Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No zrovna tyhle prostory, kteréj jsou na obrázcích, byly očividně vybrány kvůli lehké modelaci (nasvícení, barvy, celkově je to prosředí hodně prázdné).

    Chtěl bych vidět, jak by v jejich podání vypadal například les.
    • Přesně tak, podle mně by to třeba Source engine zvládl skoro stejně obstojně, na těch obrázcích dohromady celkem nic není...
  • Ellendway
    Takže nebude pouze jedno Call of Duty a Need For Speed za rok, ale můžeme čekat dva kousky? *14*
    • jindra.veliky
      kdyz to jsou kvalitni hry tak pro ne? *5*
      • pokud "kvalitni" myslis CoD a NFS, tak si dej facku :D
        • COD ani NFS nemám rád ale facku bych dal tobě za trapný elitářství.
          • jaky elitarstvi zas? :D .. jen rikam ze rict o tehc 2 hrach ze jsou kvalitni, je na facku... kvalitni byli tak pred 6-8 rokama :) ne dnes ...
            • Ellendway
              Je na facku to, že neumíš číst. Vidíš snad někde napsáno, že je považuji za kvalitní? V podstatě kvalitní nejsou, ale mají stále více hráčů než Minecraft.
      • Ellendway
        Jasně to nepopírám, alespoň bude co hrát. Asi si hodně lidí ten komentář vyložilo negativně, že?
    • tofo.cz
      Kdyby to patřilo do stáje Square Enix, tak možná. Activision by druhé studio rozpustili *1* a u EA jeden nikdy neví. Pochybuji, že si tento engine budou hned všichni "kupovat". Zatím vidím 3 snímky jednoho interiéru, který by takto zvládl asi i stařičký Source Engine od Valve.
  • zse niekto nema sanj o com pise ze?
    "renderovat reflexivní plochy v reálném čase nebo poskytovat TESELACI."

    "PRAKTICKY, ...... detailnější 3D modely bez použití více paměti, což by mohlo přijít vhod zvlášť u SOUČASNÉ GENERACI KONZOLÍ. "

    teselacia = detailnejse 3D modely
    teselacia != sucasna generacia konzoli

    *facepalm*
    • To Sahim: Vůbec nemám ponětí, o čem píšeš, ale zní to odborně. Takže ti dám plusík. *1*
    • Ellendway
      Ty sis ještě u Levise nezvykl?
  • smejki
    levis objevil DX11...
  • Ten depth of field je opravdu otřesnej a ty čuňata vývojářský to cpou teďkom do každý hry. Jináč celkem slušný.
  • myslím, že hry nečekají na novej engine, ale na kvalitní tvůrce a originální zpracování.
    • Zrovna sem jdu napsat něco podobnýho :)

      Je to tak, v herním průmyslu v drtivý většině produkce (vlastně by se dalo říct "až na pár vyjímek") bohužel FORMA dávno převálcovala OBSAH. Je jedno, co budou hrát lidi za sra*ky, hlavně ať se to blejská, leskne, kouří a hraje jako celej lunapark ;) Takovýhle enginy proč ne. Ale ať je někdo nakrmí něčim rozumnym a ne těma hov*ama, který se chrlej jak na běžícím páse.
  • Myslím si že to zas tak vychytané není když to neukáže kyblík, kužely ani krabice... *1*
  • Problém ve vývoji her nevidím v kvalitě grafiky, ale v náročnosti vývoje. Vemte si, že dnes (pokud nejde o dlouhodobou sérii viz CoD) trvá vývoj tři a více let. Spíš tak pět. Je to drahé a nesmírně náročné. Kdyby výrobci spíš přišli s něčím, co jim dokáže zkrátit a zlevnit vývoj, bylo by to mnohem lepší. Něco, jako to mají filmaři. Ve velkých scénách používají počítačové efekty a filmovou surovinu nahrazují digitalními kamerami(red one, arri alexa atd.). Tím se to všechno usnadňuje a něco podobného by měli mýt i vývojáři. Já osobně bych viděl cestu ve firmách, které by vyráběly pouze software pro vývojáři(engine, motion-capture, poskytnutí různé podpory). A vývojáři by si pouze nakoupili tuto technologii a na její základě by vyrobili hru. Tím pádem by se vývoj omezil pouze na samotné vytvoření hry a nikoliv na vývoj nástrojů.
    • Takove firmy samozrejme existuji. Je to docela zjimave se nad tim zamyslet. Jak se vytvari takova velka hra jako Assassins Creed samozrejme nemam paru (myslim jako ty procesy ve firme), kazdopadne ale podle me nejtezsi asi musi byt zkoordinovat veskery ty jednotlivy discipliny, protoze podle me v dnesni dobe neni zas tak strasny neco naprogramovat, vytvori a tak. Je prave spooousta vsemoznych nastroju na vsechno, externi firmy co pomuzou s tim a tim, programovaci jazyky, ktere se hodi na urcitou cast programu podle narocnosti na ukor rychlosti, atd. atd.
      Ale tezko rict, na tohle tema bych si treba strasne rad precet clanek od nekoho kdo treba pracuje v BI.
    • Takove firmy o kterych mluvis pokud vim uz davnou jsou ale vetsinou si je muzou dovolit jen ti z bohatsich studii...
      • Já vím, že podobné firmy jsou. Ale pořád to není ono. Vývojáři se pořád musí velkou část vývoje zaměřovat na vytváření technologie a nástrojů. Já samzřejmě nevím, jak to přesně v takových firmách chodí. Ale vím, jak to chodí u filmů a jak se to za posledních cca 5 let změnilo. Dřív byly digi efekty hrozně drahé a mnohem méně dokonalé a například kamerový štáb často tvořil i několik desítek lidí(nikdo samozřejmě nepracuje zadarmo). Kamery jako panavision nebo arriflex se nekupovali, ale půjčovali a k tomu se ještě platila filmová surovina plus její vyvolávání. Takže to bylo nejenom náročné ale i dost drahé. A pak se zlepšily efekty(lepší práce se zeleným/modrým plátnem, hezčí efekty) a film vystřídaly digi kamery, které šli normálně koupit a člověk to mohl začít ihned používat a natočený materiál byl ihned ke shlédnutí ve střížně(po menší komprimaci), navíc byly třeba 10x levnější. Takže režiséři(jako Peter Jackson) si jich nakoupili několik, dali to otestovat svým kameramanům a při natáčení se kamerový štáb zmenšil z několika desít na několik jedinců(záleží samozřejmě na velikosti produkce a přání režiséra), což se projevilo na délce natáčení, náročnosti a penězích. A takovýto revoluční krok by potřebovaly i hry. Jinak za chvíli bude vývoj her neúnosný jak finančně, tak časově. A navíc AAA tituly se mohou dovolit vytvářet jenom ty největší společnosti, zatímco dobrý a kvalitně natočený film si může dovolit i menší produkce(příklad loňského hitu Králova řeč rozpočet 15 mil USD/tržby cca 270 mil USD).
  • NonSuch
    obecne mi ve hrach absence antialiasingu nevadi ale tady, pokud se na ty obrazky podivate 1:1, je to presne to, co tam nici ten realisticky dojem...
  • martin.mirejovsky
    Nevím, jestli je zrovna tohle správný krok kupředu. Určitě to vypadá zajímavě a své využití si to najde, ale osobně si myslím, že by si hry měly zachovávat určitou míru stylizace. Snažit se za každou cenu udělat co nejreálnější grafiku mi přijde hloupust už jen z toho důvodu, že spousta hráčů chce hraním z reálného světa uniknout. Tenhle trend mi třeba vadí u dnešních animáků, kde se díky zdokonalovanému ralismu ve vizuální podobě tak nějak ztrácí to kouzko animovaného filmu. Nevím, jestli bych chtěl, aby tohle potkalo i hry...
    • Ale prece vyspelost enginu (schopnost vytvorit "fotorealisticke" prostredi) se prece navzajem nevylucuje s osobitou vytvarnou stylizaci.
      Engine je jen nastroj,platforma a pak uz zalezi jen na tvurcich,co s tim udelaji.I na velmi vysplem enginu se da vytvorit hra s pohadkovym vizualnim ztvarnenim.
      Vem si takove mirrors edge,bezi na unreal enginu a presto se od drtive vetsiny her na tomto enginu znatelne lisi(lepsi priklad me momentalne nenapadl).
      Je to jenom o umeleckem pojeti vizualniho ztvarneni.Takze i na zde prezentovanem enginu by urcite sla udelat hra s vizualni stylizaci takoveho WoW,jen by to vse bylo vice detailni,kvalitnejsi efekty,textury atd atd.
    • suhlasim z polovice - gamesy odohravajuce sa v real-life prostredi maju svoje caro a do buducna s rozvojom VR veci este viac, akurat je zapotrebi aby to zelezo/sw zvladalo na urovni. Treba napr. pozriet film eXistenZ ;)
    • Naprosto přesně řečeno. Je to hloupost pořád se snažit dostat na takovouto úroveň grafiky. Hry potom pomalu ztrácí své kouzlo, už by to nebylo ono. Místo neustálého přemýšlení jak zlepšit grafiku, by se spíše mělo popřemýšlet o tom jak zlepšit příběh, herní prvky a systém, tak aby potěšili hráče, kteří si ty hry chtějí zahrát. Do her by se neměly cpát neustálé grafické vylepšení, ale spíše by se do nich měly vkládat nové nápady, něco co v jiných hrách schází! To že má (nejmenovaná firma) hru s dobrou grafikou neznamená, že má dobrou hru. *3*
      • smejki
        takže podle tebe se vždycky zvednou všichni pisálci a game designéři a sednou k programování enginu? Jak se zrušením/zpomalením grafického vývoje dosáhne zlepšení v tebou zmiňovaných oblastech? Vždyť to dělají jiní lidé, kteří jsou na grafice nezávislí *7*
      • Samozřejmě postupné vylepšování kvality textur, stínování, osvětlení atd., tím určitě nepohrdnu, jde jen o to, že nechci aby ta dokonale realistická grafika byla ve všech hrách ( i tam, kde se to vůbec nehodí). Chtěl jsem tím říci, že autoři/ vývojáři her by se na všechny elementy ve hře měli stejně a né předsazovat grafiku a zapomínat na celkové zpracování. *4*
    • To ja teda zase nechapu ty nazory, jakoze urcita mira detailu staci. To je jako kdybyste vynalezli elektrinu a pak jste si rekli, tak ted uz nam to staci, o zadny dalsi pokrok se snazit nebudem!
      Kdo tvrdi? Ze kdyz graficke moznosti her budou stale vice realistictejsi, ze to tak autori musi vytvaret hry, ktere jakoby realite z oka vypadly? To je preci na nich. Jakemukoli stylu grafiky ve 3D vzdycky slusi lepsi detaily, textury, nasviceni, atd...
      • Opravdu? Myslím, že Team Fortess 2 tuhle tvoji teorii v pohodě vyvrací... A pak taky Torchlight, Borderlands a vůbec všechno, co jede na obstarožním Unreal Enginu 3/3.5 a je zábavné. Jako třeba Batman...
      • martin.mirejovsky
        Já nemám nic proti zdokonalování grafiky, lepším efektům, detailnějším texturám a podobně - to je věc, která by se měla stále vyvíjet. Jde mi jen o to, že neustálá snaha imitovat skutečnou realitu není zrovna nejlepší způsob, jak hráče zaujmout. Tento přístup se uplatní možná tak u simulátorů, kde jde skutečně o simulaci něčeho reálného a realistická vizuální podoba je žádoucí. Ale u nějaké příběhové atmosferické hry je to trochu o něčem jiném. Tam často hodně záleží na dobrém výběru textur, promyšleném nasvícení a mnoha dalších věcích, někdy až nereálně zkombinovaných dohromady. Kdyby to mělo být 100% kopie reality, už by to nebylo tak zábavné. Skutečný svět je vesměs hodně monotóní a pokud by měl být takto zobrazen i ve hrách, nebylo by to už prostě ono. Kdo říká, že dokonalá grafika se musí maximálně rovnat realitě, že? Výhoda her je právě v tom, že mohou vždy po vizuální stránce nabídnout něco víc než jen obyčejné prostředí, které známe z normálního života. To je to, na co narážím ;-)
      • Souhlasím. Nicméně bych se fotorealistické grafiky nebál. Ještě potrvá hodně hodně dlouho, než bude něco takového možné. Vemte si filmové efekty. Dnešní počítačové efekty ve filmu jsou takřka realistické, ale pořád to ještě není ono. Navíc se to omezuje jenom na určité scény nebo postavy. Například robot nebo vesmírná loď působí velmi realisticky, ale digitální člověk ještě dodnes nejde vyrobit tak, aby to nebylo poznat(myslím v pohybu ne na fotce). A když si představím, že kvůli efektům jedno okénku renderují třeba několik dní a počítačová hra to musí stihnout minimálně 30x za sekundu, tak se toho dočkají tak možná naši vnuci.
      • Hairy_Ass
        Souhlasím! *3*
    • naprosto souhlasim

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit