Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • smejki
    Ve světle aktuálních událostí je debata o SimCity neskutečně vtipná. Asi bychom se měli naučit se hlídat a zcela jasně rozlišovat mezi faktickými stavy věcí a mezi tvrzeními tvůrců. Narážím hlavně na Milošovo "servery počítaj kvanta věcí, ergo je SimCity míň náročný a utáhne to každá šunka". Ano, lidé z Maxisu říkali, že přesně tohle se děje. Ano, je to skvělá funkce. Problém ve skutečnosti tato funkce neexistuje. Klient se serverů pouze dotazuje na základní parametry měst v regionu (což by šlo doslova bez jakéhokoliv dopadu na výkon dělat lokálně) a pro sichr se savy ukládají na servery. Eto vsjo.
    • risa2000
      Tohle není vyloženě na smejkiho, ale spíš k celé diskuzi: Počítání na serveru a počítání "v cloudu" jsou dvě různé věci. První se používá v každém FPS mulťáku, a ty servery jsou potřeba, protože to jinak udělat nejde (i když to udělají jako P2P stejně jeden klient musí být server). Ty servery počítají pouze kolize a stejně to je výkonově na hraně.

      Nevím jak teď, ale kdysi se CS servery daly nakonfigurovat na různý tick - tedy kolikrát za vteřinu budou přepočítávat kolize. Málokdy se stalo, že by server byl rychlejší než klienti, přestože na klientu se počítaly animace, zvuky atd. Prostě výkon hardwaru na straně klientů je vždy větší, než na straně serveru. Navíc se za servery musí platit navíc, což u primárně single-player hry dál hru zdražuje.

      Chytré řešení by bylo skutečně počítat hru v cloudu, ale tvořeného z klientů. Tam by výpočet i konektivitu platili hráči a výpočetní výkon by se přidával podle potřeby. Problém je ale odezva (latence) takového systému. Dokud nebude latence propojovací technologie minimálně o řád níž než latence vlastní hry tak je to utopie.
      • SimCity ale není CS, určitě by se teoreticky dalo počítat věci, které nepotřebují nějak extra rychlou odezvu. Říkám teoreticky, prakticky to moc nedává smysl a když jsem ty řeči o komplexních simulacích na serverech slyšel, taky mi to nadzvedlo obočí. V podstatě se tvářili, jako by ta hra byla nějaká vědecká šílenost mimo hráčské chápání a jenom kvůli tomu investovali ubermiliony do nějaké superpočítačové serverové architektury (výpočty, které nezvládne hráčovo PC pro minimálně desítky tisíc hráčů současně). Ještě občas někdo oponuje, že ty servery možná měly počítat nějaké globální věci mezi všemi hráči, ale z těch jejich výroků to jasně vyznělo tak, jak jsem napsal.
    • Keyz
      Přitom dle testu PC tuning to v HD rozlišení a neutáhne každá šunka.
      A když si člověk vypne efekty tak je hnus velebnost.

      - U hry by ta simulace asi byla stejně na prd. K čemu přesně simulovat co se jak stane když to baví pouze odborníky. Jestli se mrak přesune někam to lze lehce udělat, ale jestli se přesně přesune někam to je problém a hráči to je fuk. Stejně jak jsem napsal,že jsem viděl simulaci pádu WTO na nějakém šíleném PC. Pro mně to prostě nějak spadlo ale podle odborníku to spadlo přesně a proto na to použili stroj jako prase *3*
      - Co by se simulovalo ve hře které je od 7 let? Přesné dopady důchodové reformy která ve hře navíc není možná?Anebo přesný stav lidí (jsou zranění,staří, jak to ihned ovlivní pracovní místa atd...) To by bylo zajímavé ale pak by to nemohlo být od 7.
      - Navíc to je celé vymyšlené tam nemá smysl ani simulovat kde kdy bude pršet atd. To je prostě bohužel jedno.
      - Tady si postavíš městečko koukáš jak houkají hasiči a nadáváš na debilní AI která ucpala silnice. SimCity 2013 od 7 let.
    • Robotron3
      Ono by stačilo aspoň základní znalosti, jak se hry dělají a jak funguje online ve hrách a hned se ví, že vypočítávání herních dat vzdáleně na serveru je technicky nesmysl, který by vůbec ničemu nepomohl.
      • smejki
        jistě, ale tohle neřeším. Tohle nerozlišování by mohlo být "osudné" i u věcí, které lze udělat zcela standardně, někdo je naslibuje ale neudělá. A nesouhlasím s tím, že by to byl nesmysl. Technicky by to ale muselo být monstrum na způsob OnLive.
        • Robotron3
          Byl by to nesmysl, protože výpočet takových dat, která vůbec náročná nejsou, to je jen taková představa, by se v cloudu strašně prodloužila a výkonu ne že by to ulehčilo, ale naopak by se hra velice zpomalila. Navíc by při výpadku internetu došlo k okamžitému pádu / vypnutí hry. Onlive je něco jiného, tam se streamuje jen výsledný obraz. Ale už tam vidíš, jaký to má lag. A teď si představ, že hra ti běží na locale a část dat čeká s lagem, až se něco pošle, v cloudu vyhodnotí a pak teprve pošle zpátky. A důvod? K ničemu. Nemělo by to jediné pozitivum, jen samá negativa. Jen strašně hloupá výmluva EA...
          • smejki
            Přirovnání k OnLive používám ve vztahu ke struktuře sítě, aby nějaká cloudová simulace real-timové věci byla možná. Jinak samozřejmě záleží na tom, co by se simulovalo. Představ si situaci, kdy by na serverech SimCity běžela komplexní simulace počasí na kontinentu a občas (jednou za minutu třeba) by si klient vyžádal lokální mapu počasí, aby mohl posunout mráčky a smrad správným směrem. Opomeň zjevnou zbytečnost takové simulace, ale neříkej mi, že by lokálu neulehčila na výkonu a nešla by udělat.
            • Robotron3
              To je tak malinká část výkonu, že neulehčila. To by snad mělo smysl jen proto, aby všichni hráči na celém světě měli stejné počasí ve hře. Mě se zdá, že tyhle fámy, co teď předvedla EA, se strašně lehce přijmou, protože lidi si myslí, je, to je strategie, tam se simuluje strašně moc věcí, to by ulehčilo v cloudu spoustu výpočtů. Jenže ty výpočty, co by snad mohly tím ulehčit, jsou zanedbatelná věc. Nejvíc výkonu sežere stejně grafika. I do budoucna, jakmile bude někdo tvrdit, že hra musí být online, kvuli složité online návaznosti a že se něco počítá v cloudu a bez toho by to nešlo, lže.
  • @smejki:
    Přesně ten problém, který jsem SimCity vyčítal už v komentářích pod recenzí. Pořad se jen řeší online připojení a (ne)dostupnost serverů...blabla. To je sice problém, ale podle všeho jen dočasný a každý by to hře rád odpustil, kdyby byla jinak skvělá. Jenže ona není. Mít funkční a prosperující město je tak směšně snadné, že hraní není žádnou výzvou. Vlastně to jde samo, což je na tom videu vidět - nejde prohrát.

    K tomu ješte ty směšně malé mapy... . Ano, lze tam vybudovat půlmiliónové město, jenže přesně jak to řešili kluci z hrej.cz v posledním podcastu, ono budování v podstatě skončí ve chvíli, kdy má hráč asi 80tis obyvatel, protože v tu dobu je obvykle celá plocha zastavěna. Takže hraní v daném městě pak pokračuje v tom smyslu, že si dáte zrychlení na max a jen čumíte jak vám roste město a občas vyřešíte nějaké problémy - rozšíření elektrárny, nemocnice, čističky odpadu atd. Občas přidáte nějakou další budovu, ale víceméně nic moc neděláte. Ono totiž na budovatelské strategii je zábavné hlavně to ehm... budování, samozřejmě. A pokud chcete v SimCIty budovat dále, tak musíte založit další město se stejně směšnou velikostí a začít od znova. A jelikož je to pořád to samé, začnete se po pár městech cítit dost znuděně až otráveně. A jelikož v ostatních městech stojí čas, nemůžete si krátit čas budováním nového města a pravidelně se vracet do svých zbývajícíh měst, aby jste řešily případné problémy - ony tam totiž žádné nebudou. *7*
    • smejki
      ta casuálnost smrděla už open bety, hodnocení na 7/10 vůbec nechápu. Vyjma hodnocení, která jasně říkají, že je to ta nejlepší casual hra na světě, což není nepravda. Avšak taková hodnocení jsem neviděl. Všichni maj plnou hubu simulace a tycoonování.
  • Veskere online prvky a kecy EA kolem Simcity byli prolomeny. Ta hra nema zadne vypocty na strane serveru, a muze v pohode fungovat i offline tak jak je. Online je tam jen kuli DRM.
  • Mrtě sem se opět pobavil - jediný debatní pořad delší dvaceti minut, který s chutí vždy dokoukám až do konce *15* Ste fakt fajn kluci a skvěle se doplňujete - mimochodem kombinace Martina s Milošem je výborná *1* Příštímu FC ZDAR *3*
  • jabbo126
    Není to v SimCity náhodou tak, že ano - některé budovy se dají postavit pouze za podpory ostatních měst, ale nikoli hráčů? Protože v tom regionu si jeden hráč může postavit města třeba všechny a tak se dostat ke všem budovám, není to tak? Protože já jednoznačně souhlasím s Lukášem - vždyť už teď vznikl nějaký fanouškovský offline mod - to jasně potvrzuje, že není nutné být online k plnohodnotnému hraní. Velký fail.
    • blixa
      Už jsem na to reagoval v dedikovaný podcast diskusi - tohle byla dezinformace z mojí strany. I ve FC jsem říkal, že jsem SimCity nehrál a tohle jsem blbě pochopil z vyprávění ostatních - takže ještě jednou sorry a už se k tomu nebudeme vracet, ok? ;)
      • jabbo126
        ale já ten velký fail myslel na Sim City, potažmo EA - ne na Vás :-) To se samozřejmě stane, já si tím taky nebyl jistej. :-)
    • Presne tak, ale v dobe kdy byl tenhle fight club natocenej se o tom jeste nevedelo :)
  • smejki
    Simulácii zdar, přátelé. tohle už je vážně moc. Fakt je úplně jedno, co v SimCity děláte. Důležité je., že vám hra může říct, jakej jste über super mega giga starosta (nebo třeba lovec draků, že jo). http://www.youtube.com/watch?v=akh4zZ7lr4Q
    Nech žije casual hraní!
    • walltar
      Hmm tak tohle je vyloženě fail ... *8*

      Jenom škoda, že prostě není žádná hratelná alternativa ... Cities XL je taky takový divný a osobně mě nebavil a SC4 je už hrozně zastaralé a člověka to dřív nebo pozděj přestane bavit. *13*
    • no v tom meste byli prece všichni požárníci, správci parku, ridici buldozeru a stavební firmy, zamestnanci vodární, elektráren atd *7* a navic nemel zaškrnutý sandbox takže mu tam chodili zvenčí

      co me stve že strední vrstvu nalakaš tak že postavíš parky wtf, v 4 to tak nebylo ani to nedava smysl a ani hloubka simulace neni jak v 4. treba tam nikdo nevidím graf o populaci podle veku, vzdelání podle veku atd. To jsem udelal ve 4. takový pokus že bylo fungující mesto ale nerodili se tam deti tak to do 50 let vymrelo a firmy skrachovali
    • Dobre video.

      Cisto R,C,I mesta som robil aj v SC4 ale tam som mal medzi nimi spickovu dopravu aby mohli ist do roboty do vedlajsieho mesta a nakupit zase v dalsom. Tuna vidim len jednu mapku zaplnenu domami.
      Fakt hnus.
  • sirWallace
    Neee.. ja nechci bejt ten zlej a spatnej... Ale v tomhle prehravaci je to horsi, nez to byvalo ... Nemival jsem problemy... Ted?? Ted mi jde obraz minimalne o sekundu napred nez zvuk... I v 360 i v 720.. :/
    • JJ je to volajaké poabané, posldení kapka jsou reklamy. Chtěl jsem u nás ve městě koupit Level, ale přestal chodit na stánky. Byl jsem ve třech obchodech a prd. Město s osmi a půl tisíci obyvateli je momentélně ekonomicky nezajímavé.
  • Ten prehravac je nejaky divny. Vsechna data se ukladaji do pameti RAM, nic na disk. Behem peti minut prehravani mi tak stacil zaplnit vice jak 2GB RAM (kolik sakra ten soubor v HD ma?) a po vypnuti prohlizece se mi pocitac z toho pet minut vzpamatovaval (mam pouze 3GB RAM). Takze to nakonec budu muset stahnout na disk a prehrat v nejakem vlastnim prehravaci. Skoda tech problemu s uctem na youtube.

    edit: A, ted jsem to chtel stahnout. 3.5GB? Omfg!
    • blixa
      POslal jsem to programatorum, mrknou se na to..
  • stejne je jedno jestli je nutne byt pri novem simcity online nebo ne, když je to blba hra. Vlastne ani ne blba spíš jina, čekal jsem ekonomicky simulator o spravovani mesta a tohle je víc jako the sims.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit