Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Trochu jiny trailer udelany v Share Factory *3*
    • http://www.youtube.com/watch?v=IA2oheA5mok
      • Pěkná práce! *14*
    • http://www.youtube.com/watch?v=IA2oheA%mok
  • Jako laik se chci zeptat někoho kdo do problematiky vidí, aby mi vysvětlil, jak je to tedy s těmi FPS? Co vím tak v kinematografii se běžně točí na 24 snímků za vteřinu, všem to stačí, nikdo si nestěžuje, obraz zcela plynulý...na druhou stranu pokud bych hrál na PC řekněme ten níže zmíněný Counter Strike, tak si při 24 fps budu asi hodně stěžovat a hru naštvanej po chvíli vypnu.

    Není to třeba tak, že na počítačích se nerovná 24 fps jako v lidech zažitých kinematografických 24 fps?
    Vždyť si to vemte, stěžoval si někdy kdokoli z vás při akčnim filmu, že se obraz trhá? nestěžoval, přitom je to 24 fps....
    • Jde o odezvu - film není interaktivní, tam "na nic nereaguješ". Kdyby interaktivní byl, podobně jako hra, zjistil bys, že máš 1/24sekundy na reakci - to je velký prostor, ale velmi omezující z druhé stránky, ze stránky "rychlosti reakce". 1/24s (41ms), nebo 1/30s (33ms) je zkrátka "příliš velká doba odezvy" - a nejvíce tě bude pálit u rychlé akce (je horší než u nejhorších současných lcd monitorů - mimo jiné záleží totiž rovněž na zobrazovadle)...

      Proto hráči Counterstiku vzývají i 120fps/8ms (s vhodným lcd panelem) - taková odezva jim totiž umožňuje bleskově reagovat.
      • C-BEAM
        mimo iné vysoké fps zvyšuje pocit že človek je skutočne súčasťou tej hry a nie že iba ovláda čosi na dialku. Niektoré staršie hry hrám na 150 fps a i keď tie staré hry samozrejme nevyzerajú realisticky tak ten pocit z hry realistický je. Ono je to trochu zložité opísať ale ja si to vysoké fps doslova užívam.
        • Tak to si myslím, že je "blbost" - dneska existuje "jen pár" monitorů, které bezebytku pojmou 120fps (mají min. 120Hz, reálnou/skutečnou odezvu max. 8ms). Běžný člověk se standartním 60Hz monitorem (reálnou skutečnou odezvou max. 16ms) nemá žádný praktický užitek z více jak 60fps.

          Více než 60fps užijí jen ti, kteří to "s hraním myslí vážně" - potřebuješ k tomu špičkový monitor.
          • Zagro
            Nepiš o tom, čemu nerozumíš.
          • C-BEAM
            to ti asi napíšem novinku ale do príchodu LCD monitorov existoval taký "zázrak" ktorému sa hovorilo CRT monitor, niektoré z nich dávali bezproblémov 200hz, ten môj má maximum 150 hz, takže bezproblémov využijem plných 150fps.
            • C-BEAM
              už som sa bál, že debatu ukončíš bez ďalšieho napádania, nesklamal si. Takisto prajem veľa štastia v živote pretože s týmto prístupom k iným ľuďom ho budeš potrebovať.
            • Protože je to spojitá nádoba...

              Ale vidím, že jsi technicky a rozumově méně zdatný jedinec - unikají ti souvislosti, debatu považuji za ukončenou, řekl jsem vše...

              Dobrou noc a hodně štěstí!
            • C-BEAM
              futi: *7* prečo ťaháš rozlíšenie do debaty o fps a odozve ? to že LCD prekonalo CRT v rozlíšení je samozrejmosť, čo na tom chceš komu vysvetlovať ? kde som písal, že to tak nie je ? Nechápem o čo ti vlastne ide ? prebiehala tu normálna debata o tom kto ako vníma vysoké snímkovanie a potom sa sem dovalíš ty, označíš môj komentár za blbosť, začneš ma nazývať trollom a že zamlčujem fakty ? si normálny ?
            • Já se ti snažím vysvětlit, že CRT monitory jsou překonané a nízká rozlišení, bavíme-li se o pc, také - pc je doménou vysokých rozlišení - opět dokazuješ, že jsi mimo.

              Zkus si zahrát Armu v tom svém slavném rozlišení a nediv se, že tradičně umíráš aniž bys vůbec tušil kdo tě odkud sejmul...

              Anebo jsi jen na ty konzolové koridory - aneb jak mi obecně odpovídáš a popíráš tak "pointu pc"...
            • C-BEAM
              futi: čo ti je potom v akom rozlíšení hrám ? si normálný ? to aj konzolistom nadávaš že hrajú v 720p ? veď to je rozlíšenie iba o 15% vyššie ako 768p alebo to už je ok ? Alebo ti vadí, že si viem užiť hru aj v tomto rozlíšení ? potom máš alebo problém ty, nie ja.
            • Ne, to ty jsi mimo - pomíjíš rozlišení! Ty máš sice cca srovnatelné snímkování (tebou uváděných 150Hz), ale 1/8 - 1/4 rozlišení, což ti prakticky znemožňuje hrát jakoukoli hru, ve které je nutný dohled více jak cca 50m (cca za touto hranicí už díky interpolaci na tak nízké rozlišení nic neuvidíš/nezastřelíš)... Tak ti teda přeju hodně štěstí!
            • C-BEAM
              futi : nielenže sa chováš ako decko ale máš veľké problémy aj s porozumením textu. Napísal som ti jasne v čom LCD zatial CRT neprekonalo - snímkovanie a odozva. Ani ten tvoj kvázy 240hz eizo (ktorý zdvojuje signál zo 120 na 240 hz a teda má rovnaké latencie ako iba 120hz LCD) lepšie CRT neprekonalo. Takže zase si mimo.
            • Mimochodem - vždy jde o celek - to že ti hra běhá ve 150Hz ale směšném rozlišení, ve kterém nevidíš na 50m před sebe je úplně k ničemu - npř. to poměrně nové 240Hz Eizo zvládne 120fps při 1080p...

              PS: A já že se chovám jako děcko - to ty zamlčuješ fakta...
            • Ale překonalo (čekni třeba "nové 240Hz Eizo"), CRT už jsou nějaký pátek překonaná (prakticky v momentě, kdy se začaly objevovat 120Hz VA/IPS panely) - není to bůhví jak dlouho, ale nějakou dobu už ano, navíc připočti nesnesitelné rozměry CRT...
            • C-BEAM
              futi: neviem čo máš "zažito" ale každopádne sa chováš ako decko. Čo sa týka témy CRT tak to je snáď jasné, že tých 150hz dá iba v nižšom rozlíšení a nerozumiem aký s tým máš problém a o čo ti vlastne ide ? mne na staré hry 1024x768 bohate stačí, veď kedysi dávno som ich hrával v 640x480. A vôbec netuším prečo sem ťaháš rozlíšenie, bavili sme sa o FPS a odozve a tam zatial CRT monitor nič neprekonalo.
            • Ani bych se nedivil, kdyby tebou udávaný refrsh platil jen pro nejnižší rozlišení, tedy cca 640x480 (což je fakt, ale fakt, hoooodně k smíchu)...

              Prosímtě netrol a nepokoušej člověka "co má zažito"....
            • :D Ty jsi trolič... 150Hz na nějakém špičkovém CRT dáš možná v rozlišení 1024x768, což je při jeho rozměru 21/22 palců naprosto k smíchu...
    • C-BEAM
      - 24fps ani u filmu ani v ničom inom nie je a nikdy nebude plynulý obraz.
      - u filmu sa to maskuje silným m-blurom a vhodnou prácou s kamerou
      - 30fps u hry znamená, že obraz sa obnovuje každých 33 ms, vyzerá to málo ale je to už latencia ktorú je cítiť, preto sa napr. Oculus s ich VR snaží dostať pod 20ms, ideálne na 15 a menej. Profi hráči potrebujú aby pohyb ktorý urobia myšou mal okamžitú odozvu na monitore, 100 fps teda znamená 10ms a to je práve hranica ktorú už aj profi hráči vnímajú ako okamžitú odozvu. Vďaka tomu dokážu lepšie a rýchlejšie mieriť a predikovať pohyby.
    • ucho
      První věc je, že u filmu kamera zaznamenává i pohyb. Je máznutý obraz. Proto se u her taky v současnosti často maže obraz, když hýbeš rychle kamerou, lépe to působí, protože při velkých změnách v obraze by sis toho menšího počtu snímků všiml. Tedy co se týče vnímání lidského oka, tak u těch 25 snímků se už vše opravdu jeví jako plynulé (plus je to trochu o zvyku).
      U hraní je pak ještě důležitá odezva, tam už je těch 25 snímků celkem málo (tedy pokud by hra zvládala reagovat pouze tak rychle, jako vykresluje scénu). Tam už záleží, jak to je naprogramové. Vykreslování tedy může být zamknuté na 30 snímků za sekundu a odezvy to od tebe ale zvládá zpracovávat rychleji. Proto například dobře naprogramovaná hra na konzoli se zamknutými 30 snímky za sekundu nemusí při hraní působit stejně jako hra na PC, kde vlivem vysoké HW náročnosti (špatným nastavením) spadnou snímky na 30 fps. Není to tedy celé pouze o těch snímcích za sekundu. Další věcí je, že hry jako Counter Strike vyžadují vysoké odezvy, protože tam jde právě o tu rychlost.
      60 snímků za sekundu je tedy samozřejmě lepší, ale pokud je hra dobře udělaná, tak i v těch 30 snímcích může vypadat normálně a hraje se taky dobře.
      • del0
        "60 snímků za sekundu je tedy samozřejmě lepší, ale pokud je hra dobře udělaná, tak i v těch 30 snímcích může vypadat normálně a hraje se taky dobře."

        Vůbec bych neřešil, jak moc je nebo není 60fps lepší, 60fps je vždycky lepší. Jediná otázka je, jak moc velkým omezením je těch 30fps = hra se snaží být designovaná tak, aby omezení nebylo znát, tudíž se hraje normálně, akorát to ale může znamenat určité kompromisy v herním designu, jako např. tunelovitost nebo tempo soubojů, znamý to problém jistých her.

        "První věc je, že u filmu kamera zaznamenává i pohyb. Je máznutý obraz. Proto se u her taky v současnosti často maže obraz, když hýbeš rychle kamerou, lépe to působí."

        Blur ve hrách, o kterém se bavíš, je úplně něco jiného, než přirozené rozostření z kamery, které maže i konkrétní objekt při rychlém pohybu toho objektu, zatímco ve hře blur maže celý obraz. Simulovat podobný blur na konkrétní objekt jako u kamer (podle úhlu, rychlosti, nasvícení) by stálo šíleně výpočetního výkonu. U hry je rychle se pohybující koule jen na některých snímcích a jako 100% ostrá koule, která skáče, kdežto u kamery je to čára zaznamenána na všech snímcích. Proto lidem ve hře při malém počtu snímků a rychlém pohybu objektu přijde pohyb trhaný. Čím rychlejší pohyb, tím víc je třeba snímků, aby se zachoval plynulý pohyb toho objektu.

        "Proto například dobře naprogramovaná hra na konzoli se zamknutými 30 snímky za sekundu nemusí při hraní působit stejně jako hra na PC."
        Nepůsobí, protože jede stabilních 30fps, zatímco na PC ti to kolísá třeba od 30fps do 50fps. Celý trik je ve stabilním frame rate. Každopádně to nemění nic na věci, že stabilních 60fps je lepších, než stabilních 30. *1*
      • kirmala maím eva rikala zenške jo tam bylo jedno *11* jo *16* *11*
    • a videa, která se točí v extremně vysokých fps ( 64 + ) na mě osobně působí naopak nepřirozeně - zrychleně.
  • Může mi někdo nějak stručně vysvětlit, proč například hráči CoD 1,2, Cska atd... hráli/hrají s fps 100+ ? Pořád se řeší rozdíl mezi 30-60 fps, tak by mě zajímalo, proč zrovna výše zmíněné hry jsou ve 30-60 v multiplayeru nehratelné ? Na nic se tím nesnažím poukazovat, jen mě opravdu zajímá, proč u těchto her chtějí hráči více fps než třeba u her u kterých dnes řešíme rozdíl 30-60 fps.
    • del0
      Čím vyšší fps, tím lepší odezva ovládání, což je u pro gamingu celkem důležitý, Každopádně víc jak těch 120fps už je imho zbytečný (na single stačí těch 60fps). Můžu potvrdit, že když sem hrával kdysi Q3 ještě na starý šunce, tak při propadu ze 125fps třeba na 80fps měl člověk pocit, že se to trhá. *15* Protože seš prostě zvyklý, že při pohybu myší určitou vzdáleností/rychlostí má ten pohyb ve hře konzistentní odezvu.
    • Zagro
      Jde o to, že sice oko nestihne tolik obrázků za sekundu zpracovat, ale zároveň ty nikdy nevíš, který obrázek si oko vybere. Takže pokud jich budeš mít více za sebou, tak se ti pak dle logiky věci bude zdát celá scéna plynulejší, protože ať už si oko vybere jakoukoliv chvilku pro zaznamenání nového obrazu, tak bude mít vždy ten aktuální. No a pokud jsi někdy viděl, na jaké PRO úrovni se hraje Quake, tak zde je tak rychlý pohyb, např. otočka o 360° za 1/4 sekundy, že by ti to během té jediné otočky při 30fps zobrazilo něco kolem 7-8 obrázků na celou otočku a to je doopravdy málo.
      • Děkuji za vysvětlení.
  • měla ta zpráva vyrazit dech?? ano ale jen svou drzostí. *13*
  • https://www.youtube.com/watch?v=S6OLE_mcOD8 PC heist trailer z ruska :)
    • neřekl bych že je to video z pc verze..
      • video bolo pridané včera a v rusku vyšlo spoločne s PC launch trailerom ale iba v rusku, lebo bratia houserovci sa boja putina., je to z PC verzie, je to tam aj v popise napísané.
  • Úplně jsem si vzpomněl na krásné ingame video z Watch dogs :) ale tady proběhla dvouletá beta, takže pohoda ;)
  • yuri337
    Tahle šílená mediální masáž má omluvit to, že za 2 roky starou hru, chtějí po PC hráčích plnou cenu? Nějak je nám stále vtloukáno do hlavy že dostáváme něco extra. 60fps je základ PC hraní, grafika hry je na rok 2015 zcela očekávatelná. Nic z čeho bychom se měli posadit na zadek. A fps režim je jen otázka pár šikovných moderů.
    Samozřejmě že GTA 5 je výborná hra, o tom není pochyb. Také se na vydání PC verze těším, ale tohle masírování je opravdu odporné a má alespoň na mě úplně opačný efekt. A rozhodně se mi příčí za dva roky starou hru platit 1200-1400 peněz..
    • Mám pred-objednané za 37,99€ čo bolo v čase objednania pred 2 mesiacmi cca 1000Kc. Podľa mňa zodpovedajúca cena k ponúkanému obsahu.
      Na hlavu postavené mi príde pýtať za hru 120€ o čo sa snaží recyklát BF: Hardline. Mám BF 3 aj BF4 s prémium účtami a už aj to boli podľa má šialené sumy 50 - 70€.
      • Tafaraj
        Tak tak .. za 30 € bude ještě 500 000$ do singlu a 800 000$ do onlinu
    • Prodejni cena je veci nabidky a poptavky. Stari vyrobku s tim nema co delat.
  • Pc,port je takovej,jakej herni stroj mas.
    • Ja kdybych mel tu moznost na ps4 tak je to jak se sylnym pc,strcim do ps4 hru s ps3 a mel bych taky hezci grafiku jak na ps3,vzdy to tak bylo.Ps2 hry atializing,60fps,z 480p prevod do 1080p.Jo ps4 toto uz neumi.Ted uz jen remstery.God of war3 atd.
    • Keyz
      Tohle tuším vy *11* Ubisoft. PC porty neřešíme, vždy je možné si koupit lepší grafickou kartu.... Mrkni na to demo na které jsem dával odkaz níže. Pak piš něco o tom, že je nutné mí super HW.

      Optimalizací dokážeš hodně. Výhoda konzole je to, že tam máš limit hw a velkého bratra který sleduje zda ten limit nepřekračuješ a tedy funguje to jak má (sony,ms). Na PC tohle není a slavné Valce zcela kašle aby něco hlídali, řešilo. Hlavně, že berou pachy...

      Kdyby také nastavili standardy, tak jako dominantní obchod si to vynutí. GOG to dělá. GOG bere hry které nejdou dobře na nových OS (a jsou často na steamu) a upraví to aby to šlo. Tedy GOG se stará sám od sebe. A slavný Steam na to kašle jak to jen jde.... Zoufalost špekatého borce. *11*

      Proto více fandím GOGU. Navíc nejsou mezičlánek mezi hraním. Zapnu a hraji. U steamu zapnu hru a nehraji, protože musím mít zapnutý dmr steam.
      • Standardy uz jsou davno urceny,ale v kazde cenove kategorii jinak.60fps nemuzes mit jako standart,jen jako vyhodu sylnejsiho stroje.
      • Vyhoda pc,vyhoda pro ubisoft,muzes si koupit novou grafickou kartu. *1*
  • species
    je docela sranda jak pouzivaji "60fps!!!111" jako marketing, PCckare tohle nezajima, mame vsechny hry v 60ti fps.... PC zajima optimalizace!
    • Ono hlavně normálního člověka framerate nezajímá, zajímá ho spíš obsah a atmosféra hry. Framerate hysterie ehm "PC master race" je mi k pláči i smíchu zároveň, za posledních 25 let jsem odehrál tuny her (zahrnujíc v to FPS, letecký i závodní simulátory apod.) a framerate mi byl vždycky u zadku.

      Framerate je hlavně pro chlapečky s post/pubertálním syndromem potřeby si porovnávat pinďoura s kamarádama a mě osobně zajímá vždycky tak tejden po koupi nový grafiky nebo upgradu obecně, než si zpátky uvědomim, že namísto abych si hry užíval, tak v nich akorát honim framerate :).

      I když takovej PacMan nebo třeba Solitaire v 500+fps - hmm to musí bejt nářez!
      • walltar
        Nemůžu souhlasit... Mě nízký framerate kazí zážitek ze hry. Když vidím, že se hra vizuálně seká tak mě to prostě vadí.

        Když jsem byl menší a neměl na pořádné PC, tak jsem taky hrával na 25-30FPS a říkal sem si jak to je super. Než sem začal hrávat na 60FPS.

        Já nic nesrovnávám... prostě dneska něco co jede na 30FPS je pro mě nevyhovující a odvádí mě to od hry. Ale osobně FPS nesleduju... Fraps zapínám jen tehdy, když vidím, že se hra seká. Což je kolem 45FPS... a je celkem jedno jestli mám GPU týden, nebo dva roky.
    • Furt me vrta hlavou,proc nevzniklo gta5 na pc z verzemi pro ps3 atd.Ze by tyto naroky nebyli standartem celosvetove u pc sceny?To by asi nejelo pred tolika lety v 60fps.
    • Stary hry davate ted pri 60,kdyz vysel btf,4,tak tyhle hry moc lidi na 60fps nerozjelo.To v dobe vydani museli voskubat grafiku,ze to vypadalo hur jak na ps3. *1*
      • ale o to tady de ne, nejde o grafiku ale jak to jede a jak se to hraje. Na PC i kdyz mas slabsi hw mas porad tu volbu snizit grafiku tak abys tech 60 fps mel. Jako fakt nechapu proc na konzoli nejsou aspon 2 profily pro grafiku jeden 30 a druhej 60 fps, tolik prace navic to neni udelat tam ten druhej profil.
    • Jo vsechny hry mate v 60fps,ale taky musis obnenovat dily!Si povime az vyjde gta6,jestli ti to pojede v 60 na ty tvy masine,pardon,to uz budes mit jinou stavebnici.
    • Ja ti reknu,jak optimalizovat savebnici,kup ji hodne drahou *3*,pc holt neni seriove vyrabena krabicka, pc je stavebnice a optimalizovat na stavebnici,uff,to se clovek zapoti.
      • Keyz
        To je spíše lajdácká práce.

        Máš zde 2 firmy které dělají CPU a GPU. Tam není problém. Navíc dnes jsou standardy a vše to funguje podobně. Něco jako konzole. Také jsou 2.

        Ale pořád to má daleko do optimalizace jak má být. Třeba 64k demoscéna. To jsou mistři v optimalizaci. Co vše narvou do .exe souboru aby to fungovalo maximálně efektivně je neuvěřitelné. Kam se na to hrabe lagující hnusná grafika z konzolového portu... *11*

        Stáhni to první "real-time executable in a .ZIP archive"
        http://chaostheory.conspiracy.hu/downloads.php

        A čum jak to je propracované. A to vše 64k. Nějaký strojový konzolový port se může jít zahrabat, prohlásit se za sra*ku a stejně to bude málo...
        • Ja tem 64k vubc nerozumim jak vypada zdrojovi kod takoveho dema jaktoze neni vetsi nez 64k odkud se vzala ta grafika a ta hudba nechapu to
          • ucho
            Kouzla a čáry.
            • :D Boha, ale uvědomuješ si, jak jsou "tihle lidé" nebezpeční? Smrtící vtip, ti povím...
        • Vy se tady furt hadate,koukal jsem do minulosti na amigu 1200 a atary st.Tyhle srovnavacky uz byli davno,akorad to nikdo neresil.
          • Myslim amiga 1200 vs atary st.Na youtube toho je.Sega megadrive vs super nintendo,ps2 vs xbox vs game cube.Ps1 vs N64.A cd32 vs 3do vs A.Jaguar.
    • walltar
      JJ... to je celkem pravda. To je naprostý základ PC portu. Ani netřeba o tom mluvit.
      • Keyz
        GTA IV po vydání. To byla ukázka optimalizace *15*
  • Jo vypada to na pc hezky!Ale ,porad to jsou gumaci,at v 1080p nebo 4k.Z konzoli vic nevymacknou,ponevadz maj slabou podporu starych engine,jako unreal3,atd.Psal to jeden vyvojar,ktery prevadi nakou detektivku z pc na ps4,a na ps4 bude vodost hezci.Pobezi na unreal4,kvuli slabe podpore unreal3.Proste nejsou staveny na 6let stary engine.Jinak co zavidim pc verzi je cestina.
    • Proc by byla na PS4 "vodost hezci". Na PC snad UE4 neni nebo o kolika? Jinak samozrejme souhlas, z UE3 toho moc nevymacknes a hry na UE3 uz dnes vypadaji hrozne jak na PC tak na PS4.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit