Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hanzales

    Já souhlasím s článkem, jen bych to viděl tak, že trailer ze Squadron 42 je pečlivě sestříhaný, proto působí vyladěněji. Nechápu ale moc pozastavování se nad těmi bugy a glitchi. Přijde mi to naprosto normální. Nejprve si hrubě načrtnete svět, mechaniky, postavy, pak animace podle nějakého plánu, který vám navíc mnohonásobně narostl a až úplně nakonec dopipláváte každý kout, každý pohyb AI, každou animaci a návaznosti a teprve začnete huntit bugy, glitche a ladit a ladit a ladit.  A záběry jsou z verze kde se ještě teprve tvoří a dotvořuje.

    No a z toho co ukazují mají myslím našlápnuto více než dobře, protože když to funguje, nebo si to představíte až opravdu hotové, je to hodně super.

    A to jak v tom COMM ta postava místo mluvení předvádí všemožné grimasy mně pobavilo jako dlouho nic :) Jsem rád, že se to do vysílání dostalo a akorát to prozrazuje jak vypadá rozpracovaná mehanika toho, že se bude xicht hýbat tak nějak dynamicky a ne přesně předskriptovaně. Doufám, že si nějaká AI čas od času během rozhovoru třeba i kýchne, nebo skoro kýchne :)

    • Taronyu

      Presne tak. Aspoň niekto tu vie, čo znamená alpha verzia. Bohužiaľ akékoľvek pokusy o vysvetlenie zlyhávajú :D Väčšina od prezentácie očakáva vypiplaný diamant, lenže  SC takto vôbec nefunguje. 

      • residentevilfans

        Takže je vlastně v pořádku, když mi při prezentaci ukáží rozbitou hru? Dobře, jen tak dál pánové. Nasypte jim do kasiček ještě víc. Já už jim nedám ani dolar. Opravdu tato zasleponost je fascinující a zároveň fanatizující. Pánům vlastně přijdou v pořádku bugy a glitche, které naprosto zřejmě bijou do očí. To nejsou nějaké malé chybky, to jsou markantní problémy. A my je vlastně nemůžeme ani kritizovat. 

        • Taronyu

          Ale veď pochop už predsa že takéto bugy a glitche má v alpha verzíí každá jedna hra na svete. Len klasické štúdia nikdy nerobia prezentácie keď majú ešte len alphu.  Vývojári sa v alpha verzií totižto na takéto bugy a glichte ani nezameriavajú, tieto veci sa dolaďujú až v pozdejších fázach vývoja hry. Vývoj každej hry máš predsa rozplánovaný na fázy a máš jasne dané čo sa kde bude robiť.  Toto snáď hádam chápeš. Teraz sa rozrastá len obsah  a ten sa prezentuje. Toto nie je žiadne fanatické obhajovanie, práve naopak, z tvojej strany ide len o argumenty z neznalosti.

          Samozrejme môžme sa baviť o tom, či je správne takto stále rozširovať obsah hry, kde to skončí a či to už neprepískli. 

          • residentevilfans

            Takže pořád to samé dokola. Pořád si jedete svoje. Alfa verze má snad určovat základ hry. Jenže tady jsou základní mechaniky zcela rozbité. Nevšiml jsem si, že by u alfa verze Cyberpunku byla prezentována rozbitá kostra hry. 

            • Blue.Shark

              Že se vám do toho vměšuju - pokud chápeš pojem Alpha verze jako implementaci naprostých základů, na kterých se staví další obsah, je zřejmé, že přesně to je v prezentaci ukázáno. A všechny základní mechaniky stejně ještě nejsou a dost dlouho nebudou na svém místě. Až budou, přesune se hra do bety, kdy se bude pracovat na stabilitě a opravách chyb z alphy.

              Kritiku bugů, nedodělků a rozbitých mechanik považuju za korektní ve chvíli, kdy je prezentována plná verze hry. Do té doby je to irelevantní, protože se stav mění prakticky na denní bázi - něco se opraví, neco se rozbije. Vypichováním nedodělků ve verzi, která ani nemá být dodělaná, tak trochu nosíš dříví do lesa.

              • residentevilfans

                Reakce na příspěvek:

                Prostě mi nepřijde v pořádku prezentovat alfa verzi hry, která nestojí na pevných základech. Po 6 letech stále ukazují nové věci, které ani nevíme jestli budou ve finální verzi hry. Stále dokola se dušují, co všechno nemají v plánu, ale kde jsou ty další představené aspekty hry, které měli být opraveny. Jen přidávají a přidávají, tímhle tempem se bety ani nedočkáme. Protože oni nedokáží ani odladit základní kameny hry a jen vymýšlejí další a další. 

                • Blue.Shark

                  Reakce na příspěvek:

                  V tom vidím tu nepřesnost v pojmech. Pokud má být Alpha 3.5 stále alfa verzí, která ty zmiňované základy staví, logika věci říká, že tyto základy nemohou být pevné - protože ještě nestojí takříkajíc v celé své kráse. Ladění potom zákonitě musí přijít až ve chvíli, kdy jsou základy funkční.

                  Co se týče aspektů hry, které jsou v plánu, jejich roadmap některé plány ukazuje a podle changelogů se těch plánů drží. Nemusíme tu polemizovat o extrémním rozsahu plánů, ten je evidentní a možná až moc velkolepý. Podle všeho mají ale přiřazenou jakousi interní prioritu, a jak vývoj postupuje, imlementace kontinuálně pokračuje.

          • lito

            To jsi samozřejmě mimo. Alpha se ukazuje zcela normálně naposledy např. Cyberpunk a mohl bych pokračovat. SC se ukazuje už šest let pořád v alphě a jen pořád rozšiřují obsah. Samozřejmě to ani nezaminuji, že prodávají za tisíce virtuální pozemky na planetách a lodě. Hlavně že bojujete proti lootboxům, ale nefunkční hra která prodává virtuální pozemky je vlastně v pořádku. 😂

            • Taronyu

              Mne sa napríklad to neustále rozširovanie obsahu tiež moc nepáči. Pôvodne to malo byť len niečo ako freelancer a s tým by som bol bohato spokojný. 


              Neviem prečo by som mal kritizovať predávanie pozemkov. Oni niekoho nútia si tie pozemky od nich kupovať? 

              • lito

                Reakce na příspěvek:

                on někdo nutí kupovat lidi lootboxy? 

                • Taronyu

                  Reakce na příspěvek:

                  Ano núti, ale nepriamo. Ty si kúpiš hru za plnú cenu, potom ideš do hry a je pre teba takmer nehrateľná, pretože hráči okolo teba si mohli dovoliť do toho vraziť viac prachov ako ty a tak majú na bojisku výhodu lebo im popadali dobré veci. Takže máš možnosť, v tej hre neustále umierať, alebo si tiež kúpiť nejakú tú krabičku. 

                  • lito

                    Reakce na příspěvek:

                    ale prosím tě, většina her je bez lootboxu plně hratelná a nemáš absolutně žádnou potřebu je kupovat. Jaký je rozdíl mezi lootboxy a kupovaním lodí, které za herní měnu buď nezískáš a nebo je získáš až dlouhým progressem? Bych řekl že žádný, jen máš dvojí metr. Řekl bych, že pokud tenhle projekt někdy opravdu vznikne, tak bude extrémně nevybalancovaný.

                    • Jack1947

                      Reakce na příspěvek:

                      Lůtbox je jak taková dotěrná reklama skoro až, aspon teda ve COD WW2 mi to přišlo že tě furt nutili ke koupi... nicméně je to psychologie nakonec se někdo zlomí ( aby dostal rare obleček,zbran - ale zatím mu to nepomohlo v hraní ale jen aby ostatní záviděli)

                      • Taronyu

                        Reakce na příspěvek:

                        Pokiaľ máš v lootboxoch len kozmetické veci, tak proti takým lootboxom ja nič nemám. Som hráčom Elite Dangerous a tiež mám pokupované rozne skiny a tak. Ale nijako ma to nezvýhodňuje v PVP.  To je ten základný rozdiel, oproti tomu čo bolo napríklad v battlefront 2. Tam si mal v lootboxoch aj celkom slušné upgrady. To bol podľa mňa dôvod toho obrovského hejtu. 

                • radim.zaty

                  Reakce na příspěvek:

                  No počkej, a nutí?

                  Pokud jde o svepravneho dospělého člověka, až si klidně za své peníze koupí virtuální pozemek, nebo lootbox. 

        • lito

          takhle funguje sekta/kult. Oni nepřemýšlí racionálně ale na základě emocí. 

          • Lukyz

            Přesně jak říkáš (je)lito! 

            Mrkni na tohle., taky hnus fialovej, doskakující objekty, chybějící textury, divný animace a přitom ty lidi to GTA V tak adorujou, fakt sekta tohle 🙄

            • lito

              jj, jsi hloupé jelito, Koukl jsi se alespoň do komentářů? Víš, co jsi postl? 😂

              • Lukyz

                Reakce na příspěvek:

                Oukej, tak tohle jsem těžce projel 😣😅


                Pointa je každopádně stejná, je to pořád alpha, každá hra je v tomhle stavu "rozbitá" 

                • lito

                  Reakce na příspěvek:

                  ale máš devět plusů, jde vidět, že systém tu funguje 😉

          • Hidden

            Prezentovali progress alpha verze hry, tedy castecny, nehotovy, nefinalni produkt. Racionalni uvahou tedy musim nutne dojit k tomu, ze jako takovy bude obsahovat nedodelky, bugy a pripadne muze i behem prezentace spadnout. Nevidim proto jediny duvod, proc se rozcilovat nad tim, ze preblikavaji animace, AI se chova podivne a tak dale. Nevidim na tom nic sektarskeho (a to rikam jako clovek, ktery ma obcas z nekterych az nemistne optimistickych fanousku SC legraci).

      • lito

        problém je, že každý rok ukazují alphu a tím se nekritičtí fanboys pořád obhajují. Vsadím se, že příští rok tu bude ten samý článek. Zase hra bude v alphě a zase se hra tím bude obhajovat. 

        Ve finále tahle ukázka je jen miniaturní % z celé hry, kterou ten člověk slíbil a ani ta miniaturní část, která má být co nejvíce vyleštěná pro diváky, není funkční. Od špatného FPS po mizerné animace hra ukazuje, že je ve velice špatném technickém stavu. Je až děsivé, že si tohle ještě po x letech a 200 milionech dolarů někdo nechá líbit. 

        • Hanzales

          Na tebe už nemá cenu vůbec reagovat a jsem rád, že to kromě mne nikdo neudělal a doufám, že ani neudělá ;o)

          • i586

            Má ale pravdu, trolík. Příští rok bude hra možná ještě v alphě. To je fakt nehoráznost u takhle technicky průměrné hry, která nikam nic neposouvá a nemá nic, co by tu už stokrát nebylo. Přenos mimiky hráče do hry, holografická komunikace přímo ve hře v realtimu, přistávání na komplet rotující planety s městy bez loadingu, vše co vidíš - tam můžeš jít, pohybující se lodě velikosti běžného FPS levelu s hráčema a dalšíma vozidlama uvnitř. To je vše technické klišé a průměr. Všichni přece víme, že skutečně revoluční hry jako např. 8 let vyvýjený RDR2 plný skriptů, odehrávající se na jedné placce s kulisama v pozadí byl v alphě jen 1 rok a pak už byl skoro hotový bez bugů. A ukázaný CP2077 byl po 5-6 letech vývoje už taky skoro hotový a ne v alphě.


            Taky nezapomínejme, že ten 8 let vyvýjený RDR2 bude strašně zastaralý až vyjde, tak jako byl zastaralý 6 let vyvýjený HZD.


            To je ta racionalita vs emoce. Ne, moment... dem**ce.😂

            • residentevilfans

              Než tohle bude v obchodech, tak budu spokojeně hrát pokračování RDR 2, Cyberpunku, ale tobě bude pořád cvakat žilka na čele z alfy SC. 😂

            • lito

              RDR 2 bylo oznámeno snad 6 let zpátky? RDR 2 snad financuje komunita. RDR 2 vybralo 200 mega od lidí? RDR 2 prodáva pozemky za reálné peníze. RDR 2 prodává koně za reálné penize za tisíce dolarů? 

              Srovnáváš nesrovnatelné trollíku, tvá infantilní argumentace je k smíchu😂

              • i586

                Reakce na příspěvek:

                1) RDR 2 nebylo oznámeno 6 let zpátky.

                2) RDR 2 nefinancuje komunita.

                3) RDR 2 nevybralo 200 mega od lidí.

                4) RDR 2 neprodává pozemky za reálné peníze.

                5) RDR 2 neprodává koně za reálné penize za tisíce dolarů.


                Jsem zničen. Toto jsou prosím důvody, proč bude SC zastaralý až vyjde a proč není možné (a ani logické), aby byl po 6 letech v alphě. Tak tomu říkám vrchol infantilní logiky. Přímo z ruky místního jelita. 5 red herring argumentačních faulů v 1 postu. Takhle failovat, to nejde naučit. S tím se člověk musí narodit, to je v hlavě.😂

                • lito

                  Reakce na příspěvek:

                  tvoje argumentační fauly a argumentační fabulace jsou opravdu až trapné. Už to zabal delíku😂

          • lito

            tohle je až děsivé. Takhle lehce zmanipulovat stádo je opravdu děsivé.

            • Hanzales

              Co to meleš? Já akorát tehdy přispěl tak, abych měl tu digitální edici SC a SQ42 a jednou za čas mrknu na nějaké to video z vývoje, nebo prubnu alphu a to co vidím mi přijde naprosto v pořádku. Usuzuju dle vlastního uvážení a vědomí o tom, co to je práce.

              Stádo je tlupa skinů, nebo jiná tlupa vymytých mozků někým jiným, někdy až nevěřícně. Ty mi přijdeš jako kus ze stáda zabšklých tvorů, jež mají FOV svého vidění a chápání celku tak zhruba 20 stupňů.

              • lito

                Reakce na příspěvek:

                Ano, i když to profesionálním magazínům jako Kotaku v pořádku nepřipadá, hlavní je, že fanboys na Games.cz to v pořádku připadá🙂. Jako důkaz, že je to v pořádku, si to tady fanboys proklikají 😂

                • i586

                  Reakce na příspěvek:

                  Ano, i "profesionálové" (miluju tyhle argumentační klamy autoritou) z Kotaku mají svoje *subjektivní* názory (a mají na ně právo). Nepletl bych se je ovšem s faktama. To, co tvrdí v Kotaku, je jedna věc. Záleží na tom, jaký mají argumenty. Ona je tu totiž ještě druhá strana (včetně těch z řad "profesionálů") a ta může mít protiargumenty. Ale tohle asi těžko vysvětlit jelítku, co zařve Kotaku profesionál a myslí si, že vyhrál debatu, protože mají jakože patent na pravdu. To, že někdo někde dělá neznamená, že má pravdu... nebo že to není ko**t. Autoritama argumentují jen autoritářské ovce, co samy nemají názor.

                • Hanzales

                  Reakce na příspěvek:

                  Klasika, argumenty, rozumné myšlenky dojdou, tak přijde naklikávání. Tvoje a tobě podobným jsou vaše příspěvky u .... jen nějteří z nás mají občas potřebu zareagovat, pač s tebou, nebo s tobě podobnými je vždycky sranda se bavit :)

                  • residentevilfans

                    Reakce na příspěvek:

                    Pozor, pán je těžce nad věcí a edukován. Klasika je spíš to, jak se nás snažíte přesvědčit o tom, že je v pořádku mít 6let alfu bez pevných základů a nevědět jestli tohle vůbec uvidíme ve finální verzi hry. A kupovat si už v alfě za skutečné peníze pozemky, lodě.  To mi opravdu v pořádku nepřijde, když je cílová páska v nedohlednu!

                    • Hanzales

                      Reakce na příspěvek:

                      Pořád a celou dobu platí, že ti nikdo nedrží pistoli u hlavy. Nidko ti taky nevnucuje hotový produkt, nebo s tebou nepodepisuje úmluvu, že 14.02.2019 budeš hrát tohle a tohle. Lidi cpou hromadu peněz do čeho chcou a mnohdy je to vyloženě do luftu a co tobě je po tom? Zaplatil jsi 40 dolarů, nemáš na to komp, jsi netrpělivý, o co ti teda vlastně jde? Okradl tě někdo? Ublížil ti někdo? Pokud jsi do něčeho investoval a  nic si nezjistil o riziku toho či onoho, požádal jsi o refund? Fakt jen nechápu, to je všechno.


                    • Taronyu

                      Reakce na příspěvek:

                      To kupovanie si pozemkov a lodí je proste len iná forma crowdfundingu. Kto chce, prispeje no a niečo za to aj dostane.  A každý si uvedomuje, že ide do rizika, že sa projekt možno nepodarí.  Proste investícia.  Ja fakt neviem, prečo sa to toľko kritizuje, keď je to celé založené na dobrovoľnosti. To je predsa podstata veci. Sme slobodní ľudia, žijeme v slobodnej krajine a je to každého osobná vec, do čoho vráža svoje peniaze. 

                      • residentevilfans

                        Reakce na příspěvek:

                        Ano i ne. Až bude hra hotová, tak ať si tam klidně lidi kupují hrady a zámky. Je mi fakt šumák do čeho lidi strkaj prachy, ale tady jde o princip. Lootboxy ti taky přijdou v pořádku? To, že Roberts tuneluje lidi mě prostě sere. Ale pokud ti přijde dobrý investovat do virtuálních pozemků, tak jich musíš mít určitě hromadu. Lidi probuďte se, opravdu chcete takovou budoucnost videoherního průmyslu? 


                        Na Hanzalese už reagovat nebudu, ten je mimo mísu. Nechápe psaný text a začíná odpovídat otázkami. 

                        • i586

                          Reakce na příspěvek:

                          Nebreč tady, že si někdo koupil pozemek za tisíc(e) dolarů. To, co tu blekotáš, nedává smysl. Je to dobrovolná forma příspěvku na vývoj. A nastuduj si, co je tunel.


                          "Tunelování je termín užívaný běžně pro rozsáhlý finanční podvod, při kterém management z firmy ve velkém odčerpá její finanční prostředky do jiných firem managementem zpravidla vlastněných ((nastrčenými) spřátelenými osobami)."


                          Takže čekám na důkazy, plytký trolíku.

                          • residentevilfans

                            Reakce na příspěvek:

                            "Nebreč tady, čekám důkazy, plytký trolík" 


                            Smutné, jak musíš vyhrožovat, urážet a povyšovat se nad ostatní. Došli  ti obrázky z redditu = došli argumenty pusinko?

                            • i586

                              Reakce na příspěvek:

                              Smutné, že si žádné důkazy nepředvedl a jen kecáš mimo.

  • Zdar. Nastíním Vám tu takový model. Řekněme, že by Roberts dodržel co slíbil na začátku. Single player s 60 misemi. Nějaké pseudo 3rd person na vybraných lokacích a souboje ve vesmíru. Vykašlal by se na novinky, postavil by to na původním 32 bitovem CRY enginu. Za v té době vybraných 70 mega USD. Zbytek goalu by nasliboval na později. Dostali byste vcelku průměrně dobrou hru, která by se co do možností příliš nelišila od Elite Dangerous a podobných titulů. První co by nastalo, že by spousta hlásků konipásků začala křičet, že za ty prachy je to nějak málo a že si představovali víc a že to chtějí hned. To je jedna věc. Ta druhá je, že technologicky by spousta věcí nebyla možná. Takže výsledkem vylepšovaní by byl nový obsah, nový obsah a pak... nový obsah. Nikolv nové mechaniky. Prostě ten engine by případná vylepšení za chvíli neutáh a neumožnil. Co se mi na Robertsovi líbí je, že plní sliby a neokecává. Rovnou vám řekne, že neví kdy se to či ono podaří. Nikdy nic neslíbil, pouze podotkl, že doufá, že to bude za .... Vážení, vyndejte si už hlavy z řití a pochopte, že vyrobit něco mimořádného v čase komerční zakázky je téměř nadlidský úkol. A to nemluvě o skutečnosti, že vývoj SC rozhodně nepřekročil časové meze běžného vývoje.   Utratil jsem tenkrát na KS 45 USD. A nelituju ani dolaru. Od té doby mě SC nestál jedinou korunu. Vůbec se tu nechci bavit o nějakém podvodu století. Je to naprosto absurdní tvrzení. Podvod se nedělá tak, že každý týden informujete komunitu o novinkách. Nedělá se tak, že po čtyřech letech už přes rok plníte výrobní plán téměř na den. Ano, od vydání roadmap jsou patche vydávané s minimálním skluzem, viz:

    https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citizen

    Progres je vidět a je hmatatelný. Je jen jediná možnost, jak si postěžovat pokud se vám nelíbí, že jste zaplatili a SC má skluz, a sice: "Jsem blbec, že jsem strkal prachy do něčeho co není na 100% jisté" KS je založený na důvěře a na riziku. Osobně jsem věřil, že SC bude dřív, ale zároveň vidím jaké důvody a překážky musí tým vývojářů překonat. Pokud jste někdo sledoval letošní Citizencon, Roberts představil klíčové technologie, které je třeba dokončit aby se SC považoval za vydaný. Pozor neplést se singlem Squadron 42. Ten bude nejspíš hotový daleko dřív protože využívá asi tak polovinu mechanik SC. V prosinci bude k dispozici roadmap. Vývoj SC nejde ohraničit, protože to je titul do kterého bude obsah stále přibývat i po splnění funkčního minima.

    A k tomuto minimu už zbývají jen tři klíčové technologie: Container box streaming, Ship Rental system, Organization System. Z toho první dvě jmenované už budou součástí alpha 3.3 a 3.3.5. Tedy nyní a do konce roku. Že se vám nelíbí bugy? Je to Alpha. Když stavíte prototyp auta, taky nejdřív všechno vyleštíte a pak se rozhodnete začít s konstrukcí? To asi ne. Zkrátka kolem SC se vytváří hysterie, která pramení z neznalosti faktů a netrpělivosti. Chápu, že to zpoždění leckoho naštve, ale to je riziko investice do CrowdFunding projektu. Co je ale pozitivní je, že CIG na to nekašle a jde kupředu. Pomaleji ale přece.


    • Rejsek

      Samozřejmě, ale pokud bys chtěl po někom tady až takhle rozvinuté myšlení, tak při pokusu o něj by tu půlce osazenstva explodovaly hlavy😛

    • Derp_1337

      Největším problémem jsou nereálné cíle CIG. V jistém momentě měli crowdfunding utnout a začít na hře dělat... místo toho dávali čím dál tím více slibů, jenom aby vybrali více peněz z hráčů, a tak se z toho stalo neskutečně velké monstrum, které možná nestihnou dokončit ani za dekádu.

      Navíc čas vývoje dál nárůstá kvůli dalším různým "vylepšením", změnám enginů, atd.

      • No asi takhle. Představ si, že vidíš jak ti naskakujou prachy. A ty víš, že za to můžeš udělat víc než si půvosně chtěl. Ty peníze se hrnuly sami a tak přidávání byl jen logický důsledek. Ale nejsou to nereálné cíle. Změna enginu proběhla jen jednou. Ani dekáda není mnoho. Jak dlouho trval vývoj StarCraftu 2, HL2, Diablo 3 atd. A to mluvíme o zajetých firmách se zázemím, nástroji a funkčním týmem. Tohle všechno museli v CIG rozjet od píky. Vem si pitomého Avatara. Pokračování už se připravuje 9 let. A to je pitomej film, kde řešíš jenom vizuál + mocap. Tím chci říct, že team v CIG odvádí neuvěřitelnou práci. A ta je skutečně vidět.

        • Lukass

          Half Life 2 trval 5 let a stal 40 milionu dolaru. 

          • Blue.Shark

            Také by bylo korektní trochu porovnat obsah, se kterým se vývojáři daných titulů museli potýkat. A zřejmě by neškodilo zahrnout i velikost týmu.

            Třeba zmíněný HL2 nemusel řešit 90 % problémů, které řeší Star Citizen. Každý z těch titulů má ale něco, proto si myslím, že případné porovnávání vývoje je rozhodně složitější, než poukázat na dobu a cenu.

            • Derp_1337

              A to je jako nějaká polehčující okolnost, že CIG musí řešit problémy?? HL2 určitě měl za svého vývoje taky hromadu problémů, ale vývojáři neměli potřebu se tím chvástat jako Roberts.

              • Blue.Shark

                Reakce na příspěvek:

                Ne, řešení problémů je součástí každého vývoje. Ale jejich složitost a náročnost implementace jejich řešení je to, co se počítá. HL2 mohl řešit problémy s enginem, s fyzikou, s příběhem. SC netrápí ani fyzika ani engine, ale musí se kvůli svému rozsahu potýkat s úplně jiným druhem problémů.

                Poznámka pod čarou: Otevřený vývoj znamená mimo jiné sdílení jednotlivých pokroků s podporovateli. Mít "Robertsovi" za zlé, že ukazuje svým investorům technologii a pokroky, je přinejmenším nelogické 😉

                • Blue.Shark

                  Reakce na příspěvek:

                  Aneb jak jsem psal: srovnávání náročnosti vývoje je mnohem složitější, než "titul A byl hotov za 3 roky a stálo to 3 miliony; titul B byl hotov za 6 let a stálo to 10 milionů".

      • Blue.Shark

        Z mého pohledu nemusí být "nereálné" cíle nutně špatné. Nevidím důvod, proč by se zrovna CIG nemohlo povést posunout hranice toho, co je nebo není možné.

    • Jack1947

      Zpozdění nevadí ale nějaký viditelný progress by nebyl špatný, a jak vidíš sice se holedbají jak na tom ve dne v noci, dělají. Jenže skutek tak nějak utek 😀😬

      Pak se nelze divit že to je memeozní případ, ale jo on to někdy dokončí snad, možná ale kdy.

      • Blue.Shark

        Jacku, teď jen trollíš, viď? Co třeba dvě zásadní technologie, vyvíjené 4 roky, které tu hru konečně činí hratelnou? Co FOIP? Co nástroje pro generování biomů planet? Co chystaný letový model, co předvedli? Co těžení? Co nástroj pro sestavování stanic z modulů? ...

        Největší potíž je, že jak se to nehýbe, není to považované za progres.

        • Jack1947

          No to je trollím, jiné hry byli zaříznuty mnohem dříve v erly akces, ale pravda neměli takovou fan základnu jak "Dítě Chrise Robertse"

          Spíš se nad tím někdo baví a jiný pláče a někdo stále věří, že to do těch 30let zvládnou no a ja řikám, není nic špatné na víře, věř a vírá tvá tě posílí 😀

      • Pokud nevidíš progress, máš asi silnou zrakovou či duševní vadu. 

  • Tak jsem se chtel podivat na games. Misto toho na me vyskocila reklama. Po rozkliknuti clanku na me opet vyskocila reklama a kdyz uz vytocenej chci napsat do diskuse,jak jsou ty reklamy otravne,opet na me vyskoci reklama. Vazena redakce,vezmete si svoje reklamy a strcte si je do zadele. Je tu vic reklam nez na Nove....Preju pekny den.

  • i586

    Vývoj SC se táhne jak chrchel (a řekl bych, že je to z části i úmysl kvůli financím), na druhou stanu, 6 let na takhle ambiciózní projekt je fakt málo. RDR2 dělali 8 let a nevšiml sem si, že by to tady místní "novináři" z Games kritizovali. Holt jiná hra, jiný metr.

    • Trochu rozdílné situace. 

      Mezi Red Dead Redemption a Red Dead Redemption 2 vyšlo GTA V a tu hru udržují na živu do teď. 

      Red Dead Redemption 2 bylo oznámeno loni a ne před šesti lety. 

      A hlavně Star Citizen si za sebe už dávno nechal zaplatit. To je řekl bych největší příčina kritiky. 

      Osobně proti SC nic nemám, ale dát jim před šesti lety 60 dolarů nebo v některých případech daleko víc, tak jsem naštvanej. 

      • i586

        Velmi plytká argumentace. Vypadá to, jako kdyby ses za každou cenu snažil najít nějaké rozdíly, které jsou ale ve finále irelevantní.


        1) RDR2 dělá jiný tým Rockstaru, než GTA5, takže je úplně jedno, co vyšlo v době vývoje RDR2. Řeč je o vývoji RDR2, ne o GTA5. Nemá to žádnou souvislost s faktem, že velký tým lidí dělal 8 let na jedné hře.

        2) Datum oznámení nemá žádnou souvislost s dobou vývoje. Navíc crowdfundingovou hru většinou oznamuješ na začátku vývoje. Jinak to nelze.

        3) SC se zaplatil jen do momentu, než si začali zvyšovat ambice s vybranými penězi - s čímž souhlasila i část backerů. Komplexnost hry se tak posunula uplně jinam. Začali na to nabalovat nový věci. Klidně je možný, že to s tím přepískli a (naivně) do budoucna počítají s tím, že dokonce ještě něco navíc vyberou - pak těžko můžeš tvrdit, že se to zaplatilo. Nedává smysl. Že to je chyba jejich managementu, je věc druhá.

        • 1) Vývoj GTA V měl pořád na RDR2, na kterým podle všeho pracuje celý Rockstar, mělo vliv. Osm let může znamenat, že před osmi lety si řekli, že udělají pokračování a nechali někoho nakreslit pár concept artů.

          2)Nemá to vliv na dobu vývoje, ale má to vliv na trpělivost lidí. O tom taky tahle diskuze je, proč u jednoho se to kritizuje a druhýho ne. 

          3) S tím, vo jsi napsal se nebudu hádat, protože vývoj SC jsem nějak podrobně nesledoval, já jenom chápu skepsi lidi lro který je 4 roky čekání s koncem v nedohlednu pochopitelný. 

          • i586

            1) What? Jak může na RDR2 pracovat celý Rockstar, když zároven dělali GTA5? Nedává smysl. Na RDR2 aktivně dělá jen část Rockstaru, poměrně velký tým, už 8 let, žádné nakreslené koncepty. A důležitá věc, kterou vesele ignoruješ - dělají to z jiných peněz. Nedělají 2 hry za jedny peníze, ale 2 nezávislé projekty, takže to, že tvořili GTA5, je irelevantní, nemá to vliv na vývoj jiné hry, která má svoje lidi a svůj rozpočet. To jsou fakta. Nastuduj si je.


            2) Pokud trpělivostí myslíš neschopnost lidí pochopit, že crowdfunding nefunguje tak, že si 6 let děláš multimilionový projekt a pak si na dokončení dáš 1-2 roky na Kickstarteru plus ignoranci reality, tzn. her typu HZD nebo RDR2, který se (přestože nejsou tak komplexní) dělají 6-8 let, tak potom souhlasím. Myslím si ale, že tohle by zrovna "novináři" (o kterých se předtím v souvislosti s nekritikou bavil) chápat měli. Pokud ovšem nemají dvojí metr. 

        • MickeyMutant

          Hlavní rozdíl mezi RDR 2 a SC je v tom, kdo vývoj financuje. RDR 2 financuje Rockstar, ergo kladívko jim do toho nikdo nekecá, SC financují hráči, tudíž pochopitelně kibicují.

          • i586

            Tenhle rozdíl je zřejmý, nicméně mojí pointou bylo, že kibicují (paradoxně často i víc) ti, co tu hru nefinancovali, včetně "expertů" novinářů. 

            • MickeyMutant

              Ano, i novináři. A dobře dělají, protože za téhle situace by měli zastupovat i veřejnost, která se na projekt složila. Různých podvodů už bylo dost na to, aby se ke komunitně financovaným projektům všeobecně přistupovalo se zvýšenou opatrností. A vracíme se na počátek - kdyby si Roberts SC financoval sám, jistě by nemusel poslouchat tolik hlasů, které mu to kritizujou.


              • i586

                Reakce na příspěvek:

                Tak to je dobře, že se vracíme na začátek. Už se těším, až budou novináři zastupovat veřejnost i v případě mikrotransakcí v RDR2.

      • walltar

        Druhá možnost je že by si naštvanej nebyl... Hromada lidí co znám jim těch 60USD nebo i víc dala a nemají s tím problém. To že vývoj trvá dlouho není něco proč se nějak stresovat. Tak jako u každé hry založené na CF... buď to výjde, nebo ne a s tím snad každý kdo přispívá na nedodělaný hry počítá.

        Když se nad tím člověk zamyslí, tak ono to že jim to trvá je spíš pozitivum... ano může je to položit a hru nikdy nedokončí, ale zase je šance na něco mnohem zajímavějšího než se původně plánovalo. Šance je že se nebude opakovat fiasko jako byla poslední Elite.

        Místo vydání něčeho co už v jádru stojí zanic se ti lidi snaží vytvořit zajímavé a hluboké herní systémy. Když se podívám na E:D tak tam pod povrchem nic není, protože i pokud chtěli udělat něco zajímavého, tak na to tehdy prostě neměli peníze a dnes už to nepředělají, protože musí vydávat DLC, takže na nefunkční jádro přidávají nefunkční vrstvy a vyšel jim z toho nefunkční paskvil.

        Když se mrkneš na novej letovej model který představili na citizenconu, když se podíváš na těžbu, která je i v absolutně základní implementaci zajímavá, když se podíváš na to jak fungují lodě... ta hra se pokouší o něco trochu zajímavějšího. A to chce čas a peníze.

        Jako hromada věcí na SC mě vyloženě sere... hlavně kolem marketingu a komunikace s hráči, ale to jsou celkem podružný věci když chceš dobrou vesmírnou hru. A hrát je pořád co, takže jestli to bude trvat ještě 2 roky (víc to určitě nebude 😉) tak je to celkem jedno.

        A když to nevýjde? Tak se svět přece nezboří... je to hra, není to nic co by někoho mělo nějak poznamenat.

        • Taronyu

          V čom konkrétne ma byť Elite nefunkčný paskvil? Mám v tom cez 1000h a pohoda. Tie DLC majú pridávať nové veci a niektoré úplne zmeniť. Napríklad mining systém sa má prekopať úplne. Hráč bude môcť otvárať asteroidy a dostať sa k jadru kde môže nájsť vzácne suroviny, no bude to mať svoje riziká. Explorácia sa bude tiež meniť na niečo úplne iné, atd..

          • walltar

            Konkrétně tak trochu ve všem... na té hře jsem našel asi jen jedni jedinou pozitivní věc. V Oculusu vypadá úžasně. 

            V alpha a beta verzi to nebylo špatný... ale když jsem i po launchi zjistil jak je tam pořád všechno nedotažený a nedodělaný tak sem nad tím prostě zlomil hůl.

            Flight model je hroznej, celej systém výbavy lodě mě příjde jako vtip, u mining sem si musel pořídit přepínač aby mě neupadnul prst jak sem drtil to jedno tlačítko, u průzkumu to samý, a když sem se nakonec rozhodnul že si zabojuju, tak jsem zjistil že spíš bojuju proti policii než proti pirátům, protože asi základní featura policie je že útočí na ty co se jim snaží pomoct. Celej systém cestování je nedomyšlenej.

            Prostě E:D u mě má černej puntík kterej jí asi hned tak něco nesmaže. Nelituju toho že sem jim tehdy na KS přispěl (a celkem hodně), ale prostě kdykoliv tu hru zapnu tak jediný co vidím je ten obrovskej potenciál, kterej nikdo nikdy nevyužil.

            • Taronyu

              Neviem aké to bolo v začiatkoch, to som to zase nehral ja. Teraz je tam kopec nových vecí. Mne flight model príde práveže veľmi dobrý. Každá loď sa chová úplne inak.

            • Jack1947

              Elite:Dangerous je prázdné putování vesmírem... jenže aspon to tak nějak bylo zamýšleno už od začátku no.

              • Taronyu

                Reakce na příspěvek:

                Putovanie vesmírom je len jedna z možností. Ale hlavne je to hra, ktorú nemáš hrať sám. Pretože ťa onedlho omrzí. Ak máš frakciu, tak môžeš riešiť veci aj ako politika, dobývanie systémov a tak.

                • Jack1947

                  Reakce na příspěvek:

                  Ta hra je prázdná, Star Citizen má být masivně multiplayerové. Navíc je to více simulace tady to je na pomezí je tam toho víc.

        • MickeyMutant

          Jenže on většinou podobně dlouhý vývoj není v případě her pozitivum, jak píšeš. Kdyby někdo smolil například knihu, tak tím třeba stráví půlku života, a pořád může jít o trhák. Ale v případě videohry je čas vzhledem k rychle zastarávající technologii dost choulostivý faktor.

          • i586

            "v případě videohry je čas vzhledem k rychle zastarávající technologii dost choulostivý faktor"


            To zní jako ironie, když si vezmu, že SC má v současnoti oproti konkurenci nadčasový tech a furt jdou dopředu. Moment... ty sis v momentě psaní této nesmyslné věty neuvědomil, že technologie v AAA hrách nezastarává rychle, ale naopak pomalu, protože je vázána na dlouhý cyklus slabého hw konzolí, kterému se musí podřídit...

            • MickeyMutant

              Kdepak nesmyslné. Technologie v AAA hrách přeci zastarává rychle. Vezmi si hru vydanou před pěti, deseti nebo patnácti lety - samozřejmě poznáš rozdíl. A vzhledem k tomu, že je ve hvězdách, kdy SC nakonec vyjde, tak je pravděpodobné, že co dnes za 200 milionů vypadá dobře, v době vydání příliš neohromí. Nebo to vydají už za dva roky (pokud jim vyschne penězovod) a bude to rozbité tak strašlivě, že to vizuál ze statických obrázků a cuscén nezachrání.

              • i586

                Reakce na příspěvek:

                Ano, nesmyslné. Rozdíl mezi 5 let starou hrou a současnou je menší, než mezi verzí SC před 2 lety a dnešní. SC totiž není omezen hardwarem. Konzolové hry ano.


                Mimochodem, podotázečka. Která konzolová hra umí ray-tracing? A která ho bude umět za 5 let na PS5? Oh wait...

          • walltar

            Spíš jsem mluvil o tom že ta hra měla původně být hotová po dvou letech... radši trochu zastaralé technologie (které se imho dnes nevyvíjí až tak rychle) což bude spíš vidět na grafice,  než na čemkoliv jiném, než něco co někdo sesmolil za dva roky aby to už už vydal.

            Technologie, která se stará o gameplay si myslím, hned tak nezastará a grafika mě osobně až tak moc nezajímá. Tam se bojím asi jediného... aby nezačali zase všechno předělávat jen aby to bylo pěkně naleštěný.

            Já když se podívám na 11 let starou Crysis, tak ta hra pořád vypadá dobře... nemá tu úroveň co mají úplně nový hry, ale prostě nevypadá špatně.

            Myslím, že větší problém, než zastarávající technologie (v řádu 5-10let) bude financování... už teď je vidět jak je ta kampaňm agresivnější než byla kdysi. To nebude fungovat donekonečna.

            • Jack1947

              Crysis je takový mezník v grafice, tohle zase bude už ted mezník v délce vývoje ale třeba se stane zízrak a dostane to 200gb update z brusu novým enginem :D Kdoví a neví to sám ani pán Roberts nebo se prošustrujou prachy , a zbude jen ta "hra" ale nic více😀

            • VereWolf271

              Pořád lepší, než když prodávaly nový skin lodě jako novou loď. :-D Lidi začali recyklovat už vložené peníze, tak to recyklování omezili. Ano v budoucnu by jim to mohlo způsobit potíže.

            • MickeyMutant

              Teď mají 200 milionů, původně chtěli 2 (slovy dva). Nevím, kolik by si ještě představovali. Ale znáš to přísloví - hloupý, kdo dává, hloupější, kdo nebere.

              • walltar

                Reakce na příspěvek:

                No ono že mají 200M nic moc neznamená... peníze jim můžou dojít vcelku lehce. Mají dost velkej počet zaměstnanců takže si nemyslím, že mají rezervy na nějak moc dlouhou dobu.

                • MickeyMutant

                  Reakce na příspěvek:

                  To věřím. Jenom na ten hvězdnej mocap nejspíš padlo pár šestimístnejch částek.

              • VereWolf271

                Reakce na příspěvek:

                Původně hra měla být jen Freelancer v modernější grafice.

  • Carnage666

    Nechápu tady na games tu kritiku, tak trvá no a co? Až to vyjde tak to vyjde. Já sem spokojenej že se na tom furt maká.

    • drasta

      Jj moje rec. Ta kritika by mela jednoznacne spis smerovat na to jakym zpusobem na vyvoji hry vydelavaj protoze to je jedna z nejnechutnejsich veci co jsem snad videl.

  • lito

    čert vem průměrnou technickou stránku, čert vem špatnou A.I a bugy, tím trpí i hry, které jsou označený za hotové. Pro mě je největší zklamaní, že to vypadá jak nějaký mod pro Battlefield. Generické, zaměnitelné s každou druhou FPS a hlavně totálně sterilní.

    • walltar

      To je trochu dané tou technologií. To že si pomáhají procedurálním generováním a modulárním systémem budov/chodeb/atd znamená, že všechno co je dělaný z toho setu, nebo terén v jednom biomu si bude hodně podobný.

      Zlepší se to tím, že tam přidají různé doplňky, změní barvy atd, ale to že je to na stejným základu prostě poznáš.

      Celkem není důvod být zklamaný... ono to ani jinak být nemůže pokud nechceš vyrobit nějakou barevnou přeplácanost která nahradí repetitivnost silným stylem.

      Další problém je malé množství oblečení v tom co ukázali... každé druhé NPC je oblečené stejně a všichni vypadají tak nějak podobně. To by se mohlo zlepšit s tím jak budou přidávat do hry víc itemů co můžeš nosit.

      Na druhou stranu to co si viděl je tovární město na planetě kterou vlastní korporace, která ji těží pro suroviny. Tam bych tu generickost a sterilnost i celkem čekal. Proto si myslím vybrali tyhle planety jako první, protože ty prostě takhle i mají vypadat. Ale nemyslím, že ty poslední budou nějak drasticky lepší.

  • Do tohoto projektu som vkladal veľké nádeje, ale už to opadlo... Súčasným tempom sa hra dostane do použiteľného stavu tak za 5-10 rokov a dosť možno bude stále trpieť obrovským množstvom bugov...

    Nepatrím k hlupákom, čo sú chorobne presvedčení, že celý projekt je jeden veľký podvod, ale oči mám. Vývojári na čele s Chrisom si toho postupne naložili strašne strašne moc a očividne sa im doba vývoja vymkla z pod kontroly.

    Pridávanie nových featúr malo skončiť už v dobe achievementov, to ešte bol reálny projekt, kde sa vývojári mohli sústrediť na pôvodnú myšlienku a všetky tie geniálne nápady dostať do reality v rozumnej dobe. Veci ako procedurálne planéty tam už vôbec nemali byť, teraz je z toho nekonečný vývoj simulátoru všetkého a z plánovanej stovky hviezdnych systémov budeme radi, keď ich tam pri vydaní bude 4-5 dokončených...

    Investované peniaze netúžim vrátiť (taká socka nie som), ale keby som na začiatku tušil, kam sa vývoj bude uberať, nepodporil by som ich ani náhodou.

    • twicer

      No přinejmenším je to zkušenost do budoucna aby sis třikrát rozmyslel do čeho chceš skutečně investovat, co od toho očekáváš a co za to dostaneš.

    • Za 5 let ? tak to bude ve vyvoji cca stejne dlouho jako diablo3, takze pohoda.

  • StarejKokos

    Cist diskusi je uplne zbytecny, nekazte si den, je tam presne to samy co vzdycky, toxic waste.

    • lito

      souhlas, číst toxické, nekritické ody na hru od fanboys jsou vskutku zbytečné.

  • Salat12

    proc ty clanky nepise nekdo, kdo se v tom alespon trosku orientuje?

    • MickeyMutant

      Protože na tebe nemaj v redakci telefon.

    • Jack1947

      Napsal salát

  • VereWolf271

    Článek jak z parlamentních listů. :-)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit