Přejít na výpis diskuzí

GDS 2015: Dan Vávra - Game design v praxi IV

29.1.2016 19:55
Redakce Games.cz 264 příspěvků

Rok se s rokem sešel a Dan Vávra se na Game Developers Session představil s již 4. dílem (viz 1., 2. a 3. díl) svého seriálu o game designu Kingdom Come: Deliverance. Jeho hodinová přednáška, kterou najdete v článku, je díky prezentovanému poučení z krizového vývoje snad ještě výživnější než ty předešlé....

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • ChyrenCZ
    Já tuhle práci obdivuji. Tak nějak jsem tušil, že to je o zdravý rozum. Ale tohle mne přímo vyděsilo. Udělám svých 8 h v práci, bez nějaký zásadní zodpovědnosti a jdu se válet doma. Pro někoho možná jen konzument. Přesto mi napadá jedna věc a musím ji tady říct: Co kdyby se podobné heroické úsilí investovalo do systémů, které nejen pobaví jednorázově koupí a dohráním hry, ale i tím že se vybuduje něco, co má přímou souvislost s realitou a dá se na tom stavět neustále? Zlepšovat, zdokonalovat, přidávat, rozšiřovat...já bych třeba rád někomu zaplatil jednorázovou sumu 1500,- a pak roční 1500.- Kč, kdybych věděl, že se u toho nejen bavím, ale i něco učím a vnáším do toho nějak viditelně, i když velmi minoritně svou osobnost. Miluju strategie RTS. A např. v CoH 2 jsme strávil víc jak 1100 hodin. Do hry jsem investoval víc jak 3000,- za dva roky. Ani v nejmenším nelituju. Přesto si umím představit koncept hry, která je prostředím z našich luhů a hájů, postihuje dějiny Evropy a baví mně stejně, jako CoH 2. Husitské období je dokonalý námět. Ale když si představím, jak komplexní otrocká dřina to je designovat něco podobnýho, troufnul bych si snad jen na to psaní. GTA V mám rád, ale neposkytuje mi takový nášup adrouše a jakéhosi wow! efektu, který se dostaví, když v singlu i mulťáku CoH 2 odolávám brutalitě boje, který hraničí s chaosem. Zvuky i scéna člověka pohltí často tak, že to je jako droga. To je na RTS asi největší přínos. Snad se dožiju jednou toho, že budu stavět vozovou hradbu a odolávat Křižákům u Vítkova. Řezat je sudlicema a cepíny, až se země zbarví krví do ruda. A pak si stoupnu uprostřed pole se svou věrnou družinou boji protřelých bratří a budu pozorovat západ slunce na válečným polem, které milosrdně zahaluje opar a kouř z doutnajích trosek.
    • na druhou stranu, když hra bude dobrá a uspěšná, tak pak nic nebude bránit tomu rozjet si z toho sérii na pokračování ve stylu Assasina. KC má mít 3 akty, a pokud to bude uspěšné, tak budou další díly.
  • Jak to tak vidím, tak Vávrův článek o Skyrimu, by se měl zařadit mezi nejzásadnější literární díla 21. století.... Je to více než 4 roky od jeho publikování a spousta lidí má kvůli tomu do teď špatné spaní, jiní zase netrpělivě čekají na pomstu, jiní si vztek vybíjí v internetových diskusích. Docela by mě zajímalo, kolik lidí kvůli tomu článku spáchalo / ještě spáchá sebevraždu.
    • Nikdo sebevrazdu nepacha. Spis nikdo nechape proc... Proc kvuli naprosto samozrejmym vecem, ktere nejsou tak tragicke, z toho dela Vavra frasku, hystericky to dramatizuje a snazi se jeho mylnej dramatizujici pohled dat pod cumak co nejvic lidem...
  • Tak jsem si to tu chtěl přečíst, kdyby třeba někoho zajímalo něco ohledně toho co jsem říkal v té přednášce. No to byla naivní představa. Nebudu komentovat očividné obdivovatele, ale jedna věc mě pravda dlouho lehce irituje a to ta klasická česká představa, že někde venku sedí někdo, kdo ví všechno nejlíp. Tentokrát v podání Dworkina: "...přijde mi, že řeší problémy, které zbytek světa už dávno vyřešil, a tváří se u toho, jak kdyby objevoval Ameriku. Jestli byl v publiku někdo z CD Projekt RED, tak se musel celou dobu uculovat. V Zaklínači na ty problémy nejen narazili, ale taky je vyřešili a svoji hru vydali a skvěle se prodává."
    Takže Dworkine. Já se s pár lidmi ze Zaklínačského teamu znám. A fakt se neuculují. Velmi podobnou přednášku jsem měl na největší polské konferenci v Poznani a většina poláků dost intenzivně tleskala. Zaklínač drtivou většinu věcí na které narážíme neřešil, nebo řešil jiným, nebo jednodušším způsobem. Jejich questy a AI jsou proti tomu o co se pokoušíme my úplně někde jinde a jelikož oni nejsou hloupí tak to moc dobře vědí. Na rozdíl od tebe. Zaklínač taky disponoval mnohonásobně větším rozpočtem a teamem než my. Jen tak mimochodem. Nevím co myslíš obraty typu: "Vávra s očima navrch hlavy, tajemnej jak ho*no v trávě vypráví jak objevil Ameriku". Já jsem byl požádán o přednášku, tak jsem se rozhodl s ostatními game developery v ČR podělit o naše zkušenosti. Nevím na kolika konferencích ve světě jsi byl, já napár ano a troufnu si tvrdit, že oproti 99% přednášek na třeba GDC jsou všeobecně ty na GDS a i ty moje mnohem otevřenější, upřímnější a dá se z nich skutečně něco dozvědět. GDC je primárně PR aktivita plná plácání se po zádech a mlžení. Samozřejmě, pokud se ukáže, že většina lidí sdílí avše názory, můžeme se příště na nějaké přednášení vykašlat a nechat si co jsme se aučili pro sebe. Koneckonců děláme to zadarmo a příprava takové přednášky zabare celkem dost času, který se d á využít třeba poflakováním po internetu a nadáváním lidem, co se pokoušejí něco dělat...
    • Ber to pozitivně, pouhou svojí existencí jsi přiměl pár zoufalců (Dworkin aj.), aby obětovali svůj volný čas a kydaly ho*na na internetu - u mě to znamená jednoznačný úspěch na tvé straně.
    • Tak za prvé, kecáš, protože to tady čteš jednoduše proto, že je článek/video o tobě. A hlavně to tady čteš už několik dní, takže předstírat, že ses k tomu dostal až teď, je legrační. Máš veřejnej profil na Facebooku, víš?

      Za druhé, je pozoruhodné - a leccos vypovídající - proč ses rozhodl reagovat na můj _dojem_ z tvojí přednášky a "zapomněl" ses vyjádřit k tomu, co je objektivní vada Kingdom Come a o čem jsem tady napsal řádově víc příspěvků.

      Za třetí, když už cituješ, tak cituj pořádně.

      Za čtvrté, to s tím intezivním tleskáním byl, upřímně doufám, jen hodně blbej vtip. Chceš, abych ti taky zatleskal? Plesk.... plesk. Happy? *7* Možná sis nevšimnul, že jsem nepsal nic o tom, jestli seš dobrej vývojář nebo ne. Myslím si, že seš dobrej vývojář. Překvapenej? V tom případě bys měl číst moje příspěvky pečlivějc. Kdybys nic jinýho než scénář k Mafii neudělal, tak i za ten bych tě chválil. Ale neznamená to, že budu nadšenej ze všeho, co řekneš/uděláš. S těma děckama si mě zklamal, protože poté, co jste tolik investovali do realismu, je tam nedat, je epickej fail a za tím si stojím. Koupím si i tak Kingdom Come? Jo, koupím, pokud to nepoděláte a nevydáte to rozbitý. Když nic jinýho, tak by sis z měl z týhle diskuse odnýst to, že dostaneš moje peníze. Ale ne poslušné mlčení.
      • Pokud jim pošleš pár milionů,vyvojářů, programátorů atd., tak tam určitě mít ty děti budeš.
        Každopádně to s těma dětma je už uplná hysterie z tvé strany.Chtělo by to trošku ubrat a přestat psát ptákoviny, jak vystřižené z WoW, typu "epický fail" :)
        No psát...spíš nepíšeš ale mlátiš pěstma do klávesnice a říkaš si "JÁ MU TO TEĎ NANDÁM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!" :))
    • Dane, doufám, že to nejsi ty a jen si tady nějaký tajtrdlík píše pod tvým jménem, protože se mi opravdu nechce věřit, že designér jedné z nejočekávanějších her všech dob, tráví volný čas tím, že se snaží přesvědčit pár pomatenců v jedné z nejžumpovitějších českých diskusí *7*
    • Moc postu, cely to cist nebudu, ale kdyz ctu (v clanku) "vlastní scenáristický nástroj" ... tak si rikam, jak to jen ti filmari delaji, ze jim to uz nejakych 100let funguje. Protoze rozhovor(y) jsou ve filmovy tvorbe celkem bezna vec, vcetne toho ze je nekdo musi napsat a nekdo musi rict, jak je bude zabirat kamera.

      Jasne, u hry do toho vstupuje jeste par dalsich aspektu, ale co si budem rikat, zas tak moc ne.

      "Podle Vávry v zásadě existují dvě možná řešení " ... => vavra ma jen 2 mozkove bunky protoze reseni spravne a zcela prirozene ho ani nenapadne? A navic by to rozhodne nebyla zadna novinka. Jaky je asi tak problem, Qst prevest na jinou postavu? Dceru/syna/strycka/teticku...? Pripadne nektere Qsty proste smrti zadavatele konci? Plus samo variantni Qsty na tema kovare si zabil, takze po tobe nechci mec ale luk... A samo, dalsi aspekt je, ze pristup "viktor cistic" by asi mel mit (naprosto koser) dusledky, takze kdyz vyhladim 2-3 vesnice, tak me v ty ctvrty nejspis bude cekat kohorta pozuby ozbrojenych straznych. Nehlede na to, ze se da ocekavat, ze se obyvatele vesnic nenechaji jen tak zapichnout ...

      Na presne takhle nesmrtelnyho sem narazil prave v Zaklinacovi, nejake Qst s lesni potvorou, na vyber jestli ji sejmu nebo ji dam obet. Dal se obet, par vesnicanu prislo sejmout staresinu, pobil sem je, a jakmile sem se vzdalil, tak se zvedli mrtvoly ze zeme a starocha zapichly ... Moc fajn... Nebo reseni ala Assasin ... kde se zona respawne cela po reloadu ... taky moc fajn. Takze clovek muze zacit znova.

      Mimochodem, uz se tesim http://games.tiscali.cz/tema/100-duvodu-proc-dan-vavra-nesnasi-tes-v-skyrim-57711 netvrdim ze to vse (a mnohem vic) neni pravda, ale sem zvedav, kolik z tech bodu bude soucasti KC.
      • rozhovory ve filmech nejsou větvené, troubo. navíc ve hrách často rozhovory reagují na různé situace, pokud jsi třeba něco udělal, tak bude rozhovor jiný než pokud jsi to neudělal atd.
    • Ahoj Dane, ja ti rozhodne za tvoji (a Viktorovu) ucast na GDS dekuju!! Vyvojem (i kdyz nehernim) se zivim uz cca 8 let a prednasky o realnych problemech pri navrhu/vyvoji hernich mechanik me moc bavi! Nezanevri na komunitu jen kvuli vokalni minorite na hernim ekvivalentu Novinky.cz.

      Verim ze kdyz spocitas hatery a backery, porad to bude pekny pomer *3*
    • Klasicky Vavruv alibisticky projev plny klise. Vyber nejlepsiho: "Ja neco delam a nikdo nema pravo to kritizovat, ponevadz je srab a nula a nedela nic. Delam neco tak uzasneho, ze lidem z cd projektu spadla brada, neco takoveho totiz jeste nevideli. Zaklinac mel mnohonásobně vetsi rozpocet, proto udelam svoji hru mnohonasobne lepsi a realistictejsi, nebot jsem genius. Na prednasku jsem nechtel, ale prinutili me, tak jsem tam prisel zamachrovat predstiranou uprimnosti. Kdyz lidem reknu, jak to kurvime a nevime si rady ani s jednoduchymi textovymi skripty, budou si myslet, ze si delam srandu a jsem jen ferovej vyvojar a nasoli vic prachu. Nebyls na zadny vyvojarsky konferenci, takze nic nevis //a to nejlepší: nebudu se tady k tomu vyjadrovat, ale vyjadrim se..."
      • Já jen upřímně doufám, že si někdy budeme moci promluvit osobně. Chtěl bych tě slyšet naživo.
        • Takoví jako on ze své skrýše nevycházejí :)
        • Já myslím, že si může ku*vit den i jinak ;)
    • Ze Zaklínače si vzor neberte. Ten open-world té hře neprospěl. Díky tisícům otazníčků na mapě, za kterými se skrývala generická nuda v podobě příšery a bezcenného pokladu, se příběh rozpliznul a ztratil svou naléhavost. Divoký hon pronásleduje Ciri a Geralt hledá starým babkám pánve nebo loví utopence. Sám jsem zvědav, jak se vám podaří skloubit otevřený svět se "silným příběhem". Jak dosavadní vývoj her ukazuje, tak ty dvě věci se spíš vylučují. Snad jen Gothic a Risen dokázali dobře skloubit příběh s otevřeným světem.
  • Nejhorší je že košťata jako ty jsou uplne mimo realitu a ještě se považujou za strašně moudrý a vzdělaný
    • Pro Hovnouska *14*
  • Já Dana moc neznám, neznám jeho (asi legendární) výroky o Skyrimu atd. takže budu mluvit čistě nezaujatě. Vidím protstě týpka, kterej povídá o vývoji hry. Povídá o problémech, který se s vývojem objevujou a jak se je snaží řešit. Uznává vlastní chyby a nemožnost nějaké věci udlat. Dokonce přiznává, že má ego jak h*vado. Já nevím jak vy, ale já když vidím vývojářský denníčky a prezentace jiných studií, tak je to jen o tom, co se jim strašně povedlo, jak to celý skvěle funguje a vypadá, ale negativ 0. Což právě tohle pojetí je absurdní, Vávrovo naopak věcné a realistické. Stačí se opravdu podívat třeba na hry ot Bethesdy, kdy jedna vypadá jak druhá v rozmezí desetiletí, kdy se vyskytujou absolutně stejné kraviny, omyly a chyby stále dokola, kdy na to vývojíři totálně kašlou. Jak říkám, já Vávru ani jeho výroky neznám, jen se dívám na jeho prezentaci. Mimo to, ano, pokud chci udělat realistickou hru, ale chybí v populaci děti, tak je to divný, to bych jim doporučil spravit. Ale jinak jim fandím, potýkají se spoustou problémů a já jsem nakonec zvědavej, jak to celý dopadne. Rozhodně držím palce a přeju úspěšný vývoj hry.
  • Já bych to s těma dětma neviděl tak tragicky. V Zaklínači je samozřejmě hezké, když poskakují kolem, zpívají písničky atd., zlepšuje to atmosféru. Ale na druhou stranu si myslím, že zrovna nějaký voják/rytíř/žoldák ve středověku děti moc neřešil (kromě těch vlastních), byla to prostě jen taková drobotina, co se mu pletla pod nohama. A lidi, co tady naříkají, že ve středověku byly většina populace děti, to ví jen proto, že Vávra to sám několikrát říkal.

    Samozřejmě, pokud tuhle kritiku myslíte jako pomstu Vávrovi za kritiku Skyrimu (záchody atd.), tak jen do něj! *3*
    • Kritika Kingdom Come ála Vávra nepochybně vznikne a řekl bych, že bude podobně vtipná, jako originál (u kterého jsem se dobře pobavil). *4*
  • Nema smysl se tady kasat, jak dobrym ze jsem to byl prorokem. Preci jen nejsem Vavra, ze. Samozrejme, ze mi je jako konzumentovi liti, ze se me prognozy naplnuji, ackoli rpg+ hracska obec zaziva nebyvale kvalitni zne (pillars, divinity, zaklinac, bloodborne, dark souls a mozna i nejake dalsi), coz je pro Paskvildom dalsi neprijemna situace, protoze konkurence je skutecne velmi velmi daleko. Ale abych to shrnul, nejde ani tak o to, ze vyvojari maji nejake problemy, kdyby je nemeli, bylo by to velmi podezrele. Problem je opet v postoji Dana Vavry, ktery, ac se pasuje do role vseznaleho a velezkuseneho guru, ve sve prednasce opet pusobi jako vykuleny prostacek, ktery ma na stredni skole pred spoluzaky prednasku o vyvoji sve skvele vymyslene videohry. Opet se prokazuje, ze nejvetsim skodicem Paskvildomu je prave Vavra, jeho naboptnale ego jiz proste musi projekt dotahnout za kazdou cenu. Zaroven ovsem je evidentni, ze chte nechte musi zacit osekavat slibene a evidentne nerealne sliby. Zfanatizovana ceska obec mu odpusti asi vsechno (kdyz jim nevadi absence deti ve hre - wtf), ale ve svete ceka ostuda nejen jeho, ale i nadejny tym (mozna i cesko jako takove, ale to vem cert, nastesti mame spoustu jinych schopnych tymu). Je to skoda, velky potencial, ale zustane nevyuzit a promarnen kvuli Vavrove megalomanstvi. Paskvildomu by nejvic prospela vymena lead designera, ale to spis pokvetou hrabe, nez aby se Vavra sbalil... Skoda
    • Já ti mohu říct jen tohle: https://www.youtube.com/watch?v=YJdE2zJPV6c
    • HOVnousku Hovnousku .tedy nekde sem slysel ze by se mel tolerovat kazdy nazor at je sebevic blbej ..ale ty ses teda fakt material *7* *1*
    • Vavra uz si te probira na fb :-D :-D
      • Ano, samozrejme o tom vim, neni to poprve, kdy Vávra můj příspěvek predhodil svým fanboyum. Facebook nemám a beztak nemá moc smysl tam reagovat na osobni invektivy a nepodlozene výpady vůči mně. Mohu donekonecna opakovat, ze proti Vavrovi osobne nic nemám, Skyrim a TES lore obecne já osobně nesnáším. Jenze Vávra sel s kuzi na trh, cpe se na vselijake prednasky o vyvoji her coby nejvetsi expert a slibuje nerealne prvky, proto se snažím působit jako dabluv advokat Vavrove kultu osobnosti, ktery tak rad kolem sebe pestuje, ac toho z herniho hlediska příliš nedokazal (mafia je nanejvys prumernou serii). Problemem paskvildomich fanboys je, ze zcela nekriticky prijimaji kazde Vavrovo osekani herniho systemu. Viz napriklad zminena otazka ohledne (ne)pritomnosti deti ve hre. Namisto opravneneho pozadavku hracu starteru na pritomnost deti v realisticke hre se ozyvaji hlasy, ze deti nejsou treba, ze i bez nich zustane hra realisticka. At uz ve finalni verzi deti budou nebo ne, i na tomto příkladě je videt, jak osemetne je naslouchat fanatickym priznivcum, kteri vam jako vyvojari sezerou proste vsechno. Kdyby Vavra dal jen na ne, tak s trochou nadsazky staci, kdyz vydá černou obrazovku s popisky "predstavte si ze vidite nesmirne realisticky podanou stredovekpu vesnici kypici zivotem...." a hraci budou nadseni. A to prece nikdo normalni nechce.
        • Blue.Shark
          Sorry, ale Vávra vede svůj projekt, a ač třeba jeho vystupování na někoho může působit namachrovaně, je to spíš rys jeho osobnosti v kombinaci s tím, že jako vedoucí projektu ví on nejlépe, co v něm chce mít a co ne.

          Pokud jde o děti, osobně je mi naprosto buřt, jestli tam budou nebo ne. V kontextu realismu je to samozřejmě hloupé, v kontextu hratelnosti mi ale děti přijdou naprosto zbytečná součást, což se nedá říct o dalších prvcích jako třeba míchání lektvarů, šermování nebo cykly AI. Prostě bylo třeba udělat kompromis a odnesl to jeden z nejzbytečnějších prvků. Nemám s tím problém, zas taková rána to není.
      • Sranda je, že se mu tam začínají ozývat lidi, jak je možný, že tam ty děcka nebudou. *4* Že by "nenormální" lidi byli i jinde, než na Games.cz? Jsou všichni blázni? Je Kingdom Come letadlo? A co na to Jan Tleskač?

        Dneska jsem se navíc dozvěděl, že ve hře nepůjde plavat, protože tam nikde nebude dost hluboká voda... Jářku... ale ne, raději nic neřku. *4*
  • Poraďte mi prosím nějaké hry, kde lze zabíjet dětská NPC.
    Rád bych si je koupil a podpořil tvůrce, kteří se nesvazují dnešním hyperkorektním humanismem.

    Pokud je ve hře zabíjení a nejsou tam děti, tak je to špatně. Pokud tam děti jsou a nejdou zabít, tak je to taky špatně. Ani jedno není reálné.
    • Tobě by chlapče hlavně prospělo proběhnout se dvakrát okolo bloku a pokud by to nestačilo, tak sehnat dobrýho psychologa, i když u tebe raději rovnou psychiatra.
    • Udělej si svoje vlastní děti a pokud i po tom budeš prahnout po hře, kde lze zabíjet děti, tak navštiv psychiatrickou léčebnu v Bohnicíh. Hry jsou od toho, aby bavili!!! A pokud tě tvé volnočasové aktivity bez zabíjení dětí nedokážou zabavit, tak máš k*rva problém...
      • Nebavilo by mě zabíjet děti. Ostatně, stejně jako mě ve hrách nebaví zabíjet zcela obecně naprosto kohokoliv - proto už hraju v podstatě jenom adventury typu Telltale a proto třeba nejnovější Bioshock považuju za kus lejna - s výborným příběhem, ale naprosto nesmyslným a nudným zabíjením všeho okolo.
        Jen nevidím jedinej rozdíl v tom, jestli ve hře zabiju chlapa, emzáka, ženskou, nebo děcko. Je to jen pár pitomejch textur a nemám sebemenší výčitky svědomí, že jsem je vymazal z operační paměti. Proč? Protože je to jenom pitomá hra a pokud má nějakej humanista potřebu mi tvrdit, že je špatný VE HŘE dělat tohle, nebo támhle to, tak mám zcela logicky potřebu mu ukázat, co si o jeho názoru myslím.
      • *bavily
    • Tak třeba takové Banished, tam když se ti rozjede hladomor tak to bere všechny mladý i starý, přemejšlim jestli šlo zabít děti v The Sims, sice se tam objevila baba ze sociálky ale tu šlo taky zazdít
    • Fallout...
  • pro Jfffjjh:
    když urážíte lidi, tak se podepište statečný kritiku, jinak jste za hlupáka a sprosťáka.
    Můžete se pochlubit nějakým svým výtvorem? Rád bych ho zkritizoval...
    Radek Snopek
    radek.snopek@seznam.cz
    • Priznavam, jsem totalne neumelecka sragora bez napadu a umu, ktere trha zily, ze je za sprostaka a hlupaka :-D Jdu klecet do kouta, pac jsem ze vzteku nakopl televizi a rozmmlatil okno. Ale ty hlasy! Boze ty hlasy!!!
  • Pane Vavro dejte na KS stretch goal deti. Ocividne s tim ma mnoho lidi problem
    • kdyby Vavra pred lety nepsal clanky, ze ve hrach nejsou deti, pac developeri se toho proste boji, dnes by to nikdo neresil :-P
    • nejenom že jsou děti ve hrách hrozně otravné, ale řekl bych, že Vávra se chce vyhnout něčemu takovémuto
      https://www.youtube.com/watch?v=9TUCmEI4jME
      • Hele Drizzte,

        trochu off-topic, ale ted si davam v ramci cekani datadisku POE Witchera 1 znova. A rekl bych Tvoje preference nad W3 jsou z vetsi casti dane sentimentem. Souboje jsou fakt dost hrozne a to i s modem na jejich vylepseni. Vlastne klikas a cekas na vhodnou chvili az se objevi cerveny mecik. O nejakem uhybani nebo taktice pri vice protivnicich nelze vubec mluvit. O vyhybani se uderum protivnika uz vubec ne, protoze jejich hit je dan na zacatek animace. Navic kdyz se pokusis o uskok, tak se jedna o ruletu, jestli to postava provede, nebo se vyda uplne nekam jinam. Nejlepsi ovsem je, kdyz par protivniku omracim a kliknu na jednoho z nich a pak s hruzou sleduji, jak se postava rozbehne za jinym, ktery omraceny neni. Mezitim omraceni zmizi a tim se dostanes do klubka protivniku, kteri Te okamzite na tezkou obtiznost sejmou. Nasleduje samozrejme load.
        Takove drobnosti jako recyklace postav a prostredi se vubec neresi. Nemoznost preskakovat nejmensi plutek, neustale pobihani sem a zase zpet, hlavni pribeh, jen recyklat z knizky. Z W1 je proste videt, ze Polaci meli neskutecne maly budget. Ale i tak z toho se jim podarilo vykouzlit dobrou hru, ktera ale na W3 nema. W3 ma samozrejme spatnou alchymii a dost jinych chyb, ale minimalne souboje uz davaji smysl a kdyz si stahnes mod Better Combat Evolved 2.0,
        tak je tam sila znameni vyznamne omezena.
        • Normálně s Drizztem nesouhlasím skoro v ničem, ale Zaklínač 1 i podle mě má nejlepší příběh ze všech tří dílů. Rozhodně to není jen "recyklát" knížek.

          Jinak, pokud ti v soubojích naskakuje červený mečík, tak hraješ na nízkou obtížnost. Je to myšleno tak, že se to mačká podle ucha a to je pak o dost lepší i originálnější.
          • iSpirit
            nejlepší story asi dvojka, pak jednička, trojka poslední bez špetky originality a nějakého překvapeni.
        • jednička - nejlepší příběh a atmosféra
          dvojka - nejlepší kombat a znovuhratelnost (obsahuje 2 různé linie)
          trojka - je open-world
          ---
          možná ze mě mluví nostalgie, ale mě i ten kombat v jedničce bavil víc než ten ve trojce. Ano, mačkal jsi tlačítka na myši v určitých okamžicích, ale jak jsi investoval skilly, tak jsi měl nová a nová komba. Ve trojce jsi dělal kotouly, uhýbal. Dark Souls má 100x lepší kombat. Už jsem porazil Ornsteina a Smauga solo a melee (s uchigatanou bez buffů)
        • iSpirit
          všechny díly mají strašný combat. Tuhle hru nikdo nikdy nehrál kvůli combatu. Vždy to bylo o atmosféře a příběhu. Jednička má tu atmosféru nejlepší a obyčejný revenge story v jedničce taky funguje lépe než hledačka ve trojce.
      • Uz chapu, proc tam Dworkin tak nutne potrebuje deti *5*
        Asi je chtel rozsekat sekyrou a napichnout kopim, jinak se ta jeho posedlost detmi vysvetlit neda.
        • Asi sám cítíš, že jedinej, kdo tímhle příspěvkem něco ztratil, jsi ty sám. Svoji důstojnost.
          • Ted jsi me dostal slunicko, nejsem jediny, kdo si vsiml Te tvoji drobne iracionalni obsese.
            Staci si projit par stranek diskuze zpetne.
            • Pár tahů štětcem na správná místa a vybarvil ses dokonale, Samueli.
            • No tak, tady mame psychoanalytika Pepeho, ktery hatuje Vavru, protoze ma obsesi na snih. Viz. jeho post nize:
              "Ve stredoveku v zime byl sníh. 0/10 to bude nejhorší rpg a vavra je namyšlenej egoista protože sníh mel i Skyrim."
              Potom tady mame slunicko Dworkina, ktery hatuje Vavru, protoze ve hre nebudou deti. Viz. jeho posty nize.
              Co tak si trochu zahrat na Freuda, jestli u Pepeho, tam neni nejaky sexualni podtext v jeho potrebe snehu, nizkych teplot a lasce ke Skyrimu. Treba hral datadisk za upira, jen tak si poletoval krajinou a preferuval studene, hodne studene, ledove studene az smrtelne studene zeny, aby ho to sexualne bralo. Takovy tajny nekrofil. No a Dworkinova obsese detmi, a ze si hru nedokaze uzit, kdyz tam nebudou? Hm, ze by opet Freud odhalil tajneho pedaka?
              Takze kluci, ja muzu byt latentni psychopat diagnostikovany amaterskym psychoanalytikem, ale KC si chci zahrat a doufam, ze si ho uziju jako super RPG, ale pro Vas je ho skoda, Vas a Vase choutky totiz neuspokoji, protoze jste dvojka k pohledani - nekrous a pedak. Jen doufam, ze se nebude potulovat pobliz mych deti, aby to nespustilo, jak Pepe tvrdi to společensky nebezpečne chovani.
            • pro samuela:
              ty budeš asi latentni psychopat soude podle tvych prispevku a muže se stát že nejaký spošteč (udalost v tvem živote) spustí společensky nebezpečne chovani. treba ze začneš vraždit cikany nebo tak neco. pozor na to
            • Je pro tebe důležité vědět, do jaké škatulky mě strčit? Přináší ti to duševní úlevu? Tohle je moje tlupa, tohle je tvoje tlupa? Strčíme do škatulky a nemusíme dál řešit? Přijde ti to jako poctivý způsob, jak přistupovat k životu?
            • Hele slunicko,

              nevim jakou psychoanalyzu zkousis, ale ja jsem pomerne stastny. Mam 2 zdrave deti, hodnou zenu, dum, temer splacenou hypoteku a dobrou praci. Takze co vic si prat? Snad jen, aby idiotu v nasi vlasti ubylo.

              Takze dobrou noc a netrap se.
            • Je mi líto, že nejsi v životě doopravdy šťastný.
      • Hlavne aby se tam nedali zabijet kotata, to by nektery lidi neunesli.
        A hlavne aby tam nesli zabijet kravy, mohli by si stezovat hinduisti.
        A taky pandy musej bejt nesmrtelny, pak by si mohli stezovat cinani.
        Hlavne aby se tam nedal zapalit les, zeleni se Stropnickym by okamzite bili na poplach.
        A vesnicani tam nesmi jist veprovi a pit pivo, protoze pak by to nekupovali muslimove.
        Ve hre musi bejt 50% zen, jinak feministky udelaj petici na bojkot KCD

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit