Přejít na výpis diskuzí

Fight Club #362: O Kingdom Come s Martinem Klímou

14.2.2018 15:59
Redakce Games.cz 145 příspěvků

Jaké jiné téma z uplynulého týdne vybrat pro Fight Club, než Kingdom Come? Napovíme vám, žádné jiné! V 362. díle našeho pořadu se budeme věnovat jen a pouze propírané novince Kingdom Come: Deliverance. Standardní členové naší redakce byli tentokrát doplněni zajímavou návštěvou z nedaleka. K Pavlovi...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • muze mi nekto vysvetlit jak podporujou MODY kdyz to nema ani steam workshop?! hra za 50% nema workshop...
  • Martin Klíma má sice příjemný hlas a dokáže dát dohromady delší souvětí, ale bohužel je to mistr světa v nicneříkání. Je to arogance, dohodnutý PR nebo prostě zabedněnost, že nikdy nepřizná sebemenší chybičku? Nejvtipnější to bylo u lockpickingu. Nejen Vávra, ale zřejmě i Klíma je natolik přesvědčenej o svý neomylnosti, že to tý hře místy uškodilo. Mimochodem to naše milovaný Dračí doupě bylo ve srovnání s D&D rozbitý od samýho začátku, protože Klíma špatně nastavil základní mechaniku - obranný číslo se odvíjelo od obratnosti, takže největší tank byl hobit zloděj, alespoň dokud válečníci nenalevlovali na milion životů. FC jsem doposlouchal celej, ale jenom proto, že jsem od třetí minuty přestal doufat v jakoukoliv přínosnou informaci nebo zábavnou historku a prostě jsem zapomněl, že ten pán ještě mluví.
    • Tyjo, znalec. A tady. *4*

      Ještě něco bylo blbě na Dračím doupěti? Nemyslím to ironicky, zajímá mě to.
      • Takový drobnosti. Zbraň "dvě šavle" je moc silná a taky příšerně drahá, možná za to vděčíme panu Drizztovi. Hraničář na levelu 1 je jenom horší válečník. Kouzelník může seslat v jednom kole kolik blesků chce (těch modrých?), navíc za zvýhodněný počet magů, takže souboje s "bossy" jsou v jeho případě jednokolové. Takových věcí asi bude víc. Hlavní přínos Dračího Doupěte byl v tom, že to bylo česky, což v devadesátých letech znamenalo mnohem víc než dnes. Když mi kamarád přinesl vytištěný pravidla Dungeons and Dragons, abych se je naučil, pochopil jsem, o kolik komplexnější a vyváženější jsou. Jenže to bylo anglicky a nikdo to (na papíře) neznal.
    • jamar28
      A co mají lidi za problém s tím páčením zámků?
      • protoze hrajou na packovaci

        na mysi je to pro decka, pochopitelne s aspon trochu odpovidajici urovni vzhledem k obtiznosti zamku
      • Tilwaen
        Co jsem četla na fórech, tak především mají problém s rychlostí otáčení zámku a udržením paklíče ve sweetspotu - údajně je to zvlášť problém na PS4 (což neposoudím). Ono by nebylo od věci, aby Tě hra v tutoriálu po selhání čehokoliv (přesvědčování, páčení, pěstním souboji, ...) kolegiálně poplácala po ramenou a ujistila tě, že teď jsi sice nemehlo - přinejmenším tedy Jindřich je -, ale že to bude lepší.
        • ucho
          tady došlo k jednoduchý věci. oni to vypilovali dobře, ale už měli natrénováno, tak jim to přišlo lehký. museli tomu tedy zvednout obtížnost. když k tomu přijde nezkušený hráč, má problém a nedokáže překousnout, že tolikrát selhává. ono v principu na tom není nic špatně, člověk se to musí naučit a není to zadarmo (hned). z toho ta negativní kritika.
          na druhou stranu jestli kývli na to, že to zjednodušší, měli o té vysoko nastavené laťtce pochybnosti. jinak by si stáli za svým, že je to tak, jak to má být.
  • "Sadly, the myth of an all white Europe in the middle ages is pervasive even beyond Hollywood history – A lack of ethnic diversity in a ‘historically realistic’ work doesn’t peak many ‘…Huh?’ buttons despite the fact it really should – In fact, quite often the reverse, where realistic levels of ethnic diversity in historic set works will be decried as unrealistic. What’s more surprising to me is that a lot of people are completely ignoring that this supposedly ‘historically realistic’ game has a functional potion system in it, beyond that of saving – I’ve seen the unbelievable mix of British and American accents brought up more often!"
  • jsem ze zvědavosti zabrouzdal na patch notes na steamu a všimnul si odstavce: "Gold master – Version 1.0 This was printed on DVDs. You could only have played it on consoles if you rejected all the patches. We strongly advise against that" ....smutný když vývojář silně nedoporučuje hrát hru ve stavu ve kterym vyšla *13* (bráno tak obecně a ne jen na KCD)
    • Ktery RPG slo hrat hned bez bugu?
  • Takže Kingdom Come je neuvěřitelná sráčovina, vypadá to vcelku pěkně, hudba výborná, má to parádní atmosféru, ale abych hned na začátku utíkal jak čorák a 5x za sebou mě rozpíchali čípkama zádel na koni aniž bych se měl šanci dostat na místo určení... Děkuji, ale tohle ne... Refund this crap... Vávro, tohletos posrals...
    • Jack1947
      Git gud, go getter or gtfo *5*
    • Mart9
      *1* Pěkně ses ztrapnil. Kdybys prostě utíkal a nečekal si na ně, tak si doběhl, kam si měl.
      • Sám si trapnej...
    • jamar28
      Cože? Vždyť to je část, kterou má bez problému dát každý. Zaregistroval jsi, že dvojitým stisknutím Shift kůň sprintuje? Jedeš správnou cestou? Na druhou stranu refund byl rozumný, protože jestliže ti dělala problém tahle pasáž, byla by pro tebe ta hra peklo.
      • That's it, byl jsem nalitej, takže večer zkusim... Každopádně ovládání totálně na hovínko...
        • jamar28
          Nemám s tím problém. Pokud myslíš koně, tak to je záměr, čím víc budeš jezdit, tím lépe se bude ovládat, je tu totiž dovednost jezdectví.
    • Mne zabilli jen jednou a to kdyz jsem hru shodil sel se divat na web pri loading a zapomel jsem ze uz se mi hra nacetla. Popravde vubec nechapu jak muze nekdo mit s touhle misi problem :D
      • No me zabili taky po loadingu... protoze jsem se kochal vyhledem a najednou jsem mel dva Kumany v zadech :D
    • To nevim co jsi tam vymyslel, ale me zabili jednou... a podruhy jsem jim s prehledem utekl *3*
    • zrejme zapomneli do hry implementovat obtiznost don't hurt me
      • Can I play, daddy?
        • Jack1947
          Piece of cake...
  • tam dolů:

    argumentovat starověkem je nesmysl, higiena a celková kultura těla byla ve starověku úplně někde jinde než ve středověku, až renesance vrací kulturu těla a další věci z antiky.

    Opravdu ten účes je spíše starořímský než středověký. Myslím, že dlouhé vlasy by byly věrnější a navíc by mu daly alespoň trochu charisma, je problém, že vlasy tam vypadají jak nalepené, možná proto to řešili ježkem než dlouhými lokny. Spíše bych za tím hledal neschopnost vymodelovat dlouhé vlasy, třeba i upravené vlasy, které by vypadaly autenticky.
    • Cetl jsi to co jsem psal o stredoveku? Zkousel jsi k tomu co pises dohledat nejaky informace nebo to jsou jenom domnenky?
  • Neni ten Jindruv uces divnej? Jsem nevedel, ze uz ve středověku existovaly el holici strojky... jinak, ikdyz jde hra mimo me, tak gratulace Warhorse za pomerne úspěšnou hru. Kez by se tim nastartoval daleko vetsi uspech po vzoru cd projektu ;)
    • Holit se dohola uz zvladli ve starym egypte a taky nemeli holici strojky.
      • A on je snad do hola?
        • Kdyz zvladnes dohola tak s trochou sikovnosti zvladnes v podsate cokoliv. Navic nuzky a hreben jsou veci ktere ve stredoveku uz umeli udelat.
          • Ja ti nevim, jestli by nekdo zvládl takhle precizniho jezka s hrebenem a nuzkama, tim spis u nejaky dyliny z vidlakova...ja vim, je to detail, ale na me to pusobi skoro jako by tam behal v tricku id lacoste
            • ja si naopak myslim ze to je opravdu zajimavy tema a docela by me zajimalo z ceho vychazeli pri delani ucesu lidi v Kingdom Come. Mas rech ze Jindruv sestriv vypada docela moderne.
            • Zase tak moc bych v tom nepitval, proste me to jen uhodilo hned do oci :) treba proste meli ve Skalici dobrej barber shop :)
            • jamar28
              Tak třeba šel dohola před měsícem a tohle je odrost.
            • Robotron3
              Drasta: Což je docela zajímavý, protože třeba v tom Egyptě, jak jsi zmiňoval, to bylo kdysi uplně obráceně. Čim výš postavená osoba, tim víc hlava jako koleno. Třeba známá krasavice Nefertiti, byla uplně holohlavá. Ale zase nosili hodně paruky.
            • Co jsem cetl tak slechta mela casto dlouhy vlasy protoze si je dokazala udzet cisty a vlasty nakratko byly neco pro chudaky z podhradi co nemeli cas, vodu ani prostredky si je myt. Ale je fakt ze jestli by Jindrovi udelali uces nahore delsi a po stranach na kratko to opravdu tezko rict :D Na druhou stranu syn kovare asi nebyl uplnej chudak takze by si fesnej uces urcite zaslouzil :D
            • Ok je to mozny, nejsem odbornik na tohle tema...jako verim tomu, ze s dlouhyma vlasama umeli kouzlit uz tehdy (v pripade slechty, co meli na hlave vesnicani je druha otazka), ale ten Jindruv vylepanej zatylek mi přijde az moc strojovej.
            • Robotron3
              Je to tak, jak píše Drasta. Neskutečně propracovaný úšesy dělali už ve starověku. Asi jim to dalo víc práce, ale věřim, že účesy ala Kingdom Come jsou klidně možný.
  • na Polygonu to dostalo dobrou čočku.
    • Blue.Shark
      Přijde mi úsměvné, že někdo vytýká historické hře, že je tak nějak historicky přesná (s několika ústupky). Ten canc z mého pohledu nelze ani brát vážně...aneb chceš-li komplexní hodnocení, nespoléhej se na jednoho autora.
    • TheGGG
      dyť to zatím ani nerecenzovali, tak jakou čočku a jediný článek co jsem našel je pár rad, jak přistupovat ke hraní
      • jamar28
        On asi myslí tu ideologickou kritiku z progresivně levicových pozic. Ženy tam plní převážně roli sexuálních objektů a to je fujky. *15*
      • Ještě tam je článek, že to je nudná a kontroverzní hra, protože tam někdo plácnul ženskou přes perdel.
        • Dneska se do hry nedaj děti, aby je hráč nemohl zabíjet.
          Zítra už tam radši nedaj ani ženy, protože by je hráči mužského pohlaví mohli očumovat.
          *1*
  • palacinka
    ja nevim proc do Warhorse porad tak sijete kvuli bugum, absenci cestiny atd. si uvedomte jak malo financi a casu meli na tu tvorbu, vzdyt ani pomalu nebyl alfa/beta test/early access. navic to prece nema AAA cenovku.

    edit: tak asi budu muset dodat, ze to je sarkasmus. lidi si mysli, ze to je brano vazne.
    • AAA cenovku to sice má, ale málo času na takhle obrovskou hru od píky to bylo a málo peněz rozhodně taky. Podobné věci se jinde dělají za pětinásobek, přičemž v ceně jsou (jenom) dvojnásobné platy... A žádný alfa a betatest to nemělo, jen nějaké verze pro backery, které se rozlohou a obsahem nedají srovnávat.
    • 7-5 let bylo málo času? :) A 60 USD, 50 EURO není AAA cena ? Tak jo no :)
    • 50-60 euro už je podle mě AAA cenovka, ale jinak je hra super.
    • Lidé zde ale nehledají fakta či rozumnou konverzaci. Kdo chce psa bít hůl si vždycky najde a v dnešní době to platí ještě víc než dřív.
      • Jednou jsem mel spatnou naladu a chtel jsem zbit psa. Nasel jsem si hul, ale ne toho psa. Na tohle to prislovi moc nemysli...
  • Rád bych se zeptal těch, kteří Kingdom Come hrají, jestli někdo z nich bojuje na myši. Moje pokusy v tomto směru jsou zatím poměrně rozpačité...

    Hru z první osoby se mi zkrátka na joypadu hrát nechce.
    • jamar28
      Bojuju s myší a celkem mi to jde. Chce to trénink a postřeh, útočit ze stran, ze kterých to protivník nečeká (hodně se mi osvědčilo bodání na obličej, to málokdo očekává), naučit se komba a perfektní kryty.

      V boji s více protivníky ti hra ukazuje i útoky z jiných stran, takže to jde vychytat, používej tab ke změně zaměření. Obecně je ale nejlepší se boji s více protivníky vyhnout - ostatně jako v reálu. Ale je to možné vyhrát, zrovna včera se mi po dlouhé době povedlo sejmout pět průměrných protivníků (takoví lepší lapkové se zbrojí, ne ti cucáci beze zbroje a s palicemi). Potřeboval jsem k tomu ale plnou zbroj (kroužková + plátová) a poměrně dobrý dlouhý meč. Díky němu jsem dokázal tři z nich vyřídit do půl minuty, protože neměli kryt obličeje a stačilo jim dát jediný bod do ksichtu a už se váleli. Btw byla to taktika hrrrr na ně, prostě jsem naběhnul do středu tábora a začal rubat, vůbec to nečekali. Přijde mi, že když mě nepřátelé vidí z dálky, tak bojují lépe, takže možná i tohle hra zohledňuje.
      • Nezohledňuje, boj je kompletně rozbitej, nevyváženej a plnej bugů. Takže když tam vlítneš tak se jim ty jejich slavný skripty rozbijou a nevědí co mají dělat. Hlavně se nijak nebrání vůči šípům a třeba velitel tábora se napřáhne pak jde k tobě šnečím tempem. Nedej bože, aby ses schovával s lukem za stromem, z toho jsou úplně vedle a pár nepřátel pak předvede teleportaci, která byla vidět v tom videu s mostem.

        Kontaktní boj je taky plnej chyb, stačí mít třeba štít a nedá se prohrát. Nepřátelé se zasekávají o každou blbost a pokud tam je nějaký výškový rozdíl tak jsou úplně ztracení a i celej souboják jde do háje, protože všichni máchají jen před sebe. Nejlíp souboje fungují když jsi v aréně 1 vs 1, v omezeným prostoru :)
        • jamar28
          Ale což o to, skripty fungovaly, zbraně vytáhli a obestoupili mě, jen jejich reakce a obrana mi přišla taková opožděná, zkrátka jako překvapený člověk, na kterého zrovna naběhne rytíř v plátové zbroji. Rozhodně to nevypadalo rozbitě. S lukem máš ale pravdu, to jim funguje tak napůl. Někdy tam jelito stojí a čumí na mě z 10 metrů, zatímco do něj sázím už třetí šíp. Jindy jsou ale schopni lokalizovat, odkud jsem střílel a hned tam naběhnout a prohledávat to tam. Oni tam ty mechaniky mají imho dobře vymyšlené, jen jim nešlapou vždycky přesně jako hodinky.
    • JakubT
      Chce to trénovat, mozek se naučí zároveň sledovat staminu, kde má protivník meč když neútočí (abys sekal na druhou stranu), a odkud seká, když útočí - pak to je dost zábava. Když je to boj více lidí, tak je třeba ještě hlídat koho máš v zádech, typicky to je dost těžké vyhrát.

      Určitou roli ale samozřejmě hraje skill (jde zlepšit tréninkem s kapitánem Barnardem) a výbava - není moc realistické čekat, že jako drban na začátku třeba rozsekáš dva obrněné Kumány, či tak něco.

      Případně se bojům dá docela dobře vyhnout, či je řešit s lukem. Musím říct, že s použitím koně je lukostřelba až drasticky účinná - pokud natrefíš na pěšáky bez luků, tak je jde ustřílet, aniž by měli šanci tě dohnat. I ten jeden slavný souboj kterému se nedá vyhnout se dá vyřešit s lukem (byť bez koně). Nicméně asi je elegantnější ho řešit šermířsky, pročež doporučuju trénink s kapitánem.
    • Skutecny hrac hraje JEN na gamepadu. Klavesnice je pro sekretarky.
      • Je vidět, že jsi ještě do žádného zaměstnání nikdy nechodil. Sekretářky totiž berou do ruky naprosto jiné předměty... *1*
      • Já si právě myslím opak. Gamepad je pro konzoloidní děcka dnešní doby.Hraji celý svuj herní život( je mi 41 a hraji už dob 8bit na ZX spectrum) na klávesnici a neměnil bych.Jsem spíš RPG hráč,ale třeba u FPS je klávesnice+myš neocenitelná,gamepad se muže jít klouzat. A to nemluvím o mmo rpg.
        • Nechtěl bych strávit život v takovým omylu. Gamepad jsem zkusil (jinak dřív furt na klávesnici) a je to úplně jiná liga - ergonomie, pohodlí, ...
          A už pojem konzoloidní děcka ukazuje, že jste jen omezený, v podstatě s opožděnou pubertou.
          • "a je to úplně jiná liga - ergonomie, pohodlí, ..."

            Tak to se divím, že se hry/grafika nevyrábí na gamepadu. Pracovat 8+ hodin denně s nepohodlným a neergonomickým ovladačem...
          • Mě vždycky fascinuje, jak se každý ohání ergonomií a pohodlím, když se bavíme o gamepadu. A tak nějak zapomene (schválně samozřejmě), že 90% toho ti zprostředkuje nikoli samotný gamepad, ale pohodlná sedačka, židle, gauč. Stejnětak u pc... Kvalitní gamepad je ti na hovno, když sedíš na dřevěné lavici. *7*
        • Gamepad je dobrý na závodní hry nebo třeba NHL, FIFU, ale u střílečky bych to hodil radši z okna.
          Míření myší je hold míření myší.
        • Tak jestli hrajete uz pul stoleti, je to u vas zalezitost zvyku, nikoliv toho, co je lepsi. To jsou dve zcela odlisne kategorie.
    • na cvicisti mi to docela slo, ale v zivym boji jsem docela rad, ze jsem se uz od zacatku rozhodnul hrat na hrubou silu

      kladivo resi vetsinu problemu spolehlive a jednoduse (vcera jsem narazil na podobne dobrou sekeru, ale potrebuje silu 15, kdezto to kladivo ze staryho pokladu jen 10)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit