Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Trochu OT, ale fascinuje mě, jak si čím dále tím více lidí uvědomuje sílu a krásu staré izometrické grafiky - ať už se jedná o RPGčka, o RTS nebo o tahovky. Pro mě osobně se 3D grafika nikdy vizualně nevyrovná kultům jako Roller Coaster Tycoon, Fallout nebo Commandos. To se právě tehdy do technologie dostalo UMĚNÍ, což se při dnešní filozofii "co nejvíce se přiblížit fotorealitě" moc stát nemůže.
    • mne sa RCT3 pacil i ked na RCT1 to nemalo.
    • rancor1223
      Tak 3D grafika určitě svoje místo má. A to i u RTS/RPG, ale musí být odůvodněná. Podívej se třeba na Planetary Annihilation, něco takového by jsi bez 3D nemohl nikdy vytvořit. Starcraft (řekl bych) přesunem do 3D taky nijak výrazně neutrpěl. Jen se to musí umět udělat. Izometrická grafika se částečně vrací také proto, že je výrazně levnější.
      • Kdyz zminujes Starcraft tak bych jen pripomnel, ze je sice ve 3D, ale pohled je zafixovany a urcitym zpusobem zustava stejny jako pred lety. Jen vypada graficky lip. To same by se dalo i s TTD, ale proste tam se jedna o celkovy koncept cele hry a ten byl suprovy. A ano bohuzel se v dnesni dobe prizpusobuje hra grafice nikoliv grafika hre a jejimu konceptu.
        Ale jsem zvedav na nektere projekty jako Star Citizen, Elite:Dangerous, Torment:TidesOfNumenera a nektere dalsi..
        • 3D grafika se nutně hned nerovná lepší grafice. Já mám kreslenou 2D grafiku raději, než jakoukoliv 3D grafiku.
        • Open TTD má nyní dokonce i 32b grafiku (zBase). Je to pecka.
      • danny_the_hound
        Izometrická grafika je lacnejšia na počítačový výkon, no jej výroba nemusí stáť nutne menej peňazí. Ostatne aj nový Torment mal byť pôvodne 3D a o 2D sa začalo uvažovať až keď sa vybral istý finančný obnos.
        • Vytvoření iso grafiky je podle mého dražší, resp. pracnější - třeba Commandos bylo promodelované ve 3D, pouze pak přerenderováno. Tzn. při tvorbě grafiky nebylo žádné omezení počtu polygonů ani velikosti textur, protože ve výsledku to byly jen 2D bitmapy které použili. To ale mluvím jen o grafice. Oproti tomu je 3D dražší kvůli technologii, enginu, particles a podobným efektům, fyzice atd., o tom žádná. Každopádně jak jsem už psal, 2D izo je pro mě stylovější a třeba jak tu uvedl Simcity 2000, to je přesně ono, vyloženě jsem si užíval koukat na ty baráčky, jak byly rozestavěné atd., prostě nádhera - to se potom člověku taky jinak hraje, když ho baví jenom se na to dívat. Ve srovnání s tím se musím Simcity 5 vyloženě smát jak je to hnusně rádoby moderní, bez stylu, bez estetiky.
          • A hrál jsi vůbec nové SimCity? Že není moderní, bez stylu a estetiky? Hmmm, asi jsem hrál něco jiného...
            Ano má chybky a já přiznávam že nyní sám čekám až přijde update 2.0, ale i přesto je to hra na kterou jsem dlouho čekal a má své kvality.
            Mimochodem na TTD, SimCity a sérii Civilazaci jsem vyrůstal, krásné to herní časy.
            Znovu bych si je ale prostě nenahrál. Za prvé už na to nemám tolik času a za druhé proč, když tu mám nové modernější SimCity.
            • Poslední SC je právě příkladným vzorem toho, jak 3D grafika zničí původně kouzelné izometrické zážitky. Bez duše, bez uvěřitelnosti s tunou sterility.
          • rancor1223
            Jestli se nepletu tak právě Project Eternity má izometrickou grafiku protože je to levnější. Myslím, že to říkali v tom prvním gameplay videu. V případě Commandos bych i věřil, že to bylo dražší jak klasický vývoj 3D grafiky, ale to proto, že to vlastně byl vývoj 3D grafiky.
            • Přesně tak, jinak zase trochu OT, ale nechápu proč Pyro Studios dneska dělá sociální hry a mobilní aplikace. Rozumím že to je třeba jistota výdělku, ale nikdo mi neříkejte že kdyby tihle kluci ze Španělska nahodili na kickstarter Commandos 4 kampaň, že by neposbírali minimálně dva míče... Je fakt že nevím kdo vlastní práva na značku Commandos, ale i kdyby se to nejmenovalo Commandos 4, ale byla to typově podobná hra se štítkem "Made by Pyro Studios", peníze by jim lidi dali...
  • ...Nikdy nezapomenu, jak jsem ještě jakožto malý klučina objevil taje "PýSíček" (PC kluby...), doma jsem PC neměl a když byl u někoho v okolí, byl to zázrak...Jednou jsem ale objevil právě "PýSíčko" - tehdá tam stála hodina 5 Korun...Nechápu, jak to bylo možné... *1* Dostali jste do ruky takového starého brontosaura a na něm nahrané hry...Mortal Kombaty, Stunts a mezi tím vším i právě Transport Tycoon...V té době jsem hře absolutně nerozuměl...Nějakou záhadou se mi podařilo spustit něčí save a najednou bum...Vláčky, auta, letadla, lodě...Nevěděl jsem o co v té hře jde, ale bavilo mě se hodinu jen tak koukat, jak to všechno jezdí a funguje...Potom jsem řadu let nebyl schopen zjistit, co to bylo za klenot...Když mi nakonec kámoš řekl, že má tip a hru mi přinesl asi na 10 disketách... *1* Byl to on! *1* Konečně jsem věděl, že je to Tycoon...Jenže jedna z disket nebyla zrovna v poho, v tý době jsem neměl ani internet...Prostě mi to někdo nepřál... *1* Na chvíli mi potom Tycoon dal pokoj a potom, o dalších pár let později, se zase z toho nejodlehlejšího kouta mojí paměti ozval...V té době jsem kupoval pro mě celkem výkonné PC (i7, HD 7950, 6GB ram...), no a první a dlouho hraná hra na něm byl právě Transport Tycoon, ovšem pozor - tady už Deluxe... *1* Tycoon je srdcovka, hra s duší a vlastně i takové mistrovské dílo, které by si už sakra zasloužilo nějakého pořádného nástupce se vším všudy... *3*
  • Mne se vubec zda, ze rada her z devadesatych let je dodnes ve svem zanru neprekonana, co se tyce hratelnosti. Dalsi takove tituly jsou ufo: enemu unknown, jagged alliance 2, system shock, planescape torment a podobne.
    • Svatá pravda. Tohle už bohužel mladší generace hráčů nezaujme. Nebo spíš málokterého. Já na tomto vyrostl. Bejvávalo...když jsem hrával DOOM1 :) IDDQD,IDKFA atd :))
  • Jistou alternativou můžou být Mashinky... www.monade.cz/blog ... Dělám na této hře už poměrně dlouho a blížím se do fáze produkce (hra je už nyní hratelná včetně multiplayeru, jsem ale programátor a né grafik, takže nejsou všechny modely/zvuky/pravidla ještě dokončené a poladěné). Každopádně budu rád za jakýkoliv názor (klidně i za ten že to nemá cenu dokončovat *15* ), stejně už to v téhle fázi nemůžu vzdát *5*.
    • stealthx
      Hlavni je neprehnat uroven grafiky a poprat se s originalnim Transportem na jeho hristi. 1) grafika by nemela dosahovat detailu "rozvazana tkanicka pasazera" 2) zachovat zabavny modelovani krajiny 3) hlavni je stavba koleji a ne 90% automatika 3) rozumna velikost mest a hlavne vozeni surovin, to je zaklad (huraaa drevo na pilu)!
      • Mluvis mi z duse:) .. plan je ve zkratce nasledujici: Prepinani mezi hrubym (izometrickym ctvereckovanym) zobrazenim terenu ala TT a vyhlazenym radoby-foto-relistickym perspektivnim pohledem. Ten hruby pohled hodne pripomina TT vcetne omezeni na staveni trate po ctvereckach, do kopce apod, zadne krivky a automaticke "nafitovani" trate na teren.
        Prumysl bude rozdelen do sedmi epoch, z nichz kazda bude mit i jine masiny a nektere i nove trate. Zatim delam na prvni epose (slabe parni masiny, prumysl drevozpracujici, uhelny, prevoz pasazeru), v dalsich epochach se hrac dostane k petrochemickemu, kovozpracovatelskemu atd az po jadernou energii. Progress bude formou upgradu hracem, takze sikovnejsi se do dalsich epoch dostanou drive a to i multiplayeru.
    • Mashitky
    • fizola
      Myslim že by sme ti tu mali pomoct sa zviditelnit, proste tlacit na redaktorov Games.cz aby tomu venovali pozornost, bola by skoda ak by to zapadlo.
    • Zdravím, a dá se to stáhnout a zahrát ? Přijde mi, že by se mi to líbilo. Určitě to má cenu dokončovat !
      • Díky za podporu. Stáhnout zatím ne, focustest který jsem udělal byl jen s kamarádem *4*. Hra je někde kolem alfy, nějaký betatest bude případně až bude beta verze. Zatím tam nejsou všechna pravidla finální a hra obsahuje minimum assetů (modelů, grafiky, zvuků). Spíš je to hratelný tech-demo a asi bych se zatim styděl to dát zahrát někomu zvenčí *15*.
        • Fajn - určitě tomu udělejte pak trochu mediální podporu ať mě to nemine - tyhle hry já rád a dle obrázků se mi líbí. Tak ať se daří.
    • fixcz
      Pěkné!
  • Inquisitor
    Já fut hraju Theme Hospital, parádní věc :)
    • Walldstein
      Souhlas, docela mě překvapila verze CorsixTH. U které se autoři už od roku 09 snaží převést hru na dnešní PC, takže můžete mít pohodlně fullscreen a hlavně rozlišení vyšší než 800x640 :)
  • Hank90
    mód do openTTD z divokého západu vyzerá zaujímavo http://goldrush.badbrett.se/#0.0
    • škoda té špatné perspektivy - cesty jsou oproti domečkům vykresleny moc shora
  • Haku
    Klidně mě kamenujte, ale rád bych tu hru s grafikou AoE 2, Rise of Nations nebo Traffic Giant. Ta 2D grafika je úplně bombastická, tohle je takové moc old school. Přeci jen bych byl rád kdyby to hrálo víc lidí :)
    • Souhlas, souhlas. Vždycky když pustím RCT nebo OTTD, tak zajásám nad tou nádherně roztomilou grafikou a atmosférou, kterou dokáže vytvořit.
  • Ethy
    Radši ani nepočítat kolik jsem u toho jako malej proseděl hodin *4*. TTD a RCT 1 jsou pro mě srdeční záležitostí a silně pochybuju, že se i nějakému nástupci povede ve mě vyvolat takové emoce a radost ze hraní, jaké jsem měl při hraní právě těchto titulů :). Musím říct, že na Locomotion jsem se tehdá strašně moc těšil, ale bohužel to za moc nestálo... RCT-like budování kolejí a silnic byl sice super, ale jinak se to o moc neposunulo a TTD pořád vítězí. Tak snad jenom doufat, že Chris Sawyer se jednoho krásnýho dne rozhodne udělat konečně pořáídného násupce, na kterého se tolik těšíme :). Prozatím zůstanu u TTD a RCT 2 *4*
  • rancor1223
    Ok, jdu stáhnout OpenTTD. Donutili jste mě *1*

    Doporučte mi nějaké dobré mody.
    • av8 aviators aircraft set
      2cc trainset
      eGRVTS (auta)
    • cokoliv, co začíná na CS/CZ + DBset + Total Town Renewal set (nebo tak nějak) a pokud ti příde, že v základu je málo průmyslu na spojování a chceš pořádnej challenge, tak ECS (Extended Cargo Scheme) sety. Jo a pak něco s loděma a letadlama, nevim z hlavy jak se jmenujou, ale moc jich tam na výběr neni, takže asi najdeš. A moc často nehraju, takže ti pak možná ještě někdo poradí líp
      • rancor1223
        Nehledám vysloveně HC challenge, TTD mě celkem minulo (na rozdíl třeba od Theme Hospital a Enemy Unknown) takže bych raději nějakou "normal", možná "hard" obtížnost (prostě aby mě po hodině hraní neměla na háku, ale zase aby tam po hodině hraní neměla jeden autobus). Vždy když jsem se do OpenTTD chtěl dostat, zasekl jsem se právě na AI, hra ji totiž v základu neobsahuje, ne? Nějakou to nabízelo jen pokud jsem nesahal na nastavení v generátoru mapy.
        • daj si rok aby si mal letadla. postav 2 letiska dost dako od seba a mas penaze opstarane. Potom mozes stavat co len chces
        • AI stojí za nic. Jedině snad ChooChoo. Ale i analfabet rozseká úplně všechny.
  • Moc pekny clanek. Vubec se mi zda, ze v posledni dobe se Games.cz prekonava, jen tak dal.

    Rad vzpominam na to, jak jsem konkurenci stavel kolem sidla zeleznici a predstavoval si, jak je to muselo nastvat *15*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit