Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • MrSanta
    A že toho Interplay od poslední Fallout hry hodně vydal :). Kdyby jim Bethesda nezaplatila, tak jsou dávno minulostí. I zvednuté prodeje původní trilogie čerpají z nové popularity Falloutu díky F3 od Bethesdy.
    Nemůžu si pomoct, ale v této situaci mi jako "zlý" přijde Interplay.
    • souhlasím. Interplay opět znovu otevřel spor, protože značka Fallout je opět žádaná a oni se chtějí taky přiživit. Neměli teda prodávat značky a měli zkrachovat, od Fallout 2 nic pořádného nevydali, absolutně nic, jenom neustále kecají jak 3D realms s Duke Nukem Forever.
      • 3D Realms se chovali jako nevyzrálí puristi, chtěli mít čisté, funkční, komplexní a dokonalé prostředí pro jejich děťátko. S postupem času a vývoje jim ujížděl vlak, ostatní studia byla rychlejší, nabízela toho více než oni a jim nezbývalo nic jiného, než resetovat vývoj a začít znovu s níže postavenými laťkami a jednodušším vývojem. Tímto modelem ztratili spoustu peněz a času a tak začali vyvíjet a předali to dál, v bodu, z něhož šel ten projekt nějak ukončit. 3D Realms nekecali, jen měli velké vize a plány, nicméně jejich schopnosti nedostačovaly na splnění jejich snů. Byli jako malé děti - ne každý bude hokejistou či prezidentem..
      • Interplay měl právo vyvíjet Fallout MMO, kterej jim teď Betheseda zakázala vydat, PRÁVĚ protože jim Fallout přináší hodně peněz. Kdyby Interplay vydal své MMO, tak by bylo daleko hranější než samotný Fallout od Bethesedy. Interplay je v právu.
  • Interplay sou pekny parchanti...a kupodivu je spoustu lidi co je haji a na bathesdu nadava...takze bych to shrnul

    1) nebyt toho, ze bethesda koupila prava na fallout od interplay, zadne interplay by uz nebylo, protoze by museli vyhlasit bankrot a nikdo by se nedockal zadneho falloutu (tolik k tem, co rikaji, ze ho bethesda zmrsila - radsi neco nez nic a spatna hra to nebyla)

    2)v interplay stejne uz z puvodniho falloout tymu bude uplne minimum lidi, takze buhvi jak to jejich slavne mmo dopadne

    3)vetsina lidi z interplay od puvodniho fallout tymu je ted v obsidianu => ten kdo neni spokojen ani s new vegas proste uz vic spokojen nebude, protoze puvodnejsi tym na te hre uz nikdy pracovat nebude
    • "vetsina lidi z interplay od puvodniho fallout tymu je ted v obsidianu" > tohle je vseobecne rozsireny omyl. V Obsidianu jsou z puvodniho tymu akorat tak Urquhaart a Avellone (kteri pravdepodobne delaji scenaristicke zalezitosti jako vetveni questu a propracovane vztahy hlavnich charakteru - viz. KOTOR2 a Alpha Protocol) a potom je tam nejaky designersko-programatorsky odpad, ktery ma jenom mlhavou predstavu o tom, jak udelat (dobrou) hru.

      Bethesda, ktera vydala (IMHO nezaslouzene) nejproslulejsi RPG uplynuleho desetileti, mi neni moc sympaticka, ale Interplay, ktery svou politikou spusobil odchod Bioware a rozpad divize Black Isle v mych ocich ziskava temer zlocineckych rozmeru. Proto v tomhle sporu nefandim ani jedne strane a protoze MMO mi jsou srdecne ukradeny, neostava mi jen louskat buraky a dobre se na celem tom divadylku bavit. Co se tyce dalsich her z Fallout franchisu, myslim, ze titulu dosahujiciho kvalit puvodni serie se az do dalsiho velkeho videoherniho krachu nedockame.
      • V Obsidianu je rozhodně víc lidí z BI než jen ti dva. Třeba Sawyer, což byl dokonce hlavní designér NV a asi 5 dalších.
        A ten zbytek taky nebudou netalentovaní lidé, mají za sebou jedno z nejlepších RPG dekády Mask of the Betrayer for fuck's sake.
      • Nevedel som ze Interplay ma take zle zasluhy koli ich politike, vzdy som ich radil k najlepsim studiam na ktorych hrach som vyrastal a preto je pre mna smutne tohle zistit. *10*
        Interplay, Bethesda, Black Isle... vsetci boli predsa tak skveli a vydali mnoho revolucnych kickass hier *smrk*...
        • smejki
          ono to je prostší - Titus Entertainment koupil IPLY a s tím se tam nakýblovali bratři Caenové, kteří vládnou firmě dodnes. Brian Fargo je ten člověk, který representuje starý IPLY (založil a vede InXile). Caenové jsou ta hovada, která zmrazila Van Buren, BG3 a následně úplně rozpustila Black Isle, přičemž zároveň upřednostnila výrobu überhnojů jménem FO:BOS a FO:BOS2 (dvojka se nikdy nedostala do produkční fáze).
    • "„Fallout IP jsme prodali Bethesdě za určitý obnos peněz a (!)*-právo dělat Fallout MMO-*(!) >> tohle je podstatne a pokial je to tak potom Bethesda porusuje prava. Mne teda prijde ako parchant Bethezda.
      • a dalsi vec, kterou bych podotknul je sporne vidani edice "fallout trilogie" :-) takze interplay se proste svezlo na tom, ze bethesda vydala fallout 3 aniz by na to mela pravo - a timhle presne tahanice zacali
      • ta věc má totiž jednu podmínku. Tu MMO mohli dělat pouze pokud by do určité doby sehnali 30 milionů dolarů což neudělali
        • MrSanta
          Měli na to 24 měsíců od nabytí platnosti té smlouvy a navíc tam byla ještě povinnost do stejného termínu zahájit plnohodnotný vývoj (full-scale development) této hry.
  • Upřímně řečeno, podobný případy mě nutí přemýšlet nad oprávněností existence "intelektuálního vlastnictví". Utrácet cenné vzácné zdroje za spory ohledně nevzácných myšlenek - na tom je něco divného.
    Přitom představa, že by si Fallout mohl dělat kdokoliv a fanoušci/konzumenti/zákazníci by rozhodli, koho podpoří a jehož hru si koupí (a co se stane canonem) nezní zase tak divně. Aspoň by ubylo plýtvání času, peněz a zdrojů.
    • Fakticky zde nebojujes o myslenku, napr. dle ceskeho zakona myslenku nemas autorsky chranenou, ale jeji realizaci ano. Zde se bojuje o znacku. Viz treba pripad Flashpoint VS ArmA. Znacku ma jeden, ale to nebrani puvodnimu tvurci dal tvorit stejny styl hry a dokonce pritahnout mozna vetsi cast fanousku nez majitel znacky.
    • To by bylo silně demotivující pro nový nápady, protože by každej mohl dělat to co druhej a odvádět mu tím potenciální zákazníky, co by slyšeli na originalitu. A tím i zisky. Nejspíš by bylo mnohem víc her na jedno brdo.
      • Pockej.... fakt zastav se a vysvetli mi jednu vec...

        Tys za poslednich 10 let videl ORIGINALNI hru ? Nejakou od velkeho studia, ktery by vydelavala miliardy ?
        • Little Big Planet?:D
          • jsem PC hrac
            Dokud to nevyjde na PC, tak me to nezajima

            A to mas jednu, ale ostatni hry jsou stejnak na jedno brdo
            • smejki
              ty ani já (ba dokonce ani hlavní proud české komunity) nejsme masa lidí.
            • jako to co nejvic nechapu na tzv komercnosti je toto:
              Proc dojit furt stejne sracky, kdyz lidi CHCOU platit za originalni veci ? Vzdyt jde proti logice vydavat hry, ktere masy lidi NECHTEJI
            • 10 let? Pres tucet jich bude, zel pro tebe 80% z toho na konzole. Ale jinak souhlasim, ze kdyby tu nebyla moznost dokola dojit z existujici IP, experimentalnich titulu a originality by vznikalo nepomerne vic. Lec svetu nanestesti vladnou pravnici, nikoliv kreativci...
    • Tohle je asi to nejinteligentnější, co tu bylo za posledních pár týdnů napsáno. Taky kývu hlavou nad tím, jak někdo plýtvá prostředky nad něčím tak absurdním. Tohle je úplně WTF, kde dop*dele skončíme, když se lidé boudou soudit o něčí myšlenky, o něčí skvělé nápady?
  • Je to smutné. Před cca 12 lety jsem měl Iply za nejlepšího vydavatele a spolu s BIS tvořili dokonalé smrtící herní kombo. Bohužel dnes je Iply jen ozobaná kostra a BIS uz hnije pár let 6 stop pod zemí.
    Nejsem právník takže nebudu řešit kdo je v právu a kdo ne, ale každopádně se nedivím Iply. Protože jak to tak vidím tak svou další existenci vložili jen na jednu kartu a to FON, a pokud jim Bethesda zabrání FON vydat tak můžou zabalit krám. Těch pár her co teď z revidovali na telefony atd. je nezachrání.
    Otázka je jestli je to dobře nebo špatně a to nedokážu posoudit.
    Každopádně bych byl rád pokud by FON vyšel, alespoň by měl svou existenci v rukou přímo Iply a pokud by byl FON šmejd tak by se zničili samy a nemohly by se na nikoho vymlouvat.
  • *4* . Interplay je před bankrotem a spoléhá na Blizzardí systém neomezeného přísunu financí - osobně jim moc nevěřím . Bethesda s licencí zatočila po svém a prznění gamedesignu ve stylu TES:Oblivion je pro sérii zásadní - hra hratelná , ale není to stále ono (hráčem použitelné vehikly tu měly být už včera !).

    Takže za současné situace může být hráčům jedno komu patří licence na Fallout universum .
    Vše by mělo být jasné z původní smlouvy , takže podobné promo články nechápu .
    Stejně Interplay nakonec svoji MOO vydá a pak ....... asi zkrachují .
    • Pokud bude betheseda chti vydat Skyrim a rok po nem pak Fallout 4, tak necha praci na F4 v rukou obsidianu, kterej pro ne hodne udelal (F:NV je milionkrat lepsi jak F3)

      Interplay podle me sve MMO vyda, ale proste fallout MMO je tak zvracena predstava, ze nechapu jak to muze fungovat xD
  • kdyby místo těch tahanic, které je budou stát mraky pěněz a výsledek nijaký, koupili práva a oživili tak kdysi populární a úspěšné série Blood nebo No One Lives Forever, jejich kredit by jedině stoupl, takhle jde akorát dolů...
  • tohle nechápu snad podepsali smlouvu a tam to musí být jasne cerne na bílém
  • Kéž by o velikonocích BIS vstali z mrtvých a dodělali van buren.....
    • By byla docela nuda hrát to po druhý....
      • smejki
        klidně bych to hrál i po třetí nebo po čtvrté, na čase nezáleží *2*

        BTW - kdys hrál Van Buren poprvý?
        • No chtěl jsem tim naznačit, že FNV vychází s Van Burenu.. ale máš pravdu *1*
          • smejki
            ve FNV jsou jen některé prvky a frakce (+ jejich historie) převzaté z VB. Jinak jde o úplně jiný děj, jinam situovaný a zároveň z gamedesignérského hlediska jinak zpracovaný.
            • Aha myslel jsem, že příběh je v podstatě stejný
              Docela mne zajímá porota nebo soudce *1* by to mohl být nějakej Fallout Fan *2*
              No rozhodně mně přišlo na mysl, jestli bych vůbec chtěl nějakej Fallout online (od jakýkoliv firmy). Mám pocit, že i v dobrých rukou by to ztratilo vzhledem k náročnosti projektu a omezenému času gracii původních falloutu (ještě víc než F3?) *12*
      • smejki
        klidně bych to hrál i po třetí nebo po čtvrté, na čase nezáleží *2*
  • ucho
    neuvěřitelný, kolik povyku udělají kvůli značce. přitom by neměl být problém vymyslet zcela vlastní postapokalyptický svět a s pár dobrými nápady by to mohlo mít ještě větší úspěch.
    • Zayl
      Co je na tom neuvěřitelného? Naprosto normální praxe.

      Máš dvě hry, jedna se jmenuje Fallout: New Frontier a druhá třeba Postapocalytia 2380.

      Je poměrně jedno která je lepší. První si koupí prakticky všichni kteří mají rádi fallout, i kdyby nebyla tak úžasná. Ta druhá musí spoléhat na dobrý press.
      • ucho
        já chápu, že jméno dělá hodně, ale hodně udělá rovněž i chytlavé jméno, dobrá pověst, dobré hodnocení. v dnešní době internetu by se už během vývoje dalo udělat velmi dobré jméno jen pomocí youtube. to že Arma měla mizerný marketing a není zaměřena na masy (tedy nebaví každého) je věc naprosto jiná...
        • ale předpokládat dobrou pověst a hodnocení nejde, proto jde těmto CEO o značku Fallout MMO, která potenciálně znamená kupu uživatelů, tedy ještě větší kupu "zátek".
      • Přesně tak. Kolik lidí si koupilo Flashpointa 2 a kolik lidí Army ? Je to jen o jménu
  • Nechcu ze žádné strany dělat skrblíky, ale oběma stranám de o peníze. Kdyby šlo o nějakou aplikaci za pár dolarů, tak se ani žádný soud nekoná, ale bez problému by se domluvili.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit