Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • To je porad dokola..
    Spousta her nestoji ani za to stazeni z torrentu natoz je kupovat a ty kvalitni se myslim prodavaj celkem dobre a kolikrat ani nejake DRM nemaji (grimrock,zaklinac 2 atd). Kdyz nekdo udela kvalitni a zabavnou hru tak se myslim o svuj zisk bat nemusi, kdyz nekdo udela sracku tak s oblibou svadi vydelky na piraty..porad dokola..
    • life28
      Práve Zaklínač 2 mal 80% stiahnutých kópií (najpirátenejšia hra roku spolu s Crysis 2) ku 20% kúpených. Áno, skvelé čísla.
      • Statistiky vycucany z prstu umim taky ... jakou chces?
        • To je informace primo od cd projektu a pozor, tyka se to pouze torrentu. Nejsou tam zohledneny download servery typu uloz.to ani prime kopirovani hry mezi hraci, ktere je u zaklinace bez drm velmi snadne. Takze realita je jeste horsi.
      • XorxoxTalarius
        Zapominas do toho zapocitat lidi kteri si hru stahli a nasledne koupili ;) Coz dela taky velke procento "piratu"
        • 1) Nedela. 2) Kdyz uz, tak to koupi mnohem pozdeji za v podstate uz nevyznamnou cenu.
      • prudislav
        mě by docela zajímala statistika kolik procent z těch stažených kopií je případ kdy si hruten pirát zahraje jednou a smaže
        • life28
          myslíš percento ľudí, ktorí hru stiahnu "Hej, hra je super uber mega, bavím sa od začiatku do konca, prešiel som to, zmažem, nie dik, nekúpim, už som dohral" ?
          • prudislav
            nee spíš ty který to stáhnou , jednou zapnou, řeknou si to mě neba a smažou. Horší je když si člověk tohle řekně u něčeho co koupí(v mym případě to byl Homefront za plnou cenu)
            • takto som si stiahol novy tomb raider, zahral som si 20min zaciatok a vymazal. Ale zasa ja uz nemam cas ani hrat tie hry, a ked uz je nejaka dobra hra tak ma drzi dlho. Napr guild wars.
            • Tiež som sa popálil pár krát.
              Medal Of Honor (ten pred warfighter / neviem meno) bola hra, ktorá zase mna ošklbala.
              V podstate nie je jediná, je ich viac.
    • ucho
      zkreslený pohled. samozřejmě kvalitní titul si na sebe vydělá, ale pravdou je, že by si mohl vydělat mnohem víc. nebo si myslíš, že se grimrock nepirátil o sto šest? a co teprve zaklínač 2. grimrock měl jediný štěstí v tom, že ta hra byla levná, ve čtyřech lidech ji zvládli za necelý rok, takže se prostě z prodaných kusů zaplatila. je spousta kvalitních her, které se nezaplatí nebo se zaplatí tak tak, že pak studia vymýšlí psí kusy, aby vydělala víc peněz.
      tady nejde o to, že se kvalitní hra prodá, tady jde o to, proč se údajně tak nekvalitní hry i přesto tolik stahují a hrajou... pořád dokola :D
      • Neni to pravda, to je naprosta iluze a nesmysl. Produkt VZDY a NAPROSTO VZDY, vydela jen presne tolik, kolik zakazniku za nej DA penize. To je uplne stejny, jako kdyby truhlar brecel, ze soused, hajzl jeden, si misto jeho uzasny zidle uriz spalek zadarmo ... a kdyby to nebyla takova svina, mel si koupit jeho zidli ... a tudiz mu zpusobuje ztratu ...

        To je otazka nabidky a poptavky, jak pravi prvni hodina ekonomie. Vzdy ej to o tom, ze mi nekdo neco nabidne a ja za to sem/nejsem ochoten dat neco jinyho (prachy).

        Hra ktera se nezaplati zjevne neni kvalitni. Je to stejny, jako kdyby ten truhlar vejs dal tu zidli pozlatit..... a pak brecel, ze se neprodava .... protoze zidli za mega, si koupej tak dva lidi na planete.
        • Sorry, ale to je naprosto zcestna uvaha. Kdyz to totiz obratim, tak nejkvalitnejsi hra je CoD, protoze se nejvic prodava, proti nemu je treba Zaklinac uplny smejd.

          Dale je rozdil mezi tim, zda se produkt neprodava proto, ze o nej neni zajem nebo proto, ze o nej je zajem, ale ukradnou ti ho nebo okopiruji. Protoze ti to v pripade nehmotneho zbozi unika, vysvetlim ti to na lecich. Vyvinout novy lek (s novou ucinnou latkou) je nesmirne drahe, jeho vyroba je pak uz zpravidla snadna a levna. Ale ten vyvoj se musi zaplatit, aby bylo mozno vyvijet dalsi leky. Zkopirovat hru je velmi levne, ale jeji vytvoreni je zatracene nakladne (stoji to klidne 400 miliard korun) a tyhle naklady je potreba uhradit. A proto je spatne si jen tak kopirovat neco, co nekdo s obrovskym usilim a naklady vytvoril.
          • Pises kraviny, vyvoj leku plati prevazne staty z dani, co plati komercni firmy, je jeho testovani. A delaj to prave proto, ze je to kurevsky dobrej kseft. Navic (a o tom zjevne nemas ani tuseni) je v teto oblasti velmi tvrda regulace, a pokud by slo o opravdu prevratny, zivoty zachranujici lek (= neexistuje zadnej jinej), tak jej nelze chranit a kazdy jej muze vyrabet.

            Muzes zacit prodavat vzduch, sem zvedav, jak uspejes ... stejna kravina je stezovat si, ze si nekdo okopiroval hru - snazis se prodavat neco, co si kazdej umi okopirovat => to musis brat v potaz => musis tem lidem za ty prachy nabidnout neco, co jim za ne bude stat. Bejvaly casy, kdy si ke hre naprosto standardne dostal knizku, figurky ... dneska to dostanes tak mozna k nejaky uber extra edici ... a za ten litr dostanes placku v cene desetikoruny (a vetsinou uz ani to ne).

            A to nemluvim o tom, ze vyhlidka na nakup cehokoli, co mi proste za 5let (ale taky mozna za 2 mesice) prestane fungovat, protoze nekdo dojde k zaveru, ze se uz nevyplati provozovat nejakej autentizacni server, je prosto neakceptovatelna.
            • Nepisu, jen mas zkresleny pohled a nedostatek informaci. Ano, farmaceuticky prumysl je vynosny byznys, ale prave a jen diky tomu, ze nemuzes jen tak zkopirovat neco, do ceho nekdo jiny pri vyvoji nasypal desitky milionu dolaru. Nektere zivotne dulezite leky jsou velmi drahe a adekvatni nahrada za ne neni.

              Prodej vzduchu a prodej hry, do jejiz vyvoje byly investovany stovky milionu korun neni srovnatelny. To neco co za to stoji je prece ta samotna hra. A jestli tvrdis, ze co se da ukrast se ma krast (a tak fakticky jedna vetsina pc hracu), pak to plne ospravedlnuje drm (treba jako ma diablo 3), protoze na lidi s takovym smyslenim nic jineho fungovat nebude.
      • Jo to jo, ale situace je proste takova jaka je, takze delat kvalitni hry zaruci zisk..ktery by mohl jiste byt vetsi ale v jinem vesmiru, ne tady:)
        To co pises je teorie a na te nikdo penize nikdy nevydela..
        • smejki
          sorry ale představuješ si to jako Hurvínek válku... anebo neříkáš všechno. Spousta kvalitních her finančně propadla.
          • prudislav
            jj i kvalitní hra s předraženym vývojem je odsouzená k finančnímu propadáku.
            Viz. Někdo říká že úspěch je 1 milion prodaných kopií u Zaklínačů a někde nestačí ani nejvyšší prodejní čísla z celý herní série - 3.5 milionu u Tomb raidera, kde u předchozích dílu byl úspěch nad milion
            • smejki
              nebo hra s nedostatečným/špatným marketingem, nebo hra, která je relativně levná, ale poptávka na trhu je tak malá, že ani střídmý rozpočet neutáhne nebo hra, která launchne v nevhodný čas, nebo novátorská hra, kterou o pár týdnů předhoní konkurence... atd. atd. atd.

              Prostě "kvalitní hra se zaplatí" říká ve skutečnosti zhruba stejně jako "když zanedbám asi tak třista osmdesát devět dalších parametrů zajišťujících úspěch, tak mi zbude parametr kvality, no a když ta je dobrá, tak je na světě krásně" což je jen variace na "kdyby byly ryby v..." atd, že jo.
          • tak stane se...ale spis vyjimecne..
        • ucho
          ne, kvalitní hra ti zisk nezaručí. myslíš, že baldurs gate zaručil nějaký zisk? a nebo takový fallout 2?
          • Ano, kvalitní hra ti zisk nezaručí. Ale kvaliní hra za dobrou cenu ano.
          • porad je vetsi sance vydelat vic penez na dobre hre nez na sracce, vzdycky se ji proda vic.Problem je ze dneska dela kazdej jouda hry a mysli si ze na nich vydela majlant, vetsinou to pak je velkej prusvih a divi se ze to nikdo nekupuje a lidi si to radsi stahnou. Nebo snad myslis ze kvalitni znacky jako Sims,Elder Scrolls,Mass Effect a spousta dalsich nic nevydela kvuli piratum? To tezko, vy delaji na nich vic nez dost a to zejmena proto ze delaji kvalitni hry.Kdyby zaklinac 2 byla spatna hra neprodali by ani tech 20%. Spousta vyvojaru se zabejva fikcema jake by to bylo kdyby lidi nepiratili, jenze to jim nepomuze..co jim pomuze k vydelku jsou kvalitni hry.
            • To uz zabihame zbytecne moc do detailu. Ja jen chci rict ze problem piratstvi se stal samozrejmosti a je to boj s vetrnymi mlyny a nikdo ho nevyresi (leda zrusit internet a zacit na cistem stole s jinymi pravidly nez ktera tenhle virtualni bordel stvorila:). Takze by lidi co hry delaj udelali nejlip kdyby delali dobry hry kde maj sanci jich prodat vic
            • ucho
              stále omíláš ve svých větách jeden nelogický blábol. že je většina her nekvalitních a proto si je lidé stahují. tohle prostě logicky neokecáš. pokud je hra špatná, lidi by ji nehráli. pokud jim hra stojí za to, aby jí věnovali svůj čas, tak špatná být nemůže (pokud ano, tak jsou dotyční mírně retardovaní)
    • smejki
      to furt nemění nic na tom, že významné množství lidí neplatí za software z principu, kvalita nekvalita, 'chudoba' nechudoba.
      • Môžem sa opýtať na ten princíp ?
        • smejki
          "já to platit nebudu, nebudu, nebudu, radši to dám na ganju, na marjánku" nebo co já vim.
          • No však to - "co já vím" -> nevíš -> nevieš nič o tom kto si to sťahuje na tej druhej strane a aký je jeho prístup k tomu. Vieš len to, že z tvojho pohľadu je to nefér, pretože ta hra keď má na etikete cenu 50e mala by byť kúpená každým, kto má o ňu záujem... ale takto to našťastie nefunguje od začiatkov PC. Hudbu si môžeš aspoň ako tak vypočuť na nete pre kúpou (snippet etc.).

            Vo všeobecnosti sa to množstvo pirátov, čo s týka samotného princípu, tak liší, že nie je možné moralizovať v tomto smere.
            • smejki
              ano máš pravdu, nevím, jak si to každej jeden pirát omlouvá a je mi to jedno. Ani mu to nehodlám vyčítat. Ale nevyprávěj mi, jak si to chtěj všichni jenom vyzkoušet. Ne, to dělá jenom pár jedinců. A fakt mi to nevyprávěj, když dokola slyšim tři <>prdele výmluv pro pirátění her, který stojej do 100Kč, jsou kvalitní ale někomu se prostě nechce platit.
      • prudislav
        ale zrovna tohle jsou lidi který na platící zákazníky nikdy nepředěláš a když vemu příklad z mýho okolí tak to jsou lidi co hru stáhnou, co nejrychleji ji prosviští a jedou hned na další a nebo lidi co takhle stáhnou her několik, každou zkusí na půl hodiny a nakonec hrajou jednu a zbytek zas smažou.

        Kéž bych měl tolik času
        • Tihle lide ale strhavaji ty, kteri by jinak zaplatili, kdyby to bylo normalni. Takze ma smysl jim v tom branit.
        • smejki
          no však právě, není to lament, jen konstatování. ale taková ta zenová tvrzení, že dobrý hry se nepirátěj a že když už někdo něco zpirátí, tak jen proto aby si to ozkoušel, jsou strašné bullshity. První neplatí a druhé je záležitost titěrné minority. Ve finále je fuk, jak se hra pirátí, důležité je, kolik se prodalo (a kde).
          • bullshit je piraty resit ... proste mas nejaky mnoztvi lidi, kteri si hru koupej... mno a ostatni si proste nekoupej.

            Mas na vyber ze dvou moznosti - nas.at ty, kteri si koupej, a o par dnu/% omezit ty, kteri si nekoupej, nebo mit spokojeny kupce, a mozna ziskat par % navrch z tech, kteri si spokojene zahrajou zadarmo.

            Nic mezi tim.

            Zadny ztraty ... nic takovyho neexistuje, to sou kecy. kdybys udelal dokonalou ochranu, tak si to ty lidi stejne nekoupej, velka cast z nich se ani nedovi, ze neco takovyho existuje, zato 50% ztech, kteri by si koupili te poslou dohaje z principu.
    • true story
  • Takže oni téměř do puntíku zkopírují cizí hru (Game Dev Story) a teď si stěžují, že se jejich hra pirátí. Slušná drzost.
    • Nevim proc. Kazdy druhy film a kazda druha hra je kopie neceho co uz tu bylo
      • taky je kazda druha hra a kazdy druhy film pekny sh*t, resp spis tak 1 z 10 neni
  • Pro všechny pirátobijce a příspěvkáře typu "Zaklínač 2 měl 80% pirátských kopií proti 20% originálních. To je hrozné."
    Příklad - cituji: "Bohemia Interactive stanovili poměr nelegálních vs. legálních kopií svých her na 100:3, a to na základě skutečných ověřovacích mechanismů." zdroj: http://games.tiscali.cz/tema/cd-projekt-5-milionu-piratskych-kopii-zaklinace-2-by-bylo-slusne-57741
    ARMA 3 Alfa - steam version ... 25,26 EUR zdroj: store.bistudio.com
    Arma 3 Supporter Edition - steam version ... 70,01 EUR zdroj: store.bistudio.com
    Průměrná cena: zaokrouhleno nahoru 48 EUR
    Poměr pirátů vs kupujících = 100:3, tedy 100x0 + 3x48 = 144
    A teď dotaz, kolik lidí by hru ARMA 3 pirátilo (riziko adware, viru, problém s multiplayerem, DLC), kdyby stála 1,50 EUR ?!? Nikdo!!!
    Tedy: 103x1,5 = 154,5 jejda jsem na tom líp :-) a co teprve když udělám Arma 3 Supporter Edition třeba za 2,50 EUR. Sakra kdo by si ji za to nevzal?

    Ano, namítnete že můj výpočet je špatný, protože stejně to nějaký podíl lidí upirátí. Ano, ale jsem přesvědčen že za tuto cenu zde budou dva efekty se kterýma statistika dnes nepočítá, a to: 1) stejnou hru za 48 EUR do jedné rodiny asi těžko prodáte víckrát, ale za 1,50 EUR je velká šance že ji bude mít každý sourozenec či otec/syn na svém Steam účtu. 2) Jaký je asi na světe podíl lidí kteří si prostě hru za 48 EUR NEMOHOU pořídít ani kdyby chtěli? Nevím možná 20:80? A jaký je asi na světe podíl lidí kteří si hru za 1,50 EUR mohou pořídit když budou chtít? Nevím možná 70:30? Každopádně nárůst trhu je obrovský. Kolik číňanů (1 312 mil.), indů (1 210 mil.) a indonésanů (237 mil.) si asi koupí hru za 48 EUR a kolik za 1,50. To už se vyplatí dělat i lokalizace !!! Kolik her je dnes lokalizováno do španělštiny (4 nejrozšířenější jazyk - 425 mil)? Jasně jsou to chudší státy takže hra za 48 EUR bez šance ale za 1,50 EUR? Takže ať si nikdy na pirátství nestěžuje. Jasně vydat hru typu ARMA 3 podle scénáře který jsem popsal je velkej risk, kterej může zničit firmu, ale myslím že by byl kolem toho takovej mediální humbuk, že by se zaplatila a vydělala pěkný zisk.
    • Presne tak DVD co maji dnes na kazdem rohu za 20,- si nikdo nekopiruje NIKDO a prodaji se jich hromady
      • Nemas pravdu, 1) kopiruji se taky, 2) generuji mizivy prijem a 3) nemuze to fungovat jako standardni obchodni model, je to v podstate vyprodej stareho zbozi.
        • ano protože to nesmí být na plackách ale online.
    • Vypocet kolik by se vydelalo na ARMA 3 za 2,5 je fajn. Fungovalo by to, jen ... . Kdo z milionu indu a cinanu kteri nemaji na hru za 44 E maji PC na kterem to pobezi? ...aha :-)
      • Moje manželka je z Indonésie a já tam strávil v součtu času skoro rok, takže ti na to odpovím. V Asii je na každem rohu ulice počítačová herna. Jen rodina mojí manželky má dvě. Jsou tam počítače na které chodí hrát lidi který nemají comp doma a platí za to. A teď se zeptám já Tebe kolik si myslíš že je v těch hernách legálních her? Notabene za 40 EUR a vázaný na Steam účet? Odpověď asi tušíš. Kdyby ale hra stala 1,5 EUR tak si ji spousta hráčů na svůj Steam účet může pořídit.
    • Ano, a na zaklade tehle velmi naivni predstavy jak by mohlo byt lepe kdyby, delaji lide hloupe zavery, jak je nekdo okrada z cehoz odvozuji, ze maji moralni narok na piratstvi, tedy okradat ty, kdo okrada je, tedy vsechny.

      Bohuzel s touhle velmi naivni predstavou bys privedl ke krachu okamzite jakekoli vydavatelstvi. Nejen ze nezapocitavas fixni naklady ktere jsou v druhem pripade vic nez 30 x vyssi, ale zaroven naivne predpokladas, ze by se nekradlo. Jenze ja jsem svedkem toho, jak si bezne lidi kopiruji i DVD filmy za 50 korun. Jeden to koupi, jeste v praci zgrabuje a dalsich deset lidi si to k nemu prijde zkopirovat.

      Take pamatuji dobu, kdy hry staly 2000 Kc a pruerny plat byl cca ctvrtinovy, nez dnes. Tj prepocteno na dnesni prumerny plat, hry stavaly cca 8000 Kc. A tehdy se rikalo, ty hry jsou moc drahe, proto se pirati, kdyby staly dejme tomu 800 Kc (pri dnesni kuppni sile cca 2400 Kc), tak bychom je kupovali. Dnes jsou ty hry jeste trikrat levnejsi a piratstvi jen kvete a najdou se chytraci, kteri tvrdi, ze kdyby se ceny snizily, tak uz by se opravdu nepiratilo. Jenze psychika lidi je takova, ze kdyz jde neco ukrast, tak jakakoli obvykla cena jim prijde vysoka. Takze jim prijde vysoka cena i za indie tituly, ktere jsou vyrazne levnejsi nez uvadis a pirati se ve stejne mire. Uplne stejnou merou se pirati hry na androidu, prestoze jsou mnohdy jeste levnejsi, nez uvadis. A proc? Proste proto, ze to jde.
      • Obvyňuješ mě z toho že si svým názorem zdůvodňuji pirátství? Klidně bych se vsadil že jsem za hry utratil víc než ty.

        Já netvrdím že mě výrobci okrádají, ale výrobci tvrdí že pirátství je ničí. Já jen tvrdím chce méňe pirátství snižte cenu to je vše. Ty hry z minulosti jsem taky kupoval, najdi si jeden z mých příspěvků. Na dnešní poměry byly drahé, ale měli jednu výhodu. Mohl si jí v klidu zahrát brácha, nebo kamarád nebo si ji mohl prodat. Dnes je to jinak. Hry by měli být levné ale na každého jedna licence.

        Všichni mě za to kritizujete, ale ze všech příspěvků zatím vylezlo že čekáte třeba rok na slevu a už vůbec pochybuju že pokud máte sourozence že si každej kupujete na svůj Steam účet stwejnou hru za 40 EUR. Já říkam slevu hned a prodá se toho víc. Například Left4Dead, Left4Dead2, Magica atd. vše jsem koupil Four pack a daroval kamarádům abych měl s kým hrát. Myslíte že by to někdo uděla u hry která stojí víc jak 10 EUR.
        • Rocne utratim za hry 20 az 30 kKc, co ty?

          Vyrobci tvrdi,ze piratstvije poskozuje a to je fakt. Snizenim ceny mozna trosicku ovlivni piratstvi (neverim, podivej se na android), ale zarovensi snizi prijmy, takze to nic nevyresi.
          Dnesni hry si take klidne zahraje bracha nebo kamarad nebo ji muzes prodat. Pokud narazis na steam, tak ano, to je zlo, ktere kritizuji a jsem za to minuskovan, za to si ale mohou sami hraci a na konzolich je situace lepsi.
          Hry o ktere mam zajem si koupim hned kdy vyjdou, jine si koupim pozdeji, mohou a nemusi byt uz po sleve. Docasna sleva me nekdy motivuje koupit hru predem, ale casto se z te hry stava lezak, mam ji, ale vubec ji nehraju. Na PlayStationu si jednu PSN hru muzes nainstalovat na dve konzole a na dva handheldy, retailovou muzes hrat kdekoli, omezenim muze byt pro nekoho online pass u nekterych her, ale ten je fer.

          Ve hrani me omezuje cas, ne cena, viz lezaky. Kdyz se cena her plosne snizi, budu za ne platit mene, nebudu jich kupovat vic. Herni prumysl na me bude tratit.
        • ucho
          - hry jsou dnes levné, nemusíš čekat rok, kolikrát stačí měsíc. navíc některé hry mají zaváděcí cenu kolem 20 eur. spousta kvalitních indie titulů i 10 eur. grimrock se předprodával za 8 dolarů. žádné DRM, hra byla už v akci snad za 3-4 dolary a hry se neprodalo ani milión kusů... tedy proč ignoruješ skutečnost, že se levná hra neprodává?
          - "Myslíte že by to někdo uděla u hry která stojí víc jak 10 EUR". ano, jsou lidé, kteří hry prostě rozdávají, mrkni se na takové steamgifts. i já jsem tam už rozhodil hry v ceně přes 100 eur a to rozhodně nejsem žádný rozhazovač...

          tvé představy o cenách her jsou naivní a neslučitelné s realitou. mimochodem jsi ignoroval, proč ztroskotal projekt předprodeje hry za 1 dolar, kdy si ji lidé nekupovali (demo k dispozici bylo a hra je průměrná, žádná katastrofa)
          • Sám si odporuješ, cituji Tě:

            "40 eur bych dal za hru jen v případě, že bych ji chtěl hned hrát (což se s mým nedostatkem volného času tak často nestává). to jsem naposledy udělal u GTA4 a možná to udělám teď u GTA5. jinak mi nedělá problém na hru půl roku až rok počkat a mít ji za 10-20 eur..."
            • ucho
              škoda, že už nenapíšeš, v čem si odporuju... :) existují snad jen hry, které po vydání stojí 40 eur? uvědomuješ si, že v té citaci mluvím o malé množině her, které stojí po uvedení kolem 40 eur, ale potom existuje ještě celá řada levnějších her? (na kterou zřejmě záměrně zapomínáš nebo ji ignoruješ, stejně jako vše, co se ti nehodí do krámu :) )
    • smejki
      tohle je, kamaráde, blábol, protože:
      - uvažuješ fixní cenu, což neodpovídá realitě
      - uvažuješ, že při nižší ceně by si to koupili (skoro) všichni (což je stejná debilina, jako počítání ušlejch zisků dle vzorce škoda=početstáhnutí*cenakopie)

      Arma2 i Zaklínač stály obě hry už několikrát do deseti euro, jestli ne dokonce pod pět euro. Jak to hejblo s těma štatistikama?

      A lokalizace?nevím, proč zrovna mluvíš španělštině, páč do španěštiny se překládá celkem standardně.
      český překlady? 1,5eura maloobchodka, tzn. cca 0,7e velkoobchod, 0,3 na vydavatele. aby snesl lokalizaci, neměl by jít řekněme nad nějakých 0,15e zátěže na kopii. To je 3,75Kč. Aby se zaplatil překlad hry rozměru Fallout New Vegas nebo Mass Effect (~milion slov překladu včetně repetic + korektura + betatest), jsme na na rozpočtu cca 1,7milionu za překlad. To znamená, že by se u nás, muselo prodat 450 000 kopií hry. To je proporčně pětkrát víc, než kolik se prodalo FNV v severní Americe (včetně Mexika, který to určitě moc hezky zkresluje) a více než stokrát víc, než kolik se u nás FNV skutečně prodalo.

      Ale jsem rád, že si uvědmuješ, že je tenhle navrhovanej model velkej risk. Imho je to extrémní risk, ale to už je fuk. A lidi nejsou ochotný platit ani jedno euro, Android budiž důkazem.
    • ucho
      chybí ti základní znalosti ekonomie. kdyby ARMA 3 stála tebou navrhovanou cenu, s velkou pravděpodobností by to znamenalo onen krach a totální propadák, protože by jednoduše peníze nevydělali. z mnoha důvodů.
      • davidBray
        nemá to cenu, oni to prostě pochopit nechtějí a ani nepochopí alespoň do doby kdy jim maminka přestane chystat svačinky do školy.
      • Tak samozřejmě 1,50 EUR byla příkladová nadsázka, ale opravdu si myslíš že ceny pod 10 EUR za AAA titul jsou nemožné? Já tedy ne.
        • ucho
          http://store.na.square-enix.com/store/sqenixus/en_US/pd/ThemeID.29853700/productID.245522100/categoryId.57606100/parentCategoryID.#.UX6hAEpCKF8

          Tomb Raider Underworld za 2,5 dolaru. pro mě to byla hra roku. kolik myslíš, že si tuhle hru koupí lidí v týhle akci? podle tvé teorie by tu hru měl mít snad každý hráč na světě. a jaká je asi tak realita? a to je další skutečnost, kterou ignoruješ. i když tu hru považuji za super záležitost, každého prostě bavit nebude a je jedno, kolik stojí...
          • Trackmanie to mam za takovy demo zdarma to je znacka co se tezko bude prodavat navic zavodni hra to je kapitola sama za sebe tam s cenovkou 1500,- neuspejes ani kdyby byla super ultra cool takze nizka cena u zavodnich her to je nutnost jinak mas jen stem sklady plne neprodejnejch kodu
          • A ty ignoruješ to, že hra byla vydaná v listopadu 2008 a agumentuješ počtem kusů prodaných v nějaké akci která je dnes. Já mluvím o cenách v době vydání a o pirátství a o změně pirátů na zákazníky. Dnes už je celkem pozdě dělat z piráta zákazníka. Dnes to koupí jen fanda. Kdyby to bylo za ty ceny co jsem uvedl v době vydání, tak to bere každej, prostě to koupí jako demo, vyzkouší a buď hraje dál nebo ne, ale celkem mu to nevadí za tu cenu nevadí. Pro toho kdo hraje dál uděláš pár DLC a máš vyděláno.
            • Studovat ekonomii opravdu nemusím. Vidím kam "ekonomové" Evropu a Ameriku vedou i bez toho :-).
            • ucho
              ne, takhle to opravdu nefunguje. nastuduj si něco z té ekonomie...

              edit: ještě mi zdůvodni slabé prodeje Trackmanie Stadium
              http://store.steampowered.com/app/232910/

              zaváděcí cena 10 eur, předprodej 9 eur. je k dispozici demo. je to ověřený a kvalitní titul, který nabídne spoustu hodin zábavy. chceš tedy říct, že je nekvalitní, když se ho neprodá ani 1 milión kusů? nebo je cena pořád příliš vysoká a po snížení by na tom vydělali ještě víc? tak pojď si se svou teorií...
        • smejki
          Děláš jako by neexistovaly Steam Sales, jako by neexistovaly akce v obchodech na rok starý hry. Kvalitní hry a relativně nový hry jdou sehnat do 10e s prstem v nose.
          • Jasně, že existují. Přehrabuju je na Steamu vidlema. Zrovna jsem si koupil na Steamu L.A. Noir tenhle víkend. Ale to podstatný ti uniklo! Jde o to, že v době vydání hru menší část lidí hru koupí a větší část (dle statistik) upirátí. A kdo si jí koupí za rok v akci? Ten kdo ji nekoupil ani neupirátil při vydání, ti co čekaj až bude v akci a malá část pirátů kterým se zalíbila. Zbytek pirátů na ní kašle protože ji už hrála stejně jako lidi pro který byla drahá a akce nesledujou nebo je minou. A co se stane když ji dáš hned za akční cenu? Ti ji koupili ji koupí + podstatná část pirátů, protože se pirátí kvůli ceně ne kvůli zábavě. Člověk je tvor línej a pokud mu to nestojí za to tak nebude laborovat s crackama atd.
            • Jo, mohla by stát 10 EUR. Samozřejmě elektronická distribuce vázaná na učet + nejaký příjem za DLC + možnost za poplatek krabici s bonusama, atd.

              Studovat naštěstí už nemusím, ale ty by jsi se mohl zamyslet. Je to stejný jako říkat zvednem daně a budou příjmy. Nebudou, každej bude šulit nebo danit v rájích i když je to zvýšená administrativa. Když budou daně nízký tak se čas strávenej na šulením nevyplatí. A to říkám i jako více levicově orientovaný člověk. Jde jen o to najít správnou míru. Ať klidně prodávaj hry tak jak teď, ale ať si nestěžujou že je cca 80% upirátěno. Když se jim vyplatí tento stav tak prosim.
            • Kdyby stala 10Ecek, tak by se ji prodalo nasobne vic ... jestli dost nebo ne ... to je vzdy otazka. Ale pokud vydavatele brecej, se se prodava malo, a zaroven nechteji menit ceny ... tak je asi neco spatne, a na strane uzivatelu to spatne rozhodne neni.

              Muzu ti ovsem sklidem rict, ze litr za hru proste nedam, natoz vic. Uz jen kdyz to srovnam s libovolnym mmo - kde calnes nejakych 300 mesicne => za ten litr mas 3 mesice zabavy. Soudobou standardni AAA hru dohrajes za odpoledne ... to mi za litr prijde trochu malo... a to bych si za dalsi mel jeste dokupovat DLC ... lol ...

              Kdyz si neco kupuju, tak dycinky provereny (tedy dohrany) tituly v ruznych zlevnenych a predevsim kompletnich edicich kolem tech cca 300Kc. Mam toho doma plnej regal. Nehodlam si kupovat hru po castech.
            • smejki
              takže AAA hra má v době vydání stát do 10eur? *8*
              ->
              študuj
          • Jenže to by tím prstem musel pohnout, znáš to.
        • ucho
          ano, tyto ceny jsou nemožné, protože by neprodali tolik kusů, aby se jim to vyplatilo. jít během vydání s cenou AAA titulu pod 20 eur je sebevražda.
          • V tom pripade jsou ale vsechy ty kecy o piratsvi jen kecy, a pirati ve skutecnosti vlastne neexistujou. V normalni ekonomii snizenim ceny roste odber - nekdy vic nekdy min... ale vzdy je to o nabidce vs poptavce. Pokud tvrdis, ze cena je trzne vyvazena, pak nema smyslu se bavit o nejaky ztratach - zadne nejsou. Proste neexistuji kupci, kteri by byli ochotni to koupit.
            • Nemas pravdu, nekdy snizenim ceny nopak prodej klesa.
          • Já jsem výše uvedl důvody proč se domnívám že by to šlo. Můžeš uvést své důvody, které tě k tomuto konstatování vedou?
            • Existuje a ne jeden. Akorat ty uz mas tak pokriveny charakter, ze si myslis, ze krast je spravne a normalni, ze to musi delat vsichni a kdo to nedela ze je d*bil.
            • 2jejdasek: "Ja mam vsechno legalni."
              Tak si jednoduse lhar, takovej clovek na planete neexistuje.
            • Cpt: netvrdim, ze by zaplatili vsichni pirati. Spis tobe nedochazi jednoducha skutecnost - prilezitost dela zlodeje - kdyby piratit neslo, tak by mnozi zaplatili. Staci se pédivat na propastne rozdily piratstvi na xboxu, kde se pirati obtizne a jeho mira je 20 % (dejme tomu, ze to je mira nenapravitelneho piratstvi (ve skutecnosti i zde bude prostor k naprave)) a 90 % piratstvi na pc. Nabizi se myslenka, ze rozdil 70 % je napravitelne piratstvi. To asi nebude pravda, protoze pirati preci jen o neco vic budou preferovat pc, ale takovych 40 % piratstvi na pc napravitelne bude (tj. celkove uvazuji ze na pc je 50 % nenapravitelne piratstvi). Kdyby tomu tak bylo a zabranilo se na pc piratstvi, vedlo by to k tomu, ze hrani na pc by se snizilí na polovinu a prodeje by se zvysily 5x. Tim by pc herni platforma ziskala podobnou ekonomickou silu jako konzole. Coz potvrzuje me predpoklady. Nemyslim si, ze by pc hracu bylo vyrazne mene nez na konzolich, spis naopak, takze by meli mit stejnou kupni silu jako kínzoliste. To ze nemaji je imho ciste zpusobeno piratstvim, jehoz vliv na pc herniplatformu tak neni nezanedbatelny, jak se ho nekteri snazi bagatelizovat a tudiz ma smysl s nim bojovat.
            • On porad nechape ze ty lidi to hrali prave proto ze nemuseli platit. A ze kdyby platit museli, tak mozna nic nehrajou. A proto to na ekonomickou situaci THQ vliv zadnej mit nemuselo.
              Ta vase teorie ze kazdej kdo to stahne by si to koupil zacina byt ohrana. *7*
            • to Jejdásek:

              Položil jsi špatnou otázku. Správná zní: Kdyby všichni co hráli museli zaplatit uvedné sumy, hrálo by jich tolik aby zachránili THQ?
            • Otazka zni jinak, kdyby vsichni, co hrali za jejich hry za to poctive zaplatili, bylo by THQ mezi nami? A ja si dovolim rict, ano, byli.
            • to Jejdasek:

              No, otázka zní kdyby Darksiders stálo 40 EUR dopadlo by THQ lépe? Pokud ne pak je to irelevantní.
            • Tachy: jo a za tim darksiders stalo THQ, asi vis jak dopadlo, ne?
            • Ja mam vsechno legalni.
            • to ucho:
              "Tachy vytasil s teorií, že když budou prodávat za 1,5 euro, že na tom trhnou balík. " To vůbec není pravda. Diskuze vznikla protože vyrobci her tvrdí že pirátství je hrozný problém který zabíjí herní průmyls. Např. Záklínač 2 20% orig vs. 80% pirátských. A já tvrdím, že lze najít cenu při které je pro většinu pirátů pirátství nezajímavé a že při této ceně ještě vydělají více než standardním způsobem.
            • to ucho:

              stále si neuvedl za uvedené hry prodělali či vydělali. Takže jedinej kdo to nepochopil jsi ty.
            • to ucho:
              cituji: "ceny her jsou překvapivě rozumné. dát za novinku 500-800,- je pro PRACUJÍCÍHO člověka nic."

              Kolik dětí asi pracuje? Masové hraní probíhá v určité věkové kategorii. Ve věku kdy máš čas nemáš peníze a když příjde věk že máš peníze už nemáš čas. Celá diskuze je o tom zda pirátství ničí herní průmysl. Kdo asi ty hry asi nejvíc pirátí? Děti. Koupí jednu a 5 jich stáhne. Všichni řvou sakra je tu hodně pirátů, ničí nám to obchod. Já tvrdim že není někdo kdo není pirát a má vše legální a že je pirát a má vše ilegální. Já tvrdim že je to mix, koupim to pro mě nejdůležitější a zbytek stáhnu protože na to nemám, nebo to nejsem ochoten tolik investovat. Rozpočet je prostě omezen.
            • ucho
              Tachy: uvedené hry nevlastníš a přitom tvrdíš, že nízká cena rovná se super prodeje. nesáhneš ani po hře zadarmo... tak doufám, že už jsi pochopil, že si to představuješ malinko zjednodušeně...

              x: ale já neřeším, kolik lidí si hru stáhne, já řeším, kolik lidí si ji koupí. v tomto vlákně se Tachy vytasil s teorií, že když budou prodávat za 1,5 euro, že na tom trhnou balík. jenže jak tvrdíš ty, ten koláč potenciálních kupců je omezený. proto musí stanovit cenu tak nějak normální, aby na tom vydělali podle odhadovaného počtu prodejů. a proto je nesmysl prodávat AAA titul skoro zadarmo...
            • 2ucho: vyroba her je uplne stejnej kseft jako vyroba cehokoli jinyho ... pokud vrazim do hry stovky mega, asi bych mel mit zatracene dobre spocitano, ze se toho proda aspon za dvojnasobek.

              Kdyz budes delat uzasny dokonaly rochliky "do zlatova vypeceny" ... a budes prodavat za 20cku kus, tak si 99% lidi dojde koupit ten gumovej standard za 2Kc ke konkurenci ... (v tomhle pripade na warez) a ty budes brecet, zes do toho vrazil maslo, a ne ztuzenj tuk, zes to pek v poradny peci, a ne mikrovlnce, zes to posipal makem, a ne nejakym cimsi ... a ze te to prece stalo stovky mega, tak to nemuzes prodavat za min.

              Takze sme zase u toho - existuje X kupcu (tecka).

              Ze vedle toho existuje jeste Y downloaderu je zcela nezajimavy. To je stejny, jako kdybych resil, ze mam na planete 6G lidi => vyrobim 6G podprsenek ... a pak se budu cilit, ze pulka z toho sou chlapi ...
            • to ucho:

              Chodíš pořád kolem horké kaše. Ne, uvedené hry nevlastním, ale to není podstatné. Podstatné je to zda tvůrci při uvedených cenách vydělali nebo prodělali. Dále by mne zajímal podíl originálních a pirátských kopií uvedench her. Děkuji.
            • ucho
              x: Minecraft tak nějak nelze brát jako příklad herního průmyslu, který lze aplikovat na všechny hry. Minecraft je rarita, která náhodou vyšla. A mimochodem to není nákladný AAA titul... Terraria, která je pro mě v mnoha ohledech zábavnější než Minecraft, takové prodeje rozhodně nemá...
            • smejki
              anomálie = trend?
            • 2Ucho: hra minecraft stala cca 200Kc ... vlastni ji miliony hracu.
            • ucho
              tvé důvody se ale nezakládají na skutečnosti. tvorba cen je poměrně složitá záležitost a musíš u toho sledovat celkem dost věcí. divil by ses, ale i příliš nízká cena může produktu uškodit, stejně jako příliš vysoká cena.
              jestli chceš konkrétní důvody, stačí se podívat na chování lidí. hra Bastion stála 1 dolar. vlastníš tuto hru? hra Darksiders stála jeden dolar, vlastníš tuto hru? hra Inquisitor byla zdarma, vlastníš tuto hru? pokud bude u některé z těchto tří her tvá odpověď ne, snad chápeš, kam tím mířím. to že nějaká hra stojí velmi málo nebo je dokonce zdarma ještě neznamená, že po té hře každý skočí. ceny her jsou překvapivě rozumné. dát za novinku 500-800,- je pro pracujícího člověka nic. pokud to dotyčný nepotřebuje hrát hned, stačí rok počkat a není problém většinu her sehnat do 200,-, když počkáš další rok, tak často i za 100,-. jestli ti tohle přijde jako drahá zábava, tak jsi asi nepoznal moc jiných koníčků... :)
              trh je plný her, většinou slušné kvality, normální pracující člověk nemá čas hrát vše a tak si musí vybírat. každá hra si tedy musí najít ty své hráče, nějak je oslovit. představa, že se každé hry bude prodávat 50-100 miliónů kusů je poměrně naivní a až úsměvná...
    • XorxoxTalarius
      To co rikas je cista pravda a dokazuji to i fakta. Schvalne si zapni rusky Steam a podivej se na ceny a pak kdyz se podivas na log z torrentu zjistis ze nejvetsi pirati uz nejsou rusi, ale evropani a americani.
      Napriklad Max Payne 3 (jako predobjednavka) stal na steamu v evrope 49.99 Euro (49.99 $ v USA) a v rusku ... svete div se, tam stal nejakych na nase 450 korun ... takze vic k tomu asi dodavat nemusim.
      • V Cine se da koupit zcela legalni widle za cca $5 (normalni razena placka s orig potiskem, se seriovym cislem, ...) ... stejne tak spousta jinyho SW i games se tam prodava (zcela legalni verze) za cca 1/10 toho co tady.

        Jinak trebas i goldy do WoT prijdou v rusku vyrazne levnejs ... proste vedi, ze rusove se nedaj odrbat tolik. Proto je zcela koser, kdyz si evropani a americani SW nekupujou - jen se snazej vyvazit pomer.
      • Jo, v Rusku se už téměř vůbec nepirátí, a proto je 99% prvních kino ripů filmů z Ruska. *1*
        • XorxoxTalarius
          Bavim se o hrach :) Kde prosim najdes zminku o filmu?
          Dekuji za odpoved :)
    • Ale ty si pominul jeden zcela zasadni faktor ... pak by si tezko nekdo moh stezovat na piraty, kdyz vyda smejdskou hru a nikdo ji nechce ... ani zadarmo ... ;D

      A nebo variantu B - a to realitu, ktera je (IMO bez "specielnich sledovacich nastroju") zcela jina, a ten pomer bude vyrazne nizsi - rekneme tak max 1:5 v extremnim pripade. I tak by se ale vyplatilo dat cenu rekne na 1/3. Ono totiz obecne plati, ze pokud neco stoji polovinu, tak se toho neproda dvojnasobek, ale vic.

      Ostatne, staci se podivat na filmy za 30Kc ... znam par lidi, kteri proste jdou kolem trafiky, a par (5+) si jich vemou, a klido jich 1/2 zahodej ... proste to neresej. Za 500 si koupej tak jeden film za par let, a to zatracenej resej, jestli jim za to stoji.
      • ucho
        asi sis dlouho žádný film nekoupil, protože 500,- už dnes filmy opravdu nestojí (to možná tak bluray a novinka k tomu).
        • Novej film stojí klidně i 400 kč možná trochu méně.
          • ucho
            Nespoutaný Django, co vyjde za necelý měsíc, stojí 299,-... Bídníci, co za pár dnů vyjdou, stojí 299,-... Hobbit 399,- (jsou to 2 DVD). přijde ti to na takový novinky moc? například ve srovnání s lístkem do kina... problém je spíš ten, proč by si to lidi kupovali, když si to můžou stáhnout zadarmo. i ten tvůj příklad s DVD v trafice celkem kulhá. nejen že lidi byli schopní pirátit i tyhle verze, proč myslíš, že se to nerozjelo pořádně ve velkým a víc se jim vyplatí dát do tý trafiky dvd za 199,- ? protože na novinkách by byl prodej za těch 50,- průšvih a nevyplatilo se to. samozřejmě že když tam vrazí S tebou mě baví svět a podobné klasiky, že to lidi koupí jen z principu, aby to měli...
            • novinky?:)jo jasně, Hobbit je novinka asi 1/2 roku stará:D ale jestli je to pro tebe novinka.
            • 2Ucho - dat za JEDEN film 500+ muze leda chorej mozek. A je uplne jedno jestli BR nebo DVD - vyrobni cena je naprosto totozna - nekde kolem 10Kc. Vubec nemluve o tom, ze i kdybych si uz neco koupit chtel, tak rozhodne nemam zajem o skladovani plastovych kotoucku. Ocekavam sluzbu, kde si kdykoli sosnu film v libovolnym formatu, variantne si ho rovnou pustim.
            • ucho
              tom: tak dotyčný řešil DVD v trafice, bylo adekvátní to srovnat s cenou DVD všeobecně. na toho Hobbita se jinak díváš špatně. za 699,- je ve steelbook verzi. klasická BluRay verze (2 disky) je za 599,-. na úplnou novinku to špatné není...
            • Tak právě koukám do ceníku: Hobbit 699,- a ve 3D 799,- samozřejmě BR, kdo by si taky dnes kupoval film na DVD pokud to neni za 20,- v trafice? *8*
            • Vzhledem k tomu, ze sem na tom v kine byl, mi prijde cokoli vic nez cena placky moc. Jak s oblibou piratobijci tvrdi - prava sem si uz zaplatil (a vzhledem k pozdejsimu vysilani v TV, jeste nekolikrat zaplatim).

              Pokud se to za 50Kc nevyplati a za 200 je to neprodejny, tak nekdo neco radne po.ral ... a to vyrobce takovyho neprodejnyho produktu. Taky dodavaz auta ze zalada a divis se, ze je nikdo nechce a za min se to nevyplati?
            • No a víš kolik by na tom vydělali kdyby to dali za 20 az 50 Kč legální download z netu? Víš kolik lidí to stáhne jen proto že to prostě chce hned teď? že je línej jít do trafiky? natož hledat tu trafiku kde to zrovna maj. Navíc odpadne lisování DVD, obaly, distribuce, marže trafikanta.
        • To neni o fimech, ale o penezich, pokud umis cist. Je jedno jestli to bude film, nebo cokoli jinyho. Kdyz to bude stat dostatecne malo, prodas i lejno. Jakmile cena padne pod nejakou hranici, lidi proste uz dal neresej, kolik to stoji a ve finale klidne utratej i vic, nez kolik by celkove utratili za drasi produkt.
  • jo a nekoukejte na prezdivku :D kupuju i stahuju hry :D ale hry stahuju proto abych si nekoupil za litr kravinku :))
  • Smutná čísla??? Vždiť mají přes 3000 potencionálních zákazníků! Mnohem smutnější by bylo kdyby si hru stáhlo jen 30 lidí!!!
  • A mezi prvními piráty jsou většinou redakce českých herních médií *15* Nebo si vážně myslíte, že všechny recenzované hry dostávají od distributorů? *3* Hlavně, že tu v diskuzi budou pirátství tvrdě hanit, pokrytci.
    • clanky o piratsvi jsou asi idobry zpusob jak nahnat sledovanost stranek, viz takhle diskuse a 100 novych prispevku za hodinu co to tu visi
      • Tak tak... pirátství, PC vs. konzole, erotika ve hrách, Xbox720 vs. PS4... stále dokolečka *7*
  • CartmanXxX
    Geniální marketing.
    • Možná se o nich bude psát, resp. se o nich někdo někde zmíní, nicméně se domnívám, že by byl marketing lepší, kdyby díky němu dokázali prodat víc kusů.
      Tak jako tak, kdo pirátí hry většinou jenom vysílá ostatním signál, že je takový nemehlo, že si neumí vydělat pár stovek (pokud samozřejmě není nějak fyzicky znevýhodněn).
      Pak už nezbývá nic jiného než jenom říct "Není zač", protože díky lidem, který za hry resp. software obecně platí, hry resp. software pořád existují.
      Krom toho tím (pirátěním), člověk jasně vysílá (mimo vlastní neschopnosti) absolutně žádnou úctu k práci jiných lidí. Obecně se mi zdá, že lidi, který pirátí jsou povětšinou hloupější a mají menší rozhled apod.
      • Kradou i velmi majetni lide a naopak byvaji velmi poctivi i ti nemajetni.
        • A jak kradež souvisí s kopírováním? (to je jen řečnická otázka prosím pokud nejste hlupáci nereagovat, moudří to pochopí)
          • Velmi uzce, pokud tim kopirovanim nekomu vznika narok na odmenu, kterou mu neuhradis.
            Ta otazka je fakticka, mnoho lidi vubec nerozumi tomu, co je na tom spatneho a ty budes jeden z nich, i kdyz jsi presvedcen, ze jsi moudry, ve skutecnosti mas znacne omezeny rozhled a nechapes souvislosti.
            • To nechapu, muzes mi to vysvetlit?
            • Jo jo, opatrne postekavani z dalky, to jsem ocekaval :-).
            • Jo argumentace, myslis to jak porad opakujes 90% piratstvi na PC? Tahas to zprdele. *7*
            • To se ti jen zda, ve skutecnosti jsi zavreny v kleci a podlehas dojmu, ze zavreny je ten na druhe strane za mrizemi. Klidne se pust do diskuse a zkus to argumentacne obhajit, uvidis.
            • Bohuzel, chytl ses do jeho pasti pane neomezeny. *5*
          • Nijak, ale moralfag si mysli ze warez je kradez. *3*
      • Ty lidi nemaj uctu k mym penezum a predevsim ke me, jako k zakaznikovi, coz je nejzakladnejsi predpoklad. Snazej se me okrast - viz nefunkcni sc, viz nefunkcni diablo ... a mohli by sme pokracovat doaleluja. Viz neskutecne zabugovany temer cokoli ...

        Leda tupec se nechava stale dokola okradat, a trotl si jeste rika, jak je uber, ze za to plati ...
        • Tupec si tak akorát ty.. *16* K tomuhle nemám slov
        • ucho
          jasně, takže se dostáváme ke klasice diskuzí o pirátství. lidé platící za hry jsou hlupáci a lidé, co si je stahují, jsou rebelové, kteří spasí svět... *5*
        • Na tebe krasne plati to "hloupejsi nemajici rozhled", bohuzel si to neuvedomujes.
  • Byt obeti piratu, no do pr*ele. Ja myslel ze nezijeme v somalsku.
  • walltar
    Hmm tak sem si řekl ... No zkusím to, zahraju si to, koupím si to. Akorát přes jejich stránku to koupit nejde, W8 nemám tak abychpravdu řekl, ak teď nevím co dělat.

    Lol ... tak sem na TPB v komentech našel fungující odkaz. Tak to je asi poprvé co jsem si díky TPB koupil hru. *1*
  • Jenze se tu nejak zapomina na jednu vec. Smejki uz to trochu nakousnul a spravne miril tim smerem. Hromada warezaku to stahuje proste protoze to jde, hru zahraje, smaze. Nebo zjisti rovnou ze je to srajda a smaze hned.
    Tihle si zadnou hru kupovat nebudou. A kdyby to neslo warezit tak na to tezce kaslou a prachy proste nedaji.
    Pocitat s tim ze kdyby si tihle hru koupili "tak by mohla vydelat daleko vic" je jak zacit podnikat a rict si ze kdyz si muj vyrobek koupi vsichni, tak budu milionar. *7*
    • prave nebejt toho warezu ani by se plno lidi o spouste her nedozvedelo, hrajou plno her protoze je muzou stahnout a diky tomu si pak koupi dalsi dil protoze si nejakou serii oblibi
    • A přesně proto je vyčíslování "škod" stylem: ušlé tržby = počet torrent downloadů* 50éček nesmysl. Když do systému (herního trhu) nikdy nic nedali a nedají -> nic tam nikdy nechybělo a nechybí.

      Tohle lze samozřejmě vztáhnout jen na "zapřísáhlé" (ehm, jak to lépe vyjádřit? *15* ) piráty a nelze až tak zjednodušovat celou situaci.
    • Konzole, ale treba i diablo 3, krasne ukazuji, ze kdyz je warezit obtizne az nemozne, tak se najednou plati, tech hernich piratu, co by bez warezu prestalo hrat hry, zas tolik nebude, ale maji velmi spatny vliv na sve okoli.
      • Jak mají špatný vliv na své okolí? Když si tvůj kamarád stáhne hru a řekne: "To je fakt super pařba!" Tak si ji jako platící (a nebo líný stahovat) člověk půjdeš a NEkoupíš?

        Kdyby se tolik nepirátila hudba (a kdyby to všechno nebylo na youtube), tak by všechny ty populární skupiny neměly xy trilionů fanoušků ze všech koutů galaxie a na jejich koncerty by skoro nikdo nechodil...
        • Jednoduse. Vetsina lidi, kdyz vidi, ze nekdo krade a nic se mu nedeje, tak si 1) rekne, ze by byli blbi, kdyby platili a za 2) kdyz vidi, ze ma nekdo spoustu neceho, tak to chteji taky.

          Naprosta vetsina hudebniku, kteri se chteji hudbou zivit, neni z piratstvi nadsena, prave naopak.
          • Predne nikdo nekrade, ale to tupec jako ty nedokaze pochopit.

            A druhak, pokud si lidi jako ty nechaj dobrovole s…rat na hlavu, je to tvoje vec, vetsina lidi to ovsem neakceptuje.

            Pokud chces zcela konkretni priklad, pribuznej si koupil balicek her s tematikou napoleonskych valek ... a ani JEDNA z nich nefungovala, kvulu pos.aty ochrane. Stahnul sem mu zcela funkcni warez verze, a on uz si vzivote nic nekoupi. Narozdil od tebe neni totiz deb.l.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit