Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Chidlink
    V Gothicovy 2 v datadisku když jsem si vykoval Svatý exekutor za pomoci Innosových slz ... Na ten pocit nikdy nezapomenu a to hlavně kůli tomu, že jsem měl dojem, že jsem vyrobil něco výjmečného. Něco co může mít jen Innosův válečník. Tam šlo i to že jste měli nějakou velmi vzácnou surovinu, která je ve hře jedinečná v tomto případě Innosovy slzy.
    Co se týče předmětů, tam šlo i to že každý předmět má v Gothicovy svoji duši. Třeba když jsem našel u ledového draka Přivolávač bouří, hnedka mě začala pracovat představivost jaký válečník asi padl v souboji s ledovým drakem a kde vzal ten meč, jaký měl příběh ? Když si zapnu Skyrim, tak tam snad ani žádné takové výjmečné předměty nejsou, já si teda na žádný nevzpomínám. V DO:S jsou snad jen dva, ale alespoň něco. Třeba ve dvojce to bude lepší.
  • Co je to RPG? Ta definice mě zajímá. Pokračuj prosím.
  • No, já ti nevím, hraju od půlky 80.let a nemyslím si, že je současnost z herního hlediska nějaká doba temna. Bylo úžasné pozorovat v devadesátých ten překotný pokrok. Definovala se spousta žánrů a vycházeli přelomové tituly, ale vycházela i spousta špatných titulů. Ty si dnes už logicky téměř nikdo nepamatuje. Poměr dobrý/špatný bude obdobný.
    Dneska je dobré, že máš spoustu her na výběr. Chceš spíš filmový zážitek, není problém, něco hardcore, vyber si.
  • To ano, ale je kouzelné, jak si vybereš vhodný vzorek a kritérium pro výpočet a pěkně si vše přiohneš dle potřeby. :-)
  • KrPa
    tak to byl craftin uz i v poldovi 1 *1*
  • KrPa
    ty asi nevis, co je rpg?
  • Veskoslav
    Takže Zaklínač, PoE, Minecraft, crafting ve Stalkerovi (mód), defacto většina elder her, crafting má mít i nový Kingdom Come, Factorio má crafting (jednoduchý, ale je tam), Evil Islands (to jsi ještě nejspíš ani nebyl na světě), Grim Dawn, Diablo má také nějaký systém craftingu, Neo scavenger (doporučuji si zahrát), Kingdoms of Amalur: Reckoning. atd. Ty všechny mají nějakou formu craftingu. Protože už jenom to, že vezmeš nějaký recept a na něco ho aplikuješ, to je crafting. Takže co je podle tebe ta pseudokravina u craftingu? Nebo je to dáno tím, že po pojmem crafting si představíš 50 kytiček a upleteš z toho košík na koláče a brnění?...

    Takže kravina je to napsat takto jednoduše a vztáhnout to všeobecně. Ale to ty děláš často.
  • Krescz
    Buď rád, že si zažil tu dobu rozvoje videoher. To už ti nikdo nevezme, ty zážitky při hraní prvních rpgéček a strategií.
  • RPG bez sbírání?
  • Statistika má váhu, ale záleží, kdo a jak dobře tu statistiku dělá.
  • Ono jak se říká - Statistika je přesná věda o nepřesných číslech.
  • Podle mě je takový průzkum sice zajímavý, ale úplně k ničemu.
    Když se studio co se proslavilo izometrickým RPG zeptá na kameru tak jaký výsledek asi dostane?
    A hráč co ho baví především přeorávat mrtvoly raketometem třeba v Doomovi lezl na stránky Larionu kvůli anketě?
    No a crafting? Pokud není nějak intuitivní a člověk ho zkusí třeba až v půlce hry (protože ho nechápe a nechce se s ním zdržovat) tak začne vyrábět low level odpad a hned s tím taky sekne.
    Jo a taky tam v grafu vidím 2x coop, pokaždé s jiným výsledkem.
  • Craft je fajn, jen ho musi umet udelat aby to motivovalo se tim zabyvat. Odstrasujici priklad je zaklinac 3 kde je cely craft uplne k nicemu
  • Btw, co se týče "crafting byl do her převzatý z mmo". Bullshit. Crafting byl už v D&D. Dřív, než existovaly nějaký mmo.
  • Co? Třeba v BG2 nebo TES byl crafting. Stejně jako v hromadě starých JRPG. ;)
  • Ten crafting je navíc často zcela otravný. Zejména u příběhových rpg...chápu to u diabla apod...

    Jako mastit x mečů v zaklínači... stejně to je na prd.
  • Znovuhratelnost. Dřív naprosto přirozená součást her, dnes něco, co AAA vývojáři nechtějí slyšet. Ideálně dohrát hru za pár dní a pak šup, kupovat další nebo DLCčko. S rozpočtama desítek mega se nikdo nebude patlat s obsahem a mechanikama, který objevíte až po několikátém hraní. Dneska chtějí lidi "filmové zážitky", všechno na stříbrném podnose a pokud možno rychle a snadno. Z hlediska marketingu je tohle naprostý nesmysl a kontraproduktivní, bohužel. Vítejte v době herní devoluce.
  • v naprosté většině her, kam spadá i DOS1, stojí crafting za prd. Fungovalo to snad pouze v Gothic 1 a Gothic 2 a to hlavně díky tomu, že tam byl skvěle udělaný systém skillů, tj. vyplatilo se investovat do dovednosti alchymie, a ingredience byly rozmístěny ručně a ne náhodně. Bylo tam tuším přesně 50 vzácných bylinek, ze kterých šlo buď udělat lektvary, co vám zvyšují permanetně vlastnosti. A crafting tam byl podobný, museli jste se vycvičit u kováře nebo v lovu atd. Nad tím bylo vidět že někdo přemýšlel.
  • Crafting je oblibeny, viz ohroma obliba hry Minecraft, ale nezapadly ani terraria a podobne. Ale je to oblibeno u mladsich hracu, nikoliv starych nostalgiku, kteri hraji OS.
  • KrPa
    jenze co je to ekonomika v single rpg? nasbire a prodeJ? V MMO to smysl ma, tady ne

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit