Přejít na výpis diskuzí

Hitman 2 – recenze

16.11.2018 19:26
Pavel Skoták 55 příspěvků

V mém světě se věhlasný Agent 47 vždycky držel svých předností. V drtivé většině případů mi totiž velmi elegantně zmizel z dohledu a o tom, že je zrovna na trhu nový díl, jsem se dozvěděl s větším či menším časovým odstupem. Druhý díl restartované série ale šlo přehlédnout jen těžko díky silné marketingové...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947

    Nebudu sám komu to příjde sice ok, je dobré že se už od oprvního dílu dá vše narafičit tak aby to byli nehody ale tak trochu to popírá Hitmanův hlavní koncept, třeba se nedá střílet odstřelovačkou on ji ani nemá v kufříku( musí se stejně jako minulý díl vyhrát v nějakých výzvách ) příběh je dobrý jen škoda že to jsou obrázky namísto hraných sekvencí zjevně šetřilo se kde se dá.


    Je hezké že vlastně je to pokračování kdy se vrací i staří známí, Nicméně je to kratší ještě než minule sice se dostane základní hra + DLC Patient zero což je docela zbytčnost nesouvisející s hlavní linkou.

    Navíc to tak nějak už postrádá, stealth postup někam se plížit zapíchnout , uškrtit strunou vždyt to skoro nejde( stráže jsou zalarmované ještě snad před příchodem) a prostřílet se dá potažmo utéct odkud koli. Opravdu bych asi ty mise nehrál znovu abych zkusil všechny 3 způsoby likvidace a ještě nějaké vedlejší cíle. Nevím 5-7 hodin herní doby je celkem málo. Je to jako větší DLC než plnohodnotná hra aspon pro mě. I když se mnou moc hráčů souhlasit nebude nicméně podobně jsem se cítil i v Hitman1 - udělali z Hitmana pískoviště no. Nicméně to na škodu úplně není jen to trochu popírá předchozí hry. Já bych dal tak 7/10. 

    ( Jo a dohrál jsem to na profesionála skoro bez savů - pač tam byla chyba a trochu jsem se zapotil, páč jsem měl vyplé guidlines tak jsem to musel hledat)

    • Kupoval jsem sice až teď, ale naopak se mi to pískoviště líbí. Mám v tom už 40h podle steamu a jsem teprve u 2. Bonusové mise v Sapienze a jedu postupně, takže mám za sebou jen trénink a Paříž, ale vše splněné. Je lepší se soustředit na jednu mapu a postupně se ji učit. Kolikrát i při x-tém průchodu stále nacházím nové věci a příležitosti, případně zkratky a různé alternativní trasy. To se pak hodí hlavně u eskalací nebo silent assassin + suit only na nejtěžší obtížnost, i když ty savy bych teda uvítal.

  • Je to super. Ale uznávám, že to asi nesedne každému. Mezi stealth hrami špička. Obrovská svoboda, znovuhratelnost a možnost to hrát po malých dávkách. (z tohoto pohledu taková alternativa závodních her nebo logických rychlíků, kterou si můžete pustit kdykoliv na chvilku bez pocitu, že pak odchází od nedohrané hry)

  • Jack1947

    Prostě větší-menší DLC😉

  • iSpirit

    Chtělo by to nějakou revoluci. Stealth zachovat ale změnit postavu . Klidně ženu nebo prostě nějakou změnu - ono hrát 20 let za plešatýho borce bez charisma je docela voser. Dát tomu nějaký ucelený příběh, ucelené mapy. 

    • TheGGG

      a ženská postava by tomu pomohla jak přesně? Jak by to ovlivnilo gameplay atd.?

    • ja_nic_nevim

      Přesně... a to bych řekl, že do Blood Money si ještě držel. Nepotřebuji 50 způsobů jak dokončit misi, stačí mi jen jednou, ale užít si to. Vsechny mise z prvních hitmanu si pamatuji, všechny byly zážitek. Absolution na mě působí spíš jako Splinter cell a to po něm jen nuda a sed... 

    • Veskoslav

      Proboha, plešatá ženská, jen to ne. A jestli chceš charismatického zabijáka, tak takoví fakt nejsou.

      • i586

        "A jestli chceš charismatického zabijáka, tak takoví fakt nejsou."


        Leon.😉

        • Veskoslav

          Tak a teď si ho představ ve hře:) 

      • ja_nic_nevim

        Vesko ty jsi exot. Charismaticky se nerovná ještě kladný. To je jen vlastnost charakteru... Jako třeba Riddick. A 47 nezabiji civilisty, ale gangstery, teroristy... 

        • Derp_1337

          Riddick? HAHAHAHA

          Neměl by sis zaměňovat charisma herce za charisma postavy. Riddick jako postava byl nanejvýš průměr (3 filmy ale jenom v 1 se dá mluvit o charismatické postavě. Ve hře to bylo ještě jednodušší, v praxi jenom "zabij vše, co se hýbe" a o žádném charisma se nedalo mluvit)

          • ja_nic_nevim

            Já mám teda hry rád, i když to na opacko není. 

            • Derp_1337

              Tak já jsem nikdy netvrdil, že by hry byly zrovna špatné. Nicméně to nemění nic na tom, že to v rámci příběhu to bylo hodně jednoduché a rozvoj (nebo charisma) postav to nevidělo ani z okna rychlíku :D

      • iSpirit

        Escape from Butcher bay brouku 😉.

        • Hele a co treba ti dva koreni z Pulp Fiction?


          Edit: to byla reakce na Veskoslava :)

        • Veskoslav

          Riddick byl snad profesionální zabiják? Nemyslím si...Hitman je profesionální zabiják, Riddick jednoduše zabiják. Chápu, že tam je jenom jedno slovo a to profesionál, ale to je poněkud rozdíl.

          • ja_nic_nevim

            Luca Brasi, Leo Bonhart, Del Torro ze Sicaria... 

          • iSpirit

            přestaň fabulovat trapko. 

            • Veskoslav

              Co to zase meleš? Riddick byl obyčejný zabíjak, co zabil vše, na co přišel. Hlavně díky tomu, co byl a kvůli čemu ho poté lovili. Ale nebyl to profesionál. Takže trapky si nech na dětské fórum o Alíkovi, kde můžeš být za kinga. Mimochodem v čem fabuluji? Že je Hitman profesionální zabiják nebo že Riddick byl prostě jenom zabiják? Povídej, přeháněj. Nebo nevíš, co znamená slovo fabulovat...

              • iSpirit

                Reakce na příspěvek:

                "A jestli chceš charismatického zabijáka, tak takoví fakt nejsou."

                "Riddick byl snad profesionální zabiják? Nemyslím si...Hitman je profesionální zabiják"

                Přestaň fabulovat trapko.

                Když už jsi změnil tedy pravidla a chceš profi assassina, tak tu máš Ezia. Takže vysmahni.

    • Ristoro

      Tobě bych spíš doporučil hrát jinou hru. Fanoušci (já) by IOI sežrali za živa, kdyby dali pryč 47čku. 47 nemá emoce a přesně to na něm máme rádi. Hitman s ženskou by byl jen hřebíček do rakve série. Kam přesně by se hra posunula se změnou postavy?

      • Jack1947

        Je to klon , to není ani pomalu člověk proto je tak oblíbený a zapadá do celé své role.

      • iSpirit

        Ta hra je 20 let stejná - už je to docela ohraná písnička, proto taky ty mizerné prodeje. Hra mění jen lokace, jinak samotná hra zůstává na místě. Uřvaní nerdi jsou všude, tahle skupina firmu dlouho nad vodou držet nebude.

        Nemůžeme se pak divit, že SE se Hitmana zbavili.

        • Ristoro

          Kdyby měla série tak špatné prodeje, asi by nevyšel Hitman 2 a ještě pod samostatným studiem, co :)?

          • iSpirit

            https://www.polygon.com/2017/5/11/15623158/io-interactive-square-enix-split-hitman


            Jo, takhle vypadá úspěšná značka.

  • pro mě ta hra ztrácí význam v momentě kdy to jednou přehraju - hrát to znovu a hledat jiný způsoby zabíjení lidí mi přijde jako hodně slabej důvod pro replay. Přijde mi divný se v tom vyžívat - stejně jak se prezentoval Dishonored 2 - jako sandbox s možností zabít nepřítele stopadesáti způsobama - nechápu co je na tom zábavnýho. Chci příběh, atmosféru a používat hlavu. Ale ani předchozí Hitman mě nebavil..přehrál jsem to jen ze zvyku. asi jsem jen špatný publikum.

    • A zkoušel jsi to? Ono to na první pohled nevypadá lákavě. Ale tahle hra je na to opakované hraní právě dost dobře designovaná.Při první hraní z toho nic pořádného nemáš. O levelu víš prd a jen trošku imrpovizuješ (nejspíš podle nějakého opportunity, které tě vede za ručičku). Ale až si to projdeš víckrát, tak už znáš strukturu levelu, kam může který převlek, kde jsou jaké předměty, jak se chovají NPC a jak to můžeš ovlivnit. A pak můžeš teprve začít pořdáně plánovat a užívat si čistou hru a zkoušet plánvoat challenge typu "zabít jen cíle, nebýt spatřen, žádná odhalená těla, jen v obleku." A zjistíš, že ta hra je dost těžká a pořádná výzva.

      Právě až při xtém hraní, kdy ten level znám jak svoje boty si to tepve skvěle užívám a můžu plánovat čisté assasinace sniperkou někde z věže apod.

      • no mě právě tohle nebaví. já nevidím smysl lovit achievementy za cokoliv, mě zajímá příběh a vývoj události, ne jak jsem ji provedl. Já chápu že si v tom právě někdo najde tu zábavu, ale mě nebaví opakovat to samé pořád dokola jen aby to bylo trochu jinak. Ten předchozí Hitman mě taky nebavil, mě prostě štve že tam můžu všechny vystřílet/fiber wire a stejně to splním - jestli mám nakonec větší nebo menší skóre (jako vážně větší či menší čísla v menu po dohrání úrovně) je mi fakt jedno, nějak extaticky se z toho necítím. mě by to bavilo kdyby to bylo fakt těžký, tzn. kdyby mě prostě zastřelili a MUSEL bych to hrát chytře. v tom předchozím jsem nemusel, tu "dvojku" jsem ještě nehrál. Ale když jsem jako kluk hrál ty první hitmany tak mě to vlastně bavilo, a je pravda že jsem to víckrát procházel, jen už mě to prostě přešlo. myslím, že nás bude víc. ale očividně publikum je pořád velký dost a to je v pohodě ne? :)

        • Dej si nejvyšší obtížnost a garantuji ti, že pokud uděláš chybu, tak se z toho jen tak nevystřílíš. Rambo styl je o dost těžší. Ale je to prakticky sandbox - důležité je splnt cíl, jak to uděláš je vedlejší, ale to že tě to nechá pokračovat dál i když se ti to nepovede úplně čistě je spíš ústupek, aby to bylo přístupnější - navíc některé achievementy jsou přímo v rozporu se "silent assassin", což beru jako normální ideální průchod hrou.

        • Morlang

          Myslím, že jen breptáš.

    • Derp_1337

      Jedním z Kouzel té spousty způsobů zabití je nejspíš v tom, když máte kamarády, co tu hru taky hrají a pak se s nima můžete podělit o zážitky.

      Přesně o tomhle jsou mé vzpomínky na Hitman 2: Silent Assassin, ve škole jsme to se spolužáky probírali a osoby, které přišli na velmi kreativní řešení byly vždycky centrem pozornosti.

      Jinak když ale nemám s kým probrat těch "150 způsobů zabití", tak taky vůbec nemám žádnou motivaci tu hru projíždět znova a znova. Spíš budu hrát něco, co má kvalitní příběh.

      • v podstate mas pravdu, ale aj tak by ta to nebavilo keby hras tu hru bez deja a len kecas o smrtiach s kamosmi kto ako koho killol (na hitman 1sme to robili s kamosom nadsencom a omrzelo nas to po 2leveloch lebo to nema SRDCO ty kokos proste) , proste bez deja a charakterov silnych to nema srdcooooooo a prestane ta to bavit po 1-2misiach ... proste je to ako ked si kupis coca colu, tesis sa na tu chut ,ale otvoris vrchnak napijes sa a je tam voda s hnedym cukrom...  fatal fail... (coca colu nepijem uz roky ale nazorny priklad to je dobry :D )

      • StarejKokos

        Je 2018, lidi uz kamarady nemaj, tohle sme meli mi v 90s ale je to pryc :)

        • Morlang

          aha :)

  • JakubT

    Ugh... jak je možné v recenzi Hitmanovské hry napsat

    "Hra je naštěstí natolik chytrá, že vás dokáže nenápadně navádět a před startem mise vám umožní projít si Výzvy – tedy výčet toho, jak je možné jednotlivé cíle v rámci mise odstranit."

    nebo

    "Objektivně vzato je skvělé, že máte výčet možností dostupný ještě před samotným začátkem hraní"

    Nechci se nikoho dotknout, ale pokud někdo nechce používat mozek, není lepší hrát prostě jinou hru? Myslím že radost z přicházení na způsoby likvidace protivníků je jeden ze základních pilířů Hitmana, a když se to takhle blbě prokecne, tak to je dost hloupé. 

    Dá se to brát jako integrace určité formy návodu přímo do hry, ale myslím, že je celkem očekávatelné, že hraní s návodem vede k horšímu prožitku, a když se člověk podívá jednou, spíš už se podívá i podruhé, atd.

    • Morlang

      Doufám, že je to jen nějaká vypnutelná možnost.

    • Tak ty výzvy si procházet nemusíš. Ale mě zase přijde fajn, že ti to dává tipy o co se ještě můžeš pokusit. S tím, že některé jsou opravdu těžké, nebo by tě absolutně nenapadlo, že tohle takhle půjde (takové ty výzvy typu "zabij oba cíle najednou jednou ránou sniperkou" apod. Prostě hraješ bez toho. A až dojdou nápady, tak se necháš inspirovat co dál.

      Navíc krom pár opportunities ti to jen dává tip čeho dosáhnout. Ale už ne jak toho dosáhnout. Takže challenge "zabij všechny cíle elektrikou" není návod, jak to splnit.

    • Ristoro

      Dá se to vypnout :). A doporučuji taky hrát bez Instinktu a bez mini mapy, je to pak jako Blood Money :).

      • JakubT

        Já vím, to chápu, jenom mi přijde úchylné se jako recenzent rozplývat nad něčím, co jde relativně zřetelně (objektivně :)) proti duchu série. Zní mi to jako "Wow, nový díl Sokobana je objektivně super, protože mise můžete procházet skrz QT eventy, které spouštějí správný průchod mapou".

        • No nový Hitman většinou nedáváš řešení, ale cíl. Což mi přijde jako rozdíl.

          Nevím jestli jsi to hrál, ale některé challenge mi přišli až na úrovni logických puzzů. Zkus někde naplánovat "Silent assassin, suit only" a zjištíš, že tě to za ručičku moc nevede a že je to těžké jako prase :-D

        • Ristoro

          S tím souhlasím :).

    • Morlang

      Parádní koment, díky.

  • TIRsk

    Niekedy menej je viac.

    Takzvane moc velka volnost riesenia... radsej chcem len par sposobov, 

    cize nemusim moc rozmyslat iba sa zabavat.


    Najlepsi je preto pre mna stale uplne prvy Hitman.

  • ja_nic_nevim

    Mně tedy více sedl lineárnější, ale osobitější a atmosféričtější Codename 47 a Silent assassin.

    • Veskoslav

      Jedině Blood Money!:-D Ne sranda, ale tenhle díl osobně považuji za vrchol série:)

  • Lukass

    No grafika se zasekla nekde v roce 2013,  hratelnost je roky stejna a spis jeste otravnejsi. Znamku moc nechapu,  ikdyz rozumim ze kvalitnich stealth her je malo.  Hitman me opet nepresvedcil,  uz ponekolikaty a to byl driv pro me neco jakp modla a superhrdina. 

    8/10 je tady skutecne vysmech,  samotny text jde taky uplne proti znamce.  Divite se ze vas herni novinare nebere nikdo vazne,  ale muzete si zato sami

    • Veskoslav

      Jak může být najemný vrah superhrdina? Superhrdinové jsou jenom ti "klaďasi". Navíc na obranu Hitmana, to fakt není grafika z roku 2013. Není to nejhezčí hra, ale rozhodně bych netvrdil, že je tam 5 let stará grafika. Navíc když říkáš, že je hratelnost stejná a nepřesvědčil tě, takže předpokládám, že jsi tedy předchozí díl hrál. Nebo vycházíš z youtube videí?

      • TheGGG

        v roce 2013 vyšlo druhý metro nebo čtvrtý battlefield a ty na ultra vypadají pořád zatraceně dobře, takže to stejně nic neznamená... a já hitmany hraju stylem john wick met punisher, takže za mě ne, ale kdo to hraje správně, ten zabíjí jen cíle a to jsou vždy nějaký svi*ě, takže defakto hitman je takový superhrdina...

        • iSpirit

          hlavně Crysis 3 - to je ještě několik levelů nad Metrem či BIV. BTW Crysis 3 dost nedoceněná záležitost.

          • Ristoro

            Gameplayově nuda a šeď. Kromě grafiky a celkem dobrého příběhu 3ka neměla moc co nabídnout.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit