Kdy to tak vyjde ? Zní to dobře :-)
  • Jsem oldschooler, ale fakt bych moc chtel, aby ta hra sla podeIat behem prvnich 10 minut nakupem nesmyslu/zamitnutim financovani od vlady/smrti 2/3 tymu po prvni misi/postavenim zakladny blbe a na nesmyslnem miste.. aneb udelal jsi blbost? dej "new game" a zkus to znovu a lip.. tomu jsme v 90. letech rikali learning curve :D
    • Souhlasím, ale to bylo na těch hrách zabavný... Prostě si udělal chybu, když Emzáci mají invazi na zemi?? To jsi si vybral špatnou chvilku chplape, a my tě za to potrestáme... Nepamatuju si moc hru z poslední doby u ktryý bych dal znovu New Game *2*
      • ale jo u her jako civilizace, shogun apodobne, jsem daval new game pomerne casto
        • Souhlas hlavně na Hard a Very Hard jet Shoguna II to budeš dělat hodně často :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit