Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • jak se proti té vývojářské crack verzi bránit jak zjistím jestli jí zrovna nemám? Poraďte
    • Kup si origoš na Steamu a máš jistotu. *3* 9 éček ještě nikoho nezruinovalo.
  • mě by celkem zajímalo, jak redaktoři téhle stránky přišli na to, že to háže takovou hlášku...přece by jim to vývojáři neřekli, takže to museli zjistit tím, že si chtěli hru nelegálně stáhnout
    • Pokud si v googlu zadáš Game dev tycoon full download je tam odkaz přímo na stranky tvůrce kde je napsane: http://www.greenheartgames.com/game-dev-tycoon-free-full-torrent-cracked-download/. Takže přímo výrobce má napsané že pokud si tu hru nekoupíš tak budeš mít piráty a postupně krachovat
  • Osobně nevidím problém v tom, že by se prodávalo málo her, prodává se jich dost a jde rok co rok o vzestupnou tendenci. Problém vidím v tom, že tenhle byznys má na sebe nabalený neuvěřitelný množství lidí, přes který ta hra musí projít, než se dostane na pult. A tím mám na mysli milion distributorů, kteří to jen přeprodají jinému distributorovi. Vývojáři dostanou celkem prd v porovnání s tou mašinérií, která na tom chce zbohatnout.
  • Největší škodiči herního průmyslu jsou sami vývojáři. Absence nápadu, když jin někdo nabídne dobrý nápad tak ho zahodí že mají svoje. A nebo požadavky na člověka který by jim mohl udělat kompletní návrh jsou v mnoha případech těžko splnitelné. A i když už mají nějaký dobrý nápad tak jej zbastlí a nedotáhnou. :( Lenost udělat hru pořádně a aby také nějakou dobu bavila a ne přestala bavit po několika hodinách hraní a nebo ba co víc naštvat svou nedodělaností. Piráti jsou problém, ale zdaleka né tak velký jak se preferuje. Vše je to o inteligenci a kvalitě produktu. Jakto že jsou hry které se pirátí a i tak jsou schopny svůj vývoj zaplatit během prvního měsíce od vidání?
    Ale samo více jak polovina pirátů jsou pakáž, nicméně když by byly autoři inteligentní dokází toto rozumě omezit. A ne plakat nad tím že piráti je poškodily a jejich brak nikdo nechce.
  • Zajímala by mě jedna věc. Počítal někdo z vás někdy, kolik peněz jste za celej život investovali do her ?
    • Vakek
      jo nějakej halíř to bude *1*
    • jo ja jo a odhadem je to tak okolo 60K za těch 20 let. :D Strašná suma. A teď mi to doma leží i v původních krabicích. Ale k některým mám velký sentiment a některé jsem koupil jen jako nějaký support když jsem dohrál pirátskou verzi. Ale raději bych suportoval developery přímo než krmil ty nenažrance distibutory. :/
  • Ono to s piratstvom a hlavne statistikami o nom nie je take jednoduche. Percento stiahnuti na torrentoch vs realny predaj je nic nehovoriace cislo. Su viacere skupiny stahovacov, ktory skodia game business ako takemu roznou mierou. Skupina "mam na to ale radsej si kupim chlast atd." je najskodlivejsia, parazituju na platiacich zakaznikoch. Dalsia skupina deciek, ktore na to nemaju, ti nejako neskodia prave naopak, hranim piratskych kopii sa z nich vytvaraju potencionalny zakaznici do buducna ked uz vlastny prijem mat budu. Skupina konzolistov, ktory piratia hry na pc , skusia a potom kupia na konzolu akurat kazia statistiky PC platforme. Kazdopadne skupina tych co stiahnu , zahraju a nasledne kupia za cenu, ktora zodpoveda kvalitam je naidealnejsia pre vyvoj odvetvia ako takeho. Pretoze to je jedina skupina co naozaj realne ohodnocuje peniazmi kvalitu produktu bez vplyvu hype a marketingu. Mat tolko casu robim to aj ja, ale na hranie piratskych kopii nemam vobec cas, nestiham hrat ani legalne hry co mam ;-)
    Dokonca je ta posledne menovana skupina "piratov" pre game business a jejo zdravy vyvoj omnoho lepsia ako ti co kupia hru day one len na zaklade marketingu a hype. Pretoze len peniazmi a dopytom sa da urcovat jeho dalsie smerovanie.
  • jo a nekoukejte na prezdivku :D kupuju i stahuju hry :D ale hry stahuju proto abych si nekoupil za litr kravinku :))
  • hele lidi nehajim piraty kazdej ma nejakej duvod proc raci taha nez kupuje at to sou prachy no to je jedno ale neliby se mi tahle doba kde si lidi kupujou takovehle voloviny kdo normalni by si takoou blbost koupil
  • Odulin
    Hry na pc i x360 stahuju z jednoduchého principu --> jde to a zákon to nijak nepostihuje! Až se hry přestanou válet po netu, nebudu je stahovat. Platím akorát u PC mulťáků, PC DRM always online, Xbox Marketplace a Appstore (původně jsem měl Jailbreak, ale teď mi ani nestojí za to).
    • Tak to se celkem pleteš. Zákon toto postihuje. Stahovat legálně lze např. muziku nebo filmy, ale her nebo obecně softwaru se toto netýká.
      • Odulin
        Prakticky nepostihuje. Právu nevládnu, takže se klidně nechám poučit, ale co mi hrozí, když si stáhnu hru z fileserveru a nikde ji nešířím?
        • Kdyz si ho jen stahnes tak vubec nic ... zakon totiz zakazuje uzivani ;D

          A pokud se budeme bavit o praktickych dusledcich ... mno ... tak faktum je takovy, ze aby ti neco (i jen teoreticky) hrozilo, musel by ti nekdo dokazat, ze nejaky ten SW uzivas nezakonne ... coz se u soukromy osoby ... dela dost blbe (a ne, to ze mas crack vazne nic neznamena).

          U firmy se da otocit na tom, ze by ten SW mela mit v ucetnicvi. Jenze tam se zase policie boji po akcich Mironet a dalsich chodit. Nebot tam hrozi big p.ser - kdyz zabavej firme kompy, tak ji okamzite vznikaj ztraty a ty klido muzou jit do milionu denne, a kdyz pak nic nenajdou, tak to vsechno pekne zacalujou (= nejakej sef nejakyho nisiho sefa necha ukrizovat).
          • Jenze ten pripad mironetu co popisujes je sedm let stary. Ted uz davno policie udela jen obrazy disku nebo jen log a nic si neodnasi. Co se tyce toho mironetu, tak ani tam jim nikdo nic nezaplatitl - zadnou stratu. Soudi se, to ano, ale ani po sedmi letech se nic nedeje. Takze policie se opravdu neboji, problem nikdy nikdo zadny nemel.
          • Odulin
            Jj díky za info. Takhle nějak to beru.;)
    • presne, sice rikaji "you would not steal a car, you would not steal a television" ale kdybych si mohl z netu stahnout nove Ferrari tak ze by se vytvorila presna kopie jiz existujiciho auta bez jakychkoliv dalsich nakladu, asi bych nevahal *1*
      • A ja bych ti klido dal na net grab toho ferari - me nic chybet nebude a to ze ty ho budes mit taky me nijak neva.

        BTW: Pokud si doma to ferari vlastnorucne postavis, a nebudes ho prodavat jako "originalni ferari", tak to (pro nektere kupodivu) je naprosto koser.

        ---
        BTW: Pro minuskare a dalsi tardy, IPcek mam dost, tak se snazte ...
  • Nemusis studovat? Vlaste rikas, nechci tomu rozumet, abych mohl tvrdit blbiny, ktere se mi libi.
    • Předpokládám že je to na mě. V jednom příspěvku jsem napsal "naštěstí už nemusím studovat", ne proto abych mohl tvrdit blbiny, ale protože už mám vystudováno. Za druhé nejsou to tak uplně blbiny. Několik lidí mne odkázalo na základy ekonomie, ale ty zde tak úplně neplatí. Tohle je specifická věc, digitální šířenou hru můžeš na rozdíl od hmotného produktu replikovat s téměř nulovými náklady, máš tedy vysoké fixní náklady a variabilní minimální. Dále je tu efekt pirátství, tzn. možnost získání stejné věci ilegalní cestou. Kdyby jsi měl fabriku na auta s tím že vývoj nového modelu tě stojí těžký peníze, ale pokud je jednou hotov můžeš za pakatel vyrobit kolik kusů chceš a zároveň by jsi věděl, že toto auto s určitými kvalitativními nedostatky může každý potencionální zákazník získat zdarma ilegální cestou, držel by jsi cenu na určité úrovní a stěžoval si na to že 80% zákazníků zvolilo ilegální pořízení? Nebo by jsi se snažil nabídnou doplňkové služby a cenu tak atraktivní, že zákazníkovi nebude stát za komplikace s ilegálním pořízením a tím zvětšil počet zákazníků, kterým můžeš následně prodávat další doplňkové služby (protože když už koupil hru tak se mu pirátit DLC nevyplatí)? Prostě digitální obsah je specifický obchod. Jak jsem již napsal, dle mého názoru se prodej her dá se více přirovnat k výběru daní než k prodeji hmotných produktů. Pokud jsou daně vysoké lidem se vyplatí šulit, přesouvat sídla firem, danit v rájích, provozovat úplný či částečný schwarz systém, tahat čisté peníze z firem přes cesťáky, atd. (jen tak pro legraci by mě zajímalo, zda všichni kteří odsuzují pirátství her odsuzují a nepoužívají i tyto praktiky a zda všechny vývojářské firmy, které odsuzují pirátství her také odsuzují a nepoužívají uvedené praktiky. Pokud ne, tak zloděj křičí chyťte zloděje!). Pokud daně klesnou na určitou mez pak se naprosté většině lidí nevyplatí provádět výše uvedené praktiky, riskovat postihy a prostě daně zaplatí a celkový výnos může být vyšší než v případě vyšších daní. Jde jen o to najít správnou mez. A pokud si vývojáři nebo lépe řečeno vydavatelé stěžují že neplatičů je 80% či 100:3, pak je to asi tím že tyto lidé nejsou uvedenou cenu ochotni zaplatit. Obchodní model že dáš na začátku vyšší cenu pro lidi kteří jsou ji ochotni akceptovat a za pár měsíců dáš 50% slevu aby to koupil ten zbytek by byl fajn kdyby to nešlo stáhnout ilegálně, ale to jde, tak s tím mušíš počítat. Navíc ze všech mých odpůrců vylezlo,že si rádi počkaj na slevu. Takže kdyby sleva byla hned tak má vydavatel peníze okamžitě, né až za rok a mnohem méně by se pirátilo. Myslíte že Microsoft prodělal když dal Win8 na začátku prodeje za velmi atraktivní ceny? Jde to i u hmotných věcí, co například Mountfield? Každej na začátku nechápal jak mohou dávat takový ceny, ale firma jede. Prostě to nechce hledat důvod proč to nejde (pirátství), ale hledat způsob jak to udělat aby to šlo. Nebo dělat něco jiného.
      • Presne jak pises ... a presne jak sem psal ja nekde niz - pokud ceny nesnizujou, znamena to, ze s mnoztvim kupcu i vybranych penez jsou spokojeni => je absolutni nesmysl si stezovat na piraty. Pokud budu mit pocit, ze by si muj produkt melo koupit vic lidi ... tak jim asi musim nabidnout neco, co jim za ten kup bude stat/dat tomu odpovidajici cenu.

        Az pujdou(a neni to otazka jestli, jen kdy, technologicky to uz umime) stejne pohodove kopirovat hmotny veci, tak je taky nikdo nebude kupovat - byl by za blazna.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit