Přejít na výpis diskuzí

GDC 2015: Neustále na pokraji bankrotu - příběh dramatického vývoje Divinity: Original Sin

4.3.2015 20:34
Petr Poláček 59 příspěvků

Zadlužil se, kde jen mohl. Posbíral peníze dopředu, kde jen mohl. Neplatil včas, kde jen mohl. Natahoval vývoj, jak jen mohl. A s jediným cílem: konečně po 10 letech realizovat svou vizi kooperativního RPG, které si nebere servítky, nic kvůli hře více hráčů nezjednodušuje a nabízí řadě z nich zážitek,...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Len by som rad opravil chybu ktoru tu mate:
    "Peníze z prodeje starších Divinity her už tvůrci spotřebovali, peníze z prodeje předčasně vydaného Dragon Commander také, takže co dál, krom vývoje na zakázku?"
    Dragon Commander nevysiel pred tym ako Larian robil Kickstarter, sam som backer a dal som 80$ a v 65$ tier bola plna verzia Dragon Commander az vyjde, ten vysiel az mesiace po uspesnom dokonceni Kickstarter kampane. Inak Larian ohlasil za prve 3 dni predaja ze uz za predaje v podstate vyrovnali dlhy, ze sa hra zaplatila, vtedy hra nepredala este ani 200k, posledny verejny udaj pred nejakou dobou bol ze sa hry predalo cez 500k, tak su takpovediac za vodou :)
  • Bohužel pro info autora článku:
    Dragon Commander se nebude dodělávat a ani aktualizovat...
    Dle mých kontaktů v Larianu, kdy jsem se při překladu hry do CZ snažil nahlásit objevené bugy (a že jich má), "je zasílat nemám, protože pro hru se již s podporou nepočítá."

    Larian se plně věnuje dvěma novým projektům, jejichž novinky se projeví v datadisku D:OS, ale na starší již sahat nechtějí.
    • Blue.Shark
      Tak to je vcelku škoda. Dragon Commander byla originální a zábavná hra.
  • Asi jsem nějaký divný. Divinity II se mi líbila ze všech her od Larianů nejvíc.
  • slavek.skara
    Divinity Origin sin je naprosto fantastická hra ze vším všudy která má dost vysokou obtížnost..Málo která se ji vyrovná a jde po stopách velikánu jako byl Bg nebo Ps. Mě osobně zamrzelo jen že tam nebyla romance žádná, ale jinak té hře nemohu nic vytknout a moc se těším na pokračování ( Čímž chci poděkovat i Predátorovy za to že jsem mohl dělat na české lokalizaci)
    • Cosi
      Po vašem příspěvku se té lokalizace trochu bojím.
      - se vším všudy
      - Predátorovi
      -špatně používané závorky
      -absence čárek
      -a další dílčí věci
      • Škára je alfatester - hlásil netestované věty, které byly označené... *15* . Nechci ho tím urazit, ale není překladatel...
        Pravopis a spisovnost ve hře problém nemá. Horší je skloňování některých předmětů, které mají v kódu proměnné a kód neumožňuje odladění na jiný jazyk. Sám Larian ještě ani pořádně nezprovoznil variaci ženské postavy...
        Kdybys víc sledoval naše fórum, věděl bys, jak to v CZ vypadá...

        Takže - hodnotit překlad, který ani nesleduješ jen podle toho, jak někdo píše příspěvek na fórum je poněkud zarážející... Např. spousta lidí je zvyklá psát bez diakritiky... to myslíš, že bychom to dělali bez ní? Ani já tady nepíši extra spisovně, a když se překliknu, tak to nechám... jsme jen lidi. Ale v překladu bych si to nedovolil...
        Kritika je dobrá věc, ale zamysli se, kdy ji použít a kdy ne...
        • Jack1947
          Heh, když jsem viděl predator už jsem se lekl že se jedná o našeho predatora naštěstí ne i tak to bylo od něj neuvážené a trochu přehnané (nepřiměřené) taky, Cosiho bych se takhle zastal jen vytkl chybu s tím (chyby) že se bojí aby překlad byl ok neveděl že škára je jen tester tedy to vyjezí na něj bylo neoprávněné... pak se samozřejmě přidají ostatní aby se zahojily na jednom Protože překlad dělají zadarmo, a jak si to jako předstabujeme.

          Musím ještě jednou poděkovat, bohu( i když pochybuji o jeho existenci) rodičům a především satelitu - že mně dal základy angličtiny, fakt by mně vadilo nemožnost si zahrát nějkou hru protože bych veděl kulové. Ještě vedl dohady s překladately protože ti to dělají sakra Zadarmo. Tak nezkoušejte s nimi vyjebávat. Ne sranda práce si vážím, ostatně je to nemalá práce a obět.

          Jak bylo zmíněno, pokud něco překládám dělám to bud zadara, nebo za prachy ale tyhleti proslovy typu je to zadarmo ale můžete přispět... čestina se nezaplatí ale jiný to dělají zadara a ani nepípnou... a hlavní věc je at fanoušsci nebo ne , kdyby je to nebavilo ( a je fakt že to baví) tak to přece nedělají.
        • Tilwaen
          Nezlob se, ale když slavek.skara zmínil, že se podílel na české lokalizaci, a přitom napsal příspěvek tak špatný stylisticky i pravopisně, tak ve mně taky trochu hrklo. To, že je "jen" tester, nemohl Cosi vědět, proto se tu rozčiluješ zcela zbytečně a vidíš útok na vaši práci tam, kde žádný není.
          • Mě zase zaráží, jak je značná část české populace nevděčná vůči práci druhých. Pokud je mi známo, tak do toho šli s tím, že je hra natolik zaujala, aby se ji snažili zpřístupnit širší veřejnosti, která angličtinou tak dobře nevládne. Pracovat - dělat zadarmo - cokoliv pro českou komunitu je už od pohledu strašně nevděčná práce a divím se, že někdo má pořád tu chuť tomu věnovat svůj volný čas. Všichni jste tak strašně chytří. Tak proč si nesednete na zadek, nezačnete překládat sami a neuděláte taky jednou něco pro ostatní, když to zdá se zvládnete lépe. Nikdo vám jakýkoliv překlad nevnucuje. Stáhnout si ho a využívat je čistě vaše svobodná vůle. Není to profesionální tým ( u toho bych kritiku pochopila ), ale navážet se do party fandů, kteří věnují stovky hodin svého času pro to, abychom si to mohli zahrát v rodném jazyce - to prostě nepochopím. Všem kteří se na překládání podílejí upřímně děkuji za jejich práci. D:OS je výborná hra a jakmile vyjde český překlad, pustím se do hry znovu a věřím, že si ji užiji dvojnásob (bez nutnosti se pozastavovat nad některým významem). Nechci si kazit iluze o české komunitě, ale pevně věřím, že je mezi námi spousta lidí, kteří si práce překladatelů váží byť se nutně nezúčastňují diskuzí o jejich práci (jako já dosud). Všem překladatelům (současným i budoucím) - nenechte si práci znechutit. Chytrolíni jsou vždycky nejvíc vidět - bohužel.
            • tak je taky dobře zminit ze prekladatele original sin se dost často chovaji podivne, a vymysleji věci ze rozum zustava stat. Kuprikladu když clovek zada do googlu original sin cestina, první co mu vyskoci je jejich facebookova stranka, ovšem jak je an tom preklad se tam clovek nedozvi, je třeba jit na jejich forum, kde se to clovek taky nic nedozvi, protože je třeba se zaregistrovat. Udajne se jde na jejich forum prihlasit přes facebook, ale je to dost tezko dohledatelne, a lide co se ptali jak, bylo odpovězeno něco ve stylu...hledej smudlo. Cloveku pak pripada ze stav prekladu je jakysi ultra tajny udaj, nebo ja nevim jak to mysleli. Normalni soudny clovek by udaj o prekladu umistnil na facebook, když uz vyskakuje jako první ve vyhledavaci, ane aby clovek musel absolvovat martyrium přes troje další stranky s registraci navrch.
              na FB lidem co se kvůli tomu ozvali, bylo většinou odpovidano dost arogantne, něco ve stylu, neumis/nechces se registrovat..tak se jdi vycpat.
              ja jim neberu snahu, ale nezazil jsme aby někdo delal kolem prekladu takovyhle crcy..a afera kolem ,,velkého,, patche ..skoda mluvit.
            • Tilwaen
              @Silvajs: V čem konkrétně tu nevděčnost vidíš? Myslím, že nikdo nezpochybňuje jejich kredit a práci, kterou zadarmo a ve svém volném čase odvádějí. Česká komunita (v čele s výhradně česky hovořícími hráči) může být jedině ráda, že podobní lidé mají trpělivost na překlad tak rozsáhlého projektu. Jediné, co já osobně zpochybňuji, je jejich místní sebeprezentace a zbytečná obrana před neexistujícími útoky.
            • Cosi
              Já osobně cítím k Predátorovi respekt, jak jsem uvedl výše. A sám taky pomáhám vytvářet české lokalizace do her. A pokud není uživatel, na kterého reagujete nějaký fejk, tak ten také. Tudíž vaše argumentace, proč si nesedneme na zadek a nepřekládáme sami je chybná.
          • tvrdy.mar
            Měl jsem z toho zcela stejný pocit.
        • Cosi
          Klídek, chlape.
          • To říkáš mě? Ty jsi tady ten, kdo nás napadá, aniž o tom vůbec něco ví...
            Zamysli se nad sebou, než budeš kritizovat...
            My tady zadarmo děláme něco pro ostatní lidi. Když to nebudeš chtít, nikdo ti to nenutí, ale nemusíš to hanit, aniž by sis o tom vůbec něco zjistil...
            • Cosi
              wir: Mé příspěvky mluví samy za sebe. Není k nim nic potřeba dodávat. Kdo si je přečetl celé, tak si musí udělat jasný názor. Pokud to potřebuješ ty i přes to nějak vysvětlit, tak s tím ti nepomůžu.
            • Cosi: tvoje reakce na toho Jardu - jako vtip dobrý, páč reklamu češtině neudělal.. leda blbou. Ale nevím proč teď rozdáváš rádoby rozumy, že si mají v týmu hlídat, co řeknou bla bla... Asi ti uniklo, že to nejsou profíci, ale amatéři, někdy začátečníci... a tak. A ten Jarda se tam třeba jen přimotal a poslal pár obrázků, o tom ty víš prd. Takže s těmi rozumy, co má nějaký Jarda dělat na foru games.cz, jsi směšný zase ty.
              A že tě sprdnul Predator? To má asi od Tvrdého. Takové reakce měl taky, takže vo co go? Měl bys být zvyklý. :-)

              A ten poslední odstavec je dobře zaobalený kus hovna, sorry. Skoro všichni nedají nic, takže to maj zdarma. To jsi ještě nepochopil? Pár lidí přispěje. Oukej, za to něco dostanou. Ale češtinu to nezaplatí ani omylem. Když to podle tebe není zadarmo, ale trošku těhotné, tak co to podle tebe je? Asi trošku zaplacené, trošku narozené, určitě, chytrolíne. Slovíčkaříš rád? *1*
            • Panebože se sklidnete jdete na pivo nebo si zahulte nebo nevim co vam z teho internetu už hrabe
            • Děláš vašemu projektu čím dál horší pověst :-). Vadí ti mírná vtipná kritika a sám tady někoho agresivně sjíždíš a napadáš. Tomu se říká mít máslo na hlavě.
            • nedavno skončil preklad Kingdom of Amalur, prekladal to jeden clovek a trvalo mu to rok, nikdy jsme od nej neslysel, ja to delam zadarmo, nikdy se s nikym nedostal do konfliktu, všechno probehlo v klidu a v pohode. To same třeba Mrazik, Farflame a další. Ano temhle lidem jsem za cestiny vdecny. Ale z tohohle vykrikovani ja to delam zadarmo, ja vim jak to je, ja to delam nejlíp je mi zle, sorry.
            • Cosi
              flash: Ono je dobré informovat lidi o tom, jak jsou překlady do her náročné. Aby si uvědomili, že to není práce na dva týdny a hotovo. Stejně jako souhlasím s tím čekáním na patch, který může solidně rozdrbat texty.

              Zetko: Máte jinak pravdu, ale na svém předchozím příspěvku nevidím nic tak strašného, abych si za to vysoužil Pradatorovu agresivní reakci nebo vaše silná slova o nakopání palice.
            • Cosi
              Tak původně jsem již nechtěl reagovat.

              Jasné, že komentáře u fóra nemusí obsahovat dokonalou češtinu po všech směrech, ale když už člověk napíše něco ve spojitosti s připravovanou češtinou do hry, tak by si na to měl dát pozor. Díky za info, že Jaroslav není překladatel, ale i jako tester by měl mít povědomí o češtině, aby ty označené věty dokázal opravit a ne jen mechanicky zkontrolovat. Pak se může vyskytnout situace, že věta bude sice významově správná, ale z hlediska češtiny špatná. Jinak to může dojít až tak daleko, jako je to v případě nových zpráv na facebooku u lokalizace GTA V, kde do nadpisu dají: "Takze dalsi GMP pro zabavu a ukazu v jake je kvalite cestina", a pak se ve videu objevují amatérské chyby.

              Já jsem právě lokalizaci do Divinity: Original Sin sledoval, první příspěvky se screenshoty byly opravdu špatné, ostatně jsem se k nim vyjadřoval na fóru u jednoho prodejce. (Zpětně musím uznat, že to bylo až příliš agresivně napsáno.) První videa ze začátku hry byly lepší, ale bylo na nich stále vidět nezkušenost týmu a ranou fázi překladu. Poslední ukázky jsou podle mého v pořádku, ale opět se tam daly najít různé chyby, které mohou být vinou špatně napsaného originálu. Přiznejme si, že texty v Original Sin nejsou zrovna výkvětem spisovatelského umu.

              Abych to shrnul, rozhodně si vážím vaší práce, ale pokud vy nebo někdo z vašeho týmu napíše příspěvek týkajícího se českého překladu, měl by si dát pozor na to, jak to píše. O nic víc v mém příspěvku nešlo a nechtěl jsem tím nikoho naštvat.

              Co vás asi hodně naštve, bude toto: Píšete, že: „My tady zadarmo děláme něco pro ostatní lidi.“ Ale na vašem fóru vidím možnost podpory překladu zasláním peněz na účet. Rád bych zdůraznil, že chápu, že jsou to dobrovolné příspěvky, ale pak už se nedá tak úplně mluvit o práci zadarmo. Navíc z toho mají určité výhody oproti ostatním. I když vám přijde jedna stokoruna, tak to pak není zadarmo. To je jako když vám někdo řekne, že je tak trochu těhotný.
            • Chlape, tady je to hrozná žumpa. Sem na forum raději nechoď. Každý rozumný člověk si vaší práce váží. Zbytek jsou jen deb*lní zmr*i, co by měli dostat pořádně nakopáno do tý jejich vypatlaný palice.
            • To je nejlepší, rozhodnout se sam od sebe něco delat zdarma, a pak chodit na fora mluvit o tom ze to delam zadarmo pro ostatní lidi. Delate jako by jste byli první kdo preklada hru zadarmo. Nadelate kolem prekladu Original Sin takového humbuku ze by bylo mozna lepsi kdyby jste to od zacatku nechali nekomu, kdo ma krapet profesionalnejsi pristup. Urcite by bylo zajimave sledovat jak by se s onim slavnym ,,velkym patchem,, vyporadal někdo zkusenejsi.
  • maros.goc
    Original Sin bolo veľmi dobre RPG, ale zase o nom nemôžem hovorit ako o niecom neskutočne kvalitnom, to by bola loz, hra mala a stale aj ma množstvo chyb
  • stare Divine Divinity je pecka, pokud jste nehrali zkuste. da se nastsavit i widescreen rozliseni i kdyz to pak obcas pada ale da se to prezit.
  • Ja som hral Divinity 2 az DKS verziu a vobec som nechapal tie reci o nedorobenosti, az neskor som si precital ze to je vlastne remaster. No ale mal som jeden problem s hrou, urcity nepriatelia boli naspawnovany pod povrchom a jeden z Damienovych porucikov bol zabugovany. Tak som skocil na Larian fora, dozvedel som sa ze sa chysta patch, ale ak im poslem save ze mi ho opravia a tak sa aj stalo. Nieco takto ustretove cakat od EA alebo Ubishitu je naprosto absurdne a preto ma Larian moju uctu. A normalne mam chut to znova nainstalovat.
  • Cize obycajni hochstapleri...zamerne zavadzanie zakaznika klamstvami i vydavatelov...zalozenie bieleho kona firmu ktora kebyze krachne tak veritelom nic nevyplati a okradne ich o investicie...no fuj cista mafia a toto ma byt vystavna skrina PC exkluzivit???! Este sa tym chvali??
    • To je polština, maďarština nebo slovenština? Nebo to je nějaký váš bačovský dialekt?
    • Uz jsi dohral Order bez nutnosti koupit si na to Gameguide?
    • Morraw
      "zamerne zavadzanie zakaznika klamstvami" běžná praktika u AAA her.
  • Lariani jsou super studio, zaslouží si každý takovýto pěkný článek. Jen je podle mě nesmysl říkat, že by Divinity 2 vyšla v nějak kritickém stavu. Je pravda, že do hry se nakonec nedostala spousta věcí, které tam původně měly být, ale hru jsem bez problémů dohrál dlouho před vyjitím datadisku a je to perfektní RPG, jak po stránce grafiky a hudby, tak pokud jde o systém, pravidla, příběh atd. Bohužel Lariani zřejmě podcenili reklamní kampaň, takže hra zapadla. Doporučuji Divinity 2 všem, co jí nehráli. A totéž platí i pro původní Divine Divinity - i dnes krásná hra.
  • Ja som si hru uzil. Bohuzial som ju nepresiel az do konca lebo mi zlyhal disk a prisiel som o vsetky save, ale v hre som nehal cez 110 hodin spolu s kamaratom. Ano, hra ma mnozstvo chyb no napriek tomu to bola zabava hrat.
    Hru planujem dohrat odznovu, ale cakam este na nejake patche a hlavne 4 player COOP.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit