Přejít na výpis diskuzí
Engine No Man’s Sky je prý výtečný, za problémy hry může uspěchané vydání
18.10.2016 | Václav Pecháček
56 příspěvků
-
Hlavně nátlak od soy a nezkušenost vyvojáře *4*
-
Taky čekám :)
-
Tak já jsem si NMS zatím nechal a občas to hraju jako relax. Je fakt, že hra mohla s nápadem pracovat daleko líp.
Tak třeba to časem někdo někam posune.
Mezitím se dá hrát spousta jiných her ;) -
Je to takový ... možná technicky na úrovni (ehmmm ...jen růžová to může být ...) . Možná že samotný kód funguje obstojeně , ale herně to za moc nestojí .
A tenhle dojem začínám mít u vícero open world her , které ve své bytostné nahotě nemají co nabídnout ... Nelíbilo se mi už GTA V ( multiplayer - za jeden den jsem projel tejn samojedinný ostrov křížem krážem , jen dvě filmové smyčky v kině a cenzurované otřásání a natřásání na těch zámých pokleslých místech ), Just Cause 3 (sice ostrovy ale ... obsah multiplayer GTA je tu ve formě singl hry ! , A že vás už nekonečné demolice podle stále stejné šablony nebaví ? Oj ... tak tu můžete v autě lodi či letadle kroužit do zblbnutí ... marně ) stejně jako Metal Gear 5: Phantom Pain - Mimo příběh a animačky stále stejná šablona útoku na dědinky ...Proč , proboha ?
Třeba i takový Mercenaries 2 byli víc zábavní i díky tomu , že alespioń někdo si s lokacemi vyhrál a i když i tam tenhle šablonovitý kolovrátek začal , alespoń se bylo na co dívat a objevovat .... a to mi paradoxně chybí . A chybí to i v No Mans Sky - naplněný objevitelský pud a adekvátní odměna za ně j ... ne třímiliontá variace na první planetu :( -
a na vývojáři je potom dodat to zajímavé hraní. -no jasně chce to nějakej příběh zajímavé úkoly atd. njn ale to pak neni procedularně generovaná hra a právě o tom to je. Nechat vygenerovat nekonečně levlů hry neni zábava zábava je hrát hru co někdo dobře vytvořil to žádnej počítač zatím dlouho nedokáže
-
Popravde, ja mam ve hre prozatim 25 hodin a i kdyz bych si ji taky asi predstavola "trochu" vic dotazenejsi docela dost me bavi a tech 60e fakt nelituju :). Ono vlastne to co sem tam cekal a proc sem hru kupoval tam je - naprostej relax, farmeni surovin, objevovani vseho moznyho. Mozna blahove ale porad jeste tak nejak verim ze prijde nejakej update kterej ze hry udela to co vetsina hracstva ocekavala, ze me tak i tak palec hore i za soucasnej stav :).
-
Nevím, o čem tu plácáš, ale na porovnání vizuálu (o kterym sem se bavil) to samozřejmě stačí. Chápání textu...
-
"Hosiku, az vytahnes ruku z nocniku..."
Ok. Tady sem dočetl... *15* -
Oběžná dráha byla zmenšena kvůli kratší době přistávání, ale je možný, že to ještě změní.
Planety nejsou komplet generovaný, je tam přidaná spousta ruční práce. Jinak nevim jak osídlení planet, ale hra má mít údajně nějaký "next-gen" AI systém. Bral bych masivní bitvy typu Starship Troopers. -
Asi si to špatně pochopil, ale to není plně generované. Procedurální generování se tam používá jen jako nástroj ulehčení práce, spousta věcí je pak dodělaná ručně.
-
Planety vypadají ok (až na tu faunu), určitě tam nějaká technologie je. Pokud se ale nepletu nejedná se o něco unikátního nebo nového i když to tak bylo prezentováno. A ten údajný spor o algoritmus, to je uvěřitelné asi jako zbytek pohádek o No Mans Sky :)
Každopádně to může použít každý:
https://en.wikipedia.org/wiki/Superformula
https://www.google.com/patents/EP1177529B1?cl=en
http://paulbourke.net/geometry/supershape/
Co se týče voxelů, je tu Voxel Farm, který umí zajímavé věci nebo Atomontage, který určitě přináší technologické novinky atd. Bohužel je dost pravděpodobné, že to zmizí v propadlišti dějin dříve, než na tom někdo postaví hru. Jinak v NMS ani nefunguje fyzika, pokud odtěžíš materiál zbytek visí ve vzduchu. -
Ono je to snad i lepsi pokazde tady pisou hovadiny :) a divaji se na neco co tam je a reknou ze to tam neni SLEPOTA !
-
Který umí generovat celé planety i s faunou a florou?
-
To je otázka. To video jsem viděl a moc se mi líbilo a SC je pro mě nejočekávanější hra všech dob. Nevíme ale, co všechno ten engine umí generovat. Např. se ví, že dost věcí dodělávají ročně, zatímco v NMS se úplně vše generuje.
-
Minecraft je generovanej a je to zabava.
-
Nebude ...
Podivej se na minecraft, paradni ukazka. Proste mas engine, kerej vygeneruje podle nejaky pravidel kosticky. Funguje to defakto uplne stejne. Proc minecraft uspel? Protoze hracum umoznil diky nekolika malo primitivnim mechanikam delat prakticky naprosto cokoli. A jednim ze zakladnich kamenu uspechu je i to, ze vse zjednodusil na uplnou dren - vse je kostka.
Ale ve skutecnosti je to zaroven cistej sandbox - zadny ukoly, zadny "udelej, prines, ..." proste o tu zabavu se musis postarat sam.
Podivej pak do libovolnyho MMO. Pokud tam mas tak par stovek propracovanejsich ukolu pribehu ... a pak stovky nebo tisice qstu na tema bez a zabij 30 vlku, bez a zabij 50 medvedu, .... bez a zabij 50 000 ... pokacej 10 smrku, pokacej ... 100 000 ...
Pokud budes delat generovanej svet, tak zkratka nezbytne nutne kvuli omezenymu casu/prostredkum/lidem ... tam budes mit maximalne par stovek typizovanych ukolu, a ty se budou neustale opakovat. A protoze jejich vyskytu musis dat nejaky pravidla, tak to bude na tema ... "kazda vesnice ma branu, u brany stoji vratnej a ten chce abys ...". A i kdyz budes do hry doplnovat dalsi obsah, nikdy to nemuzes zvladat dostatecne rychle. To co budes pridavat mesic odehrajou hraci za hodinu. Takze je potrebujes prinutit, aby to delali porad tokola, coz je driv nebo pozdejs prestane bavit. -
Dneska si 90% tvurcu klade jen jedinou otazku - proda se toho dost nez na to prijdou? Pripadne, nebylo by lepsi jim prodat slib, ze neco udelame?
Ovecek ktery uverej je zjevne dost a dost. -
Hosiku, az vytahnes ruku z nocniku, tak se papinka poptej, jak casto se pred 15 lety vymenoval HW, a jak rost jeho vykon ... a pak se ho poptej, jak casto se HW vymenuje ted, a jak roste jeho vykon. Napovim ti, za poslednich 10let tak mozna vzrost vykon kompletni sestavy na dvojnasobek ... to se predtim delo za max 2 roky.
Takze jestli dneska nekdo dela hru s tim, ze "to bude na vykonejsi zelezo", tak si ji tak leda muze strcit do suplnete a dalsich 30let pockat.
Jinak se rac podivat o klik vedle, steam dela pravidelne statistiky toho, co maji PC hraci za zelezo ... 90% z nich nema ani tu konzoli. -
Nemelo to s velkou pravdepodobnosti vyjit uz loni a predloni? chmm ...
-
Jasne ... obezna draha asi tak km nad povrchem ...lol ...
Jinak takovyhle demicka vychazely - nikoli v podobe videa, ale v podobe 64kB velkyho exace, uz pred 20 lety. On totiz vubec neni problem vygenerovat uveritelnoou krajinu, to se pouziva i kdyz hra jako takova nic negeneruje, ale problem je, k tomu pridat uveritelnej zivot = oslidleni, budovy, npc ... .