Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Magister_Peditum
    Některé knižní světy jsou do her prakticky nepřeveditelné, aniž by ztratily svoje původní kouzlo. Ale ruku na srdce, vážně by nešlo udělat nějaké MKP příběhové rpg ve stylu Tyranny? Ta se dle mého MKP podobala až nebezpečně moc.
  • Mně by se líbil Zelaznyho Amber. Teď už na to máme technologii, aby to úžasně vypadalo a umělo to všechno, co je v knížkách. A možná bych si mohl zahrát i za Dworkina. *1*
  • MickeyMutant
    Jasně, že se mu nelíbí. Každý autor, který si ve své fantazii vytvořil nějaký fiktivní svět, je zklamán, když se setká se svou vizí realizovanou někým jiným. Často ji ani nepoznává, protože si ji v hlavě zkomponoval zcela unikátně a nepřevoditelně bez opravdu úzké spolupráce s oním realizátorem. Když to chceš mít podle svých představ, udělej si to sám a přenech jinému, když potřebuješ peníze. Což zřejmě autor tak úspěšné série nepotřebuje.
    • JamesFaith
      O bych zase netvrdil, existuje i spousta případů, kdy byl autor nadšen. Tohle je založeno čistě na schopnostech člověka, co to adaptuje, přístupu autora a stejně tak i na náhodě.
      • MickeyMutant
        Autor je nadšen v okamžiku, když je ruka v rukávě a projekt dostane zelenou. Třeba jako Valašská kniha zvadlých. Kdyby trval na tom, že ho interpreti virtuálně násilní, tak půjde proti svým zájmům. V první řadě by to celé neodsouhlasil.
  • Má pravdu. Udělat takovou obsáhlou knihu / knihy do velké AAA hry...To by byla sakra práce muselo by to být značně zjednodušené aby se to zaplatilo....
    To snad raději styl POE apod...

    Raději než tohle mám: Kronika Královraha. Tady to je moc wtf....viz jak zde někdo psal o těch superhrdinech
  • tak, podla mna prisli k nim len s navrhmi na akcne rpg, tj rubacky
    • Určitě. Samozřejmě, že nějaký příběhový party RPG třeba na dnd systému bych bral hned, ale dneska ti v AAA světě nic jinýho, než primárně rubačku neudělaj. Akční RPG se líp prodávaj masám, Diablo bylo zásadním zlomem v tomhle směru.

      Jinak ve velikosti světa bych neviděl problém. Hry jako Planescape nebo Baldur's Gate to zvládly v pohodě, přitom ty světy jsou taky dost komplexní. Není třeba obsáhnout všechno.
      • zajímavé je, že Diablo má své kořeny snad v nejvíc hardcore herním žánru jaký existuje - v roguelike. Diablo vzniklo z roguelike, má roguelike kořeny.
        http://www.roguebasin.com/index.php?title=Diablo

        a když si zahraješ nějaké skutečné roguelike - NetHack, Angband, ADOM, Crawl - tak zjistíš že je to tak. Nejlepší roguelike je ale Tales of Maj'Eyal. Když do toho pronikneš, zjistíš že je to jako Diablo, jen promakanější.
        • Dík za tip na Tales of Maj'Eyal. Vypadá to zajímavě a na domovských stránkách https://te4.org/ to je ke stažení zdarma :-)
        • Což o to, kořeny tam má, ale je to trochu jinej špalek. Není tam perma smrt, obtížnost není taková jako v roguelike nebo arkádách, boj je jen o klikání a stat systém silně zredukovaný. Mluvím o prvním Diablu samozřejmě.
  • Luckiller
    Nevím, co řeší. Boje má stejně popsaný jak diablovku. Po bitevním poli se mu prohánějí nepřemožitelní šampióny bohů a hrdinové ověšení magickými cetkami a přitom porážejí několikanásobnou přesilu. No prostě diablovka. *6*
    • Magister_Peditum
      Nepřemožitelní jsou jen do okamžiku, než narazí na sapéra se svítivkou. *4*
      • Luckiller
        " sapéra se svítivkou" too OP, need NERF *14*
  • TheGGG
    ten soubojový systém, to by musel být nějaký dynasty warrior na drogách (ale krvavej), nebo by se muselo hrát za nějakýho řadovýho vojcla, ale pak by zas s postavou každej zametal... nebo by byla dobrá nějaká řádná RTS ala total war, i když by asi byla pěkná soda, kdyby hrát jedním kouzlem vymazal půlku nepřátelské armády... nebo nějaký thief/assassin stealth kde by se hrálo za člena Claw a pořád se selhávalo ve splnění úkolu...
    BTW: určitě by ale bylo dobér, že by si člověk konečně udělal představu o uniformách jedontlivých frakcí...
    • Udělat by to jako poslední total war by tomu sedlo,armád ras a frakcí je tam požehnaně a imba hrdinů taky..
      • Magister_Peditum
        Akorat, že frakce Malazská říše by byla dost OP. *15*
        • TheGGG
          zase by jsi musel pořád řešit nějaká povstání... já bych hrál za segulehy a stačilo by mě nasadit tak 20 vojáků na každou bitvu...
          • Magister_Peditum
            No, v knize Jablko, žezlo, trůn 500 Segulehů vyřídilo bombardování morathskou municí...
            • Karsa
              Mluvíš mi z duše *15*
            • Magister_Peditum
              Karsa: Tam to bylo vysvětlený tak, že spolu neválčili x tisíc let a za tu dobu se válečná taktika Moranthů vyvynula trochu jiným směrem, než jak je měli Segulehové v paměti. Ale je fakt, že se mi jejich zpodobnění v Jablku moc nelíbilo. Dokud byli víc tajuplný, tak to bylo zajímavější. Já Esslemonta taky moc nemusím, ale holt je to pro mě povinnost. *15*
            • Karsa
              POZOR SPOILER Z KNIH
              Když jsem to četl, tak mě to dost zarazilo...... v co Segulehové vůbec doufali s tím útokem na Moranthský les. Jak jako vůbec chtěli ,,sestřelovat,, Moranthy, kteří lítají XX metrů ve vzduchu a hází munici. Přišlo mi to od Esslemonta trošku nedomyšlené.
            • TheGGG
              popravdě Esslemont napsal i větší h0vadiny.... já preferuju Eriksona a ten vyobrazil Segulehy perfektně. Esslemont je nějak moc rád zabijí...
      • TheGGG
        to je jasný, ale musely by sílu kouzel a postav oproti knize hrozně snížit, tam jsou některý postavy jak chodící atomovky. Každopádně některé bitvy z knih bych si teda ve hře na styl total war fakt chtěl zahrát. Je to už doba co jsem to četl, ale nakopad pr*el Letherasu nebo ubránit město (už nevím jak se jmenovalo) před Dominiem by bylo boží. Už si moc jiných bitev nevybavuju, ale určitě by se něco našlo
        • Karsa
          Město Kapustan (vím, dělám chytrýho, ale zrovna čtu podruhý třetí díl :D ). Za mě určitě ještě bitva Tiste Andi + Tiste Edur proti K'chain Che'male (v úvodu páte knihy myslím). Nebo bitva na konci desáté knihy.
          • TheGGG
            jop, finální bitva byla epická... nebo i nějaké alternativní bitvy by byly dobré. Třeba splnit Věštcův slib a zaútočit s armádou na ostrov Segulehů a i pár bitev v knížkách od ICEho by mohla být sranda, i když ICE mě tolik nesednul...
        • Tak to by se dalo vyresit,rozbitý chodby nebo tak...no ikdyz koukat se jak tam ty hordy dominia požírají a znasilnuji mrtvé vojáky,by byla síla..
  • up_er
    Možná je to i dobře. Některý věci prostě nejdou ořezat aby to pak dávalo nějakej smysl. Ta serie je gigantická a velice komplexní. Nic co by se ve hrách dneska vyskytovalo :D
  • Chidlink
    MKP Je dle mého názoru vyhypovaná ptákovina. Četl jsem první dvě knihy a byla to děsná nuda, vůbec mě to nebavilo. Humor žádný, postavám nefandíte, jelikož je autor vůbec nepopisuje a tak vám nepřirostou k srdci. Příběh zmatený.
    • tak na prvé čítanie som sa dostal sotva do polovice prvej knihy a skončil som. tiež som v tom nenašiel "to svoje". ale po čase som sa vrátil, dal sérii druhú šancu a neľutujem. ak si nájdeš chvíľku, určite tomu daj druhú šancu, oplatí sa to. ak ťa to znovu nechytí, stratíš len nejaký čas, ale ak sa v sérii nájdeš, užiješ si ju ako máloktorú inú. a to ja nie som nejakým skalným zástancom, ako tu poniektorí s patentom na kvalitnú literatúru.
    • pred radou let jsem MKP rozecetl poprve a v pulce prvni knihy jsem to odlozil, nejak jsem se proste nemohl chytnout... asi rok na to jsem tomu dal druhou sanci a ted uz mam zasebou treti reread cele serie ;-) Tohle se musi cist jako celek a bohuzel (bohudik) i opakovane, protoze teprve pak zacnou nektere veci cloveku davat smysl a neustale objevuje dalsi a dalsi uzasne stripky z tohoto komplexniho sveta.
    • TheGGG
      prostě to na tebe bylo moc složitý... ono to není jak braky typu warcraft kde běhá hrdina v plastové zbroji a příběh je prostinký jak večerníček...
    • Už tu radši nic nepiš jen ze sebe děláš většího vola(i když kdo ví jestli to vůbec ještě jde)
    • Ano tady jde krasne poznat, ze chidlink je dmnt, ten pribech neni zmateny jen je slozity. Popravde nektere veci zacnes opravdu chapat az po druhem cteni.
    • Magister_Peditum
      O MKP lze říct leccos, ale že tam není humor, to fakt ne. Takový Stínupán, Iskaral Pust, Raest, Mistr Kápě nebo Tehol a Bugg by fakt nesouhlasili. Je pravda, že první díl je napoprvé opravdu trochu zmatený, protože autor toho moc nevysvětlí a hodí čtenáře rovnou do vody, a teprve za pochodu objasňuje zákonitosti toho světa. Holt někdo je línej a zvyklej, že mu kniha všechno naservíruje na stříbrném podnose.
      • Chidlink
        Neřekl bych že jsem líný, jak zde naznačuješ, přečetl jsem už docela pěknou řádku knih a můžu s klidem říct, že tohle bylo to nejhorší. *12* Autor neumí psát je to kostrbaté, jak záda stoleté babky. Charaktery v knihách nejsou.
        Mnohem lepší je např. svět Joe Abercrombieho, ten by si zasloužil hru nebo film.
        • Podle mě jsi přestal moc brzy. Ze zkušenosti vím, že hodně lidí první nebo i druhou knihu zahodí, ale pak je to chytne a nemůžou se odtrhnout. "Měsíční zahrady" jsou trochu mimo, Erikson tam ještě nebyl vypsaný a neměl ten svět tak ujasněný. Ale jak se rozjede Psí řetěz a ve trojce obléhání Capustanu, armáda kanibalů, "zombíci" T´lan Imassové... tak už nejde přestat. *1*
          • Chidlink
            Tak když už chci rozečíst knižní serii, měla by mě zaujmout už prvním dílem. Normálně bych už druhý díl nečetl, ale přeci jen recenze byli až podezřele kladné a tak jsem dal šanci i druhému dílu a opět jsem se spálil. Třetí díl už fakt číst nebudu. Jsem pracují člověk, nemám tolik času. Co jsem pak tak vyčetl hodně věcí se vyjasňuje až v dalších dílech, ale kašlu na to abych si pamatoval každou větu z prvního a druhého dílu a čekal, že se mě třeba v sedmém dílu nějaký odstavec vyjasní.
            A to není to jediný: Např. Coltain nebo jak se ten geniální vojevůdce jmenoval, obětuje koně aby ostatní koně mohli běžet rychleji do kopce. Opravdu geniální tah geniálního generála. Nebo jak se tam z ničeho nic objevila ta obchodnická karavana nebo co to bylo ke konci a pomohla mu. To už jsem se vážně musel smát. A takové nesmysli jsou v obou knihách od začátku do konce.
            Další věc, autor nepíše knihy pro čtenáře, ale pro sebe. Je mu jedno jak se čtenář u knihy bude bavit. No ale pár idiotů mu to sežralo a ostatní ovce se jen připojili do stáda a teďka se ve chlívku poplácávají po zádech. Můžete říkat že jste četli něco výjimečného, gratuluju. *7*
        • TheGGG
          Joe Abercrombie... aneb když máš rád braky *3*
        • By mě zajímalo co to bylo za knihy?? Pro mě jsi ... co nedal šanci jedné z nejlepších sérií s propracovaným světem s neobvyklým druhem magie a mohl bych pokračovat ještě hodně dlouho ale s tebou nemám důvod ztrácet čas Mr. Douchebag
          • přečetl první dvě knihy série, to podle tebe znamená, že jí nedal šanci?
            vážně bys tady neměl ztrácet čas sdílením svých myšlenek
        • MKP neni pro kazdeho, nic si z toho nedelej a bez si radsi pustit dalsi dil ordinace v ruzove ulici
        • 75% fantasy komunity celého světa, včetně mě, s tebou nesouhlasí..
          Ale samozřejmě máš pravdu. *3*
    • mně to začalo bavit až koncem druhé knihy, opravdu dobrá byla ale až třetí kniha. Zatím mám přečtených 5 knih a dal jsem si pauzu. Rozhodně to ale dočtu. Skutečný děj se začíná rozjíždět až někdy koncem druhé knihy (chromý bůh), první kniha je jen jakýsi prolog.
  • Eriksona chápu. Podle mě hru zachycující CELÝ Malaz udělat fakt nejde, aniž by se z toho nestal paskvil. Uměl bych si představit nějak z toho "vyselektovat" kousek, jenom volně napojený na zbytek, hrát třeba stealth akci za Spára, apod. - ale bylo by to HODNĚ těžké a chtělo by to hodně dobrého scénáristu.

    Ale stejně mi jeden fantazie a představuji si tu cutscénu zakončenou slovy "Synu noci, znovu jdem zvážil-"

    Případně quest Iskaral Pust vs. Kruppe na mezcích. Nebo Tehol, Bugg a slepice.

    Bože, to by bylo zlo. *1* *1* *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit