Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • TheGGG
    Byl (nebo bude) někdy FC kde se potkají Vávra a Drda?
  • Je to už pár let co Vávra zakoupil právo na univerzální pravdu. Nic nového.
  • Přispěji svou třoškou do mlýna. Jistě. Dan Vávra je velmi kritický člověk, někdy to možná dost přehání, nicméně jsem si jistý, že je přísný taky na sebe. Kdyby tuto vlastnost neměl, hodně věcí by musel dělat jinak, podstatně hůř. Není snadné řídit celý tým nebo pár členů, protože každý je dobrý na něco jiného a střety jsou nevyhnutelné. V herním průmyslu denně. Hra je rozpracovaná, nevíte, jak dopadne, stojí miliony dolarů, a nikdo prostě nechce udělat velkou botu. Tohle není garážový vývoj. Geniální hry nevznikají za normálních podmínek (a občas to nejsou ani obyčejní autoři). Proto je Dan střídmý, protože asi ví, velkohubá prohlášení nikdy nic nepřinesou. Vzpomeňme např. na Tabula Rasa nebo DOOM 3.

    Je zřejmé, že hráči mu neodpusti sebemenší chybu. Já taky ne. Ale "může" si za to sám, protože chce udělat hru, která věrně vyobrazí i obyčejnou cestu s blátovými rýhami. A to se ani nezmiňuji o mechanismech, které tam mají být.

    Nemůže uspokojit všechny, ale já doufám, že to bude podobné zjevení jako první MAFIA, ke které se stále a stále vracím, a to její kouzlo, fluidum, nebo co to vlastně je, mě pohlcuje už od doby vydání. A není to z důvodu, že to je česká hra. Jsem rád, že někdo kreativní (a teď nemyslím jen Dana), umí dát do hry kus svého. Ihned si vzpomenu hlavně na Black Isle. Podle dnešních poměru si ovace plně zaslouží CD Projekt, což není špatné. A věřím, že se zase někdo objeví. Růžové brýle a kompromisy přijatelné pro všechny a zároveň nikoho v herním průmyslu nás občas dost limitují, ale občas se objeví hra, která stereotyp smete, i přes nevoli vydavatelů apod. To je ale zase jiný příběh. Takže díky za to a hodně štěstí.
    • Pro mě má ono fluidum hra jménem Hidden and Dangerous 2. To je hra, která svého času byla jako zjevení a dodnes mi uniká, proč někdo tomu klenotu nenadělil pokračování, které i kdyby přineslo jen nové mise a několik nových zbraní, tak to pořád tehdy bylo na míle daleko od konkurence...
      • Máš pravdu, taky výborná hra. I Chameleon byl zajimavý, škoda, že se neprosadil víc ve světě. Dohrál jsem ho s chutí i přes toporné ovládání :)
  • Čím víc Vávry vidím, tím víc ho mám dost. Mele nesmysly, úplně z cesty a jen jeho fanboyové to tam neviděj. Hrál Walking Dead adventuru 2 minuty a už si udělal názor, že je to blbost? Jestli to byla nadsázka, tak ať se na nadsázku vysere a řekne to na rovinu a pořádně, času má dost. Jenže on než něco ze sebe vyžvejkne... to je taky doba.

    Že se o GTA IV rok po vydání nemluvilo? Mluví se o ní pořád, pořád se dělaj módy, pořád se hraje MP. Pokud se nepletu, tak taky říkal, že GTA IV má ze všech GTAček nejnižší hodnocení na Metacritics, což je taky bulšit jak vyšitej, protože čtyřka má právě ze všech nejvyšší hodnocení (98/100). Že mu přijdou všechny ty miniaktivity v GTA V zbytečný? Vždyť o tomhle GTA je a vždycky bylo. "Simulátor" gangstera, ve kterým se můžete vyřádit jak je libo. A právě čím víc tam toho je, tím líp, přesně jak řekl Bach - každej si tam najde to svoje! Ale jeho nejdebilnější kec v tomhle podcastu teprve přijde - říká, že kdyby si chtěl ve hře skočit s padákem, tak jde radši hrát hru, kde se skáče padákem? Co to dopíči má bejt? K tomu fakt n/c, protože by mě chytla migréna.

    To ať to jeho RPG kouká bejt ta nejlepší hra na světě, jinak to bude schytávat pokaždý, když se někde mihne. Sice má na kontě nejlepší českou hru, ale nemusí se kvůli tomu chovat pořád tak namyšleně.
    • GTA4 není kdovíjaká pecka, je to věc kde člověk běhá jako vůl, zabíjí lidi, krade auta. Příběh absolutně nezajímavej a hlavní protagonista prozně nesympatickej. Na PC největší srágora za posledních několik let, zuabugovaná a neoptimalizovaná. 98/100 jen dokazuje jak je ta hra nadhodnocovaná. U uživatelů už to tak vysoké hodnocení nemá a to už o něčem svědčí.
      • rancor1223
        Mě to běhání, zabíjení a kradení dost bavilo. Příběh mi přišel slušnej. Hlavní postava se do hry náramně hodila (a že by mi byl Niko vysloveně nesympatický, to určitě ne). Na PC mi běžela naprosto v pořádku, snad až na prazvláštní načítání textur vozovky.
        98/100 bych asi nedal, ale těch 9/10 klidně.
        • Khanemis
          Popravda mně tam to volné pobíhání a blbnutí (i když není tak široké jako v San Andreas) taky ohromně bavilo, Příběh není žádná zázrak, ale není ani vyloženě zlý, je to prostě takové typické béčko, nic víc, nic míň. Hlavní problémy GTačka (a nejen čtyřky, víceméně celé série) je dost nudný game design samotných příběhových misí. Jde o to, že v každé misi musí být co nejvíc akce, skoro vždycky začíná naprosto obyčejně (dojeď něco vyzvednout, prodej drogy, štípni auto) a vždy (VŽDY) se úplnou "náhodou" musí něco pokazit, což vyústí v postřílení tak stovky gangsterů a honičku s nekonečným počtem pronásledovatelů. Taková věc by byla fajn čas od času, ale ne pokaždé, to už to začíná být značně únavné. Autoři neumí vůbec dávkovat napětí a akci v takové hře. Navíc silné naskriptování misí ve spoustě situací i zbytečně ubírá na možnostech taktického řešení problémů (ano, většina lidí jistě preferuje akci, ale proč nedat šanci i těm opatrnějším hráčům?).

          Nicméně to je můj názor, netvrdím, že ho musí sdílet každý:)

          Ale série je to jinak zábavná, právě kvůli té maximální simulaci všeho. Čtyřka ubrala možnosti vyblbnutí, ale zase přišla s povedenou fyzikou, kdy už svět zdaleka nepůsobil tak staticky.
        • Zahraješ si Witchera, Mass Effect, Dreamfall, Dragon Age, Mafia, KOTOR. A pojem příběh dostane trochu jiný význam. Pro mě bylo GTA IV jen slepencem cut-scén, které jsem stejně později přeskakoval, stejně jako u všech dílů GTA a u GTA 5 mě překvapí zda to bude jinak.
          A z toho blbnutí (zabíjení, kradení atd.) jsem už asi taky vyrostl. Na pár hodin mě to třeba zabavý ale pak už tam neni moc co dělat.
          • Porovnávat Witchera, Mass Effect, Dragon Age a Kotor s GTA co se týče příběhu... řekni, že si děláš jen srandu. GTA bylo vždycky o absurdním humoru, absurdním násilí, absurdních postavách, absurdních situacích/misích. Vidíte tam to slovo ,absurdní'? Nikdy se žádná GTA hra nebrala vážně, a ačkoliv si to někteří osvícení jedinci stále myslí, tak ani GTA IV se nebrala vážně. Jenom už nebyla tak sluníčková jako předešlý SA a VC. Bylo to zaplivaný, špinavý, zkorumpovaný Liberty City, ale i tak je to pořád absurdní příběh o jednom gangsterovi, který potkává samý idioty (jako v každém GTA) a který mu náhodně rozdávají dementní úkoly. Nic víc.

            R* na rozdíl od většiny současnejch vývojářů chápou, že hráč se chce ve hře co nejvíc vyblbnout. Ne se nechávat vodit za ručičku jako naprostej retard, i když přesně o to většina dnešních hráčů stojí, že? *6*
            • Proč bych si měl dělat srandu? Jen prostě říkám že GTA oproti jiným titulům má příběh na prd. A ty říkáš že je slušný, to ti neberu ale co víme tak GTA nikdy nebyl o příběhu. SA se to snažili brát vážně a dopadlo to hrozně. Jako všechny GTA. Red Dead Redemption, to zase jo to bylo super. Sice to dělalo jiné studio ale což. Tak ty blbosti byli s tím příběhem namixové super. Líbily se mi postavy, příběh, hudba narattive byl prostě super, do toho zakomponovaný ty vedlejší aktivity. RDR je podle mě nejlepší hra od R a pochybuju že ho GTA V překoná.
    • Nic neni dobre a vsetko je naprd, to je Vavra v kocke. Proste bud ho za to budes zboznovat, alebo nenavidiet :)
    • Walking Dead si myslím, že vystihl přesně jako ''Nejlepší z nejhorších'', protože důvod proč je Walking Dead vychvalovaná adventura, že v podstatě ve svém žánru nemá hru schopnou jí konkurovat. A myslím, že ty 2 minuty byla nadsázka, protože pak hodnotil ještě rozhodnutí a příběh, což za 2 minuty skončí úvodní titulky...v rozhodnutích s ním taky souhlasím, málo kdy se mi stalo, že by tam bylo rozhodnutí, které bych udělal já.

      O GTA IV se mluví možná, protože tak zprasenej multiplayer (verze PC) se uvidí málokdy a připojit se někam je porod. To, že má nejvyšší hodnocení je pro mě teda šok, protože absolutně nechápu za co, v porovnání se San Andreas např...a skok padákem, vem si kolik to muselo vzít Rockstaru času udělat takovou, opravdu ''blbost'' a 95% lidí, si prostě skočí jednou a jedou dál, kdyby ten čas vynaložili na něco jinýho, udělají mnohem líp.

      Nejsem žádný fanboy a už mě docela sere, že když někdo souhlasí s něčím názorem, je hned jeho fanboy, ale Dan vidí ve hrách věci, které my prostě přehlížíme. Moje zkušenost, když jsem si přečetl jeho legendární článek o Skyrimu, zapl jsem hru, šel jsem se na ty věci podívat a jenom jsem si řekl ''Ajo ty vole, on měl pravdu''..
      • on to rekl dost kostrbate. Ja si vystacim s dost otrepanou frazi: Mezi slepými, jednooký králem.
    • ucho
      tak jsou to jeho názory a tak je lze brát. nevšiml jsem si, že by svými negativními komentáři k walking dead říkal, že by ta hra neměla nikoho bavit. jemu na hře vadí jisté prvky, které mají svým způsobem logiku. to neznamená, že je to špatná hra. jen to holt není jeho šálek kávy. taky bych mu nevyčítal, že nemá přehled v hodnocení a prodejích GTA (i když tam by přehled mít mohl), nebo že zřejmě v životě neslyšel o humble bundle, teď by měl řešit jiný věci.
      někdy z něj mám pocit, že je to takový herní designer teoretik, co si něco myslí, ale nemá to promyšlené do všech detailů. tedy jako by řešil vše od začátku. potom se bojím, aby nakonec u své hry nedošel ke stejným kompromisům, jako je tomu u ostatních RPG her, kde jim tyto věci vyčítá... ale nejvíc se bojím toho, aby tento způsob vývoje nevedl k pohřbení té hry. každopádně jestli ta hra vyjde, myslím, že všichni budeme mít možnost vidět, jak si Vávra představuje dokonalou hru... :) a ve vývoji této hry mu fandím. názory ať si má, jaké uzná za vhodné, jsou to jeho názory a člověk se s nimi nemusí ztotožňovat...
      • 98/100 od "journalistu"? si delas prdhel? od hracu to ma 61/100, tomu teda ja verim o neco vic, nez nejaky hype masinerii, na ktery je rockstar zivotne zavislej *5*
      • Keyz
        Podle mně to vypadá, že když se rozkecá, tak kecá i když nemá přesné podklady anebo danému tématu moc nerozumí. To mně nevadí. Netvrdí, že to tak určitě je a že to prostě ví. Řekne to neurčitě a nechá se opravit to je super. Kdyby tak více lidí uznalo chybu, tak bych jím kecání do všeho odpustil.
        Navíc to, co se mu nelíbí logicky popíše a je k tomu dobrý důvod. Sice to pořád přirovnává jak by to mělo být udělané skoro ideálně ale hlavní je, že to tak udělat jde. Tedy nejsou to plané řeči. V Mafii jedna taky najedou byly pěkné věci které v GTA a nebyli ani později.
        Kdyby kecal něco co nejde udělat, bych ho bral za idealistu teoretika. Ale podílel se dvou dobrých hrách a i když odpovídal na dotaz, zda by šlo udělat super reálné počasí, tak neřekl pouze "ano to je se lehce udělá" ale řekl, že jo ale je to na potřeba dost lidí a prachů.
        -To prostě vypadá, že ho štvou hry které nejsou udělané tak dobře jak by mohly. V tom nevidím problém a souhlasím s tím.
        • ucho
          no to je právě ten omyl s tím, že to tak udělat jde. to zatím tvrdí jen on, ale nikdy nikdo to neudělal a neviděl v praxi. tedy se ukáže až po dokončení jeho hry, jestli to opravdu jde a jestli to funguje a jestli je to to, co lidi chtějí...
          viz třeba to, co nakousl s adventurami. zní to logicky, ale ve finále to může v designu udělat tak velké komplikace, že to není zrealizovatelné. možná. ještě nikdy to nikdo tak nezkusil. a to je to, proč se při vývoji her dělají kompromisy, na které pak někdo nadává. jenže k něčemu se prostě došlo během vývoje, že se to holt udělá tak a ne jinak. on to pak kritizuje. a celý problém je, že neexistuje zatím důkaz, že to jde jinak a o tolik lépe... dokud tedy jeho hra nevyjde, je to teoretik...
      • Cim vic Vavru vidim, tim vic si uvedomuju, ze to ma v hlave dobre srovnany. Nemusim souhlasit s jeho nazory, ale rozhodne to neni blbec. Tento dil podcastu byl velmi osvezujici, naposledy sem se tak bavil v dílu s Frantou Fukou po E3
        • TheGGG
          Samozřejmě, nejlepší jsou ti co kritizují všechny současné hry a on*nují nad retro šitkami. Fuka, ten mě taky hnul žaludkem.
  • "Google translate - mi tomu říkáme Aleš Smutný" mě srazilo ze židle *1*
    • kdo to rekl *1*
      • Hodina třicetpět minut.
  • Vávra je skvělej. Nesouhlasim sice s jeho politickejma, sociálníma a cyklistickejma názorama, ale hrám, dle mého, rozumí. A krásně setřel ubrečené PC hráče.

    Podotýkám, že hraju primárně na PC.
    • Skoro na každou otázku odpověděl něco ve smyslu: Já nevim, já to nemám rád..
    • politickejma, cyklistickejma...

      to jako vážně?
  • Dobrej FC.
    V zájmu všech doporučuju dělat jednou za měsíc FC okolo osmé, aby mohl přijít Dan :-)
  • Tilwaen
    "Nějaká" klávesnice, "bioodpad"... Pánové, vy víte, jak diváky na tu cenu naladit *15*
    • vsak to tam priznavaj, nechtej, s rozesilanim vyher je desna pruda *5*
  • nic proti Danovi a klukům z Games, ale nejsympatičtější byl ten bullterriér :D
    • Tilwaen
      "Pes se pohnul!" *15*
  • cr8gg
    great podcast:D Vavra je buh...celkem s jeho nazorama souhlasim *1*
    • Redneck
      Já se ZZ Topem minimálně ohledně GTA teda nesouhlasim.

      Nevidim důvod, proč by v otevřenym světě, kde se hraje za GANGSTERA (ne za GANGSTA týpka s baseballkou dozadu) nemohly bejt seskoky, cyklistika, vodní scootery a další věci. Kdybych chtěl jen akce typu střílení a vraždy, tak si zahraju třeba nějakýho Hitmana.

      Tyhle vedlejší činnosti maj i důvod, vzhledem k tomu, že všechny 3 hlavní postavy a i my hráči máme určitý záliby, tak proč se nevyblbnout ve velkym detailně zpracovanym světě, kde se mi navíc ani nic nestane, když šlohnu Boeinga a pak se s nim pokusim přistát na Sunset Boulevardu.

      Sice je pravda, že některý z těch všech věcí, který šly v GTA: SA dělat nebyly nic moc, ale spousta hratelnost a životnost tý hry naopak prodloužila. A neni pravdou, že naprostá většina hráčů jen přejíždí babičky, dostane 5 hvězd a za půl hoďky to GTÁčko vypnou. Třeba i ta samotná jízda na kole měla hodně co do sebe. Šlo dělat bunnyhop (anebo jak se jmenuje ekvivalent ollie na kole), všude se dostat a provádět nejrůznější přeskoky, "triky" a další šílenosti, kterýma se spousta lidí zabavila na hodně dlouhou dobu, zvlášť když vezmu v potaz velikost a členitost mapy v GTA: SA.

      A GTA: IV? Skoro všechny featury z GTA: SA tam chyběly a právě proto po tý hře rok dva po vydání neštěk ani pes. K čemu super karikatura New York City, když se tam nic nedá dělat!? To neznamená, že budu padat blahem na kolena z GTA: Online, ale nevidim důvod, proč bych neměl bejt nadšenej z toho, co zatim ukázali. Hry jsou hlavně pro zábavu a myslim, že to GTA zabavný bude a to hodně. Je jasný, že to nebude simulátor parašutismu, ale jako celek tu open world gameplay má GTA zatím vychytanou nejlíp. Určitě v tý hře nebudu hrát hodiny tenis anebo sedět u tatéra, ale jako zpestření už tak dobrýho základu fakt super.
      • Redneck
        Sainst Row toho nabízí taky dost, ale není to prostě ono. Jen GTA má ten správnej balanc a parádní parodie na všechno možný a je super, že tohle vše dokázali přenést do multiplayeru bez toho, že by museli obětovat třeba tunning aut a kupování nemovitostí a já nevim co ještě.
        Né, že bych byl s reakce Dana zklamanej, protože je to známej hater, ale jako vývojář by aspoň měl uznat, že tohle je něco, co zaujme miliony lidí a ne jen ocenit ten svět a potom říct, že ty vedlejší činnosti jsou na nic. Nechce se mi věřit, že kromě gangster misí by byl z toho GTÁčka otrávenej.
        Vše co hra nabízí mimo hlavní téma je přece super, ne? Jak řekl Martin Bach, každej si tam něco najde.
        Já se na GTA: V vůbec nětěšil, ale jak pomalu tu hru odhalujou, tak je těžký, nepřidat se k tomu hypu.
        • Sorry, ale však jsem to uznal a řekl bych ž ei několikrát. Možná by to chtělo občas poslouchat :) Říkal jsem já i ostatní, že nám to prostě nic moc neříká a nepovažujem to za podstatný.
          • Redneck
            Já to slyšel, ale mě právě chybělo nějaký to uznání i pro ten content mimo hlavní příběhovou linku. Já nečekal, že někdo z vás bude jásat z toho, že si v GTA půjde zahrát golf, ale neni to ani tak, že město, krajina a moře se neskutečně povedlo, ale vše co tam jde dělat stojí víceméně za nic.

            Věřim tomu, že minimálně polovina těhlech volnočasovejch aktivit bude mít nějakej smysl a co je hlavní - budou zábavný. Ta mapa má obrovskej potenciál, tak proč jí nevyplnit...třeba závodem na čtyřkolkách jak už zmínil Petr. MotorStorm anebo Richards Burns Rallye to nebude, ale na open world hru to bude pecka.

            Nemůžu si pomoct, ale mě tyhle věci podstatný přijdou. Nechci jen jezdit od mise k misi a celou hru se brodit v krvi mafiánů. Jo, pořád lepší než randění, ale to v GTA: V ani nebude a ten zbytek už určitě za něco stát bude. Doufam, že až si na to GTÁčko uděláš čas, tak Tě aspoň něco osloví a vzpomeneš si na tenhle muj post.
            • psychopatickej gangster, co strka pracovne koncetiny do zachodu a ve chvilich volna micek do jamky, jo to zni primo symbioticky *5*
          • zrovna jsem to chtel napsat, ze jste tam vicemene vsichni svorne rikali (temer obdivne), ze to je az megalomansky, a jste zvedavy, jestli a jak to bude fungovat

            ale s tim, ze je to nejspis zbytecny a mozna by mohli/meli venovat energii radsi gro hry, musi taky vicemene vsichni souhlasit *5*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit