Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • MickeyMutant
    Grindování je úplně v pořádku a neškodné, dokud se nerozvine do obsedantně kompulzivní poruchy. V téhle fázi sice dochází ke zefektivnění farmingu, protože k němu člověk začne přistupovat opravdu seriózně s plným zaujetím, na druhou stranu po celý boží den nedělá nic jiného. A když náhodou dělá, tak je stejně myšlenkami ve hře a přemítá o efektivnějším farmingu.

    Po psychotickém zhroucení, které následuje poznání, že 24 hodin denně na dokonalý grind nestačí, se diagnóza mění na schizofrenii. Tahle třetí fáze už většinou zabraňuje v účasti na rozsáhlejších herních aktivitách a pacient se obvykle přesunuje na diskuzní fóra herních webů, kde zakládá několik účtů, aby ve svých komentářích dokázal postihnout realitu ze všech existujících úhlů pohledu.
    • Chim
      Dobrovolně se přiznávám, že fázi jedna jsem na sobě několikrát pozoroval s náběhem na přestup do fáze dvě, nicméně jsem si vždy uvědomil, že den opravdu má jen 24 hodin, ze kterých si bere svou daň také spánek a některé další činnosti uspokojující základní lidské potřeby a toto zjištění pro mě bylo natolik frustrující, že než abych se pokoušel o nějakou formu dokonalého farmingu, jsem totiž perfekcionista, raději jsem se na takovouto činnost zcela vykašlal a vrátil se do "normálního" reálného světa, což mě sice nečinní tak docela šťastným, ale mohu být alespoň spokojen s tím, že jsem tento příspěvek zvládl shrnout do jedné jediné naprosto dokonalé věty.
    • Dogkiller
      Mluvíš z vlastní zkušenosti?
      • MickeyMutant
        Samozřejmě, gram praxe je víc než tuna teorie!
        • Dogkiller
          S tím se nedá nesouhlasit. *4*
  • Kdyby vyvojari poradne odmenovali ty kteri exploit objevi, tak by jim to treba ti hraci hned nahlasili.
    • Jednodussi je se rozcilovet, jak jsou ti hraci zli, ze jim rozbijeji hru.
  • Ako napisal niekto nizsie, grind moze byt zabavny a sucastou hry. Napr. Rogue Legacy, alebo najnovsie Darkest Dungeon. Chce to ale randomizovat levely / nepriatelov. A potom je grind otravny...najlepsi priklad klasickeho 0,01% drop chance nejakej veci z NPC, alebo obmedzena moznost na jedno prejdenie hry, ale samozrejme to treba na nejaku specialnu zbran. Klasicke azijske grind festy a jrpg. A uplne najhorsie je ked sa to skombinuje z absolutne statickym a nemeniacim sa prostredim a nepriatelmi. Asi neteba ist velmi daleko po priklad uplne statickej hry s minimalnymi zmenami ale velkou podporou takehoto grindu.
  • Ten cave farming se urcite neda nazvat exploitem...lidi budou vzdy volit tu nejefektivnejsi metodu ziskavani gearu. Staci se kouknou na Diablo 3 tam podobnejch veci bylo kopy(chest farming, goblin farming, unique npc farming, atd. Blizzard to vzdy celkem dobre vyresil ze bud danou vec nerfnul nebo udelal podle nich "intended gameplay" mnohem atraktivnejsi a odmenujici nez nobrain grind chestek atd.
  • Z článku jsem pochopil, že se k tomu autoři Destiny vyjádřili a že řekli, že je to v pořádku. Pak je to jasné a jde o farming, který je v pořádku. Je to jen na správcích hry, jaká určí pravidla. Pokud je neurčí jasně, neměl by ale zpětně banovat. Totéž platí, pokud jsou pravidla určená vágně (typu obecných a nic neříkajících vět cheating je zakázán). Ideální je, aby se ke všem významným exploitům vývojáři vyjádřili a stanovili, co je v pořádku. Pokud to neudělají, mělo by platit ono "kdo mlčí, ten souhlasí".

    Grind, pokud se podíváte na definici slova, je v podstatě základem všech her. Takže nic špatného.

    Hráči se vždycky budou chovat jinak, než si vývojáři představují. Nikdo nedokáže s jistotou předpokládat chování lidí. Tzn., že vývojáři musí reagovat dynamicky s chováním své komunity...

    Banovat a žalovat u soudů by se ale měli všichni ti, co prodávají cheaty a ještě si na tom budují podnikání. Jejich stránky by měly být likvidovány. Jenže tohle bohužel nezajímá organizace na odírání lidí skrze rádoby autorská práva, takže tu není silný lobbista a tedy není dostatečně silná poptávka, takže si koupit hack na úplně novou hru není vůbec žádný problém. *7*
  • nechápu,jak někdo může hrát takovou kravinu jako je Destiny *11*
    • malá konkurence, velký hype
  • Je rozdil mezi tim ze si stoupnu tak abych bugnul bosse a nemohl me mlatit a diky tomu ho rychle/efektivne/bez wipu killnul. To je exploit...

    A je rozdil farmit nejakou jeskyni porad dokola protoze tam vic padaji craft materialy. To je naprosto normalni farmeni. Nemam povinnost jako ocas porad kontrolovat tabulky dropu a premyslet jestli opravdu ten material ma padat na 60% nebo se devs sekli a melo to byt 30%. To je pak chyba devs a nemuze za ni byt hrac trestan.
    • "bez wipu killnul. To je exploit..."

      Neni, to je strategie. Ty nemuzes vedet, zda to tak tvurce nezamyslel.
  • Vojta_Ilavsky
    Je Zábavný grind a Nezábavný grind.
    • nektere hry jsou na tom založené. treba když jsem videl tu hru o strileni do díry ve videu, tak mi to pripomnelo dark souls. tam taky nic jineho nedelate než chodite dokola a kosite nepratele
      • Vojta_Ilavsky
        Jenže vždycky můžeš do toho bezduchýho grindu přidat nějakou randomizaci obsahu, např. náhodně generovaný dungeony, popřípadě i enemáky, bonusy za použití toho atho atd.
    • MickeyMutant
      To máš jak s masturbací. Někdy si to fakt užiješ, jindy do toho jdeš jen abys líp usnul.
  • To mi pripomenulo Morrowind. Zapnut autorun oproti stene niekde v bezpeci, ist s kamaratmi na par piv zatial co level athletics pekne stupa.
    V Skyrime je v jednej jaskyni slepy starec sediaci na stolicke. Staci sa zanho postavit, dat stealth a autowalk a bezpracne tak zvysovat level na sneak.
    Inac DIablo to je kapitola sama o sebe. Tam clovek rychlo zisti kam sa dostane normalnym hranim (ako chce Blizzard) a kam sa dostane, ak sa prepne na efektivitu, grind a farming...
    • Keyz
      Když to takto blbě chtěli...

      Největší hovadina bylo to, jak trefa do něčeho záležela na skillu. Stál jsem na 1mm u nepřátele meč se dotýkal jeho těla a nemohl jsem se trefit. To bylo tak zoufalé a hloupé *15*
    • ale to není exploitovaní, ale powerleveling. pleteš si pojmy
      • Je to obojí. Je to využívání exploitů k powerlevelingu. Power leveling se tu a tam dělá s využitím různých glitchů či mezer v herních mechanikách. Viz např. také v Morrowindu jednoduché levelování za použití bugu u trenérů, nebo rychlé zbohatnutí na produktech alchymie atd. Exploitů je v TES sérii celkově docela dost. *1*

        Takže si pojmy neplete. *3*
        • Jack1947
          Tak tak podvádění jako podvádění.
        • ale powerleveling se da delat i bez využití glitchu, a v tom je ten rozdíl - viz muj priklad s krabem.
          • Tvůj případ je ale už podle mě exploit. Lepším příkladem je powerleveling v MMO, kdy díky své znalosti hry dokážeš levelit velmi efektivně - např. přeskakuješ zdlouhavé questy, chodíš do míst, kde se nejlépe expí atd.
      • Je to jednoducho zlý design. Alebo dobrý, ak developeri vyrábajú hru na uspokojenie požiadaviek uber hardcoreleet afk hráčov. *15*
        • jak rikam ta hranice mezi tim co je a co neni zneužívaní herních mechanik je hodne tenká. ja bych rekl že když nekdo pustí autorun a jde na pivo, je to vull.
          ale levelovani skrze používaní abilit je součásti TES serie proste. Ja taky v oblivionu nalakal na sebe kraba a nechal ho do sebe mlatit a tim si zvyšoval armor nebo block a pod. To bylo imo součástí herních mechanik, jak rikam šlo o tzv. powerleveling
          • No podívej, bugy jsou taky součástí herních mechanik. Rozeberme si tu situaci s krabem.

            Útočící krab je součástí hry. Jenže autoři nepředpokládali, že úmyslně zaútočíš na kraba a místo, aby si ho co nejdříve zabil, budeš jen blokovat a healovat se, aby ti stoupaly statistiky. To už je nad rámec herních mechanik a je to v podstatě exploitování, neboť používáš herní mechaniky (ne úplně dobře navržené) jinak, než autoři předpokládali a de facto využíváš mezeru (nedomyšlení) v herní mechanice.

            Bethesda tuto situaci mohla řešit jinak - např. když nebudeš aktivně bojovat, krab by se otočil a šel pryč. Určitě by se našly i lepší způsoby. Každopádně je to zneužití ne třeba přímo bugu ale mezery a tohle už lze považovat za exploit.
            • Sorry, ale tohle mi přijde podobný, jako říct že sportovci podvádí když chodí na trénink, protože správně by si měli své dovednosti zlepšovat jen při soutěžích.

              Pochopitelně teď mluvím konkrétně o příkladu s krabem (řešení že by se prostě otočil a šel pryč je blbost. Představ si situaci, kdy mi mob dává tak že to nezvládám. To jako přestanu bojovat aby se na mě vykašlal a odešel?). Protože zrovna tohle je prostě přirozené. Jen se bráním, tak si zlepšuju obranu. Je to prostě trénink, a bez problému by to fungovalo i v reálu. Řešení by si spíš zasloužilo zlepšování dovedností "chůzí do zdi", tam už to prostě není o co opřít (třeba Oblivion a zlepšování plížení v místnosti kde někdo spí, pomocí chůze do zdi)
            • No keď sa pamätám, tak tá mechanika "vylepšovania" bola v tes už od daggerfallu, takže to majú zvládnute na 100%. *15*
            • Autoři možná předpokládali, ale pokud možno dělají hry co nejvíce jednodušše a kolikrát montují do her mechaniky, které nemají až tak zvládnuté a to jen proto, že je tam prostě chtějí mít. Proto některé herní mechaniky ve Skyrimu už nebyly - snaha vyhnout se některým exploitům. No ale zase přibyly jiné. Prostě Bethesda a jejich neschopnost. *1*
            • flash789
              dost pochybuju ze to autori nepredpokladali, když na to prijde kdejaky idiott :)
            • Jasne a naučíš sa na krabovi ako 100% požívať plnú zbroj. Skoro ako v realite. *15*
            • Dogkiller
              Je to v pořádku. Když si to převedeš do reálu a představíš si souboj se slabším protivníkem, tak si taky můžeš vybrat - buď ho dorazíš hned a nebo si s ním budeš pohrávat a vlastně se na něm trénuješ.
            • tak tady se neshodneme, imo s tim tvurci počítali - proto se tomu taky rika powerleveling, že neleveluješ prirozene, ale jakoby "nasilu". ale je to v ramci pravidel, dizajnu hry atd.
              V rámci roleplay je to jakoby jsi trénoval, a nemužeš být afk, protože ten krab by te časem mohl zabít.
          • Tak u bethesdy je to klasika, lenže v single player hre to zriedka býva problém. Keď niekoho uspokojuje afk leveling prosím.

            Problémom sa to stáva až v multiplayeri, keď je takýto exploiting (zneužívanie zlého herného dizajnu) "odmeňovaný" viac ako normálna hra. A veľkým problémom sa to stáva keď sa ešte k tomu dá ľahko automatizovať.
          • Jack1947
            Jde o jinou věc když je to v singleplayeru nikomu to neškodí ok, proč ne? ale v MP kde nehraješ sám a jsou tam i jiný hráči a ti na exploit nepříjdou nebo nemají rádi tyhle nelegální praktiky není to ok a kazíš tím hru.

            Hranice je probořená už na začátku prostě není možné aby tohle záškodnictví bylo tolerováno. Není to jen o tom hraní x dní/měsíců cheat jako cheat mimochodem cheaty jsou schválně implementované do her. Exploity jsou chyby, není to záměrné proto se opraví.
            • ve stare ultime online se to delalo podobne...zranujici kouzlo, healujici kouzlo...a uz se jelo
            • ja když jsem hrál The secret world nebo GW2 tak jsem vždycky zakladal partu a dopredu jsem upozornil že to bude run bez bugu. a když to nekdo porušil tak jsem leavnul
  • Xcomik
    Mě ten článek přijde jako kdyby si pisatel pletl jabka a hrušky. Nevím Bug farming je poměrně dost známé sousloví a ikdyž ho nepodporuji (a sám neprovozuji) tak to nepovažuji za exploit. Dneska je víceméně exploit řešný jako Trainer nebo v multiplayeru je to klasickej cheat v dávkovém souboru.

    Nicméně já třeba něco podobného musel použít pro hru Far Cry 4 (pač jak id*ot že jsem si hru koupil) a ubisoft mě nikde nevaroval že tam bude ochrana v podobě nespuštění hry pokud nemáte 4 fyzické jádra. A nebýt paradoxně warez komunity tak tu hru snad ani nehraju dodneška. Protože až právě na warezu se objevila možnost přes exploit dávkovat dll soubor který tu dementní ochranu při spuštění hry odstraňuje... Nicméně tahle demence jde na vrub Ubisoftu že je to idiotická společnost co raději bere poctivím hráčům klíče ale že by své produkty aspon optimalizovala pořádně (a né že PC konverze vesele davá nemotorným ukrajincům). Jo Ubisoft ten má muj pomyslný hlas za nejhorší firmu 2015 už v kapse ten už si ho dostatečně zajistil

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit