-
Souhlasím s hodnocením. Mám ve hře 40 hodin, tak si dovolím napsat pár poznámek.
AI funguje relativně dobře, NPCčka reagují na dopad kulek jako takových, nemusí slyšet výstřel ze zbraně. Je tu klasický neduh každé AI, kde můžete NPCčku házet předměty po cestě a ono za tím půjde. Ale to mají všechny stealth hry kromě MGS V, kde stráže zbystří, když to uděláte po druhé. Ale AI reaguje na krev, hluk, těla a nově i na zrcadla, což se ve hrách moc nevidí. AI uspokojivá.
Grafika jako celek je pěkná. Mapy jsou krásně poskládané a nasvícené. Ale když se začnete dívat na jednotlivé modely a textury, tak už pokulhává, není to nejhezčí hra na trhu, ale například odrazy ve sklech, které vynikají v první mapě, jsou zpracované naprosto famózně, dovolím si tvrdit, že jsem je takto zpracované nikde neviděl. Nebo odrazy světel od podlahy, tohle zvládli na výbornou. Také fyzika látek je skvělá. Určitě bych netvrdil, že hra vypadá jako hra z roku 2013. Za mě v pořádku.
Teď to nejlepší. Hra naprosto exceluje v hratelnosti, tedy v tom, na čem u her záleží. Mapy jsou obrovské a jejich kvalita nekolísá, jako v 1. sezóně. Když nepočítám úvodní mapu, tak zbylých 5 je na úrovni Sapienzy z předchozí sezóny. A ne, opravdu to není na škodu, je tady tolik možností řešení, že člověk neví co dříve dělat. Možností, jak odpravit svůj cíl je opravdu velká spousta, dovolím si tvrdit, že máte tak 20 unikátních způsobů na každé mapě a přičtěte si k tomu klasické vraždy typu struna, pistole do hlavy nebo utopení a máte dalších 10 - 15. Dostanete obrovský sandbox, jaký jinde nenajdete. Dokonce do hry přidali splývání s davem a schovávání v křoví. každá mapa má dokonce svoje unikátní gameplayové prvky, jako třeba v 5. mapě na americkém předměstí (má oblíbená) můžete do krtinců ukrýt výbušninu, sabotovat mini lampičky, které jsou posázené kolem chodníku nebo hodit hrábě NPCčku před nohy a hrábě NPCčko pošlou do bezvědomí. Mě tyhle mini detaily hrozně potěšily. Takže stealth + puzzle gameplay funguje přímo špičkově, Hitmanovi to strašně sedlo. Samozřejmě, že jsou tady nelogické věci typu, zapnete míchačku na beton, zabijete svůj cíl, je to bráno jako accident kill a všichni se hrozně dívají, kdo že to udělal, když jste stáli u míchačky zrovna vy. Ale pořád je to jen hra a ta hra vám musí dát nějaký prostor jak svůj cíl splnit.
Co se týče příběhu a hudby. Příběh je pro mě zajímavý, posunul se vpřed, ale vadí mi podání v obrázcích. Chápu, že to je rozpočtem, přece jen se osamostatnili od Square Enixu a peníze využili na jiné věci, ale zamrzí to, obzvlášť po výborných filmečcích z předchozí sezóny. Doufejme, že jim 2ka něco vydělá a filmečky se do 3. sezóny vrátí (3. sezóna potvrzena dabérem Agenta 47 :)). Hudba je za mě v pořádku, sedí do atmosféry každé úrovně, ale co si budeme povídat, Jesper Kyd je jen jeden a chtěl bych ho zpět. Hitman už nemá ten temný tón, který si držel až do Blood Money. Na druhou stranu má výborný černý humor a že ho tam je požehnaně.
Hitman se nijak nesnaží zapadnout do nějaké škatulky, přizpůsobil se novým hráčům, ale pořád potěší i puristy. Je to jediná hra svého druhu a nesnaží se být ničím jiným a doufám, že to takhle zůstane. 47čka si získala spoustu fanoušků, je to jedna z nejikoničtějších herních postav a doufám, že mezi námi pan Bateson ještě nějakou chvíli bude, protože jeho dabing už nahradit nepůjde a s ním skončí i agent 47 :). Dabovat 20 let jednu postavu, to je jiný kalibr.
Takže za mě spokojenost, co jsem čekal, to jsem dostal, úrovně jsou výborné, svérázné a propracované a to je hlavní tahák 2ky. Pokud se vám líbila 1. sezóna, Hitman 2 je přesně to samé, jen je vše vylepšené a má konzistentnější mapy. Pokud čekáte revoluci, tady se jí nedočkáte, je to spíše evoluce. Mít to filmečky, Jesper Kyda a trošku více novinek, nebál bych se dát absolutní hodnocení. Snad se tohle splní do 3. dílu (alespoň 2 položky, Kyd je spíše zbožné přání). Takže za mě 8/10 jako autor recenze.
PS: Co se týče herních módů, Sniper assassin neurazí, ani nenadchne. Ghost mode je zábavný a svěží, jen je potřeba ho rozšířit na všechny mapy, ne jen Miami, určitě má potenciál.
-
-
Parádní koment, díky.
-
-
Je to super. Ale uznávám, že to asi nesedne každému. Mezi stealth hrami špička. Obrovská svoboda, znovuhratelnost a možnost to hrát po malých dávkách. (z tohoto pohledu taková alternativa závodních her nebo logických rychlíků, kterou si můžete pustit kdykoliv na chvilku bez pocitu, že pak odchází od nedohrané hry)
-
Ugh... jak je možné v recenzi Hitmanovské hry napsat
"Hra je naštěstí natolik chytrá, že vás dokáže nenápadně navádět a před startem mise vám umožní projít si Výzvy – tedy výčet toho, jak je možné jednotlivé cíle v rámci mise odstranit."
nebo
"Objektivně vzato je skvělé, že máte výčet možností dostupný ještě před samotným začátkem hraní"
Nechci se nikoho dotknout, ale pokud někdo nechce používat mozek, není lepší hrát prostě jinou hru? Myslím že radost z přicházení na způsoby likvidace protivníků je jeden ze základních pilířů Hitmana, a když se to takhle blbě prokecne, tak to je dost hloupé.
Dá se to brát jako integrace určité formy návodu přímo do hry, ale myslím, že je celkem očekávatelné, že hraní s návodem vede k horšímu prožitku, a když se člověk podívá jednou, spíš už se podívá i podruhé, atd.
-
-
Doufám, že je to jen nějaká vypnutelná možnost.
-
Tak ty výzvy si procházet nemusíš. Ale mě zase přijde fajn, že ti to dává tipy o co se ještě můžeš pokusit. S tím, že některé jsou opravdu těžké, nebo by tě absolutně nenapadlo, že tohle takhle půjde (takové ty výzvy typu "zabij oba cíle najednou jednou ránou sniperkou" apod. Prostě hraješ bez toho. A až dojdou nápady, tak se necháš inspirovat co dál.
Navíc krom pár opportunities ti to jen dává tip čeho dosáhnout. Ale už ne jak toho dosáhnout. Takže challenge "zabij všechny cíle elektrikou" není návod, jak to splnit.
-
Dá se to vypnout :). A doporučuji taky hrát bez Instinktu a bez mini mapy, je to pak jako Blood Money :).
-
-
Já vím, to chápu, jenom mi přijde úchylné se jako recenzent rozplývat nad něčím, co jde relativně zřetelně (objektivně :)) proti duchu série. Zní mi to jako "Wow, nový díl Sokobana je objektivně super, protože mise můžete procházet skrz QT eventy, které spouštějí správný průchod mapou".
-
-
No nový Hitman většinou nedáváš řešení, ale cíl. Což mi přijde jako rozdíl.
Nevím jestli jsi to hrál, ale některé challenge mi přišli až na úrovni logických puzzů. Zkus někde naplánovat "Silent assassin, suit only" a zjištíš, že tě to za ručičku moc nevede a že je to těžké jako prase :-D
-
S tím souhlasím :).
-
-
-
-
pro mě ta hra ztrácí význam v momentě kdy to jednou přehraju - hrát to znovu a hledat jiný způsoby zabíjení lidí mi přijde jako hodně slabej důvod pro replay. Přijde mi divný se v tom vyžívat - stejně jak se prezentoval Dishonored 2 - jako sandbox s možností zabít nepřítele stopadesáti způsobama - nechápu co je na tom zábavnýho. Chci příběh, atmosféru a používat hlavu. Ale ani předchozí Hitman mě nebavil..přehrál jsem to jen ze zvyku. asi jsem jen špatný publikum.
-
-
A zkoušel jsi to? Ono to na první pohled nevypadá lákavě. Ale tahle hra je na to opakované hraní právě dost dobře designovaná.Při první hraní z toho nic pořádného nemáš. O levelu víš prd a jen trošku imrpovizuješ (nejspíš podle nějakého opportunity, které tě vede za ručičku). Ale až si to projdeš víckrát, tak už znáš strukturu levelu, kam může který převlek, kde jsou jaké předměty, jak se chovají NPC a jak to můžeš ovlivnit. A pak můžeš teprve začít pořdáně plánovat a užívat si čistou hru a zkoušet plánvoat challenge typu "zabít jen cíle, nebýt spatřen, žádná odhalená těla, jen v obleku." A zjistíš, že ta hra je dost těžká a pořádná výzva.
Právě až při xtém hraní, kdy ten level znám jak svoje boty si to tepve skvěle užívám a můžu plánovat čisté assasinace sniperkou někde z věže apod.
-
-
no mě právě tohle nebaví. já nevidím smysl lovit achievementy za cokoliv, mě zajímá příběh a vývoj události, ne jak jsem ji provedl. Já chápu že si v tom právě někdo najde tu zábavu, ale mě nebaví opakovat to samé pořád dokola jen aby to bylo trochu jinak. Ten předchozí Hitman mě taky nebavil, mě prostě štve že tam můžu všechny vystřílet/fiber wire a stejně to splním - jestli mám nakonec větší nebo menší skóre (jako vážně větší či menší čísla v menu po dohrání úrovně) je mi fakt jedno, nějak extaticky se z toho necítím. mě by to bavilo kdyby to bylo fakt těžký, tzn. kdyby mě prostě zastřelili a MUSEL bych to hrát chytře. v tom předchozím jsem nemusel, tu "dvojku" jsem ještě nehrál. Ale když jsem jako kluk hrál ty první hitmany tak mě to vlastně bavilo, a je pravda že jsem to víckrát procházel, jen už mě to prostě přešlo. myslím, že nás bude víc. ale očividně publikum je pořád velký dost a to je v pohodě ne? :)
-
-
Dej si nejvyšší obtížnost a garantuji ti, že pokud uděláš chybu, tak se z toho jen tak nevystřílíš. Rambo styl je o dost těžší. Ale je to prakticky sandbox - důležité je splnt cíl, jak to uděláš je vedlejší, ale to že tě to nechá pokračovat dál i když se ti to nepovede úplně čistě je spíš ústupek, aby to bylo přístupnější - navíc některé achievementy jsou přímo v rozporu se "silent assassin", což beru jako normální ideální průchod hrou.
-
Myslím, že jen breptáš.
-
-
-
Jedním z Kouzel té spousty způsobů zabití je nejspíš v tom, když máte kamarády, co tu hru taky hrají a pak se s nima můžete podělit o zážitky.
Přesně o tomhle jsou mé vzpomínky na Hitman 2: Silent Assassin, ve škole jsme to se spolužáky probírali a osoby, které přišli na velmi kreativní řešení byly vždycky centrem pozornosti.
Jinak když ale nemám s kým probrat těch "150 způsobů zabití", tak taky vůbec nemám žádnou motivaci tu hru projíždět znova a znova. Spíš budu hrát něco, co má kvalitní příběh.
-
-
v podstate mas pravdu, ale aj tak by ta to nebavilo keby hras tu hru bez deja a len kecas o smrtiach s kamosmi kto ako koho killol (na hitman 1sme to robili s kamosom nadsencom a omrzelo nas to po 2leveloch lebo to nema SRDCO ty kokos proste) , proste bez deja a charakterov silnych to nema srdcooooooo a prestane ta to bavit po 1-2misiach ... proste je to ako ked si kupis coca colu, tesis sa na tu chut ,ale otvoris vrchnak napijes sa a je tam voda s hnedym cukrom... fatal fail... (coca colu nepijem uz roky ale nazorny priklad to je dobry :D )
-
Je 2018, lidi uz kamarady nemaj, tohle sme meli mi v 90s ale je to pryc :)
-
-
aha :)
-
-
-
-
No grafika se zasekla nekde v roce 2013, hratelnost je roky stejna a spis jeste otravnejsi. Znamku moc nechapu, ikdyz rozumim ze kvalitnich stealth her je malo. Hitman me opet nepresvedcil, uz ponekolikaty a to byl driv pro me neco jakp modla a superhrdina.
8/10 je tady skutecne vysmech, samotny text jde taky uplne proti znamce. Divite se ze vas herni novinare nebere nikdo vazne, ale muzete si zato sami
-
-
Jak může být najemný vrah superhrdina? Superhrdinové jsou jenom ti "klaďasi". Navíc na obranu Hitmana, to fakt není grafika z roku 2013. Není to nejhezčí hra, ale rozhodně bych netvrdil, že je tam 5 let stará grafika. Navíc když říkáš, že je hratelnost stejná a nepřesvědčil tě, takže předpokládám, že jsi tedy předchozí díl hrál. Nebo vycházíš z youtube videí?
-
-
v roce 2013 vyšlo druhý metro nebo čtvrtý battlefield a ty na ultra vypadají pořád zatraceně dobře, takže to stejně nic neznamená... a já hitmany hraju stylem john wick met punisher, takže za mě ne, ale kdo to hraje správně, ten zabíjí jen cíle a to jsou vždy nějaký svi*ě, takže defakto hitman je takový superhrdina...
-
-
hlavně Crysis 3 - to je ještě několik levelů nad Metrem či BIV. BTW Crysis 3 dost nedoceněná záležitost.
-
-
Gameplayově nuda a šeď. Kromě grafiky a celkem dobrého příběhu 3ka neměla moc co nabídnout.
-
-
-
-
-
Prostě větší-menší DLC😉
-
Chtělo by to nějakou revoluci. Stealth zachovat ale změnit postavu . Klidně ženu nebo prostě nějakou změnu - ono hrát 20 let za plešatýho borce bez charisma je docela voser. Dát tomu nějaký ucelený příběh, ucelené mapy.
-
-
a ženská postava by tomu pomohla jak přesně? Jak by to ovlivnilo gameplay atd.?
-
Proboha, plešatá ženská, jen to ne. A jestli chceš charismatického zabijáka, tak takoví fakt nejsou.
-
-
"A jestli chceš charismatického zabijáka, tak takoví fakt nejsou."
Leon.😉
-
-
Tak a teď si ho představ ve hře:)
-
-
Escape from Butcher bay brouku 😉.
-
-
Hele a co treba ti dva koreni z Pulp Fiction?
Edit: to byla reakce na Veskoslava :)
-
Riddick byl snad profesionální zabiják? Nemyslím si...Hitman je profesionální zabiják, Riddick jednoduše zabiják. Chápu, že tam je jenom jedno slovo a to profesionál, ale to je poněkud rozdíl.
-
-
přestaň fabulovat trapko.
-
-
Co to zase meleš? Riddick byl obyčejný zabíjak, co zabil vše, na co přišel. Hlavně díky tomu, co byl a kvůli čemu ho poté lovili. Ale nebyl to profesionál. Takže trapky si nech na dětské fórum o Alíkovi, kde můžeš být za kinga. Mimochodem v čem fabuluji? Že je Hitman profesionální zabiják nebo že Riddick byl prostě jenom zabiják? Povídej, přeháněj. Nebo nevíš, co znamená slovo fabulovat...
-
-
Reakce na příspěvek:
"A jestli chceš charismatického zabijáka, tak takoví fakt nejsou."
"Riddick byl snad profesionální zabiják? Nemyslím si...Hitman je profesionální zabiják"
Přestaň fabulovat trapko.
Když už jsi změnil tedy pravidla a chceš profi assassina, tak tu máš Ezia. Takže vysmahni.
-
-
-
-
-
-
Tobě bych spíš doporučil hrát jinou hru. Fanoušci (já) by IOI sežrali za živa, kdyby dali pryč 47čku. 47 nemá emoce a přesně to na něm máme rádi. Hitman s ženskou by byl jen hřebíček do rakve série. Kam přesně by se hra posunula se změnou postavy?
-
-
Je to klon , to není ani pomalu člověk proto je tak oblíbený a zapadá do celé své role.
-
Ta hra je 20 let stejná - už je to docela ohraná písnička, proto taky ty mizerné prodeje. Hra mění jen lokace, jinak samotná hra zůstává na místě. Uřvaní nerdi jsou všude, tahle skupina firmu dlouho nad vodou držet nebude.
Nemůžeme se pak divit, že SE se Hitmana zbavili.
-
-
Kdyby měla série tak špatné prodeje, asi by nevyšel Hitman 2 a ještě pod samostatným studiem, co :)?
-
-
https://www.polygon.com/2017/5/11/15623158/io-interactive-square-enix-split-hitman
Jo, takhle vypadá úspěšná značka.
-
-
-
-
-
Niekedy menej je viac.
Takzvane moc velka volnost riesenia... radsej chcem len par sposobov,
cize nemusim moc rozmyslat iba sa zabavat.
Najlepsi je preto pre mna stale uplne prvy Hitman.
-
Nebudu sám komu to příjde sice ok, je dobré že se už od oprvního dílu dá vše narafičit tak aby to byli nehody ale tak trochu to popírá Hitmanův hlavní koncept, třeba se nedá střílet odstřelovačkou on ji ani nemá v kufříku( musí se stejně jako minulý díl vyhrát v nějakých výzvách ) příběh je dobrý jen škoda že to jsou obrázky namísto hraných sekvencí zjevně šetřilo se kde se dá.
Je hezké že vlastně je to pokračování kdy se vrací i staří známí, Nicméně je to kratší ještě než minule sice se dostane základní hra + DLC Patient zero což je docela zbytčnost nesouvisející s hlavní linkou.
Navíc to tak nějak už postrádá, stealth postup někam se plížit zapíchnout , uškrtit strunou vždyt to skoro nejde( stráže jsou zalarmované ještě snad před příchodem) a prostřílet se dá potažmo utéct odkud koli. Opravdu bych asi ty mise nehrál znovu abych zkusil všechny 3 způsoby likvidace a ještě nějaké vedlejší cíle. Nevím 5-7 hodin herní doby je celkem málo. Je to jako větší DLC než plnohodnotná hra aspon pro mě. I když se mnou moc hráčů souhlasit nebude nicméně podobně jsem se cítil i v Hitman1 - udělali z Hitmana pískoviště no. Nicméně to na škodu úplně není jen to trochu popírá předchozí hry. Já bych dal tak 7/10.
( Jo a dohrál jsem to na profesionála skoro bez savů - pač tam byla chyba a trochu jsem se zapotil, páč jsem měl vyplé guidlines tak jsem to musel hledat)
-
-
Kupoval jsem sice až teď, ale naopak se mi to pískoviště líbí. Mám v tom už 40h podle steamu a jsem teprve u 2. Bonusové mise v Sapienze a jedu postupně, takže mám za sebou jen trénink a Paříž, ale vše splněné. Je lepší se soustředit na jednu mapu a postupně se ji učit. Kolikrát i při x-tém průchodu stále nacházím nové věci a příležitosti, případně zkratky a různé alternativní trasy. To se pak hodí hlavně u eskalací nebo silent assassin + suit only na nejtěžší obtížnost, i když ty savy bych teda uvítal.
-
-
Možností zabití je opravdu hodně, tři jsou základní. Ve hře můžete cokoliv i se pustit do krvavé přestřelky a utéct. Když jsem otrávil tu Indku čajem, rozmlátil jsem jí pohrabáč o hlavu. Po chvilce ji šli zkontrolovat stráže a ta její konkubína. No co, schytali to AK47 do hlavy, utekl jsem oknem.