Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ja nesúhlasím s tým že misie za Desmonda a mytológia prvej civilizácie boli otrava, práve naopak pre mňa to pridávalo originalitu hre, pamätám si napríklad ako som odhalil v dvojke ako to vlastne bolo s Adamom a Evou (v univerze AC) a naozaj ma to zaujalo.
    • duno123
      Presne tak mňa tiež bavia "konšpiračné" teórie na ktorých v podstate zakladá ac univerzum (illuminati,ancient aliens ... ) a v AC 4 mi to dost chýbalo :(
      • prudislav
        kdo hledá najde , mě naopak prijde ze je v ac4 souboje assa/temp a prvni civilizace vi nez dost(oproti treba trojce) - kdo hleda najde
    • Já zas na druhou stranu ztrácel pojem co vlastně vůbec dělám a kazilo mi to celkový zážitek z hry, já na AC sérii nahlížel jako na hrabání se v minulosti, ale ne na procházení v budoucnosti a celý nápad s tou mytologií nabobtnal časem natolik že přestal dávat smysl.

      Při hraní Black Flag mi to přišlo zajímavé (herní společnost), ale jakmile se tam zas dostala ta zápletka a mytologie tak mě to okamžitě přestalo bavit a už sem se těšil až zas usednu k Animu.
    • Souhlas - hra se inspiruje záhadama z celého světa a je to jedna z věcí na které se v Assassinovi nejvíce těším. V black flag to bylo uděláno docela pěkně, ale mohlo toho být víc jako ve dvojce či brotherhoodu
  • Nemůžu si pomoct ale z jedničky cítím furt takovou atmosféru kterou sem v pozdějších dílech nedostal ikdyž měli lepší hratelnost.
  • LuckyBaal
    Skvělý článek, dobře se četl. Souhlasím s kritikou trojky. Bude podobných článků více?
  • Amylee.Anderson
    Skvělý článek :-) Jediné, s čím osobně nesouhlasím jsou pasáže za Desmonda, mně se tahle část moc líbí.
    Zrovna teď jsem dohrála (zase) dvojku a hraju Brotherhood. AC je jedna z mých nejoblíbenějších serií a příběh Ezia je jeden z nejsilnějších příběhů, možná to je moji ženskou stránkou, ale na začátku dvojky, když už jsem věděla, jak to celý s Eziem bude, se mi chtělo brečet :) A taky se mi chce brečet z toho, jak byla trojka tragická. Nemůžu se dočkat, až si zahraju čtyřku.
    • Jakooooo, v trojce mi přišlo tragické jenom to, že jsem nehrál dost dlouho na Haythama a nezabil jsem s Haythemem toho fracka Connora *1*
      • Amylee.Anderson
        Haytham byl na celém díle to nejlepší. To byl hroznej frajer ♥
        • Jack1947
          Edward taky neni k zahozeni, sak uvidis. *3*
          • Haytham Kenway JE Kenway *facepalm*
            • Pěkně sis to editnul *3* Hlavně ať možeš nadávat *3*
            • Jack1947
              Edward ... pako. *4*
  • JSem tady jediný, komu by se líbil i pohled z druhé strany barikády, teda nějaké "Templar's Creed"? *1*
    • Já bych s tím problém neměl. Ostatně většina lidí měla ve trojce raději Kenwaye než Connora.
      • Kenway byl sympaťák a drsňák v jednom. Connora jsem nesnášel. Plochá a stupidní postava. Takže první mise v AC III byly tak trochu trololo v porovnání se zbytkem ...
  • Ještě bych zmínil že v AC I byl super český dabing, hlavně takoví ti agitátoři :D
    • Tilwaen
      Jo, agitátoři byli výborní i v anglické verzi. Přímo nezapomenutelní *1*

      "They say it is a crusade. A crusade for what? Ignorance? Violence?"
    • Walldstein
      "Co to dělá? Asi zešílel.." "Je to legální?" "Asi před někým utíká.." a mnoho dalších hlodů občanů taky stálo za to :D
    • modlete se k bohu, velkolepý je a spravedlivý... *1*
  • Nebudu vynaset nejake soudy o tom jak se neco nekomu vymstilo. Ale uprimne se zastanu Connora. Mne jako melancholikovy se ta jeho nostalgicka cesta uprimne libila. Respektive kazdy hrdina mel neco, ale az vlaste Connor byla doopravdy trosku hloubeji vypracovana postava, ne jeho myslenim, ale prave tim ditetem bez cesty a bez idealu. Nepochopeni nechapavosti mne docela u Alese prekvapuje. Pritom prave indiansky mladik, ktery se rozhodne objevovat dynamicnost a mnohdy krutost civilizace je tady uplne suprove vypravena v kazdym momente. A neni to jediny pripad. Kdyz se podivame do historie najdeme spousty referenci, kde hledat inspiraci. Napriklad takovy tanec s vlky, posledni mohykan a mnoho dalsich.
  • Foxtrot_cz
    Tak si říkám, jestli se té hře dá ještě vůbec říkat Assassin's Creed. Předem říkám, že 3 a Black Flag jsem nehrál, pouze jsem o viděl pár videí, jinak nic moc, takže pokud se v něčem budu plést, tak budu rád za opravu.

    Jde mi o to, že ta hra přeci měla být o asasínském řádu, který bojuje proti templářům. První čtyři díly to dodržovali, byl tam Masyaf, bratrstvo, všechno... Taková ta mythologie asasínů, když jsme hráli za Altaira a odhalili zradu, když jsme získali za Ezia jablko a vedli vlastní bratrstvo a stali se vlastně vůdcem všech asasínů.
    To všechno bylo úžasné.
    Bojovali jsme za pravdu, za pomstu... Samotný název hry odkazuje na slavnou větu a krédo asasínů: "Nothing is true, everything is permitted."

    To všechno byly první čtyři díly. A co 3 a Black Flag? Ve 3 bojujeme za revolucionáře, ale je tam nějaký asasínský řád jako byl v Masyafu? Jako vytvořil Ezio? Nebo nějaká jiná? Pokud se nepletu, tak tam už nebojujeme za asasíny ani za pravdu, ale za revoluci z učebnic dějepisu. Na tom mi nic tajemného už nepřipadá.
    A v Black Flag bojujeme za sebe, za piráta. To už přeci ani není asasín, ale pirát... Kam se podělo asasínské krédo, které jsem zmínil výše, kam se poděl asasínký řád... Je tam ještě vůbec něco asasínského?
    Neříkám, že 3 a Black Flag jsou špatné hry, ale to už prostě není Assassin's Creed jaký jsem si ho zamiloval, jaký ho znám z dob Altaira a Ezia.
    Pletu se v něčem? Pokud ano, rád se to dozvím, třeba mi to zlepší náladu a nebudu tak smutný z toho kam ta série šla a že už to prostě není Assiassin's ani Creed...
    • Je to mo marketingu, vyvojari klidne za rok vydaj zavody F1 a nazvou to AC5. Budes ve svym monopostu srazet z drahy templare v jejich formulich ... a tim bude serii ucineno za dost.
    • Khanemis
      Předně musím povědět, že i když s tebou v mnohém nesouhlasím, tak se mi líbí, jak píšeš skromně, neprohlašuješ svůj názor za jediný možný a vysloveně vyzýváš k diskuzi. To je velmi vzácné a za to máš ode mě bod:)

      Myslím, že co se týče té návaznosti assasinovskou mytologii, tak opravdu především v posledním díle je poměrně slabá. Na druhou stranu, vezmi si, že i když se Black Flag honosí číslovkou IV, tak je to už vlastně šestý díl (Brotherhood a Revelations jsou obsahem natolik velké, že se dle mého názoru opravdu nedají nazývat jen datadisky). A to je poměrně hodně u série. Pokud by se měla v každém díle intenzivně řešit ta samá věc, snadno by se dostala celá myšlenka do značné křeče, kde by se vše opakovalo stále dokola (upřímně, osobně si myslím, že to se u předchozích dílů i dávno stalo, ale zase od začátku nejsem zrovna fanoušek toho celého konceptu, takže v tomto není můj pocit zcela relevantní). A to by možná skončilo naprostým rozmělněním původního tématu. Takže menší zvolnění tohoto přístupu bylo asi nevyhnutelné a je možná spíše ku prospěchu. Navíc nic nevylučuje, že časem to zase nabere na síle v dalších dílech, když si od toho hráči trošku odpočinou, a autoři budou moci opět přitlačit na pilu okolo asasínů:)
      • Foxtrot_cz
        Doufám :)
        Jestli se v nějakém budoucím díle opět vrátí asasíni, o kterých jsem psal, rád se k sérii opět vrátím ;)
    • ZvacA
      Na celou tu "assassinskou problematiku" se pohlíží dost volně právě už od druhýho dílu, než aby muselo být vyloženě špatně, že se ji některý tituly v univerzu nedrží tak "řádově". Jestli je celej vývoj zabijáků v AC hrách postavenej na tom, že jejich historie přesáhly války v Levantě a pokračují skrz hlavní Eziovu základnu na jihu Evropy s pomocí dalších paralelních větví budováním nějakým způsobem dalších světových poboček, přičemž se rodí další nositelé odkazu napříč kontinenty, staletími a historickými událostmi, ve kterých ale vždy probíhá na pozadí zápas proti Templářům, potom si můžou tvůrci dovolit zasadit AC kamkoliv a dát status Assassina komukoliv a za jakýkoliv okolností.

      Jestli se kupříkladu k takové "americké pobočce Assasínů" dostane jinak světskými ideály naplněný námořní jedinec, kterému mohou být nějaké "pohádky" o zápasu zlých templářů a hodných assasínů u řiti a využívá role pro svůj prospěch, aby později stejně připravil osud svýmu synovi, který konvertuje na druhou stranu a ovlivní další vývoj v této části světa, nebo se později skrz mentora k řádu přidá indián, který se k tomu dostane taky z určitýho důvodu, a sehraje svou roli zrovna při americké vojně za nezávislost, může být a je stále stejnou součástí celého univerza jako v případě prvních dílů. A vzhledem k faktu, že jsme zde měli příběhově vysledovat převážně zkrácenou generační linii Desmonda, která měla něco společeného s jistými artefakty, zůstává nyní přece jen logickou a věsměs zajímavou věcí, že po takové době jeho předkové nemuseli být jen stálými, tajnými, hodnými a kodexovými nositeli assassinského poslání, ale že onen účel a vůle pro cíle jak je chápal třeba Altair a smyslem a vědomostmi pro řád, jak se jimi honosil Ezio nemusely široce obstát v průběhu času a priorit jedinců v budoucích historických etapách a jejich následných potomků. A ani tahle rozmanistost a vývoj toho příběhu přesto neztrácejí na zajímavosti a nejsou ani překážkou a nějakou "kacířskou" cestou pro celou původní AC ságu. Naopak touhle ságou nejen zůstávají, ale taky ji rozšiřují. Protože jádro celého AC konceptu ve výsledku stále zůstává a ve hrách se v tu menší v tu větší míře projevuje, ať už člověk hraje za kohokoliv a je součástí čehokoliv.

      Tahle série má sice právě díky těmto nemalým možnostem potenciálních dobových zasazení a tvoření hlavního hrdiny berličku a výhodu, kdy zachovává kontury svých předchůdců tak či tak, počínaje například tou mytologií Assassíni vs Templáři. Ale pravdou taky je, že dokud to bude věrný této myšlence, příběhu a charakteristickým mechanikám s tím, že to bude samozřejmě slušně zpracovaný a nějak inovativní, potom to pořád zůstane Assassins creed bez ohledu na dobu a charaktery. Což i přes vlažně přijatý třetí díl stále platí.
    • Jack1947
      AC III. je pravda ze se jako jediny dil, tedy dnes uz 2(BF) odklonilo ze zajetych koleji a slo svou vlastni zdlouhavejsi a nudnejsi cestou. BF je o piratovy ale nejake ty naznaky na Assassiny tu jsou i kdyz male a vicemene nevyrazne tak jsem to taky videl a vedl diskuzi s THEGGG jenze ono by se to asi dnesnim hracum moc nelibilo. Jinak kdyz je ochoten toto prekousnout BF byla super hra ale vzhledem k tomu ze jsi nehral predchudce (3) tak by to bylo pro tebe celkem nove. *4* Krom hlavni postavy zde navaznost neni. Pravda predtim to byl boj pro neco tady to byl taky boj ale uz to prestalo byt zajimavejsi, tajemnejsi a znudilo BF nastesti nemel jak a krom premiry lodnich bitev (ktere byly paradne provedene) tu nebylo nic vylozene na obtiz.
  • Krásné shrnutí, jen s jednou věcí nesouhlasím. I ve čtvrtém díle jsou pro mě pasáže ze současnosti jen nutné zlo a nejraději bych je ze hry vystříhal úplně.
    Ostatně mně se nikdy tenhle jejich koncept extrahování vzpomínek z DNA nelíbil a vždycky mě všechny tyto pasáže ze současnosti akorát odtrhávaly od původní hry a narušovali celkovou atmosféru.
  • Souhlasím v podstatě se vším, co je tu napsané. Když se zpětně ohlédnu, ACIII by nebylo zas tak špatné. Connor i prostředí byli sice nudné, ale hlavní důvod bylo porovnávání s Eziem a jeho Itálií. Hře obrovsky ublížili bugy. Ubi to možná časem opravil, ale většina lidí to hrála hned, ne za půl roku. A ty "příběhová" DLC tomu nasadily korunu. Další budy a navíc schopnosti jak z Crysis. AC Black Flag je mnohem lepší, z mnoha důvodů. Jen ta číslovka tam nějak přebývá. Mělo to být neočíslované, jako Brotherhood a Revelation. Vždyť je to zase jen rozšíření mechnismů (a napravení chyb) trojky.
    Desmondova linie mi nevadila. Ve trojce trochu ano, ale to problém je v celé hře.
    Zásadně nesouhlasím s hodnocením multiplayeru. Přijde mi, že je tam navíc. Podle logiky: "Každá úspěšná AAA hra ho má, tak ho tam dáme taky."
    Snad UBI pochopil, kudy cesta nevede. Přestane ze značky ždímat peníze a pátý díl udělá pořádně.
    • Málem bych zapoměl na AC3 Liberation. Tahle Vitová hra byla mnohem lepší, než velké AC3 a těším se na její PC konverzi. Škoda, že není oficiálně přeložena.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit