Přejít na výpis diskuzí
Game Industry 2 pod drobnohledem - co nabízí kniha o vývoji her
10.11.2012 | Ladislav Loukota
32 příspěvků
-
Nevím jak pro vás ostatní, ale pro mě bylo čtení tohohle článku doslova utrpením. Autor zřejmě sezřal Šalamounovo lejno, protože narvat tolik rádoby inteligentních slovních obratů do pár vět se povede málokomu. Je sice fajn, že má autor bohatou slovní zásobu, ale borce s mluvou jaderného vědce to z něj fakt nedělá. A pak ještě v diskuzi někomu odpoví "pro příště se omezím na jednoduché věty" - asi si myslí, že jsou ostatní opice a nedokáží tak plně docenit jeho kvalitní český sloh.
Autore, příště piš tak jak ti zobák narostl a sem tam klidně nějaký ten chytrý slovní obrat použij, ale ať se to dá proboha číst! -
-
A vadily ti spíše ty technokratické pojmy nebo naopak ty humanitnější? Vykomparuj mi je ve své recepci!
-
No a dokáží docenit? Tvoje potrefené hýkání dokazuje opak.
-
-
Ten článek je pro mne skoro nečitelný. Autor si sice libuje ve svém vyjadřování, ale je dost těžké zjistit, co vlastně chce sdělit a zda to má nějakou informaci. Doufám, že v podobném duchu není napsaná i ta kniha.
-
-
Pro příště se omezím na jednoduché věty.
-
-
Příště to napiš normálně a nehraj si na borečka *11*
-
estli ono to nebude fakt lepší u tebe.
-
-
To jsem asi četl úplně něco jiného a teď reaguji do špatné diskuze, ale já dost dobře pochopil, co autor myslel a chtěl sdělit. Z článku je jasné, že kniha je nevyvážená. Úplným laikům bude kvůli technickému rázu připadat první polovina knihy jako španělská ves, na druhou stranu můžou některé pasáže zase pokročilejším vývojářům připadat moc zjednodušené.
-
-
Me treba zas tak nevyvazena neprijde. Mam ji rozectenou, o vyvoj her se zajimam par mesicu, takze nektere zakladni technicke ficury znam, a neprijde mi, ze by ani uplny laik s trochou googleni byl z toho ve spanelske vesnici. Naopak mi ta knizka vysvetlila spoustu veci pekne polopate a sem za to pekne rad:)
-
-
Oficiální popiska GI2 v internetových obchodech zní "Texty jsou určené jak samotným zájemcům o vývoj her, tak všem, kteří touží něco nového se dozvědět." I samotný projekt je popularizačního charakteru - pokud by šlo skutečně jen o tipy a triky pro vývojáře, většina věcí za stranou 150 by byla zbytečná. Proto mě mrzí, že pro naprosté laiky (otestováno), čili těm "všem, kteří touží dozvědět se něco nového", to pro složitost výraziv fakt moc není. Pokud jako laik u u knížky musím googlovat, není to prostě úplně ideální.
-
-
-
-
Představa o typickém "core "hráči:
http://www.aroundphilly.com/blog/wp-content/uploads/2011/04/AP-AVGN.jpg
A díky za dobré počtení. -
Vskutku falická koheze recenze i díla ....
-
Knihu si nekoupím. Četl jsem tu ukázku od Martina Bacha a ten si ani nebyl schopen dát tu práci a totálně odbyl čs. herní historii - fakt mi to až bylo líto. Hlavně ty počátky jsou vzaný tak šmahem, že to lidi co se v tom pohybovali ihned praští do očí. Jinak souhlasím, že tento článek není dobře napsaný - tak dva odstavce měli nějakou informační hodnotu, možná tři, zbytek jsou plané cancy. S vyjadřováním na tom autor taky není nejlépe, když používá obraty jako humanitnější perspektiva - tfuj, musel jsem si odplivnout zvratek do koše.
-
-
Nejdem sa niekoho zastávať, M.Bach je mi z redakcie Games asi jediny nesympatický :)) Ale koľko takýchto kníh sa ročne vydá na Slovensku alebo v Čechách? Ja som teda vďačný za každý pokus. A tiež mi nepríde fér súdiť knihu podľa pár odstavcov. Idem to radšej hneď objednať nech môžem posúdiť. A tiež nejak nechápem negatívne ohlasy na článok. Čítal sa mi úplne bez problémov. Dozvedel som sa na akú skupinu je kniha orientovaná, resp. na akú nie je a viem čo od nej môžem očakávať. Síce mi to úplne nesadlo (čo sa článkov týka tak u mňa boduje Poláček a kedysi Vávra a Wolf Rybka), ale že by to bolo až také strašné, to nie :)
-
Clovece, hadat se s tebou nebudu, ale soudis ten muj clanek podle jeho uvodnich dvou odstavcu, ktery byly pretisteny v tom clanku tady. Ty maji cca 1000 znaku. Celej ten clanek ma ale pres 45 000 znaku a o CS herni historii je dobra tretina. Mimochodem konzultovana i s lidma, ktery v ty dobe hry delali.
Nehlede na to, ta knizka neni ani zdaleka jen o tom mym clanku, spis bych rek, ze ten je tam tematicky "navic", zaklad tech ostatnich textu je trochu jinde, spis v praktickejch vecech. -
Tak dík.
-
-
Pre tých čo sa neustále sťažujú na článok, choďte si prečítať články na www.sector.sk (ospravelňujem sa za "reklamu"). To su skutočné blafy, odpad a hamba slovenskej videohernej scény. Tu mám aspoň istotu že redaktori vedia písať, články ma zaujmú a pobavia. Proste z vačšej časti rokmi overené mená a ľudia ktorí vedia o čom píšu. A stále žijeme v demokratickej krajine, takže keď si niekto myslí že to dokáže lepšie, nech sa páči.
-
"... že ačkoliv je tvorba her finančně nevděčnou robotou..."
To mám chápať tak, že vývojári hier zarábajú málo? Čo si mám potom pod "vývojár hier" predstaviť? Ak je vývojárom hier aj programátor, tak sa čudujem horeuvedenej vete, veď programátori majú pekné platy. -
-
Nemám teď knihu po ruce pro přímé citace, ale zvláště v její první polovině několikrát zazní cosi v tom smyslu, že programátoři si sice zarobí dost, leč je to furt málo vůči k tomu, kolik přesčasů a kokotů musejí přetrpět. Nicméně, pravda, minimálně jednou také zazní, že programátor v herním průmyslu vydělá výrazně více než jeho kolegové jinde. Ovšem je to samozřejmě můj dojem z různých pasáží různých (tj. ne všech) autorů, nikoliv čísly podpořená analýza.
-
-
pak nechapu proc ti nespokojeni lidi ty hry delaj... a na druhou stranu, pokud je to bavi, tak proc si stezujou na plat? nejaka divna logika..
-
-
Znám mnoho Iťáků (jeden čas jsem vedl tým těhle lidí) a musím říci, že jsem nenarazil na profesní skupinu, která by si tolik a prakticky neustále na něco stěžovala. 50 000 Kč jako hrubý plat je jim málo. Volná docházka do práce je jim také málo. Důvod je jednoduchý: oni se stále cítí být jakousi vyvolenou kastou, která rozumí něčemu, čemu nikdo jiný nerozumí, ovšem co "všichni" potřebují. Z tohoto úhlu pohledu je jejich přístup logický. Ovšem z mé strany je zase logický občas poněkud přehlíživý pohled na tyhle IT odborníky, kteří mají prospěch z nezřídka předimenzované poptávky. Dovedl bych uvést hned několik příkladů, kde jsou IT služby využívány nadbytečně a to nikoli pouze u státních institucí. *7*
-
Viz konec mé dojmologie v textu. Ten pocit, kdy ze stovek či tisíců odpracovaných hodin ťukání do klávesnice začne fungovat autonomní svět, musí být asi něco krásného. Aspoň takový byl můj dojem. Co mě trochu mrzí je, že právě tenhle romantizující náhled na hry kniha neakcentovala víc, nejspíše by tím snadněji zaujala laiky. Ale samozřejmě beletrie zde nebyl záměr, žejo.
-
-
-
-
Koupeno, některé kapitoly jsem dal hned, další později a některé odloženy na neurčito... pro mne je to i plus... prostě sborník příspěvků se vším co k tomu patří.
-
nevím, jak autor článku přišel na "Kniha má rovněž slušně nasázený text, příjemný font i velikost písma" - používat v každé kapitole jiné zvýraznění (jednou kapitálky, jednou kurzíva) mi přijde jako fail, o celé jedné kapitole, které ujela velikost fontu oproti ostatním kapitolám nemluvě. a vystřídat na jedné dvojstraně pět druhů nadpisu je typografická prasárna.
-
-
navíc to je jak kdyby nekdo psal recenzi na film stylem: Film je natocen na filmovy pas Kodak, zvuk ma dolby digital atd. ... *1*
-
-
No vidíš, a přesto se podstatná část herní kritiky zaobírá primárně tím, jaký engine titul používá, jak pěkné jsou efekty nebo jak zní hudba.
Myslel jsem, že jasněji už tu satirickou pasáž v článku napsat nejde...
-
-
-
mě nevrací jiné výsledky *3*
-
-
video gamer vs videogamer vs moviegoer ..... a s Google ho máš pokaždé jiný;)
-